abonnement Unibet Coolblue
pi_199884389
Of eigenlijk: het grote Frank de Boer had geen bondscoach mogen worden topic.


Frank de Boer, door de kenners ook wel Drank en Frons genoemd. We kennen allemaal die foto wel waarop hij vier schalen vasthoudt en er eentje krom is. Op basis daarvan is de beste man ook bondscoach geworden. Maar toch mag hij wat mij betreft opkanjeren. Waarom? Dat ga ik nu eens heel mooi uitleggen.



Lekker foebelle
Frank is vier keer kampioen geworden in de Eredivisie. Kanttekening: met Ajax. Dat lukt iedere debiel, met name omdat Feyenoord een parodie op een voetbalclub is en dat terwijl Feyenoord PSV voorbij is op alle fronten. Frank werd kampioen met echt Frank de Boer-voetbal. Dat is in de praktijk zaaddodend tikkie breed tikkie terug-voetbal waarbij Ajax in de ogen van Frank "domineerde" als ze meer dan 50% balbezit hadden en dat gebeurde meestal wel. De meeste Ajacieden zullen Frank liever niet weerzien bij Ajax ondanks de resultaten en dat komt door het spel want dat was niet om aan te zien. Dat soort voetbal speelt Frank overal en dat gaat hij dus ook met Oranje doen. Onder andere daarom heb ik niets met het huidige Oranje en zo zullen er wel meer mensen over denken. Laten we vooral niet vergeten dat Frank in zijn laatste jaar bij Ajax ook kampioen had moeten worden maar op de laatste speeldag gelijkspeelde tegen de Graafschap of all places.


Worst manager in Premier League history
Eigenlijk is het al belachelijk dat Frank bondscoach werd. Na Ajax (laatste seizoen: 2015-2016) heeft Frank helemaal niets gepresteerd en deed wat iedere mislukte trainer doet: naar Amerika gaan waar een voetbalcompetitie gespeeld wordt die niemand serieus neemt (zie ook: Jaap Stam). Bij Inter hield Frank het drie maanden vol en bij het Kristallen Paleis werd Frank na zeven wedstrijden al ontslagen. Bij Atlanta United (wie?) werd hij na één seizoen en vijf wedstrijden ontslagen. Zo'n beetje de enige trainer die het in de afgelopen jaren slechter deed is Mario Been. Mario wordt nu terecht alleen nog maar ingezet als testbeeld bij ESPN omdat geen club hem nog wil hebben. Ondanks dat is Frank bondscoach geworden nadat Koeman een clausule in zijn contract had laten zetten waarmee hij weg kon als Barcelona zou bellen (en dat deed Barcelona).

Dat Oranje bijvoorbeeld een Nations League finale speelde en zich plaatste voor het komende EK was onder Koeman, niet onder de Boer (dit even ter info). Op 23 september 2020 werd De Boer aangesteld als bondscoach van het Nederlands elftal. De Boer gaat gewoon weer falen op het kerona-EK en dat terwijl hij de helft van de wedstrijden thuis speelt in de Arena. De Boer is bondscoach geworden omdat hij direct beschikbaar was op dat moment en de spelersgroep hem wel oké vond. De spelersgroep wilde bijvoorbeeld geen Van Gaal want die heeft een te grote bek. Maar onder ome Louis werd Oranje wel derde op het WK in Beljoe Horizontje met de op papier slechtste verdediging ooit. Frank is dus bondscoach omdat hij geen lastige man is maar naar zijn prestaties wordt niet gekeken. Erg vreemd.

De Boer is een saaie man. De Boer speelt kutvoetbal. De Boer is bijna overal gefaald. De Boer hep een Ajaxbril (schijnt). De Boer is de nieuwe Danny Blind. Deze man gaat niet zorgen voor een leuke sfeer waarbij we met z'n allen weer Jup Holland Jup of zoiets gaan zingen. Nederland is niet helemaal oranje.

Daarnaast maakt Frank zich totaal belachelijk door de Baab mee te nemen in plaats van Wout "wappie" Weghorst. Want, dat geef ik je op een briefje, doet Frank gewoon.



Maar ik heb opeens zo'n gevoel dat we in de halve finale gaan komen, met het balbezit voor Frank de Boer. Nou, ik niet dus.


:T
pi_199884393
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geen fan van De Boer dus. Respect!
Dat kan die Bjorn niks schelen. Die man kijkt altijd chagrijnig en praat ook soms té direct. Soms denkt hij wel dat hij heel wat is.
pi_199884663
Dat die schaal krom is komt doordat hij eerst per ongeluk teveel kracht erop zette met zijn hand.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 18:44:46 ]
pi_199939801
En nu? Waar zijn al die haters nu? Hè?

_O_ DRANKED _O_
pi_199939988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
En nu? Waar zijn al die haters nu? Hè?

_O_ DRANKED _O_
Twee thuiswedstrijden tegen simpele tegenstanders. Zie jij Nederland echt winnen tegen de sterke landen?
pi_199940429
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Twee thuiswedstrijden tegen simpele tegenstanders. Zie jij Nederland echt winnen tegen de sterke landen?
Nee, maar daaraan gaat dat gehuil door zgn 'fans' over de huidige bondscoach ook niks veranderen.

Natuurlijk is De Boer geen groot licht.
Maar uiteindelijk zal je je aan hem nog minimaal twee tot max vijf wedstrijden moeten ergeren...

En eigenlijk hoop ik dat je zo lang mogelijk aan het huilen bent.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199940480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
En nu? Waar zijn al die haters nu? Hè?

_O_ DRANKED _O_
Die wachten op Budapest: Duitsland of Tsjechië wordt andere koek, Zweden wordt een wedstrijd tegen een muur met helemaal voorin kwelgeest Isak
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199940657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:59 schreef Sabata het volgende:

[..]

Die wachten op Budapest: Duitsland of Tsjechië wordt andere koek, Zweden wordt een wedstrijd tegen een muur met helemaal voorin kwelgeest Isak
Eerlijk gezegd is geen van die landen duidelijk beter dan Nederland...
Dan schat ik de kans dat ze tot de kwartfinale komen iets hoger in dan dat ze daartegen eruit liegen.

Verder heeft De Boer daarop niet zo'n grote invloed...
Het is niet zo dat een andere coach aan de zijlijn daarin een enorm verschil maakt; Daarin spelen eerder de jongens die binnen de lijnen staan een rol.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199940800
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:18 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd is geen van die landen duidelijk beter dan Nederland...
Dan schat ik de kans dat ze tot de kwartfinale komen iets hoger in dan dat ze daartegen eruit liegen.

Verder heeft De Boer daarop niet zo'n grote invloed...
Het is niet zo dat een andere coach aan de zijlijn daarin een enorm verschil maakt; Daarin spelen eerder de jongens die binnen de lijnen staan een rol.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het hangt er vooral van af hoezeer de jongens binnen de lijnen de coach en zijn tactiek accepteren. Bij Fortuna en het echec Hofland zag je het flink misgaan door zijn manier van conflict hanteren, terwijl Ultee en Alflen dezelfde "klungels" heel goed aan het voetballen kregen. Als de buitenwacht de coach niet ziet zitten maar de spelers wél (zie van gaal in Brazilië als beste voorbeeld en Ten Hag versus de Telegraaf als goede tweede) dan zijn er minder problemen natuurlijk.. tot nu wordt Drank door mij en vele anderen niet gepruimd maar als het elftal het geen punt vindt en het loopt enigszins gunstig, dan zeur ik ook niet ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_199940927
Als ze Weghorst beter weten te bereiken of Malen er gewoon ingooien als er veel ruimte achter de verdediging van de tegenstander ligt moet die kwartfinale prima haalbaar zijn. Maar tegen de tegenstanders tot nu toe is het niet perse een verdienste van Drank.

Wat wel voor hem pleit is dat de spelers het zien zitten en hun taken uitvoeren, en dat er tot nu toe iedere wedstrijd ook progressie is.
What Would Goku Do
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 18 juni 2021 @ 09:41:45 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199940955
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
En nu? Waar zijn al die haters nu? Hè?

_O_ DRANKED _O_
Oekraïne terug laten komen tot 2-2 en dan met de hakken over de sloot winnen. :')
En gisteren was ook geen beste wedstrijd. Ja, ze winnen met 2-0, maar daar is ook alles mee gezegd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199940975
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
En nu? Waar zijn al die haters nu? Hè?

_O_ DRANKED _O_
Behoorlijk DRANKED ja
Saai en niet zo geweldig
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_199941304
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Oekraïne terug laten komen tot 2-2 en dan met de hakken over de sloot winnen. :')
En gisteren was ook geen beste wedstrijd. Ja, ze winnen met 2-0, maar daar is ook alles mee gezegd.
Oostenrijk sneed behoorlijk vaak door het middenveld van Oranje heen en kwam nog tot behoorlijk veel kansen. Daarbij oogde het nog steeds rommelig. Maar goed, een winnende coach heeft altijd gelijk. Alleen zal een sterker team de zwakheden van Oranje waarschijnlijk wel blootleggen.

Ik heb ook sterk het idee dat een betere coach (Louis van Gaal) er meer uit zou kunnen halen. We hebben met een De Jong, Wijnaldum, De Vrij en De Ligt echt wel kwaliteit in huis.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:26:02 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_199941431
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 09:30 schreef Sabata het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het hangt er vooral van af hoezeer de jongens binnen de lijnen de coach en zijn tactiek accepteren.
ik bedoel vooral dat _nu_ het geen flikker meer uitmaakt te gaan fantaseren hoe het zou zijn met een andere coach.

De Boer is nu bondscoach... een idioot verder zonder echt duidelijk plan (als je al kijkt naar _hoe_ hij zn selectie samenstelde qua type spelers om vervolgens een systeem te kiezen dat zeker voorin hangt op twee aanvalllers die niet echt backupt hebben... kijk bv naar het aantal vleugelaanvallers, terwijl die in dit systeem geen rol spelen ),
maar je moet niet denken dat het enige zin heeft hem er nu uit te gooien en een coach er neer te zetten met wel een beetje verstand van tactiek (Hag en Bosz zie ik daar ook als sterkere coaches)...
Het is niet dat het dan opeens plots veel beter gaat als je dat op dit moment doet (sterker nog, momenteel is er eigenlijk niet zo heel veel te mekkeren, twee ultrazwakke tegenstanders heeft men relatief makkelijk verslagen, daar haakte het al bij betere elftallen soms ook al op)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199941442
Hij gaat nu in ieder geval niet meer ontslagen worden. Dan hadden we echt deze groep niet moeten overleven. Frank gaan we terugzien in Qatar volgend jaar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199943164
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hij gaat nu in ieder geval niet meer ontslagen worden. Dan hadden we echt deze groep niet moeten overleven. Frank gaan we terugzien in Qatar volgend jaar.
Het doet me denken aan de periode met Van Basten, toen was er mooi aanvallend voetbal, maar vlogen we er in de knock-out fases wel direct uit. Achteraf gezien hebben we twee toernooien weggegooid en geen kans gemaakt op een prijs. Nu speelt er iets soortgelijks, maar wordt er niet eens mooi en goed gevoetbald, het is een rommeltje.

Ik hoop dat we een andere coach hebben in Qatar (al schijnen de Boertjes zich wel prima te voelen in dat land).
pi_199943181
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het doet me denken aan de periode met Van Basten, toen was er mooi aanvallend voetbal, maar vlogen we er in de knock-out fases wel direct uit. Achteraf gezien hebben we twee toernooien weggegooid en geen kans gemaakt op een prijs. Nu speelt er iets soortgelijks, maar wordt er niet eens mooi en goed gevoetbald, het is een rommeltje.

Ik hoop dat we een andere coach hebben in Qatar (al schijnen de Boertjes zich wel prima te voelen in dat land).
Klopt, maar zo werkt het wel in de praktijk. Pas na Qatar gaan we misschien weer meedoen om de titel. Overigens moeten we ons nog plaatsen voor Qatar en dat wordt nog een hele kluif :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:47:06 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199943199
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het doet me denken aan de periode met Van Basten, toen was er mooi aanvallend voetbal, maar vlogen we er in de knock-out fases wel direct uit. Achteraf gezien hebben we twee toernooien weggegooid en geen kans gemaakt op een prijs. Nu speelt er iets soortgelijks, maar wordt er niet eens mooi en goed gevoetbald, het is een rommeltje.

Ik hoop dat we een andere coach hebben in Qatar (al schijnen de Boertjes zich wel prima te voelen in dat land).
onder van Basten was het wel van een ander niveau hoor, dan is de huidige spelersgroep toch wel wel een slag minder, vd Vaart zei het goed, als Dumfries je man of the match blijft ga je het EK niet winnen
pi_199943214
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

onder van Basten was het wel van een ander niveau hoor, dan is de huidige spelersgroep toch wel wel een slag minder, vd Vaart zei het goed, als Dumfries je man of the match blijft ga je het EK niet winnen
'Man of the Match' is sowieso een zinloze titel die meestal naar een doelpuntenmaker gaat.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:48:34 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199943221
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

onder van Basten was het wel van een ander niveau hoor, dan is de huidige spelersgroep toch wel wel een slag minder, vd Vaart zei het goed, als Dumfries je man of the match blijft ga je het EK niet winnen
Onder Van Basten hadden we echt zoveel meer kwaliteit: Van Persie, Sneijder, Robben, Vd Vaart, V Nistelrooij, Vd Sar, V Bronckhorst, zelfs Dirk Kuijt.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:49:36 #21
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199943234
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

'Man of the Match' is sowieso een zinloze titel die meestal naar een doelpuntenmaker gaat.
eens maar je kan toch niet ontkennen dat Dumfries een (te) groot aandeel heeft in de goals tot nu toe
pi_199943247
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Onder Van Basten hadden we echt zoveel meer kwaliteit: Van Persie, Sneijder, Robben, Vd Vaart, V Nistelrooij, Vd Sar, zelfs Dirk Kuijt.
Mee eens. Maar het geeft ook aan dat we echt kans maakten op een titel en dat je met iemand die niet echt goed in coachen is, veel weggooit.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:55:40 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199943342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mee eens. Maar het geeft ook aan dat we echt kans maakten op een titel en dat je met iemand die niet echt goed in coachen is, veel weggooit.
Alsof het toen aan van Basten lag, achteraf is dat natuurlijk heel makkelijk, had hij die 3e wedstrijd dezelfde spelers op moeten stellen? Had hij Boulahrouz naar huis moeten sturen? De grootste reden was dat Robben niet meedeed tegen de Russen, en de 2e reden was wel een beetje de impact van die miskraam. Maar uiteraard lag het aan de coach.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:56:26 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199943348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mee eens. Maar het geeft ook aan dat we echt kans maakten op een titel en dat je met iemand die niet echt goed in coachen is, veel weggooit.
Los van dat we alleen in 2010 daadwerkelijk door de Spanjaarden werden uitgeschakeld; we hadden in die periode ook 'pech' dat Spanje echt een ultiem goede lichting had tussen 2008 en 2012. Die waren praktisch onverslaanbaar toen. Vraag is of wij een titel hadden kunnen pakken in die periode.
pi_199943360
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Alsof het toen aan van Basten lag, achteraf is dat natuurlijk heel makkelijk, had hij die 3e wedstrijd dezelfde spelers op moeten stellen? Had hij Boulahrouz naar huis moeten sturen? De grootste reden was dat Robben niet meedeed tegen de Russen, en de 2e reden was wel een beetje de impact van die miskraam. Maar uiteraard lag het aan de coach.
In 2006 en in 2008 vlogen we er direct uit in de knock-out. Eerst tegen de Portugezen en daarna tegen Rusland. Nederland had veel meer kwaliteit dan Rusland, maar Guus had een beter plan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')