ik zondag 1e pfizer gehad, AFAS Live.
nauwelijks last van bijwerkingen, alleen beetje moe en beetje spierpijn. maar heerlijk geslapen.
minder tevreden over de organisatie: ik vroeg aan GGD-medewerker die bij de ingang stond of ik beter buiten kon wachten tot ik aan de beurt was, ik zei nog dat ik n half uur te vroeg was, en
liever niet binnen wilde wachten. 'Nee hoor geen probleem, u kunt zo doorlopen'.
ok, ik sluit aan in de korte rij wachtenden. al snel was ik aan de beurt, zo leek het, maar nee hoor, de rij ging binnen om de hoek gewoon verder, een heeele lange rij, en daarnaast weer een lange rij terug, goed georganiseerd met rooie stippen op 1,5m afstand, iedereen tussen 2 afzetlinten om heen en terug rijen te scheiden.
op dat punt kon ik dus niet meer terug om toch maar buiten te wachten, want achter me stond inmiddels ook al een rij.
er zat wel beweging in, zo stond ik telkens naast iemand anders in de terugrij.
maar na deze rij was ik er nog lang niet, bleek later, toen we in een grote ruimte kwamen met uitzicht op de registratie balies, daar werden we wéér heen en weer gelust!
nadat ik dan eindelijk mijn afspraakbevestiging en gezondheidsverklaring mocht laten zien, kreeg ik te horen in welke rij ik nu weer mocht aansluiten, en weer werd ik heen en weer gelust in een andere lange rij totdat ik in de computer werd gezet.
toen nog een korte rij naar de prik.
de wachtruimte met stoelen voor na het prikken was gelukkig wel ruim, en had geen afzetlinten.
ruim een uur later stond ik weer buiten.

3 kwartier lang heen en weer gelopen in een drukke hal, er hoeft maar 1 supershedder tussen te lopen... ik hoop dat ik niet besmet ben geraakt!
-is het nou zó moeilijk iets te regelen voor mensen die niet besmet willen worden?
dat je tenminste kan kiezen of je 3 kwartier binnen of buiten wacht?