abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199905162
De afgelopen 4 dagen hebben we ons moeten vermaken met matig voetbal. Groep A-E, met als hoogtepunten Engeland, Spanje en België, dan weet je het wel. Vandaag echter mag gezien worden als de grote dag. Drie serieuze kanshebbers op de eindzege in 1 groep. Vroeger was dat loeispannend, dan gingen er 2 door en kon er eentje naar huis (of allebei, zoals toen Roemenië met Hagi de Engelsen én Duitsers naar huis stuurde). Helaas, die tijden zijn voorbij. 4 punten is genoeg voor de tweede ronde, dus het is niet ondenkbaar dat er bijvoorbeeld een salonremise komt in de laatste wedstrijd. Al moet Duitsland daarvoor de eerste twee potten winnen, dat zie ik toch ook niet gebeuren. Maar Duitsland kan na een nederlaag tegen Frankrijk ook al proberen te spelen op een punt tegen Portugal. Dat maakt het allemaal niet leuker. Hetzelfde geldt voor deze pot, trouwens: Bij een gelijkspel hoeven beide ploegen alleen nog te winnen van Hongarije, toch wel een van de zwakste landen op dit kampioenschap. Jammer dat het systeem een potentieel prachtige poule zo verpest.

Maar goed, laten we hopen dat de voetballers niet spelen met hun hoofd (voor zover de gemiddelde voetballer daar over beschikt) maar met hun hart. Duitsland - Frankrijk is toch een mooi affiche voor de eerste speelronde. We herinneren ons allemaal Bayern - PSG, misschien dat dat niveau hier ook nog even behaald kan worden. Natuurlijk, zeker bij Frankrijk nauwelijks dezelfde spelers, maar wel de drijvende kracht: De snelheid van PSG. Benzema is er ook weer bij, we zullen zien of dat een slimme zet was. Hij is immers niet populair in Frankrijk en bij de Franse selectie. Wij hadden het kaartincident, maar in Frankrijk heb je het kartincident. Benzema had geen lieve woorden over voor houten klaas Giroud. En zo zijn er wel meer die geen fan zijn van crimineel Karim B. Hadden ze hem mee moeten nemen? Als het misgaat zal het er nog weken over gaan. Want ook zonder Karim hadden ze genoeg goede spelertjes. Mbappe, Kanté, Pogba, blind paard Ousmane, er zijn spelers niet meegenomen die bij 21 van de 24 landen moeiteloos basis hadden gestaan. En eentje stond ook werkelijk in de basis bij Spanje gisteren (hoop ik, anders sta ik nu voor lul in deze OP). Frankrijk is de topfavoriet, finalist van de vorige editie en natuurlijk regerend wereldkampioen. De vorige keer wonnen ze ook het EK als wereldkampioen. Misgaan moet het pas in Qatar, tenslotte bakt de regerend kampioen er nooit wat van. Nu nog 1 laatste keer shinen met deze topnamen.

Dan Duitsland. Och, het arme Duitsland. In 2006 was daar de omslag, na een wat moeizame periode waarin er weliswaar een WK-finale werd behaald, maar ook 2 keer uitschakeling op het EK was in de groepsfase. Geen saai betonvoetbal met benenbrekers en theatermakers, maar mooi spel met gegenpressing. Sindsdien heeft het Duitse voetbal heel Europa veroverd. Ook in Nederland zien we tegenwoordig een hoop coaches met de Duitse visie. Tactici die hun teams laten spelen als een mix van Klopp en Guardiola. En wie anders dan ONZE Louis van Gaal heeft het Duitse voetbal nog een stapje verder geholpen door zijn fantastische visie om spelers als Thomas Muller te laten debuteren bij Fc Bayern. Ja, die Louis staat aan de bakermat van alle grote successen van de laatste jaren. Maar goed, ik dwaal af. Duitsland reeg de halve finales aaneen, maar de titel volgde pas 8 jaar later, in 2014. Mario Götze scoorde in de finale, maar dat wist U vast nog niet. Nooit meer wat van gehoord, die gozer. Daarna ging het bergafwaards. 2016 wilde het niet vlotten in een saaie wedstrijd tegen Frankrijk en Duitsland kon naar huis. In 2018 werd verloren van Mexico en Zuid-Korea, na een mazzelige overwinning tegen Zweden. Tsja, dat kon echt niet. Dan is het niet lekker dat je voor dit EK Frankrijk en Portugal loot in de groepsfase. Dat is namelijk ook nog eens tegenstand van niveau. Ook tijdens de Nations League van 2019 kon er niet eens gewonnen worden van Nederland. Dat legt pijnlijk bloot hoe zwak dit Duitsland is geworden. Oh, Spanje won ook met 6-0 van Duitsland een half jaar terug. Ai ai ai.

Duitsland is wel flink verjongd ten opzichte van 2018. De bezem is erdoor. Hummels en Boateng, verleden tijd. Thomas Muller lijkt dan wel weer terug te keren en dat is niet meer dan terecht. Hij en Kimmich zijn de architecten van Bayern, misschien wel de beste ploeg van de wereld (maar toch al vroeg eruit in de CL). Maar het middenveld is sowieso sterk. Kroos is de enige oudgediende naast keeper Neuer, maar ik zou toch kiezen voor Gundogan, die zich dit jaar ontpopt heeft tot een van de belangrijkste spelers van Manchester City.
Buiten dat middenveld, echter, is het weinig bijzonders met veel spelers uit vorm. Sane heeft niet bij Bayern kunnen brengen wat gehoopt werd en waar Gnabry zich vorig jaar behoorlijk liet zien voor Bayern, is het het dit jaar ook niet helemaal. Ook Bayern heeft stiekem toch vrij veel buitenlanders in dienst, want dat is het wel aan relevante spelers. Sule, nouja, laten we doorgaan naar de Chelsea-spelers. Werner en Havertz, die wisten het ook niet te doen in Londen. Havertz draait helemaal niet, Werner mist enkel kansen. De nieuwe Fernando Torres. Dat is niet iets om trots op te zijn.

Verder is het eigenlijk maar een hoop middelmaat. Musiala is nog wel een leuk talent, maar dat is weer een middenvelder. Gosens van Heracles doet het goed in Italië, misschien is dat nog wat als wingback. Vast beter dan Philipp Max, die bij PSV na drie leuke wedstrijden ineens een oproep kreeg, maar pijnlijk door de mand viel. Younes zal er waarschijnlijk zelfs bij zijn. Haha, dat kan toch écht niet. Oja, Ter Stegen is er niet bij, dus geen keepersprobleem. Of nouja, geen Ter Stegen die zich eens te meer opvreet op de reservebank. Wel lachen om MATS als Neuer nu ineens een blessure oploopt.

Voor dit affiche gaan we naar de Allianz Arena in Munchen. Dat U het weet. Duitsland won trouwens voor het laatst van Frankrijk in 2014. Denk je 'dat valt best mee', nou, sindsdien hebben de landen nog vijf keer tegen elkaar gespeeld. Dat is ook veelzeggend voor de Duitsers. ik geef het weinig kans. Maar toch maar kijken naar deze pot, na 4 dagen oogaids met Slowakije dat voor de goal lag en Nederland dat DOMINEERDE wil je toch wel eens écht voetbal zien. Vandaag is de kans.





pi_199905180
Ik ga een Emily Willis filmpje kijken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199905206
De kans is na vandaag ietsjes groter geworden dat Nederland de nummer 3 van poule F ontloopt, aangezien de nummers 3 van A, C en E nu bovenaan staan.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport dinsdag 15 juni 2021 @ 23:10:49 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199905235
Kan dit?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:11:17 #5
15600 BB-King
Long live the King!
pi_199905246
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:08 schreef superniger het volgende:
Ik ga een Emily Willis filmpje kijken.
Zou Bruce het wel goed vinden dat zijn dochter zo goed kan zuigen?
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:11:29 #6
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199905251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan dit?
Nee :')

Gimmick
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:12:05 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199905263
Nee, dit kan niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:12:51 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199905279
:')
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:12:59 #9
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199905282
Ik ga echt genieten van gefrustreerde Fransozen als ze eruit vliegen

Zie Portugal ze nog wel kapot maken tbf
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_199905287
Tijd om te zappen. Kut programma.
pi_199905305
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:06 schreef Caland het volgende:

[..]

En hoe wordt het bepaald of het de groep van Nederland of Belgie wordt
Dat is een heel ingewikkeld verhaal, de beste nummers 3 worden bepaald volgens de standaardmethodes die ook in de groep plaatssvinden, daarna is er een heel scala aan mogelijkheden wie aan wie gekoppelt word, heeft er vooral mee te maken om er voor te zorgen dat teams niet van Portugal naar Rusland verplaatst hoeven te worden.

Ik moet zeggen dat Corona modellen maken me meestal makkelijker afgaat dan dit uit te leggen :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199905309
Ah, eerst Hongarije v Frankrijk zaterdag.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_199905312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:13 schreef Zipportal het volgende:
Tijd om te zappen. Kut programma.
Oranjezomer
pi_199905317
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:14 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Oranjezomer
Ja.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:22:45 #15
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199905416
Leuk een item over Mourinho

Want ja, waarom eigenlijk
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:23:42 #16
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199905427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is een heel ingewikkeld verhaal, de beste nummers 3 worden bepaald volgens de standaardmethodes die ook in de groep plaatssvinden, daarna is er een heel scala aan mogelijkheden wie aan wie gekoppelt word, heeft er vooral mee te maken om er voor te zorgen dat teams niet van Portugal naar Rusland verplaatst hoeven te worden.

Ik moet zeggen dat Corona modellen maken me meestal makkelijker afgaat dan dit uit te leggen :)

[ afbeelding ]
Ja ik ga dit nu ook niet in me opnemen ben ik bang. Toch bedankt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 23:23:55 #17
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_199905434
Dechamps pussy met zijn antivoetbaltactiek terwijl je zulke goede spelers hebt.
Is alsof Mike Tyson in zijn topjaren zou vechten als Mayweather, doodzonde.
Hoop dat ze gedurende het toernooi de deksel op de neus krijgen.
pi_199905468
Het heeft 10 wedstrijden geduurt eer ik een uitkomst goed had (wins/gelijk/verlies), maar vanavond dan ook gelijk 2 goed :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199905480
Dat Copa America-systeem gaat ook regelrecht nergens over. Gelachen. Vijf groepswedstrijden en dan vallen er daarna maar twee af voor de kwartfinale.

https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Copa_Am%C3%A9rica
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_199905484
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dechamps pussy met zijn antivoetbaltactiek terwijl je zulke goede spelers hebt.
Is alsof Mike Tyson in zijn topjaren zou vechten als Mayweather, doodzonde.
Hoop dat ze gedurende het toernooi de deksel op de neus krijgen.
Dit klinkt enigszins ziedend.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_199905495
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:26 schreef El-Stinho het volgende:
Dat Copa America-systeem gaat ook regelrecht nergens over. Gelachen. Vijf groepswedstrijden en dan vallen er daarna maar twee af voor de kwartfinale.

https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Copa_Am%C3%A9rica
Afrika cup heeft dat volgens mij ook, pools van 3 eerste 2 gaan door.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199905512
We klagen over Frankrijk, maar ik vond Nederland nog slapper met hun schuifvoetbal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199905524
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:28 schreef raptorix het volgende:
We klagen over Frankrijk, maar ik vond Nederland nog slapper met hun schuifvoetbal.
Vond het juist totaal geen De Boer-wedstrijd zondag.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_199905539
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:26 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Dit klinkt enigszins ziedend.
Ja, hij ze dat kneuzen voetbal door.
Heb je een formule 1 wagen, rij je ermee of het een skelter is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')