abonnement Unibet Coolblue
pi_199924290
Zo'n 5 jaar geleden heb ik een emailadres van hotmail verwijderd.

Nu heeft iemand uit mijn omgeving mij erop gewezen dat ik sinds 3 dagen een instagram account heb en ik elke dag 1000 mensen toevoeg om te volgen. Zelfs mijn foto staat erbij, en als ik wil inloggen refereert Instagram naar mijn verwijderde email.

Ik heb geen Instagram en Facebook etc. Tevens kom ik niet in mijn oude mailadres welke blijkbaar nog bestaat.

Dit is identiteitsfraude. Hoe te stoppen?
pi_199924801
quote:
En het antwoord van Facebook :
Hallo,

Wir können dir mit deiner Anfrage leider keinen Zugriff auf dieses Konto gewähren, weil wir keinen gültigen Ausweis erhalten haben, der mit den Kontodaten übereinstimmt.

Mit freundlichen Grüßen


Met andere woorden, iemand gooit een foto van mij op instagram, gebruikt valse gegevens afwijkend van mijn identiteitskaart en ik heb geen poot om op te staan.
pi_199925026
Vreemde reactie (en waarom in het Duits?), helaas is het bij dat soort bedrijven erg moeilijk om rechtstreeks mee in contact te komen omdat vaak zo'n formulier invullen de enige manier is. Staat er in het bericht nog een mogelijkheid om er nog op te reageren?

Hier staan ook nog tips: https://www.vraaghetdepol(...)en-nepprofielen.html

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou je die wellicht ook in kunnen schakelen.
pi_199925183
Reactie in het Duits is inderdaad half vreemd, waar het op neerkomt is dat je geen informatie hebt overlegd waaruit blijkt dat jij de eigenaar bent.

Dan zou je moeten gaan aantonen dat degene op de foto, jij bent.
En je geen toestemming hebt gegeven voor het gebruik er van, ofzoiets.

Je zal het moeten laten escaleren bij de klantenservice, daar ook naar vragen, het te escaleren naar een supervisor.
pi_199927948
Dat zou ik heel graag willen, maar er is geen communicatie mogelijk met Instagram.

1) Facebook mailt mij in het Nederlands met de vraag of ik een foto van mezelf en een identiteitsbewijs wil sturen.

2) Vervolgens krijg ik in het Duits antwoord dat mijn gegevens niet overeenkomen.

3) Hier antwoord ik in het Duits op, en dan komen we weer bij stap 1 met de vraag om een foto en ID.

Kom niet uit deze loop
  donderdag 17 juni 2021 @ 19:19:07 #7
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_199932264
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:29 schreef spmunk het volgende:
Dat zou ik heel graag willen, maar er is geen communicatie mogelijk met Instagram.

1) Facebook mailt mij in het Nederlands met de vraag of ik een foto van mezelf en een identiteitsbewijs wil sturen.

2) Vervolgens krijg ik in het Duits antwoord dat mijn gegevens niet overeenkomen.

3) Hier antwoord ik in het Duits op, en dan komen we weer bij stap 1 met de vraag om een foto en ID.

Kom niet uit deze loop
Je gaat toch geen ID-bewijs naar facebook sturen? :o
Gekoppeld aan je foto, huidig e-mailadres en oud e-mailadres... Sterkte ;(
pi_199941345
Kun je het profiel niet melden als misbruik of zo dan?
Of dat het een nep profiel is?
Kortom gewoon de facebook en of instagram pagina's raporteren.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 22:29:59 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_199967886
Dit lijkt mij een gevalletje rechtsbijstand en Facebook melden dat je een advocaat gaat inschakelen om hier netjes uit te komen.

Is je oude mailadres ook over genomen dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')