abonnement Unibet Coolblue
pi_199811767
hi FOK!kers,
Altijd een stille meelezer geweest, maar na een enorme kutweek toch besloten een topic te openen om van me af te schrijven. Vriendinnen kunnen de ellende niet meer aan :')

Na 5 jaar is mijn relatie voorbij. Het ging al een tijdje niet echt goed, moet ik zeggen. In juni vorig jaar ben ik aangerand op mijn werk, waardoor ik qua seksleven enorm bang werd en dichtslibde. Therapie gehad, en in september een keer seks gehad. Zwanger, door de pil heen. Na goed overleg besloten het weg te laten halen en een spiraal laten zetten. Echter had ik door die gebeurtenis onwijze seksangst. Hij vond dat natuurlijk kut voor me, maar gaf zelf ook meerdere malen aan er wel behoefte aan te hebben.
Ik had toegezegd dat ik ermee aan de slag wilde (door middel van een seksuoloog), maar dat ík daar klaar voor moest zijn. We hebben nog wel geprobeerd seks te hebben, maar dat resulteerde in verkrampen en een enorme huilbui.

Afgelopen donderdag had ik mijn eerste afspraak bij de seksuoloog staan. Echter kwam meneer dinsdagavond dronken thuis en verkondigde woensdagochtend het nieuws dat hij ''van me houdt, maar dat het er niet meer inzit''. Met het vriendelijke docht dringende verzoek om mijn spullen te pakken. Z'n ouders waren thuis en terwijl ik totaal overdonderd mijn spullen bij elkaar zocht, zat hij op de bank beneden te janken en heeft z'n ouders even ingelicht dat we niet verder gingen met elkaar. (Had ik al benoemd dat ik vrijdag mijn scriptie in moest leveren?).

Ik ben naar huis gegaan, stevig gejankt, vriendinnen kwamen langs, het hele pakket. Wel nog contact gehad via sms (ik begreep het niet, voelde me onzeker en had zoveel vragen).

Ik ben met frisse tegenzin toch naar mijn afspraak met de seksuoloog gegaan en hoewel er nog werk aan de winkel is, kwam ik tot de conclusie dat ik meer dan ooit met deze jongen wilde zijn en dat ik er heel graag aan wilde werken dat alles goedkwam.
Exlief gaf echter aan dat hij heel trots was dat ik de stap gezet had, maar dat het voor hem toch echt te laat is.

Uiteindelijk heeft hij er zondag mee ingestemd om te gaan praten. Wij naar het bos om 23.00 's avonds want hij moest werken en na veel huilen samen en handje vasthouden, heeft hij aangegeven dat hij heel veel van me houdt, maar dat hij geen toekomst (meer) met me ziet. Daarnaast vond hij dat ik de laatste tijd teveel in een negatieve spiraal zat, en dat het hem niet meer lukte om mij daaruit te krijgen. Hij kon geen duidelijkheid geven over hóelang dit precies al bij hem speelde. Ik heb de vraag gesteld waarom hij het nooit besproken heeft, en hij gaf aan dat hij niet het gevoel had dat dat kon. Daarnaast gaf hij aan me niet te missen, maar dat hij vooral heel opgelucht was. Keurig netjes afscheid genomen en sindsdien elkaar ook met rust gelaten.

Maar ik voel me kut.
pi_199811779
Knuffel!
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:05:07 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199811878
Kan me voorstellen dat je dit even van je af moest schrijven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 22:06:32 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199811907
Mooi kut TS. Het gaat voorbij hoor, maar nú heb je daar geen ene flikker aan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199811960
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:59 schreef scrupuleus het volgende:
Knuffel!
Lief! Knuffel terug!
pi_199811968
Jeetje wat klote zeg. Snap dat je je daar goed kut van voelt.

In elk geval fijn dat je intussen wel een weg bent ingeslagen om met de seksuoloog te praten. Denk goed om dat door te zetten :)

Sterkte!
pi_199811986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:06 schreef CoolGuy het volgende:
Mooi kut TS. Het gaat voorbij hoor, maar nú heb je daar geen ene flikker aan.
Ik wéét ook wel dat het voorbij gaat en dat over een tijd ik waarschijnlijk ook denk dat het dan niet voorbestemd was.. Maar gewoon de hele combinatie van alles en dan vooral dat opgelucht voelen van zijn kant.. Mis me gewoon, verdomme.
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:17:30 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199812116
Wel een klotestreek om dat vlak voor het inleveren van je scriptie mee te delen. Na 5 jaar had ie ook nog wel een paar dagen kunnen wachten lijkt me :{

Maar goed, achteraf kijk je er op terug met het idee dat dit maar beter was. Want een écht goede partner laat je niet zonder over zulke dingen te praten ineens vallen. En zo iemand verdien je :Y

Voor nu veel sterkte :*
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 22:17:31 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199812117
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:10 schreef MlNTHE het volgende:

[..]

Ik wéét ook wel dat het voorbij gaat en dat over een tijd ik waarschijnlijk ook denk dat het dan niet voorbestemd was.. Maar gewoon de hele combinatie van alles en dan vooral dat opgelucht voelen van zijn kant.. Mis me gewoon, verdomme.
Tja. Maar het maakt de weg vrij voor nog iets veel mooiers denk ik. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:18:29 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_199812134
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:10 schreef MlNTHE het volgende:

[..]

Ik wéét ook wel dat het voorbij gaat en dat over een tijd ik waarschijnlijk ook denk dat het dan niet voorbestemd was.. Maar gewoon de hele combinatie van alles en dan vooral dat opgelucht voelen van zijn kant.. Mis me gewoon, verdomme.
Dat zeggen ook, dat is nog een trap nageven :|W Echt tactisch is ie niet in z'n communicatie zeg maar.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 22:21:19 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199812191
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:18 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zeggen ook, dat is nog een trap nageven :|W Echt tactisch is ie niet in z'n communicatie zeg maar.
Of hij voelt dat echt zo en heeft er geen doekjes om gewonden? Dat maakt het voor TS niet leuker om te horen natuurlijk, dat snap ik.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199812391
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:10 schreef MlNTHE het volgende:

[..]

Ik wéét ook wel dat het voorbij gaat en dat over een tijd ik waarschijnlijk ook denk dat het dan niet voorbestemd was.. Maar gewoon de hele combinatie van alles en dan vooral dat opgelucht voelen van zijn kant.. Mis me gewoon, verdomme.
Ik denk dat hij niet zozeer opgelucht is dat hij van jou af is... Maar meer omdat hij van het gevoel af is waar hij hoogstwaarschijnlijk al lang mee rondliep. De twijfel. Het niet pijn willen doen van jou. Wanneer is nou het goede moment? Etc.

Nu is hij daar vanaf. Tuurlijk gaat hij de leuke en simpele momenten met jou missen. Tenzij hij een hart van steen heeft.

Maar voor de rest is het natuurlijk goed klote. Succes met je scriptie, traject bij de seksuoloog én het verwerken van het verdriet.

Gelukkig is één cliché altijd waar gebleken. Tijd heelt alle wonden.

Knuffels.
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:43:53 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_199812665
Was er iets te redden aan die relatie?

Goed dat je naar een therapeut gaat voor problemen, maar uit je verhaal krijg ik de indruk dat je zelf dusdanig in de knoop zit dat dit vooral voor jezelf bedoeld is (en ik denk dat dat goed is en ook wat je het meeste nodig hebt).


Op zo'n moment is het ook de vraag of je partner je daarmee verder kan en wil helpen...
Ik heb de indruk dat je vriend tot de conclusie kwam dat hij daarbij jou ook verder niet kon helpen.

Of dat terecht is weet ik niet, maar ik kan me er zeker wel wat bij voorstellen (aangezien hij zelf ook huilde bij het uitgaan neem ik aan dat hij het ook liever anders had gezien)

Sommige beslissingen zijn hard en doen pijn, maar soms kan het ook de juiste blijken te zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:48:55 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_199812764
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:29 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik denk dat hij niet zozeer opgelucht is dat hij van jou af is... Maar meer omdat hij van het gevoel af is waar hij hoogstwaarschijnlijk al lang mee rondliep. De twijfel. Het niet pijn willen doen van jou. Wanneer is nou het goede moment? Etc.

Nu is hij daar vanaf. Tuurlijk gaat hij de leuke en simpele momenten met jou missen. Tenzij hij een hart van steen heeft.

Maar voor de rest is het natuurlijk goed klote. Succes met je scriptie, traject bij de seksuoloog én het verwerken van het verdriet.

Gelukkig is één cliché altijd waar gebleken. Tijd heelt alle wonden.

Knuffels.
Dit.

En ik denk dat hij niet goed kon dealen met het sex-probleempje, maar dat niet echt aan durfde te kaarten.. die dingen zijn moeilijk. TS heeft er serieus problemen mee, dan ga je niet zitten drammen of er een issue van maken. Maar het probleem is er wel, wat moet je dan?

Sterkte TS, probeer aan je issues te werken, maar het zal tijd vergen, ontkom je niet aan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_199812876
Wat heftig!!
sterkte zeg..

hoop dat het goed gaat komen met je scriptie.

ps.
je had geen fake account aan te hoeven maken.
pi_199813226
Waarom had hij niet het gevoel dat erover gepraat kon worden als hij het nooit geprobeerd had?
Naar voor je. Wat ging er precies door je heen bij seks met je vriend, want in tegenstelling tot de persoon van de aanranding vond je hem wel aantrekkelijk? Was je bang dat hij ook dingen tegen je zin in zou doen? Waarom was het niet mogelijk om te geloven dat hij anders was?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 10 juni 2021 @ 02:13:58 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199813805
Je bent beter af zonder hem. Het lijkt niet alsof hij echt om jou gaf, als hij niet om kan gaan met een periode dat je het moeilijk heb. Beter kom je er nu achter, dan tijdens je huwelijk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199820338
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
En ik denk dat hij niet goed kon dealen met het sex-probleempje, maar dat niet echt aan durfde te kaarten.. die dingen zijn moeilijk. TS heeft er serieus problemen mee, dan ga je niet zitten drammen of er een issue van maken. Maar het probleem is er wel, wat moet je dan?
Als ik het zo lees was de eindeloze negativiteit (verklaarbaar, want de problemen zijn niet mals) van TS ook een dealbreaker. D'r exvriendje lijkt me geen baken van goede communicatie, maar als iemand zo is kan hij er ook niet zo heel veel aan doen. Blijkbaar hield hij nog steeds van haar, maar kostte alles te veel energie (en zijn gezonde sexleven).

Gelukkig voor TS heelt de tijd alle wonden en ze werkt aan haar problemen, dus uiteindelijk ligt er weer een nieuwe ware in het verschiet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Vis een optie? donderdag 10 juni 2021 @ 22:58:44 #19
70532 loveli
N
pi_199825235
Heeft hij ook nog gezegd dat hij niet meer verliefd is?
crap in = crap out
pi_199828342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:58 schreef MlNTHE het volgende:
hi FOK!kers,
Altijd een stille meelezer geweest, maar na een enorme kutweek toch besloten een topic te openen om van me af te schrijven. Vriendinnen kunnen de ellende niet meer aan :')

Na 5 jaar is mijn relatie voorbij. Het ging al een tijdje niet echt goed, moet ik zeggen. In juni vorig jaar ben ik aangerand op mijn werk, waardoor ik qua seksleven enorm bang werd en dichtslibde. Therapie gehad, en in september een keer seks gehad. Zwanger, door de pil heen. Na goed overleg besloten het weg te laten halen en een spiraal laten zetten. Echter had ik door die gebeurtenis onwijze seksangst. Hij vond dat natuurlijk kut voor me, maar gaf zelf ook meerdere malen aan er wel behoefte aan te hebben.
Ik had toegezegd dat ik ermee aan de slag wilde (door middel van een seksuoloog), maar dat ík daar klaar voor moest zijn. We hebben nog wel geprobeerd seks te hebben, maar dat resulteerde in verkrampen en een enorme huilbui.

Afgelopen donderdag had ik mijn eerste afspraak bij de seksuoloog staan. Echter kwam meneer dinsdagavond dronken thuis en verkondigde woensdagochtend het nieuws dat hij ''van me houdt, maar dat het er niet meer inzit''. Met het vriendelijke docht dringende verzoek om mijn spullen te pakken. Z'n ouders waren thuis en terwijl ik totaal overdonderd mijn spullen bij elkaar zocht, zat hij op de bank beneden te janken en heeft z'n ouders even ingelicht dat we niet verder gingen met elkaar. (Had ik al benoemd dat ik vrijdag mijn scriptie in moest leveren?).

Ik ben naar huis gegaan, stevig gejankt, vriendinnen kwamen langs, het hele pakket. Wel nog contact gehad via sms (ik begreep het niet, voelde me onzeker en had zoveel vragen).

Ik ben met frisse tegenzin toch naar mijn afspraak met de seksuoloog gegaan en hoewel er nog werk aan de winkel is, kwam ik tot de conclusie dat ik meer dan ooit met deze jongen wilde zijn en dat ik er heel graag aan wilde werken dat alles goedkwam.
Exlief gaf echter aan dat hij heel trots was dat ik de stap gezet had, maar dat het voor hem toch echt te laat is.

Uiteindelijk heeft hij er zondag mee ingestemd om te gaan praten. Wij naar het bos om 23.00 's avonds want hij moest werken en na veel huilen samen en handje vasthouden, heeft hij aangegeven dat hij heel veel van me houdt, maar dat hij geen toekomst (meer) met me ziet. Daarnaast vond hij dat ik de laatste tijd teveel in een negatieve spiraal zat, en dat het hem niet meer lukte om mij daaruit te krijgen. Hij kon geen duidelijkheid geven over hóelang dit precies al bij hem speelde. Ik heb de vraag gesteld waarom hij het nooit besproken heeft, en hij gaf aan dat hij niet het gevoel had dat dat kon. Daarnaast gaf hij aan me niet te missen, maar dat hij vooral heel opgelucht was. Keurig netjes afscheid genomen en sindsdien elkaar ook met rust gelaten.

Maar ik voel me kut.
Ha die Mint, welkom op FOK! als actieve user. Waren de omstandigheden maar anders.

Vervelende en complexe situatie waar je in zit. Blijkbaar heeft je ex, door omstandigheden en/of andere factoren, niet meer het geduld voor jouw situatie. Hoe hard het ook klinkt: je hebt daardoor niet veel meer aan hem. Focus op jezelf om weer een stabiel persoon op alle vlakken te worden. Wij kunnen daarbij helpen, je vriendinnen etc.

Naast je situatie heb je denk ik ook de breuk met je ex te verwerken wat het allemaal complexer maakt. En juist dan moet je juist jezelf redden: red altijd jezelf, een ander gaat dat nooit voor je doen in deze wereld.

En bedenk Mint: je wilt niet in situaties komen die je niet wilt dus probeer die ook te voorkomen. Dat je dan af en toe je tanden laat zien en boos wordt of iets weigert hoort daarbij.
pi_199877124
Sterkte!

De beste tip die ik kan geven is; zoek afleiding met vriendinnen! Enerzijds kun je er dan met zo over praten (dat draagt bij aan de verwerking) en anderzijds zorgt het voor afleiding en hopelijk ook weer wat leuke momenten!

Op een dag doet het wat minder pijn en er komt ook zeker weer een tijd dat je kan genieten van het leven!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_199879019
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:27 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarom had hij niet het gevoel dat erover gepraat kon worden als hij het nooit geprobeerd had?
Naar voor je. Wat ging er precies door je heen bij seks met je vriend, want in tegenstelling tot de persoon van de aanranding vond je hem wel aantrekkelijk? Was je bang dat hij ook dingen tegen je zin in zou doen? Waarom was het niet mogelijk om te geloven dat hij anders was?
Dit lijkt mij gespreksvoer voor bij de seksuoloog, niet op een openbaar forum. Het gaat TS niet nu door de eerste kutte fase heen helpen.
  maandag 14 juni 2021 @ 12:11:18 #23
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199879266
Het is nooit leuk zoiets.
Hoewel ik er bij m'n laatste eerder een gat in de lucht sprong toen die weg was.
Achja.. inmiddels alweer 2+ jaar alleen.

Anyway sterkte!
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_199880056
Hoi klote je situatie ook is: Je verdiend een betere partner dan iemand die jou na een relatie van 5 jaar verlaat in plaats van samen naar een oplossing te zoeken, op het moment dat jij het erg moeilijk hebt.
pi_199883149
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:10 schreef MlNTHE het volgende:

en dan vooral dat opgelucht voelen van zijn kant.. Mis me gewoon, verdomme.
Gaat 'm niet worden denk ik.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_199891932
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:17 schreef kwiwi het volgende:
Wel een klotestreek om dat vlak voor het inleveren van je scriptie mee te delen. Na 5 jaar had ie ook nog wel een paar dagen kunnen wachten lijkt me :{
Wat een onzin :')

Die scriptie kan wel over. Er is altijd wel wat te verzinnen waarom het niet uit komt: Daags na de scriptie is haar moeder jarig, moet ze haar rij examen doen of is ze uitgenodigd voor een babyshower..

Als het over is, is het over, uitstellen heeft geen nut.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:05:30 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199891954
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat een onzin :')

Die scriptie kan wel over. Er is altijd wel wat te verzinnen waarom het niet uit komt: Daags na de scriptie is haar moeder jarig, moet ze haar rij examen doen of is ze uitgenodigd voor een babyshower..

Als het over is, is het over, uitstellen heeft geen nut.
Wat een onzin. Het is vast niet over van het ene op het andere moment. Die paar dagen wachten totdat ze de scriptie af had en ingeleverd konden er dan ook nog wel even bij. Het is eigenlijk een egoïstische rotstreek om zo kort voor die inleverdatum de relatie uit te maken en haar daarmee zo uit haar broodnodige concentratie te halen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199891978
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is vast niet over van het ene op het andere moment. Die paar dagen wachten totdat ze de scriptie af had en ingeleverd konden er dan ook nog wel even bij. Het is eigenlijk een egoïstische rotstreek om zo kort voor die inleverdatum de relatie uit te maken en haar daarmee zo uit haar broodnodige concentratie te halen.
Zachte heelmeesters...

Hij is haar geen empathie meer verplicht, het is immers uit en zijn gevoel is over voor haar.
Jammer voor haar, het leven heeft nog wel meer pijn en dingen die niet uit komen in petto.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:12:04 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199891993
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:09 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters...

Hij is haar geen empathie meer verplicht, het is immers uit en zijn gevoel is over voor haar.
Jammer voor haar, het leven heeft nog wel meer pijn en dingen die niet uit komen in petto.
Hoezo, ‘zachte heelmeesters’? Je kunt het maar beter op een kloterig moment uitmaken, dan weet ze direct wat voor hufter je eigenlijk bent en dan zal ze blij zijn dat ze van je af is.

Ja, ik vat hem nu.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 09:18:37 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199892629
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoezo, ‘zachte heelmeesters’? Je kunt het maar beter op een kloterig moment uitmaken, dan weet ze direct wat voor hufter je eigenlijk bent en dan zal ze blij zijn dat ze van je af is.

Ja, ik vat hem nu.
Nee, ik denk dat vriend van TS op dat punt was dat het 'nu moet', want dan is het hoge woord er uit, want daar zit je dan enorm tegen aan te hikken, en blijkbaar vond hij zijn gevoel volgen belangrijker dan dat zijn nu-ex nog die scriptie moet af maken en het dus 'nu niet goed uitkomt'.

Hij vindt zijn eigen gedoe belangrijker dan haar gedoe. Is dat kut? Jazeker. Maakt hem dat een hufter? Mwah, weet ik niet, maar ik snap wel dat je dat zo ziet, want ik weet niet of ik het ook zo had gedaan, maar ik ben nog nooit in de situatie geweest dat er <belangrijk iets> samenviel met dat moment van <het hoge woord moet er NU NU NU uit> dus ik weet het niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:22:10 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199892670
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat vriend van TS op dat punt was dat het 'nu moet', want dan is het hoge woord er uit, want daar zit je dan enorm tegen aan te hikken, en blijkbaar vond hij zijn gevoel volgen belangrijker dan dat zijn nu-ex nog die scriptie moet af maken en het dus 'nu niet goed uitkomt'.

Hij vindt zijn eigen gedoe belangrijker dan haar gedoe. Is dat kut? Jazeker. Maakt hem dat een hufter? Mwah, weet ik niet, maar ik snap wel dat je dat zo ziet, want ik weet niet of ik het ook zo had gedaan, maar ik ben nog nooit in de situatie geweest dat er <belangrijk iets> samenviel met dat moment van <het hoge woord moet er NU NU NU uit> dus ik weet het niet.
Ik begrijp niet zo goed waarom je meent dit te moeten uitleggen. Ik snap dit allemaal best.

Ik stoor me alleen aan het duidelijke gebrek aan inlevingsvermogen van Godshand waar het TS betreft.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 09:28:23 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199892740
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed waarom je meent dit te moeten uitleggen. Ik snap dit allemaal best.

Ik stoor me alleen aan het duidelijke gebrek aan inlevingsvermogen van Godshand waar het TS betreft.
Nou, jij refereert aan 'het meest kloterige moment', maar ja, er is nooit een goed moment, en daar komt bij dat als je dat goed snapt, ik dan weer niet snap waarom jij begint over 'het meest kloterige moment' waar ex-vriend voor gekozen heeft, want immers, 'je snapt het allemaal best' dus snap je ook prima dat het feit dat het TS niet goed uitkomt op dat moment van ondergeschikt belang is voor TS' ex, want zijn eigen gevoel van 'het moet nu' gaat boven alles.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:31:06 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199892773
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, jij refereert aan 'het meest kloterige moment', maar ja, er is nooit een goed moment, en daar komt bij dat als je dat goed snapt, ik dan weer niet snap waarom jij begint over 'het meest kloterige moment' waar ex-vriend voor gekozen heeft, want immers, 'je snapt het allemaal best' dus snap je ook prima dat het feit dat het TS niet goed uitkomt op dat moment van ondergeschikt belang is voor TS' ex, want zijn eigen gevoel van 'het moet nu' gaat boven alles.
Een kloterig moment. Ik zeg nergens ‘het meest kloterige moment’.

Er is nooit een goed moment. Maar een paar dagen voordat iemand een scriptie moet inleveren is best een kloterig moment. Ik snap niet waarom jij je energie verspilt om daar nog kanttekeningen bij te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 09:32:48 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199892797
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een kloterig moment. Ik zeg nergens ‘het meest kloterige moment’.

Er is nooit een goed moment. Maar een paar dagen voordat iemand een scriptie moet inleveren is best een kloterig moment. Ik snap niet waarom jij je energie verspilt om daar nog kanttekeningen bij te maken.
Ja, dat is een kloterig moment ja. Maar daar ligt de ex van TS niet wakker van, want hij vindt zijn eigen gedoe belangrijker dan haar gedoe. Nou, dat mag hij. ik weet niet of hem dat een hufter maakt, en kan in die zin Godshands redenering wel volgen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:33:57 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199892821
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is een kloterig moment ja. Maar daar ligt de ex van TS niet wakker van, want hij vindt zijn eigen gedoe belangrijker dan haar gedoe. Nou, dat mag hij. ik weet niet of hem dat een hufter maakt, en kan in die zin Godshands redenering wel volgen.
Nou, dan weten we dat. Bedankt.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 15 juni 2021 @ 09:34:32 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199892824
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, dan weten we dat. Bedankt.
Top! ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199893132
Nou TS is weer lekker actief in haar eigen topic.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:55:07 #38
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_199895323
Als toch wel ervaringsdeskundige nu wil ik hier wel een aantal dingen over zeggen.

Over de timing: Dit is overduidelijk iets wat langer speelde, en als jij de partij bent die het uit wil/moet maken, dan is het inderdaad onmogelijk een 'goed' moment te vinden. Zoals Godshand zegt, er was geen goed moment geweest, en waarschijnlijk zat het hem echt al heel lang heel hoog, dus ja.

Gezien verhaal van TS verwacht ik dat er meer aan de hand is/was dan alleen 'seksproblemen' om het zo maar even te zeggen. Het feit dat je niet klaar bent om bij de seksuoloog te beginnen wijst daar sterk op. Grote kans dat dat ook meteen de oorzaak is dat de ex het niet (genoeg) heeft aangekaart of besproken. Of dat hij het wel op meerdere momenten heeft geprobeerd maar geen ruimte zag om het écht te bespreken vanwege een of ander.

En TS, ik denk dat jij helemaal niets hebt aan deze relatie inderdaad. Niet omdat je ex een hufter is of iets dergelijks (zou ik niet op basis van deze beperkte info durven stellen), maar omdat je er daadwerkelijk niet mee geholpen blijkt te zijn. Je hebt blijkbaar problemen met jezelf, die had je ook tijdens de relatie en die zijn ook niet opgelost door/met je (ex-)partner; kan me ook voorstellen dat er schuldgevoelens etc spelen vanwege het niet kunnen hebben van seks terwijl je een relatie hebt, dat helpt ook niet per se mee.

Ik zou zeggen, zie dit als hint dat er iets moet gebeuren voordat je een goede relatie weer kan hebben, en besef je dat een relatie hebben je problemen (blijkbaar) niet oplost
WFPB!
pi_199895984
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:17 schreef kwiwi het volgende:
Wel een klotestreek om dat vlak voor het inleveren van je scriptie mee te delen. Na 5 jaar had ie ook nog wel een paar dagen kunnen wachten lijkt me :{

Maar goed, achteraf kijk je er op terug met het idee dat dit maar beter was. Want een écht goede partner laat je niet zonder over zulke dingen te praten ineens vallen. En zo iemand verdien je :Y

Voor nu veel sterkte :*
^Dit!!!

Veel sterkte O+ Komt zeker goed!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 15 juni 2021 @ 14:22:47 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199896511
Heb je iets met die aanranding gedaan? Aangifte? Gemeld bij HR enzo?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199905931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:22 schreef nils7 het volgende:
Heb je iets met die aanranding gedaan? Aangifte? Gemeld bij HR enzo?
Vast wel maar daar gaat deze topic niet over.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:13:16 #42
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199907881
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 00:03 schreef HSG het volgende:

[..]

Vast wel maar daar gaat deze topic niet over.
Nou als mij partner dit zou mee maken en dit niet meld en/of aangifte zou gedaan hebben zou ik, om eerlijk te zijn, wel er aan gaan twijfelen.

No offense en wil ook niet zeggen dat het in dit topic zo is maar er lopen er een paar rond op deze wereld die helaas dit soort dingen roepen voor aandacht. (En ja de echte slachtoffers zijn slachtoffer van dat soort grappen).
Daarom was mijn vraag of ze wel stappen ondernomen heeft om dit te loggen op z’n minst en de dader aan te pakken.

Maar als mijn partner bij mij zou melden dat dit was gebeurt maar verder geen actie zou ondernemen bijvoorbeeld dan zou ik in ieder geval wel aan de relatie gaan twijfelen.
Dus als ze niks heeft gedaan maar wel heeft gezegd dat t gebeurt is zou het (als ik mijzelf in hem zou kunnen verplaatsen) een reden zijn om uit de relatie te stappen.
En ja ik ga er vanuit dat ze de juiste stappen wel heeft genomen maar indien niet dan snap ik de ex wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Vis een optie? woensdag 16 juni 2021 @ 10:45:23 #43
70532 loveli
N
pi_199908253
Ben ik de enige die denkt dat er een ander is?
quote:
Echter kwam meneer dinsdagavond dronken thuis en verkondigde woensdagochtend het nieuws dat hij ''van me houdt, maar dat het er niet meer inzit''. Met het vriendelijke docht dringende verzoek om mijn spullen te pakken.
Dronken worden, hij houdt van TS, "maar".. en *patsboem* in 1 klap mist hij haar niet meer.
crap in = crap out
pi_199909302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:45 schreef loveli het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat er een ander is?
[..]

Dronken worden, hij houdt van TS, "maar".. en *patsboem* in 1 klap mist hij haar niet meer.
En daar heeft TS wat aan?

Heeft RTL Boulevard niet al genoeg geroddel? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:01:36 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199909896
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou als mij partner dit zou mee maken en dit niet meld en/of aangifte zou gedaan hebben zou ik, om eerlijk te zijn, wel er aan gaan twijfelen.

No offense en wil ook niet zeggen dat het in dit topic zo is maar er lopen er een paar rond op deze wereld die helaas dit soort dingen roepen voor aandacht. (En ja de echte slachtoffers zijn slachtoffer van dat soort grappen).
Daarom was mijn vraag of ze wel stappen ondernomen heeft om dit te loggen op z’n minst en de dader aan te pakken.

Maar als mijn partner bij mij zou melden dat dit was gebeurt maar verder geen actie zou ondernemen bijvoorbeeld dan zou ik in ieder geval wel aan de relatie gaan twijfelen.
Dus als ze niks heeft gedaan maar wel heeft gezegd dat t gebeurt is zou het (als ik mijzelf in hem zou kunnen verplaatsen) een reden zijn om uit de relatie te stappen.
En ja ik ga er vanuit dat ze de juiste stappen wel heeft genomen maar indien niet dan snap ik de ex wel.
Jezus wat een debiele reactie. Niet iedereen kan die stappen zomaar nemen, al is het maar uit angst. Als het werkgerelateerd is kan je de angst hebben je baan te verliezen, niet geloofd te worden (wat blijkbaar al begint bij de partner in dit geval), geen referentie te kunnen krijgen voor een nieuwe baan, enzovoorts enzovoorts. Buiten het eeuwenoude schuldgevoel dat is aangepraat door de manier waarop er verschillend met vrouwen en mannen wordt omgegaan wat betreft seksualiteit. Mannen komen weg met "boys will be boys" en "het is toch een compliment als hij je aanraakt?" terwijl vrouwen wordt verweten dat ze zich "minder uitdagend hadden moeten kleden" en "je zult vast signalen hebben afgegeven dat je het heus wel wilde".

Dit zie je nog steeds in de verwoording van bijvoorbeeld krantenartikelen omtrent verkrachting, waarbij er wordt gesproken over ongewenste seks i.p.v. verkrachting bijvoorbeeld.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199910229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:45 schreef loveli het volgende:
Ben ik de enige die denkt dat er een ander is?
[..]

Dronken worden, hij houdt van TS, "maar".. en *patsboem* in 1 klap mist hij haar niet meer.
dronken worden wijst toch niet zozeer op een ander? bij een ander zou eerder z'n pik naar kutvocht ruiken ipv z'n adem naar alcohol.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Vis een optie? woensdag 16 juni 2021 @ 13:46:27 #47
70532 loveli
N
pi_199910452
quote:
13s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Debsterr het volgende:
Niet iedereen kan die stappen zomaar nemen, al is het maar uit angst.
Of vanwege de impact die het heeft. Gezien bij ons op werk, hij (vast) een schorsing, zij (uitzendkracht) vlak erna overspannen. Als iedereen het weet en naar jou kijkt "oh was zij van dat akkefietje". Zij is niet meer teruggekomen, hij werkt er nog.

En dat ging niet om aanranding, maar ongewenste omgangsvormen. Geheel terecht dat ze een klacht indiende, een andere aanpak had misschien beter uitgepakt.
crap in = crap out
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 13:48:40 #48
441859 crew  Lenny77
pi_199910473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou als mij partner dit zou mee maken en dit niet meld en/of aangifte zou gedaan hebben zou ik, om eerlijk te zijn, wel er aan gaan twijfelen.

No offense en wil ook niet zeggen dat het in dit topic zo is maar er lopen er een paar rond op deze wereld die helaas dit soort dingen roepen voor aandacht. (En ja de echte slachtoffers zijn slachtoffer van dat soort grappen).
Daarom was mijn vraag of ze wel stappen ondernomen heeft om dit te loggen op z’n minst en de dader aan te pakken.

Maar als mijn partner bij mij zou melden dat dit was gebeurt maar verder geen actie zou ondernemen bijvoorbeeld dan zou ik in ieder geval wel aan de relatie gaan twijfelen.
Dus als ze niks heeft gedaan maar wel heeft gezegd dat t gebeurt is zou het (als ik mijzelf in hem zou kunnen verplaatsen) een reden zijn om uit de relatie te stappen.
En ja ik ga er vanuit dat ze de juiste stappen wel heeft genomen maar indien niet dan snap ik de ex wel.
Serieus? :')

Als je je eens zou verdiepen in de cijfers van de aangiftes (die al laag zijn) en de nog veel lagere kans op veroordeling, dan zou je wel anders denken.
Leuk dat je dan ook nog je lief kwijt kan raken door zoiets.
Ach.... langs de andere kant ben je iemand die zo denkt ook maar beter kwijt dan rijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_199910770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:10 schreef MlNTHE het volgende:

[..]

Ik wéét ook wel dat het voorbij gaat en dat over een tijd ik waarschijnlijk ook denk dat het dan niet voorbestemd was.. Maar gewoon de hele combinatie van alles en dan vooral dat opgelucht voelen van zijn kant.. Mis me gewoon, verdomme.
Ik voelde me ook opgelucht toen ik een punt achter de relatie met een ex had gezet. Ik was klaar en kon vooruit kijken, maar voor mijn ex begon het pas en brak een periode van terugkijken aan. Ik denk dat jouw ex al veel langer het proces doormaakt van twijfelen en toch doorgaan en alsnog tot de conclusie komen dat het niet werkt zo.

Hoewel ik zijn timing ongelukkig vind, begrijp ik zijn keuze wel. Jij bent begrijpelijk erg met jezelf bezig geweest en hebt tegelijk om tijd gevraagd. Had hij je onder druk moeten zetten door over zijn behoeftes te praten? Dat was ook niet fraai geweest. Had hij zijn eigen gevoelens opzij moeten zetten en onvoorwaardelijk moeten wachten tot je weer openstaat voor intimiteit, wetend dat dat moment misschien wel nooit aanbreekt? Het lijkt me niet oké om dat van hem te vragen.

Al met al is het voor jullie beiden een erg verdrietige situatie. Veel sterkte!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199910800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nou als mij partner dit zou mee maken en dit niet meld en/of aangifte zou gedaan hebben zou ik, om eerlijk te zijn, wel er aan gaan twijfelen.

No offense en wil ook niet zeggen dat het in dit topic zo is maar er lopen er een paar rond op deze wereld die helaas dit soort dingen roepen voor aandacht. (En ja de echte slachtoffers zijn slachtoffer van dat soort grappen).
Daarom was mijn vraag of ze wel stappen ondernomen heeft om dit te loggen op z’n minst en de dader aan te pakken.

Maar als mijn partner bij mij zou melden dat dit was gebeurt maar verder geen actie zou ondernemen bijvoorbeeld dan zou ik in ieder geval wel aan de relatie gaan twijfelen.
Dus als ze niks heeft gedaan maar wel heeft gezegd dat t gebeurt is zou het (als ik mijzelf in hem zou kunnen verplaatsen) een reden zijn om uit de relatie te stappen.
En ja ik ga er vanuit dat ze de juiste stappen wel heeft genomen maar indien niet dan snap ik de ex wel.
NWS / Verkrachting door zedendelinquent die onder toezicht stond

TLDR? In 2019 een geschatte 3500 verkrachtingen (dus niet eens aanranding), en 102 veroordelingen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199910907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:48 schreef Lenny77 het volgende:

Ach.... langs de andere kant ben je iemand die zo denkt ook maar beter kwijt dan rijk.
Dat kun je volgens mij niet zeggen. TS heeft een relatie van vijf jaar achter de rug en de problemen speelden al een jaar. Dat is 20% van de relatie. Ze hebben geen kinderen samen, geen eigen woning. De ex moet ook aan zichzelf kunnen denken en verder kunnen gaan met zijn leven op een bepaald moment. Of hij de handdoek te vroeg in de ring gooit is moeilijk te bepalen. Ik heb al bijna 20 jaar een relatie en we hebben kinderen samen, een huis en plannen voor de toekomst. In mijn geval zou een jaar te kort zijn, maar ik weet niet of ik 4 jaar zou wachten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 14:54:58 #52
441859 crew  Lenny77
pi_199911308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat kun je volgens mij niet zeggen. TS heeft een relatie van vijf jaar achter de rug en de problemen speelden al een jaar. Dat is 20% van de relatie. Ze hebben geen kinderen samen, geen eigen woning. De ex moet ook aan zichzelf kunnen denken en verder kunnen gaan met zijn leven op een bepaald moment. Of hij de handdoek te vroeg in de ring gooit is moeilijk te bepalen. Ik heb al bijna 20 jaar een relatie en we hebben kinderen samen, een huis en plannen voor de toekomst. In mijn geval zou een jaar te kort zijn, maar ik weet niet of ik 4 jaar zou wachten.
Ik heb het niet over de ts, mijn antwoord was op Nils die beweerde dat: geen bewijs, geen gezeik (extreem kort door de bocht samengevat :P)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 17 juni 2021 @ 09:08:13 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199921993
quote:
13s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Jezus wat een debiele reactie. Niet iedereen kan die stappen zomaar nemen, al is het maar uit angst. Als het werkgerelateerd is kan je de angst hebben je baan te verliezen, niet geloofd te worden (wat blijkbaar al begint bij de partner in dit geval), geen referentie te kunnen krijgen voor een nieuwe baan, enzovoorts enzovoorts. Buiten het eeuwenoude schuldgevoel dat is aangepraat door de manier waarop er verschillend met vrouwen en mannen wordt omgegaan wat betreft seksualiteit. Mannen komen weg met "boys will be boys" en "het is toch een compliment als hij je aanraakt?" terwijl vrouwen wordt verweten dat ze zich "minder uitdagend hadden moeten kleden" en "je zult vast signalen hebben afgegeven dat je het heus wel wilde".

Dit zie je nog steeds in de verwoording van bijvoorbeeld krantenartikelen omtrent verkrachting, waarbij er wordt gesproken over ongewenste seks i.p.v. verkrachting bijvoorbeeld.
Nogmaals ik ga er gewoon vanuit dat TS dit gewoon op z'n minst gemeld heeft bij HR of andere instanties en een aangifte heeft.
Maar ik blijf erbij dat je dit soort dingen moet melden want anders kan zo'n persoon door gaan en komt diegene er mee weg, want dat is het gevolg als je niks zegt. Wil je dat wel?

Heb zelf mee gemaakt dat iemand een seksueel over-het-randje-opmerking maakte tegen (inmiddels) mijn vrouw op de werkvloer.
Ik stond er gewoon naast toen het gebeurde dus ik weet wat en hoe dit soort dingen kunnen gebeuren.
Dit is netjes gemeld bij haar leidinggevende en volgens mij is diegene er op aangesproken.
In ieder geval had (toen al mijn vriendin) er daarna geen last meer van gehad.

Voor iedereen die dit leest en je maakt seksueel ontoelaatbaar gedrag mee: opmerkingen, aanrakingen op vreemde plekken of erger.
Doe er wat mee en meldt dit.

Ja het heeft consequenties dat zeker al is het maar dat diegene weet dat hij/zij (kan ook zeker van een zij komen) fout bezig is geweest.

De andere kant van de medaille is helaas wel dat dit soort dingen ook gezegd worden door mensen die het niet hebben mee gemaakt en het enkel doen voor de aandacht. Dat gebeurt gewoon, die mensen zullen minder snel een melding doen of aangifte. Maar zover gaan om hun sharade op te houden gebeurt helaas nog wel (maar wel minder).

Voor mij persoonlijk, en ik bedoel persoonlijk, zou het een red flag zijn als mijn partner aan mijzelf wel meldt dat er enge dingen gebeurt zijn maar dit niet bij instanties (werkgever of politie) wil melden.
Want nogmaals, als je er niks mee doet verandert er helemaal niks.

Ik wil niet zeggen dat TS niks gemeld heeft enzo want dat weet ik niet. Ga daar wel even vanuit.
Het enige wat ik zeg dat als TS dat niet heeft gedaan het voor mij persoonlijk, wel gaat lopen knagen in hoe eerlijk ze zou zijn en ook bereid is er iets tegen te willen doen.
Ja ze zou ontslagen kunnen worden (of weg gepest) maar aan de andere kant, wil je voor een werkgever werken die dit soort dingen niet serieus neemt?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:14:04 #54
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199922860
Ja prima @nils7 zolang jij denkt dat niet melden = niet willen melden betekent, denk je gewoon te kortzichtig over dit soort situaties. Maar dat is ook makkelijk als man die minder snel in dit soort situaties verzeild kan raken (want eerlijk is eerlijk, het gebeurd helaas beide kanten op en is allebei net zo fout.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199923223
Wat heeft het voor zin om te gaan discussieren of de ex een lul is, of hij het op het verkeerde moment heeft uitgemaakt, etc?

Het ging gewoon niet meer tussen hen. Er zullen wellicht nog meer dingen spelen waarom hij besloot dat het beter is de relatie te beëindigen. Het is zoals het is.

Ik denk dat het voor TS het belangrijkst is dat ze alles mbt die aanranding kan verwerken en gelukkiger met zichzelf kan zijn.
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:02:55 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199924297
quote:
17s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:14 schreef Debsterr het volgende:
Ja prima @:nils7 zolang jij denkt dat niet melden = niet willen melden betekent, denk je gewoon te kortzichtig over dit soort situaties. Maar dat is ook makkelijk als man die minder snel in dit soort situaties verzeild kan raken (want eerlijk is eerlijk, het gebeurd helaas beide kanten op en is allebei net zo fout.
Nou ja, als het uitloopt in geen normale intimiteit meer kunnen hebben en naar oa een seksuoloog (ik hoop dat de ts eerst eens is begonnen met een psycholoog om het trauma te verwerken ipv gericht is op mijn lijf moet seksueel functioneren) moeten om de ellende die je is aangedaan te verwerken gaat het naar ik vermoed wel wat verder dan een ongepaste opmerking of een hand op je rug die toch steeds naar je kont glijdt.
Wat allemaal al vervelend genoeg is op de werkvloer, ook beter gemeld zou kunnen worden, maar waarbij je misschien voor de lieve vrede kiest dat niet te doen.

De gevolgen die de ts beschrijft duiden op een fiks trauma. Dat niet melden is niet verstandig. Mocht er echt iets aan de hand zijn waardoor melding hele nare gevolgen heeft bovenop alle ellende dan is dat iets wat je bespreekt met je partner neem ik aan.
Ik weet dat de kans op veroordeling schrikbarend klein is, maar het kenbaar maken is wel belangrijk. Bij politie, maar zeker ook op het werk. Als je het niet kenbaar maakt blijf je risico lopen, want die engerd blijft lekker rondlopen dan en er wordt niets gedaan om jullie op z’n minst uit elkaar te houden. Je komt dan raar over als je iemand probeert te vermijden/zeer ongemakkelijk bij bent. Ook bij een andere baan zoeken is het gunstiger als het gemeld is, voor het geval er een referentie gevraagd wordt of iets dergelijks. Maar ook om je eigen functioneren. Stel dat je in een situatie komt dat je alleen moet zijn met iemand, wat onder normale omstandigheden vanzelfsprekend is. Dan kan je zeggen goh ik heb daar een nare ervaring mee, dan kan die ander er rekening mee houden of er vanuit het bedrijf rekening mee gehouden worden.

Zo heb ik bv een mannelijke collega die erg amicaal is, hele aardige man, zit geen greintje kwaad in. Maar hij legt wel zijn hand op je schouder als hij passeert in die smalle doorgang bv. Niets aan de hand normaliter, hij is niet ongepast ofzo (geen twijfelachtige plekken aanraken, geen enkele bedoeling erachter) hij is gewoon amicaal, doet dat ook bij mannen. Hij is een dichtbij en aanraak mens, zo toont hij dat hij ok is met je.
Het komt regelmatig voor dat ik alleen ben met hem. Nu heb ik in mijn omstandigheden daar geen probleem mee, maar met zo’n trauma kan dat ongemakkelijk tot zelfs onprettig zijn. Maar komt het best een beetje apart over als je er moeilijk over doet zonder reden.
Zo zijn er vele zaken die door het trauma even ongemakkelijk kunnen zijn, waarbij mensen weten het een heel ander beeld oproept dan wanneer mensen het niet weten.

Het schaamte gevoel zit niet enkel in het feit dat er nog te weinig wordt gedaan met melding. Het zit ook in onszelf. Achteraf wilde ik dat ik niet die schaamte had gevoeld waardoor ik niets heb gezegd, het alleen heb gedragen. Als ik dat had gedaan was ik sneller genezen van dat trauma (was niet op de werkvloer trouwens).
Nu heb ik geen enkel probleem meer met die amicale collega die het echt goed bedoeld, maar de eerste jaren erna was dat wel moeilijk. Maar eigenlijk ben ik pas echt gaan genezen toen ik durfde te zeggen dat er iets naars gebeurd was (geen details behalve voor mensen heel dichtbij me) en erachter kwam dat mensen daar begrip voor hebben en rekening houden met. Dat gaf vertrouwen zodat ik weer echt kon normaliseren en dat gewone niet meer ongemakkelijk vond.

Een partner die je betwijfelt zou ik ernstig vinden, zoals die user die nepperij aanhaalt en dat dan ook van hun partner zou denken. Dat zou het erger maken. Maar een partner die stimuleert om te uiten, om melding te doen/er werk van te maken, dat zie ik als een goed iets.

Als laatste voor de TS.
Ik hoop echt dat je bezig bent met trauma verwerking. Ik lees enkel over de seksuoloog dus ik weet niet wat je verder doet.
Genees eerst je geest, dan volgt (evt met wat hulp) je lichaam.
Ik vind de weg van seksueel trauma naar seksuoloog wat apart, het voelt als ik wil niet tekort doen ipv ik wil genezen. Misschien heb ik het mis hoor, doe je ook andere dingen.
Het is nog maar kort geleden, verwerken kost tijd. Mocht je het nog niet zo doen, begin dan bij je hoofd, dat ontzettend nare plaatje dat zelfs gewone liefdevolle intimiteit overstemd. Begin niet bij je kut, begin niet bij zou toch gewoon seks met mijn partner moeten kunnen hebben, mijn lijf moet meewerken. Je lijf is niet stuk, je gedachtegang is beschadigd. Daar begint het helen.
Jij die gelukkig mag zijn, jezelf mag zijn, Inc een seksueel wezen mag zijn (in die
Liefdevolle omstandigheden). Jij die vrij mag zijn, zonder angst voor die ander, zonder die trigger die maakt dat je letterlijk dichtslaat.
Als daarna je lijf nogsteeds niet doet wat je hoofd wel wil is het tijd voor een seksuoloog. Om die laatste restjes en de herinnering van je lijf op te ruimen.
Maar nu moet jij je eerst weer ok gaan voelen. Eerst weer eens intiem met jezelf kunnen zijn. En dat bedoel ik niet seksueel.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:06:01 #57
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199924351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Een partner die je betwijfelt zou ik ernstig vinden, zoals die user die nepperij aanhaalt en dat dan ook van hun partner zou denken. Dat zou het erger maken. Maar een partner die stimuleert om te uiten, om melding te doen/er werk van te maken, dat zie ik als een goed iets.
Oh maar dit ben ik ook echt met je eens! Ik ben ook zeker voor wel melden, omdat er nooit iets veranderd als je het niet doet maar het inderdaad ook kan helpen bij je verwerking ervan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')