abonnement Unibet Coolblue
pi_199864394
Ik rijd sinds een jaar of 3 een Suzuki Bandit 600s. De bedoeling was aanvankelijk om er ook veel woon/werk mee te doen, maar vanwege praktische redenen is dat er weinig van gekomen. Het gevolg is dat ik er nu eigenlijk uitsluitend plezierritjes mee rijd (ook prima natuurlijk!).

Mijn motor komt uit 2002 en heeft bijna 10k op de teller, ik verwacht er nog tussen de 2 á 2.5k voor terug te krijgen en ik vraag me af wat ik daar (2de hands uiteraard) voor terug zou kunnen krijgen. Niet dat ik meteen wil wisselen van motor, maar ik ben dus voornamelijk benieuwd of ik voor hetzelfde geld wellicht wat 'leukers' zou kunnen rijden.

Ik sta open voor alle suggesties en ben gewoon benieuwd of jullie nog tips hebben, ik zit zelf om eerlijk te zijn niet zo diep in de merken/specs. Deze motor heb ik destijds kunnen overnemen van een buurman.
pi_199864427
VTR 1000 firestorm
Ik zwaai naar dieren.
pi_199864453
SV 1000
Ik zwaai naar dieren.
pi_199864457
TVP
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 13 juni 2021 @ 15:22:51 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199865167
Wat wil je? Een fijne cruiser of een aso hooliganbike? Of toch liever een hippe caféracer?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199866053
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:43 schreef Geerd het volgende:
SV 1000
_O_

Nu al een paar jaar een SV650 naked en ben er nog steeds niet op uitgekeken, het enige nadeel is dat ie een beetje klein/laag is voor mij
pi_199868484
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:22 schreef fathank het volgende:
Wat wil je? Een fijne cruiser of een aso hooliganbike? Of toch liever een hippe caféracer?
Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
pi_199879532
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:15 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
Zie post 2 en 3 veel plezier !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_199882866
VFR800
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:24:15 #10
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_199897152
Aprilia RSV Mille. Rotax blok (niet stuk te krijgen) eigenlijk het enige waar je voor moet zorgen is dat de startmotor genoeg prik krijgt (accu en startrelais moeten goed zijn). Als je iets relaxter wilt zitten pak je een Tuono.

Als ik de prijzen nu zie dan heb ik spijt als haren op m'n kop dat ik dat ding een aantal jaar geleden weg heb gedaan voor de prijs die ik er toen voor kreeg.. :')
Life's like music, get the rhythm..
pi_199899272
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 12:36 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zie post 2 en 3 veel plezier !!!
Vertel, wat is er zo gaaf aan die motoren? :)
pi_199899306
Ja wat onderbouwing bij de suggesties zou leuk zijn papoeatjes. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199899516
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja wat onderbouwing bij de suggesties zou leuk zijn papoeatjes. :@
Jij mag nog niet eens op een loopfiets dus wat doe je hier stoer dan :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_199899536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:29 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Vertel, wat is er zo gaaf aan die motoren? :)
2cilinders grote klappen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ veel koppel onderin..schop in je rug gevoel heerlijk
Ik zwaai naar dieren.
pi_199899634
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij mag nog niet eens op een loopfiets dus wat doe je hier stoer dan :')
Wel woar joh knul. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199900065
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:15 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
Het is ook wel handig om iets specifieker te zijn he. Je rijdt dus al een tijdje motor, dan weet je bv. of je veel koppel fijn vindt of dat je juist graag meer bovenin de toeren rijdt. En hoe oud/modern je motor mag zijn. En of je een ruitje fijn vindt of liefst zo naked mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld liefst helemaal niets aan windbescherming op m'n motor zodat ik in 'schone' lucht rij en geen last van mijn oren krijg, maar veel mensen denken daar weer anders over. En ja de 650 waar ik op rij is een beetje klein (ik ben 1.88), maar daar heb ik vooral 'last' van bij langere ritten, niet bij zondagse ommetjes waar jij je motor voor wil gebruiken. Het is niet zo dat ik er echt opgevouwen op zit ofzo.

Uiteindelijk is het gewoon proefrijden en alle tips die je hier krijgt zijn op basis van persoonlijke voorkeur.

Ik zou zeggen: koop een naked met een v-twin blok, zoals een Suzuki SV1000/Ducati Monster/Cagiva Raptor ofzo.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 19:40:06 #17
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199900558
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Jij mag nog niet eens op een loopfiets dus wat doe je hier stoer dan :')
Je bent in de war met mij denk ik, toch kom ik ook even meelezen :P
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199901245
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:40 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Je bent in de war met mij denk ik, toch kom ik ook even meelezen :P
Nee..ken jou niet van gebruikersnaam :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_199902983
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 19:16 schreef Daantke het volgende:

[..]

Het is ook wel handig om iets specifieker te zijn he. Je rijdt dus al een tijdje motor, dan weet je bv. of je veel koppel fijn vindt of dat je juist graag meer bovenin de toeren rijdt. En hoe oud/modern je motor mag zijn. En of je een ruitje fijn vindt of liefst zo naked mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld liefst helemaal niets aan windbescherming op m'n motor zodat ik in 'schone' lucht rij en geen last van mijn oren krijg, maar veel mensen denken daar weer anders over. En ja de 650 waar ik op rij is een beetje klein (ik ben 1.88), maar daar heb ik vooral 'last' van bij langere ritten, niet bij zondagse ommetjes waar jij je motor voor wil gebruiken. Het is niet zo dat ik er echt opgevouwen op zit ofzo.

Uiteindelijk is het gewoon proefrijden en alle tips die je hier krijgt zijn op basis van persoonlijke voorkeur.

Ik zou zeggen: koop een naked met een v-twin blok, zoals een Suzuki SV1000/Ducati Monster/Cagiva Raptor ofzo.
Ik rijd inderdaad al een klein poosje (niet heel lang hoor, paar jaar) maar ik heb dus oprecht niet zoveel verstand van motoren :D Ik vond het vooral leuk om te touren en de specs zeggen me minder..

Dus 'veel koppel' zegt me om eerlijk te zijn niet zoveel.. Ik ben overdag ook wel eens in gesprek met mensen die motor rijden en iemand wees me op de Kawasaki ZRX 1100. Zou dat wat zijn?
pi_199905921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 21:34 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Ik rijd inderdaad al een klein poosje (niet heel lang hoor, paar jaar) maar ik heb dus oprecht niet zoveel verstand van motoren :D Ik vond het vooral leuk om te touren en de specs zeggen me minder..

Dus 'veel koppel' zegt me om eerlijk te zijn niet zoveel.. Ik ben overdag ook wel eens in gesprek met mensen die motor rijden en iemand wees me op de Kawasaki ZRX 1100. Zou dat wat zijn?
Simpel gezegd: als je veel koppel hebt, dan heb je veel trekkracht bij lage toeren. Ik rij meestal ergens rond de 3k-4k rpm en als ik het gas opendraai dan springt de motor echt vooruit. Ik rij ook wel eens op motoren met minder koppel en dat vind ik rete saai rijden, dan moet je echt veel toeren maken voordat je een beetje voelt dat je vooruit gaat, anders gebeurt er bijna niks als je gas opendraait. En ik hou niet van die hoge toeren, dat klinkt zo zenuwachtig.

Meeste motoren zijn 2 of 4 cilinders, 2 cilinders heeft wat meer koppel, 4 cilinders rijdt wat rustiger. Als je alleen voor de fun rijdt zou ik dus zelf voor 2 cilinders gaan (maar again, dat is allemaal persoonlijk, en 1000+ cc motoren hebben altijd wel koppel, ook bij 4 cilinders). Dus die ZRX wil echt wel vooruit. Het is dat ik echt niks met kawasaki heb anders zou ik 'm zelf ook wel overwogen hebben denk ik. Andere varianten daarop zijn nog de honda cb1300 en de yamaha xjr1300. Allemaal viercilinders met alsnog heel veel trekkracht onderin, dus je kunt dan tegen iedereen zeggen dat je alles in z'n 3 doet en nooit meer hoeft te schakelen :+

Bij 2 cilinders heb je dan nog "v-twin" motoren, dus 2 cilinders die in een V-vorm geplaatst zijn (bijvoorbeeld alle motoren in harleys). Die zijn bekend om extra veel koppel (dus veel trekkracht in lage toeren) en een roffel in de uitlaat. Top dus, als je het mij vraagt :+ Maar dit soort motoren vind je vooral op chopper-achtige modellen, ook wel op andere zoals nakeds maar dan is de spoeling wat dunner, zeker in deze prijscategorie.
  Vis een optie? woensdag 16 juni 2021 @ 09:50:33 #21
70532 loveli
N
pi_199907639
Iets met een V-blok.
crap in = crap out
pi_199909975
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juni 2021 00:00 schreef Daantke het volgende:

[..]

Simpel gezegd: als je veel koppel hebt, dan heb je veel trekkracht bij lage toeren. Ik rij meestal ergens rond de 3k-4k rpm en als ik het gas opendraai dan springt de motor echt vooruit. Ik rij ook wel eens op motoren met minder koppel en dat vind ik rete saai rijden, dan moet je echt veel toeren maken voordat je een beetje voelt dat je vooruit gaat, anders gebeurt er bijna niks als je gas opendraait. En ik hou niet van die hoge toeren, dat klinkt zo zenuwachtig.

Meeste motoren zijn 2 of 4 cilinders, 2 cilinders heeft wat meer koppel, 4 cilinders rijdt wat rustiger. Als je alleen voor de fun rijdt zou ik dus zelf voor 2 cilinders gaan (maar again, dat is allemaal persoonlijk, en 1000+ cc motoren hebben altijd wel koppel, ook bij 4 cilinders). Dus die ZRX wil echt wel vooruit. Het is dat ik echt niks met kawasaki heb anders zou ik 'm zelf ook wel overwogen hebben denk ik. Andere varianten daarop zijn nog de honda cb1300 en de yamaha xjr1300. Allemaal viercilinders met alsnog heel veel trekkracht onderin, dus je kunt dan tegen iedereen zeggen dat je alles in z'n 3 doet en nooit meer hoeft te schakelen :+

Bij 2 cilinders heb je dan nog "v-twin" motoren, dus 2 cilinders die in een V-vorm geplaatst zijn (bijvoorbeeld alle motoren in harleys). Die zijn bekend om extra veel koppel (dus veel trekkracht in lage toeren) en een roffel in de uitlaat. Top dus, als je het mij vraagt :+ Maar dit soort motoren vind je vooral op chopper-achtige modellen, ook wel op andere zoals nakeds maar dan is de spoeling wat dunner, zeker in deze prijscategorie.
Je hebt ook nog 3 cilinders, die hebben altijd we een erg gaaf geluid (mijn mening dan)
pi_199949751
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juni 2021 00:00 schreef Daantke het volgende:

[..]

Simpel gezegd: als je veel koppel hebt, dan heb je veel trekkracht bij lage toeren. Ik rij meestal ergens rond de 3k-4k rpm en als ik het gas opendraai dan springt de motor echt vooruit. Ik rij ook wel eens op motoren met minder koppel en dat vind ik rete saai rijden, dan moet je echt veel toeren maken voordat je een beetje voelt dat je vooruit gaat, anders gebeurt er bijna niks als je gas opendraait. En ik hou niet van die hoge toeren, dat klinkt zo zenuwachtig.

Meeste motoren zijn 2 of 4 cilinders, 2 cilinders heeft wat meer koppel, 4 cilinders rijdt wat rustiger. Als je alleen voor de fun rijdt zou ik dus zelf voor 2 cilinders gaan (maar again, dat is allemaal persoonlijk, en 1000+ cc motoren hebben altijd wel koppel, ook bij 4 cilinders). Dus die ZRX wil echt wel vooruit. Het is dat ik echt niks met kawasaki heb anders zou ik 'm zelf ook wel overwogen hebben denk ik. Andere varianten daarop zijn nog de honda cb1300 en de yamaha xjr1300. Allemaal viercilinders met alsnog heel veel trekkracht onderin, dus je kunt dan tegen iedereen zeggen dat je alles in z'n 3 doet en nooit meer hoeft te schakelen :+

Bij 2 cilinders heb je dan nog "v-twin" motoren, dus 2 cilinders die in een V-vorm geplaatst zijn (bijvoorbeeld alle motoren in harleys). Die zijn bekend om extra veel koppel (dus veel trekkracht in lage toeren) en een roffel in de uitlaat. Top dus, als je het mij vraagt :+ Maar dit soort motoren vind je vooral op chopper-achtige modellen, ook wel op andere zoals nakeds maar dan is de spoeling wat dunner, zeker in deze prijscategorie.
Duidelijk, thx! Het grappig is dat ik de motoren die jij opnoemt ook al op een shortlist had staan. Helaas wel vrij krap qua budget.. Wat vind je van de Honda Varadero?
pi_199962264
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 21:34 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Ik rijd inderdaad al een klein poosje (niet heel lang hoor, paar jaar) maar ik heb dus oprecht niet zoveel verstand van motoren :D Ik vond het vooral leuk om te touren en de specs zeggen me minder..

Dus 'veel koppel' zegt me om eerlijk te zijn niet zoveel.. Ik ben overdag ook wel eens in gesprek met mensen die motor rijden en iemand wees me op de Kawasaki ZRX 1100. Zou dat wat zijn?
Zrx is leuk. Heb zelf een zrx1200s. Lekker stabiel op de weg, maar kan je ook zeker lekker mee hoeken. Moet je ook doen anders eindig je in de berm :P

De bike is jouw bitch, ga je twijfelen dan maakt de bike jou zijn bitch.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Vis een optie? zondag 20 juni 2021 @ 19:45:08 #25
70532 loveli
N
pi_199981279
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:33 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Duidelijk, thx! Het grappig is dat ik de motoren die jij opnoemt ook al op een shortlist had staan. Helaas wel vrij krap qua budget.. Wat vind je van de Honda Varadero?
Ook leuk, maar het rijdt heel anders dan wat er verder genoemd is. Hoog, goed overzicht op de snelweg, leuk bochtenwerk op kleinere wegen. Proefrit maken op een paar verschillende types, dan valt er vanzelf iets af omdat je bv. niet van de zithouding van een bepaald type houdt.
crap in = crap out
pi_199996685
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:04 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Zrx is leuk. Heb zelf een zrx1200s. Lekker stabiel op de weg, maar kan je ook zeker lekker mee hoeken. Moet je ook doen anders eindig je in de berm :P

De bike is jouw bitch, ga je twijfelen dan maakt de bike jou zijn bitch.
Wel tevreden dus? Ook nog gekeken naar een 1100 toevallig? Of is dat nooit een optie geweest?

quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 19:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Ook leuk, maar het rijdt heel anders dan wat er verder genoemd is. Hoog, goed overzicht op de snelweg, leuk bochtenwerk op kleinere wegen. Proefrit maken op een paar verschillende types, dan valt er vanzelf iets af omdat je bv. niet van de zithouding van een bepaald type houdt.
Bedoel je dat de Varadero wat meer een tourmodel is?
  Vis een optie? maandag 21 juni 2021 @ 20:16:10 #27
70532 loveli
N
pi_199997014
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:00 schreef Berend86 het volgende:
Bedoel je dat de Varadero wat meer een tourmodel is?
Je zit rechtop, kunt hem lekker de bocht in gooien en als het nodig is gaat 'ie ook lekker vooruit. Een racer met 4-cilinder is ook leuk, maar heel anders. En een dikke naked voelt ook weer heel anders.
crap in = crap out
pi_199998897
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 20:00 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Wel tevreden dus? Ook nog gekeken naar een 1100 toevallig? Of is dat nooit een optie geweest?
[..]

Bedoel je dat de Varadero wat meer een tourmodel is?
Ja, mooi ding.
Je kan mooi overal tussendoor filteren, trekt goed op.
Blijft ook mooi recht op momenten dat alles bijna stil staat en dat zonder te bokken.

Nadeel vind ik dat er maar 5 versnellingen op zitten.

Heb niet naar de 1100 gekeken, mijn oog viel erop en toen een proefrit gemaakt. Wmb ideaal als all round motor.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199998920
Met all round bedoel ik woon werk en plezier ritten.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200132740
Ik denk overigens dat ik voor een V-Strom DL-1000 ga. Vandaag proef gereden en eigenlijk meteen verliefd; poh wat een combinatie van kracht/comfort in dat ding.
  Vis een optie? dinsdag 29 juni 2021 @ 22:47:18 #31
70532 loveli
N
pi_200134849
"Roads, try them all."
Volgens mij was dat de reclame slogan.
crap in = crap out
pi_200137786
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 20:59 schreef Berend86 het volgende:
Ik denk overigens dat ik voor een V-Strom DL-1000 ga. Vandaag proef gereden en eigenlijk meteen verliefd; poh wat een combinatie van kracht/comfort in dat ding.
Prima motor, veel power inderdaad, maar voor alleen plezierritjes zou ik iets anders nemen. Een vriend van me heeft dat ding voor de deur staan en rijdt er nooit meer op sinds hij een auto heeft; en nu wil hij de V-strom dus eigenlijk inruilen voor iets leukers zoals een naked. Zelf weten natuurlijk, je hebt ook mensen die saaie Honda Deauvilles of BMW K75's als pleziermotor rijden, en dan heb je met die V-strom 1000 toch een stuk meer fun :P Tot 2500 wordt dat nog erg krap ook maar dat had je vast al gezien.
pi_200145656
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:19 schreef Daantke het volgende:

[..]

Prima motor, veel power inderdaad, maar voor alleen plezierritjes zou ik iets anders nemen. Een vriend van me heeft dat ding voor de deur staan en rijdt er nooit meer op sinds hij een auto heeft; en nu wil hij de V-strom dus eigenlijk inruilen voor iets leukers zoals een naked. Zelf weten natuurlijk, je hebt ook mensen die saaie Honda Deauvilles of BMW K75's als pleziermotor rijden, en dan heb je met die V-strom 1000 toch een stuk meer fun :P Tot 2500 wordt dat nog erg krap ook maar dat had je vast al gezien.
Ja budget moet inderdaad iets verruimd worden. Hoop <5000 euro.
pi_200145744
Vtrom 1000 zzr/zxr1100 etc zijn wel allemaal bakbeesten.
Je zou ook kunnen kijken naar iets lichts met veel koppel. Voor fun ritjes zou ikzelf voor een supersport of super motard/dual sport gaan. Bv gsxr600 of ktm600smc
pi_200148790
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:30 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Ja budget moet inderdaad iets verruimd worden. Hoop <5000 euro.
Dat moet makkelijk lukken, als je tevreden bent met een wat ouder model. 3000 lukt je ook nog wel als je geduld hebt.

Succes met de zoektocht!
  maandag 5 juli 2021 @ 20:25:44 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200220411
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:15 schreef Berend86 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
Probeer eens een Honda CB (1000?).. voor frequenter gebruik zou ik toch voor een 4 cilinder gaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')