quote:
Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..quote:Op zondag 13 juni 2021 15:22 schreef fathank het volgende:
Wat wil je? Een fijne cruiser of een aso hooliganbike? Of toch liever een hippe caféracer?
Zie post 2 en 3 veel plezier !!!quote:Op zondag 13 juni 2021 19:15 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
Vertel, wat is er zo gaaf aan die motoren?quote:
Jij mag nog niet eens op een loopfiets dus wat doe je hier stoer danquote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja wat onderbouwing bij de suggesties zou leuk zijn papoeatjes.
2cilinders grote klappen veel koppel onderin..schop in je rug gevoel heerlijkquote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:29 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Vertel, wat is er zo gaaf aan die motoren?
Wel woar joh knul.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij mag nog niet eens op een loopfiets dus wat doe je hier stoer dan
Het is ook wel handig om iets specifieker te zijn he. Je rijdt dus al een tijdje motor, dan weet je bv. of je veel koppel fijn vindt of dat je juist graag meer bovenin de toeren rijdt. En hoe oud/modern je motor mag zijn. En of je een ruitje fijn vindt of liefst zo naked mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld liefst helemaal niets aan windbescherming op m'n motor zodat ik in 'schone' lucht rij en geen last van mijn oren krijg, maar veel mensen denken daar weer anders over. En ja de 650 waar ik op rij is een beetje klein (ik ben 1.88), maar daar heb ik vooral 'last' van bij langere ritten, niet bij zondagse ommetjes waar jij je motor voor wil gebruiken. Het is niet zo dat ik er echt opgevouwen op zit ofzo.quote:Op zondag 13 juni 2021 19:15 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
Je bent in de war met mij denk ik, toch kom ik ook even meelezenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Jij mag nog niet eens op een loopfiets dus wat doe je hier stoer dan
Nee..ken jou niet van gebruikersnaamquote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:40 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Je bent in de war met mij denk ik, toch kom ik ook even meelezen
Ik rijd inderdaad al een klein poosje (niet heel lang hoor, paar jaar) maar ik heb dus oprecht niet zoveel verstand van motoren Ik vond het vooral leuk om te touren en de specs zeggen me minder..quote:Op dinsdag 15 juni 2021 19:16 schreef Daantke het volgende:
[..]
Het is ook wel handig om iets specifieker te zijn he. Je rijdt dus al een tijdje motor, dan weet je bv. of je veel koppel fijn vindt of dat je juist graag meer bovenin de toeren rijdt. En hoe oud/modern je motor mag zijn. En of je een ruitje fijn vindt of liefst zo naked mogelijk. Ik heb bijvoorbeeld liefst helemaal niets aan windbescherming op m'n motor zodat ik in 'schone' lucht rij en geen last van mijn oren krijg, maar veel mensen denken daar weer anders over. En ja de 650 waar ik op rij is een beetje klein (ik ben 1.88), maar daar heb ik vooral 'last' van bij langere ritten, niet bij zondagse ommetjes waar jij je motor voor wil gebruiken. Het is niet zo dat ik er echt opgevouwen op zit ofzo.
Uiteindelijk is het gewoon proefrijden en alle tips die je hier krijgt zijn op basis van persoonlijke voorkeur.
Ik zou zeggen: koop een naked met een v-twin blok, zoals een Suzuki SV1000/Ducati Monster/Cagiva Raptor ofzo.
Simpel gezegd: als je veel koppel hebt, dan heb je veel trekkracht bij lage toeren. Ik rij meestal ergens rond de 3k-4k rpm en als ik het gas opendraai dan springt de motor echt vooruit. Ik rij ook wel eens op motoren met minder koppel en dat vind ik rete saai rijden, dan moet je echt veel toeren maken voordat je een beetje voelt dat je vooruit gaat, anders gebeurt er bijna niks als je gas opendraait. En ik hou niet van die hoge toeren, dat klinkt zo zenuwachtig.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:34 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Ik rijd inderdaad al een klein poosje (niet heel lang hoor, paar jaar) maar ik heb dus oprecht niet zoveel verstand van motoren Ik vond het vooral leuk om te touren en de specs zeggen me minder..
Dus 'veel koppel' zegt me om eerlijk te zijn niet zoveel.. Ik ben overdag ook wel eens in gesprek met mensen die motor rijden en iemand wees me op de Kawasaki ZRX 1100. Zou dat wat zijn?
Je hebt ook nog 3 cilinders, die hebben altijd we een erg gaaf geluid (mijn mening dan)quote:Op woensdag 16 juni 2021 00:00 schreef Daantke het volgende:
[..]
Simpel gezegd: als je veel koppel hebt, dan heb je veel trekkracht bij lage toeren. Ik rij meestal ergens rond de 3k-4k rpm en als ik het gas opendraai dan springt de motor echt vooruit. Ik rij ook wel eens op motoren met minder koppel en dat vind ik rete saai rijden, dan moet je echt veel toeren maken voordat je een beetje voelt dat je vooruit gaat, anders gebeurt er bijna niks als je gas opendraait. En ik hou niet van die hoge toeren, dat klinkt zo zenuwachtig.
Meeste motoren zijn 2 of 4 cilinders, 2 cilinders heeft wat meer koppel, 4 cilinders rijdt wat rustiger. Als je alleen voor de fun rijdt zou ik dus zelf voor 2 cilinders gaan (maar again, dat is allemaal persoonlijk, en 1000+ cc motoren hebben altijd wel koppel, ook bij 4 cilinders). Dus die ZRX wil echt wel vooruit. Het is dat ik echt niks met kawasaki heb anders zou ik 'm zelf ook wel overwogen hebben denk ik. Andere varianten daarop zijn nog de honda cb1300 en de yamaha xjr1300. Allemaal viercilinders met alsnog heel veel trekkracht onderin, dus je kunt dan tegen iedereen zeggen dat je alles in z'n 3 doet en nooit meer hoeft te schakelen
Bij 2 cilinders heb je dan nog "v-twin" motoren, dus 2 cilinders die in een V-vorm geplaatst zijn (bijvoorbeeld alle motoren in harleys). Die zijn bekend om extra veel koppel (dus veel trekkracht in lage toeren) en een roffel in de uitlaat. Top dus, als je het mij vraagt Maar dit soort motoren vind je vooral op chopper-achtige modellen, ook wel op andere zoals nakeds maar dan is de spoeling wat dunner, zeker in deze prijscategorie.
Duidelijk, thx! Het grappig is dat ik de motoren die jij opnoemt ook al op een shortlist had staan. Helaas wel vrij krap qua budget.. Wat vind je van de Honda Varadero?quote:Op woensdag 16 juni 2021 00:00 schreef Daantke het volgende:
[..]
Simpel gezegd: als je veel koppel hebt, dan heb je veel trekkracht bij lage toeren. Ik rij meestal ergens rond de 3k-4k rpm en als ik het gas opendraai dan springt de motor echt vooruit. Ik rij ook wel eens op motoren met minder koppel en dat vind ik rete saai rijden, dan moet je echt veel toeren maken voordat je een beetje voelt dat je vooruit gaat, anders gebeurt er bijna niks als je gas opendraait. En ik hou niet van die hoge toeren, dat klinkt zo zenuwachtig.
Meeste motoren zijn 2 of 4 cilinders, 2 cilinders heeft wat meer koppel, 4 cilinders rijdt wat rustiger. Als je alleen voor de fun rijdt zou ik dus zelf voor 2 cilinders gaan (maar again, dat is allemaal persoonlijk, en 1000+ cc motoren hebben altijd wel koppel, ook bij 4 cilinders). Dus die ZRX wil echt wel vooruit. Het is dat ik echt niks met kawasaki heb anders zou ik 'm zelf ook wel overwogen hebben denk ik. Andere varianten daarop zijn nog de honda cb1300 en de yamaha xjr1300. Allemaal viercilinders met alsnog heel veel trekkracht onderin, dus je kunt dan tegen iedereen zeggen dat je alles in z'n 3 doet en nooit meer hoeft te schakelen
Bij 2 cilinders heb je dan nog "v-twin" motoren, dus 2 cilinders die in een V-vorm geplaatst zijn (bijvoorbeeld alle motoren in harleys). Die zijn bekend om extra veel koppel (dus veel trekkracht in lage toeren) en een roffel in de uitlaat. Top dus, als je het mij vraagt Maar dit soort motoren vind je vooral op chopper-achtige modellen, ook wel op andere zoals nakeds maar dan is de spoeling wat dunner, zeker in deze prijscategorie.
Zrx is leuk. Heb zelf een zrx1200s. Lekker stabiel op de weg, maar kan je ook zeker lekker mee hoeken. Moet je ook doen anders eindig je in de bermquote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:34 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Ik rijd inderdaad al een klein poosje (niet heel lang hoor, paar jaar) maar ik heb dus oprecht niet zoveel verstand van motoren Ik vond het vooral leuk om te touren en de specs zeggen me minder..
Dus 'veel koppel' zegt me om eerlijk te zijn niet zoveel.. Ik ben overdag ook wel eens in gesprek met mensen die motor rijden en iemand wees me op de Kawasaki ZRX 1100. Zou dat wat zijn?
Ook leuk, maar het rijdt heel anders dan wat er verder genoemd is. Hoog, goed overzicht op de snelweg, leuk bochtenwerk op kleinere wegen. Proefrit maken op een paar verschillende types, dan valt er vanzelf iets af omdat je bv. niet van de zithouding van een bepaald type houdt.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:33 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Duidelijk, thx! Het grappig is dat ik de motoren die jij opnoemt ook al op een shortlist had staan. Helaas wel vrij krap qua budget.. Wat vind je van de Honda Varadero?
Wel tevreden dus? Ook nog gekeken naar een 1100 toevallig? Of is dat nooit een optie geweest?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:04 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Zrx is leuk. Heb zelf een zrx1200s. Lekker stabiel op de weg, maar kan je ook zeker lekker mee hoeken. Moet je ook doen anders eindig je in de berm
De bike is jouw bitch, ga je twijfelen dan maakt de bike jou zijn bitch.
Bedoel je dat de Varadero wat meer een tourmodel is?quote:Op zondag 20 juni 2021 19:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook leuk, maar het rijdt heel anders dan wat er verder genoemd is. Hoog, goed overzicht op de snelweg, leuk bochtenwerk op kleinere wegen. Proefrit maken op een paar verschillende types, dan valt er vanzelf iets af omdat je bv. niet van de zithouding van een bepaald type houdt.
Je zit rechtop, kunt hem lekker de bocht in gooien en als het nodig is gaat 'ie ook lekker vooruit. Een racer met 4-cilinder is ook leuk, maar heel anders. En een dikke naked voelt ook weer heel anders.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:00 schreef Berend86 het volgende:
Bedoel je dat de Varadero wat meer een tourmodel is?
Ja, mooi ding.quote:Op maandag 21 juni 2021 20:00 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Wel tevreden dus? Ook nog gekeken naar een 1100 toevallig? Of is dat nooit een optie geweest?
[..]
Bedoel je dat de Varadero wat meer een tourmodel is?
Prima motor, veel power inderdaad, maar voor alleen plezierritjes zou ik iets anders nemen. Een vriend van me heeft dat ding voor de deur staan en rijdt er nooit meer op sinds hij een auto heeft; en nu wil hij de V-strom dus eigenlijk inruilen voor iets leukers zoals een naked. Zelf weten natuurlijk, je hebt ook mensen die saaie Honda Deauvilles of BMW K75's als pleziermotor rijden, en dan heb je met die V-strom 1000 toch een stuk meer fun Tot 2500 wordt dat nog erg krap ook maar dat had je vast al gezien.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:59 schreef Berend86 het volgende:
Ik denk overigens dat ik voor een V-Strom DL-1000 ga. Vandaag proef gereden en eigenlijk meteen verliefd; poh wat een combinatie van kracht/comfort in dat ding.
Ja budget moet inderdaad iets verruimd worden. Hoop <5000 euro.quote:Op woensdag 30 juni 2021 09:19 schreef Daantke het volgende:
[..]
Prima motor, veel power inderdaad, maar voor alleen plezierritjes zou ik iets anders nemen. Een vriend van me heeft dat ding voor de deur staan en rijdt er nooit meer op sinds hij een auto heeft; en nu wil hij de V-strom dus eigenlijk inruilen voor iets leukers zoals een naked. Zelf weten natuurlijk, je hebt ook mensen die saaie Honda Deauvilles of BMW K75's als pleziermotor rijden, en dan heb je met die V-strom 1000 toch een stuk meer fun Tot 2500 wordt dat nog erg krap ook maar dat had je vast al gezien.
Dat moet makkelijk lukken, als je tevreden bent met een wat ouder model. 3000 lukt je ook nog wel als je geduld hebt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:30 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Ja budget moet inderdaad iets verruimd worden. Hoop <5000 euro.
Probeer eens een Honda CB (1000?).. voor frequenter gebruik zou ik toch voor een 4 cilinder gaan.quote:Op zondag 13 juni 2021 19:15 schreef Berend86 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: verras me. Ik ging aanvankelijk voor een sportieve tour die dus ook wel het comfort voor woon-/werk kon bieden. Nu wil ik eigenlijk vooral een leuke motor om op een mooie zondag een stukje mee te rijden. Ik ben wel vrij lang, dus een kleine motor is niet handig..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |