abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 11:08:48 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199908584
quote:
Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren



In Hongarije wordt het verboden om homoseksualiteit en verandering van sekse te "promoten" onder minderjarigen. Het Hongaarse parlement heeft daartoe een wet aangenomen. Tegen het wetsvoorstel werd gisteren en eerder vandaag nog door duizenden mensen gedemonstreerd.

Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond.

Het verbod vertoont grote gelijkenis met de situatie in Rusland, waar sinds 2013 een wet van kracht is die "propaganda voor niet-traditionele seksuele relaties" verbiedt.

'Zo absurd'
Wat de wet in de praktijk zal betekenen, is de Hongaarse lbhti-gemeenschap nog niet helemaal duidelijk. "We weten helemaal niet wat promotie voor homoseksualiteit is", zegt Viktoria Radvanyi van Budapest Pride, een belangenorganisatie voor lbhti'ers. "We begrijpen het gewoon niet. Dit is zo absurd."

Maar waarschijnlijk krijgen vooral media en scholen ermee te maken. Radvanyi: "De bedoeling van de regering is om censuur op te leggen aan de media. Tv-stations zullen te bang zijn om maar iets uit te zenden dat naar homoseksualiteit riekt."

Voor scholen geldt ook een financieel argument. Als er bijvoorbeeld iemand een praatje komt houden over lbhti-onderwerpen, dan kan dat een boete van 100.000 forint (een kleine 300 euro) opleveren. "Mijn moeder werkt in het onderwijs", zegt Radvanyi. "Zij moet zelf krijtjes meenemen om op het schoolbord te schrijven omdat er geen geld voor is." Boetes kunnen scholen zich dus helemaal niet veroorloven.

De positie van jonge lbhti'ers in Hongarije is al behoorlijk moeilijk. Volgens cijfers van Budapest Pride komt depressie buitengewoon veel voor onder die groep; 65 procent zou wel eens hebben overwogen zichzelf van het leven te beroven. 10 procent heeft volgens de cijfers daadwerkelijk een poging daartoe gedaan. "Door dit verbod raakt die groep alleen nog maar verder geïsoleerd", verwacht Radvanyi.

Nog afgezien van het verbod op "promotie" van homoseksualiteit en sekseverandering steekt het organisaties als Budapest Pride dat het onderdeel is van een wet die pedofilie moet tegengaan. Radvanyi: "Dat is heel pijnlijk voor onze gemeenschap, alsof wij voor pedofilie zijn. Dat doen ze alleen om ons te belasteren."

Dat de wetgeving juist nu wordt aangenomen, heeft volgens haar direct te maken met de parlementsverkiezingen die voor begin volgend jaar op het programma staan. Zes oppositiepartijen hebben een coalitie gesmeed om de Fidesz-partij van de populistische premier Viktor Orbán van de overwinning af te houden.

In die coalitie zit ook Jobbik, voorheen een radicaal-nationalistische partij die zich tegenwoordig profileert als gematigd christen-democratisch. Deze partij stemde, zoals verwacht, voor het verbod op "promotie" van homoseksualiteit. "Zo probeert Orbán niet alleen haat te zaaien, maar ook de coalitie uit elkaar te spelen", zegt Radvanyi.

https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
-------------------------------

Zogenaamd om kinderen te beschermen. Maar het is niets anders dan het normaliseren van discriminatie en het legitimeren van geweld tegen seksuele minderheden.

Herinneren jullie deze nog :T

twitter


____

Niet mijn OP vriend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Beste debater 2022 woensdag 16 juni 2021 @ 11:11:23 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199908633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar toch zie ik weinig bible belt gekkies homo's in elkaar schoppen in vergelijking met onze islamitische broerders.
Verder heb je gelijk elk geloof is ontzettend achterhaald.
Dat niet, maar reken maar dat ze uiteindelijk een verbond met elkaar gaan om 'gezamenlijke doelen' te bereiken. Kijk alleen al in dit topic; genoeg lieden die het Hongaarse model wel zien zitten. Daar zetten ze hun onderlinge religieuze geschillen dan ook graag voor opzij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199908636
Waarom is dit nodig? Je bent het of niet? Dat kan je toch niet veranderen met promoties?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste debater 2022 woensdag 16 juni 2021 @ 11:12:59 #4
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199908662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom is dit nodig? Je bent het of niet? Dat kan je toch niet veranderen met promoties?
Volgens bepaalde dinosaurussen wel hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199908752
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Een religie die leert dat er een plek is waar je voor eeuwig gemarteld wordt in vuur, en dat je huid elke weer aangroeit zodat de pijn gegarandeerd door blijft gaan, vind ik nu niet echt het rolmodel voor 'moraal' en 'het goede'. Laat staan dat het 'gezond' is zoiets te leren. Of dat het schappelijk is om kapot gestenigd te worden of de strot af te snijden omdat iemand een cartoon heeft getekend. Allemaal wat ongezonder in ieder geval dan aangeven dat er niets mis is met het liefhebben van een ander wanneer deze misschien van hetzelfde geslacht is.

Maar daar zijn conservatieven altijd al een kei in geweest: de meest gruwelijke denkbeelden en praktijken presenteren als morele hoogstandjes van fatsoen.
Lekker generaliseren.

Weet je wat NIET generaliserend is en wat WEL feitelijk is? 8-jarigen leren PIJPEN, zoals ze dat in Brazilie deden voordat Bolsanaro aan de macht kwam, lesgegeven door HOMO's.

En laten we niet beginnen met kids in de war brengen dat ze wel effetjes man/vrouw kunnen worden.

Van mij mag er 1000x meer conservatisme komen dan degeneratie.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Beste debater 2022 woensdag 16 juni 2021 @ 11:20:44 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199908778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:18 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Lekker generaliseren.

Weet je wat NIET generaliserend is en wat WEL feitelijk is? 8-jarigen leren PIJPEN, zoals ze dat in Brazilie deden voordat Bolsanaro aan de macht kwam, lesgegeven door HOMO's.

En laten we niet beginnen met kids in de war brengen dat ze wel effetjes man/vrouw kunnen worden.

Van mij mag er 1000x meer conservatisme komen dan degeneratie.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199908792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat niet, maar reken maar dat ze uiteindelijk een verbond met elkaar gaan om 'gezamenlijke doelen' te bereiken. Kijk alleen al in dit topic; genoeg lieden die het Hongaarse model wel zien zitten. Daar zetten ze hun onderlinge religieuze geschillen dan ook graag voor opzij.
Waarom hang jij altijd alles op aan religie? Je komt niet over als een dom iemand, maar ik verbaas me altijd een beetje hoe eenzijdig jij sommige zaken benadert. Iemand houdt er een, in jouw ogen, een conservatieve mening op na? BAM, sticker religieus fanatisme.

Ik ken genoeg atheïsten die in jouw ogen erg conservatief zullen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 11:24:53 ]
  Beste debater 2022 woensdag 16 juni 2021 @ 11:23:19 #8
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199908819
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom hang jij altijd alles op aan religie? Je komt niet over als een dom iemand, maar ik verbaas me altijd een beetje hoe eenzijdig jij sommige zaken benadert. Iemand houdt er een, in jouw ogen, een conservatieve mening om na? BAM, sticker religieus fanatisme.

Ik ken genoeg atheïsten die in jouw ogen erg conservatief zullen zijn.
Die kruipen dan ook graag met die club in bed hoor.

Verder zijn de meest vocale homo-haters natuurlijk nog altijd zelfverklaarde gesprekspartners van God zelf.

@Ali_boo
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199908837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom is dit nodig? Je bent het of niet? Dat kan je toch niet veranderen met promoties?
Het percentage jongeren ,in het wersten, dat zich identificeert met de lgbtq beweging is wel behoorlijk toegenomen

Dat zal vast wel een reden voor zijn
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199908841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die kruipen dan ook graag met die club in bed hoor.

Verder zijn de meest vocale homo-haters natuurlijk nog altijd zelfverklaarde gesprekspartners van God zelf.

@:Ali_Boo
De grootste homohaters zijn zelf homo. Net zoals de meeste NSB'-ers zelf joods waren en isis vooral moslims aanvalt.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_199908850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom is dit nodig? Je bent het of niet? Dat kan je toch niet veranderen met promoties?
Laatst nog een seire op de Nederlandse tv voor 13-jarigen om te kontneuken. In welk parallel universum is dit normaal?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Beste debater 2022 woensdag 16 juni 2021 @ 11:26:18 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199908858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

De grootste homohaters zijn zelf homo. Net zoals de meeste NSB'-ers zelf joods waren en isis vooral moslims aanvalt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 11:30:58 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199908900
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Laatst nog een seire op de Nederlandse tv voor 13-jarigen om te kontneuken. In welk parallel universum is dit normaal?
Toen ik 13 was wist ook al lang dat dat bestond hoor, of denk je dat mensen op hun 20e pas ineens een ingeving krijgen dat dat een ding is?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199908922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:25 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

De grootste homohaters zijn zelf homo. Net zoals de meeste NSB'-ers zelf joods waren en isis vooral moslims aanvalt.
Dat eerste weet ik niet, dat tweede is feitelijk onjuist.
pi_199909008
Post uit de vorige reeks:

Achter de mooie woorden van acceptatie, tolerantie en gelijke rechten zit er een intolerante , haatvolle groep die iedereen die anders denkt haar wil , wil opdringen

Ze zijn geen haar beter dan de religieuze extremisten die ze zo verafschuwen

Zie hier een voorbeeld van de cult mentaliteit

Hungary could be sanctioned over anti-LGBT+ law, warns EU equality chief

"The message is that if you don't uphold the values of democracy or equality of the European Union, you are not entitled to take money for your project," Dalli said in an interview by video call.
Asked if the EU was likely to impose similar sanctions on Hungary if the ruling party's bill became law, Dalli said: "Yes, of course. Definitely."

https://www.jpost.com/int(...)es-in-schools-671090

Tolerantie OR ELSE !!! :') :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_199909038
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:24 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het percentage jongeren ,in het wersten, dat zich identificeert met de lgbtq beweging is wel behoorlijk toegenomen

Dat zal vast wel een reden voor zijn
Gek want je bent het of niet en dat is niet te veranderen, of toch wel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199909072
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toen ik 13 was wist ook al lang dat dat bestond hoor, of denk je dat mensen op hun 20e pas ineens een ingeving krijgen dat dat een ding is?
Je klinkt als een pedofiel.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 11:49:02 #18
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199909090
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:47 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Je klinkt als een pedofiel.
Wow. Waar heb ik dit opeens aan verdiend?
Ik zeg niet dat we het moeten opdringen? Ik zeg alleen dat je niet naief moet zijn en denken dat kinderen niet nieuwsgierig zijn naar dingen die ze toevallig tegenkomen en dat internet het heel makkelijk maakt om zelf op onderzoek te gaan.

Dat geldt in dit geval ook wel een beetje, tenzij je verder gaat en censuur pleegt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 11:51:35 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199909119
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:40 schreef Ali_boo het volgende:
Post uit de vorige reeks:

Achter de mooie woorden van acceptatie, tolerantie en gelijke rechten zit er een intolerante , haatvolle groep die iedereen die anders denkt haar wil , wil opdringen

Ze zijn geen haar beter dan de religieuze extremisten die ze zo verafschuwen

Zie hier een voorbeeld van de cult mentaliteit

Hungary could be sanctioned over anti-LGBT+ law, warns EU equality chief

"The message is that if you don't uphold the values of democracy or equality of the European Union, you are not entitled to take money for your project," Dalli said in an interview by video call.
Asked if the EU was likely to impose similar sanctions on Hungary if the ruling party's bill became law, Dalli said: "Yes, of course. Definitely."

https://www.jpost.com/int(...)es-in-schools-671090

Tolerantie OR ELSE !!! :') :')
Achter intolerantie en conservativisme schuilt immers een groot gevaar voor de mogelijkheid om ruim te denken. Kun je zeggen dat het binnen een ander land is, maar ook die kunnen extern invloed uitoefenen.

Het is onmogelijk om 'perfect' beleid te voeren maar vanuit die normen en waarden is het helemaal geen onlogische keuze. Het is wel een beetje zoals dingen als de doodstraf - je doet hetzelfde als wat de moordenaar doet, maar wel met een groter doel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:54:41 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199909144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toen ik 13 was wist ook al lang dat dat bestond hoor, of denk je dat mensen op hun 20e pas ineens een ingeving krijgen dat dat een ding is?
Niet dat ik er verder van wakker lig, maar is het sowieso wel waar?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:56:01 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_199909161
De enige intentie die er achter die LGBHT bewegingen zit is dat ze normale mensen ook proberen in hun kont te neuken.

#nowokeforme
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 11:56:27 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199909164
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet dat ik er verder van wakker lig, maar is het sowieso wel waar?
Ik heb het TV-Programma verder niet gezien, dus dat weet ik niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport woensdag 16 juni 2021 @ 11:56:54 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199909167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:56 schreef Tengano het volgende:
De enige intentie die er achter die LGBHT bewegingen zit is dat ze normale mensen ook proberen in hun kont te neuken.

#nowokeforme
Leg deze eens uit.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199909170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 09:31 schreef Tengano het volgende:

[..]

Precies dit. Een club die geen respect heeft voor de rechten en de grenzen van anderen. Die de illusie heeft alleen 'zichzelf' te kunnen zijn als de ander zich aan hen aanpast en ze geeft wat zij nodig hebben; iets wat nooit klopt. Ik heb niet van iemand iets nodig om mezelf te willen zijn, maar dat geldt voor dit type dwingelant niet. Ze willen graag de situatie domineren en afdwingen vanuit de illusie dat zij dan 'vrij' en geaccepteerd zullen zijn.

#woke-ernietin :{w

Accepteren doe je zelf ;)
Ben wel klaar met de intolerante sekte. Het doet er niet toe wat de kinderen willen, wat de wensen van de ouders zijn , wat de scholen willen,tv zenders hebben het recht niet om zelf te bepalen wat ze uitzenden

Alles en iedereen moet zich aanpassen aan de 1% van de samenleving . Doe je dat niet dat schreeuwt men moord en brand over een niet bestaande onderdrukking . Terwijl ze zelf echt de agressor in het verhaal zijn :')

Hoeveel rechten je ze ook geeft het is werkelijk nooit genoeg . Steeds weer is er een nieuwe ' onrecht ' die geadresseerd moet worden , en als die eenmaal is opgelost, op naar de volgende , en de volgende

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:57:52 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199909180
Maar goed, Hongarije is natuurlijk de schandvlek van Europa. Gooi maar gewoon uit de unie, zelfs het volk zelf verdient niet beter.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')