abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:12:59 #26
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199921457
quote:
Pfizer en Moderna werken gewoon beter dan AstraZeneca en de Verenigde Staten kent nogal veel vaccinweigeraars. Uiteindelijk zijn de EU-landen de grote winnaar geworden in de vaccinrace.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:21:21 #27
14505 OProg
A Life in Music
pi_199921504
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

2e link die ik postte van Reuters:
[..]

Maar je hebt wel gelijk, dat was niet goed geformuleerd mijnerzijds, er ontbrak een relevant punt.
Ok. En ik snap heel goed dat je hem in die vervelende 'discussie' gebruikte. ;)

Maar je kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet recht de conclusie zo trekken hoe veel minder de kans op een ziekenhuisopname is geworden na een vaccinatie met daarin de hele populatie meegenomen. Dat is wat mensen graag lezen en waar journalisten wat over schrijven en deze man ook doet, om er toch nog een enigszins begrijpelijk verhaal van te maken.

Maar de werkelijke interpretatie van dit soort cijfers en aller er achter is gewoon een veel complexere.

quote:
"If you test positive, then two doses of the vaccine or one dose for 28 days roughly reduces your risk of being admitted to hospital by 70%," he told reporters.
Nu kan je dus inderdaad puur op basis van de cijfers zeggen: "Zie je, als je positief bent is de kans dat je in het ziekenhuis komt 70% na het tweede vaccin.

Maar de crux zit hem dan in het "if you test positive". Wat hij zegt zal inderdaad kloppen, maar wat er niet meegenomen is is wanneer je positief test.

Je zou er een veel grotere set data onder moeten leggen om uit te zoeken wie er nu eigenlijk nog positief testen. Want de bewering vergeet eventjes dat een groot deel helemaal niet meer positief test. :+ En dat zal je straks wel vaker gaan zien in nieuwsartikelen die ook iets met cijfers doen.

Uiteindelijk lijkt het me het meest logische dat je straks onder de mensen die wel een positieve test op covid krijgen er een relatief hoog deel naar het ziekenhuis moet. Dan kan je interpreteren dat het virus heel krachtig is geworden of zoiets, maar logischer is dat het virus bij de gevaccineerden slachtoffers maakt die toch al een wat zwakker immuunsysteem hebben waarbij het ondanks het vaccin toch een kans krijgt. Zoals ook Influenza dat bijvoorbeeld doet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199921632
quote:
7s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:21 schreef OProg het volgende:

[..]

Ok. En ik snap heel goed dat je hem in die vervelende 'discussie' gebruikte. ;)

Maar je kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet recht de conclusie zo trekken hoe veel minder de kans op een ziekenhuisopname is geworden na een vaccinatie met daarin de hele populatie meegenomen. Dat is wat mensen graag lezen en waar journalisten wat over schrijven en deze man ook doet, om er toch nog een enigszins begrijpelijk verhaal van te maken.

Maar de werkelijke interpretatie van dit soort cijfers en aller er achter is gewoon een veel complexere.
[..]

Nu kan je dus inderdaad puur op basis van de cijfers zeggen: "Zie je, als je positief bent is de kans dat je in het ziekenhuis komt 70% na het tweede vaccin.

Maar de crux zit hem dan in het "if you test positive". Wat hij zegt zal inderdaad kloppen, maar wat er niet meegenomen is is wanneer je positief test.

Je zou er een veel grotere set data onder moeten leggen om uit te zoeken wie er nu eigenlijk nog positief testen. Want de bewering vergeet eventjes dat een groot deel helemaal niet meer positief test. :+ En dat zal je straks wel vaker gaan zien in nieuwsartikelen die ook iets met cijfers doen.

Uiteindelijk lijkt het me het meest logische dat je straks onder de mensen die wel een positieve test op covid krijgen er een relatief hoog deel naar het ziekenhuis moet. Dan kan je interpreteren dat het virus heel krachtig is geworden of zoiets, maar logischer is dat het virus bij de gevaccineerden slachtoffers maakt die toch al een wat zwakker immuunsysteem hebben waarbij het ondanks het vaccin toch een kans krijgt. Zoals ook Influenza dat bijvoorbeeld doet.
Nee, die kans is met 70% afgenomen staat er
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:42:22 #29
14505 OProg
A Life in Music
pi_199921722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, die kans is met 70% afgenomen staat er
Ik zie nu dat ik zelf die zin niet goed heb gelezen omdat ik mijn stukje al aan het typen was. :P ;)

Maar goed. De rest van het stukje blijft wel staan. :P

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat er allemaal te weten is over de groep die ondanks 2 vaccinaties wel positief is. Maar dan moet je best wel een aardige dataset hebben omdat het allemaal nog redelijk 'vers' is. Incidenten kunnen dat enorm vertekenen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199921903
twitter


1999 mag *O*

God wat voel ik me zo ondertussen oud _O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:00:31 #31
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199921918
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:58 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

1999 mag *O*

God wat voel ik me zo ondertussen oud _O-
pi_199922109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:58 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

1999 mag *O*

God wat voel ik me zo ondertussen oud _O-
Afspraak maken? Hier in België wordt iedereen uitgenodigd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199922170
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 06:20 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Jammer, maar voor de vaccinatieplanning hebben we geen CureVac, Sanofi of Novavax meer nodig. Pfizer en Moderna zijn de grote winnaars geworden.
Novavax past wel ook in dat lijstje hoor, is ook mrna afaik en haalde 95,6% tegen het originele virus dus nog iets hoger dan pfizer zelfs (verwaarloosbaar verschil).

Die andere twee zijn af ja.
#WeesGeenWhales
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:22:43 #34
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199922172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Afspraak maken? Hier in België wordt iedereen uitgenodigd.
Hier ook, maar je hoeft niet te wachten tot de uitnodigingsbrief op de mat valt. Vanaf het moment dat je geboortejaar open is gesteld, kun je bellen of naar de website om je vaccinatie in te plannen.
pi_199922194
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 07:16 schreef Momo het volgende:
Duits coronavaccin CureVac slechts voor 47 procent effectief
Het coronavaccin van de Duitse biofarmaceut CureVac is in de laatste proef slechts 47 procent effectief gebleken tegen het coronavirus, heeft het bedrijf woensdagavond laten weten. Daarmee voldoet het vaccin nog niet aan de gestelde criteria en komt de levering van miljoenen coronavaccins aan Europese lidstaten mogelijk in gevaar. Het bedrijf verwachtte in het vierde kwartaal vaccins te gaan leveren.

De wereldgezondheidsorganisatie WHO ziet graag een effectiviteit van 70 procent voor een coronavaccin. De Europese Unie heeft een bestelling van 450 miljoen doses van het CureVac-vaccin uitstaan, mits dat wordt goedgekeurd. Daarvan zouden er zo'n 8,7 miljoen naar Nederland gaan.

Het vaccin met de naam CVnCoV is getest op ongeveer 40.000 proefpersonen in Europa en Latijns-Amerika. "In de ongekende context van ten minste dertien virusvarianten die circuleren binnen de onderzoekspopulatie, had CVnCoV een tussentijdse vaccineffectiviteit van 47 procent tegen de ziekte van COVID-19 voor alle varianten. Daarmee voldeed het niet aan de vooraf gespecificeerde succescriteria", aldus CureVac in een verklaring.
Okay, maar goed wat erno zei, we hebben genoeg vaccins. In 4de kwartaal zijn we al klaar met de vaccinatiecampagne.

Meer kut voor armere landen denk ik die dit zouden krijgen.
#WeesGeenWhales
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:25:45 #36
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199922219
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Afspraak maken? Hier in België wordt iedereen uitgenodigd.
Hier ook, alleen briefpost doet er even over en de digitale kanalen worden al eerder opengezet dus dan kun je op eigen initiatief al eerder een afspraak plannen.
pi_199922227
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 07:46 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Er staat ook bij 'adjusting for age and comorbidities.' Misschien zit het m daar in
Misschien zonder vaccinatie.

Maar phe zegt toch echt dat de effectiviteit 96% is. Punt. Dat kan je gewoon meten onder duizenden patienten, zelfde als in de fase3 studie, en dat hebben ze dan ook gedaan.

Zie koopmans en consorten hier zich ook niet echt veel zorgen maken...
#WeesGeenWhales
pi_199922241
quote:
92 en 82 procent? Whoa!
#WeesGeenWhales
pi_199922380
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

Door het opgevoerde vaccinatietempo is dit helaas een side-effect. Komt wel goed.
Behalve de mensen die zonodig weer op een verre vakantie denken te moeten heb je er geen last van.

Zolang ik voor m'n biefstukje of biertje zo'n ding niet nodig heb vind ik het wel best.
Uhm, vanaf 26 juni mogen concerten, festivals, nachtclubs, volle voetbalstadiums, andere evenementen weer. De hele festivalzomer is al bijna uitverkocht omdat mensen er naar snakken.

Dan is gevaccineerd zijn een alternatief, maar dan moet het dus wel in je app staan! Dat is drie kwart van de reden dat ik het vaccin neem, gewoon weer lekker zonder gezeik alles mogen wat voor corona mocht. Ik heb echt geen zin om speciaal om te boeken naar Jansen straks om op tomocon niet tussen zaterdag en zondag ook te hoeven testen, om dat dan alsnog te moeten doen omdat het niet geregistreerd wordt. Dat zou ik ook echt niet pikken.

Dus moet gefixt worden. Zowel voor dat vrije reizen binnen eu vanaf 1 juli als voor binnenland.
#WeesGeenWhales
pi_199922403
twitter


Millenniumbug _O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:42:53 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199922415
quote:
6s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Toch gaat Nederland ze inhalen als het gaat om twee prikken, mark my words.

HOLLAND!
WERELDKAMPIOEN
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:43:08 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199922417
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Millenniumbug _O-
Wie had ooit gedacht dat de millenniumbug ons na 21 jaar nog zou opbreken!
pi_199922421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Novavax past wel ook in dat lijstje hoor, is ook mrna afaik en haalde 95,6% tegen het originele virus dus nog iets hoger dan pfizer zelfs (verwaarloosbaar verschil).

Die andere twee zijn af ja.
Novavax is wat laat. Ze verwachten in September het vaccin te kunnen laten keuren bij de Amerikaanse autoriteit.
Voordeel is wel dat het op koelkast temperatuur bewaard kan worden, wat het geschikter maakt voor de landen die nog niet op stoom zijn met vaccineren.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:45:24 #44
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199922448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:39 schreef eragon2890 het volgende:
Dat is drie kwart van de reden dat ik het vaccin neem, gewoon weer lekker zonder gezeik alles mogen wat voor corona mocht.
Ik heb niet het gevoel dat ik persoonlijk belemmerd wordt. Al die dingen die jij noemde deed ik toch al niet dus zoals ik al zei maakt me niet echt uit dat het RIVM wat achterloopt met registraties. Heb m'n A4'tje en dan komt het vast wel goed.
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:49:45 #45
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199922503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Millenniumbug _O-
Manmanman dat zou wel hilarisch zijn als dat het geval is. En een beetje verdrietig ook wel :')
pi_199922593
quote:
2s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:45 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik heb niet het gevoel dat ik persoonlijk belemmerd wordt. Al die dingen die jij noemde deed ik toch al niet dus zoals ik al zei maakt me niet echt uit dat het RIVM wat achterloopt met registraties. Heb m'n A4'tje en dan komt het vast wel goed.
Oh, begrijp me niet verkeerd, *persoonlijk* als het niet te veel is voor mij ook niet, tomo is pas begin augustus dus like 6 weken na begin van dit beleid.

En met a4tje of iig een bewijs dat je gevaccineerd ben kom je ook wel binnen, dit is Nederland.

Maar dan nog, vanuit beleidsoogpunt gezien is het een afgang als straks begin juli er weer een festival is ergens voor 20.000 man of ziggo dome organiseert een volle bak concert oid en het loopt hierop stuk...
#WeesGeenWhales
pi_199922625
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Novavax is wat laat. Ze verwachten in September het vaccin te kunnen laten keuren bij de Amerikaanse autoriteit.
Voordeel is wel dat het op koelkast temperatuur bewaard kan worden, wat het geschikter maakt voor de landen die nog niet op stoom zijn met vaccineren.
Ik wilde net zeggen, er moeten nog wat? 6 miljard mensen ofzo? Dus daar kan het heen :)

Sterker nog, geopolitiek kunnen we dan weer wat doneren en wat goedmaken qua invloed tov China XD
#WeesGeenWhales
pi_199922647
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm, vanaf 26 juni mogen concerten, festivals, nachtclubs, volle voetbalstadiums, andere evenementen weer. De hele festivalzomer is al bijna uitverkocht omdat mensen er naar snakken.

Dan is gevaccineerd zijn een alternatief, maar dan moet het dus wel in je app staan! Dat is drie kwart van de reden dat ik het vaccin neem, gewoon weer lekker zonder gezeik alles mogen wat voor corona mocht. Ik heb echt geen zin om speciaal om te boeken naar Jansen straks om op tomocon niet tussen zaterdag en zondag ook te hoeven testen, om dat dan alsnog te moeten doen omdat het niet geregistreerd wordt. Dat zou ik ook echt niet pikken.

Dus moet gefixt worden. Zowel voor dat vrije reizen binnen eu vanaf 1 juli als voor binnenland.
Het RIVM loopt momenteel tegen grote achterstanden aan. De Corona Check app is afhankelijk van die RIVM gegevens. Ik vrees dat die app op 1 juli verre van compleet zal zijn.
pi_199922663
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 09:59 schreef Nia het volgende:

[..]

Het RIVM loopt momenteel tegen grote achterstanden aan. De Corona Check app is afhankelijk van die RIVM gegevens. Ik vrees dat die app op 1 juli verre van compleet zal zijn.
De Corona Check App gaat ook een query doen op GGD gegevens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199922678
quote:
IC
24u toename aantal opnamen: 5
Weektoename aantal opnamen: 40
Week tot week stijging: -9,1%
Bezetting op ICs: 228 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 17 juni om 10:00

Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 26 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 235 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -38,5%
Bezetting op verpleegafdelingen: 480 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, donderdag 17 juni om 10:00
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')