abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200022302
Hallo, ik heb butaan blikjes gekocht (Froyak gasblikje bij Action, 190 gram) met een lekbeveilging. Nu vroeg ik mij af als er een lekbeveilging op zit of ze dan wel in een kelder zijn op te slaan (woon in een appartementencomplex)? Ik ga binnenkort op vakantie en heb ze dan nodig, maar heb niet echt de beschikking over een buitenruimte waar geen zon op staat om ze neer te zetten. Nu vroeg ik mij af of die lekbeveiliging veel uit maakt?
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:47:29 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200022405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:40 schreef solo12312 het volgende:
Hallo, ik heb butaan blikjes gekocht (Froyak gasblikje bij Action, 190 gram) met een lekbeveilging. Nu vroeg ik mij af als er een lekbeveilging op zit of ze dan wel in een kelder zijn op te slaan (woon in een appartementencomplex)? Ik ga binnenkort op vakantie en heb ze dan nodig, maar heb niet echt de beschikking over een buitenruimte waar geen zon op staat om ze neer te zetten. Nu vroeg ik mij af of die lekbeveiliging veel uit maakt?
Waarom zou dat uitmaken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200022487
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou dat uitmaken?
Omdat lekkage als reden wordt aangegeven dat het niet opgeslagen mag worden in een kelder met te weinig ventilatie.
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:56:10 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200022557
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:52 schreef solo12312 het volgende:

[..]

Omdat lekkage als reden wordt aangegeven dat het niet opgeslagen mag worden in een kelder met te weinig ventilatie.
Ah, zo.

Het risico is dat je kelder volstroomt met gas. Als er dan een vonkje is krijg je een grote boem.

Ik heb een aantal blikjes in een kast in de logeerkamer, maar ik maak me nergens zorgen over, want ik ruik dat dan wel.

Waarom zet je ze niet ergens in je appartement?
pi_200022658
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ah, zo.

Het risico is dat je kelder volstroomt met gas. Als er dan een vonkje is krijg je een grote boem.

Ik heb een aantal blikjes in een kast in de logeerkamer, maar ik maak me nergens zorgen over, want ik ruik dat dan wel.

Waarom zet je ze niet ergens in je appartement?
Ok, was ik maar zo zorgeloos :)... misschien maak ik me te druk. In de kelder is het koeler en ik dacht in de zomer wordt het wellicht te warm voor die dingen. Maar in de winter wil ik ze niet in de kelder laten omdat butaan een vaste vorm krijgt bij 0 a 5 graden. Daarnaast wil ik niet dat mij iets overkomt wanneer het mis gaat, maar inderdaad je ruikt het wel als het misgaat en kan dan ventileren als ik ze in m'n appartement zet...

Iemand nog iets anders van mening, dan hoor ik het graag... :)
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:03:16 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200022680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef solo12312 het volgende:

[..]

Ok, was ik maar zo zorgeloos :)... misschien maak ik me te druk. In de kelder is het koeler en ik dacht in de zomer wordt het wellicht te warm voor die dingen. Maar in de winter wil ik ze niet in de kelder laten omdat butaan een vaste vorm krijgt bij 0 a 5 graden. Daarnaast wil ik niet dat mij iets overkomt wanneer het mis gaat, maar inderdaad je ruikt het wel als het misgaat en kan dan ventileren als ik ze in m'n appartement zet...

Iemand nog iets anders van mening, dan hoor ik het graag... :)
Waarom koop je ze dan nu als je ze pas later nodig hebt als je er zo angstig voor bent?

En hoe neem je ze dan straks mee op vakantie? Even parkeren langs de snelweg en het is ook 50 graden binnen. Idem in de tent op vakantie.
pi_200022886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom koop je ze dan nu als je ze pas later nodig hebt als je er zo angstig voor bent?

En hoe neem je ze dan straks mee op vakantie? Even parkeren langs de snelweg en het is ook 50 graden binnen. Idem in de tent op vakantie.
Ik had ze al gekocht en toen pas ingelezen. Het is tevens dat ik afhankelijk van die dingen ben want een alternatief is er niet echt. Er zijn wel Esbit blokjes, maar die zijn duur en kost 8 blokjes per maaltijd ongeveer. Dus ik ben hoe dan ook aangewezen op gas/ brandstof met explosiegevaar.
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:26:32 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200023045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:16 schreef solo12312 het volgende:

[..]

Ik had ze al gekocht en toen pas ingelezen. Het is tevens dat ik afhankelijk van die dingen ben want een alternatief is er niet echt. Er zijn wel Esbit blokjes, maar die zijn duur en kost 8 blokjes per maaltijd ongeveer. Dus ik ben hoe dan ook aangewezen op gas/ brandstof met explosiegevaar.
Ik gebruik die dingen al zeker 15 jaar. Eerst met van die prikgasjes, daarna van die schroefgasjes. En daarvoor met die grotere gastanks met mijn ouders op vakantie. Die hadden 2 gastanks van 3 kilo in huis. En nu met de camper 5 kilo volgens mij.

Zo'n waarschuwing moet je wel serieus nemen in de zin dat je niet 100 van die flessen jarenlang in een vochtige kelder op de grond laat staan (zodat het lekker kan gaan roesten), maar 1 of 2 blikjes, ik zie er het gevaar niet van in.

Wat ga je doen op vakantie?
  woensdag 23 juni 2021 @ 12:40:26 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200023272
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 12:01 schreef solo12312 het volgende:
Maar in de winter wil ik ze niet in de kelder laten omdat butaan een vaste vorm krijgt bij 0 a 5 graden.
Vloeibaar bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')