Daar staat de QR code op geprintquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Behalve de app mag je ook een papier aanbieden.
Niet iedereen heeft een smartphone.
Dus dan neem je die mee als backup voor als de App het laat afweten.
Maar september/oktober is vrijwel iedereen gevaccineerd.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben met deze vergaande versoepelingen bang dat we eind augustus op hogere besmettingscijfers zitten ten opzichte van de huidige besmettingscijfers en dat bijvoorbeeld dan een buitenlandse vakantie er niet in zit, ondanks dat je dan volledig gevaccineerd bent. Ik zie liever een toekomstbestendiger beleid van nu minder vergaande versoepelingen of zelfs stap 3 van het openingsplan handhaven, maar dat dan wel een derde golf in het najaar vermeden wordt en er in 2022 de bevolking van Nederland en andere Europese landen vrijwel geen last meer hebben van de maatregelen omtrent de bestrijding van het coronavirus. Nu gaan we gigantisch ver versoepelen, terwijl je misschien eind augustus of anders in september of oktober het coronabeleid moet gaan aanscherpen. Daar zit niemand op te wachten, het continue gejojo.
Dus wat is dan het probleem.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar staat de QR code op geprint
In beide zit de dataset gewoon
Omdat het de bedoeling is dat dit subforum weer dicht gaat als de Corona pandemie voorbij is. Indien dat nooit het geval is dan wordt het vanzelf een permanent subforum.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:36 schreef PicoMMP het volgende:
Waarom staat COR nog steeds bij 'Tijdelijke fora'? #dtv
Oke.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:39 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik ben met deze vergaande versoepelingen bang dat we eind augustus op hogere besmettingscijfers zitten ten opzichte van de huidige besmettingscijfers en dat bijvoorbeeld dan een buitenlandse vakantie er niet in zit, ondanks dat je dan volledig gevaccineerd bent. Ik zie liever een toekomstbestendiger beleid van nu minder vergaande versoepelingen of zelfs stap 3 van het openingsplan handhaven, maar dat dan wel een derde golf in het najaar vermeden wordt en er in 2022 de bevolking van Nederland en andere Europese landen vrijwel geen last meer hebben van de maatregelen omtrent de bestrijding van het coronavirus. Nu gaan we gigantisch ver versoepelen, terwijl je misschien eind augustus of anders in september of oktober het coronabeleid moet gaan aanscherpen. Daar zit niemand op te wachten, het continue gejojo.
Zwart gatquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het de bedoeling is dat dit subforum weer dicht gaat als de Corona pandemie voorbij is. Indien dat nooit het geval is dan wordt het vanzelf een permanent subforum.
Maar wij verwachten dat COR gewoon kunnen sluiten binnen afzienbare tijd.
En de mods? Functie elders?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat het de bedoeling is dat dit subforum weer dicht gaat als de Corona pandemie voorbij is. Indien dat nooit het geval is dan wordt het vanzelf een permanent subforum.
Gaan jullie de verloren zielen van het Viva forum oppikken?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij beginnen onze eigen partij, uiteraard.
God nee.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, ja, dat zal voor sommigen best wel een schok worden
Wie weet komt er snel covid-21?
Eh, nee, dat genoegen laten wij aan andere collega's overquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gaan jullie de verloren zielen van het Viva forum oppikken?
Erg mooi.
Nou ja, ik bekijk dit puur uit het oogpunt van geestelijke zorg voor mensen die in een zwart gat vallen als COR dicht gaat, natuurlijkquote:
1x in je leven een pandemie is meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hah, ja, dat zal voor sommigen best wel een schok worden
Wie weet komt er snel covid-21?
Geen keer was voor mij ook prima geweest. Rationeel weet je best wel dat het gewoon een keer ging gebeuren maar het mee maken...ik had het niet verwacht.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
1x in je leven een pandemie is meer dan genoeg.
Niemand denk ik.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen keer was voor mij ook prima geweest. Rationeel weet je best wel dat het gewoon een keer ging gebeuren maar het mee maken...ik had het niet verwacht.
En voor mij toch? Nieuwe uitbraak betekent waarschijnlijk wel een nieuw contract. Anders functie elders.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, ik bekijk dit puur uit het oogpunt van geestelijke zorg voor mensen die in een zwart gat vallen als COR dicht gaat, natuurlijk
Oh...sorryquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En voor mij toch? Nieuwe uitbraak betekent waarschijnlijk wel een nieuw contract. Anders functie elders.
In Nederland is er een kans dat het op z'n eind loopt dit jaar, maar internationaal is het nog wel een ander verhaal. Ik denk niet dat de WHO in 2021 al gaat roepen dat de pandemie voorbij is.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
True. Dat merkte ik gisteren al op toen iedereen riep "Alle maatregelen de deur uit!". Ja, leuk, maar er is meer dan Nederland en wat er in het buitenland gebeurt heeft een weerslag op ons.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Nederland is er een kans dat het op z'n eind loopt dit jaar, maar internationaal is het nog wel een ander verhaal. Ik denk niet dat de WHO in 2021 al gaat roepen dat de pandemie voorbij is.
Er gaat, voorlopig, een tweedeling komen in de wereld. De landen waar veel gevaccineerd is (oa Europa en Noord-Amerika) en de rest. En ja, dat gaan we merken.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
True. Dat merkte ik gisteren al op toen iedereen riep "Alle maatregelen de deur uit!". Ja, leuk, maar er is meer dan Nederland en wat er in het buitenland gebeurt heeft een weerslag op ons.
De VS is dramatisch slecht gevaccineerd. Nog geen 55% vaccinatie graad (een vaccinatie). Dat gaat nog een staartje krijgen daar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er gaat, voorlopig, een tweedeling komen in de wereld. De landen waar veel gevaccineerd is (oa Europa en Noord-Amerika) en de rest. En ja, dat gaan we merken.
Wij weten niet hoelang de vaccins werkzaam zijn. Zeker bij ouderen, die als eerste gevaccineerd zijn is dat relevant. Niemand wil nieuwe lockdowns, niet in het najaar, niet in 2022, niet in 2023, niet in 2024 en ook niet verder in de toekomst. Zaak is vooral om nieuwe lockdowns in de toekomst te voorkomen, eventueel zelfs met enkele maatregelen die permanent blijven gelden, zoals reisbeperkingen naar bepaalde landen, mondmaskerplicht op bepaalde plaatsen en tijden en liever ook een inkrimping van de veestapel om zo de kans op zoönosen in Nederland te verminderen, al ligt dat er gevoelig bij bepaalde politieke partijen en belangenclubs.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar september/oktober is vrijwel iedereen gevaccineerd.
Hoezo zou de situatie dan anders zijn dan in 2022.
De verschillen aldaar zijn vooral groot. Die 55% is een gemiddelde, maar in de praktijk is de vaccinatiegraad in blauwe staten best aardig en in rode staten dramatisch. San Francisco heeft een vaccinatiegraad van 85% las ik laatst. Dat geeft een idee hoe laag het op sommige andere plaatsen is om toch op die 55% uit te komen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS is dramatisch slecht gevaccineerd. Nog geen 55% vaccinatie graad (een vaccinatie). Dat gaat nog een staartje krijgen daar.
Wij gaan af op boven de 80%. Dat is toch wel een andere orde van grootte. Bij de VS spreek je dus van ruim 170 miljoen ongevaccineerden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |