abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:41:08 #176
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165450
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:36 schreef Farzin het volgende:
Dus wat? Tegen imam El Moumni werden er ook 100 aangiften gedaan.
Even ridicuul, maar dat heb ik al zo vaak gezegd.
quote:
Bovendien moet men alles op alles zetten om verdere vergiftiging van de sfeer tegen te gaan.
Dan zijn 157 (!!!) aanklachten en het oproepen tot het doen van aangifte inderdaad de juiste wegen om te bewandelen .
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:42:28 #177
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165481
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:37 schreef Farzin het volgende:
Waarom zou je op iemand stemmen omdat hij/zij 'zegt waar het op staat'?
beeer heeft het helemaal niet over op haar stemmen omdat zij zegt waar het op staat.

Le-zen.

dinsdag 28 januari 2003 @ 23:44:53 #178
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8165545
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:41 schreef Lithion het volgende:
Even ridicuul, maar dat heb ik al zo vaak gezegd.
Dan zijn 157 (!!!) aanklachten en het oproepen tot het doen van aangifte inderdaad de juiste wegen om te bewandelen .[/quote]

Waar maak jij je druk om? Als er niets mis is met die uitlatingen zal ze toch ook niet vervolgd worden?

dinsdag 28 januari 2003 @ 23:47:04 #179
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165591
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:44 schreef Farzin het volgende:
Waar maak jij je druk om?
Dat het niet alleen een verkrachting van onze rechtstaat is, maar ook nog eens een nodeloze ballast voor het juridisch systeem is.

Bovendien is het een volkomen overtrokken reactie die ook nog eens meer kwaad doet dan goed.

dinsdag 28 januari 2003 @ 23:52:49 #180
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8165699
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:47 schreef Lithion het volgende:
Dat het niet alleen een verkrachting van onze rechtstaat is,
Dat geldt meer voor het preventief fouilleren dan voor deze uitspraken aangiftes.
quote:
maar ook nog eens een nodeloze ballast voor het juridisch systeem is.
Er moet een voorbeeld gesteld worden.
quote:
Bovendien is het een volkomen overtrokken reactie die ook nog eens meer kwaad doet dan goed.
Dat wel ja. Zo gaan nòg meer mensen negatief over moslims denken. En dat is geen goede zaak, aangezien er meer dan genoeg 'goede' moslims zijn (alleen vallen die nooit op).
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:54:04 #181
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8165721
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat het niet alleen een verkrachting van onze rechtstaat is

Verkrachting? Het is juist een grondbeginsel van de democratische rechtsstaat dat een ieder zich tot de onafhankelijke rechter kan en mag wenden.
Een veroordeling zou inderdaad in mijn ogen een verkrachting zijn....

quote:
maar ook nog eens een nodeloze ballast voor het juridisch systeem is.
Ik denk niet dat ze deze klacht 157 keer afzonderlijk behandelen.
quote:
Volledig mee eens. Evenals Ayaans eigen uitval trouwens....
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:56:52 #182
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165774
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:52 schreef Farzin het volgende:
Dat geldt meer voor het preventief fouilleren dan voor deze uitspraken aangiftes.
157 zijn er gewoon 156 teveel. Er moet nu 157 keer een procedure worden doorlopen voor één en dezelfde zaak.
quote:
Er moet een voorbeeld gesteld worden.
Dat kan met één of enkele aangiften ook. 157 maal een aanklacht indienen is niet een voorbeeld stellen, dat is het rechtssysteem saboteren door het overmatig te belasten.
quote:
Dat wel ja. Zo gaan nòg meer mensen negatief over moslims denken. En dat is geen goede zaak, aangezien er meer dan genoeg 'goede' moslims zijn (alleen vallen die nooit op).
Ja, wat raar hè? Waar zijn die goede moslims nu om te zeggen dat die uitspraken van Hirsi Ali gewoon moeten kunnen?
pi_8165787
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:37 schreef Farzin het volgende:

[..]

Waarom zou je op iemand stemmen omdat hij/zij 'zegt waar het op staat'? Ik kan het me voorstellen dat de Duitsers voor de oorlog ook vonden dat Hitler 'zei waar het op staat'. Dit niet om mevrouw H.A. te vergelijken met A.H., maar om duidelijk te maken dat je niet op mensen moet stemmen omdat 'ze zeggen waar het op staat'.

Dus jij stemt op iemand die om de waarheid heen draait?
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:58:17 #184
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8165809
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:56 schreef Lithion het volgende:

Ja, wat raar hè? Waar zijn die goede moslims nu om te zeggen dat die uitspraken van Hirsi Ali gewoon moeten kunnen?

800.000 - 157 = 799.843
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:58:27 #185
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165814
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:54 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Verkrachting? Het is juist een grondbeginsel van de democratische rechtsstaat dat een ieder zich tot de onafhankelijke rechter kan en mag wenden.
Mensen oproepen om aangifte tegen iemand te doen vind ik verkrachting van de rechtstaat.
quote:
Ik denk niet dat ze deze klacht 157 keer afzonderlijk behandelen.
Veel zullen er inderdaad geseponeerd worden, of samengevoegd tot één rechtzaak, maar ook dát kost ondertussen wel manuren.
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:59:32 #186
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165839
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:58 schreef Dr_Strangelove het volgende:
800.000 - 157 = 799.843
Waar is hun stem? Waar is een prominente moslim binnen die groep die op tv duidelijk maakt dat wat ze doet helemaal niet zo erg is als die overige 157 doen voorkomen?
  woensdag 29 januari 2003 @ 00:01:09 #187
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8165869
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:56 schreef Lithion het volgende:
157 zijn er gewoon 156 teveel. Er moet nu 157 keer een procedure worden doorlopen voor één en dezelfde zaak.
Alsof mensen die aangifte doen weten hoeveel aangiftes er tot nu toe zijn ingediend, bovendien is het voor de politie niet echt indrukwekkend als er één iemand aangifte doet tegen H.A.
quote:
Waarschijnlijk voelen ze zich net als christenen die niet wensen dat er gevloekt wordt in hun bijzijn beledigd door deze uitspraken. Maar ja, andermans cultuur achterlijk noemen is makkelijker dan hand in eigen boezem steken.
  woensdag 29 januari 2003 @ 00:01:48 #188
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8165883
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:57 schreef beeer het volgende:
Dus jij stemt op iemand die om de waarheid heen draait?
Bepaal jij wat de waarheid is?
  woensdag 29 januari 2003 @ 00:06:15 #189
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8165969
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 00:01 schreef Farzin het volgende:
Alsof mensen die aangifte doen weten hoeveel aangiftes er tot nu toe zijn ingediend, bovendien is het voor de politie niet echt indrukwekkend als er één iemand aangifte doet tegen H.A.
Indrukwekkend? Dat hoeft het helemaal niet te zijn. Bovendien, daarmee is het nog steeds absurd dat er een oproep wordt gedaan om zoveel mogelijk aangiften tegen Hirsi Ali te doen.
quote:
Waarschijnlijk voelen ze zich net als christenen die niet wensen dat er gevloekt wordt in hun bijzijn beledigd door deze uitspraken. Maar ja, andermans cultuur achterlijk noemen is makkelijker dan hand in eigen boezem steken.

Dus je zegt dat wél alle moslims beledigd zijn door deze uitspraken?
pi_8166028
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 00:01 schreef Farzin het volgende:

[..]

Bepaal jij wat de waarheid is?

Dat is geen antwoord op mijn vraag. En om het even simpel te maken, ik vroeg iets aan Fatima, en niet aan Spuit Elf. Bovendien heb je bewust een groot deel van mijn vraag eruit geknipt en ben je daar vervolgens tegenin gegaan zonder het door mij geschrevene in de totale context te behandelen. Laster heet dat dan. Ironisch genoeg gebeurt dat nu ook met Hirsi Ayaan Ali, als ik het hele stuk lees over wat ze gezegd heeft.
  woensdag 29 januari 2003 @ 00:10:08 #191
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_8166047
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 23:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Waar is hun stem? Waar is een prominente moslim binnen die groep die op tv duidelijk maakt dat wat ze doet helemaal niet zo erg is als die overige 157 doen voorkomen?

Tja, waar waren alle homo's die de ophef rond El Moumni nogal overdreven vonden? Misschien hoorde je die juist niet omdat ze het al overtrokken worden....

Ondanks al die aangiftes en 'ludieke' ziekmeldingen, dacht ik in ieder geval niet meteen dat alle homo's het wel met die 100 eens waren* omdat er toevallig geen homo-demonstraties voor El Moumni werden gehouden....

*Ik hoop het in ieder geval niet, want anders zijn ze echt ziek

woensdag 29 januari 2003 @ 00:13:49 #192
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_8166130
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 00:10 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Tja, waar waren alle homo's die de ophef rond El Moumni nogal overdreven vonden? Misschien hoorde je die juist niet omdat ze het al overtrokken worden....
Hebben diegene die tegen zijn uitspraken in het verweer gingen El-Moumni in de media verketterd dan? Bovendien waren de uitspraken van El-Moumni zodanig dat elke homo direct persoonlijk werd aangevallen/aangesproken.

Maar goed, daar heb je wel gelijk in. Toch vind ik het tekenend omdat dit niet de eerste keer is.

woensdag 29 januari 2003 @ 00:57:13 #193
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8166887
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 00:06 schreef Lithion het volgende:
Indrukwekkend? Dat hoeft het helemaal niet te zijn. Bovendien, daarmee is het nog steeds absurd dat er een oproep wordt gedaan om zoveel mogelijk aangiften tegen Hirsi Ali te doen.
Als je vindt dat de uitspraken van H. A. door de beugel kunnen, dan moet je mensen ook mogen oproepen aangifte tegen haar te doen. Dit is niet voor niets een democratie.
quote:

Dus je zegt dat wél alle moslims beledigd zijn door deze uitspraken?
Nee, als je hun cultuur uitmaakt voor achterlijk, hun profeet een 'perverse tiran' noemt, dan beledig je de moslims niet.

woensdag 29 januari 2003 @ 12:21:38 #194
3542 Gia
User under construction
pi_8171216
Tja, van Golfer moet dit hier. Leek mij toch wel weer nieuws dat ze in het buitenland om een fatwa willen vragen, maar okay, copy/paste dan maar.

Bron: Frontpage.

Ik vind de frontpage niet zo fijn om te discussieren, dus daarom ook maar hier.

quote:
De woede onder Nederlandse moslims over de uitlatingen van Ayaan Hirsi Ali over de profeet Mohammed houden onverminderd aan. Volgens grootste Turkse moskeekoepel van Nederland riskeert de VVD-politica zelfs een doodvonnis

De voorzitter van het Haags Islamitisch Platform meent dat Hirsi Ali zich snel onder psychische behandeling moet stellen. Hij stelt dat zij traumatische ervaringen heeft gehad en dat zij niet evenwichtig is: ,,Zij is agressief. Dat kun je op verschillende manieren uiten. De een krijgt misschien een eetstoornis, zij uit zich zo in de krant. Iedereen heeft de mond vol van zinloos geweld. Dat is dit ook. Zonder reden heeft zij een gemeenschap aangevallen.''

Hirsi Ali 'zet de vervolging van moslims in', menen de Hagenaren. ,,Het aantal racistische incidenten loopt op. Vrouwen worden bespuugd, hun hoofddoekjes afgetrokken. De teksten van Hirsi Ali dragen hieraan bij.''

Het Islamitisch Platform zegt bovendien dat de manier waarop Hirsi Ali moslimvrouwen wil bevrijden niet werkt: ,,Anders dan in het Westen verzetten moslimvrouwen zich niet tegen hun religie, maar wel tegen cultuurgebonden onderdrukking. Westerse vrouwen hebben zich in hun emancipatie verzet tegen de christelijke hiërarchie. Maar moslimvrouwen die bekend zijn met hun religie, weten dat wantoestanden nooit aan hun geloof zijn te wijten, altijd aan culturele factoren. Vrouwenbesnijdenis is bijvoorbeeld Somalisch, niet islamitisch.''

Fatwa

Ayhan Tonca, voorzitter van de belangrijkste Turkse moskee-organisatie TICF, zou het niet verbazen als Hirsi Ali net als de Britse schrijver Salman Rushdie ter dood wordt veroordeeld met een fatwa, een gezaghebbende uitspraak van islamitische autoriteiten.

Volgens Tonca is wat Hirsi Ali zegt over de profeet Mohammed van dezelfde strekking als wat Rushdie zei: ''In Nederland heeft niemand de bevoegdheid om een fatwa uit te spreken, maar dat kan internationaal, bijvoorbeeld vanuit Iran. Haar uitspraken kunnen voor het buitenland worden vertaald.''

Tonca wijst erop dat moslims Mohammed in al hun oprechtheid zien als een volmaakt mens: ''Waar zij aan raakt, dat is heel fundamenteel. Ik hoop en weet dat de meerderheid van de moslims in Nederland geen gekke dingen zal doen, maar er lopen altijd gekken tussen. Zij lokt misschien uit dat haar iets wordt aangedaan. Zij weet hoe gevoelig dit ligt, dat is niet te accepteren.''

Als mensen zeggen: de moslims kunnen niet tegen een stootje, maakt dat ze alleen maar woedender. Dit is niet zomaar een stootje, aldus Tonca

Dit is toch van de zotte.
Ga effe een mailtje sturen naar Iran, om te vragen of zij geen fatwa uit kunnen spreken tegen Ayaan!!! Stelletje idioten.

Sorry, maar dat geldt mooi niet in Nederland. Als je haar doodt, ga je gewoon de gevangenis in, fatwa of niet.

En dat vrouwen worden bespuugd en hoofddoekjes worden afgetrokken, dat halen de moslims steeds aan, wanneer ze claimen gediscrimineerd te worden.
Ik geloof niet dat er Nederlanders zijn die zoiets doen.
Spugen is meer iets voor moslimlanden, dat is niet iets wat bij onze cultuur hoort. Ik geloof daar dus ook geen reet van.

Verder noemen ze haar uitspraken 'Zinloos geweld'. En dit zou een doodvonnis verdienen!! Toch niet normaal meer. In wat voor land leven we eigenlijk.

Ik hoop dat dit voor de rechter komt en dat Ayaan in het gelijk wordt gesteld. Ze valt helemaal niemand aan. Ze zegt alleen iets wat op feiten gestoeld is. En de waarheid, hoe moeilijk ook, mag nog altijd gezegd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 29-01-2003 12:23]

pi_8171223
En ze riskeert nu blijkbaar een fatwa:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25777

En waarschijnlijk zal er op een enkeling na geen enkel moslim zijn die hier ook maar enigzins kritiek op heeft.

pi_8171237
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:22 schreef nikk het volgende:
En ze riskeert nu blijkbaar een fatwa:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25777

En waarschijnlijk zal er op een enkeling na geen enkel moslim zijn die hier ook maar enigzins kritiek op heeft.

Wie heeft opgeroepen tot een fatwa voor Hirsi Ali?
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:25:02 #197
3542 Gia
User under construction
pi_8171277
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:22 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Wie heeft opgeroepen tot een fatwa voor Hirsi Ali?

Ze willen haar uitspraken vertalen en naar een land sturen waar een fatwa uitgesproken kan worden.
pi_8171289
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze willen haar uitspraken vertalen en naar een land sturen waar een fatwa uitgesproken kan worden.

Wie is "ze"? Waar lees je dat?
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:27:09 #199
3542 Gia
User under construction
pi_8171319
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:25 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Wie is "ze"? Waar lees je dat?

Frontpage, zie een paar postings hoger.
quote:
''In Nederland heeft niemand de bevoegdheid om een fatwa uit te spreken, maar dat kan internationaal, bijvoorbeeld vanuit Iran. Haar uitspraken kunnen voor het buitenland worden vertaald.''
pi_8171345
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Frontpage, zie een paar postings hoger.

Heb ik gelezen, maar het is me uit dat artikel niet duidelijk wie oproept tot een fatwa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')