abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199804569
Ik heb met betrekking tot dit onderwerp videos gevonden die ikzelf wel interessant vind. Het is wel zo dat de meerderheid van de mensen die ernstige misdaden hebben begaan sociopatisch of psychopatisch zijn. Maar het is niet zo dat elke sociopaat of psychopaat a priori een gevaarlijke misdadiger wordt.

Het gebrek aan empathie en de impulsiviteit vergroot wel de kans dat het zou kunnen gebeuren. Maar ook als de betreffende persoon zichzelf voldoende onder controle kan houden, wil dat nog niet zeggen dat hij/zij geen problemen heeft. Hier een interview met een vrouw die gediagnosticeerd is met psychopathie waarin ze vertelt hoe ze dat zelf ervaart, welke problemen zij daardoor heeft ondervonden en ook wat therapie voor haar heeft kunnen betekenen.

-----------------------------

Hier ter contrast videos van een vrouw die door haar psychopathie wel een ernstige misdaad heeft begaan: ze wilde haar kinderen vermoorden, omdat de man op wie ze destijds verliefd was niet van kinderen hield. Door met haar kinderen laat in de avond een stuk te rijden met de auto en ze vervolgens neer te schieten, hoopte ze dat daarmee geen redenen meer zijn om een relatie aan te kunnen gaan met de man waarop ze verliefd was. Als alibi verzon ze een verhaal waarbij ze claimde te zijn overvallen door een man die haar overviel, haar 3 kinderen neerschoot en haar in haar arm schoot. Ze zei dat ze daarna zo snel mogelijk naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis reed, maar in werkelijkheid deed ze dat in zo'n langzaam tempo, opdat de kinderen zoveel bloed zouden verliezen dat ze het niet gingen overleven. Eén kind van haar overleefde het inderdaad niet, maar de andere twee wel. En haar dochter die destijds 7 jaar oud was, kon uiteindelijk bevestigen dat ze was neergeschoten door haar eigen moeder.

pi_199804588
-doen we niet-

[ Bericht 85% gewijzigd door Lenny77 op 09-06-2021 11:48:46 ]
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199804953
-en deze dus ook niet-

[ Bericht 80% gewijzigd door Lenny77 op 09-06-2021 11:49:11 ]
pi_199805864
Mijn ex vriendin die psycholoog is zei dat de diagnose psychopaat niet bestaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199806061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Correct. Het wordt aangeduid als Anti Sociale Persoonlijkheidsstoornis. De diagnose 'Psychopaat' bestaat niet.
pi_199807112
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Officieel bestaat die diagnose niet meer, evenmin als de diagnose sociopaat. Toen de diagnoses nog wel werden gebruikt, werd er gedacht dat bij psychopatie iemand vanaf de geboorte nauwelijks of geen empathie heeft en dat bij een sociopaat het antisociale gedrag tot ontwikkeling komt.

Ik denk zelf dat het in wezen niet zoveel zin heeft om mensen wat dat betreft in hokjes te plaatsen, want ik denk dat de omstandigheden die maken dat iemand psychopaat, sociopaat, 'normaal', hoog-sensitief of whatever zou zijn ontzettend complex zijn.

Ik denk gevoeligheid een spectrum is en dat iedereen door zowel erfelijke factoren als omgevingsfactoren een bepaalde mate van gevoeligheid ontwikkelt. Empathie is trouwens iets wat je leert; het is niet iets wat je vanaf jouw geboorte al hebt. Babies en peuters zijn allemaal egocentrisch. Pas vanaf een jaar of 3 gaan kinderen leren rekening te houden met anderen.

Wat ik interessant vind aan het fenomeen, is dat het voer voor denken oplevert waardoor iemand zich ontwikkeld tot wat men beschouwd als een goed persoon of een slecht persoon. En wat 'goed' of 'slecht' eigenlijk betekenen.

Sneeuwvlokjes die zichzelf heel wat vinden omdat ze zichzelf beschouwen als hoogsensitief en über-empathisch, handelen uiteindelijk veel meer vanuit egocentrisme dan ze vaak zelf beseffen. Mensen die graag voor anderen zorgen, hebben zelf die behoefte. Ze doen graag dingen voor een ander, omdat ze daarmee hun eigen behoeftes willen vervullen.

Neem bijvoorbeeld een verpleegster in een verzorgingstehuis. Zij beschouwt zichzelf als een goed mens, omdat zij behoefte heeft om voor ouderen te zorgen die dat zelf niet meer kunnen. Zij gaat er vanuit dat de ouderen hen daarvoor dankbaar zijn en staat er niet bij stil dat ouderen zich juist daardoor ontzettend ongelukkig kunnen voelen. Stel je voor dat je een jaar of 85 bent, je hebt een beroerte gehad en je hebt lichamelijke mankementen en al met al ben je afhankelijk van de zorg van anderen. En dan komt er een zuster die met luide stem tegen je praat alsof je een klein kind bent en jouw reet afveegt omdat je dat zelf niet meer kan. Hoe dankbaar ben je haar? Of heb je eigenlijk een ontzettende schijthekel aan dat wicht die de leeftijd van jouw kleindochter kan hebben, maar wel pretendeert alles beter te weten dan jij en jij kan daar niets tegenin brengen, omdat jouw lot in wezen in haar handen ligt?
pi_199808120
Maar wat verwacht je dan dat de uitkomst zal zijn van dat denken over wat iemand een goed of een slecht persoon maakt? Wie heeft daar iets aan en wat?
In een verpleegtehuis werken lijkt mij heel zwaar. Je moet altijd maar opgewekt zijn en voor andere klaarstaan. Zonder medewerkers zouden gehandicapten pas echt creperen als de kinderen er niet voor kunnen zorgen. Het is wel erg dat erop bezuinigd wordt. Ook zou er meer aandacht moeten zijn voor het feit dat afhankelijkheid naar is en dat het niet als iets wordt gezien dat “nou eenmaal bij het leven hoort” maar waar echt moeite voor wordt gedaan om het probleem dat zelfredzaamheid in de weg staat te verhelpen indien dat mogelijk is.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199809047
Het gaat niet om de uitkomst. Het gaat erom dat mensen gaan nadenken in plaats van standaard vasthouden aan de normen die zij gewend zijn.

Ieder mens heeft zijn sterkere en zwakkere kanten. Ieder mens heeft zijn onzekerheden en dingen die hij goed vindt van zichzelf. Ieder mens wordt weleens door anderen benadeeld/gekwetst/beschadigd en ieder mens maakt zich daar zelf ook schuldig aan. Ieder mens wordt met zichzelf geconfronteerd, moet ervan leren en ontwikkelt zichzelf om beter met zichzelf en zijn omgeving te leren omgaan.

De mensen die het gevaarlijkst zijn, zijn de mensen die dom zijn.

De vrouw in de eerste videos heeft weliswaar de diagnose psychopatie en je zou kunnen zeggen dat ze rare ongevoelige bitch is die je beter niet kan vertrouwen. Maar ondanks haar gebrek aan empathie heeft ze meer verantwoordelijkheid voor zichzelf en anderen genomen dan de meeste mensen en zichzelf ook beter ontwikkeld.
pi_199809196
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het gaat niet om de uitkomst. Het gaat erom dat mensen gaan nadenken in plaats van standaard vasthouden aan de normen die zij gewend zijn.

Ieder mens heeft zijn sterkere en zwakkere kanten. Ieder mens heeft zijn onzekerheden en dingen die hij goed vindt van zichzelf. Ieder mens wordt weleens door anderen benadeeld/gekwetst/beschadigd en ieder mens maakt zich daar zelf ook schuldig aan. Ieder mens wordt met zichzelf geconfronteerd, moet ervan leren en ontwikkelt zichzelf om beter met zichzelf en zijn omgeving te leren omgaan.

De vrouw in de eerste videos heeft weliswaar de diagnose psychopatie en je zou kunnen zeggen dat ze rare ongevoelige bitch is die je beter niet kan vertrouwen. Maar ondanks haar gebrek aan empathie heeft ze meer verantwoordelijkheid voor zichzelf en anderen genomen dan de meeste mensen en zichzelf ook beter ontwikkeld.
Waarom moeten mensen volgens jou dan gaan nadenken? Omdat je graag wil dat iedereen zoveel verantwoordelijkheid voor zichzelf en anderen neemt en zichzelf ontwikkelt zoals de psychopatische vrouw? Vind je zelf dat jij nu even ver bent als haar daarin en waarom wel/niet? Waar merk jij het aan dat mensen helemaal niet nadenken en alleen vasthouden aan normen? Wat voor negatieve consequenties heb jij ervaren van het feit dat mensen zich alleen maar aan normen houden?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 9 juni 2021 @ 19:03:31 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_199809492
Alsof iemand dat hier gaat toegeven.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 19:50:55 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199810078
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:12 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Hoe kom je aan die wijsheid? Hoe heb je objectief naast elkaar gelegd, want je zult deze vrouw op de gebieden die je noemt moeten hebben vergeleken met 'de meeste mensen', en daar conclusies aan hebben verbonden.

Hoe heb je dat gedaan? Daarnaast, waarom moet ik gaan nadenken over betreffende onderwerp? Wie gaat dat voor mij, of voor wie dan ook, bepalen? En als iemand niet over dit specifieke onderwerp nadenkt, dan is hij direct dom, volgens jou? Again, hoe bepaal jij dat?

Ik vind dat je nogal wat kort door de bocht redeneringen hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_199810600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:48 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Officieel bestaat die diagnose niet meer, evenmin als de diagnose sociopaat. Toen de diagnoses nog wel werden gebruikt, werd er gedacht dat bij psychopatie iemand vanaf de geboorte nauwelijks of geen empathie heeft en dat bij een sociopaat het antisociale gedrag tot ontwikkeling komt.

Ik denk zelf dat het in wezen niet zoveel zin heeft om mensen wat dat betreft in hokjes te plaatsen, want ik denk dat de omstandigheden die maken dat iemand psychopaat, sociopaat, 'normaal', hoog-sensitief of whatever zou zijn ontzettend complex zijn.

Ik denk gevoeligheid een spectrum is en dat iedereen door zowel erfelijke factoren als omgevingsfactoren een bepaalde mate van gevoeligheid ontwikkelt. Empathie is trouwens iets wat je leert; het is niet iets wat je vanaf jouw geboorte al hebt. Babies en peuters zijn allemaal egocentrisch. Pas vanaf een jaar of 3 gaan kinderen leren rekening te houden met anderen.

Wat ik interessant vind aan het fenomeen, is dat het voer voor denken oplevert waardoor iemand zich ontwikkeld tot wat men beschouwd als een goed persoon of een slecht persoon. En wat 'goed' of 'slecht' eigenlijk betekenen.

Sneeuwvlokjes die zichzelf heel wat vinden omdat ze zichzelf beschouwen als hoogsensitief en über-empathisch, handelen uiteindelijk veel meer vanuit egocentrisme dan ze vaak zelf beseffen. Mensen die graag voor anderen zorgen, hebben zelf die behoefte. Ze doen graag dingen voor een ander, omdat ze daarmee hun eigen behoeftes willen vervullen.

Neem bijvoorbeeld een verpleegster in een verzorgingstehuis. Zij beschouwt zichzelf als een goed mens, omdat zij behoefte heeft om voor ouderen te zorgen die dat zelf niet meer kunnen. Zij gaat er vanuit dat de ouderen hen daarvoor dankbaar zijn en staat er niet bij stil dat ouderen zich juist daardoor ontzettend ongelukkig kunnen voelen. Stel je voor dat je een jaar of 85 bent, je hebt een beroerte gehad en je hebt lichamelijke mankementen en al met al ben je afhankelijk van de zorg van anderen. En dan komt er een zuster die met luide stem tegen je praat alsof je een klein kind bent en jouw reet afveegt omdat je dat zelf niet meer kan. Hoe dankbaar ben je haar? Of heb je eigenlijk een ontzettende schijthekel aan dat wicht die de leeftijd van jouw kleindochter kan hebben, maar wel pretendeert alles beter te weten dan jij en jij kan daar niets tegenin brengen, omdat jouw lot in wezen in haar handen ligt?
Ik werd laatst op straat aangesproken, door een meid van 19 ofzo, van een een of ander dieren welzijns- organisatie.
Ze vroeg of ik van dieren hield, ja zei ik.
En toen begon ze over het gebruik van dieren in laboratorium testen. Of ik daar tegen was!?

Ik hou van dieren, maar het testen op dieren is misschien toch nodig, voor cosmetica vind ik dat geen fijn idee, maar voor medicijnen wel.

Ik ieder geval, de "kronkel" die ze had, was dat ze dieren lief hebben, tegenover dieren haten plaatste. Als in, of je houd van dieren en dan ben je ook tegen testen op dieren, of je bent een dierenbeul.

In haar hoofd zijn alle dieren altijd lief en net als mensen, arme meid, zo in de war.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:31:45 #13
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_199810612
quote:
quote:
Ik vind het nogal kortzichtig eerlijk gezegd , en zie het verband tussen goed en slecht niet in dit stuk.

quote:
Ik zie vooral een hoop invullingen van jouw kant.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 10 juni 2021 @ 02:21:25 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199813810
Ik heb een psychopaat gekend. Ooit waren we beste vrienden, nu is hij mijn aartsvijand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keep_Walking op 10-06-2021 03:22:38 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199813827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 02:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een psychopaat gekend. Ooit waren we beste vriendinnen, nu is hij mijn aartsvijand.
Vriendinnen?
  donderdag 10 juni 2021 @ 03:23:00 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_199813829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 03:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Vriendinnen?
*Vrienden
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_199815190
Tjongejonge, wat een felheid hier zeg. Voelen jullie je persoonlijk aangevallen ofzo? :')
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 09:48:39 #18
16180 crew  CoolGuy
pi_199815199
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Tjongejonge, wat een felheid hier zeg. Voelen jullie je persoonlijk aangevallen ofzo? :')
Nee, ik stelde je gewoon een serieuze vraag. Dat is waar een discussieforum voor is. Maar als serieuze vragen dit soort reacties van de TS krijgen, wat is het nut van het topic dan verder nog?
pi_199815306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:31 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik werd laatst op straat aangesproken, door een meid van 19 ofzo, van een een of ander dieren welzijns- organisatie.
Ze vroeg of ik van dieren hield, ja zei ik.
En toen begon ze over het gebruik van dieren in laboratorium testen. Of ik daar tegen was!?

Ik hou van dieren, maar het testen op dieren is misschien toch nodig, voor cosmetica vind ik dat geen fijn idee, maar voor medicijnen wel.

Ik ieder geval, de "kronkel" die ze had, was dat ze dieren lief hebben, tegenover dieren haten plaatste. Als in, of je houd van dieren en dan ben je ook tegen testen op dieren, of je bent een dierenbeul.

In haar hoofd zijn alle dieren altijd lief en net als mensen, arme meid, zo in de war.
Mensen van 19 jaar zijn wel vaker erg idealistisch, omdat ze dan adolescent zijn en nog willen ontdekken wie ze zijn en waar ze in het leven voor staan. Met een idealistische gedachtengang zien mensen dingen vaak nogal zwartwit, maar bij jonge mensen is zoiets meestal niet zorgwekkend. Grote kans dat dezelfde meid over een paar jaar heel anders tegen de dingen aankijkt.

Als mensen 10 jaar later nog zulke rigide overtuigingen hebben, dan blijven ze waarschijnlijk zo
pi_199815417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, ik stelde je gewoon een serieuze vraag. Dat is waar een discussieforum voor is. Maar als serieuze vragen dit soort reacties van de TS krijgen, wat is het nut van het topic dan verder nog?
Ik heb het niet perse over jou. Er zijn ook anderen die het meteen erg persoonlijk nemen als ik hier neerzet dat je er op een andere manier naar zou kunnen kijken. Volgens mij zijn topics bedoeld om eigen gedachten te kunnen formuleren en niet om anderen iets op te willen leggen. Als je het niet eens bent of er niks mee hebt, dan is dat evengoed prima.

Misschien dat een onderwerp als dit toch nog wat beladen is ofzo?
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 10:13:00 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_199815455
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Ik heb het niet perse over jou. Er zijn ook anderen die het meteen erg persoonlijk nemen als ik hier neerzet dat je er op een andere manier naar zou kunnen kijken. Volgens mij zijn topics bedoeld om eigen gedachten te kunnen formuleren en niet om anderen iets op te willen leggen. Als je het niet eens bent of er niks mee hebt, dan is dat evengoed prima.

Het maakt me niet uit of je het over mij hebt of over iemand anders hier. Er staan naast mijn reactie, nog meer kritische reacties, als je dat dan zo zien wil. Jij leest ze en kiest er voor om eerst de reactie in #17 te plaatsen, in plaats van in te gaan op die kritische posts, of andere, niet-kritische posts.

Dat heeft verder helemaal niets te maken met of het onderwerp beladen is, dat heeft te maken met wat jij zelf schrijft, waar mensen op reageren. Als je dat niet wil moet je een blog starten, maar als je hier een topic over om het even wat opent, dan kun je er vanuit gaan dat daar ook mensen bij zitten die op een manier reageren die jou wellicht niet aan staat, maar dat betekent niet automatisch dat er met de posts van die mensen iets mis is, dus dat rechtvaardigt ook niet je reactie in #17.
pi_199815662
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Indien ik ook aanvallend overkwam: dat zal met miscommunicatie vanwege gebrek aan intonatie te maken hebben (nu vraag ik me af of dat bij mij ook wel eens gebeurd was). Ik was nieuwsgierig en de vragen waren bedoeld om je te laten nadenken over je topic.
pi_199816481
Ik ken geen gediagnosticeerde psychopaten.

Wel mensen van wie ik zou zeggen dat ze psychopathische/sociopathische trekjes hebben. Een zus van iemand die ik ken, lijkt op de vrouw in de filmpjes. Succesvol in haar werk, zeer intelligent, heeft werkelijk schijt aan alles, walst over anderen heen, haar wil is wet.

Qua emoties heeft ze voor zover ik weet 2 standen: blij/energiek en blinde razernij. Als je privé een gesprek met haar voert is het altijd op dezelfde toon, er 'gebeurt' eigenlijk niets qua gevoel, en ze heeft een bepaalde charme waardoor mensen allerlei eigenschappen op haar lijken te projecteren, die ze volgens mij helemaal niet heeft. Ze staat altijd in het middenpunt van de belangstelling en maakt ook de meest vreemde dingen mee, omdat ze volgens mij geen angst of schaamte kent. Ze werkt ongeveer 20 uur op een dag en tussendoor doet ze overal ter plekke hazenslaapjes, ook tijdens een gesprek kan ze gewoon in slaap sukkelen.

Die razernij van haar is berucht, ze is dan in staat om heel de boel kort en klein te slaan. Ze is wel eens schreeuwend en schoppend door haar echtgenoot naar de auto gesleurd omdat ze een familielid wilde aanvliegen nadat ze geen gelijk kreeg.

Ze schijnt al van jongs af aan zo extreem te zijn met alles. Ik vind het bijzonder dat iedereen eigenlijk om haar (grillen) heen lijkt te leven. Ze krijgt een speciale behandeling, niemand kan tegen haar op, ze wint elke discussie en heeft gewoon altijd gelijk, zo niet dan trapt ze je zonder omkijken haar huis en leven uit. Ik weet niet of dat psychopathie is maar het zou goed kunnen.
Springfield's looking pretty dusty today
  zaterdag 12 juni 2021 @ 20:20:22 #24
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199853708
Dat is geen diagnose is vrijwel ieder ontwikkeld land.

Ik heb wel ASPS. Psychopatie is een verouderde term.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:22:11 #25
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_199855386
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 02:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een psychopaat gekend. Ooit waren we beste vrienden, nu is hij mijn aartsvijand.
Zo'n ''beste vriend'' heb ik ook ooit gehad. Of het nou echt een psychopaat was durf ik niet te zeggen. Wel overduidelijk een narcist en verder een vrij empathieloze kwal. Uiteindelijk ook slaande ruzies mee gekregen.
Jaren later kwam ik 'm nog eens in een cafe tegen en meneer was gelijk stoer aan't vertellen dat ie het vertikte om te gaan werken, lekker drugs verkopen en overal schijt aan had. Z'n vriendin zat naast 'm en zei geen woord de hele avond. En die hebben dan ook nog een kind. Het enige wat het voor mij deed was bevestigen dat ie nog steeds de sneue zak hondstront was die ik kende.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')