abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_199879278
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:

quote:
Wij nemen alleen ongeopende verpakking retour
Mag dit wel?

gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
pi_199879287
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:12 schreef Banaanvragen het volgende:
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:
[..]

Mag dit wel?

gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
Nee. Dit mag niet
pi_199879325
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:12 schreef Banaanvragen het volgende:
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:
[..]

Mag dit wel?

gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
Nee dat mag niet. Om hoeveel geld gaat het?
pi_199879331
Nee, maar ik snap ze wel. Dit kunnen ze niet meer nieuw verkopen.
pi_199879342
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee dat mag niet. Om hoeveel geld gaat het?
120 euro
pi_199879348
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:18 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

120 euro
Jammer dat is waarschijnlijk te laag voor de rbv.
pi_199879374
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jammer dat is waarschijnlijk te laag voor de rbv.
waarschijnlijk onnodig, ik zie ook niet in waarom ik het terug zou sturen, maar ik vind het wel raar

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 12:21:12 ]
pi_199879490
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Nee, maar ik snap ze wel. Dit kunnen ze niet meer nieuw verkopen.
Niet TS zijn probleem.
pi_199879827
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:31 schreef Fugue het volgende:

[..]

Niet TS zijn probleem.
Nu wel!
  Mod /KLB - Beste mod & Slimste user 2020 maandag 14 juni 2021 @ 13:02:17 #10
383969 crew  Erasmus
FRFC 1908
pi_199879842
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:00 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nu wel!
Niet echt, want Wet Koop Op Afstand en dit is geen custom made product.

TS staat gewoon in zijn recht.
Kowed, jeh schele kaketoe met je scheve muil.
Tenzij deze post moderatie betreft, kan de post, ondertitel en signature van deze user met een satirisch en sarcastisch korreltje zout genomen worden. Alvast bedankt voor het begrip.
pi_199879864
quote:
10s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:02 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Niet echt, want Wet Koop Op Afstand en dit is geen custom made product.

TS staat gewoon in zijn recht.
Het probleem van TS is niet het recht hebben, maar het recht krijgen.

Maar kennelijk is het een hypothetisch probleem :+
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:20 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

waarschijnlijk onnodig, ik zie ook niet in waarom ik het terug zou sturen, maar ik vind het wel raar
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:17 schreef Mr.Ping het volgende:
Nee, maar ik snap ze wel. Dit kunnen ze niet meer nieuw verkopen.
Een webshop weet welk deel er retour komt en wat de resterende waarde vervolgens is. Do the math. Dat risico hoort gewoon in de marge te zitten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Mod /KLB - Beste mod & Slimste user 2020 maandag 14 juni 2021 @ 13:20:19 #12
383969 crew  Erasmus
FRFC 1908
pi_199880009
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Het probleem van TS is niet het recht hebben, maar het recht krijgen.

Maar kennelijk is het een hypothetisch probleem :+
[..]

[..]

Een webshop weet welk deel er retour komt en wat de resterende waarde vervolgens is. Do the math. Dat risico hoort gewoon in de marge te zitten.
Dan moet TS het gewoon retour zenden met het ingevulde retourformulier. Bewijzen fotograferen met je telefoon.

Als ze het kut afhandelen heeft TS iig een poot om op te staan.
Kowed, jeh schele kaketoe met je scheve muil.
Tenzij deze post moderatie betreft, kan de post, ondertitel en signature van deze user met een satirisch en sarcastisch korreltje zout genomen worden. Alvast bedankt voor het begrip.
pi_199880033
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:05 schreef baskick het volgende:

[..]

Het probleem van TS is niet het recht hebben, maar het recht krijgen.

Maar kennelijk is het een hypothetisch probleem :+
[..]


[..]

Een webshop weet welk deel er retour komt en wat de resterende waarde vervolgens is. Do the math. Dat risico hoort gewoon in de marge te zitten.
Daarom is Coolblue (als voorbeeld) altijd iets duurder - die zijn hier coulant in. Shady webshops met rock bottom prijzen gaan hier altijd moeilijk over doen. Dat zijn juist de webshops die velen opzoeken die enkel op prijs selecteren - daar zit fatsoenlijk retourbeleid dus niet in de marge.
  maandag 14 juni 2021 @ 13:37:23 #14
35768 descon
Music is the answer
pi_199880251
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:12 schreef Banaanvragen het volgende:
webshop stuurt mij een e-mail na bestelling met deze tekst:
[..]

Mag dit wel?

gaat om een gordijn op een velux dakraam, niets custom made ofzo, gewoon een product wat velux zelf maakt.
Met creditcard besteld ? Dat maakt evt geld terug vorderen wat makkelijker dan ideal.
Mixing for a living
pi_199880459
Klopt niet, maar ik snap het wel.

In het ideale geval zou je alleen de restwaarde gecrediteerd moeten krijgen. Dat kost je geen geld. Alles wordt goedkoper. En mensen gaan minder troep kopen en meer nadenken.
pi_199880985
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:51 schreef noutie het volgende:
Klopt niet, maar ik snap het wel.

In het ideale geval zou je alleen de restwaarde gecrediteerd moeten krijgen. Dat kost je geen geld. Alles wordt goedkoper. En mensen gaan minder troep kopen en meer nadenken.
Een webshop mag in bepaalde gevallen waardevermindering in rekening brengen ex artikel 6:230s lid 4 BW. Het lijkt me stug dat het openen van een doos daar in dit geval voldoende voor is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199881002
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Daarom is Coolblue (als voorbeeld) altijd iets duurder - die zijn hier coulant in. Shady webshops met rock bottom prijzen gaan hier altijd moeilijk over doen. Dat zijn juist de webshops die velen opzoeken die enkel op prijs selecteren - daar zit fatsoenlijk retourbeleid dus niet in de marge.
Het is niet alleen fatsoenlijk, het is wettelijk verplicht. Dat niet in je prijzen opnemen lijkt me bedrijfskundig een beetje dom. Dan moet je op de markt gaan staan, maar geen webshop bestieren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199891584
quote:
10s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:20 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Dan moet TS het gewoon retour zenden met het ingevulde retourformulier. Bewijzen fotograferen met je telefoon.

Als ze het kut afhandelen heeft TS iig een poot om op te staan.
Yep! Wat hij zegt. Gewoon terugsturen binnen 14 dagen. Met een brief erbij of retourformulier. En fotograferen. En wachten op hun reactie. De brief kun je hier vinden: https://www.juridischloke(...)t-binnen-bedenktijd/
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:40:51 #19
197456 ytram
...dacht je!
pi_199891807
Ik snap de “voorwaarde” van de webshop wel, even los of het wettelijk is toegestaan of niet. Met een zin als dit rem je wel het aantal retouren en af.

Retouren kosten veel geld. Het is vaak niet alleen het product, maar ook nog het voor de consument gratis verzenden, bij ontvangst controleren, eventueel opnieuw verpakken als het al zo ver komt.
Omdat je het product geopend hebt en wellicht niet zo voorzichtig mogelijk is de verpakking beschadigd. Daardoor is, hoewel het product nieuw en ongebruikt is, niet meer als nieuw te verkopen. Want als jij iets online bestelt en de verpakking is beschadigd of het product zit niet meer in het originele zakje dan zal iedere koper zeggen: product is niet nieuw. Ik wil m’n geld terug/korting. Je wilt simpel weg dat het product nieuw is als je het nieuw koopt. Het product eindigt in het beste geval bij een opkoper die het op een markt komt waar vraag is kwalitatief hoogwaardige producten voor weinig geld. Of het wordt vernietigd omdat dat economisch gezien goedkoper is.

In een winkel is de kans groter dat het product verkocht wordt (zie regelmatig dichtgeplakte verpakkingen, soms met een kleine korting, maar dan weet je het en kies je ervoor).
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_199891880
Laatst toevallig ook zo'n gordijn besteld en daar stond inderdaad tijdens het bestellen iets van 5x in rode letters dat je goed moest meten en ze alleen ongeopende verpakkingen retour nemen.

Uiteindelijk niet nodig natuurlijk als je gewoon van het typeplaatje besteld. Maar wel vreemd beleid.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:58:17 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199891922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:40 schreef ytram het volgende:
Ik snap de “voorwaarde” van de webshop wel, even los of het wettelijk is toegestaan of niet. Met een zin als dit rem je wel het aantal retouren en af.

Retouren kosten veel geld. Het is vaak niet alleen het product, maar ook nog het voor de consument gratis verzenden, bij ontvangst controleren, eventueel opnieuw verpakken als het al zo ver komt.
Omdat je het product geopend hebt en wellicht niet zo voorzichtig mogelijk is de verpakking beschadigd. Daardoor is, hoewel het product nieuw en ongebruikt is, niet meer als nieuw te verkopen. Want als jij iets online bestelt en de verpakking is beschadigd of het product zit niet meer in het originele zakje dan zal iedere koper zeggen: product is niet nieuw. Ik wil m’n geld terug/korting. Je wilt simpel weg dat het product nieuw is als je het nieuw koopt. Het product eindigt in het beste geval bij een opkoper die het op een markt komt waar vraag is kwalitatief hoogwaardige producten voor weinig geld. Of het wordt vernietigd omdat dat economisch gezien goedkoper is.

In een winkel is de kans groter dat het product verkocht wordt (zie regelmatig dichtgeplakte verpakkingen, soms met een kleine korting, maar dan weet je het en kies je ervoor).
Wat jij zegt is allemaal ondernemersrisico. Als je dat niet afdekt in je marge omdat je dan niet meer de goedkoopste bent is dat het probleem van de shop en had je lekker opticien moeten worden en een hele dikke zorgeloze marge pakken.

Maar zoals iemand hier zei; recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:43:04 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199892942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:51 schreef Sapstengel het volgende:
Laatst toevallig ook zo'n gordijn besteld en daar stond inderdaad tijdens het bestellen iets van 5x in rode letters dat je goed moest meten en ze alleen ongeopende verpakkingen retour nemen.

Uiteindelijk niet nodig natuurlijk als je gewoon van het typeplaatje besteld. Maar wel vreemd beleid.
Ook die vijf meldingen maakt het niet ineens rechtsgeldig.

Winkels die zo al bij voorbaat met hun klanten hun rechten omgaan laat ik al direct links liggen. Geen zin in dat gezeik achteraf ook al sta je in je recht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 15-06-2021 09:58:49 ]
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:15:15 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_199893362
Ja, dat mag.

Als je je geld maar gewoon terug krijgt.
pi_199893841
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Het is niet alleen fatsoenlijk, het is wettelijk verplicht. Dat niet in je prijzen opnemen lijkt me bedrijfskundig een beetje dom. Dan moet je op de markt gaan staan, maar geen webshop bestieren.
Jawel hoor, bij lage bedragen win je het altijd omdat het als klant niet de moeite waard is om er iets tegen te doen. Mocht je negatief in de media komen open je een nieuwe webshop.

In NL is er een heel groot verschil in in je recht staan en je recht krijgen. Hoe kleiner het bedrag hoe groter dit is. De grens zit rond de 200 euro ivm rbven.
pi_199894196
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
Jawel hoor, bij lage bedragen win je het altijd omdat het als klant niet de moeite waard is om er iets tegen te doen. Mocht je negatief in de media komen open je een nieuwe webshop.
Als je een beetje naam hebt is het goedkoper om die 200 terug te betalen dan om een nieuwe webshop te openen.

Als de winkelier niet van gedachte wil veranderen kan je hem natuurlijk altijd een handje helpen om via sociale media met hem te communiceren. Goedkoper dan een rechtzaak. Ik heb er al wat geschillen vlot mee recht getrokken.

Bij een discussie over na garantie na het verschroeien van een dekbed ooit eens gedreigt de NVWA erbij te betrekken. De discussie was direct vlotgetrokken en kreeg per direct een nieuwe toegestuurd. Zelf per koerier met als voorwaarde dat ie de oude mee kreeg.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_199894282
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jawel hoor, bij lage bedragen win je het altijd omdat het als klant niet de moeite waard is om er iets tegen te doen. Mocht je negatief in de media komen open je een nieuwe webshop.

In NL is er een heel groot verschil in in je recht staan en je recht krijgen. Hoe kleiner het bedrag hoe groter dit is. De grens zit rond de 200 euro ivm rbven.
Dat je ermee wegkomt, maakt het niet een slimme beslissing. Maar ik snap je punt, ja. Het voorkomt wellicht een hoop retouren en de enkeling die moeilijk doet, verleen je dan zogenaamd coulance. Of niet en die laten het erbij zitten. Niet iedereen heeft principes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199894283
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jawel hoor, bij lage bedragen win je het altijd omdat het als klant niet de moeite waard is om er iets tegen te doen. Mocht je negatief in de media komen open je een nieuwe webshop.

Ja dan open je even een nieuwe webshop :') Mensen kijken tegenwoordig juist heel goed naar beoordelingen en de betrouwbaarheid van een webwinkel. Dan koop je liever bij eentje met goede reviews die 10 jaar bestaat dan een nieuwe webshop.
Facts don't care about your feelings
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')