abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199913473
Ik heb laatst via internet een TV meubel besteld van ruim ¤ 200. Deze heb ik gisteren ontvangen en meteen met mijn oom aan de slag geweest om deze te monteren. Echter, zit er een productiefout in, namelijk de bovenklep steekt over de kast en de kleppen van de kast sluiten niet goed.

Tevens ben ik totaal niet blij over de kwaliteit van het product (dikte en kwaliteit van de materialen).

Dus de verkoper over gemaild met de constateringen incl foto’s en aangegeven dat ik niet tevreden ben. Hierom graag zou willen retourneren.

Krijg ik een standaardmail terug met: ‘Scharnieren zijn een welbekend probleem bij dit TV meubel. We sturen u nieuwe scharnieren op.’

Vervolgens meteen teruggemaild wat de nieuwe scharnieren zal oplossen, want een afmetingsfout los je niet op met scharnieren. Maar ik moest het vooral proberen en een gemonteerde kast kon niet gerouterneerd worden. Hoe moet ik dan dan de kwaliteit en functionaliteit van het meubel beoordelen zonder deze te monteren?

Gelukkig heb ik via Afterpay geregeld en zal ik deze niet betalen. Ik heb toch een bedenktermijn van 14 dagen op online aankopen? En gemonteerd betekent toch niet dat mijn wettelijke bedenktermijn vervalt?
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_199913524
A
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:51 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik heb laatst via internet een TV meubel besteld van ruim ¤ 200. Deze heb ik gisteren ontvangen en meteen met mijn oom aan de slag geweest om deze te monteren. Echter, zit er een productiefout in, namelijk de bovenklep steekt over de kast en de kleppen van de kast sluiten niet goed.

Tevens ben ik totaal niet blij over de kwaliteit van het product (dikte en kwaliteit van de materialen).

Dus de verkoper over gemaild met de constateringen incl foto’s en aangegeven dat ik niet tevreden ben. Hierom graag zou willen retourneren.

Krijg ik een standaardmail terug met: ‘Scharnieren zijn een welbekend probleem bij dit TV meubel. We sturen u nieuwe scharnieren op.’

Vervolgens meteen teruggemaild wat de nieuwe scharnieren zal oplossen, want een afmetingsfout los je niet op met scharnieren. Maar ik moest het vooral proberen en een gemonteerde kast kon niet gerouterneerd worden. Hoe moet ik dan dan de kwaliteit en functionaliteit van het meubel beoordelen zonder deze te monteren?

Gelukkig heb ik via Afterpay geregeld en zal ik deze niet betalen. Ik heb toch een bedenktermijn van 14 dagen op online aankopen? En gemonteerd betekent toch niet dat mijn wettelijke bedenktermijn vervalt?
Betekend niet dat de bedenktermijn vervalt. Ja ze kunnen waardevermindering in rekening brengen. Ja je mag retourneren, waarbij retour op eigen kosten is tenzij anders in de voorwaarden vermeld. Nee een rekening niet betalen of storneren terwijl je de kast nog hebt is nooit een goed idee.
  woensdag 16 juni 2021 @ 18:07:22 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199913708
Let op dat je niet over de 14 dgn gaat met je scharnieren ;)

Wat staat er in hun voorwaarden over retourneren?
Dum de dum
pi_199913786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Let op dat je niet over de 14 dgn gaat met je scharnieren ;)

Wat staat er in hun voorwaarden over retourneren?
Controleer of uw artikel compleet is, onbeschadigd is en in absolute nieuwstaat verkeert: het product mag nog niet in elkaar gezet / gemonteerd zijn

Dit is heel gek, want hoe zou een koper moeten beoordelen of die het product wil houden of niet zonder deze te monteren?
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_199913918
De zichttermijn van 14 dagen staat los van non conformiteit.
Het product is niet zoals afgesproken, dan kun je op basis daarvan om omruiling vragen, een oplossing (dit is eerst de keuze van de verkoper!) of als dat niet lukt ontbinden.

Binnen de 14 dagen kun je vanwege de wet koop op afstand zonder reden retourneren.
Dus uit elkaar halen, netjes weer inpakken en terugsturen. De kosten voor retoursturen zijn wel voor jouzelf.
dag
pi_199915318
Je mag het product testen zoals je in de winkel ook zou doen. Het in elkaar zetten van een product valt hier duidelijk niet onder. Dit heeft geen invloed op de 14 dagen bedenktijd. Maar dit zou wel kunnen betekenen dat ze een kleine schadeloosstelling in rekening kunnen brengen.

Maar het product moet wel goed zijn natuurlijk. Wat in dit geval niet zo is. Je moet de verkoper de gelegenheid geven om dit op te lossen. (indien je voor garantie/non comformiteit gaat).
pi_199919781
Als die scharnieren het niet oplossen moet je het niet op de bedenk termijn gooien maar op non conformiteit, afaik zijn de kosten voor terugzenden dan juist voor de verkoper.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_199920676
Ik moest even terug denken aan een eerder topic waar je je neus ophaalde voor Ikea spullen _O-

[..]
Dat is ook zo. Echter heeft mijn vriendin en ik een dure smaak en zijn wij niet echt van de IKEA-dingen, dus zijn wij een beetje bang dat wij dure meubels aanschaffen en bij aankoop van een woning over twee jaar, geen zin hebben om deze mee te nemen naar de nieuwe woning. Het is nog een beetje zoeken allemaal.
[..]
pi_199920691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:51 schreef MisChrartin het volgende:
Ik moest even terug denken aan een eerder topic waar je je neus ophaalde voor Ikea spullen _O-

[..]
Dat is ook zo. Echter heeft mijn vriendin en ik een dure smaak en zijn wij niet echt van de IKEA-dingen, dus zijn wij een beetje bang dat wij dure meubels aanschaffen en bij aankoop van een woning over twee jaar, geen zin hebben om deze mee te nemen naar de nieuwe woning. Het is nog een beetje zoeken allemaal.
[..]
Ik weet niet of het ikea spul is hoor. Koste wel ruim 200eu he.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 17 juni 2021 @ 00:01:01 #10
74056 crew  ToT
pi_199920714
Doet me denken aan onze salontafel van ¤400 waarbij op de bon vermeld stond dat retourneren niet meer mogelijk was als je de verpakking open maakte. :')
Matige kwaliteit met productiefouten.
Bij gratie Gods mocht ik hem omruilen voor een model die ze gecontroleerd hadden op productiefouten, maar de kwaliteit bleef uiteraard het zelfde.

Geen idee in hoeverre hun eigen voorwaarden zwaarder wegen dan algemeen geldende wetten.
Misschien ff bellen om het verhaal nog eens duidelijk toe te lichten?
pi_199920757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:51 schreef MisChrartin het volgende:
Ik moest even terug denken aan een eerder topic waar je je neus ophaalde voor Ikea spullen _O-

[..]
Dat is ook zo. Echter heeft mijn vriendin en ik een dure smaak en zijn wij niet echt van de IKEA-dingen, dus zijn wij een beetje bang dat wij dure meubels aanschaffen en bij aankoop van een woning over twee jaar, geen zin hebben om deze mee te nemen naar de nieuwe woning. Het is nog een beetje zoeken allemaal.
[..]
_O-

Maar Leen Bakker is toch geen IKEA?
  donderdag 17 juni 2021 @ 00:22:40 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_199920789
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juni 2021 00:12 schreef NightDancert het volgende:

[..]

_O-

Maar Leen Bakker is toch geen IKEA?
Nee maar wel slechter ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_199923078
quote:
16s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ikea spul is hoor. Koste wel ruim 200eu he.
Maar ¤200 voor een meubelstuk is niet wat ik zou bestempelen als "dure smaak".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199923302
Het is al gezegd eigenlijk, maar niet conform.

Product is daarmee ondeugdelijk en hij zal het moeten terugnemen als hij het niet kan corrigeren.

Koop op afstand twijfel ik aan, het kan onder maatwerk vallen.
Edit : nee ik vergis me, koop op afstand telt gewoon, het komt uit een fabriek rollen en is dus geen maatwerk.

Je bedenktermijn vervalt niet, je kan het gekochte artikel niet oordelen zonder het in elkaar te zetten.

Het is niet als een laptop of iets dergelijks wat je op zich uit de doos kan halen maar niet in gebruik hoeft te nemen om te kunnen oordelen of je het product wil of niet.
pi_199923833
quote:
16s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ikea spul is hoor. Koste wel ruim 200eu he.
Dat is nog goedkopere meuk dan wat de Ikea verkoopt :D
pi_199929852
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is al gezegd eigenlijk, maar niet conform.

Product is daarmee ondeugdelijk en hij zal het moeten terugnemen als hij het niet kan corrigeren.

Koop op afstand twijfel ik aan, het kan onder maatwerk vallen.
Edit : nee ik vergis me, koop op afstand telt gewoon, het komt uit een fabriek rollen en is dus geen maatwerk.

Je bedenktermijn vervalt niet, je kan het gekochte artikel niet oordelen zonder het in elkaar te zetten.

Het is niet als een laptop of iets dergelijks wat je op zich uit de doos kan halen maar niet in gebruik hoeft te nemen om te kunnen oordelen of je het product wil of niet.
Zelfs een laptop mag je aanzetten. In de winkel kan je immers ook het showmodel even bepottelen. Dat het een waardevermindering kan opleveren, zeker.
pi_199930103
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zelfs een laptop mag je aanzetten. In de winkel kan je immers ook het showmodel even bepottelen. Dat het een waardevermindering kan opleveren, zeker.
Zover ik kan herinneren is het toch net even anders met elektronische producten, maar wellicht vergis ik me.
pi_199930132
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Maar ¤200 voor een meubelstuk is niet wat ik zou bestempelen als "dure smaak".
Vergeet de boxspring van 400 euro niet

K&W / Boxspring of een matras?

Maar goed dure smaak is lastig te kwantificeren natuurlijk. Kan niet in de portemonnee kijken van de ts.
pi_199930275
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zover ik kan herinneren is het toch net even anders met elektronische producten, maar wellicht vergis ik me.
https://tweakers.net/revi(...)f-ook-gebruiken.html
  donderdag 17 juni 2021 @ 21:37:16 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199935393
quote:
16s.gif Op woensdag 16 juni 2021 23:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik weet niet of het ikea spul is hoor. Koste wel ruim 200eu he.
Het Ikea TV-meubel dat ik op het oog heb is duurder :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199939501
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het Ikea TV-meubel dat ik op het oog heb is duurder :')
Ikea is dan ook dure meuk geworden met die kartonnen nep spaanplaten die ze overal in lijken te verwerken.
En niet te vergeten die rare prijs online en het verschil met prijzen in de Ikea zelf.

Laatst nog een klein kastje gekocht, in de winkel 119 EU, online 75eu.. maar dan komt er nog 45 of 49 verzendkosten bij.

Rare gang van zaken.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 04:53:09 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199939507
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 04:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ikea is dan ook dure meuk geworden met die kartonnen nep spaanplaten die ze overal in lijken te verwerken.
En niet te vergeten die rare prijs online en het verschil met prijzen in de Ikea zelf.

Laatst nog een klein kastje gekocht, in de winkel 119 EU, online 75eu.. maar dan komt er nog 45 of 49 verzendkosten bij.

Rare gang van zaken.
Totaal niet herkenbaar.
Het een noch het ander, maar ik blijf dan ook altijd weg bij de goedkoopste variant bij Ikea.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199940776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Vergeet de boxspring van 400 euro niet

K&W / Boxspring of een matras?

Maar goed dure smaak is lastig te kwantificeren natuurlijk. Kan niet in de portemonnee kijken van de ts.
Nee maar we kunnen ondertussen wel in het hoofd kijken van TS... en het is een klapjosti :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:52:12 #24
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_199943276
Backfiretopic 😂
Ik heb al een boek.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')