abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 juni 2021 @ 19:05:47 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199809523
Binnenkort willen wij (naar Frankrijk) op vakantie. Voor Frankrijk (en andere landen) moet je een negatieve PCR-test laten zien. Een (gratis) test van de GGD geldt niet (want, volgens de GGD die we hebben gebeld, zij mogen geen schriftelijk bewijs leveren van de uitslag). Alternatief is dus 1 van de tientallen bedrijfjes uitzoeken die voor een euro of 100 (!) per persoon een test doen en jou een "internationaal geaccepteerd bewijs" meegeven.

Ok, hier mijn vragen:

1. Als ik Google op hoe die bewijzen eruit zien dan zie ik werkelijk tientallen verschillende layouts. Zijn hier internationale afspraken over? Hebben handhavers in alle Europese landen een soort boekje met "mogelijke layouts"?

2. Ligt de test-uitslag ergens vast in een (door handhavers in andere landen toegankelijke) database? Lijkt me toch dat een uitgeprint PDF'je (van 100 euro per stuk) 8)7 te controleren moet zijn omdat namaak anders wel héél lucratief is.

3. Welke data wordt precies opgeslagen door die "bedrijfjes die als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten"?

4. De GGD vertelde dat "je wel moest oppassen met malafide bedrijfjes en dat je moest checken of het wel door een arts werd gecontroleerd". Dan denk ik "Hoe relevant is dat voor mij? Al is het gecontroleerd door de schoenmaker, als ik maar op vakantie mag!".

Denk ik nu te moeilijk of is hier een totale nieuwe bedrijfstak vol oplichting ontstaan? Zijn er echt mensen die met hun gezin op vakantie gaan en hier dus 500 euro voor neerklappen? #confused
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 9 juni 2021 @ 19:45:24 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199810006
quote:
5s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:05 schreef JeOma het volgende:

Denk ik nu te moeilijk of is hier een totale nieuwe bedrijfstak vol oplichting ontstaan? Zijn er echt mensen die met hun gezin op vakantie gaan en hier dus 500 euro voor neerklappen? #confused
Kan me niet duur genoeg zijn. Hier het reisadvies van Frankrijk.
Je hebt er voor vakantie dus niks te zoeken.

Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Het aantal besmettingen met het coronavirus neemt in Frankrijk af. Vanaf 9 juni 2021 voert de Franse overheid daarom verdere versoepelingen in. De kleurcode voor Frankrijk (behalve Corsica) blijft oranje. Maak geen reizen naar Frankrijk als het niet noodzakelijk is.
Tot nooit .......
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:22:37 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199810475
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kan me niet duur genoeg zijn. Hier het reisadvies van Frankrijk.
Je hebt er voor vakantie dus niks te zoeken.

Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Het aantal besmettingen met het coronavirus neemt in Frankrijk af. Vanaf 9 juni 2021 voert de Franse overheid daarom verdere versoepelingen in. De kleurcode voor Frankrijk (behalve Corsica) blijft oranje. Maak geen reizen naar Frankrijk als het niet noodzakelijk is.
Hartstikke bedankt voor de inhoudelijke antwoorden op de vragen man! Top!
Ik heb het over de situatie dat Frankrijk geel is. Maar nu ga jij ongetwijfeld een antwoord geven op een vraag die ik nog steeds gesteld heb. Thanks in advance.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:26:00 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199810531
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:22 schreef JeOma het volgende:

[..]

Hartstikke bedankt voor de inhoudelijke antwoorden op de vragen man! Top!
Ik heb het over de situatie dat Frankrijk geel is. Maar nu ga jij ongetwijfeld een antwoord geven op een vraag die ik nog steeds gesteld heb. Thanks in advance.
dan hoeven die testen ook niet meer neem ik aan.
problem solved!
Tot nooit .......
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:29:25 #5
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199810569
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

dan hoeven die testen ook niet meer neem ik aan.
problem solved!
Precies mijn punt. Dat vraag ik toch niet joh. Daarnaast is het ook nog eens gewoon onzin wat je zegt: kijk maar naar wijsopreis.nl bij gele landen (zoals Portugal), daar kun je naartoe, maar moet je wel zo'n PCR test laten zien.

Waarom doe ik ook in godsnaam moeite om op jou te reageren? #confused_again. Misschien kan iemand die wél kan lezen een inhoudelijk antwoord geven. :P
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:41:46 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199810759
Tja, als je niet kan lezen....
alleen als je naar Portugal vliegt moet je een PCR test hebben.

wacht nou gewoon tot Frankrijk geel is, dan weet je ook de regels. Die veranderen nog wekelijks.
Tot nooit .......
  vrijdag 11 juni 2021 @ 14:07:42 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_199831368
quote:
5s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:05 schreef JeOma het volgende:
...
Ok, hier mijn vragen:

..
2. Ligt de test-uitslag ergens vast in een (door handhavers in andere landen toegankelijke) database? Lijkt me toch dat een uitgeprint PDF'je (van 100 euro per stuk) 8)7 te controleren moet zijn omdat namaak anders wel héél lucratief is.

3. Welke data wordt precies opgeslagen door die "bedrijfjes die als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten"?
...
Even een schaamteloze self-quote (omdat niemand het weet, of niemand het interesseert) ;-). Ik heb ondertussen met 2 van dit soort testbureautjes (spoedtest.nl en coronalab.eu) gebeld en de antwoorden op mijn bovenstaande 2 vragen:

2. Nee. Die data ligt niet vast. Alleen bij een positieve test wordt de data met het RIVM gedeeld.

3. Er wordt geen data opgeslagen. Je krijgt een certificaat in PDF-vorm. Dat is "het bewijs". Eventuele controle is dus visueel.

Dit even ter info (should anyone care).
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')