abonnement Unibet Coolblue
pi_199828437
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Het aantal IC opnames zit onder de signaal waarde *O*

Niet dat die signaal waarde ooit een signaal voor iets was maar toch :)
Erno zal blij zijn *)
pi_199828458
1991 vandaag aan de beurt :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199828461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Geen vooringenomen mening, maar een rationele weergave van de cijfers zoals ze nu bekend zijn.
[..]

Dat is alweer een hele andere overweging, en prima natuurlijk. Net ging het nog wel over de mogelijke gevolgen en daar reageerde ik op.
[..]

Snap ik :)
Ik ken veel meer mensen die er geen zin in hebben en het daarom niet doen. Je moet bellen, dan heb je de kans dat je dat voor niks doet. Of via een website waarbij de kans is dat je pas in juli aan de beurt bent. Dan moet je dat onthouden, rekening mee houden of weer verschuiven. Dan moet je erheen, auto ergens parkeren waar natuurlijk geen plek voor is. Dan moet je wachten en weer naar huis en als je pech hebt moet het riedeltje weer opnieuw...

Voor mijn dochter kwam ik erachter dat als je 3x niet reageert op een oproep van een vaccinatie je dan een priveafspraak bij de ggd krijgt zonder wachttijd en je mag zelf kiezen hoe laat en wanneer. Dat komt misschien ook nog wel bij covid hoop ik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:53:14 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199828489
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij mij gaat er niet om wat de gevolgen zijn. Ik heb gewoonweg geen zin erin om de prik te halen.

Toen ik naar afrika ging had ik ook geen zin in de vaccinatied, daar heb ik me echt toe moeten dwingen.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het echt leuk vinden om die prik te halen.
pi_199828505
quote:
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 40 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 384 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -30,6%
Bezetting op verpleegafdelingen: 630 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 11 juni om 9:45

IC
24u toename aantal opnamen: 7
Weektoename aantal opnamen: 45
Week tot week stijging: -35,7%
Bezetting op ICs: 294 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, vrijdag 11 juni om 9:45
pi_199828515
Na het weekend gaan we denk ik door de symbolische grens van <1000 besmettingen per dag :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:55:37 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199828527
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Na het weekend gaan we denk ik door de symbolische grens van <1000 besmettingen per dag :)
Misschien kunnen we dan meteen nog wat symbolische maatregelen afschaffen.
pi_199828555
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien kunnen we dan meteen nog wat symbolische maatregelen afschaffen.
Weet iemand wanneer de volgende persco is? Nu dinsdag ter aankondiging voor versoepelingen per 25 juni?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199828565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit de griep gehad.
Ik ook niet, en nu loop ik met long-covid rond.

Je punt?
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:58:53 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199828573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weet iemand wanneer de volgende persco is? Nu dinsdag ter aankondiging voor versoepelingen per 25 juni?
Geen idee eigenlijk.

Maar kap gewoon b.v. met dat alcoholverbod na x uur. Mensen zoeken elkaar al maandenlang weer thuis op, er staat een EK voor de deur waarbij groepen gewoon veel bijeen gaan komen om te zuipen, maar nee, laten we na 22u geen alcohol meer verkopen. Zet totaal geen zoden aan de dijk.
pi_199828575
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weet iemand wanneer de volgende persco is? Nu dinsdag ter aankondiging voor versoepelingen per 25 juni?
22 juni geloof ik
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:01:42 #62
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199828605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:59 schreef Cynicio het volgende:

[..]

22 juni geloof ik
Weet niet of ze dat gaan halen, de bevolking is nu wel een kudde koeien die de wei ruikt aan het worden ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199828615
quote:
Dear Sir

UN Foundation Grant.

This is to notify you that you have been chosen by the UN and
World bank Organization as quarantine funds to help and fight
against the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) The United
Nations /World

Bank Organization release out a total sum of $800 Billion dollars
to be paid round the world. You have been given the sum of
$500,000.00 USD ( Five Hundred Thousand United States Dollars).
Kindly

send the below information for your claims.

•Full Name:
•Residential address:
•Mobile No:
•Age:
•Sex:
•Occupation:

As soon as we have your details, we shall forward to one of the
paying bank because this is not a good time to mail cheque for
security reason, ATM Master Card or Wire Transfer will serve
better.

We have appointed several banks around the world for this purpose
and time.

Thank you for your understanding.

Best Regards,

Mr. Novenna. Johnson
Funds Payment Cordinator
Willen jullie ook mee helpen vechten tegen deze pandemie? Krijg je misschien ook 500k van deze aardige meneer *)
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 10:04:08 #64
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828629
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:58 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik ook niet, en nu loop ik met long-covid rond.

Je punt?
Serieuze vraag, waar heb je last van? Was je heel ziek toen je het had?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199828632
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk.

Maar kap gewoon b.v. met dat alcoholverbod na x uur. Mensen zoeken elkaar al maandenlang weer thuis op, er staat een EK voor de deur waarbij groepen gewoon veel bijeen gaan komen om te zuipen, maar nee, laten we na 22u geen alcohol meer verkopen. Zet totaal geen zoden aan de dijk.
Wat mij betreft kunnen ze bij de volgende ronde versoepelingen sowieso kappen met die sluitingstijden en alcoholverboden. Wat heeft het nou voor zin om het door te schuiven van 22:00 naar 00:00. Kappen met het alcoholverbod en laat de horeca gewoon open zijn tot wanneer ze zelf willen. Zolang er nog regels zijn mbt de maximale capaciteit binnen zal er niks schokkends gebeuren.
pi_199828647
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk.

Maar kap gewoon b.v. met dat alcoholverbod na x uur. Mensen zoeken elkaar al maandenlang weer thuis op, er staat een EK voor de deur waarbij groepen gewoon veel bijeen gaan komen om te zuipen, maar nee, laten we na 22u geen alcohol meer verkopen. Zet totaal geen zoden aan de dijk.
Krijg wel het idee dat men zelf (Rutte en met name de Jonge) steeds milder/coulanter worden en echt wel inzien dat het serieus de goede kant op gaat. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze dit goed blijven monitoren en waar kan gaan versoepelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199828672
En als ze toch bezig zijn, kap dan ook gelijk met dat micromanagen en maak de maatregelen zo kort en bondig als mogelijk. Restaurants mogen open met zoveel mensen tegelijk, tot dit tijdstip. Ga dan geen kanttekeningen toevoegen over een aantal shifts na 18:00. Dat kan je niet verkopen als iedereen boven de 30 straks een eerste prik heeft gehad.
pi_199828674
Announce schermen op het terras en mondkapjes alleen nog in het OV
pi_199828690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Serieuze vraag, waar heb je last van? Was je heel ziek toen je het had?
Yep, ben wel goed ziek ervan geweest (met ziekenhuisopname). Daar herstelde ik echter snel van, maar na een paar weken uit het ziekenhuis ging het hard achteruit.

Ernstige vermoeidheid, spierpijnen en ik kan heel moeilijk gefocussed blijven.

Maar ik heb nog nooit de griep gehad, dus volgens sommige mensen hier valt het allemaal wel mee.
pi_199828703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:08 schreef Simmertje het volgende:
Announce schermen op het terras en mondkapjes alleen nog in het OV
Terug naar het originele idee: mondkapjes op plekken waar men geen afstand kan bewaren. Winkels en horeca hebben zich te houden aan een maximaal aantal mensen binnen. Daar kan men dus afstand bewaren, weg met het mondkapje.
pi_199828722
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:58 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik ook niet, en nu loop ik met long-covid rond.

Je punt?
Ik reageerde erop dat de zogenasmde onderbuikkans 50/50 is voor de griep.
Ik heb ook een keer een autoongeluk gehad trouwens.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199828726
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het echt leuk vinden om die prik te halen.
Niet om het prikken zelf nee, al doet me dat ook niet zoveel.
Maar wel dat ik toch heel blij ben dat, ondanks al het gezeik en gezeur op Hugo, het toch mogelijk is om krap 1,5 jaar na uitbraak van een pandemie toch een vaccin te kunnen halen waarmee ik voor een deel mijn oude leven weer terug krijg. In dat opzicht vind ik het best een 'feestelijk' moment.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:40 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199828732
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:11 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Terug naar het originele idee: mondkapjes op plekken waar men geen afstand kan bewaren. Winkels en horeca hebben zich te houden aan een maximaal aantal mensen binnen. Daar kan men dus afstand bewaren, weg met het mondkapje.
Dat afstand bewaren is ook wel een wassen neus intussen hoor. Wie doet dat nou nog serieus, en al helemaal als we nu ook al bezig zijn met dertigers vaccineren. Die 1,5 meter is in praktijk binnenkort gewoon passe.
pi_199828733
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:53 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het echt leuk vinden om die prik te halen.
En toch gaan ze wel... Ik ben gewoon lui op sommige punten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 10:16:11 #75
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828744
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Yep, ben wel goed ziek ervan geweest (met ziekenhuisopname). Daar herstelde ik echter snel van, maar na een paar weken uit het ziekenhuis ging het hard achteruit.

Ernstige vermoeidheid, spierpijnen en ik kan heel moeilijk gefocussed blijven.

Maar ik heb nog nooit de griep gehad, dus volgens sommige mensen hier valt het allemaal wel mee.
Ik zou niet willen zeggen dat het wel meevalt. Ik heb één keer een hele heftige griep gehad (2008 volgens mij?) en toen ben ik ook een paar weken uit de running geweest. Wat zeggen je dokters? Ik geloof echt dat long-covid een ding is en heel vervelend is (en kan zijn), maar vooralsnog lijkt het (gelukkig) bij weinig mensen voor te komen. Daar heb jij niets aan natuurlijk ;(
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')