abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:12:47 #176
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199816009
Nederlandse vaccinatiecampagne is een diesel; kwam traag op gang maar eenmaal op toeren zit de vaart er wel redelijk goed in.
pi_199816035
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Maar wat mij ook stoort is hoe bagatelliserend er wordt gereageerd op mensen die het hinderlijk vinden. “Wat is nou een stokje in je neus”? Ja leuk maar dat geldt ook voor “wat is nou af en toe een mondkapje op”? Of “wat is nou een jaartje niet op vakantie of geen feestjes”? Het telt allemaal wel op. Er zijn de afgelopen 1,5 jaar zeer ingrijpende maatregelen getroffen en mensen die daar iets van vinden worden wel erg makkelijk in de hoek gezet als wappies, asocialen en dat soort termen.
In Duitsland moet je zelfs testen voordat je een winkel binnen kunt of naar een terrasje gaat, maar ze weten ook heus wel dat Nederlanders dat niet zo snel zouden doen. Bovendien is het ook nutteloos, want daar vinden helemaal geen besmettingen plaats. Ik had het er gisteren met mijn vriendin ook nog over hoe nerveus je toch wordt van al die kleine dingen ... dat je dan geacht wordt een mondkapje op te zetten, afstand te houden, etc. en dan precies weten wanneer wel en wanneer niet enzo.

Kijk, als ze die testsamenleving hadden opgezet om een lockdown te voorkomen, was dat te billijken geweest. Dan had het leven gewoon door kunnen gaan, zelfs in de winter. Maar nu is het gewoon te laat. De coronacijfers gaan de komende twee maanden echt niet meer stijgen, wat je ook doet. Inmiddels zou het toch wel duidelijk moeten zijn dat er in de buitenlucht, zeker als het warm is buiten, nauwelijks besmettingen plaatsvinden. Ook na Koningsdag was er echt geen piek te zien ofzo.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_199816052
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:12 schreef MissionPhailed het volgende:
Nederlandse vaccinatiecampagne is een diesel; kwam traag op gang maar eenmaal op toeren zit de vaart er wel redelijk goed in.
Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ze in het begin fout op fout hebben gemaakt, en dat ze dat nu eindelijk niet meer doen. De organisatie in het begin was gewoon dramatisch.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:16:02 #179
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199816082
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat ze in het begin fout op fout hebben gemaakt, en dat ze dat nu eindelijk niet meer doen. De organisatie in het begin was gewoon dramatisch.
Ja idd, de fouten en de gebrekkige logistiek maakten de start van de vaccinatiecampagne zeer traag.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:16:27 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199816088
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met dit hete weer begin ik me echt steeds meer te irriteren aan die mondkapjes. Zoals gisteren in het nieuws was zie ik ook hier op het werk steeds meer mensen zonder kapje rondlopen, mensen zijn er he-le-maal klaar mee gewoon.
Wij mogen nog blij zijn dat we er pas in het najaar mee zijn begonnen, in landen zoals Duitsland lopen ze intussen al 15 maanden met die dingen.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:21:10 #181
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199816204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Je ziet inderdaad dat mensen het er wel een beetje mee gehad hebben.

Maar ik begreep vanochtend dat we nog moeten wachten tot minstens half augustus, want Duitsland. (/s)
waarom wachten op duitsland? ze zijn er immers ook eerder mee begonnen en wij pas later dus dat kan geen reden zijn.

het is niet alsof ze dan massaal de grens overgaan want geen mondkapje.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:22:57 #182
3542 Gia
User under construction
pi_199816250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

deredacilseren
Què?
pi_199816264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met dit hete weer begin ik me echt steeds meer te irriteren aan die mondkapjes. Zoals gisteren in het nieuws was zie ik ook hier op het werk steeds meer mensen zonder kapje rondlopen, mensen zijn er he-le-maal klaar mee gewoon.
Hier nu weer meer handhaving. In de bieb begon er een receptionist te schreeuwen terwijl ik al onderweg was naar de uitgang. Interessant. :')

Intussen zie je binnen niemand meer afstand houden onderling, groepjes van 5-6 man die zonder afstand staan, geen controle meer of je klachten hebt, mensen lopen hoestend en proestend door het gebouw.

Maar goed ze dragen toch maar mooi mondkapjes als ze door de gangen lopen.
pi_199816300
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met dit hete weer begin ik me echt steeds meer te irriteren aan die mondkapjes. Zoals gisteren in het nieuws was zie ik ook hier op het werk steeds meer mensen zonder kapje rondlopen, mensen zijn er he-le-maal klaar mee gewoon.
Dat is bij ons hetzelfde in de sportschool, 60 min sta je dood te gaan in een les, zonder mondkapje, daarna moet je 25 meter lopend door een gang, nog half nahijgend in je kapje, om bij de kleedkamer te komen met dezelfde groep, daar moeten ze op, in de kleedkamer mogen ze weer af. Sja wat proberen we hier op te lossen vraag je dan af.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199816321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is bij ons hetzelfde in de sportschool, 60 min sta je dood te gaan in een les, zonder mondkapje, daarna moet je 25 meter lopend door een gang, nog half nahijgend in je kapje, om bij de kleedkamer te komen met dezelfde groep, daar moeten ze op, in de kleedkamer mogen ze weer af. Sja wat proberen we hier op te lossen vraag je dan af.
Het slaat nergens op inderdaad. Maar dat heb ik ook altijd gevonden van de regel "zodra je zit mag het kapje af"
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199816326
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is bij ons hetzelfde in de sportschool, 60 min sta je dood te gaan in een les, zonder mondkapje, daarna moet je 25 meter lopend door een gang, nog half nahijgend in je kapje, om bij de kleedkamer te komen met dezelfde groep, daar moeten ze op, in de kleedkamer mogen ze weer af. Sja wat proberen we hier op te lossen vraag je dan af.
Toch weer heel wat mensen die vroeger nog niet geschikt zouden zijn om een koe te melken, die je nu een geel hesje aan kunt meten en 'macht' kunt geven. En een 'nuttige' dagbesteding.
pi_199816361
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Hier nu weer meer handhaving. In de bieb begon er een receptionist te schreeuwen terwijl ik al onderweg was naar de uitgang. Interessant. :')

Intussen zie je binnen niemand meer afstand houden onderling, groepjes van 5-6 man die zonder afstand staan, geen controle meer of je klachten hebt, mensen lopen hoestend en proestend door het gebouw.

Maar goed ze dragen toch maar mooi mondkapjes als ze door de gangen lopen.
Ik was gisteren in de bibliotheek en vroeg me daar nog af of de boeken eigenlijk nog steeds 72h in quarantaine moeten. Maar ik had ook weer geen zin om het te gaan vragen.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:30:52 #188
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199816367
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het slaat nergens op inderdaad. Maar dat heb ik ook altijd gevonden van de regel "zodra je zit mag het kapje af"
Dat vind ik ook, hoor. Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt dat je soms in dezelfde ruimte al lopend wel zo'n ding op moet, maar als je stilstaat (of zit) niet.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:31:29 #189
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199816379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is bij ons hetzelfde in de sportschool, 60 min sta je dood te gaan in een les, zonder mondkapje, daarna moet je 25 meter lopend door een gang, nog half nahijgend in je kapje, om bij de kleedkamer te komen met dezelfde groep, daar moeten ze op, in de kleedkamer mogen ze weer af. Sja wat proberen we hier op te lossen vraag je dan af.
In mijn sportschool komen mondkapjes gelukkig niet voor; de eigenaar van de sportschool vind het maar onzinnige dingen in deze situatie en daar ben ik het wel mee eens.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:32:57 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199816405
quote:
2s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat vind ik ook, hoor. Ik snap ook niet zo goed waar het vandaan komt dat je soms in dezelfde ruimte al lopend wel zo'n ding op moet, maar als je stilstaat (of zit) niet.
En dan in een klein zaaltje aan tafel zittend gewoon non-stop kwetteren met elkaar. Lijkt mij meer risicovol dan in je eentje naar de wc lopen (en dan moet het kapje wel op) :')
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:33:30 #191
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199816417
te laat
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:36:28 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199816478
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:31 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

In mijn sportschool komen mondkapjes gelukkig niet voor; de eigenaar van de sportschool vind het maar onzinnige dingen in deze situatie en daar ben ik het wel mee eens.
Wat is eigenlijk het natuurlijke habitat van de mondkap?
pi_199816483
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel. @:Erno-BE blijft aangeven dat overlijdens niet interessant zijn en dat alleen besmettingen relevant zijn. De verschillen tussen landen qua hoeveelheid besmettingen in verhouding met overlijdens lijkt (bij mij in elk geval) te wijzen op ander testbeleid, dus dat je de hoeveelheid besmettingen niet met elkaar kunt vergelijken zonder te weten waar/hoe het beleid verschilt.
Besmettingen zijn niet echt relevant inderdaad. In India zullen er veel meer zijn bijvoorbeeld, en daar zullen ook overledenen anders (slechter) worden geregistreerd.
Ook in de VS is het aantal besmettingen niet echt relevant. Ik heb inmiddels van behoorlijk wat vrienden en familie daar gehoord dat er iemand in een huishouden ziek werd en positief getest, en dat vervolgens de rest ook ziek wordt, en er vanuit gaat dat ze corona hebben, maar zich niet laten testen. Ook blijkt testen vaak omslachtig te zijn. Mijn zwager werd positief getest, vrouw ook ziek (niet getest, hoogzwanger en zwaar obese), de 6 kinderen ook niet getest, wilde het niet aan haar moeder (mijn schoonmoeder) vertellen. Wel nog meeting met schoonmoeder en andere zwager gehad. Die wilde zich wel laten testen maar afspraak maken lukte bijna niet, pas 5 dagen later, die hij vervolgens vergat, en mijn schoonmoeder het heeft laten schieten.

En in de UK bijvoorbeeld wordt veel meer getest, de positivity rate ligt in de UK al maanden onder de 0.5% van de testen.

En welke testen tellen? Alleen PCR of ook antigeen testen? En wordt een positieve antigeen test gevolgd door een PCR test? En worden beiden geregistreerd? En als de antigeen test een vals positieve was, wordt die dan geschrapt? (ging een poosje mis in de UK hiermee).

Maar ook opnames is lastig vergelijken, aangezien er tussen landen behoorlijke capaciteitsverschillen zijn. En in de UK worden niet IC opnames bijgehouden, maar aantal mensen wat aan een ventilator ligt. BoJo lag op een gegeven moment op de IC, maar niet aan een ventilator.

Belgie registreerd overledenen veel liberaler dan Nederland.

En dan verandert testbeleid, registratie overledenen, zorgcapaciteit, etc ook nog eens over de tijd, en op verschillende manieren in verschillende landen. Grofweg kun je wel vergelijkingen maken, maar het is tricky om daar echt harde conclusies aan te verbinden.

Maar ik blijf het raar vinden dat de CFR in NL en DUI zo hoog was in december/januari. Er was toen voldoende testcapaciteit, de ziekenhuizen lagen vol, maar konden het managen. Maar toch lag de kans op overlijden na een vastgestelde besmetting toen enkele malen hoger dan in maart/april.
pi_199816516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het natuurlijke habitat van de mondkap?
Aanspoelend op stranden, rondslingerend op straat, ronddobbberend tussen de rivieren en de plastic soep in de oceaan, verstrikt rond de hals van vogels en de pootjes van lieve knuffeldiertjes.

Iets wat we vroeger heel erg vonden, maar nu als normaal beschouwen omdat uit recent onderzoek blijkt dat ze in bepaalde steriele, klinische settings wellicht mogelijk misschien een beperkt nut zouden kunnen hebben om te voorkomen dat een besmet persoon het doorgeeft.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:51:10 #195
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_199816657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

-Ik ben tegen meeliftgedrag, dus als je je niet wilt laten vaccineren moet je je in ieder geval laten testen voor toegang tot niet-essentiële activiteiten. In ieder geval de komende maanden.
-Ik ben van mening dat het intensieve vliegverkeer de veroorzaker is van de coronapandemie. Vliegen naar bepaalde brandhaarden als India en Brazilië moet zoveel mogelijk ontmoedigd worden, ook als Nederland (grotendeels) is gevaccineerd. Bovendien kun je met ontmoediging van het vliegverkeer het importeren van gevaarlijke virusmutaties zoveel mogelijk tegenhouden. Een quarantaineplicht voor reizigers uit coronabrandhaarden moet er voor zorgen dat het vliegverkeer naar coronabrandhaarden ontmoedigd wordt.
India en Brazilië zijn geen brandhaarden. Per duizend inwoners zijn er minder besmet dan in Nederland en België.
pi_199816810
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:31 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

In mijn sportschool komen mondkapjes gelukkig niet voor; de eigenaar van de sportschool vind het maar onzinnige dingen in deze situatie en daar ben ik het wel mee eens.
Hier hetzelfde. In de aankondiging van een tijdje terug werd er vrij bewust met geen woord over gerept. Resultaat is dat ik sindsdien 0 kapjes daar heb gezien.
I'll give you something to do
pi_199816843
Vraagje ik heb de uitnodigingsbrief weg gemieterd, die waarin staat dat je een afspraak kan maken. Dit omdat ik al eerder online een afspraak gemaakt had.

Nu staat er bij zaken die je mee moet brengen dat je naar de vaccinatie locatie je uitnodigingsbrief moet meenemen :') .

Krijg je nog een brief met een bevestiging? Of maken ze er geen punt van (heb wel een digitale bevestiging)
blablablabla
pi_199816861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan in een klein zaaltje aan tafel zittend gewoon non-stop kwetteren met elkaar. Lijkt mij meer risicovol dan in je eentje naar de wc lopen (en dan moet het kapje wel op) :')
Het onvermogen - of de onwil - om voor regels als mondkapjes onderscheid te maken tussen situaties waar ze werkelijk iets kunnen toevoegen en daar waar ze niets toevoegen is vrij kenmerkend voor de algehele corona-aanpak.
I'll give you something to do
pi_199816863
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
Vraagje ik heb de uitnodigingsbrief weg gemieterd, die waarin staat dat je een afspraak kan maken. Dit omdat ik al eerder online een afspraak gemaakt had.

Nu staat er bij zaken die je mee moet brengen dat je naar de vaccinatie locatie je uitnodigingsbrief moet meenemen :') .

Krijg je nog een brief met een bevestiging? Of maken ze er geen punt van (heb wel een digitale bevestiging)
Schijnt niet nodig te zijn. Je kunt de email bevestiging toch gewoon uitprinten (dat moet).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 12:05:29 #200
5428 crew  miss_sly
pi_199816864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
Vraagje ik heb de uitnodigingsbrief weg gemieterd, die waarin staat dat je een afspraak kan maken. Dit omdat ik al eerder online een afspraak gemaakt had.

Nu staat er bij zaken die je mee moet brengen dat je naar de vaccinatie locatie je uitnodigingsbrief moet meenemen :') .

Krijg je nog een brief met een bevestiging? Of maken ze er geen punt van (heb wel een digitale bevestiging)
Uitnodigingsbrief hebben ze bij mij niet naar gevraagd. Als je je maar kunt legitimeren. Wel is het de bedoeling dat je de ingevulde vragenlijst meeneemt. Als je die ook hebt weggegooid, kun je deze online vinden, uitprinten, invullen en meenemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')