Waarom zitten die duizenden marokkanen nou te klagen hé?
Waarom begrijpen ze nu niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt? gvd eikels ...
Als een imam iets zegt in naam van de Islam mag dat allemaal .... maar als er iets negatiefs gemeld wordt over de Islam staan ze massaal te janken dat ze weer benadeeld worden... tsss.
altijd maar dat éénrichtingsverkeer ...
Ze moeten niet zeiken!! Ik heb al eens gezegd dat je als Moslim in een NIET moslimland wil wonen, je ook rekening moet houden met het feit dat mensen kritisch kunnen zijn op je godsdienst, net als op christendom bv. Dat heet een vrij land....
IN_TE_GRA_TIE!!
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 28-01-2003 12:28]
*zucht*
god
quote:Valt wel mee, al had het wel in een ander topic gekund...
Op dinsdag 28 januari 2003 12:24 schreef Tall_Guy het volgende:
edit: off-topic
quote:alle hirsi-ali's zijn dicht (vol) en dit gaat trouwens over de massale klachten die nu binnenkomen...
Op dinsdag 28 januari 2003 12:25 schreef HeatWave het volgende:[..]
Valt wel mee, al had het wel in een ander topic gekund...
quote:Waar houdt die dan op?
Op dinsdag 28 januari 2003 12:22 schreef realist_ik het volgende:
Waarom begrijpen ze nu niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt? gvd eikels
quote:Ok, ik sta achter je dan! In dit topic kan het prima!
Op dinsdag 28 januari 2003 12:27 schreef realist_ik het volgende:[..]
alle hirsi-ali's zijn dicht (vol) en dit gaat trouwens over de massale klachten die nu binnenkomen...
Je moet in NL met kritiek kunnen omgaan, dat is het recht van een ieder in principe. Tot op zekere hoogte en ik vind niet dat ze te ver is gegaan.
quote:Omdat ik vind (LET OP!!! MENINGSUITING) dat er heel veel zielige stumperds van rondlopen... die lopen te janken... en die mogen naar mijn MENING allemaal terug...
Op dinsdag 28 januari 2003 12:22 schreef realist_ik het volgende:
... en dan heb ik het dus specifiek over die uit dit bericht:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25746Waarom zitten die duizenden marokkanen nou te klagen hé?
Waarom begrijpen ze nu niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt? gvd eikels ...
Als een imam iets zegt in naam van de Islam mag dat allemaal .... maar als er iets negatiefs gemeld wordt over de Islam staan ze massaal te janken dat ze weer benadeeld worden... tsss.
altijd maar dat éénrichtingsverkeer ...
quote:Bij het maken van beledigende danwel discriminerende opmerkingen.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:29 schreef sweek het volgende:[..]
Waar houdt die dan op?
quote:Idd. Hirschi Ali mag alles zeggen, maar een marokkaan moet z'n bek houden als ie daar kritiek op heeft. Of bedoelde je dat niet ?
Op dinsdag 28 januari 2003 12:30 schreef Strolie75 het volgende:
hypocritie ten top.
En inderdaad, niet zo hypocriet zijn om homo's en nederlandse vrouwen te beledigen en dan zelf nergens tegen kunnen.
Ennu, een tip voor die lui: wil je graag in een land geregeerd door de sharia leven en wil je dit soort uitspraken verbieden: ga naar Saudi-Arabie en ga daar werken en wonen.
[Dit bericht is gewijzigd door LaTiNo op 28-01-2003 12:34]
quote:Zeker weten. Ze hebben EL MOUMNI hard zn mond gesnoerd en em levenslang opgesloten
Op dinsdag 28 januari 2003 12:32 schreef gelly het volgende:[..]
Idd. Hirschi Ali mag alles zeggen, maar een marokkaan moet z'n bek houden als ie daar kritiek op heeft. Of bedoelde je dat niet ?
quote:Waarom zeiken ze daarover als ze er zelf vrijwel continu misbruik van maken??
begrijpen niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt
quote:Die grens is ook maar erg subjectief...
Op dinsdag 28 januari 2003 12:31 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Bij het maken van beledigende danwel discriminerende opmerkingen.
En ook nog even een detail:
quote:Niet alleen maar...
Vooral Marokkanen dienden klachten in
quote:- waarom staat er een
Op dinsdag 28 januari 2003 12:29 schreef sweek het volgende:[..]
Waar houdt die dan op?
Die houdt voor hun blijkbaar op vanaf het moment dat het negatief is tov de Islam of Mo.
Als een imam heel het westen beschimpt en homo's gelijksteld aan varkens en honden, dan zijn de grenzen onbeperkt... dat hoort bij het geloof ...
Die discussie is al gevoerd, maar als je dat frontpagebericht leest, moet je toch wel aannemen dat het éénrichtingsverkeer is ...
Hun mogen het wel, andersom niet ...
Laten we eens kijken wat er binnenkort op het binnenhof gebeurd. Abu jah-jah zit er meteen bovenop. Zal me niets verbazen als ze de rellen van antwerpen hier in den haag nog een keer overdoen.
quote:Daarom hebben we rechters en advocaten en dat soort volk.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:34 schreef sweek het volgende:
Die grens is ook maar erg subjectief...
quote:Dat gaan de pro's dus doen aan de hand van al die aanklachten.
Ik vind niet dat mensen die anderen aanklagen vanwege iets wat die gezegd heeft, daarmee te ver gaan... laat degene die daarvoor bevoegd is maar uitmaken of H-A te ver is gegaan of niet.
Typisch weer een storm in een glas water.
quote:Dat ging er ergens iets mis bij het copy/pasten, sorry daarvoor.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:35 schreef realist_ik het volgende:[..]
- waarom staat er een
achter mijn quote? daar stond 3x . -
Die houdt voor hun blijkbaar op vanaf het moment dat het negatief is tov de Islam of Mo.
Als een imam heel het westen beschimpt en homo's gelijksteld aan varkens en honden, dan zijn de grenzen onbeperkt... dat hoort bij het geloof ...
Die discussie is al gevoerd, maar als je dat frontpagebericht leest, moet je toch wel aannemen dat het éénrichtingsverkeer is ...
Hun mogen het wel, andersom niet ...
Ik ging ook helemaal niet akkoord met uitspraken van Imam's en dergelijke, maar ik vind niet dat daarom mensen nu niet aangifte daartegen zouden mogen doen... Laat degene die daarvoor bevoegd is dan maar oordelen of het terecht is of niet, ik vind van niet in ieder geval.
quote:Inderdaad.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:38 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Daarom hebben we rechters en advocaten en dat soort volk.
quote:Vind ik ook, er zijn op het moment belangrijkere dingen, maar ik vind niet dat je het recht om iemand aan te klagen, indien jij vind dat die persoon te ver ging, mag verliezen daardoor. Ik hoop wel dat ze afgewezen worden.
[..]Dat gaan de pro's dus doen aan de hand van al die aanklachten.
Typisch weer een storm in een glas water.
Als ik Ali was zou ik eerder bang zijn voor fysieke aanslagen.....
En ja, ik heb op haar gestemd.
quote:Yep. Dat bedoel ik dus. Ik zou als ik haar was bang zijn deze uitspraken met veel bloed te moeten betalen.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:42 schreef X-Ray het volgende:
Die aangiften, daar maak ik me niet druk om.
Ze kunnen daar niets mee en ze zal daar zeker niet om vervolgd worden, want daar is helemaal geen juridische grond toe.Als ik Ali was zou ik eerder bang zijn voor fysieke aanslagen.....
En ja, ik heb op haar gestemd.
En ik zou ook in den haag bang zijn als ze binnenkort voor de deuren staan te rellen.
Ik bedoel ik mag toch ook zeggen over het Christendom dat
A. God een verkrachter was.
of
B. Maria een hoer.
Onbevlekte bevangenis ja rightze was getrouwd had ze er toestemming voor gegeven of niet.
Ik heb het het stuk gelezen en ik vind het mee vallen ze geeft haar eigen visie.
quote:Dat zijn ze tenslotte al van plan...
Op dinsdag 28 januari 2003 12:43 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Yep. Dat bedoel ik dus. Ik zou als ik haar was bang zijn deze uitspraken met veel bloed te moeten betalen.
En ik zou ook in den haag bang zijn als ze binnenkort voor de deuren staan te rellen.
Bedreigingen:
quote:Daarna zeiken op de vrije pers ipv op het bericht zelf.
Genc stelt dat Hirsi Ali geen recht heeft om moslims in een kwaad daglicht te stellen: ''Een normale burger doet dat niet. Zij kwetst mij''. Zijn forum meent dat de uitspraken van Hirsi Ali 'tegen de mensenrechten indruisen'. Sterker: ,,Het lijkt wel of de inquisitie herleeft!'' Het forum vraagt zich af of de VVD 'fysieke reacties wil uitlokken'. Genc: ,,Zij zal als parlementariër zo doorgaan, dat staat wel vast. Er zullen steeds meer protesten komen en een aantal mensen zal haar misschien weer bedreigen, zoals ze zeggen dat het al eerder is gebeurd.'' Genc denkt dat het uit de hand kan lopen: ''Het kan escaleren. Zij beledigt mensen en dat kan niet.''
quote:Daarna een demonstratie (lees potje knokken) gaan voorbereiden.
Het Turks Forum hekelt ook de rol van Trouw, dat het interview met Hirsi Ali bracht: ,,Dit is niet meer uit te leggen als vrije nieuwsgaring (...) Dit is je reinste aanzetting tot haat.''
quote:
Verscheidene islamitische groeperingen zijn inmiddels bezig met het voorbereiden van een demonstratie aanstaande donderdagmiddag in Den Haag op het Binnenhof. Daar worden om 13:00 de nieuwe Kamerleden beëdigd. De laatste keer dat er luidruchtig bij de inauguratie van een nieuw Kamerlid werd gedemonstreerd dateert van zo'n 20 jaar geleden; toen kwam Hans Janmaat met zijn Centrum Partij voor het eerst de Kamer binnen.
quote:Laten we hopen dat het daarbij blijft....
Op dinsdag 28 januari 2003 12:54 schreef speknek het volgende:
Laat ze hun gang maar gaan. In een rechtstaat moet iedereen het recht hebben overal aan rechtzaak over te beginnen.
quote:Zo ben ik er ook van overtuigd dat binnen nu en 10 jaar er een serieuze oorlog uitbreekt tussen moslims en niet moslims.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:52 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat zijn ze tenslotte al van plan...
Bedreigingen:
[..]Daarna zeiken op de vrije pers ipv op het bericht zelf.
[..]Daarna een demonstratie (lees potje knokken) gaan voorbereiden.
[..]
quote:Nee, dat hoop je.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:56 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Zo ben ik er ook van overtuigd dat binnen nu en 10 jaar er een serieuze oorlog uitbreekt tussen moslims en niet moslims.
quote:We zijn het met elkaar eens!
Op dinsdag 28 januari 2003 12:55 schreef X-Ray het volgende:[..]
Laten we hopen dat het daarbij blijft....
quote:Lekkere titel..
Op dinsdag 28 januari 2003 12:31 schreef sweek het volgende:
*Titel wat verduidelijkt...*
quote:Hiermee weet je toch waar het over gaat? Over de reacties van (vooral) Marokkanen op Hirsi Ali, bij alleen jankende kutmarokkanen weet je dat niet lijkt me...
Op dinsdag 28 januari 2003 12:59 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Lekkere titel..
.
Waar slaat dat op als ik vragen mag?
Sommige mensen in dit land (lees: topic) zullen het nooit leren.
quote:Ik denk dat "jankende kutmarokkanen" wordt bedoeld. Het is nogal uhm.. agressief.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:00 schreef sweek het volgende:[..]
Hiermee weet je toch waar het over gaat? Over de reacties van (vooral) Marokkanen op Hirsi Ali, bij alleen jankende kutmarokkanen weet je dat niet lijkt me...
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 28-01-2003 13:01]
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 12:58 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, dat hoop je.
Uiteraard hoop ik op oorlog. Ik heb ook niets voor te leven ofzo. Ik heb ook geen werk en ben geen bestaan op aan het bouwen.
quote:Dat stond er al... het is natuurlijk wat stemmingmakend... tjah... ik zal het even veranderen.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:01 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat "jankende kutmarokkanen" wordt bedoelt. Het is nogal uhm.. agressief.
quote:Ik vind vooral het woorde kut een beetje ver gaan..
Op dinsdag 28 januari 2003 13:00 schreef sweek het volgende:[..]
Hiermee weet je toch waar het over gaat? Over de reacties van (vooral) Marokkanen op Hirsi Ali, bij alleen jankende kutmarokkanen weet je dat niet lijkt me...
quote:Precies!
Op dinsdag 28 januari 2003 13:01 schreef SunChaser het volgende:
Typisch. Een Moslim mag geen kritiek hebben op onze Westerse Maatschappij want 'anders rot ie maar terug naar zijn eigen land', maar een Westerse mag wel alles zeggen over Moslims omdat dat vrijheid van meningsuiting is?Sommige mensen in dit land (lees: topic) zullen het nooit leren.
quote:Zie nieuwe titel, ik begreep je even verkeerd.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:02 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ik vind vooral het woorde kut een beetje ver gaan..
Ik weet dat het een modewoordje is maar dat is inmiddels al over..
quote:Je was me voor.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:02 schreef sweek het volgende:[..]
Dat stond er al... het is natuurlijk wat stemmingmakend... tjah... ik zal het even veranderen.
quote:Andersom net zo:
Op dinsdag 28 januari 2003 13:01 schreef SunChaser het volgende:
Typisch. Een Moslim mag geen kritiek hebben op onze Westerse Maatschappij want 'anders rot ie maar terug naar zijn eigen land', maar een Westerse mag wel alles zeggen over Moslims omdat dat vrijheid van meningsuiting is?Sommige mensen in dit land (lees: topic) zullen het nooit leren.
El Moumni mag Westerlingen uit maken voor honden en varkens, en dat mag en krijgt hij steunbetuigingen van moslimjongeren. Maar Ali moet dood als ze dit zegt en is een geestelijk gestoorde, mag niet meer in de kamer, er wordt een demonstratie georganiseerd tegen de inkamerstelling etc.
Niet de zaken omdraaien he? Dat is te makkelijk...
quote:Sja, vrijheid van meningsuiting toch ? Het is natuurlijk hypocriet, maar dat zijn veel mensen die het met Ali eens zijn ook.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Andersom net zo:
El Moumni mag Westerlingen uit maken voor honden en varkens, en dat mag en krijgt hij steunbetuigingen van moslimjongeren. Maar Ali moet dood als ze dit zegt en is een geestelijk gestoorde, mag niet meer in de kamer, er wordt een demonstratie georganiseerd tegen de inkamerstelling etc.
quote:Sja, het is een rare wereld. Gelukkig ben ik normaal genoeg om de wereld met een genuanceerde blik tegemoet te treden.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Andersom net zo:
quote:Moslims zijn geen nederlanders, met dezelfde rechten en plichten ?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:05 schreef HeatWave het volgende:
Verschil is dat deze maatschappij van de Nederlanders is en JIJ wil hier zonodig wonen als Moslim zijnde. Als ik in een Moslimland ga wonen, mag ik dan zomaar zeggen dat ik het niets vind?
quote:Dat doe jij nu, door Nederland te vergelijken met een moslimstaat.
Niet de zaken omdraaien he? Dat is te makkelijk...
quote:klopt.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:42 schreef ullie het volgende:
Ik zie het probleem niet. Iedereen mag aangifte doen. Of het OM er wat mee doet is een andere zaak.
quote:en dat haalde ik de openingspost ook al naar voren, nu begrijpen ze niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt. Vroegen ze zich dat ook af toen die Hasselhoef veel verder ging dan Hirsi? Stelletje hypocriete schijnheiligen, zelfmedelijden tot en met ...
Ze voelen zich gekwetst, beledigd en begrijpen niet waar de vrijheid van meningsuiting ophoudt.
Marokkanen die in Nederland wonen, zijn achterlijker dan Marokkanen die in Marokko wonen.
(en dit heb ik gehoord van een Marokkaanse studente, uit het moderne Marokko. Wellicht kun je dit ook op Turken, Koerden, etc. etc. toepassen)
Uitleg: We hebben in Nederland te maken met 1e, 2e en soms wel 3e generatie-Marokkanen. Deze leven nog volgens de denkbeelden zoals ze 40 jaar geleden in Marokko bestonden. Maar de tijd heeft in Marokko niet stilgestaan natuurlijk.
Vergelijk het maar met Nederlanders die halverwege de vorige eeuw emigreerden naar Canada, USA, Australië en zo.
Die houden ook halsstarrig vast aan de normen en waarden die ze uit die tijd hebben meegenomen uit Nederland.
Ergo: Die Nederlanders zijn achterlijker dan de Nederlanders die nu in Nederland wonen.
quote:Precies, Hammerstein en Spong deden dat ook voor Fortuyn.
Op dinsdag 28 januari 2003 12:54 schreef speknek het volgende:
Laat ze hun gang maar gaan. In een rechtstaat moet iedereen het recht hebben overal aan rechtzaak over te beginnen.
quote:blijkbaar menen ze meer rechten te hebben ...
Op dinsdag 28 januari 2003 13:07 schreef gelly het volgende:[..]
Moslims zijn geen nederlanders, met dezelfde rechten en plichten ?
[..]
quote:Moslims zijn dus OOK Nederlanders en hebben het recht om kritiek te geven, maar dus OOK de plicht (al staat die nergens) kritiek te verwerken. Als iemand Jezus beledigt zijn er mensen boos, en daar blijft het dan bij. Geen aanklachten/onderzoeken etc. Dat is dus de doorgeslagen angst voor discriminatie.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:07 schreef gelly het volgende:[..]
Moslims zijn geen nederlanders, met dezelfde rechten en plichten ?
[..]Dat doe jij nu, door Nederland te vergelijken met een moslimstaat.
Als je als Moslim hier woont mag je je eigen geloof belijden, maar MOET je ook in staat zijn de in Nederland heersende "sport" van afkraken te weerstaan. Dat is namelijk in Nederland al eeuwen volkssport nummer een!
En dat is dus intergratie....
quote:Want?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:14 schreef realist_ik het volgende:[..]
blijkbaar menen ze meer rechten te hebben ...
quote:Uit naam van hun godsdienst mag alles gezegd worden en niemand mag iets over hun godsdienst zeggen.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Want?
quote:Want ze menen WEL te mogen dicrimineren/kritiek uiten, maar NIET ontvangen....
Op dinsdag 28 januari 2003 13:15 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Want?
Homo's zijn varkens is vrijheid van godsdienst, Mohammed is pervers is belediging. Dat is dus scheef..
Mag het een, mag het ander. Van mij mag het allebei trouwens, maar daar gaat het niet om...
quote:Het is geen plicht om kritiek te moeten verwerken, da's nog altijd een persoonlijke keuze. Of je moet kortzichtigheid strafbaar willen stellen. Maar als je het echt zo'n autochtone eigenschap vindt, lees dan voor de gein de LPF topics nog even door. Kritiek accepteren zei je net he ?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:15 schreef HeatWave het volgende:[..]
Moslims zijn dus OOK Nederlanders en hebben het recht om kritiek te geven, maar dus OOK de plicht (al staat die nergens) kritiek te verwerken. Als iemand Jezus beledigt zijn er mensen boos, en daar blijft het dan bij. Geen aanklachten/onderzoeken etc. Dat is dus de doorgeslagen angst voor discriminatie.
Als je als Moslim hier woont mag je je eigen geloof belijden, maar MOET je ook in staat zijn de in Nederland heersende "sport" van afkraken te weerstaan. Dat is namelijk in Nederland al eeuwen volkssport nummer een!
En dat is dus intergratie....
quote:Het is WEL een "informele plicht" in Nederland. Uiteraard tot op zekere hoogte, dat is dus vrijheid van meningsuiting, daar zijn wettelijke grenzen aan gesteld.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:18 schreef gelly het volgende:[..]
Het is geen plicht om kritiek te moeten verwerken, da's nog altijd een persoonlijke keuze. Of je moet kortzichtigheid strafbaar willen stellen. Maar als je het echt zo'n autochtone eigenschap vindt, lees dan voor de gein de LPF topics nog even door. Kritiek accepteren zei je net he ?
Zijn we nu massaal ziende blind, zien we nu niet hoe we hier misbruikt worden ? We vangen die mensen uit goedheid op en ze nemen een loopje met ons. Ze wachten gewoon tot er een moslim meerderheid is en dan gaan ze zich echt manifesteren. We worden van binnenuit uitgehold !
quote:Wat is nou weer een informele plicht ? Plichten zijn nooit informeel.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:23 schreef HeatWave het volgende:[..]
Het is WEL een "informele plicht" in Nederland.
quote:Het vervelende is dat Hirshi Ali gelijk heeft en El Moumni niet. Althans, volgens onze westerse moraal.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben het wel met Ali eens. En ik vind dat al die marokkanen niet zo moeten zeuren. Als een imam homo's gelijk aan varkens mag stellen omdat dat zo in een boek staat dan mag Ayaan ook zeggen dat die mohammed (volgens onze normen) een viezerik is.
quote:Ja joh ?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef Pikkebaas het volgende:Zijn we nu massaal ziende blind, zien we nu niet hoe we hier misbruikt worden ? We vangen die mensen uit goedheid op en ze nemen een loopje met ons. Ze wachten gewoon tot er een moslim meerderheid is en dan gaan ze zich echt manifesteren. We worden van binnenuit uitgehold !
quote:idd.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:26 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik ben het wel met Ali eens. En ik vind dat al die marokkanen niet zo moeten zeuren. Als een imam homo's gelijk aan varkens mag stellen omdat dat zo in een boek staat dan mag Ayaan ook zeggen dat die mohammed (volgens onze normen) een viezerik is.
Met een 9 jarig meisje trouwen, zonder haar toestemmig terwijl haar vader een vriend van je is dat is volgens onze normen niet normaal. Dat heeft ze gezegd. En nu beginnen al die moslims ineens ach en wee te klagen dat ze het allemaal niet meer begrijpen (valt me altijd op hoe theatraal hun taal gebruik dan is) maar als hun iets zeggen en ze worden aangeklaagd dan begrijpen ze het dondersgoed.Zijn we nu massaal ziende blind, zien we nu niet hoe we hier misbruikt worden ? We vangen die mensen uit goedheid op en ze nemen een loopje met ons. Ze wachten gewoon tot er een moslim meerderheid is en dan gaan ze zich echt manifesteren. We worden van binnenuit uitgehold !
quote:Je snapt wel wat ik bedoel, als je in NL woont moet je je gewoon aanpassen. In Nederland kan je overal kritiek op verwachten en die krijg je dus ook. Als je in Nederland wil wonen moet je dat accepteren, Dat STAAT nergens, maar IS wel zo natuurlijk.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:28 schreef gelly het volgende:[..]
Wat is nou weer een informele plicht ? Plichten zijn nooit informeel.
En hoever die kritiek kan gaan, DAT staat in de wet
quote:* zuig-alert
Op dinsdag 28 januari 2003 13:30 schreef gelly het volgende:[..]
Ja joh ?
/ignore gelly
quote:Inderdaad, kijk Jezus deed dat tenminste niet. Je kan dus zelfs zeggen dat Jezus moraal gezien qua onze normen hoger op de ladder stond dan Mohammed. Jezus trok wel erg veel met andere mannen op maar dat is nu volgens onze normen gewoon.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:29 schreef nikk het volgende:[..]
Het vervelende is dat Hirshi Ali gelijk heeft en El Moumni niet. Althans, volgens onze westerse moraal.
quote:Ik hoor je nog wel als hier over 20 jaar de sha`ria is ingevoerd en de sjoefa's op straat de dienst uitmaken !
Ja joh ?
quote:En het staat je ook vrij in Nederland dat als je beledigd wordt om daar een rechtzaak van te maken. De LPF die vindt dat Fortuyn beledigd werd, een homo die vindt dat ie niet minder is als een varken of een marokkaan die zich in zijn zak gegraaid voelt omdat iemand zijn grote voorbeeld beledigt.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:31 schreef HeatWave het volgende:[..]
Je snapt wel wat ik bedoel, als je in NL woont moet je je gewoon aanpassen. In Nederland kan je overal kritiek op verwachten en die krijg je dus ook. Als je in Nederland wil wonen moet je dat accepteren, Dat STAAT nergens, maar IS wel zo natuurlijk.
En hoever die kritiek kan gaan, DAT staat in de wet
quote:Landelijk zal die meerderheid nog wel even duren, maar dat van binnenuit uithollen is gewoon waar.
Ja joh ?
Jahjah is het perfecte voorbeeld ervan. En toedels! Volgende maand ook in NL . Fijn zeg!
quote:Ach, d'r zijn boeken volgeschreven over Jezus als hoerenloper, kwakzalver, volslagen gek of nu zelfs als Caesar. Het gaat mij ook niet zo zeer welk van de woestijngodsdiensten moreel superieur is, wat mij betreft zijn ze beiden even verdorven. Het ging erom dat de vergelijking tussen El Moumni en H. Ali op veel gebieden mank gaat.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:32 schreef Pikkebaas het volgende:
Inderdaad, kijk Jezus deed dat tenminste niet. Je kan dus zelfs zeggen dat Jezus moraal gezien qua onze normen hoger op de ladder stond dan Mohammed. Jezus trok wel erg veel met andere mannen op maar dat is nu volgens onze normen gewoon.
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 28-01-2003 13:36]
quote:nou, wat je zegt!
Op dinsdag 28 januari 2003 12:23 schreef HeatWave het volgende:
Mijn ideeZe moeten niet zeiken!! Ik heb al eens gezegd dat je als Moslim in een NIET moslimland wil wonen, je ook rekening moet houden met het feit dat mensen kritisch kunnen zijn op je godsdienst, net als op christendom bv. Dat heet een vrij land....
IN_TE_GRA_TIE!!
quote:Jezus ging naar de hoeren, en ging met dieven om. Dat is idd de westerse moraal.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:32 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Inderdaad, kijk Jezus deed dat tenminste niet. Je kan dus zelfs zeggen dat Jezus moraal gezien qua onze normen hoger op de ladder stond dan Mohammed. Jezus trok wel erg veel met andere mannen op maar dat is nu volgens onze normen gewoon.
quote:Tsssss je bent echt slecht geinformeerd. Als een radicale imam iets lelijks roept over homo's bijvoorbeeld zijn er ook een hoop mensen die zich gekwetst en beledigd voelen. Sterker nog: ook dan wordt er op grote schaal aangifte gedaan. Als een moslim iets lelijks over niet-moslims zegt gebeurt kortom hetzelfde als nu H-A iets lelijks over de islam zegt.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:16 schreef realist_ik het volgende:[..]
Uit naam van hun godsdienst mag alles gezegd worden en niemand mag iets over hun godsdienst zeggen.
verder zou ik zeggen: denk aan je hart realist_ik
quote:Rekenen is niet je sterkste punt he ? Maar jij mag wel uitleggen hoe 800.000 moslims binnen 20 jaar een meerderheid kunnen worden. En dan ga ik er ook nog vanuit dat iedere moslim de sharia wil invoeren. Wel graag in een ander topic, hier is het een beetje offtopic.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:33 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Ik hoor je nog wel als hier over 20 jaar de sha`ria is ingevoerd en de sjoefa's op straat de dienst uitmaken !
quote:Komt Jahjah zelf naar Nederland dan??
Op dinsdag 28 januari 2003 13:34 schreef X-Ray het volgende:[..]
Landelijk zal die meerderheid nog wel even duren, maar dat van binnenuit uithollen is gewoon waar.
Jahjah is het perfecte voorbeeld ervan. En toedels! Volgende maand ook in NL
. Fijn zeg!
quote:Nee, ik heb niks gehoord over homo's die luidruchtige demonstraties organiseren en dreigen met fysiek geweld.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:37 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Als een moslim iets lelijks over niet-moslims zegt gebeurt kortom hetzelfde als nu H-A iets lelijks over de islam zegt.
Offtopic, zou het misschien leuk zijn om eens op Maroc.nl te gaan rellen ??
quote:Was het aantal aangiften niet op 1 hand te tellen?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:37 schreef Leonardo1504 het volgende:
Tsssss je bent echt slecht geinformeerd. Als een radicale imam iets lelijks roept over homo's bijvoorbeeld zijn er ook een hoop mensen die zich gekwetst en beledigd voelen. Sterker nog: ook dan wordt er op grote schaal aangifte gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 28-01-2003 13:41]
quote:Hij is niet slecht geinformeerd, hij heeft een gigantische plaat voor zijn kop.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:37 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Tsssss je bent echt slecht geinformeerd. Als een radicale imam iets lelijks roept over homo's bijvoorbeeld zijn er ook een hoop mensen die zich gekwetst en beledigd voelen. Sterker nog: ook dan wordt er op grote schaal aangifte gedaan. Als een moslim iets lelijks over niet-moslims zegt gebeurt kortom hetzelfde als nu H-A iets lelijks over de islam zegt.
quote:Oh, ik wel hoor. Staken op maandag, weet je nog ? En naar het binnenhof om te demonstreren.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:40 schreef realist_ik het volgende:[..]
Nee, ik heb niks gehoord over homo's die luidruchtige demonstraties organiseren en dreigen met fysiek geweld.
Bovendien heb ik behalve op wat fora geen enkele moslim op TV of in de media zien oproepen tot steniging van Ali hoor.
quote:Jezus hielp de hoeren en de dieven. Jezus heeft geen hoer geneuckt en al helemaal geen meisje van 9 !!
Op dinsdag 28 januari 2003 13:36 schreef gelly het volgende:[..]
Jezus ging naar de hoeren, en ging met dieven om. Dat is idd de westerse moraal.
Etc, etc, ad infinitum...
V.
quote:Je betoog is wel erg flexibel. Kijk bedreigen keur ik niet goed, maar om nou te doen alsof het altijd maar 1 kant is die de fout ingaat klopt ook niet.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:40 schreef realist_ik het volgende:[..]
Nee, ik heb niks gehoord over homo's die luidruchtige demonstraties organiseren en dreigen met fysiek geweld.
quote:Sja, het is maar net hoe je het bekijkt. Het staat allemaal nogal dubbelzinnig in de Bijbel. Er staat overigens ook niet letterlijk in de Koran dat Mohammed een kind zou hebben geneukt.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:42 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Jezus hielp de hoeren en de dieven. Jezus heeft geen hoer geneuckt en al helemaal geen meisje van 9 !!
quote:Wereld Oorlog III :war with a vengeance....
Op dinsdag 28 januari 2003 13:42 schreef Verbal het volgende:
'De Marokkanen zijn intolerant,'
'De Hollanders beledigen ons.'
'Die geitenneukers denken dat ze alles mogen'
'Homo's zijn varkens,'
'Nou gaan we jullie aanklagen! En o ja: Allah was een kinderneuker'
'Nou gaan we jullie een proces aandoen! Jezus was een masochistische hoerenloper'
'Zullie maggen meer als ons!'
'Discriminatie!'
'Nietes'
'Welles'
'Nietes'
'Welles'
'Hou je bek'
'Nietes'
'Welles'
'Rot op naar je eigen land'Etc, etc, ad infinitum...
V.
quote:En in de bijbel wordt incest goedgekeurd naar Westerse maatstaven.Zo kun je wel door blijven gaan.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:36 schreef gelly het volgende:[..]
Jezus ging naar de hoeren, en ging met dieven om. Dat is idd de westerse moraal.
quote:Zijn organisatie breid zich uit naar NL.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:38 schreef schatje het volgende:[..]
Komt Jahjah zelf naar Nederland dan??
quote:
De AEL is alleen toegankelijk voor niet-blanke moslims.
quote:Waar haal je die quote vandaan?
Op dinsdag 28 januari 2003 13:47 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zijn organisatie breid zich uit naar NL.
Inclusief statuten met racistische aard.
[..]
quote:Het gaat hier niet over Jahjah, maar over de reacties van marokkanen en andere moslims n.a.v. de uitspraken van Ali.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:47 schreef X-Ray het volgende:[..]
Zijn organisatie breid zich uit naar NL.
Inclusief statuten met racistische aard.
[..]
Ontopic gaarne.
quote:Toch ben ik wel heel benieuwd waar X-Ray die quote vandaan haalt.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:49 schreef gelly het volgende:[..]
Het gaat hier niet over Jahjah, maar over de reacties van marokkanen en andere moslims n.a.v. de uitspraken van Ali.
Ontopic gaarne.
quote:Statuten AEL
Op dinsdag 28 januari 2003 13:47 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Waar haal je die quote vandaan?
Fortuyn maakte het grote publiek geinteresseerd in politiek, de AEL zal het grote publiek inzicht geven in de Moslim samenleving.
We gaan spannende tijden tegemoet.
Maar hoe zit dat met "de AEL is alleen toegankelijk voor niet-blanke moslims" ? Waar staat dat, en in hoeverre is DAT strafbaar?
quote:Het gaat hier niet over de AEL, ontopic dus.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:52 schreef HeatWave het volgende:
Ja die AEL gaan we nog veel plezier aan beleven. Het zal een soort fortuyn effect hebben mbt bewustzijn van het gevaar.Fortuyn maakte het grote publiek geinteresseerd in politiek, de AEL zal het grote publiek inzicht geven in de Moslim samenleving.
We gaan spannende tijden tegemoet.
Maar hoe zit dat met "de AEL is alleen toegankelijk voor niet-blanke moslims" ? Waar staat dat, en in hoeverre is DAT strafbaar?
quote:Die aangiften worden hoogstwaarschijnlijk ook ongegrond verklaard. Al kan ik best snappen dat de gemiddelde moslim zich in zijn kruis gegraaid voelt door een dergelijke uitspraak van Ali.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:53 schreef Scipio het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waartegen een klacht wordt ingediend. Althans, ik zie geen enkele grond voor een vervolging.
H.A. zegt dat Mohammed van alles en nog wat is in vergelijking met onze huidige westerse normen en waarden (wat een beetje een onzinnige opmerking is, die beschuldiging gaat op voor vrijwel alle tijdgenoten van Mohammed). Ze stelt niet dat de Islam, de volgelingen van de Islam of wat ook meer zij pervers is, maar dat Mohammed dat is. Dat mensen dat als een belediging ervaren, soit, maar wat is nu het discriminerende of rascistische aan die uitspraak?
quote:Het gaat over de toekomstige aanhang van de AEL.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:53 schreef gelly het volgende:[..]
Het gaat hier niet over de AEL, ontopic dus.
quote:Statuten van de AEL, uit Jahjahs mond. En velen hebben het gezien, oa ook golfer: De Arabisch Europese Liga en Abou Jahjah (deel 3)
Op dinsdag 28 januari 2003 13:52 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Toch ben ik wel heel benieuwd waar X-Ray die quote vandaan haalt.
In de daaropvolgende topics wordt er ook ruimschoots op ingegaan.
quote:Precies, dat is nou juist zo opmerkelijk. Alleen omdat het over Mohammed gaat in een negatieve context of eigenlijk in een context die ze niet aanstaat is genoeg voor zo'n uitbarsting van verontwaardiging.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:53 schreef Scipio het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waartegen een klacht wordt ingediend. Althans, ik zie geen enkele grond voor een vervolging.
H.A. zegt dat Mohammed van alles en nog wat is in vergelijking met onze huidige westerse normen en waarden (wat een beetje een onzinnige opmerking is, die beschuldiging gaat op voor vrijwel alle tijdgenoten van Mohammed). Ze stelt niet dat de Islam, de volgelingen van de Islam of wat ook meer zij pervers is, maar dat Mohammed dat is. Dat mensen dat als een belediging ervaren, soit, maar wat is nu het discriminerende of rascistische aan die uitspraak?
Enige tijd geleden was er ook zo'n heisa om een miss verkiezining. Het argument was dat Mohammed dat niet goed zou keuren. Een columnist schreef toen dat hij dat niet zo zeker wist en dat Mohammed waarschijnlijk graag met zo'n meisje zou trouwen. De verontwaardiging was enorm, een belediging voor Mohammed, de schrijver moest dood en kreeg een Fatwa. Tientallen vonden de dood in de rellen die volgden.
De Islam is misschien geen haatdragende religie maar het wordt wel door sommigen met haat en onderdrukking uitgeoefend.
quote:En dan is het maar goed dat er mensen zijn als ons verballeke, die de samenleving komen redden van de bruinhemden.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:42 schreef Verbal het volgende:
'De Marokkanen zijn intolerant,'
'De Hollanders beledigen ons.'
'Die geitenneukers denken dat ze alles mogen'
'Homo's zijn varkens,'
'Nou gaan we jullie aanklagen! En o ja: Allah was een kinderneuker'
'Nou gaan we jullie een proces aandoen! Jezus was een masochistische hoerenloper'
'Zullie maggen meer als ons!'
'Discriminatie!'
'Nietes'
'Welles'
'Nietes'
'Welles'
'Hou je bek'
'Nietes'
'Welles'
'Rot op naar je eigen land'Etc, etc, ad infinitum...
V.
quote:De AEL is weldegelijk van toepassing hier omdat we (jij en ik vooral) het hadden over wie wat mag zeggen, en de AEL komt hier dus dingen verkondigen die in Nederland niet mogen. Perfecte aansluiting op de discussie dus....
Op dinsdag 28 januari 2003 13:53 schreef gelly het volgende:[..]
Het gaat hier niet over de AEL, ontopic dus.
quote:Beetje bij het nieuws blijven hè.....er gaat een wereld voor je open blijkbaar.
Op dinsdag 28 januari 2003 13:47 schreef Leonardo1504 het volgende:
Waar haal je die quote vandaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |