abonnement Unibet Coolblue
pi_199811944
Hoi, ik ben vrouw van 1,58 en 60 kilo. En ik zit sinds kort op kickboksen 1 keer per week en wil dit uitbouwen naar 2 keer per week personal training (is niet duur tho) Zodra ik echt goed ben geworden wil ik ook tegen zowel mannen als vrouwen vechten in de ring en naar de lokale club gaan.

Maar ik had een vraag. Ik word nogal (gedreigd) gedemotiveerd door met name mannen die zeggen dat een vrouw nooit van een man kan winnen met kickboksen. En ik ken dus ook mannen die met kickboksen zichzelf inhouden bij een vrouw. Dat vind ik wel lastig om te horen. Want ik heb ook echte prestatiedrang en wil heel goed zijn in hetgene wat ik doe en af en toe ook gewoon van een man winnen. Is dat mogelijk met mijn lengte en gewicht? Diezelfde mannen zeggen ook tegen mij ‘je bent zo klein’ :{

En moet ik perse ook als een soort kast gebouwd zijn om meer kans te maken om te winnen?

Ik vind het ergens dus onzin, dat je als vrouw altijd fysiek zwakker bent dan een man..
pi_199812014
Ja je kan het onzin vinden, maar tegen een getrainde man ga je het niet winnen gewoon. Een dwerg gaat het ook niet winnen van iemand als Semmy Schilt, kan je oneerlijk vinden maar het is toch zo.

Er bestaan niet voor niets gescheiden competities voor man en vrouw, en daarin nog gewichtsklassen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199812221
quote:
16s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja je kan het onzin vinden, maar tegen een getrainde man ga je het niet winnen gewoon. Een dwerg gaat het ook niet winnen van iemand als Semmy Schilt, kan je oneerlijk vinden maar het is toch zo.

Er bestaan niet voor niets gescheiden competities voor man en vrouw, en daarin nog gewichtsklassen.
Ik kan het simpelweg niet geloven, omdat ik eerder bijvoorbeeld ook gevochten heb met mannen die ietsjes langer waren dan ik. En ik had gewonnen. Of als kind geworsteld, karate gedaan en ook gewonnen van mannen.
Gewichtsklasse is wel belangrijk tho.

Maar zou ik dan meer moeten aankomen (in spiermassa)?
pi_199812248
Ze gaan zich sowieso inhouden
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_199812268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:23 schreef KennyPowers het volgende:
Ze gaan zich sowieso inhouden
Ik wil juist af en toe een bloedneus geslagen worden als het moet, zodat ik humble blijf en weet dat ik echt moet verbeteren. Misschien als ik dat aangeef..
pi_199812325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik kan het simpelweg niet geloven, omdat ik eerder bijvoorbeeld ook gevochten heb met mannen die ietsjes langer waren dan ik. En ik had gewonnen. Of als kind geworsteld, karate gedaan en ook gewonnen van mannen.
Gewichtsklasse is wel belangrijk tho.

Maar zou ik dan meer moeten aankomen (in spiermassa)?
Nee dat gaat eerder averechts werken als beginner, gewoon aan je techniek werken. En er zijn zat vrouwen die zichzelf kunnen verdedigen tegen een ongetrainde man.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199812348
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:24 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik wil juist af en toe een bloedneus geslagen worden als het moet, zodat ik humble blijf en weet dat ik echt moet verbeteren. Misschien als ik dat aangeef..
Gaat een goede school nooit toestaan. :') hersenletsel is geen grapje hoor.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199812383
quote:
16s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat gaat eerder averechts werken als beginner, gewoon aan je techniek werken. En er zijn zat vrouwen die zichzelf kunnen verdedigen tegen een ongetrainde man.
Dat is wel goed om te horen in ieder geval, tegen een ongetrainde man kunnen verdedigen. Ik ga wel gewoon verder. En misschien dat ik wel een man aankan van dezelfde gewichtsklasse en lengte.
pi_199812452
quote:
16s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gaat een goede school nooit toestaan. :') hersenletsel is geen grapje hoor.
Ehm bij die school worden in ieder geval rustig flinke klappen uitgedeeld met bloedlippen etc.

Ik zou moeten navragen of er daadwerkelijk KO wordt geslagen.
pi_199812523
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:32 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ehm bij die school worden in ieder geval rustig flinke klappen uitgedeeld met bloedlippen etc.

Ik zou moeten navragen of er daadwerkelijk KO wordt geslagen.
Bij ons sparren beginners niet eens en wordt er heel strict op toegezien dat mensen die echt sparren en dus niet alleen tegen het lichaam zichzelf ook goed kunnen verdedigen tegen wat er uitgedeeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 09-06-2021 22:55:08 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199812922
Gewoon eerst het niveau krijgen dat ze zich niet hoeven in te houden toch? Je kan toch gewoon trainen en beter worden. En als je bijvoorbeeld echt talent hebt etc. dan worden de gevechten gewoon wel serieuzer. Je zit sinds kort op kickboxen en kan het moeilijk verteren dat sommige mensen veel sterker dan je zijn.. misschien heb je een bepaalde drang om beter te zijn dan wie dan ook vanwege een bepaald verleden (als je maar gelooft dat je het kan dan kan je het etc.) maar ik zou eerst gewoon maar proberen beter te worden.

Klinkt voor mij alsof je wat hebt meegemaakt en dat nu wil overcompenseren met bepaalde onrealistische gedachtes.

Even als aanvulling ten gunste van jou, je hoeft als vrouw helemaal niet zwakker te zijn dan mannen. Bedoel de kickboxvrouwen die gewoon een beetje weten wat ze doen lijken mij vast wel sterk, sterker dan de gemiddelde man die een kantoorbaan heeft. Maar jij lijkt gewoon nogal erg snel te willen gaan om het zo maar te zeggen

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2021 23:00:19 ]
  Leukste jonkie 2022 woensdag 9 juni 2021 @ 23:00:53 #12
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_199812971
Ik vind dit een raar topic -O-

Je moet als vrouw niet tegen mannen willen vechten. Dat verlies je sowieso omdat je biologisch gewoon in het het nadeel bent. Daarbij zijn er genoeg vrouwen die beter zijn waartegen je kunt vechten.
Je maintiendrai -XOXO-
pi_199813014
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Ik kan het simpelweg niet geloven, omdat ik eerder bijvoorbeeld ook gevochten heb met mannen die ietsjes langer waren dan ik. En ik had gewonnen. Of als kind geworsteld, karate gedaan en ook gewonnen van mannen.
Gewichtsklasse is wel belangrijk tho.

Maar zou ik dan meer moeten aankomen (in spiermassa)?
In de kinderjaren kan het nog redelijk gelijk opgaan maar daarna gaat ieder zijn eigen weg.
pi_199813171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:58 schreef Phoenyx-God het volgende:
Gewoon eerst het niveau krijgen dat ze zich niet hoeven in te houden toch? Je kan toch gewoon trainen en beter worden. En als je bijvoorbeeld echt talent hebt etc. dan worden de gevechten gewoon wel serieuzer. Je zit sinds kort op kickboxen en kan het moeilijk verteren dat sommige mensen veel sterker dan je zijn.. misschien heb je een bepaalde drang om beter te zijn dan wie dan ook vanwege een bepaald verleden (als je maar gelooft dat je het kan dan kan je het etc.) maar ik zou eerst gewoon maar proberen beter te worden.

Klinkt voor mij alsof je wat hebt meegemaakt en dat nu wil overcompenseren met bepaalde onrealistische gedachtes.

Even als aanvulling ten gunste van jou, je hoeft als vrouw helemaal niet zwakker te zijn dan mannen. Bedoel de kickboxvrouwen die gewoon een beetje weten wat ze doen lijken mij vast wel sterk, sterker dan de gemiddelde man die een kantoorbaan heeft. Maar jij lijkt gewoon nogal erg snel te willen gaan om het zo maar te zeggen
Je hebt wel gelijk wat het compenseren betreft. Ik heb wel best veel meegemaakt, waardoor ik mezelf wil verdedigen van anderen en met name mannen. Daarnaast vind ik het boksen wel heerlijk om mijn energie erin kwijt te raken. Maar ik word ook heel snel fanatiek.

En bedankt voor je bemoedigende post :) Ik heb besloten dat ik toch door wil blijven boksen. Al is het alleen maar voor ontspanning.
pi_199813209
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:20 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk wat het compenseren betreft. Ik heb wel best veel meegemaakt, waardoor ik mezelf wil verdedigen van anderen en met name mannen. Daarnaast vind ik het boksen wel heerlijk om mijn energie erin kwijt te raken. Maar ik word ook heel snel fanatiek.

En bedankt voor je bemoedigende post :)
Ja nooit een probleem. Maar ja ik zou dan zeggen van praat wat met je trainers over je gedachtes etc. Zij herkennen dat vast ook wel van andere leden en weten wel hoe te reageren meestal.

Soms overkomt je iets en dan moet je je daarbij gewoon bij neerleggen en verwerken in plaats van je leven lang wraak te willen nemen niet waar. Kickboxen is goed en mooi dat je fanatiek bent, je klinkt ook als iemand die gewoon rationeel is en goed na kan denken.

Edit: ik reageerde voor jouw edit. Maar het is juist prima als je gewoon door blijft boxen. Daar had ik ook geen kritiek verder op ofzo. Sporten is gewoon uberhaupt goed. Maar ja je begrijpt wel wat ik zei en waarom ik het zei zie ik dus kick some ass zou ik zeggen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2021 23:27:18 ]
  Vis een optie? woensdag 9 juni 2021 @ 23:37:34 #16
70532 loveli
N
pi_199813276
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:29 schreef Medusa666 het volgende:

[..]

Dat is wel goed om te horen in ieder geval, tegen een ongetrainde man kunnen verdedigen. Ik ga wel gewoon verder. En misschien dat ik wel een man aankan van dezelfde gewichtsklasse en lengte.
Waarom begin je niet gewoon met de vrouwen? Als die op zijn, kun je aan de mannen beginnen.
crap in = crap out
pi_199813639
Zoveel mannen vallen niet in klasse 60kg
.
pi_199820501
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom begin je niet gewoon met de vrouwen? Als die op zijn, kun je aan de mannen beginnen.
Ik vind het gewoon überhaupt ergens seksistisch dat ik niet tegen wie dan ook kan vechten. En zou daarom gewoon tegen iedereen ongeacht geslacht willen gaan. Maar ja.

Ik heb besloten dat ik het toch echt wil doen :)
pi_199820518
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:25 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja nooit een probleem. Maar ja ik zou dan zeggen van praat wat met je trainers over je gedachtes etc. Zij herkennen dat vast ook wel van andere leden en weten wel hoe te reageren meestal.

Soms overkomt je iets en dan moet je je daarbij gewoon bij neerleggen en verwerken in plaats van je leven lang wraak te willen nemen niet waar. Kickboxen is goed en mooi dat je fanatiek bent, je klinkt ook als iemand die gewoon rationeel is en goed na kan denken.

Edit: ik reageerde voor jouw edit. Maar het is juist prima als je gewoon door blijft boxen. Daar had ik ook geen kritiek verder op ofzo. Sporten is gewoon uberhaupt goed. Maar ja je begrijpt wel wat ik zei en waarom ik het zei zie ik dus kick some ass zou ik zeggen :P
Ik kan wel met mijn trainer erover praten ja. Goed idee.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 17:26:56 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199820600
Even serieus. Jij denkt echt dat je een kans(je) maakt tegen Badr Hari, Ernesto Hoost, Peter Aerts, Rico Verhoeven, Semmy Schilt, Remy Bonjasky, Alistair Overeem???
Dream on. :')
Tegen iemand op straat zal je best je mannetje kunnen staan, maar in de ring tegen een van die gasten? No way.
De arrogantie druipt er vanaf.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:29:54 #21
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199820641
Als jij je mannelijk voelt dan kan je ook een man worden. Met steroïden erbij maak je wel een kans tegen Rico of Badr enzo als je het echt wilt
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199820711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:29 schreef airconditioning het volgende:
Als jij je mannelijk voelt dan kan je ook een man worden. Met steroïden erbij maak je wel een kans tegen Rico of Badr enzo als je het echt wilt
Haha nee gewoon niet. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199820802
Ik heb aan kickbox/MMA/martial arts gedaan, de laatste af en toe. Ik ben 1.70, 63 kg en een man van mijn gewichtsklasse kan ik doorgaans hebben maar dan win ik het op snelheid en techniek. Niet op kracht.
8/10 is een man gewoon fysiek sterker.

Ik heb eens op straat met twee mannen moeten vechten, ik was bekaf maar ik ben er zonder ziekenhuis vanaf gekomen en flink wat schade kunnen toebrengen.

Je bent een beginner dus maak je nog maar even geen illusies.
pi_199820894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:26 schreef Netsplitter het volgende:
Even serieus. Jij denkt echt dat je een kans(je) maakt tegen Badr Hari, Ernesto Hoost, Peter Aerts, Rico Verhoeven, Semmy Schilt, Remy Bonjasky, Alistair Overeem???
Dream on. :')
Tegen iemand op straat zal je best je mannetje kunnen staan, maar in de ring tegen een van die gasten? No way.
De arrogantie druipt er vanaf.
Serieus, arrogant? Tegen hun zou ik definitief niet kunnen hoor. Daar ging ik ook niet vanuit. Maar ik dacht gewoon andere mannen qua zelfverdediging (mannen die niet trainen) of getraind met zelfde gewichtsklasse. Want daarover wordt dus ook al sceptisch gedaan, dus vroeg mij af in joeverre dit wel klopt. Maar ik zal kickboksen meer echt als hobby proberen te zien en mijn wedstrijdmentaliteit meer proberen los te laten.
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:52:40 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199820912
Als je goed genoeg uitdeelt merk je vanzelf dat ze niet meer gaan inhouden.

Maar wat denk je zelf? Dat je met 1x per week trainen überhaupt op een niveau gaat komen dat je een man van 1.70 meter door de ring slaat?

1.70 genomen dat ik geen mannen ken die kleiner zijn (in Nederland)

1x per week trainen is gewoon recreatief bewegen, 2x ook.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')