HEE!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Peejtur het volgende:
Is dit niet beter voor LIF?![]()
Nee succes en maak je nog wat moois van de OP met tekst welke wel werkt?
Dat heet tegenwoordig alleen nog maar Kantar toch?quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:40 schreef Burdie het volgende:
Ik vul enquêtes in voor Nipo, ze betalen in bonnen.
Wat jammer! Dat doe ik ook al jaren inderdaad. Toen jij mee deed zaten er zeker ook nog van die trackers in die 50 cent of 1 euro extra opleverden? Die zijn er nu helaas uit.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:44 schreef Koekoekskind het volgende:
Ik heb jarenlang testdingen van de post ontvangen om te registreren voor GFK. Dat leverde een euro of vier op per maand en kon je uiteindelijk laten uitbetalen. Helaas woon ik nu in een postcodegebied met al voldoende respondenten, dus ik moest gedwongen stoppen en kreeg een mail dat ik niets meer zou krijgen.
Die trackers had ik inderdaad. Hebben ze die er uit gedaan joh? Verbaast mij eigenlijk niets, was zo'n passief proces en je hoefde weinig te doen als ontvanger.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:45 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat jammer! Dat doe ik ook al jaren inderdaad. Toen jij mee deed zaten er zeker ook nog van die trackers in die 50 cent of 1 euro extra opleverden? Die zijn er nu helaas uit.
Ja klopt helemaal en een proefbrief is 50 cent. Dus zonder die trackers loopt dat niet meer zo hard. Heb gemiddeld 50 proefbrieven per jaar denk ik.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:46 schreef Koekoekskind het volgende:
[..]
Die trackers had ik inderdaad. Hebben ze die er uit gedaan joh? Verbaast mij eigenlijk niets, was zo'n passief proces en je hoefde weinig te doen als ontvanger.
Ik zit nu te denken: je moet zeker je aantal poststukken per dag noteren? Dat moest toen wel in elk geval.
Dat is niet langzaam nee, als ik er wat meer bovenop zou zitten dan zou ik nog niet aan dat bedrag komen, maar op zo’n ¤10 per maand. Goed bezig, bij jou gaat Euroquestions dus bijna net zo snel als bij mij destijds waardevolle mening.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:50 schreef Rebel- het volgende:
In december 2020 heb ik voor het eerst uitgekeerd gekregen van EuroQuestions. In totaal nu ¤155. Is dat vergelijkbaar met anderen? Is dat per half jaar een bedrag dat valt onder 'langzaam'? Bij Waardevolle Mening werd ik geblokt omdat ik meerdere accounts zou hebben gehad. Dat was echt niet zo. Dus daar kon ik niet mee verder.
Nee dat zou ik zeker niet langzaam noemen. Ik kan de OP niet meer aanpassen, maar als er meer wijzigingen zijn dan zal vragen of het aangepast kan worden!quote:Op maandag 21 juni 2021 09:50 schreef Rebel- het volgende:
In december 2020 heb ik voor het eerst uitgekeerd gekregen van EuroQuestions. In totaal nu ¤155. Is dat vergelijkbaar met anderen? Is dat per half jaar een bedrag dat valt onder 'langzaam'? Bij Waardevolle Mening werd ik geblokt omdat ik meerdere accounts zou hebben gehad. Dat was echt niet zo. Dus daar kon ik niet mee verder.
Ik verkoop helemaal niks, het is marktonderzoek, ze zijn aan strenge regels gebonden.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:20 schreef Kreator het volgende:
Maar je verkoopt dus eigenlijk je ziel en zaligheid. Al je persoonlijke gegevens, mailadres, woonadres, inkomen, leeftijd, aankoopgedrag, alles. En dan nog alles dat je invult in enquêtes.
Voor een paar cent. Nee dankje.
Jij geeft al je persoonlijke gegevens weg en krijgt daarvoor een paar cent.quote:
Ik volg dit topic en kan hem aanpassen. Als er wat gewijzigd moet worden, geef maar aan me door.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee dat zou ik zeker niet langzaam noemen. Ik kan de OP niet meer aanpassen, maar als er meer wijzigingen zijn dan zal vragen of het aangepast kan worden!
Dat doe ik helemaal niet, dat is nou juist mijn punt. Ik geef in enquetes/marktonderzoeken mijn mening en daarvoor krijg ik een beloning.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Jij geeft al je persoonlijke gegevens weg en krijgt daarvoor een paar cent.
Hoe is dat niet verkopen?
Oh dat is wel fijn. Ik dacht dat je dan moest inloggen op een site met je emailadres, waar je allemaal gegevens over jezelf moet invullen en cookies accepteren en dat je daarna vragen beantwoordt die ze aan je account linken en dan alles van je weten en dat je dat dus als pakketje verkoopt voor een paar cent.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet, dat is nou juist mijn punt. Ik geef in enquetes/marktonderzoeken mijn mening en daarvoor krijg ik een beloning.
Ze vragen wel je postcode leeftijd e.d maar de meeste vullen toch valse info bij zo'n onderzoek.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oh dat is wel fijn. Ik dacht dat je dan moest inloggen op een site met je emailadres, waar je allemaal gegevens over jezelf moet invullen en cookies accepteren en dat je daarna vragen beantwoordt die ze aan je account linken en dan alles van je weten en dat je dat dus als pakketje verkoopt voor een paar cent.
Had ik het toch helemaal mis. Prettig dat het anoniem kan zonder in te loggen.
Geven al die mensen dan ook een valse naam en verkeerd banknummer op?quote:Op maandag 21 juni 2021 11:41 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ze vragen wel je postcode leeftijd e.d maar de meeste vullen toch valse info bij zo'n onderzoek.
Een random marktonderzoek van de overheid oid zal dan ook niet betaald zijn, lijkt me?quote:Op maandag 21 juni 2021 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je begrijpt zelf ook wel dat een marktonderzoek iets anders is dan lid worden van AH Bonus of je opgeven voor een gratis boxershort.
Kom je weer eens aandacht te kort jongen?quote:Op maandag 21 juni 2021 11:26 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oh dat is wel fijn. Ik dacht dat je dan moest inloggen op een site met je emailadres, waar je allemaal gegevens over jezelf moet invullen en cookies accepteren en dat je daarna vragen beantwoordt die ze aan je account linken en dan alles van je weten en dat je dat dus als pakketje verkoopt voor een paar cent.
Had ik het toch helemaal mis. Prettig dat het anoniem kan zonder in te loggen.
Die onderzoeken van de overheid gaan juist via die panels waar wij lid van zijn. De overheid betaalt dat marktonderzoeksbureau voor het het uitvoeren van het onderzoek en wij zijn de respondenten die van dat onderzoeksbureau (meestal) een vergoeding krijgen voor deelname.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een random marktonderzoek van de overheid oid zal dan ook niet betaald zijn, lijkt me?
Als je er geld voor krijgt, dan is er ook een financieel voordeel voor de persoon die jou geld geeft. Dat leek me ook wel duidelijk.
Precies.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die onderzoeken van de overheid gaan juist via die panels waar wij lid van zijn. De overheid betaalt dat marktonderzoeksbureau voor het het uitvoeren van het onderzoek en wij zijn de respondenten die van dat onderzoeksbureau (meestal) een vergoeding krijgen voor deelname.
Er zitten meer gevolgen aan bijvoorbeeld het afsluiten van een abonnement bij Ziggo of lid worden van een vakbond, die lui verkopen hun adressenbestanden.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:02 schreef Rene het volgende:
Laten we het verpissen over ziel-zaligheid verkopen ff achterwege. Ik ga er wel vanuit dat wanneer je je voor dergelijke zaken opgeeft dat je ook weet dat er ergens gevolgen zitten en vice versa. Wanneer iemand dat wil voor 'een paar centen' dan wil diegene dat.
Ja, laten we verbieden dat iemand een andere mening heeft. Goed plan, Hans.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:02 schreef Rene het volgende:
Laten we het verpissen over ziel-zaligheid verkopen ff achterwege. Ik ga er wel vanuit dat wanneer je je voor dergelijke zaken opgeeft dat je ook weet dat er ergens gevolgen zitten en vice versa. Wanneer iemand dat wil voor 'een paar centen' dan wil diegene dat.
Maar nadat ik je meermaals uitleg dat ik mijn persoonsgegevens helemaal niet verkoop blijf jij eraan vasthouden dat ik dat wel doe en noem je dat ‘een andere mening hebben’. Da’s best een beetje sneu.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, laten we verbieden dat iemand een andere mening heeft. Goed plan, Hans.
Ik zei alleen dat het mij niks lijkt, zo je persoonsdata verkopen. Dat andere mensen daar dan op reageren is niet mijn schuld.
Als het eruit ziet als een poepje, ruikt naar poepje, dan hoef ik niet te proeven.quote:Op maandag 21 juni 2021 17:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar nadat ik je meermaals uitleg dat ik mijn persoonsgegevens helemaal niet verkoop blijf jij eraan vasthouden dat ik dat wel doe en noem je dat ‘een andere mening hebben’. Da’s best een beetje sneu.
Ik zeg toch bij een onderzoek.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Geven al die mensen dan ook een valse naam en verkeerd banknummer op?
Jij praat nonsens en ik ben wel een beetje klaar met je kinderachtige gedoe. Je had er een verkeerd beeld bij, er is je uitgelegd dat het anders zit en toch blijf je maar drammen. Als ik je nou vertel dat ik al bijna 30 jaar lid ben van diverse panels en er nog nooit iets met mijn gegevens gebeurd is, dan geloof je me ook niet.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als het eruit ziet als een poepje, ruikt naar poepje, dan hoef ik niet te proeven.denken dat er gratis geld bestaat.
. Denken dat je privégegevens geen geld waard zijn of niet doorverkocht worden.
.
De naïviteit.
Ja dat is wel leuk, maar het komt mij eigenlijk nooit goed uit. Of ik zit met werk of met kinderen haha.quote:Op maandag 21 juni 2021 14:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens vind ik een ‘community’ via een besloten forumpje of een groepsgesprek of 1 op 1 gesprek wel meer mijn tijd en moeite waard dan korte vragenlijsten invullen, dat levert echt veel meer op. En in deze tijd blijkt dat gelukkig veel meer online te kunnen dan vroeger toen je die groepsgesprekken voornamelijk op locatie had.
Nee nooit wat gewonnenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:50 schreef Donna het volgende:
Trouwens bij Gfk kom je in een verloting als je niet mee kunt doen met een enquête. Heeft iemand wel eens punten van een verloting gewonnen?
Mwah enigszins heeft hij wel gelijk hoor, ik zou niet zomaar met elk random bureau in zee gaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Jij praat nonsens en ik ben wel een beetje klaar met je kinderachtige gedoe. Je had er een verkeerd beeld bij, er is je uitgelegd dat het anders zit en toch blijf je maar drammen. Als ik je nou vertel dat ik al bijna 30 jaar lid ben van diverse panels en er nog nooit iets met mijn gegevens gebeurd is, dan geloof je me ook niet.
Ik verkoop niks en de marktonderzoeksbureau’s doen dat ook niet.
Ja, ik heb in een ver verleden wel eens 250 euro en een maand later 50 euro gewonnen in zo'n GFK-verloting.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 09:50 schreef Donna het volgende:
Trouwens bij Gfk kom je in een verloting als je niet mee kunt doen met een enquête. Heeft iemand wel eens punten van een verloting gewonnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |