abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juni 2021 @ 20:26:47 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_199901443
Afgelopen december hebben wij een nieuwe woning gekocht. Deze hebben wij 1 maart op naam gekregen en voor die tijd hebben we al veel voorbereidingen getroffen voor de verbouwing. De woning is bijna 100 jaar oud en we willen van het gas af. Een complete renovatie (en daarbij een goede planning) is daarvoor nodig. We hebben een aannemer ingeschakeld om de woning compleet te renoveren en moderniseren. Omdat we al snel door hadden dat de levertijden door Corona wat langer zijn hebben we direct al in februari de badkamer, keuken, vloeren etc besteld. Tot nu toe loopt alles volgens plan en de planning is dat we eind augustus de woning zouden gaan betrekken. Tot vandaag.... De vloerenwinkel belde dat ze morgen langs zouden komen om alles in te meten. We gaven aan dat ze dit beter overmorgen konden komen doen omdat morgen de vloerverwarming gelegd wordt. Geen probleem zeiden ze. En daarna melden ze ook nog even tussen neus en lippen door dat ze vier weken later zouden komen om alles te leggen. Zonder enig overleg! De datum stond al sinds februari vast. We hebben direct gezegd dat dit volgens de planning niet gaat passen aangezien na het leggen van de vloer de de keuken geplaatst gaat worden. Dit kon volgens de keukenleverancier echt pas nadat de vloer lag. Daarnaast gaan we over op een warmtepomp. Deze heeft twee buffervaten van 100 en 400 liter die ook OP de vloer geplaatst gaat worden. Deze vaten zet je later dus niet even snel aan de kant.

De reden was volgens de medewerker van de vloerenwinkel dat ze geen mensen konden vinden die konden leggen op die datum. We hebben aangegeven dat we contact wilde hebben met de eigenaar en die belde ons later terug. Die kwam opeens met een heel ander verhaal dat de leverancier vertraging had met de levering. De vloer zou pas op zijn vroegst half september bij hun binnen zijn. Overmacht volgens hem. Dat zorgt voor ons dus voor een groot probleem. We hebben een kind van 3 maanden, we moeten ons huis uit want deze is verkocht en dan zouden we dus of tijdelijk ergens iets moeten huren voor 2 maanden (en dus twee keer verhuizen) of met een jong kind in huis gaan zitten zonder keuken, zonder warm water en zonder een vloer. Na dit telefoongesprek heb ik de importeur gebeld en gevraagd of hij wat meer kon vertellen. Die gaf idd aan dat de eerste levering van die vloer pas weer in september zou zijn. Echter gaf hij ook aan dat als de vloerenwinkel voor eind april had besteld de vloer wel op tijd binnen was geweest. Dus wat nou overmacht????

Wat is nu verstandig om te te doen? We komen door deze situatie met erg veel gevolgschade te zitten. We moeten tijdelijke woonruimte zien te vinden, hebben dubbele lasten, en het is nog maar de vraag of de keukenleverancier wel tijd heeft om deze te plaatsen nadat in september de vloer is gelegd. Zij zijn namelijk ook hartstikke druk.
pi_199901812
Andere vloerenwinkel zoeken die nog op tijd kan leveren?

Verder kun je wellicht de schade door hun fout verhalen maar dat zal ook weer een hoop tijd, geld en energie kosten voor je dat geregeld hebt.

Ik zelf ook onlangs gehad dat er te laat geleverd werd. Bloed irritant als door fouten afspraken niet worden nagekomen...
No bitch to me
pi_199901857
Is er een clausule opgenomen in de overeenkomst of algemene voorwaarden?
.
pi_199901860
Tja, welkom bij de nachtmerrie die verbouwen heet. Er is altijd wel een schakel die je hele planning in de war schopt. Heeft je aannemer niet nog een netwerkje waar ie een oplossing mee kan regelen?

Je kan de koop ontbinden, maar gevolgschade verhalen zou ik niet aan beginnen. Je hebt al genoeg aan je hoofd zonder juridische procedures toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2021 20:51:22 ]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 20:53:11 #5
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_199901918
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 20:49 schreef Fer het volgende:
Is er een clausule opgenomen in de overeenkomst of algemene voorwaarden?
Ze zijn aangesloten bij CBW-erkend. Die hebben de volgende voorwaarde: Bij een overeenkomst met een consument moet de ondernemer die schade vergoeden die verband houdt met de overschrijding en die mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en de aard van de schade hem kan worden toegerekend. De consument moet de schade zo veel mogelijk beperken.
pi_199904290
Gaat het om de vloer van de begane grond of het hele huis?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199904955
Andere vloer uitzoeken die sneller leverbaar is lijkt me de weg van de minste weerstand.
pi_199905497
Wat voor soort vloer is het? Een keuken kan prima worden gebouwd op de betonvloer. Als je die keuken hebt kun je gewoon in je huis gaan wonen. Enige mogelijke schade is verplaatsen van die pomp etc maar afhankelijk van het type legt een beetje vloerenboer het hier strak omheen.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 23:36:58 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199905621
Moet de vloer niet eerst uitharden na het plaatsen van de vloerverwarming en wat daar overheen komt?
Heb je geen opstookprotocol nodig voor de vloer gelegd kan worden?

Wat voor vloer gaat het om?

Komt dat 100 liter buffervat wel op de vloer te staan? Die hangt bij ons aan de muur het 300 liter vast staat wel op de vloer, idem voor de warmtepomp zelf.
Tegels onder laten leggen trouwens, je wilt idd niet dat die in een soort "bak" komen te staan door de vloer er omheen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199906271
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat voor soort vloer is het? Een keuken kan prima worden gebouwd op de betonvloer. Als je die keuken hebt kun je gewoon in je huis gaan wonen. Enige mogelijke schade is verplaatsen van die pomp etc maar afhankelijk van het type legt een beetje vloerenboer het hier strak omheen.
Meestal wil een vloerenboer zelf de vloerverwarming dicht smeren en egaliseren. Anders gaan ze kutten over garantie. Op die buizen leven is niet echt comfy kan ik je vertellen
  woensdag 16 juni 2021 @ 06:34:46 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_199906322
Lijkt me sterk dat die vloerenboer in zijn algemene voorwaarden heeft staan "we komen op dag X, en alleen dag X" en dan nog kan je nu schermen met 'pandemie' en overmacht.

Verbouwen, zeker met meerdere partijen, is dealen met vertragingen. Dan zou ik gaan kijken hoeveel eerder de ene kan, en hoeveel later de andere kan. Zaken van verschillende leveranciers zo dicht op elkaar, als particulier, is gewoon moeilijk. Als er 1 dominosteentje om valt gaan ze allemaal.

Schreeuwen over schade en klagen levert je straks alleen maar een kale vloer op ... en een keuken en pomp die niet geplaatst kunnen worden.
Dum de dum
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:51:31 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_199906577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
Gaat het om de vloer van de begane grond of het hele huis?
Begane grond.
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:52:13 #13
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_199906585
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Andere vloer uitzoeken die sneller leverbaar is lijkt me de weg van de minste weerstand.
Dat zal helaas niet zo makkelijk gaan. We hebben een redelijk luxe smaak en we hebben de vloer door een interieurstylist af laten stemmen op de uitstraling en kleurstelling van de keuken.
  woensdag 16 juni 2021 @ 07:52:57 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_199906589
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Wat voor soort vloer is het? Een keuken kan prima worden gebouwd op de betonvloer. Als je die keuken hebt kun je gewoon in je huis gaan wonen. Enige mogelijke schade is verplaatsen van die pomp etc maar afhankelijk van het type legt een beetje vloerenboer het hier strak omheen.
Dat laatste willen we juist niet. Die warmtepomp zal sneller vervangen moeten worden dan de vloer. Dan zit je straks met een gat in de vloer.
pi_199906646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat laatste willen we juist niet. Die warmtepomp zal sneller vervangen moeten worden dan de vloer. Dan zit je straks met een gat in de vloer.
Over wat voor vloer gaat het eigenlijk?
pi_199906701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 06:02 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Meestal wil een vloerenboer zelf de vloerverwarming dicht smeren en egaliseren. Anders gaan ze kutten over garantie. Op die buizen leven is niet echt comfy kan ik je vertellen
klopt, die buizen dat is niet erg leefbaar.

Ik ken persoonlijk alleen de variant dat ze de vloerverwarming (zsm) afstorten met cementdekvloer. De vloerenboer komt egaliseren en leggen. Maar kan wellicht aan het type vloer liggen.

Dat van garantie vind ik wat merkwaardig want ik schat zo in dat de meeste vloeren in plaats van een oude vloer komen. Dan lijkt het mij geen doen om ook steeds de dekvloer eraf te moeten halen.
pi_199906704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat zal helaas niet zo makkelijk gaan. We hebben een redelijk luxe smaak en we hebben de vloer door een interieurstylist af laten stemmen op de uitstraling en kleurstelling van de keuken.
je zou een tijdelijke vloer kunnen overwegen als in laminaat of pvc. Of het gewoon een maandje met beton doen.

Die kosten uiteraard doorspelen aan de vloeren verkoper en in geval van geen vloer korting vragen.

De keuken kan je gewoon plaatsen op beton en de vloer kan je daarna alsnog gewoon leggen. Maakt voor het zicht geen donder uit.
pi_199907158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:51 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Begane grond.
Dat maakt het alvast iets minder rampzalig. Je hebt volgens mij een aantal opties:

- Tijdelijk ergens anders wonen en alles verzetten. De kosten probeer je te verhalen, maar het is de vraag of dat lukt. Je lijkt in je recht te staan, maar ik zou het niet uitsluiten dat je alsnog een deel van de kosten zelf moet betalen. Daarnaast heb je een extra verhuizing.

- Alvast verhuizen en de afspraken laten staan zoals ze gepland zijn. Consequentie is dat de vloer er na de keuken in komt. Aan het vloerenbedrijf kun je vragen hoe zij dit mogelijk kunnen maken voor je. Denk hierbij aan een tijdelijke vloer leggen (zeil of vloerbedekking), opslag voor je spullen regelen en een oplossing voor de boilervaten zoeken. Overleg dit samen.

- Zoals de tweede optie maar de afspraak voor de keuken verzetten. Nog steeds vraag je om een tijdelijke oplossing voor de vloer, de opslag van je spullen en de boilervaten. De kosten voor een tijdelijke keuken komen erbij.

Wij hebben met een soortgelijke situatie te maken gehad en hebben één maand op de betonvloer geleefd. Na die maand zijn we een week elders gaan wonen voor het aanbrengen van de vloer. De keuken hebben we laten plaatsen voor de vloer erin ging. Consequentie is dat de vloer tot de keuken loopt. Dat is voor ons geen probleem, want de contouren van de keuken zullen niet veranderen. Omdat wij een grote garage hebben, konden we de spullen dar opslaan. We hebben die eerste maand een minimum aan spullen op de begane grond gezet. Het was niet heel tof allemaal maar ook geen ramp.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199907577
-

[ Bericht 100% gewijzigd door TheFreshPrince op 16-06-2021 09:50:27 ]
pi_199909414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat laatste willen we juist niet. Die warmtepomp zal sneller vervangen moeten worden dan de vloer. Dan zit je straks met een gat in de vloer.
Zwart op wit afspreken met de vloeren boer dat ze dan tzt het stuk vloer bij de warmtepomp opnieuw leggen uit coulance? (Dus eerst om de pomp heen leggen). Gaat waarschijnlijk toch maar om een paar M2.
pi_199910350
Raar verhaal dat die keukenboer pas kan plaatsen als de vloer er ligt. Lijkt mij juist wel praktischer om de vloer als laatste te doen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:50:00 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199910496
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef GS-Raw het volgende:
Raar verhaal dat die keukenboer pas kan plaatsen als de vloer er ligt. Lijkt mij juist wel praktischer om de vloer als laatste te doen.
Onze keuken staat ook gewoon op de vloer. Wel zo praktisch als je een keer van opstelling wil wisselen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 juni 2021 @ 14:03:22 #23
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_199910660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Onze keuken staat ook gewoon op de vloer. Wel zo praktisch als je een keer van opstelling wil wisselen.
Bij ons ook, maar we hebben zelf de vloer gelegd, anders haalden we het niet ;)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_199911231
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

klopt, die buizen dat is niet erg leefbaar.

Ik ken persoonlijk alleen de variant dat ze de vloerverwarming (zsm) afstorten met cementdekvloer. De vloerenboer komt egaliseren en leggen. Maar kan wellicht aan het type vloer liggen.

Dat van garantie vind ik wat merkwaardig want ik schat zo in dat de meeste vloeren in plaats van een oude vloer komen. Dan lijkt het mij geen doen om ook steeds de dekvloer eraf te moeten halen.
Ja de meeste vloeren wel. Maar is dat in dit scenario het geval? Nee niet echt.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Onze keuken staat ook gewoon op de vloer. Wel zo praktisch als je een keer van opstelling wil wisselen.
Een keer van opstelling wisselen 😅 het is een keuken he, geen bankstel 😂
pi_199913141
Gewoon andere vloer bestellen. Het merk is vast ook elders te koop. En anders met kleurstaal naar andere zaak.

Al online gekeken ? Ik zou mijn leverancier niet zomaar zo ingrijpend mijn schema laten bepalen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 18:43:52 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199914377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Onze keuken staat ook gewoon op de vloer. Wel zo praktisch als je een keer van opstelling wil wisselen.
Hier ook, alleen al omdat ik echt een schurfthekel heb aan dat zuinige Nederlandse "we besparen 3m² vloer door het niet onder de keuken te leggen".
Plus dat de gelegde vloer waarschijnlijk vlakker is dan de vloer die eronder zit, maar sowieso ik kan er niets mee, de vloer na de keuken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199921183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:16 schreef MevrouwKees het volgende:
Gewoon andere vloer bestellen. Het merk is vast ook elders te koop. En anders met kleurstaal naar andere zaak.

Al online gekeken ? Ik zou mijn leverancier niet zomaar zo ingrijpend mijn schema laten bepalen.
Ja maar die rekening dien je nog steeds gewoon te betalen hoor.

Er is geen sprake van wanprestatie tenzij ze hard kunnen bewijzen dat ze te laat zijn geweest met bestellen zoals de fabrikant of leverancier wil beweren, maar dat moet je wel op papier hebben.

Denk dat TS in zo’n geval nog steeds niet veel poten heeft op om te staan, juridisch gezien, als de vloerboer blijft volhouden dat ook dan er sprake zou zijn geweest van overmacht want te weinig personeel.
Word heel lastig in ieder geval, met een onzekere uitkomst bij een rechter.
pi_199921186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier ook, alleen al omdat ik echt een schurfthekel heb aan dat zuinige Nederlandse "we besparen 3m² vloer door het niet onder de keuken te leggen".
Plus dat de gelegde vloer waarschijnlijk vlakker is dan de vloer die eronder zit, maar sowieso ik kan er niets mee, de vloer na de keuken.
Op de vloer is helemaal niet verstandig bij lekkages of andere problemen.
pi_199921206
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hier ook, alleen al omdat ik echt een schurfthekel heb aan dat zuinige Nederlandse "we besparen 3m² vloer door het niet onder de keuken te leggen".
Plus dat de gelegde vloer waarschijnlijk vlakker is dan de vloer die eronder zit, maar sowieso ik kan er niets mee, de vloer na de keuken.
Maar als er nood is, dan kàn de keuken prima op de vloer. Ik zou zelf een hekel aan zuinigheid niet zo belangrijk maken dat je tijdelijk appartementen moet gaan huren etc.
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:21:18 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199921503
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 07:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Op de vloer is helemaal niet verstandig bij lekkages of andere problemen.
Dat ligt vooral aan het soort vloer. Bij een parketvloer niet nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 juni 2021 @ 08:24:09 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199921524
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 07:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Maar als er nood is, dan kàn de keuken prima op de vloer. Ik zou zelf een hekel aan zuinigheid niet zo belangrijk maken dat je tijdelijk appartementen moet gaan huren etc.
Dat is wat anders, ik gaf dan ook de reden waarom hij er bij ons op staat.
Hoewel dat ook echt niet andersom zou gaan gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 juni 2021 @ 12:07:27 #32
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_199988082
Voor als je wilt gaan overbruggen, gewoon het goedkoopste van tapijt (restpartijtje of zo) kopen en er gewoon in een paar stukken zo zelf ingooien. Dan zit je even niet op het kale beton (met de kleine). Warm water kan je misschien even een tijdelijke oplossing met je aannemer regelen (die weet misschien iets) en dan ben je er al bijna. Ja, zonder keuken is het kamperen in je eigen huis. Als het erg koud wordt haal je bij de bouwmarkt een elektrisch kacheltje voor een paar tientjes. Simpele magnetron, elektrisch kookplaatje, oude tafel eronder. Zo kom je op zich 1 of 2 maanden best door, zonder veel kosten en zonder die 2e verhuizing.

Ik zou dit doen, kijken wat je kan regelen voor het warm water. Tijdelijk een geiser of zo, dat zou moeten kunnen via de loodgieter. Ja, kost wat extra voor aansluitingen laten maken wat je weer weg gooit maar dat is dan zo. Ik denk dat de kosten dan lager uitvallen dan 2x verhuizen en de huur (en het vinden) van iets tijdelijks.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_199988153
Je hebt met leverdatums nergens recht op.

Ik zou snel overstappen naar tegels of keramisch parket. En spicifek bij uitkiezen naar de leverttijden laten kijken.
Tegels is geen probleem nu.
Vakman pur sang
pi_199988177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 07:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dat zal helaas niet zo makkelijk gaan. We hebben een redelijk luxe smaak en we hebben de vloer door een interieurstylist af laten stemmen op de uitstraling en kleurstelling van de keuken.
Oh gewoon verwend dus.
Laat maar
Vakman pur sang
pi_199988196
PS keuken kun je eenvoudig op de cementdekvloer laten zetten
En de buffervaten kun je even een verhoging van beton kunnen laten storten.
Vakman pur sang
pi_199988241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:17 schreef danzazlol het volgende:

[..]

Zwart op wit afspreken met de vloeren boer dat ze dan tzt het stuk vloer bij de warmtepomp opnieuw leggen uit coulance? (Dus eerst om de pomp heen leggen). Gaat waarschijnlijk toch maar om een paar M2.
Zo'n boiler- of buffervat is rond. Mocht je ooit het buffer- of boilervat moeten vervangen dan is de kans alweer groot dat het net een iets andere diameter heeft.

Ik zou er naar streven om altijd eerst de vloer te leggen.

Een optie is natuurlijk nog wel om het vat / de vaten en leidingwerk achter betimmering weg te werken (die eenvoudig los te halen is). Wat je niet ziet, is er niet ;)
pi_199988290
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zo'n boiler- of buffervat is rond. Mocht je ooit het buffer- of boilervat moeten vervangen dan is de kans alweer groot dat het net een iets andere diameter heeft.

Ik zou er naar streven om altijd eerst de vloer te leggen.

Een optie is natuurlijk nog wel om het vat / de vaten en leidingwerk achter betimmering weg te werken (die eenvoudig los te halen is). Wat je niet ziet, is er niet ;)
Buffervaten staan toch nooit in een zichtruinte maar meer in een techniekruimte.
Mooie gietvloer is misschien handig ook met lekkages.
Vakman pur sang
pi_199988336
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Buffervaten staan toch nooit in een zichtruinte maar meer in een techniekruimte.
Soms wel, ook vaak genoeg in een bijkeuken.
95% van m'n installatie heb ik in de garage, boilervat wel in de bijkeuken om niet te lang op warm water te hoeven wachten.

quote:
Mooie gietvloer is misschien handig ook met lekkages.
Dat zeker. Of betegeld met een afvoerputje, makkelijk schoonmaken en geen probleem als er wat lekt.
  maandag 21 juni 2021 @ 12:33:08 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199988446
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Buffervaten staan toch nooit in een zichtruinte maar meer in een techniekruimte.
Mooie gietvloer is misschien handig ook met lekkages.
Bij ons staan ze op zolder, daar moet ooit wel een wandje komen dat de TR afscheidt van de rest, maar dat wandje is er nog niet.

Ik heb wel 3 verschillende soorten tapijttegels gelegd:
• TR
• Overloop
• Man cave

Onder de warmtepomp en het 300 ltr buffervat liggen keramische tegels, het 100 ltr vat hangt aan de muur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199988785
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Soms wel, ook vaak genoeg in een bijkeuken.
95% van m'n installatie heb ik in de garage, boilervat wel in de bijkeuken om niet te lang op warm water te hoeven wachten.
[..]

Dat zeker. Of betegeld met een afvoerputje, makkelijk schoonmaken en geen probleem als er wat lekt.
Maar mevrouw moet toch haar met een door een interieur specialist uitgekozen vloertje. Ook in de techniekruimte. ;)
Vakman pur sang
pi_199988799
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar mevrouw moet toch haar met een door een interieur specialist uitgekozen vloertje. Ook in de techniekruimte. ;)
Je klinkt jaloers.
pi_199988848
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:58 schreef mootie het volgende:

[..]

Je klinkt jaloers.
Pff alsjeblieft zeg.
Wij zitten in hetzelfde pakket, onze vloer was niet leverbaar op tijd.
Gelijk gezegd kies maar iets wat wel leverbaar is en vergelijkbaar is.
Mooi alternatief gekregen, even kijken, helemaal goed.
Je zult maar zo’n heks hebben die dan hysterisch doet over een interieurspecialistisch architectonisch werkje wat er echt wel in moet zitten.
Vakman pur sang
  maandag 21 juni 2021 @ 13:32:11 #43
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199989269
Wat zei de winkel toen bleek dat ze toch echt telaat bij de leverancier hadden besteld?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 21 juni 2021 @ 13:37:14 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199989325
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Pff alsjeblieft zeg.
Wij zitten in hetzelfde pakket, onze vloer was niet leverbaar op tijd.
Gelijk gezegd kies maar iets wat wel leverbaar is en vergelijkbaar is.
Mooi alternatief gekregen, even kijken, helemaal goed.
Je zult maar zo’n heks hebben die dan hysterisch doet over een interieurspecialistisch architectonisch werkje wat er echt wel in moet zitten.
Doe eens normaal, met je ‘heks’. Dat jullie eisen laag liggen, betekent niet dat anderen ook maar alles moeten accepteren. In een verbouwing zit veel tijd, moeite en geld. Ik zou ook niet zomaar een andere vloer kiezen door een fout van de vloerboer.
Protège moi de mes désirs.
pi_199989460
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:37 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Doe eens normaal, met je ‘heks’. Dat jullie eisen laag liggen, betekent niet dat anderen ook maar alles moeten accepteren. In een verbouwing zit veel tijd, moeite en geld. Ik zou ook niet zomaar een andere vloer kiezen door een fout van de vloerboer.
Nou ja had het niet over TS maar zo’n een heks als van die stopcontacten en die keuken.

Hoezo begint iedereen over fout altijd, een leverancier kan zo een andere levertijd noemen als er problemen zijn met grondstoffen (wat nu speelt).
Dan is het mi beter om er zakelijk uit te komen dan om over een “fout” te spreken.
Vakman pur sang
pi_199989586
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja had het niet over TS maar zo’n een heks als van die stopcontacten en die keuken.

Hoezo begint iedereen over fout altijd, een leverancier kan zo een andere levertijd noemen als er problemen zijn met grondstoffen (wat nu speelt).
Dan is het mi beter om er zakelijk uit te komen dan om over een “fout” te spreken.
Volgens de fabrikant had de winkel gewoon eerder moeten bestellen, ze waren te laat.
pi_199989844
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens de fabrikant had de winkel gewoon eerder moeten bestellen, ze waren te laat.
Dat is wel slecht ja, al kan de importeur ook bluffen.
Maar desalniettemin zijn levertijden altijd onvast in leverclausules mits binnen 6 maanden.
Dus ergens recht op? Nee.
Vakman pur sang
pi_199990609
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Pff alsjeblieft zeg.
Wij zitten in hetzelfde pakket, onze vloer was niet leverbaar op tijd.
Gelijk gezegd kies maar iets wat wel leverbaar is en vergelijkbaar is.
Mooi alternatief gekregen, even kijken, helemaal goed.
Je zult maar zo’n heks hebben die dan hysterisch doet over een interieurspecialistisch architectonisch werkje wat er echt wel in moet zitten.
Sodeju, wat vlieg jij uit de bocht. Hysterisch, interieurspecialistisch, architectonisch - wie is er nou hysterisch aan het reageren?

Als je een huis verbouwt en inricht naar je eigen smaak, dan ga je niet op het einde even op een compleet ander materiaal (tegels!) overstappen omdat de leverancier zich niet aan afspraken houdt. Zeker een vloer vervang je niet zo gauw als je eenmaal in een huis woont, dus het is logisch dat dat een van de zaken is die je op zo'n manier aanpakt dat je er een tijd mee kunt leven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199990706
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ja had het niet over TS maar zo’n een heks als van die stopcontacten en die keuken.

Hoezo begint iedereen over fout altijd, een leverancier kan zo een andere levertijd noemen als er problemen zijn met grondstoffen (wat nu speelt).
Dan is het mi beter om er zakelijk uit te komen dan om over een “fout” te spreken.
Het grootste probleem is dat weinig bedrijven zich willen commiteren aan harde oplever-data in contracten aan consumenten. Beginnen ze niet aan. Dus moet je als consument altijd proberen door te vragen hoe het zit met vertragingen / hun orderboek / et cetera.

Bij een conflict over data ben je als consument ALTIJD de lul.
  maandag 21 juni 2021 @ 15:18:12 #50
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199990724
Had je niet eerder aan de bel kunnen trekken? Is wel makkelijk om achteraf te klagen dat het niet op tijd is, maar als je zelf op tijd een datum had bevestigd dan was er geen probleem geweest.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199990808
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dat weinig bedrijven zich willen commiteren aan harde oplever-data in contracten aan consumenten. Beginnen ze niet aan. Dus moet je als consument altijd proberen door te vragen hoe het zit met vertragingen / hun orderboek / et cetera.

Bij een conflict over data ben je als consument ALTIJD de lul.
Bovendien kun je risico's verkleinen door je verbouwing en verhuizing minder strak te plannen. En lukt het niet om binnen de planning te blijven, dan is flexibiliteit nodig. Hoort erbij. Wat deze kwestie hooguit bijzonder maakt, is dat het erop lijkt dat het bedrijf zelf te laat is geweest met bestellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199991118
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bovendien kun je risico's verkleinen door je verbouwing en verhuizing minder strak te plannen. En lukt het niet om binnen de planning te blijven, dan is flexibiliteit nodig. Hoort erbij. Wat deze kwestie hooguit bijzonder maakt, is dat het erop lijkt dat het bedrijf zelf te laat is geweest met bestellen.
Zeker, mee eens, je moet er zelf op voorbereid staan.

Het is gewoon heel lastig om als consument harde data af te spreken. Vervolgschade claimen wordt nog lastiger. Daarnaast verwacht ik dat (eventuele) vervolgschade altijd in verhouding moet staan met je contract-waarde.

TS kan gewoon niks. Mijn verwachting is dat je zelfs het contract niet kan opzeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')