quote:Hij vertrok naar Afrika met zijn vrachtwagen om op vlinders te jagen in Afrika
De kannibalen behandelen hem als spion en houden hem zonder plichtplegingen aan
Hij probeert met ze te praten in het Engels, Spaans, Portugees, Chinees
Maar als hij ziet dat hun kaken zich openen, begint hij te krijsen van angst
Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet sterven
Meneer de kannibaal laat me gaan
Hij laat ze zijn aansteker, zijn pen, zijn horloge en de foto's van zijn vrouw zien
Hij zingt voor hen een aria van Gounod, liedjes van Adamo
Hij laat ze kranten uit Parijs zien, niemand reageert ook maar
Wanhopig haalt hij tijdschriften vol naakte meiden tevoorschijn en zegt
Als de grote baas die tijdschriften in het oog krijgt en al die naakte meiden ziet lacht hij
Maar in zijn hoofd komt een absurd en bizar idee op
In een hut, die zij harem is, leidt hij zelf de vent binnen
Die, bij het zien van de vrouwen die zich met veel trek op hem storten, krijst
Acht dagen lang blijft hij opgesloten en moet zich tevergeefs verdelen
En hoewel hij niet erg dik was verloor hij 20 kilo op z'n minst
Als het moment aanbreekt, dat de grote baas met een gebaar hem te verstaan geeft: Vertrek
Neem je vrachtwagen en ga terug naar huis, schreeuwt de arme man: Nooit
Oh, meneer de kannibaal, ik wil niet vertrekken
Meneer de kannibaal ik zou veel liever sterven
Meneer de kannibaal ding ding ding ding dong
Ik wil niet meer vertrekken Ding dong dong dong dong dong
Meneer de kannibaal ding ding ding ding dong
Ik wil niet meer vertrekken bomb bomb bomb bomb
Waar staat dat?quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat is nu het doel?
Dat die attractie niet meer kan snap ik.
Dus krijgen we straks een park vol blanke poppetjes, maar dat is toch niet divers en niet wat ze zelf willen?
Na het vervangen van de omstreden Aziatische en Afrikaanse poppen in Carnaval Festival verdwijnt in het park nu ook de donkere kannibaal die menig keer het stempel ‘racistisch’ en ‘kwetsend’ kreeg.quote:
Sindbad de zeeman is niet blank.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat is nu het doel?
Dus krijgen we straks een park vol blanke poppetjes, maar dat is toch niet divers en niet wat ze zelf willen?
Huh dus dat liedje gaat over een man die gevangen wordt door kannibalen, bang is dat ze hem gaan opeten, dan in een hut allemaal vrouwen moet neuken en vervolgens mag vertrekken maar dat dan niet meer wil? Nooit geweten.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:41 schreef Dries4Ever het volgende:
Monsieur Cannibale tu tu tu tuu
[..]Wanhopig haalt hij tijdschriften vol naakte meiden tevoorschijn en zegt
Eens, die attracties hebben toch een houdbaarheidsdatum. Was toch ook de reden dat die walvis met bootjes weg moest in de Efteling.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt mij vooral gezond dat De Efteling af en toe een attractie verwijdert en vervangt. Ik woon op steenworp afstand van het Dolfinarium en dat park biedt precies dezelfde beleving als 25 jaar geleden, alleen dan schraler.
Is Sindbad een blank poppetje ja?quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat is nu het doel?
Nee waar staat dat alles strak blank moet zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Na het vervangen van de omstreden Aziatische en Afrikaanse poppen in Carnaval Festival verdwijnt in het park nu ook de donkere kannibaal die menig keer het stempel ‘racistisch’ en ‘kwetsend’ kreeg.
Krijgen we daar weer gezeik over want is totaal geen afspiegeling van de samenlevingquote:Op donderdag 24 juni 2021 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat is nu het doel?
De attractie zelf blijft. Thema wordt Arabische handelsbootjes uit 1001-nacht. Sluit aan op de Vogelrok aan de overkant van het plein.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt mij vooral gezond dat De Efteling af en toe een attractie vernieuwt. Ik woon op steenworp afstand van het Dolfinarium en dat park biedt precies dezelfde beleving als 25 jaar geleden, alleen dan schraler.
Jammer dat die weggaat, maar zoals inderdaad duidelijk in het artikel staat komt er een heel ander thema voor in de plaats. En daar past Monsieur Cannibale niet meer in. En na 33 jaar is het misschien tijd om iets anders neer te zetten. Hoe leuk ik 'm ook vind.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:05 schreef Nielsch het volgende:
De attractie gaat trouwens niet weg maar krijgt een 1001-nacht thema net als de Vogelrok er tegenover en Fata Morgana elders in het park.
Daarom lijkt het me voor de Efteling moeilijk hiermee om te gaan want het is nooit goed.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:09 schreef maily het volgende:
[..]
Krijgen we daar weer gezeik over want is totaal geen afspiegeling van de samenleving
Begreep ik onlangs nu goed dat de dolfijnen binnenkort verdwijnen?quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
Lijkt mij vooral gezond dat De Efteling af en toe een attractie vernieuwt. Ik woon op steenworp afstand van het Dolfinarium en dat park biedt precies dezelfde beleving als 25 jaar geleden, alleen dan schraler.
bericht niet gelezen?quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar wat is nu het doel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |