Welkom HANS!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:37 schreef _Lily_ het volgende:
@:mahra: nog even terug naar jouw spullen: echt snoezig die autostoel. Geweldig
Haha weet je nog dat ik in het baby namen topic op zoek was naar een Arabische meisjesnaam? Ik kan je vertellen dat we de naam dankzij dat topic hadden gevonden
Maar nu krijgen we een zoon HAHA
Dus dat verhaal is ook weer klaar
Wij maandag maar ik vertel het gewoon lekker nietquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:33 schreef Poepz0r het volgende:
Wij weten pas bij de bevalling wat het gaat worden trouwens![]()
![]()
Dan is de verrassing er toch afquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij maandag maar ik vertel het gewoon lekker niet![]()
Als je meer wilt zien, moet je het zeggen. Misschien inspireer ik je, hahaha.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:37 schreef _Lily_ het volgende:
@:mahra: nog even terug naar jouw spullen: echt snoezig die autostoel. Geweldig
Haha weet je nog dat ik in het baby namen topic op zoek was naar een Arabische meisjesnaam? Ik kan je vertellen dat we de naam dankzij dat topic hadden gevonden
Maar nu krijgen we een zoon HAHA
Dus dat verhaal is ook weer klaar
Praktisch is volgens de verloskundige geen argument en ze heeft gelijkquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Voor ons wel ja. Maar lekker onromantisch praktisch vooral.
Ik PB je, ik wil m liever niet online hebben aangezien we hem alsnog gaan gebruiken mochten we ooit een dochter hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:39 schreef Mahra het volgende:
[..]
Als je meer wilt zien, moet je het zeggen. Misschien inspireer ik je, hahaha.
Nu ben ik trouwens wel heel benieuwd welke Arabische meisjesnaam je op het oog had en of deze ook van mij kwam? Wil je voor een jongen ook een Arabische jongensnaam?
Ik ben benieuwd. Ik moet zeggen dat ik Arabische jongensnamen niet zo mooi vind als Arabische meisjesnamen en de keuze ook beperkter is.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik PB je, ik wil m liever niet online hebben aangezien we hem alsnog gaan gebruiken mochten we ooit een dochter hebben.
Voor een jongen hadden we bij mijn vorige zwangerschap al een naam gekozen (voor het een miskraam werd) maar die is niet Arabisch. Maar geen Hans HAHA
Scheelt namen verzinnenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Praktisch is volgens de verloskundige geen argument en ze heeft gelijk![]()
Groen, blauw, wit, grijs, zwart zomaar kleuren die voor beide kunnen
Dat vonden wij ook. Dus de naam van onze zoon is niet Arabischquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Ik moet zeggen dat ik Arabische jongensnamen niet zo mooi vind als Arabische meisjesnamen en de keuze ook beperkter is.
Gelezen en ook gereageerd, hehe.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dat vonden wij ook. Dus de naam van onze zoon is niet Arabisch
Ik heb je een bericht gestuurd!
Thanks, ja die lijst had ik ook gevonden. En Jep ik verwacht er ook meer nodig te hebben. Ik had er gewoon alvast 4 gekocht omdat ze er lagen en ik vond ze mooiquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even bijgelezen. Het andere topic ging snel vandaag.Interessante discussie wel. Ach, ik wacht tot ik m'n oproep daadwerkelijk heb en dan maak ik m'n definitieve keuze.
@ Lily: je hebt wel een aantal dingen nodig. De Consumentenbond heeft een goede lijst en daarin ook onderscheid gemaakt tussen de noodzakelijke spullen, de spullen die veel ouders aanschaffen en de 'nice to have als je geld teveel hebt'-spullen. Volgens mij heet 'ie ook de Baby Uitzetlijst.
Je hebt in ieder geval wel meer dan 4 hydrofielen nodig, om maar iets te noemen. :p Ik heb er 12, maar ga er ook nog een paar extra aanschaffen.
Vandaag 30 weken. 🥰🥰🥰
23 December hierquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Zit er niemand qua uitgerekende datum in december of januari hier? dan ga ik mn laatste twee maanden maar heel eenzaam alleen hoogzwanger zijn hier
![]()
Overigens is eind jan de nu nog voorlopige schatting, volgende week pas termijnecho
En aan hydrofielen heb je nooit echt te weinig ook.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even bijgelezen. Het andere topic ging snel vandaag.Interessante discussie wel. Ach, ik wacht tot ik m'n oproep daadwerkelijk heb en dan maak ik m'n definitieve keuze.
@ Lily: je hebt wel een aantal dingen nodig. De Consumentenbond heeft een goede lijst en daarin ook onderscheid gemaakt tussen de noodzakelijke spullen, de spullen die veel ouders aanschaffen en de 'nice to have als je geld teveel hebt'-spullen. Volgens mij heet 'ie ook de Baby Uitzetlijst.
Je hebt in ieder geval wel meer dan 4 hydrofielen nodig, om maar iets te noemen. :p Ik heb er 12, maar ga er ook nog een paar extra aanschaffen.
Vandaag 30 weken. 🥰🥰🥰
Hydrofielen: daar kun je er niet genoeg van hebbenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:27 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Die is wel prachtig hoor! Dat goud ook
Ik vond het ook heel leuk toen de wagen binnenkwam, maakt het ineens nog echter!
Hebben jullie ook al een autostoeltje? Daarbij had ik hetzelfde hahaha qua keuzestress
Wij hebben nu in huis:
- kinderwagen
- maxi Cosi
- autostoeltje
- 4 hydrofiele doeken (ik heb geen idee hoeveel je eigenlijk moet hebben)
- wat losse rompertjes (cadeautjes)
De rest moet nog komen. We hebben wel bed, badje en commode uitgezocht. Die gaan we bestellen zodra vriend klaar is met verven (hoi Ikea, inderdaad net als @:doucheeendje)
Voor de rest heb ik geen flauw idee wat nou aan te bevelen is en wat niet. Dus ik heb dan ook verder nog niks gekocht. Ik stuit elke dag weer op wat anders. Zoals:
- co sleeper?
- flesverwarmer?
- luieremmer?
- baby zitzak?
- draagzak?
- welke lakens, hoe groot, hoeveel?
quote:Op woensdag 9 juni 2021 07:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En aan hydrofielen heb je nooit echt te weinig ook.
Wij gebruiken die van 3.5 jr geleden nog steeds als snelle slab/theedoekquote:Op woensdag 9 juni 2021 07:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En aan hydrofielen heb je nooit echt te weinig ook.
Handig! Volstaan de kleine doeken of heb je de grotere hydrofiele doeken nodig?quote:Op woensdag 9 juni 2021 07:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hydrofielen: daar kun je er niet genoeg van hebbenIk had er geloof ik 10 en de kraamverzorgster zei meteen dat ik er een heleboel bij mocht kopen. We hebben nu geloof ik een stuk of 30 en het is wel eens gebeurt dat bijna alles in de was zat. Vooral in het begin als er veel gespuugd wordt.
Flesverwarmer: heb ik in het begin veel gebruikt. Tegenwoordig gebruik ik een deel koud uit de kraan en een deel gekookt water, dus flesverwarmer niet meer nodig. Maar in het begin vond ik het wel handig om het flesje op die manier al klaar te hebben staan.
Baby zitzak: daar hoef je echt pas over na te denken als een kindje zelfstandig kan zitten (6 maand+). Ik heb een hele toffe zitzak/fauteuil waar Aapie met 7,5 maand nog steeds niet echt goed in kan zitten, geen haast dus!
Lakentjes hebben standaard maten, ik geloof 120x150 voor een ledikant. Ik heb zelf 4 lakentjes, 2 matrashoezen en 2 dekentjes. Voor de wieg had ik 2 lakentjes, 2 matrashoezen en 1 dekentje.
Draagzak: ik had een draagdoek maar die hebben we maar een aantal keer gebruikt. Is ook afhankelijk van of je kindje dit fijn vindt. Ook dit kun je later beslissen![]()
@:Mahra wij hebben de eetstoel van Cybex, goed merk inderdaad
Ik heb over 2 weken de termijnecho, zal ook ergens in januari uitgerekend zijn gok ik zo!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Zit er niemand qua uitgerekende datum in december of januari hier? dan ga ik mn laatste twee maanden maar heel eenzaam alleen hoogzwanger zijn hier
![]()
Overigens is eind jan de nu nog voorlopige schatting, volgende week pas termijnecho
Wij hebben voor zoon 3 jaar geleden 12 kleine doeken (60x60) en 4 grote (120x120) gekocht. Dat was en is voor ons genoeg (hij was geen spuger, als je een spuger hebt kan ik me voorstellen dat je meer nodig hebt). De grote hydrofielen heb ik nu dubbelgevouwen op zijn onderlaken op bed waar hij met z’n hoofd ligt vanwege het vele kwijlen dat ie ‘s nachts doet. In het begin gebruikten we die voor afdrogen na z’n bad.quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:24 schreef Mahra het volgende:
[..]
Handig! Volstaan de kleine doeken of heb je de grotere hydrofiele doeken nodig?
Ik zit rond oud&nieuw ♥quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:
![]()
Ik heb een berg kleintjes en 3 grote. De grote zijn vooral nu fijn voor peuter na baddertijd, maar heb ik toen in de zomer voor Bas ook veel gebruikt als kleedje om op te liggen/als alternatief lakentje in de wandelwagen etc.quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:24 schreef Mahra het volgende:
[..]
Handig! Volstaan de kleine doeken of heb je de grotere hydrofiele doeken nodig?
Fijn merk hè? Ik kon ook echt niet anders nadat we Cybex geprobeerd hadden. Wat een verschil met Joolz al.
Veel is ook persoonlijke voorkeur aan wat je nodig hebt. Flessenwarmer, zitzak had ik bijvoorbeeld niet in huis. Maar een co-sleeper en een draagzak (draagdoek) waren voor mij net dat stukje gemak . En een wipstoel.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:27 schreef _Lily_ het volgende:
Voor de rest heb ik geen flauw idee wat nou aan te bevelen is en wat niet. Dus ik heb dan ook verder nog niks gekocht. Ik stuit elke dag weer op wat anders. Zoals:
- co sleeper?
- flesverwarmer?
- luieremmer?
- baby zitzak?
- draagzak?
- welke lakens, hoe groot, hoeveel?
En nog een terugleesreactie.quote:Op woensdag 9 juni 2021 07:25 schreef onomatopee het volgende:
[..]En je hebt ze lang in gebruik, hier nu 5 jaar onderweg en ook voor de kleuter nog dagelijks nodig
![]()
Gister een prachtige 20-wekenecho gezien, mooie groei en geen afwijkende bevindingen. Zo fijn! En zo gek ook dat de 20 weken in zicht komt, hoezo al op de helft
Dat besef had ik gisteren ookquote:Op woensdag 9 juni 2021 09:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En nog een terugleesreactie.voor de echo. Ja en HOEZO bijna 20 weken
. Ik mag maandag voor de echo, vandaag 19 weken. Bij Bas was dat dus achteraf al op de helft. Huuu.
Hahaha ik ben echt nog zooooo niet klaar voor B2 en het gaat echt snel deze keer. Volgende week afspraak bij psychiater, ik hoop dat ik dan langzaamaan wat ruimte in mn hoofd ga krijgen voor de bevalling straks.quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat besef had ik gisteren ookEnerzijds gaat het ineens best snel voor mijn gevoel, aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan
Als je er al een hebt kan ik me ook wel voorstellen dat het allemaal sneller gaat. Ik kijk mijn hele leven al uit naar het moeder worden, dus ik kan echt niet wachten om de kleine straks in mijn armen te hebbenquote:Op woensdag 9 juni 2021 09:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha ik ben echt nog zooooo niet klaar voor B2 en het gaat echt snel deze keer. Volgende week afspraak bij psychiater, ik hoop dat ik dan langzaamaan wat ruimte in mn hoofd ga krijgen voor de bevalling straks.
Ah inderdaad douche-eendje, ik vroeg me al af hoe het daarmee stond. Het is gewoon een roller coasterquote:Op woensdag 9 juni 2021 09:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hahaha ik ben echt nog zooooo niet klaar voor B2 en het gaat echt snel deze keer. Volgende week afspraak bij psychiater, ik hoop dat ik dan langzaamaan wat ruimte in mn hoofd ga krijgen voor de bevalling straks.
Wachtlijst was nogal lang bij de afdeling, maar de gynaecoloog heeft er achteraan gebeld omdat dit niet te lang moet wachten.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:04 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ah inderdaad douche-eendje, ik vroeg me al af hoe het daarmee stond. Het is gewoon een roller coaster
Ik heb verder hetzelfde als TheGirlNextDoor. Ik kijk ook enorm uit naar de baby en kan dus eigenlijk niet wachten. Tegelijkertijd ben ik er ZO niet klaar voor en denk ik: nu al 21 weken? Die echo met 19 weken was gister voor mijn gevoel
Ik kwam er tot mijn shock vanochtend achter dat ik t volgens mij nog niet eens heb doorgegeven aan mijn zorgverzekering? Ik zet alle babyspullen on hold, ik ga eerst dat kraampakket regelen (die is verplicht toch?)
Totaal andere ervaring dan het 1e trimester
Ik heb voor/tijdens/na de bevalling van Bas, door alles wat er is gebeurd, PTSS gekregen helaas. Nu een afspraak omdat ik merk dat er weer wat triggers zijn en ik wat lichte klachten heb (piekeren, angst) waar ik op voorhand hulp voor wil. Met name om erger en herhaling van te voorkomenquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Waarvoor moet je eigenlijk naar de psychiater, @:douche-eendje? Of is dat iets wat je liever hier niet deelt?
Jeetje, wat heftigquote:Op woensdag 9 juni 2021 10:49 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb voor/tijdens/na de bevalling van Bas, door alles wat er is gebeurd, PTSS gekregen helaas. Nu een afspraak omdat ik merk dat er weer wat triggers zijn en ik wat lichte klachten heb (piekeren, angst) waar ik op voorhand hulp voor wil. Met name om erger en herhaling van te voorkomen.
Ik heb bijna een jaar intensieve therapie gehad waarbij ik ook samen met de psycholoog gekeken heb naar de mogelijkheden tot preventie, wanneer trek ik aan de bel etc.
Dit, ja.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vervelend, VFT! Ik miste je inderdaad al even. Gaat verder wel alles goed met jullie dametje?
Heel bizar om te merken dat het zo verschillend is per vrouw en per zwangerschap qua wat nog gaat van werk en andere activiteiten. Ik prijs me gelukkig dat ik eigenlijk bijna alles nog goed kan doen zonder klachten!
Nou inderdaad.... ik ben nu bijna 21 weken en werk voltijd, daarnaast sportenquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vervelend, VFT! Ik miste je inderdaad al even. Gaat verder wel alles goed met jullie dametje?
Heel bizar om te merken dat het zo verschillend is per vrouw en per zwangerschap qua wat nog gaat van werk en andere activiteiten. Ik prijs me gelukkig dat ik eigenlijk bijna alles nog goed kan doen zonder klachten!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:40 schreef KaBuf het volgende:
Vandaag heeft mijn vriendin de eerste echo gehad, voor nu uitgerekend 17-1. Ik viel echt stil en bleef maar naar het scherm kijken tijdens de echoEerste zwangerschap dus alles is extra spannend haha
quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:40 schreef KaBuf het volgende:
Vandaag heeft mijn vriendin de eerste echo gehad, voor nu uitgerekend 17-1. Ik viel echt stil en bleef maar naar het scherm kijken tijdens de echoEerste zwangerschap dus alles is extra spannend haha
Je hebt bij een tweede zwangerschap sowieso veel minder tijd voor jezelf, dus minder tijd om bij te tanken, genoeg te slapen, te sporten ect. Dus dan is het logisch dat het je al eerder wat zwaarder kan vallen denk ik.quote:Op woensdag 9 juni 2021 14:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nou inderdaad.... ik ben nu bijna 21 weken en werk voltijd, daarnaast sporten
Ik heb wel het idee dat een volgende zwangerschap moeilijker is? Geen idee of dat klopt, maar in mijn omgeving hoor ik best vaak dat de 1e zwangerschap best prima ging qua wat kon en hoelang en ook qua gewichtstoename. En diezelfde vrouwen hadden bij een volgend kindje meer klachten of eerder.
Herkenbaar? Of is het toeval wat ik zo heb geobserveerd
Ja, de laatste week was een drama. Dat wil ik niet nog een keer.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jeetje, wat heftig![]()
Goed dat je dan nu inderdaad op voorhand al hulp zoekt.
Laatste stukje zwangerschap en bevalling van Bas waren dus rampzalig?
Dat snap ik ook hoor, en ik denk ook wel dat veel de OMGWTFBBQ straks heb ik er nog een hoe ga ik dat doen, ga ik net zoveel houden als van de oudste etc. Ik zit -denk ik?- in de minder gezonde situatie. Dagen gespannen voor een controle, snachts soms niet kunnen slapen door de wat-als piekers (die ik nu beter kan relativeren hoor, gelukkigquote:Op woensdag 9 juni 2021 11:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik had een prima bevalling en dus geen trauma of PTSS dus het is natuurlijk niet te vergelijken, maar ik heb toch wel in het begin van deze zwangerschap een soort paniek gevoeld bij de gedachte dat het nog een keer moest. Met het groeien van de buik en het concreter worden van nog een keer een echte baby, is dat hier helemaal verdwenen gelukkig. Ik hoop heel erg dat de tijd het voor jou ook lichter maakt, naast de professionele hulp.
Ik fietste redelijk probleemloos door de zwangerschap van Bas heen, tot ik 37 weken wasquote:Op woensdag 9 juni 2021 14:42 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nou inderdaad.... ik ben nu bijna 21 weken en werk voltijd, daarnaast sporten
Ik heb wel het idee dat een volgende zwangerschap moeilijker is? Geen idee of dat klopt, maar in mijn omgeving hoor ik best vaak dat de 1e zwangerschap best prima ging qua wat kon en hoelang en ook qua gewichtstoename. En diezelfde vrouwen hadden bij een volgend kindje meer klachten of eerder.
Herkenbaar? Of is het toeval wat ik zo heb geobserveerd
Whoopwhoop! Gefeliciteerd Kabuf!quote:Op woensdag 9 juni 2021 15:40 schreef KaBuf het volgende:
Hahaha dat ook. Dat eerste trimester was nu wel wat uitdagender met weinig energie en een actieve dreumes. Man. En hard dat ze gaan op zo'n loopfiets, er achteraan rennen lukt al niet echt meer nuquote:Op woensdag 9 juni 2021 17:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Je hebt bij een tweede zwangerschap sowieso veel minder tijd voor jezelf, dus minder tijd om bij te tanken, genoeg te slapen, te sporten ect. Dus dan is het logisch dat het je al eerder wat zwaarder kan vallen denk ik.
Ik heb mijn afspraak ingepland.quote:Op donderdag 10 juni 2021 11:20 schreef Flav het volgende:
Vanaf 11.30 kan 1989 de afspraak inplannen voor de COVID vaccinatie.
Denk dat ik hem toch maar inplan en dan maandag even overleg met de gyn maar hij zal het vast adviseren.
Ik ben ook van 1989. Ik ga het niet doen. Voelt gewoon niet goed aan.quote:Op donderdag 10 juni 2021 11:20 schreef Flav het volgende:
Denk dat ik hem toch maar inplan en dan maandag even overleg met de gyn maar hij zal het vast adviseren.
Dat boeit toch niet? Ik wordt erg moe van die discussie allemaal. De ene wel de ander niet, prima laat gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:07 schreef Cygne het volgende:
[..]
Voor mij juist wel.![]()
Waarom voor jou niet?
Jammer dat er zo'n negatieve sfeer vanuit jouw post gaat. Blijkbaar heeft Cygne de discussie gisteren niet meegekregen en dan nog is het aan haar of ze benieuwd is naar de beweegredenen. Ik ben er ook wel benieuwd naarquote:Op donderdag 10 juni 2021 13:08 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet? Ik wordt erg moe van die discussie allemaal. De ene wel de ander niet, prima laat gaan.
Ik heb het gevoel dat mensen hengelen naar redenen om zodoende een stok te zoeken om mee te slaan. Ja maar je moet vaccineren etc etc dat hoor je vaak als iemand zegt het NIET te doen. Die vraag komt andersom toch ook niet? Erg vreemd.quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jammer dat er zo'n negatieve sfeer vanuit jouw post gaat. Blijkbaar heeft Cygne de discussie gisteren niet meegekregen en dan nog is het aan haar of ze benieuwd is naar de beweegredenen. Ik ben er ook wel benieuwd naar
Ik heb niet het idee dat we hier met stokken willen slaan, maar oprecht benieuwd zijn naar waarom iemand er wel voor kiest of waarom juist niet. Ik ben zelf aan het twijfelen, en zo zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die twijfelen. Wellicht dat de verschillende beweegredenen mij (en anderen) helpen om uiteindelijk tot een echte keuze te komen. Ik ben zelf in ieder geval net zo benieuwd naar de redenen van iemand om het wel te doen, als de redenen van iemand om het niet te doenquote:Op donderdag 10 juni 2021 13:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mensen hengelen naar redenen om zodoende een stok te zoeken om mee te slaan. Ja maar je moet vaccineren etc etc dat hoor je vaak als iemand zegt het NIET te doen. Die vraag komt andersom toch ook niet? Erg vreemd.
Dat soort dingen gewoon prive laten. Daar heeft niemand iets mee te maken.
Ik geloof je direct, maar er zijn hier meer usersquote:Op donderdag 10 juni 2021 13:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat we hier met stokken willen slaan, maar oprecht benieuwd zijn naar waarom iemand er wel voor kiest of waarom juist niet. Ik ben zelf aan het twijfelen, en zo zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die twijfelen. Wellicht dat de verschillende beweegredenen mij (en anderen) helpen om uiteindelijk tot een echte keuze te komen. Ik ben zelf in ieder geval net zo benieuwd naar de redenen van iemand om het wel te doen, als de redenen van iemand om het niet te doen
Dat is wat jij vind. Ik vind dat je best met anderen erover kan praten om zo zelf tot een keuze te komen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik geloof je direct, maar er zijn hier meer usersIk vind dat je ZELF die keuze moet maken en zeer zeker NIET moet luisteren naar beweegredenen. Zelf keuzes maken hoort bij het volwassen zijn
Vragen mag, maar verwacht geen antwoord en dat wordt wel verwacht als ik de reacties lees.quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat is wat jij vind. Ik vind dat je best met anderen erover kan praten om zo zelf tot een keuze te komen.
Zo heeft iedereen een eigen mening, een eigen reden om hier dingen te vragen. Ik zie geen kwaad in Cygne d'r vraag en vind jouw reactie daarop jammer. Naar mijn idee zou iedereen hier alles moeten kunnen vragen, zonder daar een negatieve reactie op te krijgen
Ik heb hem ook alvast ingepland, over 3 weken aan de beurtquote:Op donderdag 10 juni 2021 12:37 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik heb mijn afspraak ingepland.
Tijdje geleden overleg gehad met verloskundige en zij raadde het wel aan.
Hier valt de tweede nu 4 dagen voor ud. Maar volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik die tweede makkelijk verzetten mocht dat toch niet lukken.quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:23 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik heb hem ook alvast ingepland, over 3 weken aan de beurt![]()
Kon ook eerder maar dan viel de 2e prik 3 dagen voor UD. Vond ik wat minder praktisch haha.
Ik verwacht niet dat deze baby de 40 weken haalt en waarschijnlijk ben ik dan recent bevallen of zit ik in de kraamweek.quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:24 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier valt de tweede nu 4 dagen voor ud. Maar volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik die tweede makkelijk verzetten mocht dat toch niet lukken.
Verwacht ik van de mijne ook niet echt. Maar ik krijg een wat kwetsbaarder kindje. Daarom vind ik het fijn als hij alvast toch een klein beetje antistoffen meekrijgt.quote:Op donderdag 10 juni 2021 14:27 schreef Flav het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat deze baby de 40 weken haalt en waarschijnlijk ben ik dan recent bevallen of zit ik in de kraamweek.
Heb geen haast met het vaccine dus daarom over 3 weken, anders was het eerste pas over 2 weken![]()
Scheelt maar een week haha.
Want in de vorige discussie heeft iemand jou met een stok geslagen?quote:Op donderdag 10 juni 2021 13:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mensen hengelen naar redenen om zodoende een stok te zoeken om mee te slaan. Ja maar je moet vaccineren etc etc dat hoor je vaak als iemand zegt het NIET te doen. Die vraag komt andersom toch ook niet? Erg vreemd.
Dat soort dingen gewoon prive laten. Daar heeft niemand iets mee te maken.
Ik denk dat de website achterlooptquote:Op donderdag 10 juni 2021 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
Trouwens de brief is anders dan wat er op de website van de Overheid staat
In de brief staat: Bent u zwanger? Dan raden wij vaccin aan, hoger risico etc. Op de website staat juist dat je als zwangere GEEN hoger risico hebt etc. Ik denk dat die brieven veel eerder gedrukt zijn en de website up-to-date is. Logisch eigenlijk.
En dit inderdaadquote:Op donderdag 10 juni 2021 17:13 schreef Lemijn het volgende:
Ja, en bij mijn weten is dit een discussieforum. Wel fijn wel we dan over dingen mogen discussiëren. Ergens niet op reageren is daarbij altijd toegestaan.
Ik heb geen zout gedaan. Wilde het water puur houden voor Zielie. Leek mij persoonlijk niet fijn voor haar om dat binnen te krijgen. En ook niet in haar oogjes. Heb verder ook niet heel lang in bad gezeten, een uurtje.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Lemijn het volgende:
@:D.U.M.A.N. en @:elamanilo en andere bad-ouders, hoe zit het ook alweer met dat zout? Opeens realiseer ik me dat we dat helemaal niet hebben meegenomen in de oefensessie afgelopen week. Deden jullie het erin en zo ja hoeveel? Ik heb Birth Pool in a Box, normaal formaat.
En ik ben van plan om 'm met een zijkant min of meer tegen de muur te plaatsen, dat kan toch wel? De woonkamer is niet zo groot.
Wil je hem erbij?quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb trouwens ook met Jacob een paar filmpjes bekeken, van badbevallingen met kinderen erbij en ook eentje gewoon naast het ziekenhuisbed. Hij was vooral steeds gefascineerd door de navelstreng, hij wil die heel graag zien straks. En ik maar onopvallend mijn tranen wegvegen om de reactie van die kinderen, haha.
Ook geen verloskundige en/of kraamhulp?quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:44 schreef _Lily_ het volgende:
Hier is het de eerste baby dus ik kan geen andere kinderen meenemen. Maar ga ik bij een volgende baby ook niet doen. Ik wil niemand erbij behalve mijn man. En zelfs dat heb ik even moeten laten bezinken hahaha
+1quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:05 schreef Lemijn het volgende:
Vind ik niet perse onaardig hoor Takkie. De meeste ouders kiezen ervoor om oudere broertjes en zusjes niet aanwezig te laten zijn. Hier zal mijn moeder sowieso de taak 'Jacob' krijgen, of dat nou hier in huis is of elders, zodat de vader zich gewoon op de geboorte kan richten. Dus als Jacob onrustig wordt of angstig of ik heb last van hem, dan zeg ik dat ze moeten gaan en dan neemt ze hem onder de arm. En als het nacht is en hij slaapt, dan gaat ze op zolder wachten. Maar ik wil hem niet 's nachts laten vertrekken als hij gewoon slaapt en ook niet hem dwingen boven te blijven, mocht hij wel wakker worden. Dus daarom kwamen we hierop uit.
edit: en hoewel belangrijk, is de geboorte ook maar de eerste stap van de baby in ons leven. Jacob verheugt zich ook enorm op de baby, op wat daarna komt. Dat mee-leven is echt zo tof. Zijn begrip van alles maakt helemaal goed hoe lang we op deze zwangerschap moesten wachten.
Oh haha ja de zorgverleners had ik er niet bij geteld. Die wil ik er wel bij. Maar van de mensen uit mijn persoonlijke omgeving alleen mijn man. En ja, mee eens dat dit iets is wat ik hem niet kan afnemen, dus mijn man is erbijquote:Op donderdag 10 juni 2021 23:11 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ook geen verloskundige en/of kraamhulp?
Ik vind alles prima hoor, en ik was ook huiverig over ‘al die mensen’ de vorige keer en heb geaarzeld of ik de vader erbij wilde omdat het niet mijn partner is. Maar het was zó waardevol voor hem om erbij te zijn. Zowel om de impact van de bevalling op mij te zien (begrip achteraf) als om vanaf de eerste seconde in het leven van de baby te zijn.
Ik heb een fles zeewater erin gedaan. Ik woon natuurlijk vlak aan zee en ik vond het mooi om het zo te verbinden.quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Lemijn het volgende:
@:D.U.M.A.N. en @:elamanilo en andere bad-ouders, hoe zit het ook alweer met dat zout? Opeens realiseer ik me dat we dat helemaal niet hebben meegenomen in de oefensessie afgelopen week. Deden jullie het erin en zo ja hoeveel? Ik heb Birth Pool in a Box, normaal formaat.
En ik ben van plan om 'm met een zijkant min of meer tegen de muur te plaatsen, dat kan toch wel? De woonkamer is niet zo groot.
Bloed vlees en herriequote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef MissBliss het volgende:
Leuk om te lezen wat jullie overwegingen zijn voor de bevalling. Ik had het er toevallig gisteren met mijn man over. Als ik thuis mag bevallen (dat is nog niet zeker want de eerste werd een inleiding vanwege klein kind), twijfel ik over een badbevalling. Het lijkt me erg mooi en natuurlijk, maar aan de andere kant zit ik nu al nooit in bad en als ik in bad zit ben ik het na 15 minuten wel zatTe warm, rimpelvingers etc. Dus ik weet niet of ik het tijdens de bevalling wel fijn zou vinden.
En mijn oudste is tegen de tijd van de bevalling al 6 jaar. In eerste instantie heeft hij een paar keer gezegd dat hij er graag bij wil zijn, maar op school hebben ze een filmpje over een bevalling gekekenEn sindsdien wil hij er niet meer bij zijn ('met bloed en vlees en herrie, mama
' ). Ik had ook al wat kindvriendelijke filmpjes gekeken, maar het filmpje van school heeft kennelijk indruk gemaakt. Mijn moeder zal de oppas zijn, maar die woont op een uur rijden, dus als het snel gaat is hij er alsnog bij. Ik hoop ook dat het 's nachts begint.
Heb je de placenta aan de voorkant zitten?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:46 schreef _Lily_ het volgende:
Lemijn, wat spannend! Het begint nu echt dichtbij te komen.
Hier voel ik nog steeds niks dus laat staan dat mijn man iets voelt bewegen hahaha
21+1 vandaag
Onze oudste is in Ede geboren dus ik vrees nooit meer achter dat aanrecht vandaan te komen.quote:Op zondag 13 juni 2021 00:11 schreef Rebubbled het volgende:
Meteen na de tweede streep. Sowieso, vrouwen die achter het aanrecht vandaan mogen.
Helemaal hahaquote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:45 schreef Mahra het volgende:
[..]
Heb je de placenta aan de voorkant zitten?
quote:Op zondag 13 juni 2021 08:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Helemaal haha
Dus ik ben er niet ongerust bij
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
Herkenbaar. Hier ook placenta aan de voorkant, 24 weken en wat ik voel is minimaal en echt heel soms maar.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Helemaal haha
Dus ik ben er niet ongerust bij
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
Je partner kan prima zelf bepalen hoever ze kan gaan.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:54 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je je vriendin een verbod op het verlaten van de gemeente opleggen? Ik heb er namelijk geen zin in dat m'n kind geboren wordt in een of andere enge buitengemeente als Schagen, Zoetermeer of Almere. Ze is nu bijna 34 weken en dat vind ik persoonlijk wel een goed moment. Vanaf hoeveel weken kregen jullie een verbod?
Wat mooi! En wat herkenbaar om alleen te willen bevallenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:22 schreef elamanilo het volgende:
Hier hebben we het telkens 'aan het toeval' overgelaten of de oudere kinderen er wel of niet bij waren. Beide keren zijn de oudste(n) er doorheen geslapen. Bij de tweeling werden ze 'gewekt' door de huiltjes van baby B.
Mijn oudste dochter heeft toen aangegeven en nu nog steeds, dat we haar dit keer echt wakker moeten maken als ze slaapt. Ze wil er echt heel erg graag bij zijn.
De vorige keren waren mijn ouders erbij en die zouden ook de kinderen opvangen als dat nodig was. Nu is mijn moeder er niet meer... Ik twijfel nog wie ik er voor de kinderen bij wil vragen. Mijn vader misschien en/of mijn zusje. Ik wil het liefst ook zo rustig mogelijk houden. Mijn vriendinnetje fotograaf komt wel foto's maken, ws met haar eigen baby die dan 3 maanden is in de draagdoek bij haar.
Mijn heimelijke wens was altijd om -helemaal- alleen te bevallen, dus echt alleen alleen, zonder iemand. Ik had eens gelezen van een vrouw die daar expres voor koos omdat ze dan ook niet onbewust met iemand rekening zou hoeven houden. Ik begreep dat heel goed en het leek mij ook een heel tof idee om dat mee te maken. Maar ik dacht tegelijk ook altijd: Ik vind het veel te waardevol om het niet met mijn lief te delen.
Maar toen de eerste baby van de tweeling geboren werd, was er niemand bij mij. Echt niemand. Het duurde maar enkele minuten dat ik alleen was, maar dat was precies tijdens de uitdrijving en geboorte. Mijn lief was namelijk naar het toilet om mijn poep op te ruimenen zelf te plassen (we waren net uit bed). En verder was iedereen nog onderweg. En wow... Ik denk dat ik wel een boek vol zou kunnen schrijven over die ervaring!
Ik was echt veel actiever aan het baren. Ik was me nog bewuster van wat er allemaal gebeurde en was ook echt mezelf/mijn lichaam zelf aan het begeleiden. Mijn hand op het hoofdje van de baby, dat ik langzaam voelde komen, daarop reagerend mijn lichaam aan het 'regelen' (rustiger, afgewisseld met actiever meeduwen) en ik dacht ook allemaal dingen erbij en lette echt op van alles. Ik was ook echt letterlijk in beweging tijdens de geboorte, ik veranderde van houding (dat was ik nog aan het doen toen de uitdrijving begon haha). Het was heel bizar om het verschil in bewustzijn mee te maken en het verschil in hoe 'actief' ik zelf bezig was met wat er precies gebeurde.
Ik vond het daarnaast vooral tof dat ik mijn wens toch zo uit kon komen, zonder dat ik niet mijn lief erbij had. Een soort van. En bij de volgende baby was hij er ook gewoon weer bij. Best of both worlds.
De vroedvrouw haalt het dit keer zeer waarschijnlijk sowieso ook niet om bij de geboorte te zijn, zie vorige keer, ze denkt dat ik weer te vlug beval. Dat vind ik niet erg, het plan was om bij 1 baby weer unassisted te bevallen, dus dan maakt het niet zoveel uit.
Ik heb ook geen zout in het water gedaan Lemijn, maar vooral omdat dit de eerste keer is dat ik iets hoor over dat dat zou moeten/kunnenquote:Op donderdag 10 juni 2021 21:17 schreef Lemijn het volgende:
Het is zo hoog dat ze sowieso niet vreselijk veel kan, ik was dat echt vergeten. Vorige keer ben ik met hoofd op bekkenbodem er nog uitgeklommen. Kon precies. Verder dacht ik vooral oei, ja, het ziet er leuk uit maar ik heb nogal een klus te klaren de volgende keer dat het bad staat. Interessant dat jij geen zout deed
. Ben benieuwd wat anderen deden.
Oh, bof jij! Ik voel haar echt alleen als ik lig. Maar het zien bewegen van de buitenkant niet.quote:Op zondag 13 juni 2021 13:07 schreef LauriLynne het volgende:
Hier met bijna 24 weken een baby die je kan zien en voelen bewegen vanaf de buitenkant. Ook placenta aan de voorkant. Maar ik merk dat het er heel erg aan ligt hoe ze ligt. Hopelijk voor jullie ook snel goed voelbaar.
Schattig komkommer!
Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.quote:Op zondag 13 juni 2021 11:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je partner kan prima zelf bepalen hoever ze kan gaan.
Ik had op de dag van de bevalling nog een lunchafspraak staan in een andere stad. Pas om half 11 afgezegd omdat de voorweeën al 4 uur aan hielden. Was maar goed ook, tegen de tijd dat ik afgesproken had, begonnen de weeën door te zetten.
Not sure if seriousquote:Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Ziekenhuis in dezelfde gemeente ja? Want je weet maar nooit...quote:Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Als je vriendin over een paar maanden moeder wordt, is ze vast oud en wijs genoeg om zelf te beslissen waar en wanneer je ergens naartoe gaat. Daar heeft ze jou(w mening) niet bij nodig.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Zwangere vrouwen denken niet altijd rationeel.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Als je vriendin over een paar maanden moeder wordt, is ze vast oud en wijs genoeg om zelf te beslissen waar en wanneer je ergens naartoe gaat. Daar heeft ze jou(w mening) niet bij nodig.
4 zelfs, dus dat moet goedkomen.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:20 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ziekenhuis in dezelfde gemeente ja? Want je weet maar nooit...
Ja ik moet nu dus de gemeentegrens weer over. Paspoortcontrole, alles. Gevolg is dat m'n kind dus een aardbei is. Leuk joch hoor, maar wel jammer. En helaas deze ook.quote:
quote:Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
OK kuttroll.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Zwangere vrouwen denken niet altijd rationeel.
Vergeet je vaccinatiebewijs niet! Je wilt ook geen ananas.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja ik moet nu dus de gemeentegrens weer over. Paspoortcontrole, alles. Gevolg is dat m'n kind dus een aardbei is. Leuk joch hoor, maar wel jammer. En helaas deze ook.
Ik hou er niet van als mijn man mij dingen verbiedt. Ik heb er meerdere relaties in het verleden om beeindigdquote:Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 juni 2021 19:54 schreef MaJo het volgende:
@:Nielsch je hebt je lolletje weer gehad, nu weer serieus graag
Ja hallo nu denkt iedereen dat ik een man van in de 40/50 ben met volwassen kinderen.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:28 schreef SQ het volgende:
Nielsch aan de tweede leg, ik vraag me af of dat nou wel zo'n briljant idee is
Succes!quote:Op maandag 14 juni 2021 07:24 schreef douche-eendje het volgende:
Vandaag SEO. Hoezo ben ik al bijna halverwege
Mijn vriendin heeft met 28 weken zwangerschap 4 nachten in het ziekenhuis gelegen ivm Covid. Ze kon thuis amper nog zelf ademhalen, was extreem benauwd. Gelukkig hoefde ze niet naar de IC en geïntubeerd te worden, maar daar is wel over gesproken. Mocht dat nodig zijn geweest, dan hadden ze de baby ook gehaald. Ik mocht zelf niet op bezoek omdat ik ook Covid had. Echt een rotweek was dat.quote:Op donderdag 10 juni 2021 11:20 schreef Flav het volgende:
Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch? Ken genoeg mensen die na een vaccinatie als nog Covid hebben gehad. En dan zeggen ze wel in "mindere" mate maar, je weet niet in welke vorm, je het anders hebt gekregen zonder Vaccin.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft met 28 weken zwangerschap 4 nachten in het ziekenhuis gelegen ivm Covid. Ze kon thuis amper nog zelf ademhalen, was extreem benauwd. Gelukkig hoefde ze niet naar de IC en geïntubeerd te worden, maar daar is wel over gesproken. Mocht dat nodig zijn geweest, dan hadden ze de baby ook gehaald. Ik mocht zelf niet op bezoek omdat ik ook Covid had. Echt een rotweek was dat.
Daarnaast moest ze 8 paracetamol per dag slikken om de koorts nog enigszins lager te houden, omdat er anders weer kans is op vroeggeboorte.
Als je Covid tijdens je zwangerschap middels een vaccinatie kan voorkomen, dan is dat echt aan te raden wat mij betreft.
Nou, het blijkt inmiddels echt dat de kans op opname in ziekenhuis en IC véél kleiner is na vaccinatie hoor. Je hoeft je niet te vaccineren maar dat het de kans op ernstige problemen en overlijden fors beperkt is wel duidelijk.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:15 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch? Ken genoeg mensen die na een vaccinatie als nog Covid hebben gehad. En dan zeggen ze wel in "mindere" mate maar, je weet niet in welke vorm, je het anders hebt gekregen zonder Vaccin.
De cijfers onder ouderen uit verzorg- en verpleeghuizen doen toch echt anders vermoeden.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:15 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch?
Haha, mooi om te lezen dat jij dit precies tegelijk met mij gepost hebt. 😂 Ik heb nu dus sinds gisteravond exact hetzelfde als jij. Maar weet jij of het een probleem kan zijn als ze eerst gewoon 'normaal' doet en nu sinds gisteravond ineens de boel afbreekt? 😂quote:Op maandag 14 juni 2021 09:25 schreef Lemijn het volgende:
Succes met de SEO douche-eendje!
Hier placenta aan de achterkant, en dat heb ik geweten zeg. Ik voel echt continu bewegingen. Dit kind slaapt denk ik nooit. Weinig reden om te klagen zou je denken maar poe….
Wonderlijk he? Het zal heus geen probleem zijn hoor. Al was het dat soms wel voor mijn stalen gezicht op werk. Of mijn nachtrust.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Haha, mooi om te lezen dat jij dit precies tegelijk met mij gepost hebt. 😂 Ik heb nu dus sinds gisteravond exact hetzelfde als jij. Maar weet jij of het een probleem kan zijn als ze eerst gewoon 'normaal' doet en nu sinds gisteravond ineens de boel afbreekt? 😂
Zo jaloers! Ik voel weinig tot niks.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Succes vandaag, d-e! Ik duim voor een goede en mooie echo. 🥰
Mijn dametje is sinds gisteravond 19:00 uur de boel non-stop aan het verbouwen. Zo raar, geen idee wanneer ze geslapen heeft. 😂 Al die baby's, soms heel rustig, soms zo druk.
Wat heftig zeg! Gelukkig dat intubatie toch niet nodig was.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft met 28 weken zwangerschap 4 nachten in het ziekenhuis gelegen ivm Covid. Ze kon thuis amper nog zelf ademhalen, was extreem benauwd. Gelukkig hoefde ze niet naar de IC en geïntubeerd te worden, maar daar is wel over gesproken. Mocht dat nodig zijn geweest, dan hadden ze de baby ook gehaald. Ik mocht zelf niet op bezoek omdat ik ook Covid had. Echt een rotweek was dat.
Daarnaast moest ze 8 paracetamol per dag slikken om de koorts nog enigszins lager te houden, omdat er anders weer kans is op vroeggeboorte.
Als je Covid tijdens je zwangerschap middels een vaccinatie kan voorkomen, dan is dat echt aan te raden wat mij betreft.
Je kunt een auto-ongeluk ook niet voorkomen door het dragen van een autogordel, maar de schade die je er aan overhoudt wel sterk beperken. Dus dat.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:15 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch? Ken genoeg mensen die na een vaccinatie als nog Covid hebben gehad. En dan zeggen ze wel in "mindere" mate maar, je weet niet in welke vorm, je het anders hebt gekregen zonder Vaccin.
Goed nieuws!quote:Op maandag 14 juni 2021 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, baby is helemaal in orde. Alleen m'n placenta moet even in de gaten gehouden worden, er ligt nu een stuk héél dicht bij de uitgang en was het niet duidelijk of het netjes zit verderop of dat er ook een bij-placenta is. Bij de groeiecho met 32 weken wordt dat nogmaals nagekeken.
Fijn weerquote:Op maandag 14 juni 2021 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, baby is helemaal in orde. Alleen m'n placenta moet even in de gaten gehouden worden, er ligt nu een stuk héél dicht bij de uitgang en was het niet duidelijk of het netjes zit verderop of dat er ook een bij-placenta is. Bij de groeiecho met 32 weken wordt dat nogmaals nagekeken.
Wat ik van de echoscopiste begreep wel ja, alleen even goed in de gaten houden. Net zoals dat andere ding. Man, vorige keer was mn placenta ook al raarquote:Op maandag 14 juni 2021 16:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Fijn weer![]()
Kan die placenta zelf weer een beetje op de goede plek schuiven?
Ja, positie-allyoucaneat-broeken ftwquote:Op maandag 14 juni 2021 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier vandaag de eerste termijnecho gehad,guitig blobje, kloppend hartje8.5 wk vandaag
nu mag ik van mezelf een ruimere broek gaan kopen
Ook goed nieuws! Fijnquote:Op maandag 14 juni 2021 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier vandaag de eerste termijnecho gehad,guitig blobje, kloppend hartje8.5 wk vandaag
nu mag ik van mezelf een ruimere broek gaan kopen
Wat een draak van een echoscopist, dat zijn soms niet echt mensenmensen heb ik t ideequote:Op maandag 14 juni 2021 18:58 schreef Flav het volgende:
Fijn D-E! Hopelijk schuift de placenta nog wat op.
Hier ook controle gehad.
Echo werd gedaan door een draak van een vrouw, stond binnen 5 minuten weer buiten.
Enige wat ze zei was, 'O ja hij is erg groot, groot hoofd en grote buik en veel vruchtwater. Groot kind!' 'Hij wordt nu 2800gr geschat'
En toen stond ik weer buiten.
Toen afspraak bij de gyn, daar kwam ik jankend binnen omdat ik geschrokken was van hoe snel hij opeens gegroeid is en om dat die vrouw zo verschrikkelijk was.
Hij stelde me gerust en dat ze willen inleiden bij 38 weken, dan wordt hij rond de 3800gr geschat.
Het moet me nog allemaal even bezinken, over 2 weken weer controle en dan wordt de inleid datum afgesproken
Haha, ik kon het zelf ook niet laten om alles op de eerste dag al te willen regelenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:31 schreef SQ het volgende:
Je hoeft echt nog niet meteen aan het regelen hoor Vaiana, laat het nieuws eerst maar eens lekker indalengefeliciteerd!
Ja daar heb ik me online direct wel ingeschreven inderdaad, voelt fijn om iets praktisch te kunnen doen omdat het verder mega ongrijpbaar is.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Haha, ik kon het zelf ook niet laten om alles op de eerste dag al te willen regelenIn ieder geval de verloskundigenpraktijk ging ik gelijk fixen
Bij mijn vriendin werd net (echt een kwartier geledenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:36 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja daar heb ik me online direct wel ingeschreven inderdaad, voelt fijn om iets praktisch te kunnen doen omdat het verder mega ongrijpbaar is.
Huisarts ga ik ook wel even bellen denk ik, mede om ff te checken dat mijn eerste vaccinatie over een kleine 2 weken gewoon door kan gaan. Neem aan van wel, maar he.
De meningen verschillen nogal volgens mij. Wat ik tot nu toe vind is dat ivm potentieel risico op koorts ze het misschien liever niet doen, maar dat er verder geen aanwijzingen zijn dat het risico's oplevert. Aan de andere kant levert een corona besmetting veel meer risico op koorts op, dus meh.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:56 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Bij mijn vriendin werd net (echt een kwartier geleden) de vaccinatie afgeraden in het eerste trimester. Hadden we nog niet zo snel online gelezen maar we volgen de verloskundige maar braaf
(En gefeliciteerd!)
Ten eerste: gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:40 schreef Vaiana het volgende:
Huisarts zei dat vaccinatie geen kwaad kon, ook niet in het eerste trimester. Ben benieuwd wat de verloskundige zegt wanneer ik die spreek.
Ah, dat is fijn om te horen!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:57 schreef eponine het volgende:
[..]
Ten eerste: gefeliciteerd![]()
Ten tweede: ik heb afgelopen donderdag de intake bij de verloskundige gehad, krijg de vaccinatie volgende week vrijdag. Ik heb met haar overlegd en zij geeft aan geen problemen te zien, ondanks eerste trimester.
Thanks! Verklaart wel dat ik af en toe al wat misselijk ben idd, de hormonen doen hun ding.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:58 schreef elamanilo het volgende:
Gefeliciteerd Vaiana! Wat een duidelijke streep!
Ha daar ben jequote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:23 schreef Vaiana het volgende:
*spiekt voorzichtig om hoekje*
Vanochtend positief getest, 2 dagen na NOD. Dus heel erg mega pril, moet letterlijk àlles nog doen/regelen. Stap 1 leek me een verloskundige bellen, dus dat ga ik zo maar even doen.
Ja dat hoop ik ook. We gaan het zien over een week of 12quote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:58 schreef elamanilo het volgende:
Gefeliciteerd Vaiana! Wat een duidelijke streep!
D-E, fijn dat alles goed is met beebjeen nog een beetje spannend met de placenta. De meeste mensen die ik ken die dat hadden, daarbij is de placenta uiteindelijk allemaal opgeschoven, behalve bij eentje, maar die lag er echt helemaal over. Ik duim mee dat die van jou ook de weg vrij houdt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Dank!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:18 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ha daar ben jegefeliciteerd!!
En natuurlijk moet je alles nog doenen zo'n verloskundige bellen kan best een paar dagen wachten hoor, het duurt vast ook nog een tijdje voor je daarheen gaat.
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:40 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja dat hoop ik ook. We gaan het zien over een week of 12.
Mn extra maand (onbetaald) verlof is goedgekeurd. 5 maanden verlof straks. Kom maar op.
Oehhh dat is lekker zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit kan zeker gerelateerd zijn aan een hoge bloeddruk, ik zou m wel even laten checken bij je vk of gyn.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heel fijn, d-e en ldg! 🥰 Gefeliciteerd met de mooie berichten.
Ik heb het erg warm. Vandaag drukke dag op m'n werk, veel gelopen/gestaan en het gebouw wordt ook vrij snel warm. Wel genoeg meer dan een liter gedronken, maar waarschijnlijk nog net niet genoeg. Rond 4 uur ineens wat vlekken voor m'n ogen, zag niet zo scherp meer. Nadien even gaan zitten en wat gegeten/gedronken, toen ging het beter. Nu wel wat hoofdpijn. Wazig zicht/vlekken zijn weg. Kan me haast niet voorstellen dat 't hoge bloeddruk-gerelateerd is, vorige week maandag nog controle en was toen perfect (122/68). Komt dit nu echt door de warmte? Nog meer drinken meenemen en iedere twee uur wat eten om bloedsuiker op peil te houden?
Ja het was echt een draak van een vrouw, kon geen gesprek vanaf. Dit was ook in een ander ziekenhuis omdat het zo uit kwam, volgende keer ga ik gewoon weer in het andere ziekenhuis.quote:Op maandag 14 juni 2021 19:37 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wat een draak van een echoscopist, dat zijn soms niet echt mensenmensen heb ik t idee![]()
Ze gaan tegen het eind toch nog wel een keer goed naar het formaat van je kleine kijken neem ik aan toch? Lijkt me gek om nu al plannen vast te leggen terwijl helemaal niet zeker is hoe de groei dan is. Bij ons in de vorige pufclub was ook een van de dames zo bang gemaakt zou een baby van minstens 8 pond worden en zij was een smal tenger vrouwtje. Dat bleek n gewoon normaal formaat baby te zijn achteraf. Daardoor ben ik benieuwd hoe accuraat die schattingen zijn.
Neemt niet weg dat je een hork van een troela hebt getroffen, mag je gerust even goed kwaad en verdrietig door zijn
Dank voor je reactie. Gisteren ging het een heel stuk beter, geen klachten meer gehad. Vandaag ook klachtenvrij. Ik relateer het voor nu dus even aan de warmte, maar ik app de verloskundige even om 't door te geven. Ze zal het dan wel zeggen als ik toch nog wat moet laten checken.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 13:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit kan zeker gerelateerd zijn aan een hoge bloeddruk, ik zou m wel even laten checken bij je vk of gyn.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:55 schreef douche-eendje het volgende:
20 weken vandaagHALVERWEGE omgwtfbbq hoe gaat dit ineens zo snel
Hoera voor een knipperquote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoi!![]()
Ik kom hier ook om het hoekje kijken en af en toe meeschrijven. Vanochtend een knipper gezien bij ongeveer 7 weken. Verder hoop ik vooral dat de komende 5 weken maar snel voorbij mogen gaan
.
Wat leuuuk! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoi!![]()
Ik kom hier ook om het hoekje kijken en af en toe meeschrijven. Vanochtend een knipper gezien bij ongeveer 7 weken. Verder hoop ik vooral dat de komende 5 weken maar snel voorbij mogen gaan
.
Beetje een stijve arm maar verder merk je er niks vanquote:Op woensdag 16 juni 2021 10:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
20 weken voor d-e! 🥳
LBF, gefeliciteerd! Hopelijk straks een goede termijnecho. 😊
Over een uurtje m'n kinkhoestprik halen. Ben niet zo'n held op dat vlak, dus hoop dat 't meevalt. Vanmorgen ook al wezen bloedprikken voor hernieuwde controle bloedwaarden en glucose, dat ging gelukkig goed. Maar vaccineren is toch weer enger. 😅 Hoop dat 't meevalt met de bijwerkingen.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoi!![]()
.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoi!![]()
.
Nee, klopt! Ging prima. De verpleegkundige was gelukkig ook erg lief en stelde me goed op m'n gemak, haha. Voel me helemaal goed nog gelukkig. Heb 'm rechts laten zetten, dan kan ik 'm regelmatig bewegen. Prikplek zie je niet eens.quote:Op woensdag 16 juni 2021 11:01 schreef Flav het volgende:
[..]
Beetje een stijve arm maar verder merk je er niks van
Oooohquote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoi!![]()
.
Ohh wat fijn dat je een knipper hebt gezien!quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hoi!![]()
.
Daar ga ik ook nog naar op zoek ja, een fotograaf die qua stijl past bij ons. Maar ik wil wel heel graag beide shoots ook.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:47 schreef Keroppi het volgende:
Ik bedacht me net dat ik afgezien van een knuffeltje eigenlijk nog helemaal niets voor de baby heb gekocht. De vorige keer was mijn eerste aanschaf ook pas na de 20 weken echo, maar nu ben ik helemaal 'traag'.
Wel de zwangerschap- en newbornshoot geregeld. Iets waarover ik altijd wat sceptisch was (je ziet ook soms kitscherige shoots voorbij komen) maar vorige keer een hele fijne fotografe getroffen die qua stijl goed bij ons past.
Regelmatig kleine beetjes blijven eten, dat hielp bij mij om de ergste misselijkheid tegen te gaanquote:Op donderdag 17 juni 2021 10:38 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Daar ga ik ook nog naar op zoek ja, een fotograaf die qua stijl past bij ons. Maar ik wil wel heel graag beide shoots ook.
Ik ben nu een beetje misselijk, en aan de ene kant is dat fijn want yay er gebeurt iets in mijn lijf en bevestiging enzo en aan de andere kant is het gewoon irritant.
Ja ik merk sowieso als ik honger heb dat ik dan ook misselijk word, haha. Moet opeens hele andere boodschappen gaan doen, crackers enzo kopen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 11:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Regelmatig kleine beetjes blijven eten, dat hielp bij mij om de ergste misselijkheid tegen te gaan
Nou, nogal.quote:Op donderdag 17 juni 2021 11:27 schreef onomatopee het volgende:
Vaiana, onzeker die eerste weken he?
Dat is het vaak ook inderdaad. Dus soms moet je tegen je zin in maar gewoon wat etenquote:Op donderdag 17 juni 2021 11:37 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja ik merk sowieso als ik honger heb dat ik dan ook misselijk word, haha. Moet opeens hele andere boodschappen gaan doen, crackers enzo kopen.
Ahh nee, dat is echt heel onhandig!quote:Op donderdag 17 juni 2021 12:20 schreef Cygne het volgende:
Mijn baby is met 34 weken even in stuit gaan liggen.
Ah kak zegquote:Op donderdag 17 juni 2021 12:20 schreef Cygne het volgende:
Mijn baby is met 34 weken even in stuit gaan liggen.
Dat heb ik nu denk ik. Lunch gegeten, half uurtje daarna werd ik misselijk, crackers gegeten in de hoop dat het hielp en nu wil ik eigenlijk alleen maar op bed liggen totdat dit gevoel weg gaat.quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:32 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat balen Cygne!![]()
Ik word vooral misselijk wanneer ik teveel gegeten heb, dat merk ik nog niet onder het eten maar pas daarna dus dat gaat altijd mis, super onhandig.
Ja, dat zei ze.quote:Op donderdag 17 juni 2021 14:30 schreef Flav het volgende:
@:Cygne hij kan zich wel nog afzetten voor een koprol
Hij lag bibi twee weken terug.quote:Op donderdag 17 juni 2021 21:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh Cygne, hopelijk draait hij nog bij! Lag hij al wel (een stukje) ingedaald? Kunnen ze dan überhaupt weer in een stuit gaan liggen?
Was bij Wolf ook zo, dus denk wel dat het goedkomt. En anders ook. Gynaecoloog luistert gelukkig heel goed naar wat voor mij prettig voelt en belangrijk is dus ik heb daar wel rust in.quote:Op donderdag 17 juni 2021 23:05 schreef Lemijn het volgende:
Mijnes lag ook nog graag in stuit tussen week 30 en 35 Cygne. Was vaak heel druk, geen specifieke draai gemerkt maar met 35 weken lag ie goed en stukje ingedaald en dat is sindsdien zo gebleven. Maar onhandig is het wel, uitstekend voer voor piekeren is het.
Balen van de misselijkheid Vaiana! En LaBelleFleur ook..
Haha ja, draakje. Alles gaat al anders bij deze, sinds verwekking al dus ik sta er ook niet echt van te kijken.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 10:18 schreef elamanilo het volgende:
Hmm, handig weer, zo’n circusartiestje Cygne 😊 maar er is nog ruimte om terug te draaien en blijkbaar is z'n grote broer nu al z’n grote voorbeeld! Ik duim mee dat ie nog een keertje omrolt.
Hopen dat hij het terugdraaien wel net als zijn broer doet dan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 11:38 schreef Cygne het volgende:
[..]
Haha ja, draakje. Alles gaat al anders bij deze, sinds verwekking al dus ik sta er ook niet echt van te kijken.
Spannend @:Vaiana
Ik vond die dkt ook best lang beurs voelen. Coronaprik deed een dag of 2-3 wat zeer. Hopelijk heeft man ook zo weinig last.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:53 schreef Rebubbled het volgende:
Vaiana en LBF! Nog gefeliciteerd! Eindelijk hè Vaiana!
Vanavond coronaprik 2. We gaan het meemaken. Moet helaas wel in mijn rechterarm want de spuitplek van de kinkhoest is 2 weken lang een dikke bult geweest. Dat is nu weg, maar voelt nog steeds een beetje beurs. Doe die arm liever niet weer een prik aan. Verder spartelt de baby er lustig op los. Over een week weer controle.
Spannend Vaianaquote:
Ik had m expres rechts laten prikken want ik slaap op links. Wel weer lastig dat rechts dan wel m'n dominante arm is.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn arm is inderdaad ook nog wat beurs na de kinkhoestprik. Op m'n arm liggen is nu niet heel fijn, maar gelukkig slaap ik vooral op m'n andere zij. Hopelijk is het over een paar dagen weg.
Ja ik ben geneigd nog een test te doen om te bevestigen dat het toch echt nog zo is.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Spannend Vaiana. Ook zo'n gekke periode hè, die eerste weken.
Zo jeetje, wat is deze buikbaby anders dan Bas. Beeb heeft vanmorgen dusdanig bewegelijk dat m'n baarmoeder spontaan in harde buik modus schoot. Bas was echt zoveel rustiger. Ben benieuwd of dit een voorbode is voor straks.
Oehh dat klinkt als een mooi kamertje!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 17:24 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik had m expres rechts laten prikken want ik slaap op links. Wel weer lastig dat rechts dan wel m'n dominante arm is.![]()
Mijn zwager is nu druk bezig met het kamertje behangen. Bosdieren en een stuk effen groen behang. Het wordt zo mooi, en echt nu. Straks gewoon echt mama van 2.
Wat een goed nieuws, (voorzichtig) gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:23 schreef Vaiana het volgende:
*spiekt voorzichtig om hoekje*
Vanochtend positief getest, 2 dagen na NOD. Dus heel erg mega pril, moet letterlijk àlles nog doen/regelen. Stap 1 leek me een verloskundige bellen, dus dat ga ik zo maar even doen.
Pep is tussen week 30 en 37 vijf keer omgedraaidquote:Op donderdag 17 juni 2021 23:24 schreef Cygne het volgende:
[..]
Was bij Wolf ook zo, dus denk wel dat het goedkomt. En anders ook. Gynaecoloog luistert gelukkig heel goed naar wat voor mij prettig voelt en belangrijk is dus ik heb daar wel rust in.
Wauw, dat is zo gaaf! Jaloers op hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2021 19:57 schreef Cygne het volgende:
Een vriendin is een draagdoek voor de baby aan het weven en het wordt zo mooi.Zoveel zin in.
Dit is hoopgevend.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Pep is tussen week 30 en 37 vijf keer omgedraaid
Dat is iets wat ik ook wel wil wetenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 20:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah, wat vervelend, Flav. Maar hij moet nog wel even 3 weekjes blijven zitten, toch? Ga je weer voor een thuisbevalling of ben je nu wel medisch i.v.m. de vele controles/echo's?
De kinkhoest deed minder pijn dan de corona bij mij. De coronaprikken deden beide echt flink zeer de volgende dag voor een halve dag, maar ook nu weer is dat weer helemaal weg na een dag. De kinkhoest deed matig pijn, maar die bult was echt lang aanwezig en dat zeurende gevoel ook.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:37 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik vond die dkt ook best lang beurs voelen. Coronaprik deed een dag of 2-3 wat zeer. Hopelijk heeft man ook zo weinig last.
Ahh wat fijn!quote:Op maandag 21 juni 2021 19:08 schreef eponine het volgende:
Termijnecho gehad, zag er allemaal goed uit![]()
Ben drie dagen vooruit gezet (n.a.v. mijn eigen berekening).
Kan iemand me in de OP zetten? UD begin januari!
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:06 schreef douche-eendje het volgende:
Eponine, fijn dat de termijnecho goed is.
Vaiananiemandsland aka eerste trimester is ook gewoon mweh.
TGND, tof hè. Ik voel beeb ook al een week of 2 duidelijk, maar inmiddels maakt deze het zo bont dat m'n man het een deze dagen ook kan voelen. Wat een verschil met Bas. Die was in de buik rustig en beheerst en buiten de buik nog altijd net zo.
Vorige keer wilde hij niet komen neequote:Op zondag 20 juni 2021 09:48 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
De kinkhoest deed minder pijn dan de corona bij mij. De coronaprikken deden beide echt flink zeer de volgende dag voor een halve dag, maar ook nu weer is dat weer helemaal weg na een dag. De kinkhoest deed matig pijn, maar die bult was echt lang aanwezig en dat zeurende gevoel ook.
Flav, ik hoop ook echt dat hij zelf komt. Vorige keer had je ook een lange aanloop toch?
Bij Bas duurde het volgens mij ook langer voor het te voelen was. Ik ben benieuwd hoe druk deze Beeb straks isquote:Op woensdag 23 juni 2021 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]![]()
Ik kan de baby nog niet aan de buitenkant voelen. Althans, ja, eergisteren ofzo volgens mij wel per ongeluk, maar daarna nog heel lang mijn hand op mijn buik gehouden en baby alleen van binnen gevoeld. Dus ik hoop dat ze gauw wat harder gaat trappen zodat d'r vader haar ook kan voelen![]()
En lekker joh, even op vakantie! Geniet ervan!
Ik heb 19 juli even een weekje vrij, daar leef ik momenteel wel heel erg naar toe, want moe en druk op werkMaar heb nu tot mijn verlof een maandje werken, dan een weekje vrij, dan weer een maandje werken, dan twee weken vrij, dan nog een klein maandje werken en dan verlof
Komt goedquote:Op woensdag 23 juni 2021 13:18 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bij Bas duurde het volgens mij ook langer voor het te voelen was. Ik ben benieuwd hoe druk deze Beeb straks is
Pas op jezelf hè, vooral als je al zo moe bent. Ik merk dat vakantie mij goed doet. We zijn in mei anderhalve week weg geweest en nu 3 weken, luxeprobleem
. En dan nog 10 weken werken tot verlof
![]()
Welkom!quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:25 schreef Ladida1984 het volgende:
Hi 👋🏼
Ik hoop dat ik ook mee mag kletsen!
Ik ben nu 24 weken zwanger, uitgerekende datum is 10-10-2021.
Even mijn verhaal in het kort, wat dus gewoon een hele lange tekst blijkt te worden![]()
37 jaar
-april 2020 partner leren kennen, in juni 2020 spiraal laten plaatsen want relatie serieus en geen kinderwens.
-november 2020 thuis komen te zitten met een zware burn-out, begin februari menstruatie bleef uit —> zwanger 4-5 weken (spiraal was wat gezakt)
Hele heftige weken, flinke terugval ook in burn-out. Samen besloten de zwangerschap niet af te breken.
Eind maart 2021 klaar voor re-integratie, maar verziekt door werkgever, flinke terugval, begin april 2021 Corona (gelukkig niet te heftig), eind april heeft de arboarts ingegrepen, na hele gekke streken van werkgever, en ervoor gezorgd dat ik in het vangnet van het uwv terecht kwam (geen re-integratie verplichtingen t/m mijn verlof). Helaas door de gekke streken wel weer een flinke terugval.
Baby groeide verder goed en alle testen waren gelukkig ok.
Sinds mei eindelijk een beetje rust in de tent, maar de laatste weken ging het weer minder goed. Ik dacht aan weer een terugval, slaap heel slecht, erg labiel en heel druk in mijn hoofd. Ook vind ik het opeens heel snel gaan, te snel.
Gisteren uitslag suikertest waaruit blijkt dat ik zwangerschapsdiabetes heb en vandaag na een gesprek met de huisarts doorverwezen naar een pop poli, omdat ze vermoedt dat het niet een terugval is maar wel een depressie
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is allemaal niet zo fijn en beste start maar hopelijk kunnen ze je bij de pop poli helpen zodat je toch wat lekkerder je nieuwe leven als mama ingaat.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:25 schreef Ladida1984 het volgende:
Hi 👋🏼
Ik hoop dat ik ook mee mag kletsen!
Ik ben nu 24 weken zwanger, uitgerekende datum is 10-10-2021.
Even mijn verhaal in het kort, wat dus gewoon een hele lange tekst blijkt te worden![]()
37 jaar
-april 2020 partner leren kennen, in juni 2020 spiraal laten plaatsen want relatie serieus en geen kinderwens.
-november 2020 thuis komen te zitten met een zware burn-out, begin februari menstruatie bleef uit —> zwanger 4-5 weken (spiraal was wat gezakt)
Hele heftige weken, flinke terugval ook in burn-out. Samen besloten de zwangerschap niet af te breken.
Eind maart 2021 klaar voor re-integratie, maar verziekt door werkgever, flinke terugval, begin april 2021 Corona (gelukkig niet te heftig), eind april heeft de arboarts ingegrepen, na hele gekke streken van werkgever, en ervoor gezorgd dat ik in het vangnet van het uwv terecht kwam (geen re-integratie verplichtingen t/m mijn verlof). Helaas door de gekke streken wel weer een flinke terugval.
Baby groeide verder goed en alle testen waren gelukkig ok.
Sinds mei eindelijk een beetje rust in de tent, maar de laatste weken ging het weer minder goed. Ik dacht aan weer een terugval, slaap heel slecht, erg labiel en heel druk in mijn hoofd. Ook vind ik het opeens heel snel gaan, te snel.
Gisteren uitslag suikertest waaruit blijkt dat ik zwangerschapsdiabetes heb en vandaag na een gesprek met de huisarts doorverwezen naar een pop poli, omdat ze vermoedt dat het niet een terugval is maar wel een depressie
Jeetje meis wat een verhaal. Verder thuis alles wel goed, met je vriend? Wat goed dat je bent doorverwezen naar de POP. Hopelijk kunnen zij je goed verder helpen. De eerste maanden postpartum zijn niet niks namelijk.quote:Op woensdag 23 juni 2021 17:27 schreef Ladida1984 het volgende:
Ik voel de baby sinds 22 weken pas goed en mijn placenta ligt achter.
Ik heb de kinkhoest,- en Coronavaccinatie beiden gehad en daar gelukkig geen last van gehad.
Nou mijn vriend zit inmiddels ook wel aan zijn tax merk ik. Hij heeft een fysiek zware baan met wisselende diensten en doordat ik sinds november thuis zit ben ik er dus altijd en ik ben heel regelmatig echt niet de leukste, liefste en redelijkste geweest. En nu dit weerquote:Op woensdag 23 juni 2021 21:44 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Jeetje meis wat een verhaal. Verder thuis alles wel goed, met je vriend? Wat goed dat je bent doorverwezen naar de POP. Hopelijk kunnen zij je goed verder helpen. De eerste maanden postpartum zijn niet niks namelijk.
Hier ook een POP update. Ik heb besloten geen medicatie te nemen. De angstklachten zijn enorm afgenomen sinds een aantal weken. Ik gok erop dat de postpartum issues van de eerste keer vooral met de bevalling te maken hebben gehad en het deze keer hopelijk gewoon beter gaat. We gaan het meemaken. Ik vind het wel spannend om het straks met twee kinderen te moeten doen hoor.
Ik hoop ook dat ik me snel beter ga voelen, op het moment is het me allemaal echt teveel en ben ik alles behalve blij. Ik hoopte juist goed te kunnen herstellen en alles een plekje te kunnen gaan geven.quote:Op woensdag 23 juni 2021 20:24 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Eponine!![]()
En welkom Ladida! Wat een pittige tijd, hopelijk voel je je snel wat beter![]()
Vaiana ik vind het eerste trimester mentaal echt afzien, dat had ik bij de eerste zwangerschap minder. Ik heb ook teveel miskraam/missed abortions verhalen op internet gelezen en dat is altijd een slecht idee want het laat me slecht los. Van mezelf ben ik vrij nuchter maar de hormonen (denk ik) maken me angstig voor alles wat mis kan gaan.
Dat lijkt me helemaal een aparte gewaarwording!quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ik lek al melk. Maar ja, Bas dronk een week of 12 geleden nog bij mij.
Ja een cadeautje halen staat inderdaad hier ook nog op de planning.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:03 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled ja bijna gaar!![]()
Ik ben met de oudste een knuffeltje gaan kopen die hij zijn broertje kan geven als hij geboren is
Onze dochter is ook niet van de poppen, maar heeft wel een knuffelaap waar ze veel scene's uit haar leven mee 'naspeelt'. Luiers omdoen, 'op bed leggen' op het verschoonkussen en toedekken met een dekentje. En toen ze zelf luieruitslag had moest de aap ook Bepanthen op z'n billen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:29 schreef Rebubbled het volgende:
Lily is niet van de poppen. Iemand een leuk idee om haar mee te nemen in het concept baby?
Lol. Ja even een kijkje in de toekomst nemen toch. Bieden jullie praktijken dat niet aan? Gek hoor.quote:
Thanks, gelijk met de boodschappen net maar even gehaald. Ben benieuwd. Heb niet zo'n zin om de rest van de zwangerschap met die rusteloze benen en nachtelijke kuitkrampen door te brengenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 12:25 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Lol. Ja even een kijkje in de toekomst nemen toch. Bieden jullie praktijken dat niet aan? Gek hoor.
Alles goed. P50 kindje in alle opzichten. Hoofd naar beneden, rug naar mijn rug. Goede hoeveelheid vruchtwater. Daar maakte mijn VK zich in de afspraak voor de echo zich wat zorgen over. 'Heel zwembad' zei ze, maar nee, ik ben gewoon vadsig en draag babies helemaal buiten mijn lichaam.
TGND, hier helpt inderdaad een zink, magnesium en calcium pil super goed. Gewoon van de Etos.
Net de locale kinderboekhandel gesupport door Kleine Pluis en Nina en de baby (laatste is geillustreerd door een oude bekende van mij) te bestellen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 18:11 schreef douche-eendje het volgende:
Bas lijkt er nog niet heel veel van te snappen, maar hij leest wel graag kleine pluis van Nijntje momenteel.
Ik had allemaal goede plannen deze zwangerschap voor een mamafit krachttrainingsprogramma bij de sportschool. Maar het duurde zolang voor het weer opgestart was, dat ik nu niet denk dat 30 weken het ideale moment is om alsnog te beginnen. Ik doe nog veel op de fiets, slinger Lily in de rondte en tuinier veel in mijn moestuin. Maar het merendeel lig ik op de bank om eerlijk te zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! Het kledingpakket had je alquote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:14 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb dit keer iets langer gewacht, maar ik kom me toch maar melden. Ook ik behoor inmiddels tot deze groep
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:48 schreef Takkie88 het volgende:
Ik probeer ook maar weer eens aan te haken![]()
Zag meerdere nieuwe zwangeren; gefeliciteerd!Hopelijk allemaal vlot door de eerste onzekere weken heen.
Voor iedereen die het momenteel moeilijk heeft(sorry, geheugen is laatste tijd niet zo best dus namen blijven onvoldoende hangen).
Wij hebben vandaag de 20wkn GUO gehad! Hoe danalles goed en alle metingen gemiddeld!
het ziekenhuis heeft ons nu losgelaten. Ik heb geen risicofactoren en baby heeft niets van de afwijkingen die Bo had.
‘Het’ was ook vandaag een meisje dus daar durven we nu wel op te vertrouwen![]()
Ik voel haar regelmatig bewegen, zo fijn die geruststelling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Takkie, wat fijn een goede GUO![]()
Verder is het hier gewoon heerlijk zo op vakantie. Baby had vannacht een drukke nacht met veel geschop en een peuter die perse bij mama moest liggen. Gezellige boel in bed.
Kan natuurlijk ook! Het kwam wel heel plotseling eigenlijk, tot gistermiddag geen last van gehad. Had de VK even geappt vanavond en die belde me, ze denkt dat ze verder is gegaan met indalen en dat dit de klachten veroorzaakt (dat het hoofdje nu een beetje op zenuwen drukt en dat het daarom zeurderig pijnlijk is), vooral nu het ook doortrekt naar m'n stuit. Kan zeker wel een paar dagen duren. Kan ook bekkenpijn zijn, eventueel kan ik langs een fysio voor wat tips of adviezen. Een blaasontsteking is ook nog een optie, dus ik kan ook nog urine inleveren maandag als ik dat uitgesloten wil hebben. 😂quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:41 schreef Lemijn het volgende:
Volgens mij hebben zwangeren heel vaak lage rugpijn. Je houding verandert door het gewicht dat aan de voorkant zit, en je moet dat ook de hele tijd meetorsen. Hoeft niks te maken te hebben met een instabiel bekken gelukkig!
Bofkontje 🥰. Hier vooral moe, verveeld, oedeem, aambeien en soms chagrijnig. Zo nu en dan ben ik echt klaar met de zwangerschap. De kleine meid doet het gelukkig heel goed daar binnen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hahahahahahaquote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:54 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je je vriendin een verbod op het verlaten van de gemeente opleggen? Ik heb er namelijk geen zin in dat m'n kind geboren wordt in een of andere enge buitengemeente als Schagen, Zoetermeer of Almere. Ze is nu bijna 34 weken en dat vind ik persoonlijk wel een goed moment. Vanaf hoeveel weken kregen jullie een verbod?
Fijn hè, als alles zo goed gaat. Besef me steeds meer dat ik me echt gezegend mag voelen met zo'n complicatieloze en zorgeloze zwangerschap tot nog toe. Ik duim voor je dat het zo blijft.quote:Op zondag 27 juni 2021 11:35 schreef Mahra het volgende:
Welkom alle nieuwe zwangeren! En verder lees ik veel goeie dingen.
Ik heb niet zoveel te melden. 26 weken en alles gaat heel goed. Ik heb geen klachten.
Dit heb ik ook. Ik heb nu echt een zwangerschap die nauwelijks problemen kent.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Fijn hè, als alles zo goed gaat. Besef me steeds meer dat ik me echt gezegend mag voelen met zo'n complicatieloze en zorgeloze zwangerschap tot nog toe. Ik duim voor je dat het zo blijft.
Als je er ongerust van wordt, moet je gewoon even contact opnemen. 😘 Waarschijnlijk is de baby gedraaid en beweegt hij nu naar binnen, waardoor je het nog minder goed voelt als je placenta voor ligt. Wat bij mij ook hielp rond die termijn om weer even wat beweging te krijgen (dat is fijn om weer bevestiging te hebben): iets zoets eten en drinken en een kwartier later op je linkerzij gaan liggen, hand op je buik en concentreren op babybewegingen. Maar met 28 weken hoef je de baby pas dagelijks regelmatig te voelen.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:26 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Ik heb nu echt een zwangerschap die nauwelijks problemen kent.
Wel voel ik me de afgelopen dagen wat onzeker en een beetje down omdat ik de baby al 3 dagen niet heb gevoeld. Ik weet dat dat normaal kan zijn voor 24 weken dus ik heb er de verloskundige niet voor gebeld. Maar toch word ik er onzeker van en hoop ik maar dat alles goed gaat
Bij zulke twijfels mag je echt bellen hoor! Je hoeft echt niet 3 dagen te wachten met dit termijn. Ze hebben namelijk veel liever dat je goed naar je lijf en je baby luistert en teveel belt, dan die ene keer te weinig.quote:Op zondag 27 juni 2021 14:26 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dit heb ik ook. Ik heb nu echt een zwangerschap die nauwelijks problemen kent.
Wel voel ik me de afgelopen dagen wat onzeker en een beetje down omdat ik de baby al 3 dagen niet heb gevoeld. Ik weet dat dat normaal kan zijn voor 24 weken dus ik heb er de verloskundige niet voor gebeld. Maar toch word ik er onzeker van en hoop ik maar dat alles goed gaat
Sudocreme.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 13:58 schreef Rebubbled het volgende:
Nee vreselijk gevoel inderdaad. Er staat op de verpakking dat je er 3 per dag moet nemen, maar voor mij is 1 al voldoende aanvulling. Het helpt me ook om voor het slapen gaan een schaaltje yoghurt met een banaan te eten.
Iemand nog een aambeientip? Curanol doet geen hol. Lol. Rijmpje voor de awkwardness toch.
Ik wilde inderdaad de VK bellen maar we zijn op vakantie dus het was lastig. Dus uiteindelijk niet gedaan en jouw tip uitgeprobeerd: en toen heb ik weer een paar schopjes gevoeld! Dus blijjjjjquote:Op zondag 27 juni 2021 16:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Als je er ongerust van wordt, moet je gewoon even contact opnemen. 😘 Waarschijnlijk is de baby gedraaid en beweegt hij nu naar binnen, waardoor je het nog minder goed voelt als je placenta voor ligt. Wat bij mij ook hielp rond die termijn om weer even wat beweging te krijgen (dat is fijn om weer bevestiging te hebben): iets zoets eten en drinken en een kwartier later op je linkerzij gaan liggen, hand op je buik en concentreren op babybewegingen. Maar met 28 weken hoef je de baby pas dagelijks regelmatig te voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |