Ik hou een cirkelzaag die je met de zool tegen de paal kunt zetten toch echt makkelijker recht dan een multitool...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:44 schreef Neptunes het volgende:
Multitool + oorbeschermers.
Duurt wat langer maar is 100% recht.
Klopt, maar er zullen al planken voor zitten, dus met een cirkelzaag wordt het dan alsnog lastig om het allemaal recht te zagen. Multitool is ideaal in dit gevalquote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:46 schreef XanderH het volgende:
[..]
Ik hou een cirkelzaag die je met de zool tegen de paal kunt zetten toch echt makkelijker recht dan een multitool...
Nog liever een invalcirkelzaag trouwens.
In mijn hoofd gaat het om een schutting met schuttingdelen tussen de palen. Bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:14 schreef Neptunes het volgende:
[..]
Klopt, maar er zullen al planken voor zitten, dus met een cirkelzaag wordt het dan alsnog lastig om het allemaal recht te zagen. Multitool is ideaal in dit geval
Je hoeft de zool niet op de plank te zetten he, die kun je tegen de zijkant laten lopen...quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:16 schreef Nico987 het volgende:
Mijn idd nu is een plank te klemmen en dan de cirkelzaag daar langs te laten lopen. Maar die kan maar 60 die en daar gaat de plank nog af 14mm
reciprozaag ?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:14 schreef Nico987 het volgende:
Ik heb een schutting gezet omdat er eigenlijk niets recht is in en rondom de tuin heb ik de palen er in gezet zonder ze in te korten. Heb toen de schutting waterpas gezet. Prima gelukt.
Alleen nu heb ik overal azobe palen op verschillende lengte boven de schutting uitsteken die wil ik afzagen.
Met de handzaag merkte ik dat ik het niet mooi recht kreeg. Waarmee zouden jullie deze afzagen?
Is dat eigenlijk wel te zagen met de multitool zoals mensen hier zeggen ? Dat lijkt mij dan ook geen doen eigenlijk ..quote:Op zondag 20 juni 2021 09:32 schreef BEFEM het volgende:
Azobe is kneiterhard, is met een handzaag geen doen. Heb het hier in de tuin met een recipro gedaan. En anders met een cirkelzaag.
Volgens mij niet. En komt misschien ook niet eens diep genoeg en moet je het laatste stuk alsnog met een handzaag doen.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel te zagen met de multitool zoals mensen hier zeggen ? Dat lijkt mij dan ook geen doen eigenlijk ..
Misschien met geduld en veel goede kwaliteit (Lees dure zaagjes), kom je er uiteindelijk in.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk wel te zagen met de multitool zoals mensen hier zeggen ? Dat lijkt mij dan ook geen doen eigenlijk ..
Geen idee maar hij wil die palen toch afkorten? Dan klinkt een afkortzaag vrij logisch.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:44 schreef XanderH het volgende:
[..]
Nu de palen in de grond staan en de schutting gemonteerd is? Hoe zie je dat?
Nou, palen die al in de grond staan zie ik mijzelf niet meer afzagen met een afkortzaag.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:26 schreef Harige_hont het volgende:
[..]
Geen idee maar hij wil die palen toch afkorten? Dan klinkt een afkortzaag vrij logisch.
Oh nee hihi dat is vet onhandig zie ik, sjanant 🤣quote:Op zondag 20 juni 2021 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou, palen die al in de grond staan zie ik mijzelf niet meer afzagen met een afkortzaag.
[ afbeelding ]
Of ga je die zaag dan aan de paal schroeven en dan zagen![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |