abonnement Unibet Coolblue
pi_199859409
Ik heb een vraag voor medici wat nou de juiste handelswijze is in zo’n situatie, omdat het mij zou kunnen helpen als het in mijn omgeving gebeurt.

Wat ik niet helemaal begrijp is het volgende. Her en der wordt gezegd dat de aanvoerder het leven Eriksen heeft gered door zijn tong uit zijn mond te halen. En dat lees je ook vaker bij eerdere gevallen van voetballers die een hartstilstand hebben.

Tijdens mijn BHV- cursus werd gezegd dat je niet met je vingers in de mond van een slachtoffer gaat zitten. Je kijkt als eerste of er ademhaling is door de kinlift toe te passen en 10 seconden te checken. Zo ja, dan leg je het slachtoffer in de stabiele zijligging. Zo nee, dan start je de reanimatie.

Wat is nou de beste manier van handelen?
pi_199859454
De doctoren waren er snel bij. Dus ik denk niet dat het veel uitmaakt wat de aanvoerder heeft gedaan.

Geen idee verder.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 13 juni 2021 @ 00:36:07 #3
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199859472
Je kunt je tong helemaal niet inslikken. Wel kan als iemand buiten bewustzijn is de tong de keel blokkeren. Dit los je op met de kinlift

Maar de massamedia moeten zoveel mogelijk sensatie dus dan klinkt tong inslikken wel spannend
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Beste/leukste mod 2022 zondag 13 juni 2021 @ 01:34:49 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_199859888
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:36 schreef Mortaxx het volgende:
Je kunt je tong helemaal niet inslikken. Wel kan als iemand buiten bewustzijn is de tong de keel blokkeren. Dit los je op met de kinlift

Maar de massamedia moeten zoveel mogelijk sensatie dus dan klinkt tong inslikken wel spannend
Is dit echt zo ja? Dat wist ik ook niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_199860507
Lekenhulp (ehbo) en wat een arts kan verschilt ook nog hè?

En volg een EHBO cursus als je benieuwd bent!
dag
pi_199863386
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:14 schreef Peter het volgende:
Lekenhulp (ehbo) en wat een arts kan verschilt ook nog hè?

En volg een EHBO cursus als je benieuwd bent!
Ik heb een BHV-cursus gedaan. Ik hoopte dat hier medici iets zinnigs over kunnen zeggen...
pi_199864040
Oprapen
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199875932
1. Ambulance bellen
2. Ambulance opwachten bij het hek, en ambulance broeders wijzen waar hij ligt
3. Ambulance broeders hun werk laten doen
4. Checken of hij/zij zijn bijdrage aan de bierpot heeft voldaan
5. Achterin de ambulance laden, en richting ziekenhuis.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_199885018
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:13 schreef Freek_nu het volgende:

[..]

Ik heb een BHV-cursus gedaan. Ik hoopte dat hier medici iets zinnigs over kunnen zeggen...
Zo te lezen had hij nog een pols en ademhaling toen hij neerviel. Is hij door zijn ploeggenoot in de stabiele zijligging gelegd, nadat die inderdaad de tong naar voren heeft gehaald.
Toen kwamen de hulpverleners, viel zijn pols weg en is begonnen met hartmassage.

Juiste handelswijze, lijkt me. Ook als het geen voetballer is die in je omgeving neervalt trouwens.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')