abonnement Unibet Coolblue
pi_199979721
Ik werk sinds een paar maanden bij een thuiszorgorganisatie in de fasc. dienst (laagste salarisschaal FG 10). Wegens drukte ben ik gevraagd de komende maanden een van de fascilitaire afdelingshoofden te vervangen bij afwezigheid (FG 50) en alle administratieve dingen op te pakken voor de afdeling fascilitair.

Dit is een nieuwe functie waar nog geen profiel voor bestaat en ze willen eerst gaan kijken hoeveel werk dit is voor ze er een functiewaardering aan vast gaan hangen. Tot die tijd krijg ik mijn eigen salaris betaald, ik vind dit nogal weinig voor de taken die ik op moet gaan pakken. (aansturen groep medewerkers bij afwezigheid hoofd, kwaliteitscontroles, roosteren 75 medewerkers, aanspreekpunt bij problemen, bestellingen doen, complete administratie). Ik heb de ervaring en de scholing hiervoor, maar ik vind het nogal een verschil het schoonmaken van de centrale keuken of dit werk. Er staat niks in de CAO hierover, maar ik vind mijn huidige salaris (12 euro bruto) belachelijk weinig voor dit nieuwe werk.

In hoeverre kan ik iets eisen ?
  zondag 20 juni 2021 @ 18:33:05 #2
338319 ZarB
Piña colada
pi_199979886
Als je taken gaat waarnemen van afdelingshoofden kun je prima daarnaar verwijzen. Fwg 10 of fwg 50 vind ik nogal een verschil. Ze willen gewoon een heel goedkope kracht inzetten. daar moet je je dus niet voor laten gebruiken. En "er is nog geen functie voor" betekent dus ook niet dat ze je gewoon doodleuk in 10 hoeven door te betalen. Wat een uitbuiters zeg.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 20 juni 2021 @ 18:42:05 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199980074
Er moet toch een draft profiel voor zijn? Hoe weet je anders wat je moet gaan doen. Op basis daarvan kunnen ze echt wel een, desnoods voorzichtige en voorlopige, functiewaardering doen. Wij 'slotten' nieuwe profielen zelfs vaak in het functiehuis door te kijken waar soortgelijke profielen terecht zijn gekomen, zonder een gedetailleerde functiewaardering te doen. Laat je niet afschepen :)
pi_199980720
Niet intrappen TS, ze proberen je te naaien, de gieren.


quote:
ik vind dit nogal weinig voor de taken die ik op moet gaan pakken. (aansturen groep medewerkers bij afwezigheid hoofd, kwaliteitscontroles, roosteren 75 medewerkers, aanspreekpunt bij problemen, bestellingen doen, complete administratie). Ik heb de ervaring en de scholing hiervoor, maar ik vind het nogal een verschil het schoonmaken van de centrale keuken of dit werk. Er staat niks in de CAO hierover, maar ik vind mijn huidige salaris (12 euro bruto) belachelijk weinig voor dit nieuwe werk.
Dit staat als een huis, je kan het bijna 1 op 1 doorsturen naar HR.

Gezien je scholing is zelfs de standaard drogreden "Maar je hebt geen opleiding voor dit werk gedaan" onbruikbaar :D

Je dient betaald te worden voor het werk wat je doet, niet waarvoor je bent aangenomen of waarvoor je de papieren hebt.

Grrrrrr, dit soort bedrijven.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 20 juni 2021 @ 19:26:58 #5
338319 ZarB
Piña colada
pi_199980956
Maar wat ik me afvraag: als je bent opgeleid om een functie als afdelingshoofd te mogen uitvoeren, waarom sta je dan in schaal 10 de keuken schoon te maken?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199981040
Heb je dan ook een bachelor fascilitie management?

Er lijken me wel wat schalen tussen 10 en 50 te zitten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 20 juni 2021 @ 19:59:36 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199981505
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:26 schreef ZarB het volgende:
Maar wat ik me afvraag: als je bent opgeleid om een functie als afdelingshoofd te mogen uitvoeren, waarom sta je dan in schaal 10 de keuken schoon te maken?
Niet iedereen krijgt direct het werk waar ie voor is opgeleid toch.
  zondag 20 juni 2021 @ 20:20:47 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_199981806
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Niet iedereen krijgt direct het werk waar ie voor is opgeleid toch.
Nee maar dit is wel een groot verschil. Overigens ook wel bijzonder dat je dan niet weet hoe je facilitair schrijft. En niet weet dat je gigantisch uitgebuit wordt als je hierin meegaat.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199982271
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:26 schreef ZarB het volgende:
Maar wat ik me afvraag: als je bent opgeleid om een functie als afdelingshoofd te mogen uitvoeren, waarom sta je dan in schaal 10 de keuken schoon te maken?
Even ter info: ik ben een 50-er, HBO geschoold en altijd leiding gegeven aan fas. medewerkers. Daarna tijdje als ZZP-er gewerkt. Ik "hoef" niet meer zo nodig zullen we maar zeggen en was tevreden met een simpele baan voor wat extra inkomen (ben niet de kostwinner) zonder de stress en verantwoording. Nu dus gevraagd om de wat onervaren leidinggevenden te ondersteunen. Moet zeggen dat ik het leuk vind dat ze me vragen, maar daar hoort m.i. wel een eerlijke beloning tegenover te staan
pi_199982770
Facilitair enzo.

En @TS, nee je moet gewoon nee zeggen als ze je zo willen benutten.
pi_199982801
Nee TS, als straks alles weer op volle sterkte is ben je weer bedankt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199982825
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:26 schreef miepjansen het volgende:
Ik werk sinds een paar maanden bij een thuiszorgorganisatie in de fasc. dienst (laagste salarisschaal FG 10). Wegens drukte ben ik gevraagd de komende maanden een van de fascilitaire afdelingshoofden te vervangen bij afwezigheid (FG 50) en alle administratieve dingen op te pakken voor de afdeling fascilitair.

Dit is een nieuwe functie waar nog geen profiel voor bestaat en ze willen eerst gaan kijken hoeveel werk dit is voor ze er een functiewaardering aan vast gaan hangen. Tot die tijd krijg ik mijn eigen salaris betaald, ik vind dit nogal weinig voor de taken die ik op moet gaan pakken. (aansturen groep medewerkers bij afwezigheid hoofd, kwaliteitscontroles, roosteren 75 medewerkers, aanspreekpunt bij problemen, bestellingen doen, complete administratie). Ik heb de ervaring en de scholing hiervoor, maar ik vind het nogal een verschil het schoonmaken van de centrale keuken of dit werk. Er staat niks in de CAO hierover, maar ik vind mijn huidige salaris (12 euro bruto) belachelijk weinig voor dit nieuwe werk.

In hoeverre kan ik iets eisen ?
Hoe verhoudt ‘tijdelijk een facilitair afdelingshoofd vervangen’ zich tot ‘er bestaat nog geen profiel voor en ze weten niet hoeveel werk dit is’? Blijkbaar wordt de ‘onbekende functie’ nu al beloond met schaal 50?
Klinkt als een bestaande functie.

En los daarvan: je huidige functieschaal staat niet in verhouding tot wat de vaste afdelingshoofden ontvangen. Ben je lid van een vakbond? Zou het daar anders eens voorleggen voor je intern zaken op scherp gaat zetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199982975
N
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hoe verhoudt ‘tijdelijk een facilitair afdelingshoofd vervangen’ zich tot ‘er bestaat nog geen profiel voor en ze weten niet hoeveel werk dit is’? Blijkbaar wordt de ‘onbekende functie’ nu al beloond met schaal 50?
Klinkt als een bestaande funcn ieder doettie.

En los daarvan: je huidige functieschaal staat niet in verhouding tot wat de vaste afdelingshoofden ontvangen. Ben je lid van een vakbond? Zou het daar anders eens voorleggen voor je intern zaken op scherp gaat zetten.
Nu doet ieder hoofd iets (de een bestelt bij groothandel, de ander regelt de facturatie en ieder maakt een planning van zijn eigen afdeling) dit wordt dus straks door 1 of 2 (afhankelijk hoeveel werk het is) administratieve personen gedaan. De HR taken doen de hoofden zelf en dat blijft zo. Ik zal aanspreekpunt worden bij afwezigheid (dus oplossen personeelsplanning, maken planning, afhandelen facturatie, bestellingen groothandel of leveranciers)
  zondag 20 juni 2021 @ 21:36:15 #14
51385 baskick
Juist ja!
pi_199983000
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:50 schreef miepjansen het volgende:

[..]

Even ter info: ik ben een 50-er, HBO geschoold en altijd leiding gegeven aan fas. medewerkers. Daarna tijdje als ZZP-er gewerkt. Ik "hoef" niet meer zo nodig zullen we maar zeggen en was tevreden met een simpele baan voor wat extra inkomen (ben niet de kostwinner) zonder de stress en verantwoording. Nu dus gevraagd om de wat onervaren leidinggevenden te ondersteunen. Moet zeggen dat ik het leuk vind dat ze me vragen, maar daar hoort m.i. wel een eerlijke beloning tegenover te staan
Ga je 'm nou ondersteunen of vervangen?

Vind het wel apart dat je als ex-leidinggevende je eigen vakgebied niet kunt spellen en een vraag als dit stelt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199983502
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 21:36 schreef baskick het volgende:

[..]

Ga je 'm nou ondersteunen of vervangen?

Vind het wel apart dat je als ex-leidinggevende je eigen vakgebied niet kunt spellen en een vraag als dit stelt.
Beide dus ! Ondersteunen op adm. gebied en vervangen bij afwezigheid (in de zin van aanspreekpunt voor medewerkers) en nee dit is niet mijn vakgebied. (heb wel ruime ervaring in het aansturen van teams, opzetten van administratieve processen)
  Moderator zondag 20 juni 2021 @ 22:21:17 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199983639
Ik vind het gat enorm.
Zelf ben ik nu parttime een project aan het leiden. Daartussen zit een salarisschaal (stap). Dat vind ik niet zo spannend. Maar FWG 10 naar FWG 50 is veelste groot.
Ik zou gewoon het gesprek aanknopen. Als dit een tijdelijke situatie is kunnen ze op grond van 'waarneming' dit aanpassen. Dan gaat je contract niet veranderen maar hooguit een tijdelijke opplussing.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199983796
Ik zou er geen seconde serieus over denken om die nieuwe functie voor het oude salaris uit te voeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199983803
Ze vragen je basically als consultant, om je ervaring. Ze moeten je niet minder gaan betalen dan de mensen die je gaat adviseren, maar meer.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 20 juni 2021 @ 22:43:14 #19
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_199983914
Vragen om een functietoeslag.
Je blijft in je huidige schaal, maar krijgt een aanvulling tot het salaris van de functie die je uitoefent.
  zondag 20 juni 2021 @ 22:47:12 #20
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_199983964
Ik vind dit een nogal onbeschoft voorstel vanuit je werkgever. Waarschijnlijk proberen ze het gewoon, in het kader van nee heb je, ja kun je krijgen.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
  zondag 20 juni 2021 @ 22:53:06 #21
338319 ZarB
Piña colada
pi_199984028
Waarom schrijf je consequent facilitair (of afgekort) verkeerd? :?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 20 juni 2021 @ 22:54:27 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_199984039
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 20:50 schreef miepjansen het volgende:

[..]

Even ter info: ik ben een 50-er, HBO geschoold en altijd leiding gegeven aan fas. medewerkers. Daarna tijdje als ZZP-er gewerkt. Ik "hoef" niet meer zo nodig zullen we maar zeggen en was tevreden met een simpele baan voor wat extra inkomen (ben niet de kostwinner) zonder de stress en verantwoording. Nu dus gevraagd om de wat onervaren leidinggevenden te ondersteunen. Moet zeggen dat ik het leuk vind dat ze me vragen, maar daar hoort m.i. wel een eerlijke beloning tegenover te staan
Maar als dit je achtergrond is, hoe kun je dan uberhaupt twijfelen aan het achterlijke voorstel van je werkgever? Dat kost je toch minder dan 2 sec nadenkwerk om te bedenken dat je zoiets nooit moet doen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199984116
Ik ben een beetje dyslectisch en haal niet alles door de controle heen, dus sorry als er soms tekstueel dingen niet helemaal kloppen. En ja mijn gezonde verstand zegt dat ik dit niet moet doen, mijn andere kant voelt zich vereerd dat ik hiervoor gevraagd ben en zie het inmiddels als een leuke uitdaging. ik was benieuwd hoe anderen dit zien, komende week heb ik een gesprek met de HR manager, benieuwd waar we uit gaan komen.
pi_199984673
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:26 schreef miepjansen het volgende:
In hoeverre kan ik iets eisen ?
Ik zou niet gaan eisen maar de bal terug spelen.
Je hebt interesse in de functie en wanneer ze het functieprofiel en -waardering helder hebben praat je graag verder.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 21 juni 2021 @ 09:05:58 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199986097
Meh

Het is toch best simpel

Voor werk X staat beloning Y, helemaal makkelijk in bedrijven waar de schalen van een CAO gebruikt worden.

Minimum wage = minimum effort.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')