abonnement Unibet Coolblue
pi_199907068
Enorme brand in afvalbedrijf in Zwolle: dikke, zwarte rookwolken, ontregeling busverkeer, overlast A28

quote:
Bij recyclingbedrijf Prezero op bedrijventerrein Hessenpoort in Zwolle is vanmorgen vroeg brand uitgebroken, waarbij enorme, zwarte rookwolken opstegen. De brandweer bestrijdt met man en macht het vuur dat busverkeer in en rond Zwolle stillegde en zorgde voor vertraging van het overige verkeer op de A28.

De melding van het incident aan de Steinfurtstraat kwam om 04.38 uur binnen bij de hulpdiensten. De brandweer in Zwolle concludeerde al snel dat het ging om een uitslaande brand, die ontstond in de ruimte waar een grote sorteermachine stond.

Er werd daarom meteen extra materieel van omliggende korpsen ingeroepen om te assisteren. Het vuur zorgde voor enorme rookontwikkeling in de richting van Hasselt.

Overslaan
Even leek het erop dat de brand zou overslaan naar andere delen van het bedrijf, onder andere naar een grote hal waar plastic afval lag opgeslagen voor verwerking.

Er waren op het moment van de brand mensen aan het werk in het bedrijf. Zij konden allemaal op tijd naar buiten komen en zijn opgevangen door collega’s van het Regionaal Orgaan Verwijdering Afvalstoffen (ROVA). Brandweerwoordvoerder Jan Wittenberg schat in dat het om ongeveer vijftien mensen gaat: ,,Er zijn geen gewonden gevallen.’’

Om 07.58 uur kon het sein ‘brand meester’ worden gegeven, het nablussen van de brand zal nog enkele uren in beslag nemen.

Plastic, metaal, karton
Prezero recyclet plastic, metalen en drankkartons. Wittenberg: ,,Er zijn dan ook meetploegen in het veld. De politie houdt richting Hasselt en Genemuiden toezicht en controleert of de rook daalt. De rook trekt over het algemeen over niet-bewoond gebied, bijvoorbeeld over de A28. Rijkswaterstaat monitort dat.”

Op de A28 werden snelheidsbeperkende maatregelen ingevoerd vanwege de rookontwikkeling. De brandweer riep automobilisten op om aanwijzing van politie en Rijkswaterstaat op te volgen.

Geen busverkeer
Het bedrijventerrein was tot 07.00 uur afgezet voor verkeer, waardoor een file ontstond op de toegangsweg. Die loste langzaam op nadat het terrein weer werd vrijgegeven.

Toen kon ook het busverkeer weer worden opgestart dat ernstige vertraging had opgelopen. Vervoerder RRReis - dat een stalling naast het recyclingbedrijf heeft - liet weten dat hun bussen niet konden uitrijden.

Inmiddels heeft de brandweer het bedrijventerrein weer vrijgegeven. Rond 08.00 uur meldde RRReis op haar site: ‘Onze bussen rijden inmiddels weer uit. Houd wel rekening met vertraging’.

https://www.destentor.nl/(...)erlast-a28~a8420c0e/

Recent ook al brand bij recyclingbedrijven in Eindhoven, Hengelo, Amsterdam...

[ Bericht 5% gewijzigd door Nober op 16-06-2021 08:51:52 ]
pi_199907107
werken flink wat gevaccineerde mensen. Denk magnetisme overgeslagen op afvalhoop vanmorgen. Vonkvorming, grote brand.

Ik eis onderzoek.
U MAD?
pi_199907140
Zijn wel erg vaak branden bij dit soort bedrijven.

Is niet echt recyclen zo.
pi_199907213
Blijft rare handel bij die afvalboeren...
pi_199909042
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:53 schreef Hamzoef het volgende:
Zijn wel erg vaak branden bij dit soort bedrijven.

Is niet echt recyclen zo.
Nope.

Maarrrrr we zullen dit steeds vaker gaan zien. Op mijn werk hebben we tegenwoordig iedere dag meermaals brandjes in het afval. Dat heb je nu eenmaal met afval.

Dit wordt steeds frequenter naarmate er meer batterijen (accu's van bijboorbeeld een airpod gaan ook branden als ze beschadigt raken) in het restafval terechtkomen.


We zullen dit soort branden dus meer en meer gaan zien.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_199909136
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:44 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Nope.

Maarrrrr we zullen dit steeds vaker gaan zien. Op mijn werk hebben we tegenwoordig iedere dag meermaals brandjes in het afval. Dat heb je nu eenmaal met afval.

Dit wordt steeds frequenter naarmate er meer batterijen (accu's van bijboorbeeld een airpod gaan ook branden als ze beschadigt raken) in het restafval terechtkomen.


We zullen dit soort branden dus meer en meer gaan zien.
Waarom zouden die meer in het restafval komen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199909293
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom zouden die meer in het restafval komen?
Omdat er steeds meer in omloop komen. Je krijgt steeds meer "wegwerp" gadgets.

Ook een telefoon, afstandsbediening, bluetooth-speakers etc. Overal zitten accu's i
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_199909335
En al die pauperzooi van ali express
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_199909421
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:06 schreef Filosoofert het volgende:

[..]

Omdat er steeds meer in omloop komen. Je krijgt steeds meer "wegwerp" gadgets.

Ook een telefoon, afstandsbediening, bluetooth-speakers etc. Overal zitten accu's i

Die moet men er toch uithalen? Waarom denk he dat dit slechter gebeurd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:19:58 #10
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199909446
Ben je mooi klaar mee als je afhankelijk bent van de bus! :(
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199909453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die moet men er toch uithalen? Waarom denk he dat dit slechter gebeurd?
Mensen krijgen steeds meer schijt? Ik weet het ook niet.


Ik kom voor mijn werk ook regelmatig bij een electronica-recyclings bedrijf. Die klagen steen en been over het toenemende aantal accus en batterijen dat niet verwijderd wordt.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')