abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199927359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

Dit is wat daar staat:

Oftewel, bijna een derde van de mensen die overleden zijn van de Delta variant hebben beide vaccinaties gehad. Even los van 't feit dat die groep erg klein is is 't iets heel anders dan meer dan een derde van de ziekenhuisopnames

Uiteraard kun je dit bericht ook omdraaien. Hoewel de Delta variant zo aanwezig is is er maar een kleine groep mensen overleden, wat een teken is dat vaccinaties goed werken. Sterker nog, 12 mensen die overleden zijn terwijl ze beide vaccinaties hebben gehad kan eerder een immuundefect of iets anders inhouden, anders hadden die cijfers wel hoger geweest.
Ik heb een tweede link geplaatst vwb de opnames, zie een paar posts terug.
pi_199927366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:53 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Dat is een 'modelling' ivm een 'roadmap'. Daar wordt niet gesproken over echte cijfers...
En gepubliceerd op 31 maart. :P
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:58:15 #153
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_199927371
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:56 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn gewoon steeds meer volledig gevaccineerden, in de kwetsbare groepen 90% of meer.
Die mensen hebben gecompromitteerde immuunsystemen, dus logisch dat zij niet kunnen rekenen op optimale bescherming van vaccins, met name bij varianten zoals heden in de UK.
Bijna iedereen in die hogere leeftijdsgroepen (waar de overledenen in vielen) is gevaccineerd. Rond de 90%. En toch zijn ze maar 33% van de doden.

10% niet volledig gevaccineerden zijn verantwoordelijk voor 66% van de doden.

Dit pleit dus juist vóór de vaccins.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 17 juni 2021 @ 14:58:37 #154
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_199927383
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:12 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat zou wel het domste zijn om te doen, want het is dan wachten tot de telefoonlijn overbelast is met mensen die gaan bellen dat ze dan niet kunnen, plus het maakt het verzetten van de afspraak onnodig moeilijk omdat je niet weet hoeveel mensen er daadwerkelijk komen, hoeveel mensen er gaan verzetten en hoeveel mensen denken: "oh, dan kan ik niet, als ik niet kom krijg ik vast een nieuwe uitnodiging.".

Zo gaat het dus in België, je krijgt een brief met datum, tijdstip, en locatie, en de vraag om (online) te bevestigen dat je komt.

Mij lijkt dat een beter systeem: het geeft je een geldige reden om afwezig te zijn, werkgevers kunnen niet eisen dat je de afspraak verplaatst. Als je zelf de afspraak moet maken zullen veel werkgevers verwachten dat je een tijdstip kiest dat hen past.
are we infinite or am I alone
pi_199927393
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:56 schreef Za het volgende:

[..]

Er zijn gewoon steeds meer volledig gevaccineerden, in de kwetsbare groepen 90% of meer.
Die mensen hebben gecompromitteerde immuunsystemen, dus logisch dat zij niet kunnen rekenen op optimale bescherming van vaccins, met name bij varianten zoals heden in de UK.
Dat betwist ik niet.

Als je nu naar de UK kijkt zie je dat er vandaag 173 patiënten in het ziekenhuis opgenomen zijn.

10 januari waren dat er 4000 op een dag.

Ik betwist niet dat de cijfers (per dag) iets hoger zijn dan vorige maand, maar het is niet nodig om het zo uit te vergroten op dit moment.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:01:28 #156
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_199927429
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:57 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb een tweede link geplaatst vwb de opnames, zie een paar posts terug.
Die google-link die niet zegt wat je denkt dat het zegt?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:02:02 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199927444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat betwist ik niet.

Als je nu naar de UK kijkt zie je dat er vandaag 173 patiënten in het ziekenhuis opgenomen zijn.

Ik betwist niet dat de cijfers (per dag) iets hoger zijn dan vorige maand, maar het is niet nodig om het zo uit te vergroten op dit moment.
Wat is er eigenlijk geworden van de Braziliaanse variant? Die zou ook allesverwoestend gaan toeslaan toch in Europa?
pi_199927469
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk geworden van de Braziliaanse variant? Die zou ook allesverwoestend gaan toeslaan toch in Europa?
Is dat niet de Bravo variant? Of toch Charlie? Of Omega?

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten

Die is er eigenlijk ook nog. Dat we er niets meer van horen zegt denk ik genoeg.
pi_199927477
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:53 schreef SillyWalks het volgende:

Dat is een 'modelling' ivm een 'roadmap'. Daar wordt niet gesproken over echte cijfers...
Nee idd.
Toch kun je uit deze door de overheid gepubliceerdeerde modelling zien dat de verwachting voor gevaccineerden de komende maanden getemperd is.

Dat is toch ook alleen maar logisch?

De kwetsbaren kunnen niet maximal profiteren van een vaccin.
pi_199927488
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zo gaat het dus in België, je krijgt een brief met datum, tijdstip, en locatie, en de vraag om (online) te bevestigen dat je komt.

Mij lijkt dat een beter systeem: het geeft je een geldige reden om afwezig te zijn, werkgevers kunnen niet eisen dat je de afspraak verplaatst. Als je zelf de afspraak moet maken zullen veel werkgevers verwachten dat je een tijdstip kiest dat hen past.
wel met het risico dat je niet lekker door kan prikken als een x percentage niet op komt dagen. Met een beetje pech ben je uren niks aan het doen daar. Nu kunnen we lekker doorprikken.

Werkgevers kunnen sowieso niet blij zijn ongeacht welk systeem je gebruikt. Maar ik merk dat de werkgevers van mijn vrienden en kennisenkring niet moeilijk doen want zij halen er ook voordeel uit.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:05:46 #161
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_199927518
Ook al ben je volledig gevaccineerd, je kan alsnog ziek worden:

https://www.reddit.com/r/(...)eres_why_its_on_the/
I am fully vaccinated and caught the Delta variant; which was verified by the lab that presented the results on behalf of Moderna. The docs were surprised I lost my sense of taste and smell and had a few days of fevers with diarrhea considering I was vaccinated. Sure I came out of it pretty unscathed, but I'm still considered quite healthy even with my lung issues and high BP. This variant seems like it's really bad, and today they just found out there is now a "Delta Plus" variant spreading that is even worse than the current Delta variant. I have a feeling it's going to get a lot worse this winter before it gets better. Stay safe and get vaccinated.
pi_199927525
quote:

[..]

er waren zorgen geuit, meer niet hoor :')
pi_199927526
quote:

[..]

Die Delta variant schijnt wel wat pittiger te zijn veel meer ziekenhuisopnames veel besmettelijker terwijl de symptomen milder zijn, maar goed zolang het vaccin effectief is maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Hoop wel dat rijke landen arme landen daadkrachtig bij staan in de levering van vaccins want je wil straks niet één of andere mutatie die het vaccin wel weet te omzeilen. Als dat ongunstig valt zitten we straks weer thuis gezellig :')
blablablabla
  Moderator donderdag 17 juni 2021 @ 15:06:55 #164
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199927539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:05 schreef slashdotter3 het volgende:

I am fully vaccinated and caught the Delta variant; which was verified by the lab that presented the results on behalf of Moderna. The docs were surprised I lost my sense of taste and smell and had a few days of fevers with diarrhea considering I was vaccinated. Sure I came out of it pretty unscathed, but I'm still considered quite healthy even with my lung issues and high BP. This variant seems like it's really bad, and today they just found out there is now a "Delta Plus" variant spreading that is even worse than the current Delta variant. I have a feeling it's going to get a lot worse this winter before it gets better. Stay safe and get vaccinated.
Ah, we moeten weer bang en bezorgd zijn.
pi_199927551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:05 schreef slashdotter3 het volgende:

Dat verhaal ligt toch volkomen in lijn met wat al de hele tijd verkondigt wordt over vaccinaties? Onder 'normale' omstandigheden had de persoon uit dat verhaal al lang en breed op de IC aan de beademing gelegen, nu komt ie er met wat lichte symptomen vanaf.
pi_199927567
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Koekje van eigen deeg.
Ga ik ook zeggen als jij besmet raakt. :s)
Go hard or go home
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:08:42 #167
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199927574
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:58 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Bijna iedereen in die hogere leeftijdsgroepen (waar de overledenen in vielen) is gevaccineerd. Rond de 90%. En toch zijn ze maar 33% van de doden.

10% niet volledig gevaccineerden zijn verantwoordelijk voor 66% van de doden.

Dit pleit dus juist vóór de vaccins.
hmmm..
30 doden waarvan 10 in een groep dat hetzelfde kenmerk heeft maar 90% van het totaal uitmaakt.

Stel dat dit op 1 miljoen is, voor de verhouding maakt het niet uit,
is dat voor de niet gevacineerde groep
20/100.000 = 1 /5.000
gevaccineerde groep
10/900.000 = 1/90.000

Wiskundig mag je het verschil in verhouding volgens mij wel met elkaar vergelijken (de som verandert in basis niet), dat betekend dat je kans 18x zo groot is om te overlijden als je niet gevaccineerd bent ten opzichte van wel gevaccineerd in dezelfde groep

Bierviltje weer onder de weizen gelegd
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199927645
quote:
14s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ah, we moeten weer bang en bezorgd zijn.
Zeg alle cosplay-evenementen maar af. Knuffelen en gezelschap met andere mensen zit er voorlopig niet in.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:14:34 #169
3542 Gia
User under construction
pi_199927680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:08 schreef Noek het volgende:

[..]

Ga ik ook zeggen als jij besmet raakt. :s)
Hoezo, ik heb het virus niet gemaakt.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:14:36 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199927681
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zeg alle cosplay-evenementen maar af. Knuffelen en gezelschap met andere mensen zit er voorlopig niet in.
Klap in het gezicht van Eragon.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:15:46 #171
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199927707
twitter
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:17:23 #174
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199927729
Nog steeds mooie cijfers, maar ik wacht al een week op < 1000 ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199927741
twitter

twitter
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:18:44 #176
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_199927755
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:03 schreef Za het volgende:

[..]

Nee idd.
Toch kun je uit deze door de overheid gepubliceerdeerde modelling zien dat de verwachting voor gevaccineerden de komende maanden getemperd is.

Dat is toch ook alleen maar logisch?

De kwetsbaren kunnen niet maximal profiteren van een vaccin.
Maar verhoudingsgewijs profiteren kwetsbaren juist veel meer van de vaccins, omdat hun kans op ernstige ziekte of overlijden ENORM afneemt.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:05 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199927760
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:
Was laatst toch een keer in de 800? Of was er toen storing.
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:22:19 #178
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199927814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:
14 juni was 888
  donderdag 17 juni 2021 @ 15:22:22 #179
14505 OProg
A Life in Music
pi_199927816
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat betwist ik niet.

Op een gegeven moment verdwijnen de mensen die nu geraakt zouden worden en nooit op de IC kwamen door de vaccins en blijven er mensen over die zelfs met een volledige vaccinatie ziek worden en dat ook zouden zijn geworden door leeftijd, zwak immuunsysteem, noem maar op. Omdat je - net als bij influenza of elk ander virus zo ongeveer - met geen enkel vaccin 100% bescherming krijgt.

En dan komen er dus de mensen overheen die maar half cijfers kunnen interpreteren. Want als een vaccin niet 100% werkt en je 100% van je bevolking weet te vaccineren.

Dan kan je dus ook concluderen dat 100% van de mensen die dan nog in het ziekenhuis komen gevaccineerd zijn. Dan kan je twee dingen constateren. Dat een vaccin werkt door naar het totale aantal te gaan kijken wat je nog in het ziekenhuis hebt en zien dat het lager is dan zonder vaccinatie. Of dat het vaccin niet werkt, want 100% van de mensen in het ziekenhuis heeft het vaccin gehad.

Dat laatste is een beetje op een extreme manier neergezet de tendens in wat van die stukjes.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199927830
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')