abonnement Unibet Coolblue
pi_199992520
Zit met een vraag van familieleden die met hun kinderen etc een aantal dagkaarten online hebben besteld, paar dagen geleden, via slagharen direct, voor a.s. zaterdag.

Nu is 1 persoon ziek geworden en willen ze annuleren maar dat lijkt niet kosteloos te kunnen?

Ik moet zeggen ik zie het ook niet terug of ik kijk er overheen.

Ze lijken zoiets er in te hebben staan dat het aantal dagen wat tussen bestellen en dag dat je er heen wil, dat het bepaald in hoeverre je je geld terugkrijgt.

Dus even uit m'n hoofd, bijv 8 dagen te gaan is 80% niet terug.
Meer dan 8 dagen 60% etc etc.

No show is natuurlijk 100%.

Dit lijkt mij niet rechtsgeldig?
Tenminste voor dagkaarten.
Als je nou zo'n overnachting erbij hebt snapte ik het wel, maar ook in de normale algemene voorwaarden staat alleen over omboeken en komt de term annuleren niet eens voor.

Beetje onduidelijk dus of ligt het aan mij? (denk het laatste :+)
pi_199992651
Waarom zou het niet rechtsgeldig zijn? Ik vind het in deze tijd irritant, maar voor een dubeltje op de eerste rang zitten kan ook niet altijd.
pi_199992723
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:18 schreef exelletor het volgende:
Waarom zou het niet rechtsgeldig zijn? Ik vind het in deze tijd irritant, maar voor een dubeltje op de eerste rang zitten kan ook niet altijd.
Wat dacht je van wet koop op afstand?

Heeft niets te maken met op de eerste rang zitten.. Hoewel voor de bedragen per persoon je dat zeker mag verwachten.

Zijn niet persoonsgebonden tickets overigens.
pi_199992740
Van de website

quote:
Omboeken? Dat kan!

Mocht je onverhoopt, in verband met ziekte of een andere reden, de gereserveerde datum willen/moeten omboeken naar een andere dag om ons attractiepark te bezoeken? Dan kan je gebruik maken van onze omboekshop. Hier kan je zelf jouw dagje uit omboeken naar een nieuwe datum. Met de booq-code die op het ticket vermeld staat, kan je een nieuwe reservering maken.

Let op: je betaalt 2,90 per ticket om te wijzigen.


[ Bericht 7% gewijzigd door Peejtur op 25-06-2021 12:11:41 ]
pi_199992766
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat dacht je van wet koop op afstand?

Heeft niets te maken met op de eerste rang zitten.. Hoewel voor de bedragen per persoon je dat zeker mag verwachten.

Zijn niet persoonsgebonden tickets overigens.
Je reserveert voor een bepaalde datum waardoor men wellicht personeel moet inplannen, een vliegticket kun je ook niet annuleren.
pi_199992792
Ik zie het probleem of antwoord al trouwens, staat nergens op de site uitgelegd.

Dagkaarten met een datum hebben geen bedenktijd.

Bedankt voor het meelezen allen.
pi_199992804
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:25 schreef MevrouwKees het volgende:

Van de website

[quote]Omboeken? Dat kan!

Mocht je onverhoopt, in verband met ziekte of een andere reden, de gereserveerde datum willen/moeten omboeken naar een andere dag om ons attractiepark te bezoeken? Dan kan je gebruik maken van onze omboekshop. Hier kan je zelf jouw dagje uit omboeken naar een nieuwe datum. Met de booq-code die op het ticket vermeld staat, kan je een nieuwe reservering maken.

Let op: je betaalt 2,90 per ticket om te wijzigen.
Ja omboeken, dat is geen annuleren.

Maar ik had het antwoord al gevonden nog voor ik het had gelezen hier eigenlijk.
pi_199992862
Gelukkig kun je omboeken.

Als er een reisverzekering met annuleringsdekking is kun je ook kijken of die de annulering zou vergoeden.
  maandag 21 juni 2021 @ 22:26:15 #9
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200001244
Dit valt ook gewoon onder de wet koop op afstand.

https://www.acm.nl/nl/pub(...)tum-geldt-bedenktijd

maar ze moeten wel zeggen dat je het niet kan 'retourneren'

https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd

Als je de algemene voorwaarden leest dan zeggen ze dat ook

https://www.slagharen.com/nl/algemene-voorwaarden art 6.1

Lijkt me vrij duidelij
Dum de dum
pi_200003480
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Dit valt ook gewoon onder de wet koop op afstand.

https://www.acm.nl/nl/pub(...)tum-geldt-bedenktijd

maar ze moeten wel zeggen dat je het niet kan 'retourneren'

https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd

Als je de algemene voorwaarden leest dan zeggen ze dat ook

https://www.slagharen.com/nl/algemene-voorwaarden art 6.1

Lijkt me vrij duidelij
Nee, de algemene voorwaarden die jij quote gaat over boeken met overnachting.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 06:44:14 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200003675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 04:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, de algemene voorwaarden die jij quote gaat over boeken met overnachting.
quote:
Algemene voorwaarden
Als u een bezoek brengt aan Attractie- en Vakantiepark Slagharen B.V. (AVS), betekent dit dat u akkoord gaat met deze algemene voorwaarden. Het is daarom belangrijk dat u deze voorwaarden goed heeft gelezen alvorens de boeking te maken. AVS gaat ervan uit dat u naast deze algemene voorwaarden de verstrekte informatie op de website heeft gelezen. De bepalingen voor het park gelden voor alle terreinen behorende tot het Attractie- & Vakantiepark Slagharen. In gevallen waarin deze parkregels niet voorzien, geldt het oordeel van het parkmanagement.
Zelf vinden ze dat ze over alles gaan ... maar het had best wat duidelijker in het bestelscherm mogen staan ja :)
Dum de dum
pi_200003782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 06:44 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

[..]

Zelf vinden ze dat ze over alles gaan ... maar het had best wat duidelijker in het bestelscherm mogen staan ja :)
Ze hebben het inmiddels omgeboekt, maar kregen vervolgens tickets voor dezelfde datum en ziet er opeens totaal anders uit.

Het is vaag gedoe moet ik zeggen.
pi_200004647
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 22:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Dit valt ook gewoon onder de wet koop op afstand.

https://www.acm.nl/nl/pub(...)tum-geldt-bedenktijd

maar ze moeten wel zeggen dat je het niet kan 'retourneren'

https://www.consuwijzer.n(...)er-heb-ik-bedenktijd

Als je de algemene voorwaarden leest dan zeggen ze dat ook

https://www.slagharen.com/nl/algemene-voorwaarden art 6.1

Lijkt me vrij duidelij
Mij ook. Je linkt specifiek naar "Bij online verkoop tickets dagattracties zonder datum geldt bedenktijd".

quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
voor a.s. zaterdag.
Hier was nog niet 100% duidelijk of de tickets voor zaterdag bedoeld waren of alleen op aanstaande zaterdag geldig waren.

quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dagkaarten met een datum hebben geen bedenktijd.

Maar hier wel :Y

En dan, wat TS al gevonden had, maar voor andere geïnteresseerden, heb je artikel 6:230p aanhef en onder e BW:

quote:
De consument heeft geen recht van ontbinding bij:

(e) een overeenkomst tot het verrichten van diensten die strekt tot de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, van goederenvervoer, van autoverhuurdiensten, van catering en van diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomst een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien.
Lang verhaal kort: voor tickets met een vaste datum geldt geen retourrecht onder Koop op afstand.

[ Bericht 5% gewijzigd door baskick op 22-06-2021 09:06:35 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:41:13 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_200005028
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Mij ook. Je linkt specifiek naar "Bij online verkoop tickets dagattracties zonder datum geldt bedenktijd".
[..]

En als je de 1e ~5 zinnen leest van die link? :)

Uit het verhaal maak ik op dat TS specifiek voor zaterdag heeft geboekt (anders hoefde omboeken ook niet)
Dum de dum
pi_200005093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 09:41 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

En als je de 1e ~5 zinnen leest van die link? :)

Uit het verhaal maak ik op dat TS specifiek voor zaterdag heeft geboekt (anders hoefde omboeken ook niet)
Daaruit haal ik dat er géén bedenktijd geldt bij dagkaarten met datum:
quote:
Aanbieders van online toegangskaarten voor dagattracties hebben hun websites aangepast na optreden van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Zij boden ten onrechte geen bedenktijd bij de online verkoop van kaarten zonder datum. Alleen bij toegangskaarten met een specifieke datum geldt het recht op bedenktijd niet, omdat de aanbieder dan capaciteit heeft gereserveerd. In alle andere gevallen geldt de normale bedenktijd bij online aankopen van 14 dagen. Daarbij maakt het niet uit of de kaart op de website van de aanbieder zelf is gekocht of bij een tussenhandelaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_200019923
slagharen moet je gewoon altijd annuleren.
Alius aliud dicit
pi_200053587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:34 schreef Mrmime het volgende:
slagharen moet je gewoon altijd annuleren.
Begin te vermoeden dat je gelijk hebt.

Ze hebben gemaild naar de klantenservice want de datum op de omgeboekte kaartjes kloppen niet. (nou kun je het risico nemen om toch te gaan op de nieuwe datum, maar goed)

Op mail nog geen reactie binnen, na 4 dagen.
Ze bellen, na 30 min word er gewoon opgehangen.
Nogmaals, wederom na 30 min word er opgehangen.

Ik ga het nu zelf proberen, ik heb alle info dus ik kan net zo goed vragen hoe het zit.

Ik edit dit over 30 min.

Edit : inderdaad, na 30 min word er opgehangen.

Wtf. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 25-06-2021 10:42:50 ]
pi_200054174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Begin te vermoeden dat je gelijk hebt.

Ze hebben gemaild naar de klantenservice want de datum op de omgeboekte kaartjes kloppen niet. (nou kun je het risico nemen om toch te gaan op de nieuwe datum, maar goed)

Op mail nog geen reactie binnen, na 4 dagen.
Ze bellen, na 30 min word er gewoon opgehangen.
Nogmaals, wederom na 30 min word er opgehangen.

Ik ga het nu zelf proberen, ik heb alle info dus ik kan net zo goed vragen hoe het zit.

Ik edit dit over 30 min.

Edit : inderdaad, na 30 min word er opgehangen.

Wtf. :')
Jeetje het is echt een klotetent. Tokkieharen heet het hier in de regio.
Hellendoorn is in de buurt en een stuk leuker. Sterkte.
Alius aliud dicit
pi_200054429
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 10:57 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Jeetje het is echt een klotetent. Tokkieharen heet het hier in de regio.
Hellendoorn is in de buurt en een stuk leuker. Sterkte.
Ik heb het doorgegeven.

Ik zou het zelf ook zo doen, gewoon naar “de overkant” naar Hellendoorn.

Als ik op de site kijk is het nog goedkoper ook.
pi_200073155
Ze hebben eindelijk iemand te pakken gekregen via Twitter, en wat blijkt? Kaartjes staan voor vandaag als geldig..

Helemaal niet omgeboekt en zouden ze voor niets gegaan zijn op 11 juli.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')