abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:10:55 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_199925418
Naar aanleiding van het NWS topic over het stoppen van Viva en Viva forum open ik dit topic omdat ik merkte dat er veel los kwam over de laatste viva-cover:



Hier graag verder over overgewicht, BMI, etc. ;)
With love :*
pi_199925501
Spreek je bij bovenstaande cover niet gewoonweg over morbide obesitas? Dit ziet er vreselijk ongezond uit en lijkt mij ook erg discutabel om te promoten als een gezonde lifestyle.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_199925550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Spreek je bij bovenstaande cover niet gewoonweg over morbide obesitas? Dit ziet er vreselijk ongezond uit en lijkt mij ook erg discutabel om te promoten als een gezonde lifestyle.
De kop die erbij hoort lijkt te zijn ‘blij met je lijf’. Dat vind ik ook wat ver gaan.

Mensen met obesitas hoeven niet continu in een strafkamp en ja je kan best gelukkig zijn met obesitas, maar het blijft niet het streven.

Deze dame gaat ook wel wat maten verder dan de volslanke dove dames heb ik het idee.
  Spellchecker donderdag 17 juni 2021 @ 13:21:54 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199925634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De kop die erbij hoort lijkt te zijn ‘blij met je lijf’. Dat vind ik ook wat ver gaan.

Mensen met obesitas hoeven niet continu in een strafkamp en ja je kan best gelukkig zijn met obesitas, maar het blijft niet het streven.

Deze dame gaat ook wel wat maten verder dan de volslanke dove dames heb ik het idee.
Maw; ze lacht wel maar ze is niet blij?
pi_199925760
Het statement gaat over het wel of niet gelukkig zijn met je lijf en leefstijl, niet of ernstig overgewicht uiteindelijk ongezond is.

Bepaalde (zelf vaak dunne mensen) schijnen zich daar geen voorstelling van te kunnen maken.

Heel veel mensen leven liever als een Bourgondiër dan constant maar met voeding, gewicht en sport bezig te moeten zijn.
blablablabla
pi_199925820
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:10 schreef girlnextdoor. het volgende:
Naar aanleiding van het NWS topic over het stoppen van Viva en Viva forum open ik dit topic omdat ik merkte dat er veel los kwam over de laatste viva-cover:

[ afbeelding ]

Hier graag verder over overgewicht, BMI, etc. ;)
Je wilt natuurlijk gaan discussiëren over dat dit ongezond dik is en niet genormaliseerd mag worden. Hoe voorspelbaar.

Ik kan je aanraden het boek van Tatjana Muli gewoon te lezen. Daarin wordt ook alle medische achtergrondinformatie verteld en blijkt ook haar kijk op body positivity (is zij niet per se voorstander van, meer body neutrality geloof ik).

Maar ja, iemand afrekenen op de clickbait (of pakbait, in geval van een tijdschrift?) is natuurlijk makkelijker.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925861
Ik denk dat het met overgewicht erg op de spits gedreven wordt momenteel. Dit soort Obese modellen zijn nu in de mode, terwijl we ook niet zeggen: lekker binge drinken en ik ben blij met mijn alcholisme, of roken is heerlijk...

Als je het hebt over extreem dunne modellen die onder de grens van gezond gewicht zitten vind ik trouwen shetzelfde, dat is ongezond. Deze vrouw is veel te dik en dat is ongezond. Hoe ze zich nu voelt moet ze zelf weten, maar dat het haar straks waarschijnlijk kwaliteit van leven gaat kosten is wel bekend.

Ik zou zeggen laten we eens gezonde lichamen tonen. Niet dik of dun, maar gewoon. Voor vrouwen heb je het dus niet over maatje 36, maar 38-42 ofzo. Nogmaals, ik vind de voorbeelden aan andere zijde (extreem dun voor vrouwen, voor mannen extreem gespierd en behoorlijk laag vetpercentage) net zo achterlijk.

Genieten van het leven gun ik iedereen. Maar waar dat leidt tot ongezonde situaties mag dat best gezegd worden. Dat geldt ook voor het excuus: 'Bourgondisch leven'.
Whatever...
pi_199925905
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:37 schreef Spanky78 het volgende:
Ik denk dat het met overgewicht erg op de spits gedreven wordt momenteel. Dit soort Obese modellen zijn nu in de mode, terwijl we ook niet zeggen: lekker binge drinken en ik ben blij met mijn alcholisme, of roken is heerlijk...

Als je het hebt over extreem dunne modellen die onder de grens van gezond gewicht zitten vind ik trouwen shetzelfde, dat is ongezond. Deze vrouw is veel te dik en dat is ongezond. Hoe ze zich nu voelt moet ze zelf weten, maar dat het haar straks waarschijnlijk kwaliteit van leven gaat kosten is wel bekend.

Ik zou zeggen laten we eens gezonde lichamen tonen. Niet dik of dun, maar gewoon. Voor vrouwen heb je het dus niet over maatje 36, maar 38-42 ofzo. Nogmaals, ik vind de voorbeelden aan andere zijde (extreem dun voor vrouwen, voor mannen extreem gespierd en behoorlijk laag vetpercentage) net zo achterlijk.

Genieten van het leven gun ik iedereen. Maar waar dat leidt tot ongezonde situaties mag dat best gezegd worden. Dat geldt ook voor het excuus: 'Bourgondisch leven'.
Helemaal eens.
pi_199925911
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:29 schreef Elan het volgende:
Het statement gaat over het wel of niet gelukkig zijn met je lijf en leefstijl, niet of ernstig overgewicht uiteindelijk ongezond is.

Bepaalde (zelf vaak dunne mensen) schijnen zich daar geen voorstelling van te kunnen maken.

Heel veel mensen leven liever als een Bourgondiër dan constant maar met voeding, gewicht en sport bezig te moeten zijn.
Ik vind het niet gezond als je gelukkig zou moeten zijn met een morbide obees lijf. En ik weet zeker dat de meeste mensen dat ook niet zijn, ook al zeggen ze het wel. Ze vinden het gewoon nog lastiger om af te vallen dan hierover te liegen.

Overgewicht kun je namelijk gewoon wat tegen doen. Dat is namelijk minder eten. Niet makkelijk, maar op een paar medische uitzonderingen gewoon haalbaar.

Echter niemand wil op zijn eigen gebrek aan discipline gewezen worden natuurlijk. Dus het wordt al snel persoonlijk aangetrokken. Verknal je leven lekker zoals je zelf wilt - maar ga niet zitten liegen over gelukkig & gezond.
Whatever...
pi_199925926
Tatjana is te dik voor een regulier plussize model hoor. Dus dat haar formaat in de mode is klopt niet. Verder vind ik gewoon een representatieve weergave van mensen (ook als ze qua BMI ongezond zijn, ongeacht of dat qua dun- of dikheid is) geen vorm van verheerlijking.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925948
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:40 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het niet gezond als je gelukkig zou moeten zijn met een morbide obees lijf.
Het is meer dat je lichaam haten nogal zelfdestructief is doorgaans. Ook als je wel wilt afvallen en een gezonde levensstijl nastreeft.

Als je in je eigen ogen toch al een vies vet varken bent en je het daardoor niet meer de moeite waard vindt om voor jezelf te zorgen wordt het onnodig lastig in vergelijking met jezelf de moeite waard vinden om een gezonde levensstijl aan te leren.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199925963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Spreek je bij bovenstaande cover niet gewoonweg over morbide obesitas? Dit ziet er vreselijk ongezond uit en lijkt mij ook erg discutabel om te promoten als een gezonde lifestyle.
Welkom in 'generation woke'. Waar morbide obesitas wordt aangemoedigd met een knuffel en op deze manier ook genormaliseerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door TFL op 17-06-2021 14:00:51 ]
  donderdag 17 juni 2021 @ 13:43:22 #13
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199925977
-Probeer het nog eens maar dan normaal-

[ Bericht 83% gewijzigd door Peejtur op 18-06-2021 06:25:13 ]
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199925983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind het niet gezond als je gelukkig zou moeten zijn met een morbide obees lijf.
Maar dat bepaal jij dus niet.
Dat jij je ergens geen voorstelling van kunt maken wil natuurlijk niet zeggen dat dat sentiment niet bestaat of op leugens gebaseerd zou zijn.
blablablabla
pi_199925998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:41 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Het is meer dat je lichaam haten nogal zelfdestructief is doorgaans. Ook als je wel wilt afvallen en een gezonde levensstijl nastreeft.
Je hoeft toch je lichaam niet te haten omdat je te dik bent? Ik heb het niet over de gezonde range, dus een klein buikje of wat stevigere benen of whatever mag geen probleem zijn. Daar zijn de extreem dunne voorbeelden uit de mode industrie (waar homo's de baas zijn en dus elk model er uit ziet als een jongetje, duh) debet aan.

De andere kant op doorslaan heeft echt geen enkele waarde.
Whatever...
pi_199926023
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:29 schreef Elan het volgende:
Het statement gaat over het wel of niet gelukkig zijn met je lijf en leefstijl, niet of ernstig overgewicht uiteindelijk ongezond is.

Bepaalde (zelf vaak dunne mensen) schijnen zich daar geen voorstelling van te kunnen maken.

Heel veel mensen leven liever als een Bourgondiër dan constant maar met voeding, gewicht en sport bezig te moeten zijn.
In deze context is het gewoon een catchy kop, want Tatjana denkt daar wel degelijk genuanceerd over en ik denk dat dat ook uit het daadwerkelijke interview blijkt. Die staat wel degelijk het streven naar een gezonde levensstijl voor.

Alleen daar kun je ook naar streven terwijl je oké bent met je lijf.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199926030
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dat bepaal jij dus niet.
Dat jij je ergens geen voorstelling van kunt maken wil natuurlijk niet zeggen dat dat sentiment niet bestaat of op leugens gebaseerd zou zijn.
Ik zeg toch dat ik het VIND. Daarnaast willen de meeste mensen met serieus overgewicht echt geen hartaanval, waarvan ze weten dat ze er dikke kans op maken.

Dus lul niet zo stom. Je doet net of wat ik zeg nergens op gebaseerd is. Dat is niet waar. Ik wijs je alleen op het gebruik van allerlei onzinsmoesjes in heel veel gevallen. Bijna al die mensen zouden toch wel wat af willen vallen
Whatever...
pi_199926045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:45 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

In deze context is het gewoon een catchy kop, want Tatjana denkt daar wel degelijk genuanceerd over en ik denk dat dat ook uit het daadwerkelijke interview blijkt. Die staat wel degelijk het streven naar een gezonde levensstijl voor.

Alleen daar kun je ook naar streven terwijl je oké bent met je lijf.
Voor mij zou het meer zijn: accepteer de situatie en begin daarvandaan. Haat heeft geen zin - maar onderkenning van je situatie wel.
Whatever...
pi_199926059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hoeft toch je lichaam niet te haten omdat je te dik bent? Ik heb het niet over de gezonde range, dus een klein buikje of wat stevigere benen of whatever mag geen probleem zijn. Daar zijn de extreem dunne voorbeelden uit de mode industrie (waar homo's de baas zijn en dus elk model er uit ziet als een jongetje, duh) debet aan.

De andere kant op doorslaan heeft echt geen enkele waarde.
Welke andere kant? De kant van clickbait koppen die te kort door de bocht zijn?

Want in dit geval gaat de kop over het interview met Tatjana die juist sceptisch staat tegenover body positivity en meer heeft met body neutrality (wat jij eigenlijk ook beschrijft).
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199926061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:41 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Het is meer dat je lichaam haten nogal zelfdestructief is doorgaans. Ook als je wel wilt afvallen en een gezonde levensstijl nastreeft.

Als je in je eigen ogen toch al een vies vet varken bent en je het daardoor niet meer de moeite waard vindt om voor jezelf te zorgen wordt het onnodig lastig in vergelijking met jezelf de moeite waard vinden om een gezonde levensstijl aan te leren.
Niet iedereen die dik is heeft per se een minderwaardigheidscomplex.

Er zijn genoeg mannen en vrouwen die een stijfje krijgen van plussize.

Persoonlijk zie ik mijn vrouwen liever ook wat voller met een kont en tieten dan alsof ze net uit Auschwitz ontsnapt zijn.

Zoiets in de OP is voor mij te maar er zullen echt genoeg wel mannen zijn die dat mooi vinden.
blablablabla
pi_199926100
Als ik tientallen kilometers aan het fietsen ben zie ik genoeg mensen met zwaar overgewicht, die lekker door fietsen. Ze zien vaak fit uit. Maar wel te zwaar. Dus, voeding.
Ik weet niet wat ze eten. Of wat zij normaal vinden om te eten.
pi_199926111
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet iedereen die dik is heeft per se een minderwaardigheidscomplex.
Klopt, maar ik leg alleen uit wat er waarschijnlijk achter deze kop zit, want Tatjana had daar zelf wel last van.

Ik denk dat de kop is gekomen naar aanleiding van een zinssnede daarvan uit het interview, omdat dat waarschijnlijk over haar ervaringen gaat.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199926160
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik het VIND. Daarnaast willen de meeste mensen met serieus overgewicht echt geen hartaanval, waarvan ze weten dat ze er dikke kans op maken.

Dus lul niet zo stom. Je doet net of wat ik zeg nergens op gebaseerd is. Dat is niet waar. Ik wijs je alleen op het gebruik van allerlei onzinsmoesjes in heel veel gevallen. Bijna al die mensen zouden toch wel wat af willen vallen
En feitelijk hoeveel meer kans op een hartaanval heeft een dikkertje in de OP denk je? :)

Het zal je nog verbazen.

Jij zit vast in je door de buitenwereld van jongs af aan gecreëerde indoctrinatie dat dikke mensen per definitie een probleem zijn of hebben.
blablablabla
pi_199926244
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:52 schreef Elan het volgende:

[..]

En feitelijk hoeveel meer kans op een hartaanval heeft een dikkertje in de OP denk je? :)

Het zal je nog verbazen.

Jij zit vast in je door de buitenwereld van jongs af aan gecreëerde indoctrinatie dat dikke mensen per definitie een probleem zijn of hebben.
Eric Cartman werd steeds gepest omdat ie dikker was, toen werd ie zelf maar een soort nazi pestkop.
pi_199926405
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:50 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Klopt, maar ik leg alleen uit wat er waarschijnlijk achter deze kop zit, want Tatjana had daar zelf wel last van.

Ik denk dat de kop is gekomen naar aanleiding van een zinssnede daarvan uit het interview, omdat dat waarschijnlijk over haar ervaringen gaat.

Is dat interview ergens te lezen behalve in de Viva?
Die kop kan letterlijk voor elk uiterlijk kenmerk gelden. Als je je als afgetrainde god gaat focussen op je iets te grote voeten, grijze schaamhaar of moedervlek op je balzak maak je het leven voor jezelf niet makkelijker.

Daarom geloof ik niet dat dikke mensen daardoor onzekerder zouden zijn. Het is veel meer een totale mindset.
blablablabla
pi_199926499
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Eric Cartman werd steeds gepest omdat ie dikker was, toen werd ie zelf maar een soort nazi pestkop.
Ja en Hitler werd gepest omdat een klein en schriel mannetje was. Nou we weten wat daarvan gekomen is.

Als we dan toch gaan Godwinnen
blablablabla
pi_199926518
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat interview ergens te lezen behalve in de Viva?
Die kop kan letterlijk voor elk uiterlijk kenmerk gelden. Als je je als afgetrainde god gaat focussen op je iets te grote voeten, grijze schaamhaar of moedervlek op je balzak maak je het leven voor jezelf niet makkelijker.

Daarom geloof ik niet dat dikke mensen daardoor onzekerder zouden zijn. Het is veel meer een totale mindset.
Zal het delen als ik het tegenkom. Ik vond haar boek wel interessant om te lezen in ieder geval. Bevat ook veel nuance over hoe dik zijn nu samenhangt met gezondheid.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199926697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De kop die erbij hoort lijkt te zijn ‘blij met je lijf’. Dat vind ik ook wat ver gaan.

Mensen met obesitas hoeven niet continu in een strafkamp en ja je kan best gelukkig zijn met obesitas, maar het blijft niet het streven.

Deze dame gaat ook wel wat maten verder dan de volslanke dove dames heb ik het idee.
Hoezo "dove"? Hel cover bekeken en nagedacht als dit een tikfout is wat het dan kan zijn maar kom er niet op?
pi_199926833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:22 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Hoezo "dove"? Hel cover bekeken en nagedacht als dit een tikfout is wat het dan kan zijn maar kom er niet op?
Ze bedoelt het merk Dove.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199927188
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:29 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ze bedoelt het merk Dove.
[ afbeelding ]
Ken het merk, wist niet dat er een link was met volslanke dames en zie dit voor het eerst. :o
pi_199936105
Corona heeft wel weer uitgewezen dat overgewicht gewoon ongezond is. Op zich moet iedereen zelf weten hoe zwaar hij of zij wil zijn en daar gelukkig mee is, maar het is vervelend wanneer ze daar anderen mee belasten of verontwaardigd zijn wanneer iemand daar last van ondervindt (in het openbaar vervoer, het vliegtuig, de zorg, pandemie maatregelen, doorgangen in smalle passages).
pi_199938649
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:29 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ze bedoelt het merk Dove.
[ afbeelding ]
Dit is echt heel wat gezonder dan de cover van de Viva.
Whatever...
  VIVA donderdag 17 juni 2021 @ 23:47:09 #33
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_199938823
Owjee is de gemiddelde Viva poster zoals op die cover? Dat gaat echt niet matchen met alle FOK afgetrainde fotomodellen
What lies behind makes no sense in my mind
pi_199939072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja en Hitler werd gepest omdat een klein en schriel mannetje was. Nou we weten wat daarvan gekomen is.

Als we dan toch gaan Godwinnen
Jij begon over niet meiden "uit Auschwitz" willen....

Dat soort haat krijgen dikke mensen niet qua laagheid.
pi_199940548
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 00:23 schreef soeverein het volgende:

[..]

Jij begon over niet meiden "uit Auschwitz" willen....

Dat soort haat krijgen dikke mensen niet qua laagheid.
Ja valide punt hoor, maar haat weet niet. Hoe vind je dit er zelf uit zien?



Dat is toch gewoon uitgemergeld tot op het bot.
blablablabla
pi_199942008
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja valide punt hoor, maar haat weet niet. Hoe vind je dit er zelf uit zien?

[ afbeelding ]

Dat is toch gewoon uitgemergeld tot op het bot.
Ja dit is iemand waarvan ik als leek zou zeggen die heeft een eetstoornis. Net als iemand met overgewicht. Beide problemen moeten aangepakt worden met zachte hand.
pi_199943399
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:37 schreef Spanky78 het volgende:
Ik denk dat het met overgewicht erg op de spits gedreven wordt momenteel. Dit soort Obese modellen zijn nu in de mode, terwijl we ook niet zeggen: lekker binge drinken en ik ben blij met mijn alcholisme, of roken is heerlijk...

Als je het hebt over extreem dunne modellen die onder de grens van gezond gewicht zitten vind ik trouwen shetzelfde, dat is ongezond. Deze vrouw is veel te dik en dat is ongezond. Hoe ze zich nu voelt moet ze zelf weten, maar dat het haar straks waarschijnlijk kwaliteit van leven gaat kosten is wel bekend.

Ik zou zeggen laten we eens gezonde lichamen tonen. Niet dik of dun, maar gewoon. Voor vrouwen heb je het dus niet over maatje 36, maar 38-42 ofzo. Nogmaals, ik vind de voorbeelden aan andere zijde (extreem dun voor vrouwen, voor mannen extreem gespierd en behoorlijk laag vetpercentage) net zo achterlijk.

Genieten van het leven gun ik iedereen. Maar waar dat leidt tot ongezonde situaties mag dat best gezegd worden. Dat geldt ook voor het excuus: 'Bourgondisch leven'.
In de modellenwereld heb je nu inderdaad een gat tussen gewone modellen (t/m maat 34 geloof ik) en plus-size modellen (rond maat 42). Ik heb wel eens gelezen dat er modellen waren die net iets te dik worden voor het standaard modellenwerk, maar te slank waren om als plus-size model verder te gaan.

Geen idee hoe het met mannelijke modellen zit.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199943828
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

In de modellenwereld heb je nu inderdaad een gat tussen gewone modellen (t/m maat 34 geloof ik) en plus-size modellen (rond maat 42). Ik heb wel eens gelezen dat er modellen waren die net iets te dik worden voor het standaard modellenwerk, maar te slank waren om als plus-size model verder te gaan.

Geen idee hoe het met mannelijke modellen zit.
34 is gewoonweg tegen of onder de grens van ongezond dun. 42 is meestal wel wat chubby, tenzij de vrouw in kwestie wat langer en/of gespierder is. Daphne schippers is niet heel licht, maar zeker niet te dik.

Met mannelijke modellen zie ik als leek dat deze gasten vaak behoorlijk lage vetpercentages hebben, rond de 10% en een hoeveelheid spieren die zelfs al is het minder dan echte bodybuilders vaak zonder anabolen lastig haalbaar zijn (niet onmogelijk). Hier geldt denk ik wel dat het minder vaak echt ongezond is (voor vrouwen is vetpercentage zeer belangrijk voor vruchtbaarheid etc) alswel dat het heel lastig haalbaar is. Voor het idee, de gemiddelde nederlandse man zit rond de 20%, dan ben je niet echt te dik. (en voor vrouwen is 20% zeer slank, alles onder de 25% is al behoorlijk laag, 13% is ongeveer de grens waarbij je als vrouw in levensgevaar komt. Bij mannen is dat 3% ofzo.

P.S. Ik denk dat voor veel mannen de smaak mbt lichaamstype ook ligt ergens tussen maat 36 en 42 oid,
Whatever...
pi_199954753
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

34 is gewoonweg tegen of onder de grens van ongezond dun. 42 is meestal wel wat chubby, tenzij de vrouw in kwestie wat langer en/of gespierder is. Daphne schippers is niet heel licht, maar zeker niet te dik.

Met mannelijke modellen zie ik als leek dat deze gasten vaak behoorlijk lage vetpercentages hebben, rond de 10% en een hoeveelheid spieren die zelfs al is het minder dan echte bodybuilders vaak zonder anabolen lastig haalbaar zijn (niet onmogelijk). Hier geldt denk ik wel dat het minder vaak echt ongezond is (voor vrouwen is vetpercentage zeer belangrijk voor vruchtbaarheid etc) alswel dat het heel lastig haalbaar is. Voor het idee, de gemiddelde nederlandse man zit rond de 20%, dan ben je niet echt te dik. (en voor vrouwen is 20% zeer slank, alles onder de 25% is al behoorlijk laag, 13% is ongeveer de grens waarbij je als vrouw in levensgevaar komt. Bij mannen is dat 3% ofzo.

P.S. Ik denk dat voor veel mannen de smaak mbt lichaamstype ook ligt ergens tussen maat 36 en 42 oid,
Ik ben het niet met je eens dat maat 34 tegen ongezond dun aanzit. Het heeft natuurlijk ook te maken met je lengte.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199956274
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 01:00 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat maat 34 tegen ongezond dun aanzit. Het heeft natuurlijk ook te maken met je lengte.
Oké, we hebben het over gemiddelden en niet die ene uitzondering. Een model van 1.75 in maatje 34 is gewoon erg dun.

Dat is ook de reden dat ik vetpercentages noem. Dat is eigenlijk een beter vergelijk. Een gespierde vrouw is ook minder dun maar heeft wel wat minder vet.

Daphne schippers is aardig gespierd en zeker niet dik. Die past niet in maatje 34.
Whatever...
pi_199958572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind het niet gezond als je gelukkig zou moeten zijn met een morbide obees lijf.
Deze dame heeft een gendefect waardoor afvallen eigenlijk onmogelijk is. Moet ze daarom altijd maar ongelukkig zijn?
pi_199958595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Deze dame heeft een gendefect waardoor afvallen eigenlijk onmogelijk is. Moet ze daarom altijd maar ongelukkig zijn?
inb4 users die het beter weten dan Liesbeth van Rossum.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199958709
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:12 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

inb4 users die het beter weten dan Liesbeth van Rossum.
Die moest ik even googelen hoor. Hoe dan ook: altijd ongelukkig blijven over iets wat onhaalbaar is, lijkt me ook niet echt reële een optie. Word je geen leuker mens van.
pi_199958732
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Die moest ik even googelen hoor. Hoe dan ook: altijd ongelukkig blijven over iets wat onhaalbaar is, lijkt me ook niet echt reële een optie. Word je geen leuker mens van.
Ja zij is de specialist waar de coverdame onder behandeling is. En verder eens.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199960082
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Deze dame heeft een gendefect waardoor afvallen eigenlijk onmogelijk is. Moet ze daarom altijd maar ongelukkig zijn?
Ja, net als de andere 40% van de bevolking.

Die ene persoon met een genetische afwijking (ziekte zou je het kunnen noemen, want ze zal er ook meer risico op hart en vaatziekten etc door lopen) is niet de maat der dingen. Beetje dezelfde bullshit als die ene transgender nemen en die als maat nemen voor alle andere mensen die ineens geen man of vrouw meer mogen zijn maar mensen met penis of vagina of ‘die menstrueren’ want lange tenen.

Deze vrouw is ondanks haar gen defect nog steeds morbide obees. Moet ze ongelukkig zijn? Nee. Moet ze minder eten: jazeker. Moet ze misschien zelfs nog veel gezonder eten dan gewone mensen zonder dat defect? Ja dus.

Bespaar me het gelul over die ene uitzondering. Hele volksstammen zijn lekker vet en willen daar nog complimenten voor ook. Voor mij is (flink) te dik zijn gewoon een stuk achterstallig onderhoud. Net zoiets als je tanden niet poetsen, nagels niet knippen of er op een andere manier onverzorgd bijlopen.

Nogmaals, ik heb het niet over een paar kilo te veel. Maar ongezond dik.
Whatever...
pi_199960150
En oja, al die woke figuren moeten hun eigen ‘regeltjes’ eens omdraaien en dan op zichzelf toepassen. Dan zien ze misschien hoe achterlijk het is wat er allemaal gepropageerd wordt. Body positivity is net zo doorgeslagen als blm en de gender wars. Intersectionalisme is voor mij overduidelijk het nieuwe nazisme.
Whatever...
pi_199960698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:09 schreef Spanky78 het volgende:
En oja, al die woke figuren moeten hun eigen ‘regeltjes’ eens omdraaien en dan op zichzelf toepassen. Dan zien ze misschien hoe achterlijk het is wat er allemaal gepropageerd wordt. Body positivity is net zo doorgeslagen als blm en de gender wars. Intersectionalisme is voor mij overduidelijk het nieuwe nazisme.
Ik denk ook niet dat het als promotie bedoelt is om zo’n ongezonde levensstijl aan te moedigen. Meer als stoppen van fat shaming, acceptatie van dit soort mensen etc. Zal wel echt krankjorum zijn om dit als normaal/gezond te zien.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:44:34 #48
338319 ZarB
Piņa colada
pi_199960919
Het is toch bizar dat zoiets gepromoot wordt en dat alcohol- en tabakreclames in de ban gedaan worden.

Ja nee, dat laatste is enigszins begrijpelijk natuurlijk, maar waarom dan zo'n contrast met (morbide) obesitas. Mag je er wel blij mee zijn enzo, maar ik kan me bijv niet voorstellen dat op de volgende cover een vrouw met een fles wijn en een sigaar komt te staan "blij met mijn lifestyle!"
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:46:48 #49
338319 ZarB
Piņa colada
pi_199960974
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:33 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het als promotie bedoelt is om zo’n ongezonde levensstijl aan te moedigen. Meer als stoppen van fat shaming, acceptatie van dit soort mensen etc. Zal wel echt krankjorum zijn om dit als normaal/gezond te zien.
Ergens wordt natuurlijk wel gepromoot om blij te zijn met een dergelijk lichaam. Terwijl je dat met een heroinejunk en z'nuitgemergelde lichaam niet zou doen (neem ik toch aan).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199961659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 15:46 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ergens wordt natuurlijk wel gepromoot om blij te zijn met een dergelijk lichaam. Terwijl je dat met een heroinejunk en z'nuitgemergelde lichaam niet zou doen (neem ik toch aan).
Ik vind ‘blij met je lijf’ ook wel wat misplaatst als je zo ontzettend dik bent inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')