Kijk maar naar de impact op mijn zonnepanelen gisteren, zie die dip rond 12 uur. Dat zou normaal gesproken een vloeiende lijn moeten zijn. Dus zelfs maar 17% verduistering heeft een zichtbare impact met het opwekken van energie.quote:Op woensdag 9 juni 2021 23:13 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik begrijp het probleem niet.. de zon is toch maar voor 1/6 verduisterd? Waarom dan een probleem voor energie?
De frequentie waarmee jij op mijn posts reageert geeft me trouwens het nare gevoel dat je een beetje verliefd op me bent.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:28 schreef knoopie het volgende:
Oh en lieve @:vogeltjesdans, wat was dat vorige topic ook al weer waar je het over de frequentie had? Heb wel zin om te lachen dus lees het graag nog even terug.
Mooie grafiek, wat gebruik jij om deze te maken?quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier een vergelijking met de opbrengst van maandag, toen het ook zo helder was:
[ afbeelding ]
Zo'n 19% minder vermogen op het hoogtepunt van de zonsverduistering.
De zon is toch al eerder op dan 9:00? Of ligt je dak niet naar het zuidoosten?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:49 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Kijk maar naar de impact op mijn zonnepanelen gisteren, zie die dip rond 12 uur. Dat zou normaal gesproken een vloeiende lijn moeten zijn. Dus zelfs maar 17% verduistering heeft een zichtbare impact met het opwekken van energie.
[ afbeelding ]
Panelen liggen op het westen (260 graden) inderdaad.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De zon is toch al eerder op dan 9:00? Of ligt je dak niet naar het zuidoosten?
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
er is een onderzoek gedaan naar of een zonnepaneel ook werkt onder kutlicht.
er is een heel klein beetje opbrengst.
kortom, buig je moeder naar je zonnepaneel toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |