abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199801130
Uitgerekende data:

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_199801140
Wij weten pas bij de bevalling wat het gaat worden trouwens *O* *O*

Zojuist de laatste zonvakantie alleen met de vrouw geboekt -O- Tijden gaan veranderen :') *O*
pi_199801196
@Mahra: nog even terug naar jouw spullen: echt snoezig die autostoel. Geweldig
Haha weet je nog dat ik in het baby namen topic op zoek was naar een Arabische meisjesnaam? Ik kan je vertellen dat we de naam dankzij dat topic hadden gevonden ;)

Maar nu krijgen we een zoon HAHA
Dus dat verhaal is ook weer klaar
pi_199801207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:37 schreef _Lily_ het volgende:
@:mahra: nog even terug naar jouw spullen: echt snoezig die autostoel. Geweldig
Haha weet je nog dat ik in het baby namen topic op zoek was naar een Arabische meisjesnaam? Ik kan je vertellen dat we de naam dankzij dat topic hadden gevonden ;)

Welkom HANS! :7

De naam bij ons is hetzelfde voor zowel jongen als meisje, hatseflats dat is makkelijk *O*
pi_199801215
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:33 schreef Poepz0r het volgende:
Wij weten pas bij de bevalling wat het gaat worden trouwens *O* *O*

Wij maandag maar ik vertel het gewoon lekker niet *O* *O*
pi_199801221
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij maandag maar ik vertel het gewoon lekker niet *O* *O*
Dan is de verrassing er toch af -O- *O*
pi_199801230
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:37 schreef _Lily_ het volgende:
@:mahra: nog even terug naar jouw spullen: echt snoezig die autostoel. Geweldig

Als je meer wilt zien, moet je het zeggen. Misschien inspireer ik je, hahaha.

Nu ben ik trouwens wel heel benieuwd welke Arabische meisjesnaam je op het oog had en of deze ook van mij kwam? Wil je voor een jongen ook een Arabische jongensnaam?
pi_199801262
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan is de verrassing er toch af -O- *O*
Voor ons wel ja :P . Maar lekker onromantisch praktisch vooral.
pi_199801269
quote:
17s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:41 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Voor ons wel ja :P . Maar lekker onromantisch praktisch vooral.
Praktisch is volgens de verloskundige geen argument en ze heeft gelijk *O* *O* Groen, blauw, wit, grijs, zwart zomaar kleuren die voor beide kunnen :P
pi_199801272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:39 schreef Mahra het volgende:

[..]

Als je meer wilt zien, moet je het zeggen. Misschien inspireer ik je, hahaha.

Nu ben ik trouwens wel heel benieuwd welke Arabische meisjesnaam je op het oog had en of deze ook van mij kwam? Wil je voor een jongen ook een Arabische jongensnaam?
Ik PB je, ik wil m liever niet online hebben aangezien we hem alsnog gaan gebruiken mochten we ooit een dochter hebben.

Voor een jongen hadden we bij mijn vorige zwangerschap al een naam gekozen (voor het een miskraam werd) maar die is niet Arabisch. Maar geen Hans HAHA
pi_199801282
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik PB je, ik wil m liever niet online hebben aangezien we hem alsnog gaan gebruiken mochten we ooit een dochter hebben.

Voor een jongen hadden we bij mijn vorige zwangerschap al een naam gekozen (voor het een miskraam werd) maar die is niet Arabisch. Maar geen Hans HAHA
Ik ben benieuwd. Ik moet zeggen dat ik Arabische jongensnamen niet zo mooi vind als Arabische meisjesnamen en de keuze ook beperkter is.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:47:31 #12
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199801330
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Praktisch is volgens de verloskundige geen argument en ze heeft gelijk *O* *O* Groen, blauw, wit, grijs, zwart zomaar kleuren die voor beide kunnen :P
Scheelt namen verzinnen :P
pi_199801331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:43 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Ik moet zeggen dat ik Arabische jongensnamen niet zo mooi vind als Arabische meisjesnamen en de keuze ook beperkter is.
Dat vonden wij ook. Dus de naam van onze zoon is niet Arabisch
Ik heb je een bericht gestuurd!
pi_199801362
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat vonden wij ook. Dus de naam van onze zoon is niet Arabisch
Ik heb je een bericht gestuurd!
Gelezen en ook gereageerd, hehe.

Ik vind het ook lastig met namen en de naam waar ik naar neig is wel heel mooi maar of deze op de namenlijst staat en geaccepteerd wordt is dan maar weer de vraag? Maar ik wil niet dat ons dat ervan weerhoudt.
pi_199801416
Waar geaccepteerd bedoel je?
pi_199801418
Zo, even bijgelezen. Het andere topic ging snel vandaag. :) Interessante discussie wel. Ach, ik wacht tot ik m'n oproep daadwerkelijk heb en dan maak ik m'n definitieve keuze.

@ Lily: je hebt wel een aantal dingen nodig. De Consumentenbond heeft een goede lijst en daarin ook onderscheid gemaakt tussen de noodzakelijke spullen, de spullen die veel ouders aanschaffen en de 'nice to have als je geld teveel hebt'-spullen. Volgens mij heet 'ie ook de Baby Uitzetlijst.
Je hebt in ieder geval wel meer dan 4 hydrofielen nodig, om maar iets te noemen. :p Ik heb er 12, maar ga er ook nog een paar extra aanschaffen.

Vandaag 30 weken. 🥰🥰🥰
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:55:36 #17
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199801420
Zit er niemand qua uitgerekende datum in december of januari hier :o ? dan ga ik mn laatste twee maanden maar heel eenzaam alleen hoogzwanger zijn hier :+

Overigens is eind jan de nu nog voorlopige schatting, volgende week pas termijnecho
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199801445
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef _Lily_ het volgende:
Waar geaccepteerd bedoel je?
-
quote:
Consulaat waar we het kind ook nog gaan inschrijven.
pi_199801470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Zo, even bijgelezen. Het andere topic ging snel vandaag. :) Interessante discussie wel. Ach, ik wacht tot ik m'n oproep daadwerkelijk heb en dan maak ik m'n definitieve keuze.

@ Lily: je hebt wel een aantal dingen nodig. De Consumentenbond heeft een goede lijst en daarin ook onderscheid gemaakt tussen de noodzakelijke spullen, de spullen die veel ouders aanschaffen en de 'nice to have als je geld teveel hebt'-spullen. Volgens mij heet 'ie ook de Baby Uitzetlijst.
Je hebt in ieder geval wel meer dan 4 hydrofielen nodig, om maar iets te noemen. :p Ik heb er 12, maar ga er ook nog een paar extra aanschaffen.

Vandaag 30 weken. 🥰🥰🥰
Thanks, ja die lijst had ik ook gevonden. En Jep ik verwacht er ook meer nodig te hebben. Ik had er gewoon alvast 4 gekocht omdat ze er lagen en ik vond ze mooi
Maar ik denk dat we voor die dingen (kleertjes, doekjes, speentjes etc klein grut) gewoon 1x een dag naar de winkels gaan met de lijst in de hand. Wsch als ik met verlof ga en alle tijd heb
pi_199801510
Dat kan inderdaad ook goed! Ik zou alleen niet kunnen wachten met de aanschaf van dat soort spullen. Na de 20 weken-echo wilde ik toch wel graag al wat spulletjes kopen, haha. Ben nog steeds heel blij met het mega newborn-meisjespakket dat ik van @NicolasJoy heb gekocht. 🥰 Ziet er allemaal nog zo mooi uit, je ziet niet eens dat het 'tweedehands' is. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen, een pakket via MP of via Fok aanschaffen.
pi_199801594
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Zit er niemand qua uitgerekende datum in december of januari hier :o ? dan ga ik mn laatste twee maanden maar heel eenzaam alleen hoogzwanger zijn hier :+

Overigens is eind jan de nu nog voorlopige schatting, volgende week pas termijnecho
23 December hier ;)
pi_199802203
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Vandaag 30 weken. 🥰🥰🥰
En aan hydrofielen heb je nooit echt te weinig ook.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 07:14:30 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199802210
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:27 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Die is wel prachtig hoor! Dat goud ook
Ik vond het ook heel leuk toen de wagen binnenkwam, maakt het ineens nog echter!

Hebben jullie ook al een autostoeltje? Daarbij had ik hetzelfde hahaha qua keuzestress
Wij hebben nu in huis:
- kinderwagen
- maxi Cosi
- autostoeltje
- 4 hydrofiele doeken (ik heb geen idee hoeveel je eigenlijk moet hebben)
- wat losse rompertjes (cadeautjes)

De rest moet nog komen. We hebben wel bed, badje en commode uitgezocht. Die gaan we bestellen zodra vriend klaar is met verven (hoi Ikea, inderdaad net als @:doucheeendje)

Voor de rest heb ik geen flauw idee wat nou aan te bevelen is en wat niet. Dus ik heb dan ook verder nog niks gekocht. Ik stuit elke dag weer op wat anders. Zoals:
- co sleeper?
- flesverwarmer?
- luieremmer?
- baby zitzak?
- draagzak?
- welke lakens, hoe groot, hoeveel?
Hydrofielen: daar kun je er niet genoeg van hebben :D Ik had er geloof ik 10 en de kraamverzorgster zei meteen dat ik er een heleboel bij mocht kopen. We hebben nu geloof ik een stuk of 30 en het is wel eens gebeurt dat bijna alles in de was zat. Vooral in het begin als er veel gespuugd wordt.

Flesverwarmer: heb ik in het begin veel gebruikt. Tegenwoordig gebruik ik een deel koud uit de kraan en een deel gekookt water, dus flesverwarmer niet meer nodig. Maar in het begin vond ik het wel handig om het flesje op die manier al klaar te hebben staan.

Baby zitzak: daar hoef je echt pas over na te denken als een kindje zelfstandig kan zitten (6 maand+). Ik heb een hele toffe zitzak/fauteuil waar Aapie met 7,5 maand nog steeds niet echt goed in kan zitten, geen haast dus!

Lakentjes hebben standaard maten, ik geloof 120x150 voor een ledikant. Ik heb zelf 4 lakentjes, 2 matrashoezen en 2 dekentjes. Voor de wieg had ik 2 lakentjes, 2 matrashoezen en 1 dekentje.

Draagzak: ik had een draagdoek maar die hebben we maar een aantal keer gebruikt. Is ook afhankelijk van of je kindje dit fijn vindt. Ook dit kun je later beslissen :)

@Mahra wij hebben de eetstoel van Cybex, goed merk inderdaad ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 07:18:12 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199802226
Qua kinderwagen: wij hebben een Nuna overgenomen van een vriendin. Voor 250 euro waren we klaar: wiegbak, maxicosi, kinderstoel, isofix. Prima ding maar wel een beetje log. Zelf had ik er niet duizenden euro's voor over :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 9 juni 2021 @ 07:25:08 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199802259
Handige topicreeks voor al uw uitzetvragen: OUD / Vraag maar raak: baby's voor dummies deel 47
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199802262
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

:Y En je hebt ze lang in gebruik, hier nu 5 jaar onderweg en ook voor de kleuter nog dagelijks nodig :P

Gister een prachtige 20-wekenecho gezien, mooie groei en geen afwijkende bevindingen. Zo fijn! En zo gek ook dat de 20 weken in zicht komt, hoezo al op de helft :X
  woensdag 9 juni 2021 @ 07:42:26 #27
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199802339
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Wij gebruiken die van 3.5 jr geleden nog steeds als snelle slab/theedoek _O-

Denk dat wij er 20 hebben ofzo, vond ik meer dan genoeg toen kapitein n newborn was :Y
  woensdag 9 juni 2021 @ 07:42:45 #28
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199802342
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

23 December hier ;)
*O*
pi_199802613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Hydrofielen: daar kun je er niet genoeg van hebben :D Ik had er geloof ik 10 en de kraamverzorgster zei meteen dat ik er een heleboel bij mocht kopen. We hebben nu geloof ik een stuk of 30 en het is wel eens gebeurt dat bijna alles in de was zat. Vooral in het begin als er veel gespuugd wordt.

Flesverwarmer: heb ik in het begin veel gebruikt. Tegenwoordig gebruik ik een deel koud uit de kraan en een deel gekookt water, dus flesverwarmer niet meer nodig. Maar in het begin vond ik het wel handig om het flesje op die manier al klaar te hebben staan.

Baby zitzak: daar hoef je echt pas over na te denken als een kindje zelfstandig kan zitten (6 maand+). Ik heb een hele toffe zitzak/fauteuil waar Aapie met 7,5 maand nog steeds niet echt goed in kan zitten, geen haast dus!

Lakentjes hebben standaard maten, ik geloof 120x150 voor een ledikant. Ik heb zelf 4 lakentjes, 2 matrashoezen en 2 dekentjes. Voor de wieg had ik 2 lakentjes, 2 matrashoezen en 1 dekentje.

Draagzak: ik had een draagdoek maar die hebben we maar een aantal keer gebruikt. Is ook afhankelijk van of je kindje dit fijn vindt. Ook dit kun je later beslissen :)

@:Mahra wij hebben de eetstoel van Cybex, goed merk inderdaad ^O^
Handig! Volstaan de kleine doeken of heb je de grotere hydrofiele doeken nodig?

Fijn merk hè? Ik kon ook echt niet anders nadat we Cybex geprobeerd hadden. Wat een verschil met Joolz al.
pi_199802767
quote:

Ik heb over 2 weken de termijnecho, zal ook ergens in januari uitgerekend zijn gok ik zo!
pi_199802813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:24 schreef Mahra het volgende:

[..]

Wij hebben voor zoon 3 jaar geleden 12 kleine doeken (60x60) en 4 grote (120x120) gekocht. Dat was en is voor ons genoeg (hij was geen spuger, als je een spuger hebt kan ik me voorstellen dat je meer nodig hebt). De grote hydrofielen heb ik nu dubbelgevouwen op zijn onderlaken op bed waar hij met z’n hoofd ligt vanwege het vele kwijlen dat ie ‘s nachts doet. In het begin gebruikten we die voor afdrogen na z’n bad.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:01:55 #32
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199802911
quote:

Ik zit rond oud&nieuw ♥
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:08:03 #33
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199802976
Hydrofielen die heb ik van vroeger, dus die nog van mij waren als baby. Die zijn echt zo’n fijne kwaliteit. Ik zoek al 8 jaar naar dezelfde soort maar ze bestaan niet meer..!

We hebben er gelukkig veel, maar er zijn er ook al wat bij die echt tot op het draad versleten zijn inmiddels.

We hebben ook een berg XXL hydrofielen verzameld intussen. Die gebruiken we echt lang ook als handdoek voor de kinderen. En handig als gordijntjes of kleedjes of verkleedkleer (kan van alles worden).

Nu het weer een baby is gaan we niet voor een kinderwagen, zoals ook bij de vorige eenlingen, maar fulltime draagdoeken. Dat is ons altijd wel bevallen en ik vond het lastig dat dat met de tweeling niet altijd lukte... dat er soms 1 of soms beiden in een wagen moesten...

Ik wil gaan breien en ben opzoek naar patroontjes. Ik heb nog twee truitjes van de vorige keer, en die zijn toch zo schattig! Dus liefst maak ik nu een hele garderobe 😂
pi_199802989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:24 schreef Mahra het volgende:

[..]

Fijn merk hè? Ik kon ook echt niet anders nadat we Cybex geprobeerd hadden. Wat een verschil met Joolz al.
Ik heb een berg kleintjes en 3 grote. De grote zijn vooral nu fijn voor peuter na baddertijd, maar heb ik toen in de zomer voor Bas ook veel gebruikt als kleedje om op te liggen/als alternatief lakentje in de wandelwagen etc.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 22:27 schreef _Lily_ het volgende:

Voor de rest heb ik geen flauw idee wat nou aan te bevelen is en wat niet. Dus ik heb dan ook verder nog niks gekocht. Ik stuit elke dag weer op wat anders. Zoals:
- co sleeper?
- flesverwarmer?
- luieremmer?
- baby zitzak?
- draagzak?
- welke lakens, hoe groot, hoeveel?
Veel is ook persoonlijke voorkeur aan wat je nodig hebt. Flessenwarmer, zitzak had ik bijvoorbeeld niet in huis. Maar een co-sleeper en een draagzak (draagdoek) waren voor mij net dat stukje gemak . En een wipstoel.
Lakens: je hebt wieg en ledikant-formaat. Hoeveel: ik ben begonnen met 4 hoeslaken en 4 lakens voor de wieg denk ik? 1 erop, 1 potentieel in de was en 2 in de kast voor eventuele poepkotsplasranzigheidsexplosies. En de hoelakens van de wieg ging er ook nog 1 over het matrasje van de wandelwagen, ze kunnen over je aankleedkussen etc.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:25:25 #35
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199803185
Ik voel echt nog helemaal niet de drang om vanalles in huis te halen :@ Ik heb wel her en der wat kleertjes, maar qua spullen kan ik sowieso een hoop overnemen van mijn schoonzus. Dus eerst dat afstemmen voordat ik dingen ga kopen, zodat ik weet wat ik nog nodig heb. Maar ik voel nog geen haast. Komt vast nog :D
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_199803237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:25 schreef onomatopee het volgende:

[..]

:Y En je hebt ze lang in gebruik, hier nu 5 jaar onderweg en ook voor de kleuter nog dagelijks nodig :P

Gister een prachtige 20-wekenecho gezien, mooie groei en geen afwijkende bevindingen. Zo fijn! En zo gek ook dat de 20 weken in zicht komt, hoezo al op de helft :X
En nog een terugleesreactie.

*O* voor de echo. Ja en HOEZO bijna 20 weken :o. Ik mag maandag voor de echo, vandaag 19 weken. Bij Bas was dat dus achteraf al op de helft. Huuu.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:57 #37
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199803312
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En nog een terugleesreactie.

*O* voor de echo. Ja en HOEZO bijna 20 weken :o. Ik mag maandag voor de echo, vandaag 19 weken. Bij Bas was dat dus achteraf al op de helft. Huuu.
Dat besef had ik gisteren ook :D Enerzijds gaat het ineens best snel voor mijn gevoel, aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan _O-
|| justdiggit.org ||
pi_199803490
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:34 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Dat besef had ik gisteren ook :D Enerzijds gaat het ineens best snel voor mijn gevoel, aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan _O-
Hahaha ik ben echt nog zooooo niet klaar voor B2 en het gaat echt snel deze keer. Volgende week afspraak bij psychiater, ik hoop dat ik dan langzaamaan wat ruimte in mn hoofd ga krijgen voor de bevalling straks.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:59:19 #39
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199803649
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hahaha ik ben echt nog zooooo niet klaar voor B2 en het gaat echt snel deze keer. Volgende week afspraak bij psychiater, ik hoop dat ik dan langzaamaan wat ruimte in mn hoofd ga krijgen voor de bevalling straks.
Als je er al een hebt kan ik me ook wel voorstellen dat het allemaal sneller gaat. Ik kijk mijn hele leven al uit naar het moeder worden, dus ik kan echt niet wachten om de kleine straks in mijn armen te hebben O+
|| justdiggit.org ||
pi_199803704
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah inderdaad douche-eendje, ik vroeg me al af hoe het daarmee stond. Het is gewoon een roller coaster

Ik heb verder hetzelfde als TheGirlNextDoor. Ik kijk ook enorm uit naar de baby en kan dus eigenlijk niet wachten. Tegelijkertijd ben ik er ZO niet klaar voor en denk ik: nu al 21 weken? Die echo met 19 weken was gister voor mijn gevoel
Ik kwam er tot mijn shock vanochtend achter dat ik t volgens mij nog niet eens heb doorgegeven aan mijn zorgverzekering? Ik zet alle babyspullen on hold, ik ga eerst dat kraampakket regelen (die is verplicht toch?)

Totaal andere ervaring dan het 1e trimester
pi_199803797
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:04 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ah inderdaad douche-eendje, ik vroeg me al af hoe het daarmee stond. Het is gewoon een roller coaster

Ik heb verder hetzelfde als TheGirlNextDoor. Ik kijk ook enorm uit naar de baby en kan dus eigenlijk niet wachten. Tegelijkertijd ben ik er ZO niet klaar voor en denk ik: nu al 21 weken? Die echo met 19 weken was gister voor mijn gevoel
Ik kwam er tot mijn shock vanochtend achter dat ik t volgens mij nog niet eens heb doorgegeven aan mijn zorgverzekering? Ik zet alle babyspullen on hold, ik ga eerst dat kraampakket regelen (die is verplicht toch?)

Totaal andere ervaring dan het 1e trimester
Wachtlijst was nogal lang bij de afdeling, maar de gynaecoloog heeft er achteraan gebeld omdat dit niet te lang moet wachten.

Kraampakket is vooral erg handig. Maar schrik niet als je hem open maakt, straks is al het maandverband wat je kent ineens klein :P. Mijne heb ik al aangevraagd, moet tzt alleen nog even een cordring regelen mocht deze niet in het pakket zitten.
pi_199803890
Ik vind het maar traag gaan.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:22:20 #43
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199803903
Waarvoor moet je eigenlijk naar de psychiater, @douche-eendje? Of is dat iets wat je liever hier niet deelt? :@
|| justdiggit.org ||
pi_199804273
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Waarvoor moet je eigenlijk naar de psychiater, @:douche-eendje? Of is dat iets wat je liever hier niet deelt? :@
Ik heb voor/tijdens/na de bevalling van Bas, door alles wat er is gebeurd, PTSS gekregen helaas. Nu een afspraak omdat ik merk dat er weer wat triggers zijn en ik wat lichte klachten heb (piekeren, angst) waar ik op voorhand hulp voor wil. Met name om erger en herhaling van te voorkomen :) .
Ik heb bijna een jaar intensieve therapie gehad waarbij ik ook samen met de psycholoog gekeken heb naar de mogelijkheden tot preventie, wanneer trek ik aan de bel etc.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:53:18 #45
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199804327
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:49 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik heb voor/tijdens/na de bevalling van Bas, door alles wat er is gebeurd, PTSS gekregen helaas. Nu een afspraak omdat ik merk dat er weer wat triggers zijn en ik wat lichte klachten heb (piekeren, angst) waar ik op voorhand hulp voor wil. Met name om erger en herhaling van te voorkomen :) .
Ik heb bijna een jaar intensieve therapie gehad waarbij ik ook samen met de psycholoog gekeken heb naar de mogelijkheden tot preventie, wanneer trek ik aan de bel etc.
Jeetje, wat heftig ;( :* Goed dat je dan nu inderdaad op voorhand al hulp zoekt.
Laatste stukje zwangerschap en bevalling van Bas waren dus rampzalig? ;(
|| justdiggit.org ||
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:16:00 #46
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199804606
Ik had een prima bevalling en dus geen trauma of PTSS dus het is natuurlijk niet te vergelijken, maar ik heb toch wel in het begin van deze zwangerschap een soort paniek gevoeld bij de gedachte dat het nog een keer moest. Met het groeien van de buik en het concreter worden van nog een keer een echte baby, is dat hier helemaal verdwenen gelukkig. Ik hoop heel erg dat de tijd het voor jou ook lichter maakt, naast de professionele hulp.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:34:43 #47
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199804785
Welkom nieuwe aanwas!!

Cord ring zit geloof ik niet in standaard kraampakketten, hier los gekocht.

Tijdje afwezig geweest. Sinds begin mei ben ik met verlof, vanwege complicaties bij mij met 24 weken al gestopt. Het bevalt heel goed alle rust en geen verlichtingen al moet ik wel zeggen dat ik mij vaak stierlijk verveel en dat komt ook doordat ik zo weinig energie heb. Ik slaap slecht door oedeem / carpaal tunnelsyndroom. Ik loop hiervoor bij de masseuse / fysio / acupunctuur. We rommelen ff aan de komende 10 weken.
pi_199805699
Vervelend, VFT! Ik miste je inderdaad al even. Gaat verder wel alles goed met jullie dametje?
Heel bizar om te merken dat het zo verschillend is per vrouw en per zwangerschap qua wat nog gaat van werk en andere activiteiten. Ik prijs me gelukkig dat ik eigenlijk bijna alles nog goed kan doen zonder klachten!
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:57:11 #49
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199805874
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:45 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vervelend, VFT! Ik miste je inderdaad al even. Gaat verder wel alles goed met jullie dametje?
Heel bizar om te merken dat het zo verschillend is per vrouw en per zwangerschap qua wat nog gaat van werk en andere activiteiten. Ik prijs me gelukkig dat ik eigenlijk bijna alles nog goed kan doen zonder klachten!
Dit, ja.

Oud collega van me moest tijdens haar eerste zwangerschap vanaf week 16 ofzo acute bedrust, omdat er iets was met de baarmoedermond. Was niet goed gesloten of iets. Werd met enkele hechtingen bij elkaar gehouden en mocht daardoor niets actiefs meer doen. Alleen lopen van bed naar de wc en weer terug, zegmaar. Vond dat zo sneu voor dr toen ;( En daartegenover een collega die tot 4 weken voor de uitgerekende datum nog aan hardlopen en crossfit (wel aangepast, maar toch) deed. Vond dat zo bizar, dat verschil.

Ik ben op dit moment zo ontzettend dankbaar dat ik vrijwel klachtenloos door mijn zwangerschap ga tot nu toe en nog gewoon kan doen wat ik anders ook zou doen (hoewel hier en daar licht aangepast). *klopt af
|| justdiggit.org ||
pi_199807056
quote:
Nou inderdaad.... ik ben nu bijna 21 weken en werk voltijd, daarnaast sporten
Ik heb wel het idee dat een volgende zwangerschap moeilijker is? Geen idee of dat klopt, maar in mijn omgeving hoor ik best vaak dat de 1e zwangerschap best prima ging qua wat kon en hoelang en ook qua gewichtstoename. En diezelfde vrouwen hadden bij een volgend kindje meer klachten of eerder.

Herkenbaar? Of is het toeval wat ik zo heb geobserveerd
  woensdag 9 juni 2021 @ 15:40:07 #51
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_199807552
Vandaag heeft mijn vriendin de eerste echo gehad, voor nu uitgerekend 17-1. Ik viel echt stil en bleef maar naar het scherm kijken tijdens de echo :@ Eerste zwangerschap dus alles is extra spannend haha
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_199807781
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:40 schreef KaBuf het volgende:
Vandaag heeft mijn vriendin de eerste echo gehad, voor nu uitgerekend 17-1. Ik viel echt stil en bleef maar naar het scherm kijken tijdens de echo :@ Eerste zwangerschap dus alles is extra spannend haha
Gefeliciteerd!
  woensdag 9 juni 2021 @ 17:21:50 #53
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199808586
quote:
*O* gefeliciteerd paps
  woensdag 9 juni 2021 @ 17:27:05 #54
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199808626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat een volgende zwangerschap moeilijker is? Geen idee of dat klopt, maar in mijn omgeving hoor ik best vaak dat de 1e zwangerschap best prima ging qua wat kon en hoelang en ook qua gewichtstoename. En diezelfde vrouwen hadden bij een volgend kindje meer klachten of eerder.

Je hebt bij een tweede zwangerschap sowieso veel minder tijd voor jezelf, dus minder tijd om bij te tanken, genoeg te slapen, te sporten ect. Dus dan is het logisch dat het je al eerder wat zwaarder kan vallen denk ik.
pi_199810159
quote:
17s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Jeetje, wat heftig ;( :* Goed dat je dan nu inderdaad op voorhand al hulp zoekt.
Laatste stukje zwangerschap en bevalling van Bas waren dus rampzalig? ;(
Ja, de laatste week was een drama. Dat wil ik niet nog een keer.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik had een prima bevalling en dus geen trauma of PTSS dus het is natuurlijk niet te vergelijken, maar ik heb toch wel in het begin van deze zwangerschap een soort paniek gevoeld bij de gedachte dat het nog een keer moest. Met het groeien van de buik en het concreter worden van nog een keer een echte baby, is dat hier helemaal verdwenen gelukkig. Ik hoop heel erg dat de tijd het voor jou ook lichter maakt, naast de professionele hulp.
Dat snap ik ook hoor, en ik denk ook wel dat veel de OMGWTFBBQ straks heb ik er nog een hoe ga ik dat doen, ga ik net zoveel houden als van de oudste etc. Ik zit -denk ik?- in de minder gezonde situatie. Dagen gespannen voor een controle, snachts soms niet kunnen slapen door de wat-als piekers (die ik nu beter kan relativeren hoor, gelukkig :) ).

Hey VFT :W Fijn dat je er weer bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik fietste redelijk probleemloos door de zwangerschap van Bas heen, tot ik 37 weken was :'). Maar achteraf gezien had ik echt toen al beter naar mijn lichaam kunnen en moeten luisteren. Ik heb vooral voorgenomen om niet weer in zo'n situatie te komen, beter op te letten deze keer en mijn grenzen echt goed te bewaken. Ook tijdens de zwangerschap.

quote:
Whoopwhoop! Gefeliciteerd Kabuf! :*
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 17:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Je hebt bij een tweede zwangerschap sowieso veel minder tijd voor jezelf, dus minder tijd om bij te tanken, genoeg te slapen, te sporten ect. Dus dan is het logisch dat het je al eerder wat zwaarder kan vallen denk ik.
Hahaha dat ook. Dat eerste trimester was nu wel wat uitdagender met weinig energie en een actieve dreumes. Man. En hard dat ze gaan op zo'n loopfiets, er achteraan rennen lukt al niet echt meer nu :').
pi_199814857
Deze zwangerschap valt me lichter. Doordat ik niet de hele dag achter de laptop zit, heb ik dit keer geen last van mijn handen bijvoorbeeld. Ook ben ik een stuk vriendelijker. De vorige zwangerschap was ik echt een heks, doordat omgaan met stress niet goed combineerde met mijn hormonen.

Wel vind ik het zwaarder door Lily. Haar optillen om te verschonen, in en uit bed, de fiets op en af, de honderd keer per dag dat ze opgetild wilt worden voor een knuffel. Ik merk dat ik deze keer eerder last heb van mijn bekken daardoor en dus in totaal minder kan doen. De vorige keer stond ik de hele zolder nog te dweilen nadat de wasmachine was overstroomd in week 41 en dat ging prima. Dat is nu een slecht idee denk ik.

@lily, ik zag dat je de cosleeper nog op de twijfellijst hebt staan. Mocht je van plan zijn om borstvoeding te geven, is het wel ideaal. Wij hebben hem op dag 3 alsnog gekocht en dat was een verademing ten opzichte van het ledikant.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199815826
Ik vind deze zwangerschap lichamelijk heel zwaar, vooral omdat ik bij het minste meteen een flinke harde buik krijg. Zelfs van het zomaar op de bank zitten.

Voor de rest kan ik me nog redelijk goed bewegen eigenlijk, bekkenpijn is bijna 0. Behalve als ik vanuit ligpositie mezelf zijwaarts omhoog duw, dan heb ik het idee dat m'n schaambeen breekt :')

Ik heb dan wel een mega buik met vruchtwater maar de baby zwemt nog onderin waardoor ik me wel nog goed voorover kan buigen, de buik veert nog mee haha.
De andere 2 heren zaten zodra het kon met hun kont tegen m'n ribben :+
pi_199816200
Vanaf 11.30 kan 1989 de afspraak inplannen voor de COVID vaccinatie.
Denk dat ik hem toch maar inplan en dan maandag even overleg met de gyn maar hij zal het vast adviseren.
pi_199817306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:20 schreef Flav het volgende:
Denk dat ik hem toch maar inplan en dan maandag even overleg met de gyn maar hij zal het vast adviseren.
Ik heb mijn afspraak ingepland.
Tijdje geleden overleg gehad met verloskundige en zij raadde het wel aan.
pi_199817613
quote:
Ik ben ook van 1989. Ik ga het niet doen. Voelt gewoon niet goed aan.
pi_199817695

[ Bericht 100% gewijzigd door Cygne op 10-06-2021 13:17:37 (Nvm) ]
pi_199817709
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:07 schreef Cygne het volgende:

[..]

Voor mij juist wel. :@
Waarom voor jou niet?
Dat boeit toch niet? Ik wordt erg moe van die discussie allemaal. De ene wel de ander niet, prima laat gaan.
pi_199817832

[ Bericht 100% gewijzigd door Cygne op 10-06-2021 13:18:33 (Laat maar) ]
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:39:51 #64
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199818115
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat boeit toch niet? Ik wordt erg moe van die discussie allemaal. De ene wel de ander niet, prima laat gaan.
Jammer dat er zo'n negatieve sfeer vanuit jouw post gaat. Blijkbaar heeft Cygne de discussie gisteren niet meegekregen en dan nog is het aan haar of ze benieuwd is naar de beweegredenen. Ik ben er ook wel benieuwd naar :)
|| justdiggit.org ||
pi_199818139
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Jammer dat er zo'n negatieve sfeer vanuit jouw post gaat. Blijkbaar heeft Cygne de discussie gisteren niet meegekregen en dan nog is het aan haar of ze benieuwd is naar de beweegredenen. Ik ben er ook wel benieuwd naar :)
Ik heb het gevoel dat mensen hengelen naar redenen om zodoende een stok te zoeken om mee te slaan. Ja maar je moet vaccineren etc etc dat hoor je vaak als iemand zegt het NIET te doen. Die vraag komt andersom toch ook niet? Erg vreemd.

Dat soort dingen gewoon prive laten. Daar heeft niemand iets mee te maken.
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:45:36 #66
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199818187
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat mensen hengelen naar redenen om zodoende een stok te zoeken om mee te slaan. Ja maar je moet vaccineren etc etc dat hoor je vaak als iemand zegt het NIET te doen. Die vraag komt andersom toch ook niet? Erg vreemd.

Ik heb niet het idee dat we hier met stokken willen slaan, maar oprecht benieuwd zijn naar waarom iemand er wel voor kiest of waarom juist niet. Ik ben zelf aan het twijfelen, en zo zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die twijfelen. Wellicht dat de verschillende beweegredenen mij (en anderen) helpen om uiteindelijk tot een echte keuze te komen. Ik ben zelf in ieder geval net zo benieuwd naar de redenen van iemand om het wel te doen, als de redenen van iemand om het niet te doen :)
|| justdiggit.org ||
pi_199818211
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat we hier met stokken willen slaan, maar oprecht benieuwd zijn naar waarom iemand er wel voor kiest of waarom juist niet. Ik ben zelf aan het twijfelen, en zo zullen er ongetwijfeld nog meer zijn die twijfelen. Wellicht dat de verschillende beweegredenen mij (en anderen) helpen om uiteindelijk tot een echte keuze te komen. Ik ben zelf in ieder geval net zo benieuwd naar de redenen van iemand om het wel te doen, als de redenen van iemand om het niet te doen :)
Ik geloof je direct, maar er zijn hier meer users ;) Ik vind dat je ZELF die keuze moet maken en zeer zeker NIET moet luisteren naar beweegredenen. Zelf keuzes maken hoort bij het volwassen zijn ;)
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:59:37 #68
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199818351
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik geloof je direct, maar er zijn hier meer users ;) Ik vind dat je ZELF die keuze moet maken en zeer zeker NIET moet luisteren naar beweegredenen. Zelf keuzes maken hoort bij het volwassen zijn ;)
Dat is wat jij vind. Ik vind dat je best met anderen erover kan praten om zo zelf tot een keuze te komen.
Zo heeft iedereen een eigen mening, een eigen reden om hier dingen te vragen. Ik zie geen kwaad in Cygne d'r vraag en vind jouw reactie daarop jammer. Naar mijn idee zou iedereen hier alles moeten kunnen vragen, zonder daar een negatieve reactie op te krijgen :)
|| justdiggit.org ||
pi_199818439
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Dat is wat jij vind. Ik vind dat je best met anderen erover kan praten om zo zelf tot een keuze te komen.
Zo heeft iedereen een eigen mening, een eigen reden om hier dingen te vragen. Ik zie geen kwaad in Cygne d'r vraag en vind jouw reactie daarop jammer. Naar mijn idee zou iedereen hier alles moeten kunnen vragen, zonder daar een negatieve reactie op te krijgen :)
Vragen mag, maar verwacht geen antwoord en dat wordt wel verwacht als ik de reacties lees.
pi_199818573
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:37 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik heb mijn afspraak ingepland.
Tijdje geleden overleg gehad met verloskundige en zij raadde het wel aan.
Ik heb hem ook alvast ingepland, over 3 weken aan de beurt ^O^
Kon ook eerder maar dan viel de 2e prik 3 dagen voor UD. Vond ik wat minder praktisch haha.
pi_199818593
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:23 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik heb hem ook alvast ingepland, over 3 weken aan de beurt ^O^
Kon ook eerder maar dan viel de 2e prik 3 dagen voor UD. Vond ik wat minder praktisch haha.
Hier valt de tweede nu 4 dagen voor ud. Maar volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik die tweede makkelijk verzetten mocht dat toch niet lukken.
pi_199818617
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:24 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier valt de tweede nu 4 dagen voor ud. Maar volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik die tweede makkelijk verzetten mocht dat toch niet lukken.
Ik verwacht niet dat deze baby de 40 weken haalt en waarschijnlijk ben ik dan recent bevallen of zit ik in de kraamweek.
Heb geen haast met het vaccine dus daarom over 3 weken, anders was het eerste pas over 2 weken :+
Scheelt maar een week haha.
pi_199818677
Trouwens de brief is anders dan wat er op de website van de Overheid staat :')

In de brief staat: Bent u zwanger? Dan raden wij vaccin aan, hoger risico etc. Op de website staat juist dat je als zwangere GEEN hoger risico hebt etc. Ik denk dat die brieven veel eerder gedrukt zijn en de website up-to-date is. Logisch eigenlijk.
pi_199818819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:27 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat deze baby de 40 weken haalt en waarschijnlijk ben ik dan recent bevallen of zit ik in de kraamweek.
Heb geen haast met het vaccine dus daarom over 3 weken, anders was het eerste pas over 2 weken :+
Scheelt maar een week haha.
Verwacht ik van de mijne ook niet echt. Maar ik krijg een wat kwetsbaarder kindje. Daarom vind ik het fijn als hij alvast toch een klein beetje antistoffen meekrijgt. :@
pi_199819020
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Want in de vorige discussie heeft iemand jou met een stok geslagen?
Als het voor jou privé is dan niet over beginnen en het gesprek gewoon negeren. Anderen willen er wel over praten en dat mag. Het is nergens voor nodig om die mensen de mond te snoeren. De ene wel de ander niet, prima laat gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 10-06-2021 17:35:26 ]
pi_199820255
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:32 schreef Poepz0r het volgende:
Trouwens de brief is anders dan wat er op de website van de Overheid staat :')

In de brief staat: Bent u zwanger? Dan raden wij vaccin aan, hoger risico etc. Op de website staat juist dat je als zwangere GEEN hoger risico hebt etc. Ik denk dat die brieven veel eerder gedrukt zijn en de website up-to-date is. Logisch eigenlijk.
Ik denk dat de website achterloopt
Maar weet je wat het is. Covid is relatief “nieuw” dus in het begin had niemand het idee wat het betekende voor verschillende groepen mensen.

Er komen steeds meer wetenschappelijke studies, meer data (oa bij zwangeren) en voortschrijdend inzicht.
Als je voorlichting wil over de interpretatie van dit soort (moeilijke en soms ook verwarrende) gegevens dan kan die voorlichting het best gegeven worden door een zorgprofessional. Het is zijn werk zich daarmee bezig te houden. Dus iedereen kan contact zoeken met een arts

En dan blijft overeind dat sommige mensen niet overtuigd kunnen worden van een bepaalde mening ondanks hoeveel bewijs er is. Dat is hun goed recht. Niks meer aan doen dan.
Uiteindelijk is het belangrijkst dat iedereen zijn eigen keus maakt, waarbij het van ondergeschikt belang is of die keuze de juiste is of niet. Want dat laatste is subjectief
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:13:22 #77
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199820446
Ja, en bij mijn weten is dit een discussieforum. Wel fijn wel we dan over dingen mogen discussiëren. Ergens niet op reageren is daarbij altijd toegestaan ^O^ .
pi_199820566
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:13 schreef Lemijn het volgende:
Ja, en bij mijn weten is dit een discussieforum. Wel fijn wel we dan over dingen mogen discussiëren. Ergens niet op reageren is daarbij altijd toegestaan ^O^ .
En dit inderdaad
Als je een opinie hebt die de meerderheid van de mensen niet deelt dan zul je je standpunt vaker moeten uitleggen dan een ander. Het is niet anders
Het is geen waarde-oordeel verder
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:43:11 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199823108
@D.U.M.A.N. en @elamanilo en andere bad-ouders, hoe zit het ook alweer met dat zout? Opeens realiseer ik me dat we dat helemaal niet hebben meegenomen in de oefensessie afgelopen week. Deden jullie het erin en zo ja hoeveel? Ik heb Birth Pool in a Box, normaal formaat.

En ik ben van plan om 'm met een zijkant min of meer tegen de muur te plaatsen, dat kan toch wel? De woonkamer is niet zo groot.
pi_199823325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Lemijn het volgende:
@:D.U.M.A.N. en @:elamanilo en andere bad-ouders, hoe zit het ook alweer met dat zout? Opeens realiseer ik me dat we dat helemaal niet hebben meegenomen in de oefensessie afgelopen week. Deden jullie het erin en zo ja hoeveel? Ik heb Birth Pool in a Box, normaal formaat.

En ik ben van plan om 'm met een zijkant min of meer tegen de muur te plaatsen, dat kan toch wel? De woonkamer is niet zo groot.
Ik heb geen zout gedaan. Wilde het water puur houden voor Zielie. Leek mij persoonlijk niet fijn voor haar om dat binnen te krijgen. En ook niet in haar oogjes. Heb verder ook niet heel lang in bad gezeten, een uurtje.

En tegen de muur kan vast wel. Kan je alleen niet over die rand heen hangen (als je dat fijn vindt). Zolang de vk maar via de andere kanten bij je kan komen (bij spoed). :*
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:17:43 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199823692
Het is zo hoog dat ze sowieso niet vreselijk veel kan, ik was dat echt vergeten :o . Vorige keer ben ik met hoofd op bekkenbodem er nog uitgeklommen. Kon precies. Verder dacht ik vooral oei, ja, het ziet er leuk uit maar ik heb nogal een klus te klaren de volgende keer dat het bad staat. Interessant dat jij geen zout deed :) . Ben benieuwd wat anderen deden.
pi_199824013
Ohja goed punt dat zout! Dat was ik alweer vergeten. Wel toch maar weer een bad besteld namelijk. Poging thuisbevallen nr 2. In het ziekenhuis zat er geen zout in het bad overigens.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:42:43 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199824106
Ik heb trouwens ook met Jacob een paar filmpjes bekeken, van badbevallingen met kinderen erbij en ook eentje gewoon naast het ziekenhuisbed. Hij was vooral steeds gefascineerd door de navelstreng, hij wil die heel graag zien straks. En ik maar onopvallend mijn tranen wegvegen om de reactie van die kinderen, haha :D .
pi_199824207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:42 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb trouwens ook met Jacob een paar filmpjes bekeken, van badbevallingen met kinderen erbij en ook eentje gewoon naast het ziekenhuisbed. Hij was vooral steeds gefascineerd door de navelstreng, hij wil die heel graag zien straks. En ik maar onopvallend mijn tranen wegvegen om de reactie van die kinderen, haha :D .
Wil je hem erbij?
Ik denk er ook over na.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:53:27 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199824273
Ik weet het niet goed. Ik sluit het niet uit in ieder geval. Ik hoop 's nachts te bevallen en ik verwacht dat hij dan doorslaapt, hij is niet heel makkelijk wakker te krijgen dus dan komt hij er gewoon 's ochtends bij. Tegelijk lijkt het me wel heel tof als hij het meemaakt. Hij is net te jong, of snapt te weinig van de impact, om er zelf een sterke mening over te hebben. Hij verheugt zich gewoon op de baby, en op de navelstreng dus, en op ontdekken of het een broertje of zusje is (hij mag zelf kijken). Op zich wel prima dat we het zo open laten denk ik. En bij een langzame opstart moet hij wel weg want dan moet ik 'in de flow' komen en dan kan ik zijn geklets niet gebruiken. Als het balletje eenmaal rolt dan is het anders.
Als voorbereiding heb ik wel al vaak verteld dat bevallen hard werken is, een soort van sporten, met geluid, en dat je er heel moe van wordt en dat ik daarom daarna dagenlang in bed ga liggen :P.

Maar van verloskundigen hoor ik eigenlijk altijd positieve ervaringen. En een vriendin had haar dochter van 6 erbij, die vond het fantastisch.
pi_199824388
Oké, ik kreeg vanavond al de opmerking dat ik ‘vast niet lang meer hoef’. Nou ja, nog zo’n 22 weken :D. ‘Oh, is het er echt maar 1?’.

Nu weet ik ook wel dat m’n buik goed zichtbaar is, die zit er aan de voorkant nogal opgeplakt ;) maar zo groot is die ook weer niet.

Bij mijn eerste bevalling in het geboortehotel trouwens geen zout in het bad (uiteindelijk niet daadwerkelijk in bad bevallen). Heb me toen ook niet ingelezen dus lees nu eigenlijk voor het eerst dat het een mogelijkheid is.
Sofie zal niet bij de daadwerkelijke bevalling zijn. Ze is een meisje wat veel nadenkt, onthoudt en graag wil zorgen. Ik vind het niet nodig dat ze zich zorgen om me maakt. Ik krijg nu al regelmatig de vraag ‘gaat het mama?’. En tijdens het bevallen wil ik me ook niet bezig houden met haar en/of haar bezorgdheid :@ klinkt wat onaardig als ik het zo opschrijf.
pi_199824393
Ohja, goede overwegingen inderdaad. Wij hebben ook zulke gesprekken met Wolf. Maar even kijken hoe het verloopt. Ik vind het zo leuk om te zien hoe hij ernaar uitkijkt.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:05:54 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199824446
Vind ik niet perse onaardig hoor Takkie. De meeste ouders kiezen ervoor om oudere broertjes en zusjes niet aanwezig te laten zijn :). Hier zal mijn moeder sowieso de taak 'Jacob' krijgen, of dat nou hier in huis is of elders, zodat de vader zich gewoon op de geboorte kan richten. Dus als Jacob onrustig wordt of angstig of ik heb last van hem, dan zeg ik dat ze moeten gaan en dan neemt ze hem onder de arm. En als het nacht is en hij slaapt, dan gaat ze op zolder wachten. Maar ik wil hem niet 's nachts laten vertrekken als hij gewoon slaapt en ook niet hem dwingen boven te blijven, mocht hij wel wakker worden. Dus daarom kwamen we hierop uit.

edit: en hoewel belangrijk, is de geboorte ook maar de eerste stap van de baby in ons leven. Jacob verheugt zich ook enorm op de baby, op wat daarna komt. Dat mee-leven is echt zo tof. Zijn begrip van alles maakt helemaal goed hoe lang we op deze zwangerschap moesten wachten.
pi_199824558
Wat een goed idee Lemijn. Lily mag er wat mij betreft best bij zijn. Maar ik denk dat ik toch wel weer 's nachts beval. Ik heb in elk geval ook een vriendin hier. Als vriend dan met Lily bezig moet, heb ik haar.
pi_199824616
Wij hebben het gemak dat mijn schoonouders naast ons wonen. Dus zelfs als we ‘s nachts weg gaan kan Sofie lekker in haar eigen bed blijven liggen O+ Babyfoon naar de ‘buren’ en we kunnen gaan. (Er is boven een deur van het ene huis naar het andere huis).

Het verheugen van zo’n peuter op de baby is zo leuk om te mogen meemaken O+ Sofie is er nu al veel mee bezig. Nu was ze dat ook al tijdens de zwangerschap van Bo (krijg regelmatig de vraag of deze baby nog wel groeit). Ze zit steeds over m’n buik te aaien. En wanneer ik eet zegt ze steeds ‘nu eet de baby ook …’ of in bad ‘nu zitten we met z’n drieën in bad!’, gevolgd met een ‘het past bijna niet meer!’ :D
pi_199824745
Wat lief, al die oudere broertjes en zusjes die er zo mee bezig zijn O+

De 2,5 jarige hier snapt er nog niets van, hoewel hij de boekjes die ik in huis gehaald heb over het worden van een grote broer, wat er in mama’s buik zit etc. wel erg leuk vindt om te lezen.
Misschien als mijn buik gaat groeien dat het wat meer gaat leven voor hem.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:34:39 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199824869
Ja die zichtbaarheid helpt. Maar dat de mijne al bijna 4 is helpt zeker ook. Ik hoorde hem laatst aan iemand uitleggen wat verlof is en waarom ik dat heb (mama’s buik is zó dik, ze kan echt niet meer werken en niet meer bukken en alleen nog langzaam lopen, daarom mag ze gewoon thuis blijven). Dat was hem een paar maanden geleden nog niet gelukt denk ik.
pi_199824988
Hier is het de eerste baby dus ik kan geen andere kinderen meenemen. Maar ga ik bij een volgende baby ook niet doen. Ik wil niemand erbij behalve mijn man. En zelfs dat heb ik even moeten laten bezinken hahaha
  donderdag 10 juni 2021 @ 23:11:45 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199825506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:44 schreef _Lily_ het volgende:
Hier is het de eerste baby dus ik kan geen andere kinderen meenemen. Maar ga ik bij een volgende baby ook niet doen. Ik wil niemand erbij behalve mijn man. En zelfs dat heb ik even moeten laten bezinken hahaha
Ook geen verloskundige en/of kraamhulp?
Ik vind alles prima hoor, en ik was ook huiverig over ‘al die mensen’ de vorige keer en heb geaarzeld of ik de vader erbij wilde omdat het niet mijn partner is. Maar het was zó waardevol voor hem om erbij te zijn. Zowel om de impact van de bevalling op mij te zien (begrip achteraf) als om vanaf de eerste seconde in het leven van de baby te zijn.
pi_199825604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:05 schreef Lemijn het volgende:
Vind ik niet perse onaardig hoor Takkie. De meeste ouders kiezen ervoor om oudere broertjes en zusjes niet aanwezig te laten zijn :). Hier zal mijn moeder sowieso de taak 'Jacob' krijgen, of dat nou hier in huis is of elders, zodat de vader zich gewoon op de geboorte kan richten. Dus als Jacob onrustig wordt of angstig of ik heb last van hem, dan zeg ik dat ze moeten gaan en dan neemt ze hem onder de arm. En als het nacht is en hij slaapt, dan gaat ze op zolder wachten. Maar ik wil hem niet 's nachts laten vertrekken als hij gewoon slaapt en ook niet hem dwingen boven te blijven, mocht hij wel wakker worden. Dus daarom kwamen we hierop uit.

edit: en hoewel belangrijk, is de geboorte ook maar de eerste stap van de baby in ons leven. Jacob verheugt zich ook enorm op de baby, op wat daarna komt. Dat mee-leven is echt zo tof. Zijn begrip van alles maakt helemaal goed hoe lang we op deze zwangerschap moesten wachten.
+1
Hier sowieso ook opa en oma standby. Wolf is nu ruim 4 en die snapt ook al best een hoop. Maar goed, we zien wel.
pi_199826888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 23:11 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ook geen verloskundige en/of kraamhulp?
Ik vind alles prima hoor, en ik was ook huiverig over ‘al die mensen’ de vorige keer en heb geaarzeld of ik de vader erbij wilde omdat het niet mijn partner is. Maar het was zó waardevol voor hem om erbij te zijn. Zowel om de impact van de bevalling op mij te zien (begrip achteraf) als om vanaf de eerste seconde in het leven van de baby te zijn.
Oh haha ja de zorgverleners had ik er niet bij geteld. Die wil ik er wel bij. Maar van de mensen uit mijn persoonlijke omgeving alleen mijn man. En ja, mee eens dat dit iets is wat ik hem niet kan afnemen, dus mijn man is erbij
  vrijdag 11 juni 2021 @ 07:52:42 #97
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199827212
Ik wil er inderdaad ook niet meer mensen bij dan nodig. Dus hulpverleners en mijn vriend. Als ik al kinderen zou hebben, zou ik die er denk ik niet bij willen hebben. Maar ik weet natuurlijk niet hoe ik erover denk nadat ik een bevalling heb meegemaakt en ook eenmaal een kleintje heb rondlopen.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 11 juni 2021 @ 08:04:36 #98
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199827304
Ik zal bevallen in het zkh en wil daar echt mijn kind niet bij hebben :+ die blijft nergens vanaf, rent alleen maar rondjes, vraagt nonstop vanalles. Dat kan ik er echt niet bij hebben, dan kom ik nooit in mn bubbel _O-

Dus die mag tegen die tijd lekker gaan logeren o.i.d.
pi_199828514
Voor ons is het de eerste, maar ik wil het samen met mijn man en de zorgverlener(s) doen. Ik denk dat het zo'n intiem en bijzonder moment gaat zijn en het lijkt me heel mooi om dat echt samen, met z'n tweeën, te ondergaan en te beleven.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:31:28 #100
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_199828929
Leuk om te lezen wat jullie overwegingen zijn voor de bevalling. Ik had het er toevallig gisteren met mijn man over. Als ik thuis mag bevallen (dat is nog niet zeker want de eerste werd een inleiding vanwege klein kind), twijfel ik over een badbevalling. Het lijkt me erg mooi en natuurlijk, maar aan de andere kant zit ik nu al nooit in bad en als ik in bad zit ben ik het na 15 minuten wel zat :') Te warm, rimpelvingers etc. Dus ik weet niet of ik het tijdens de bevalling wel fijn zou vinden.

En mijn oudste is tegen de tijd van de bevalling al 6 jaar. In eerste instantie heeft hij een paar keer gezegd dat hij er graag bij wil zijn, maar op school hebben ze een filmpje over een bevalling gekeken :? En sindsdien wil hij er niet meer bij zijn ('met bloed en vlees en herrie, mama :o' ). Ik had ook al wat kindvriendelijke filmpjes gekeken, maar het filmpje van school heeft kennelijk indruk gemaakt. Mijn moeder zal de oppas zijn, maar die woont op een uur rijden, dus als het snel gaat is hij er alsnog bij. Ik hoop ook dat het 's nachts begint.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:00:57 #101
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199832089
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Lemijn het volgende:
@:D.U.M.A.N. en @:elamanilo en andere bad-ouders, hoe zit het ook alweer met dat zout? Opeens realiseer ik me dat we dat helemaal niet hebben meegenomen in de oefensessie afgelopen week. Deden jullie het erin en zo ja hoeveel? Ik heb Birth Pool in a Box, normaal formaat.

Ik heb een fles zeewater erin gedaan. Ik woon natuurlijk vlak aan zee en ik vond het mooi om het zo te verbinden. O+

Als je bad maar aan een gedeelte goed te bereiken is voor hulp, dan kan het prima met een gedeelte tegen de muur/in een hoek oid staan. ^O^
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:22:39 #102
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199832357
Hier hebben we het telkens 'aan het toeval' overgelaten of de oudere kinderen er wel of niet bij waren. Beide keren zijn de oudste(n) er doorheen geslapen. Bij de tweeling werden ze 'gewekt' door de huiltjes van baby B.

Mijn oudste dochter heeft toen aangegeven en nu nog steeds, dat we haar dit keer echt wakker moeten maken als ze slaapt. Ze wil er echt heel erg graag bij zijn.

De vorige keren waren mijn ouders erbij en die zouden ook de kinderen opvangen als dat nodig was. Nu is mijn moeder er niet meer... Ik twijfel nog wie ik er voor de kinderen bij wil vragen. Mijn vader misschien en/of mijn zusje. Ik wil het liefst ook zo rustig mogelijk houden. Mijn vriendinnetje fotograaf komt wel foto's maken, ws met haar eigen baby die dan 3 maanden is in de draagdoek bij haar.

Mijn heimelijke wens was altijd om -helemaal- alleen te bevallen, dus echt alleen alleen, zonder iemand. Ik had eens gelezen van een vrouw die daar expres voor koos omdat ze dan ook niet onbewust met iemand rekening zou hoeven houden. Ik begreep dat heel goed en het leek mij ook een heel tof idee om dat mee te maken. Maar ik dacht tegelijk ook altijd: Ik vind het veel te waardevol om het niet met mijn lief te delen.

Maar toen de eerste baby van de tweeling geboren werd, was er niemand bij mij. Echt niemand. Het duurde maar enkele minuten dat ik alleen was, maar dat was precies tijdens de uitdrijving en geboorte. Mijn lief was namelijk naar het toilet om mijn poep op te ruimen ;) en zelf te plassen (we waren net uit bed). En verder was iedereen nog onderweg. En wow... Ik denk dat ik wel een boek vol zou kunnen schrijven over die ervaring!

Ik was echt veel actiever aan het baren. Ik was me nog bewuster van wat er allemaal gebeurde en was ook echt mezelf/mijn lichaam zelf aan het begeleiden. Mijn hand op het hoofdje van de baby, dat ik langzaam voelde komen, daarop reagerend mijn lichaam aan het 'regelen' (rustiger, afgewisseld met actiever meeduwen) en ik dacht ook allemaal dingen erbij en lette echt op van alles. Ik was ook echt letterlijk in beweging tijdens de geboorte, ik veranderde van houding (dat was ik nog aan het doen toen de uitdrijving begon haha). Het was heel bizar om het verschil in bewustzijn mee te maken en het verschil in hoe 'actief' ik zelf bezig was met wat er precies gebeurde.

Ik vond het daarnaast vooral tof dat ik mijn wens toch zo uit kon komen, zonder dat ik niet mijn lief erbij had. Een soort van. En bij de volgende baby was hij er ook gewoon weer bij. Best of both worlds.

De vroedvrouw haalt het dit keer zeer waarschijnlijk sowieso ook niet om bij de geboorte te zijn, zie vorige keer, ze denkt dat ik weer te vlug beval. Dat vind ik niet erg, het plan was om bij 1 baby weer unassisted te bevallen, dus dan maakt het niet zoveel uit. ;)

Oja: Iemand vroeg pas nog iets wat er met de twee baby's gebeurt die het niet hadden gered. Die worden door mijn lichaam opgeruimd, vanishing twin noemen ze dat ook wel. Bij de ene baby was het al een heel stuk opgeruimd en bij de andere was m'n lichaam er ook al mee bezig. Dus na een poosje zie je daar 'niets meer van'. Maar niet zo vreemd dat ik nog erg moe ben, met al dat opruimen en ondertussen een andere baby laten groeien en zo.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 15:57:27 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199832787
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef MissBliss het volgende:
Leuk om te lezen wat jullie overwegingen zijn voor de bevalling. Ik had het er toevallig gisteren met mijn man over. Als ik thuis mag bevallen (dat is nog niet zeker want de eerste werd een inleiding vanwege klein kind), twijfel ik over een badbevalling. Het lijkt me erg mooi en natuurlijk, maar aan de andere kant zit ik nu al nooit in bad en als ik in bad zit ben ik het na 15 minuten wel zat :') Te warm, rimpelvingers etc. Dus ik weet niet of ik het tijdens de bevalling wel fijn zou vinden.

En mijn oudste is tegen de tijd van de bevalling al 6 jaar. In eerste instantie heeft hij een paar keer gezegd dat hij er graag bij wil zijn, maar op school hebben ze een filmpje over een bevalling gekeken :? En sindsdien wil hij er niet meer bij zijn ('met bloed en vlees en herrie, mama :o' ). Ik had ook al wat kindvriendelijke filmpjes gekeken, maar het filmpje van school heeft kennelijk indruk gemaakt. Mijn moeder zal de oppas zijn, maar die woont op een uur rijden, dus als het snel gaat is hij er alsnog bij. Ik hoop ook dat het 's nachts begint.
Bloed vlees en herrie _O- op zich wel een hele accurate beschrijving :D
pi_199847191
Wat bijzonder, elamanilo. Hoe je het opschrijft, klinkt het ontzettend vredig en rustgevend. Ik gun je nu al van harte weer zo'n ervaring, ook al duurt het nog lang voordat dat moment gaat komen!

Wij hadden gisteren een groeiecho bij 30+3. Ze doet 't perfect, weegt nu iets meer dan 1700 gram en bij het volgen van het lijntje, zal ze rond de 40 weken zo'n 3700/3800 gram zijn. Haar hoofdje ligt naar beneden en ze is al begonnen met indalen. Erg leuk dat de echoscopiste de 3D nog aanzette en we haar nog echt konden bewonderen. 🥰 Helaas was het hoofdje niet meer voor 100% te zien i.v.m. start indaling, maar wel heel veel kunnen zien. Ze was lekker op haar handje aan het sabbelen en probeerde ook haar voetje vast te pakken. 🥰😍
  zaterdag 12 juni 2021 @ 14:39:25 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199847346
Fijn dat alles goed was @Komkommerschijfje!

Ik werd ook enthousiast van je verhaal @elamanilo. Ik zou het ook helemaal geen straf vinden als echt alleen bevallen me 'overkomt'. De mensen die ik nu gepland heb om erbij te zijn, zijn oke, maar toch....
En uitgerekend vandaag zijn al die mensen op minimaal een uur rijden :D maar ja er gebeurt nog niks.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 15:09:47 #106
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199847745
Dat klinkt heel schattig Komkommerschijfje ♥

Spannend Lemijn, het kan ineens snel gaan! 😉 Hier was het vorige keer zo: 7:02 braken de vliezen, 7:30 begonnen de weeën, 8:37 was baby A er en verder niemand.
pi_199849394
Jeetje ela, dat is inderdaad megasnel! En komkommerschijfje, ik smelt van je berichtje. Wat heerlijk O+

Zout in het bevalbad, ik had geen idee dat dat moest. Maar ik denk eigenlijk dat het wel gedaan is: toen ik meer las hierover realiseerde ik me dat ik inderdaad geen rimpelige huid had en geen last van die vermoeide loomheid zoals normaal bij een warm bad. Of het was de adrenaline/oxytocine ;)

Bloed, vlees en herrie bij de bevalling: ik had alleen maar foto's gezien van bevalbaden met rood water en was dus heel verbaasd dat ik mijn baby in helder water aanpakte. Het bloederige heb ik zelf eigenlijk niet meegekregen, alleen vanaf de zijlijn gehoord toen de vk de placenta/celstofmatjes woog..

Mijn man kon vandaag voor het eerst goed de baby voelen bewegen. Zijn gezicht op dat moment O+
pi_199850248
Lemijn, wat spannend! Het begint nu echt dichtbij te komen.

Hier voel ik nog steeds niks dus laat staan dat mijn man iets voelt bewegen hahaha
21+1 vandaag
pi_199858776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:46 schreef _Lily_ het volgende:
Lemijn, wat spannend! Het begint nu echt dichtbij te komen.

Hier voel ik nog steeds niks dus laat staan dat mijn man iets voelt bewegen hahaha
21+1 vandaag
Heb je de placenta aan de voorkant zitten?
pi_199858919
Vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je je vriendin een verbod op het verlaten van de gemeente opleggen? Ik heb er namelijk geen zin in dat m'n kind geboren wordt in een of andere enge buitengemeente als Schagen, Zoetermeer of Almere. Ze is nu bijna 34 weken en dat vind ik persoonlijk wel een goed moment. Vanaf hoeveel weken kregen jullie een verbod?
PWBF
pi_199859175
Meteen na de tweede streep. Sowieso, vrouwen die achter het aanrecht vandaan mogen. :')
pi_199860046
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 00:11 schreef Rebubbled het volgende:
Meteen na de tweede streep. Sowieso, vrouwen die achter het aanrecht vandaan mogen. :')
Onze oudste is in Ede geboren dus ik vrees nooit meer achter dat aanrecht vandaan te komen. :'(
pi_199860608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:45 schreef Mahra het volgende:

[..]

Heb je de placenta aan de voorkant zitten?
Helemaal haha
Dus ik ben er niet ongerust bij
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
pi_199861212
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Helemaal haha
Maar vind het soms wel jammer dat ik nog geen contact heb met het kindje. Ik hoop gewoon dat het later in de zwangerschap meer dan goed wordt gemaakt. Voor nu moet ik maar geduld hebben
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:47 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Helemaal haha
Herkenbaar. Hier ook placenta aan de voorkant, 24 weken en wat ik voel is minimaal en echt heel soms maar.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:20:45 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199862162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:54 schreef Nielsch het volgende:
Vraagje; vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je je vriendin een verbod op het verlaten van de gemeente opleggen? Ik heb er namelijk geen zin in dat m'n kind geboren wordt in een of andere enge buitengemeente als Schagen, Zoetermeer of Almere. Ze is nu bijna 34 weken en dat vind ik persoonlijk wel een goed moment. Vanaf hoeveel weken kregen jullie een verbod?
Je partner kan prima zelf bepalen hoever ze kan gaan.

Ik had op de dag van de bevalling nog een lunchafspraak staan in een andere stad. Pas om half 11 afgezegd omdat de voorweeën al 4 uur aan hielden. Was maar goed ook, tegen de tijd dat ik afgesproken had, begonnen de weeën door te zetten.
Resistance is futile.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:24:32 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199862193
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 15:22 schreef elamanilo het volgende:
Hier hebben we het telkens 'aan het toeval' overgelaten of de oudere kinderen er wel of niet bij waren. Beide keren zijn de oudste(n) er doorheen geslapen. Bij de tweeling werden ze 'gewekt' door de huiltjes van baby B.

Mijn oudste dochter heeft toen aangegeven en nu nog steeds, dat we haar dit keer echt wakker moeten maken als ze slaapt. Ze wil er echt heel erg graag bij zijn.

De vorige keren waren mijn ouders erbij en die zouden ook de kinderen opvangen als dat nodig was. Nu is mijn moeder er niet meer... Ik twijfel nog wie ik er voor de kinderen bij wil vragen. Mijn vader misschien en/of mijn zusje. Ik wil het liefst ook zo rustig mogelijk houden. Mijn vriendinnetje fotograaf komt wel foto's maken, ws met haar eigen baby die dan 3 maanden is in de draagdoek bij haar.

Mijn heimelijke wens was altijd om -helemaal- alleen te bevallen, dus echt alleen alleen, zonder iemand. Ik had eens gelezen van een vrouw die daar expres voor koos omdat ze dan ook niet onbewust met iemand rekening zou hoeven houden. Ik begreep dat heel goed en het leek mij ook een heel tof idee om dat mee te maken. Maar ik dacht tegelijk ook altijd: Ik vind het veel te waardevol om het niet met mijn lief te delen.

Maar toen de eerste baby van de tweeling geboren werd, was er niemand bij mij. Echt niemand. Het duurde maar enkele minuten dat ik alleen was, maar dat was precies tijdens de uitdrijving en geboorte. Mijn lief was namelijk naar het toilet om mijn poep op te ruimen ;) en zelf te plassen (we waren net uit bed). En verder was iedereen nog onderweg. En wow... Ik denk dat ik wel een boek vol zou kunnen schrijven over die ervaring!

Ik was echt veel actiever aan het baren. Ik was me nog bewuster van wat er allemaal gebeurde en was ook echt mezelf/mijn lichaam zelf aan het begeleiden. Mijn hand op het hoofdje van de baby, dat ik langzaam voelde komen, daarop reagerend mijn lichaam aan het 'regelen' (rustiger, afgewisseld met actiever meeduwen) en ik dacht ook allemaal dingen erbij en lette echt op van alles. Ik was ook echt letterlijk in beweging tijdens de geboorte, ik veranderde van houding (dat was ik nog aan het doen toen de uitdrijving begon haha). Het was heel bizar om het verschil in bewustzijn mee te maken en het verschil in hoe 'actief' ik zelf bezig was met wat er precies gebeurde.

Ik vond het daarnaast vooral tof dat ik mijn wens toch zo uit kon komen, zonder dat ik niet mijn lief erbij had. Een soort van. En bij de volgende baby was hij er ook gewoon weer bij. Best of both worlds.

De vroedvrouw haalt het dit keer zeer waarschijnlijk sowieso ook niet om bij de geboorte te zijn, zie vorige keer, ze denkt dat ik weer te vlug beval. Dat vind ik niet erg, het plan was om bij 1 baby weer unassisted te bevallen, dus dan maakt het niet zoveel uit. ;)

Wat mooi! En wat herkenbaar om alleen te willen bevallen :@ .
Resistance is futile.
  zondag 13 juni 2021 @ 11:28:40 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199862247
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:17 schreef Lemijn het volgende:
Het is zo hoog dat ze sowieso niet vreselijk veel kan, ik was dat echt vergeten :o . Vorige keer ben ik met hoofd op bekkenbodem er nog uitgeklommen. Kon precies. Verder dacht ik vooral oei, ja, het ziet er leuk uit maar ik heb nogal een klus te klaren de volgende keer dat het bad staat. Interessant dat jij geen zout deed :) . Ben benieuwd wat anderen deden.
Ik heb ook geen zout in het water gedaan Lemijn, maar vooral omdat dit de eerste keer is dat ik iets hoor over dat dat zou moeten/kunnen :P .
Resistance is futile.
pi_199863307
Hier met bijna 24 weken een baby die je kan zien en voelen bewegen vanaf de buitenkant. Ook placenta aan de voorkant. Maar ik merk dat het er heel erg aan ligt hoe ze ligt. Hopelijk voor jullie ook snel goed voelbaar.

Schattig komkommer!
pi_199864305
Hier ook de placenta aan de voorkant. Soms voel ik haar nog steeds beter aan de buitenkant dan de binnenkant. Nu 28 weken. Maar ik voel haar wel echt een aantal keer per dag. Zoals nu, ze is mijn blaas aan de kant aan het duwen. Ik vind het jammer dat ik haar niet over haar rug kan aaien, zoals ik bij Lily heel vaak deed. Die nestelde zich echt in mijn hand als ik die op mijn buik legde. Nu aai ik vooral de placenta. En *anxiety*, nu ben ik bang voor een minder knuffelig, lief, sociaal kindje, omdat we niet al de hele dag knuffelen. :')
pi_199864607
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:07 schreef LauriLynne het volgende:
Hier met bijna 24 weken een baby die je kan zien en voelen bewegen vanaf de buitenkant. Ook placenta aan de voorkant. Maar ik merk dat het er heel erg aan ligt hoe ze ligt. Hopelijk voor jullie ook snel goed voelbaar.

Schattig komkommer!
Oh, bof jij! Ik voel haar echt alleen als ik lig. Maar het zien bewegen van de buitenkant niet.
pi_199864827
quote:
81s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je partner kan prima zelf bepalen hoever ze kan gaan.

Ik had op de dag van de bevalling nog een lunchafspraak staan in een andere stad. Pas om half 11 afgezegd omdat de voorweeën al 4 uur aan hielden. Was maar goed ook, tegen de tijd dat ik afgesproken had, begonnen de weeën door te zetten.
Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
PWBF
  zondag 13 juni 2021 @ 16:17:11 #122
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199866065
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kijk en dit soort onbezonnen acties wil ik graag voorkomen. Ze mag best met vriendinnen afspreken maar dan binnen de gemeentegrenzen.
Not sure if serious :X
  zondag 13 juni 2021 @ 16:20:44 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199866149
quote:

[..]

Ziekenhuis in dezelfde gemeente ja? Want je weet maar nooit...
  zondag 13 juni 2021 @ 16:21:07 #124
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199866153
quote:

[..]

Als je vriendin over een paar maanden moeder wordt, is ze vast oud en wijs genoeg om zelf te beslissen waar en wanneer je ergens naartoe gaat. Daar heeft ze jou(w mening) niet bij nodig.
pi_199866323
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Als je vriendin over een paar maanden moeder wordt, is ze vast oud en wijs genoeg om zelf te beslissen waar en wanneer je ergens naartoe gaat. Daar heeft ze jou(w mening) niet bij nodig.
Dat valt nog te bezien. Zwangere vrouwen denken niet altijd rationeel.
PWBF
pi_199866327
quote:
17s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ziekenhuis in dezelfde gemeente ja? Want je weet maar nooit...
4 zelfs, dus dat moet goedkomen.
PWBF
  zondag 13 juni 2021 @ 16:46:57 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199866473
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

4 zelfs, dus dat moet goedkomen.
Ja ik moet nu dus de gemeentegrens weer over. Paspoortcontrole, alles. Gevolg is dat m'n kind dus een aardbei is. Leuk joch hoor, maar wel jammer. En helaas deze ook. -O-
  zondag 13 juni 2021 @ 16:59:54 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199866712
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat valt nog te bezien. Zwangere vrouwen denken niet altijd rationeel.
OK kuttroll.
Resistance is futile.
pi_199868248
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

[..]

OK kuttroll.
Nou nou.
PWBF
pi_199868259
quote:
17s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja ik moet nu dus de gemeentegrens weer over. Paspoortcontrole, alles. Gevolg is dat m'n kind dus een aardbei is. Leuk joch hoor, maar wel jammer. En helaas deze ook. -O-
Vergeet je vaccinatiebewijs niet! Je wilt ook geen ananas.
PWBF
pi_199868934
quote:

[..]

Ik hou er niet van als mijn man mij dingen verbiedt. Ik heb er meerdere relaties in het verleden om beeindigd
Gelukkig doet de mijne dat niet. We doen alles in overleg
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 19:54:22 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199869111
@Nielsch je hebt je lolletje weer gehad, nu weer serieus graag :*
pi_199869401
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:54 schreef MaJo het volgende:
@:Nielsch je hebt je lolletje weer gehad, nu weer serieus graag :*
:s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 14-06-2021 08:28:18 ]
PWBF
  zondag 13 juni 2021 @ 20:28:14 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_199869730
Nielsch aan de tweede leg, ik vraag me af of dat nou wel zo'n briljant idee is ;(
disclaimer
pi_199874916
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:28 schreef SQ het volgende:
Nielsch aan de tweede leg, ik vraag me af of dat nou wel zo'n briljant idee is ;(
Ja hallo nu denkt iedereen dat ik een man van in de 40/50 ben met volwassen kinderen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nielsch op 14-06-2021 07:33:29 ]
PWBF
  maandag 14 juni 2021 @ 07:24:12 #136
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199876125
Vandaag SEO. Hoezo ben ik al bijna halverwege :o
pi_199876523
quote:
2s.gif Op maandag 14 juni 2021 07:24 schreef douche-eendje het volgende:
Vandaag SEO. Hoezo ben ik al bijna halverwege :o
Succes!
PWBF
pi_199876569
quote:
Mijn vriendin heeft met 28 weken zwangerschap 4 nachten in het ziekenhuis gelegen ivm Covid. Ze kon thuis amper nog zelf ademhalen, was extreem benauwd. Gelukkig hoefde ze niet naar de IC en geïntubeerd te worden, maar daar is wel over gesproken. Mocht dat nodig zijn geweest, dan hadden ze de baby ook gehaald. Ik mocht zelf niet op bezoek omdat ik ook Covid had. Echt een rotweek was dat.

Daarnaast moest ze 8 paracetamol per dag slikken om de koorts nog enigszins lager te houden, omdat er anders weer kans is op vroeggeboorte.

Als je Covid tijdens je zwangerschap middels een vaccinatie kan voorkomen, dan is dat echt aan te raden wat mij betreft.
PWBF
pi_199877175
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft met 28 weken zwangerschap 4 nachten in het ziekenhuis gelegen ivm Covid. Ze kon thuis amper nog zelf ademhalen, was extreem benauwd. Gelukkig hoefde ze niet naar de IC en geïntubeerd te worden, maar daar is wel over gesproken. Mocht dat nodig zijn geweest, dan hadden ze de baby ook gehaald. Ik mocht zelf niet op bezoek omdat ik ook Covid had. Echt een rotweek was dat.

Daarnaast moest ze 8 paracetamol per dag slikken om de koorts nog enigszins lager te houden, omdat er anders weer kans is op vroeggeboorte.

Als je Covid tijdens je zwangerschap middels een vaccinatie kan voorkomen, dan is dat echt aan te raden wat mij betreft.
Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch? Ken genoeg mensen die na een vaccinatie als nog Covid hebben gehad. En dan zeggen ze wel in "mindere" mate maar, je weet niet in welke vorm, je het anders hebt gekregen zonder Vaccin.
  maandag 14 juni 2021 @ 09:23:43 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199877272
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:15 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch? Ken genoeg mensen die na een vaccinatie als nog Covid hebben gehad. En dan zeggen ze wel in "mindere" mate maar, je weet niet in welke vorm, je het anders hebt gekregen zonder Vaccin.
Nou, het blijkt inmiddels echt dat de kans op opname in ziekenhuis en IC véél kleiner is na vaccinatie hoor. Je hoeft je niet te vaccineren maar dat het de kans op ernstige problemen en overlijden fors beperkt is wel duidelijk.
  maandag 14 juni 2021 @ 09:25:52 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199877297
Succes met de SEO douche-eendje!

Hier placenta aan de achterkant, en dat heb ik geweten zeg. Ik voel echt continu bewegingen. Dit kind slaapt denk ik nooit. Weinig reden om te klagen zou je denken maar poe….
pi_199877304
Succes vandaag, d-e! Ik duim voor een goede en mooie echo. 🥰

Mijn dametje is sinds gisteravond 19:00 uur de boel non-stop aan het verbouwen. Zo raar, geen idee wanneer ze geslapen heeft. 😂 Al die baby's, soms heel rustig, soms zo druk.
pi_199877325
quote:

[..]

Maar Covid kan je niet voorkomen met een vaccinatie toch?
De cijfers onder ouderen uit verzorg- en verpleeghuizen doen toch echt anders vermoeden.
PWBF
pi_199877354
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:25 schreef Lemijn het volgende:
Succes met de SEO douche-eendje!

Hier placenta aan de achterkant, en dat heb ik geweten zeg. Ik voel echt continu bewegingen. Dit kind slaapt denk ik nooit. Weinig reden om te klagen zou je denken maar poe….
Haha, mooi om te lezen dat jij dit precies tegelijk met mij gepost hebt. 😂 Ik heb nu dus sinds gisteravond exact hetzelfde als jij. Maar weet jij of het een probleem kan zijn als ze eerst gewoon 'normaal' doet en nu sinds gisteravond ineens de boel afbreekt? 😂
  maandag 14 juni 2021 @ 09:43:21 #145
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199877543
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Haha, mooi om te lezen dat jij dit precies tegelijk met mij gepost hebt. 😂 Ik heb nu dus sinds gisteravond exact hetzelfde als jij. Maar weet jij of het een probleem kan zijn als ze eerst gewoon 'normaal' doet en nu sinds gisteravond ineens de boel afbreekt? 😂
Wonderlijk he? Het zal heus geen probleem zijn hoor. Al was het dat soms wel voor mijn stalen gezicht op werk. Of mijn nachtrust.
pi_199877633
Succes vandaag D-E!

Hier ook de placenta aan de achterkant deze keer.
Er komt van alles voorbij geschoven dus denk dat hij het leuk vindt om om zijn as te draaien :+

Vandaag echt mega last van hooikoorts, normaal heb ik nergens last van maar nu is het echt hopeloos.

Vanmiddag weer controle bij de gyn, zo benieuwd naar de groei van ons mannetje.
pi_199877671
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Succes vandaag, d-e! Ik duim voor een goede en mooie echo. 🥰

Mijn dametje is sinds gisteravond 19:00 uur de boel non-stop aan het verbouwen. Zo raar, geen idee wanneer ze geslapen heeft. 😂 Al die baby's, soms heel rustig, soms zo druk.
Zo jaloers! Ik voel weinig tot niks.
  maandag 14 juni 2021 @ 10:08:21 #148
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199877832
Succes en veel plezier @douche-eendje !

Inderdaad bizar, ik ben morgen alweer halverwege :o Bij mij zit de placenta ook aan de voorkant, heel af en toe voel ik een schopje of een aai van binnenuit, maar ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik haar echt veel vaker ga voelen en ze misschien ook gaat reageren op mijn hand op m'n buik enzo. Maar er komt vast ook een tijd dat ik weer verlang naar hoe het nu is :D
|| justdiggit.org ||
pi_199878246
quote:
6s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat heftig zeg! Gelukkig dat intubatie toch niet nodig was.
  maandag 14 juni 2021 @ 10:46:37 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_199878279
quote:

[..]

Je kunt een auto-ongeluk ook niet voorkomen door het dragen van een autogordel, maar de schade die je er aan overhoudt wel sterk beperken. Dus dat.
disclaimer
  maandag 14 juni 2021 @ 15:32:47 #151
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199882101
Zo, baby is helemaal in orde. Alleen m'n placenta moet even in de gaten gehouden worden, er ligt nu een stuk héél dicht bij de uitgang en was het niet duidelijk of het netjes zit verderop of dat er ook een bij-placenta is. Bij de groeiecho met 32 weken wordt dat nogmaals nagekeken.
  maandag 14 juni 2021 @ 15:38:50 #152
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199882212
quote:
17s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
Zo, baby is helemaal in orde. Alleen m'n placenta moet even in de gaten gehouden worden, er ligt nu een stuk héél dicht bij de uitgang en was het niet duidelijk of het netjes zit verderop of dat er ook een bij-placenta is. Bij de groeiecho met 32 weken wordt dat nogmaals nagekeken.
Goed nieuws! O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 14 juni 2021 @ 16:53:27 #153
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199883449
Hier vandaag de eerste termijnecho gehad,guitig blobje, kloppend hartje ^O^ 8.5 wk vandaag *O* nu mag ik van mezelf een ruimere broek gaan kopen ^O^
  maandag 14 juni 2021 @ 16:54:34 #154
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199883460
quote:
17s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
Fijn weer O+

Kan die placenta zelf weer een beetje op de goede plek schuiven?
  maandag 14 juni 2021 @ 16:57:09 #155
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199883488
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Fijn weer O+

Kan die placenta zelf weer een beetje op de goede plek schuiven?
Wat ik van de echoscopiste begreep wel ja, alleen even goed in de gaten houden. Net zoals dat andere ding. Man, vorige keer was mn placenta ook al raar :').
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier vandaag de eerste termijnecho gehad,guitig blobje, kloppend hartje ^O^ 8.5 wk vandaag *O* nu mag ik van mezelf een ruimere broek gaan kopen ^O^
Ja, positie-allyoucaneat-broeken ftw *O*
  maandag 14 juni 2021 @ 18:28:49 #156
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199884465
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Ook goed nieuws! Fijn O+
|| justdiggit.org ||
pi_199884844
Fijn D-E! Hopelijk schuift de placenta nog wat op.

Hier ook controle gehad.
Echo werd gedaan door een draak van een vrouw, stond binnen 5 minuten weer buiten.
Enige wat ze zei was, 'O ja hij is erg groot, groot hoofd en grote buik en veel vruchtwater. Groot kind!' 'Hij wordt nu 2800gr geschat'
En toen stond ik weer buiten.
Toen afspraak bij de gyn, daar kwam ik jankend binnen omdat ik geschrokken was van hoe snel hij opeens gegroeid is en om dat die vrouw zo verschrikkelijk was.
Hij stelde me gerust en dat ze willen inleiden bij 38 weken, dan wordt hij rond de 3800gr geschat.
Het moet me nog allemaal even bezinken, over 2 weken weer controle en dan wordt de inleid datum afgesproken ;(
pi_199885065
Heel fijn, d-e en ldg! 🥰 Gefeliciteerd met de mooie berichten.

Ik heb het erg warm. Vandaag drukke dag op m'n werk, veel gelopen/gestaan en het gebouw wordt ook vrij snel warm. Wel genoeg meer dan een liter gedronken, maar waarschijnlijk nog net niet genoeg. Rond 4 uur ineens wat vlekken voor m'n ogen, zag niet zo scherp meer. Nadien even gaan zitten en wat gegeten/gedronken, toen ging het beter. Nu wel wat hoofdpijn. Wazig zicht/vlekken zijn weg. Kan me haast niet voorstellen dat 't hoge bloeddruk-gerelateerd is, vorige week maandag nog controle en was toen perfect (122/68). Komt dit nu echt door de warmte? Nog meer drinken meenemen en iedere twee uur wat eten om bloedsuiker op peil te houden?
pi_199885329
Oh Flav, dat is schrikken en echt totaal niet fijn. :( Maar 3800 bij 38 weken is toch niet extreem groot? Ik snap wel je rottige gevoel wel heel goed. Zoiets is echt niet leuk volgens mij. 😘 Hoe ver ben je nu? Bijna 34 weken?
  maandag 14 juni 2021 @ 19:37:51 #160
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199885538
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:58 schreef Flav het volgende:
Fijn D-E! Hopelijk schuift de placenta nog wat op.

Hier ook controle gehad.
Echo werd gedaan door een draak van een vrouw, stond binnen 5 minuten weer buiten.
Enige wat ze zei was, 'O ja hij is erg groot, groot hoofd en grote buik en veel vruchtwater. Groot kind!' 'Hij wordt nu 2800gr geschat'
En toen stond ik weer buiten.
Toen afspraak bij de gyn, daar kwam ik jankend binnen omdat ik geschrokken was van hoe snel hij opeens gegroeid is en om dat die vrouw zo verschrikkelijk was.
Hij stelde me gerust en dat ze willen inleiden bij 38 weken, dan wordt hij rond de 3800gr geschat.
Het moet me nog allemaal even bezinken, over 2 weken weer controle en dan wordt de inleid datum afgesproken ;(
Wat een draak van een echoscopist, dat zijn soms niet echt mensenmensen heb ik t idee :')

Ze gaan tegen het eind toch nog wel een keer goed naar het formaat van je kleine kijken neem ik aan toch? Lijkt me gek om nu al plannen vast te leggen terwijl helemaal niet zeker is hoe de groei dan is. Bij ons in de vorige pufclub was ook een van de dames zo bang gemaakt zou een baby van minstens 8 pond worden en zij was een smal tenger vrouwtje. Dat bleek n gewoon normaal formaat baby te zijn achteraf :?. Daardoor ben ik benieuwd hoe accuraat die schattingen zijn.

Neemt niet weg dat je een hork van een troela hebt getroffen, mag je gerust even goed kwaad en verdrietig door zijn :*
pi_199892682
*spiekt voorzichtig om hoekje*
Vanochtend positief getest, 2 dagen na NOD. Dus heel erg mega pril, moet letterlijk àlles nog doen/regelen. Stap 1 leek me een verloskundige bellen, dus dat ga ik zo maar even doen. *O*
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:31:19 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_199892777
Je hoeft echt nog niet meteen aan het regelen hoor Vaiana, laat het nieuws eerst maar eens lekker indalen ;) gefeliciteerd!
disclaimer
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:33:33 #163
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199892810
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:31 schreef SQ het volgende:
Je hoeft echt nog niet meteen aan het regelen hoor Vaiana, laat het nieuws eerst maar eens lekker indalen ;) gefeliciteerd!
Haha, ik kon het zelf ook niet laten om alles op de eerste dag al te willen regelen :+ In ieder geval de verloskundigenpraktijk ging ik gelijk fixen _O-
|| justdiggit.org ||
pi_199892844
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Haha, ik kon het zelf ook niet laten om alles op de eerste dag al te willen regelen :+ In ieder geval de verloskundigenpraktijk ging ik gelijk fixen _O-
Ja daar heb ik me online direct wel ingeschreven inderdaad, voelt fijn om iets praktisch te kunnen doen omdat het verder mega ongrijpbaar is.
Huisarts ga ik ook wel even bellen denk ik, mede om ff te checken dat mijn eerste vaccinatie over een kleine 2 weken gewoon door kan gaan. Neem aan van wel, maar he.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:56:11 #165
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_199893112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:36 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja daar heb ik me online direct wel ingeschreven inderdaad, voelt fijn om iets praktisch te kunnen doen omdat het verder mega ongrijpbaar is.
Huisarts ga ik ook wel even bellen denk ik, mede om ff te checken dat mijn eerste vaccinatie over een kleine 2 weken gewoon door kan gaan. Neem aan van wel, maar he.
Bij mijn vriendin werd net (echt een kwartier geleden :P) de vaccinatie afgeraden in het eerste trimester. Hadden we nog niet zo snel online gelezen maar we volgen de verloskundige maar braaf :)

(En gefeliciteerd!)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_199893187
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:56 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Bij mijn vriendin werd net (echt een kwartier geleden :P) de vaccinatie afgeraden in het eerste trimester. Hadden we nog niet zo snel online gelezen maar we volgen de verloskundige maar braaf :)

(En gefeliciteerd!)
De meningen verschillen nogal volgens mij. Wat ik tot nu toe vind is dat ivm potentieel risico op koorts ze het misschien liever niet doen, maar dat er verder geen aanwijzingen zijn dat het risico's oplevert. Aan de andere kant levert een corona besmetting veel meer risico op koorts op, dus meh.

En thanks. O+
pi_199893672
Huisarts zei dat vaccinatie geen kwaad kon, ook niet in het eerste trimester. Ben benieuwd wat de verloskundige zegt wanneer ik die spreek. :+
pi_199893879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:40 schreef Vaiana het volgende:
Huisarts zei dat vaccinatie geen kwaad kon, ook niet in het eerste trimester. Ben benieuwd wat de verloskundige zegt wanneer ik die spreek. :+
Ten eerste: gefeliciteerd O+

Ten tweede: ik heb afgelopen donderdag de intake bij de verloskundige gehad, krijg de vaccinatie volgende week vrijdag. Ik heb met haar overlegd en zij geeft aan geen problemen te zien, ondanks eerste trimester.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 10:58:33 #169
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199893899
Gefeliciteerd Vaiana! Wat een duidelijke streep!

D-E, fijn dat alles goed is met beebje O+ en nog een beetje spannend met de placenta. De meeste mensen die ik ken die dat hadden, daarbij is de placenta uiteindelijk allemaal opgeschoven, behalve bij eentje, maar die lag er echt helemaal over. Ik duim mee dat die van jou ook de weg vrij houdt!
pi_199893968
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:57 schreef eponine het volgende:

[..]

Ten eerste: gefeliciteerd O+

Ten tweede: ik heb afgelopen donderdag de intake bij de verloskundige gehad, krijg de vaccinatie volgende week vrijdag. Ik heb met haar overlegd en zij geeft aan geen problemen te zien, ondanks eerste trimester.
Ah, dat is fijn om te horen!

En dankjewel. O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:58 schreef elamanilo het volgende:
Thanks! Verklaart wel dat ik af en toe al wat misselijk ben idd, de hormonen doen hun ding. :D
  dinsdag 15 juni 2021 @ 11:10:23 #171
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_199894046
Gefeliciteerd Vaiana! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:18:54 #172
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199894783
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:23 schreef Vaiana het volgende:
Vanochtend positief getest, 2 dagen na NOD. Dus heel erg mega pril, moet letterlijk àlles nog doen/regelen. Stap 1 leek me een verloskundige bellen, dus dat ga ik zo maar even doen. *O*
Ha daar ben je *O* gefeliciteerd!!

En natuurlijk moet je alles nog doen ;) en zo'n verloskundige bellen kan best een paar dagen wachten hoor, het duurt vast ook nog een tijdje voor je daarheen gaat.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:40:11 #173
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199895102
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 10:58 schreef elamanilo het volgende:

D-E, fijn dat alles goed is met beebje O+ en nog een beetje spannend met de placenta. De meeste mensen die ik ken die dat hadden, daarbij is de placenta uiteindelijk allemaal opgeschoven, behalve bij eentje, maar die lag er echt helemaal over. Ik duim mee dat die van jou ook de weg vrij houdt!
Ja dat hoop ik ook. We gaan het zien over een week of 12 :).

Mn extra maand (onbetaald) verlof is goedgekeurd. 5 maanden verlof straks :7. Kom maar op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199895588
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 11:10 schreef MissBliss het volgende:
Gefeliciteerd Vaiana! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:18 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ha daar ben je *O* gefeliciteerd!!

En natuurlijk moet je alles nog doen ;) en zo'n verloskundige bellen kan best een paar dagen wachten hoor, het duurt vast ook nog een tijdje voor je daarheen gaat.
Dank! O+ Haha ja is ook helemaal waar, dat wordt nog even geduld oefenen sowieso.

quote:
17s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:40 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja dat hoop ik ook. We gaan het zien over een week of 12 :).

Mn extra maand (onbetaald) verlof is goedgekeurd. 5 maanden verlof straks :7. Kom maar op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oehhh dat is lekker zeg!
  dinsdag 15 juni 2021 @ 13:52:34 #175
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199896109
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heel fijn, d-e en ldg! 🥰 Gefeliciteerd met de mooie berichten.

Ik heb het erg warm. Vandaag drukke dag op m'n werk, veel gelopen/gestaan en het gebouw wordt ook vrij snel warm. Wel genoeg meer dan een liter gedronken, maar waarschijnlijk nog net niet genoeg. Rond 4 uur ineens wat vlekken voor m'n ogen, zag niet zo scherp meer. Nadien even gaan zitten en wat gegeten/gedronken, toen ging het beter. Nu wel wat hoofdpijn. Wazig zicht/vlekken zijn weg. Kan me haast niet voorstellen dat 't hoge bloeddruk-gerelateerd is, vorige week maandag nog controle en was toen perfect (122/68). Komt dit nu echt door de warmte? Nog meer drinken meenemen en iedere twee uur wat eten om bloedsuiker op peil te houden?
Dit kan zeker gerelateerd zijn aan een hoge bloeddruk, ik zou m wel even laten checken bij je vk of gyn.
pi_199900150
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wat een draak van een echoscopist, dat zijn soms niet echt mensenmensen heb ik t idee :')

Ze gaan tegen het eind toch nog wel een keer goed naar het formaat van je kleine kijken neem ik aan toch? Lijkt me gek om nu al plannen vast te leggen terwijl helemaal niet zeker is hoe de groei dan is. Bij ons in de vorige pufclub was ook een van de dames zo bang gemaakt zou een baby van minstens 8 pond worden en zij was een smal tenger vrouwtje. Dat bleek n gewoon normaal formaat baby te zijn achteraf :?. Daardoor ben ik benieuwd hoe accuraat die schattingen zijn.

Neemt niet weg dat je een hork van een troela hebt getroffen, mag je gerust even goed kwaad en verdrietig door zijn :*
Ja het was echt een draak van een vrouw, kon geen gesprek vanaf. Dit was ook in een ander ziekenhuis omdat het zo uit kwam, volgende keer ga ik gewoon weer in het andere ziekenhuis.

Heb over 2 weken indd weer een groeiecho en controle, en dan willen ze een datum plannen.
Ik hoop ook gewoon dat ze er naast zitten qua meting, ik heb gewoon zelf echt niet het gevoel dat ik een Vlaamse reus moet baren straks :')

@Komkommerschijfje ben momenteel 33+5. Dus zoals het er nu uit ziet nog een ruime 4 weken en dan willen ze de inleiding inplannen. Hoop gewoon dat hij voor die tijd zelf komt, hij zit al bijna op 3 kg haha.

@Vaiana gefeliciteerd! Prachtige knal strepen O+
pi_199900918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:52 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Dit kan zeker gerelateerd zijn aan een hoge bloeddruk, ik zou m wel even laten checken bij je vk of gyn.
Dank voor je reactie. Gisteren ging het een heel stuk beter, geen klachten meer gehad. Vandaag ook klachtenvrij. Ik relateer het voor nu dus even aan de warmte, maar ik app de verloskundige even om 't door te geven. Ze zal het dan wel zeggen als ik toch nog wat moet laten checken.
  woensdag 16 juni 2021 @ 08:55:35 #178
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199907169
20 weken vandaag *O* HALVERWEGE omgwtfbbq hoe gaat dit ineens zo snel :o
  woensdag 16 juni 2021 @ 09:03:53 #179
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199907229
quote:
17s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:55 schreef douche-eendje het volgende:
20 weken vandaag *O* HALVERWEGE omgwtfbbq hoe gaat dit ineens zo snel :o
*O*
|| justdiggit.org ||
pi_199907957
Hoi! :W

Ik kom hier ook om het hoekje kijken en af en toe meeschrijven. Vanochtend een knipper gezien bij ongeveer 7 weken O+. Verder hoop ik vooral dat de komende 5 weken maar snel voorbij mogen gaan :').
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:26:49 #181
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199908013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:21 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Ik kom hier ook om het hoekje kijken en af en toe meeschrijven. Vanochtend een knipper gezien bij ongeveer 7 weken O+. Verder hoop ik vooral dat de komende 5 weken maar snel voorbij mogen gaan :').
Hoera voor een knipper *O* O+ Gefeliciteerd en welkom O+
|| justdiggit.org ||
  woensdag 16 juni 2021 @ 10:38:13 #182
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199908162
quote:

Wat leuuuk! Gefeliciteerd!
pi_199908414
20 weken voor d-e! 🥳
LBF, gefeliciteerd! Hopelijk straks een goede termijnecho. 😊

Over een uurtje m'n kinkhoestprik halen. Ben niet zo'n held op dat vlak, dus hoop dat 't meevalt. Vanmorgen ook al wezen bloedprikken voor hernieuwde controle bloedwaarden en glucose, dat ging gelukkig goed. Maar vaccineren is toch weer enger. 😅 Hoop dat 't meevalt met de bijwerkingen.
pi_199908475
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
20 weken voor d-e! 🥳
LBF, gefeliciteerd! Hopelijk straks een goede termijnecho. 😊

Over een uurtje m'n kinkhoestprik halen. Ben niet zo'n held op dat vlak, dus hoop dat 't meevalt. Vanmorgen ook al wezen bloedprikken voor hernieuwde controle bloedwaarden en glucose, dat ging gelukkig goed. Maar vaccineren is toch weer enger. 😅 Hoop dat 't meevalt met de bijwerkingen.
Beetje een stijve arm maar verder merk je er niks van :)
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:30:08 #185
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199909566
quote:

*O* gefeliciteerd
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:49:19 #186
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199909763
quote:

Gefeliciteerd! *O* *O* *O* *O*
pi_199910057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:01 schreef Flav het volgende:

[..]

Beetje een stijve arm maar verder merk je er niks van :)
Nee, klopt! Ging prima. De verpleegkundige was gelukkig ook erg lief en stelde me goed op m'n gemak, haha. Voel me helemaal goed nog gelukkig. Heb 'm rechts laten zetten, dan kan ik 'm regelmatig bewegen. Prikplek zie je niet eens.
pi_199910091
quote:

Ooooh O+ O+ Wat leuk!! Gefeliciteerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199910206
quote:

Ohh wat fijn dat je een knipper hebt gezien! O+ Gefeliciteerd!
pi_199910967
LaBellaFleur en Vaiana, gefeliciteerd! Wat leuk nieuwe aanwas in het topic!

Fijn komkommer om te horen dat het goed ging. Ik mag hem vrijdag halen.

DE succes en geniet ze bij de echo!

Flav wat een draak van een vrouw! Hopelijk een ander over 2 weken.
  FOK!fossiel woensdag 16 juni 2021 @ 19:47:03 #191
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199915384
Ik bedacht me net dat ik afgezien van een knuffeltje eigenlijk nog helemaal niets voor de baby heb gekocht. De vorige keer was mijn eerste aanschaf ook pas na de 20 weken echo, maar nu ben ik helemaal 'traag'.

Wel de zwangerschap- en newbornshoot geregeld. Iets waarover ik altijd wat sceptisch was (je ziet ook soms kitscherige shoots voorbij komen) maar vorige keer een hele fijne fotografe getroffen die qua stijl goed bij ons past.
Chick on a mission
pi_199923169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:47 schreef Keroppi het volgende:
Ik bedacht me net dat ik afgezien van een knuffeltje eigenlijk nog helemaal niets voor de baby heb gekocht. De vorige keer was mijn eerste aanschaf ook pas na de 20 weken echo, maar nu ben ik helemaal 'traag'.

Wel de zwangerschap- en newbornshoot geregeld. Iets waarover ik altijd wat sceptisch was (je ziet ook soms kitscherige shoots voorbij komen) maar vorige keer een hele fijne fotografe getroffen die qua stijl goed bij ons past.
Daar ga ik ook nog naar op zoek ja, een fotograaf die qua stijl past bij ons. Maar ik wil wel heel graag beide shoots ook. O+

Ik ben nu een beetje misselijk, en aan de ene kant is dat fijn want yay er gebeurt iets in mijn lijf en bevestiging enzo en aan de andere kant is het gewoon irritant. _O-
  donderdag 17 juni 2021 @ 11:22:16 #193
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199923793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 10:38 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Daar ga ik ook nog naar op zoek ja, een fotograaf die qua stijl past bij ons. Maar ik wil wel heel graag beide shoots ook. O+

Ik ben nu een beetje misselijk, en aan de ene kant is dat fijn want yay er gebeurt iets in mijn lijf en bevestiging enzo en aan de andere kant is het gewoon irritant. _O-
Regelmatig kleine beetjes blijven eten, dat hielp bij mij om de ergste misselijkheid tegen te gaan :Y
|| justdiggit.org ||
pi_199923861
Ik las twee pagina's terug en zag een verse positieve test, knipper, goeie termijnecho en 20-weken-mijlpaal, hoera *O* *O*

D-E: hopelijk schuift de placenta vanzelf op! En 5 maanden verlof, mooi vooruitzicht ^O^

Flav: klinkt bepaald onprettig op deze manier zeg. Hopelijk tref je over 2 weken iemand waar je wel een beetje mee kan schakelen..

Vaiana, onzeker die eerste weken he?

Hier vandaag een lange saaie dag vol meetings, maar met ruimte om tussendoor wat in te pakken voor de vakantie. Nog een paar dagen O+
pi_199923974
quote:
17s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Regelmatig kleine beetjes blijven eten, dat hielp bij mij om de ergste misselijkheid tegen te gaan :Y
Ja ik merk sowieso als ik honger heb dat ik dan ook misselijk word, haha. Moet opeens hele andere boodschappen gaan doen, crackers enzo kopen. :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:27 schreef onomatopee het volgende:
Vaiana, onzeker die eerste weken he?
Nou, nogal. :D Al overheerst momenteel nog wel de opluchting en blijheid over de positieve test.
pi_199924530
Mijn baby is met 34 weken even in stuit gaan liggen. :')
  donderdag 17 juni 2021 @ 12:23:15 #197
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199924565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:37 schreef Vaiana het volgende:

[..]

Ja ik merk sowieso als ik honger heb dat ik dan ook misselijk word, haha. Moet opeens hele andere boodschappen gaan doen, crackers enzo kopen. :Y
Dat is het vaak ook inderdaad. Dus soms moet je tegen je zin in maar gewoon wat eten :Y
|| justdiggit.org ||
pi_199924660
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:20 schreef Cygne het volgende:
Ahh nee, dat is echt heel onhandig!
pi_199924661
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 12:20 schreef Cygne het volgende:
Ah kak zeg -O-
pi_199925798
Wat balen Cygne! -O-

Ik word vooral misselijk wanneer ik teveel gegeten heb, dat merk ik nog niet onder het eten maar pas daarna dus dat gaat altijd mis, super onhandig :').
pi_199925880
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 13:32 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat balen Cygne! -O-

Ik word vooral misselijk wanneer ik teveel gegeten heb, dat merk ik nog niet onder het eten maar pas daarna dus dat gaat altijd mis, super onhandig :').
Dat heb ik nu denk ik. Lunch gegeten, half uurtje daarna werd ik misselijk, crackers gegeten in de hoop dat het hielp en nu wil ik eigenlijk alleen maar op bed liggen totdat dit gevoel weg gaat. :')
pi_199926024
Wolf heeft dat ook een keer gedaan. Ook zelfde termijn. Hij ligt ook wel gunstig om zelf nog een draai te maken want hij zit op z'n hurken.
pi_199926856
@Cygne hij kan zich wel nog afzetten voor een koprol :P
pi_199926973
Cygne ik duim voor een koprol :* .

Ik had wat nieuwe kleertjes besteld voor B2 alvast. Mijn hemel, was even vergeten hoe klein maat 50 is :o
pi_199927078
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 14:30 schreef Flav het volgende:
@:Cygne hij kan zich wel nog afzetten voor een koprol :P
Ja, dat zei ze. _O-
pi_199935736
Oh Cygne, hopelijk draait hij nog bij! Lag hij al wel (een stukje) ingedaald? Kunnen ze dan überhaupt weer in een stuit gaan liggen?
pi_199937066
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 21:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oh Cygne, hopelijk draait hij nog bij! Lag hij al wel (een stukje) ingedaald? Kunnen ze dan überhaupt weer in een stuit gaan liggen?
Hij lag bibi twee weken terug.

Ik mag nu niet meer gaan afbouwen/proberen te stoppen met de zofran van de gynaecoloog. Ze zei dat in gewoon mijn lichaam moest volgen, laatste keer stoppen was weer 4 dagen spugen.
  donderdag 17 juni 2021 @ 23:05:38 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199938174
Mijnes lag ook nog graag in stuit tussen week 30 en 35 Cygne. Was vaak heel druk, geen specifieke draai gemerkt maar met 35 weken lag ie goed en stukje ingedaald en dat is sindsdien zo gebleven. Maar onhandig is het wel, uitstekend voer voor piekeren is het }:| .

Balen van de misselijkheid Vaiana! En LaBelleFleur ook. :* .
pi_199938535
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:05 schreef Lemijn het volgende:
Mijnes lag ook nog graag in stuit tussen week 30 en 35 Cygne. Was vaak heel druk, geen specifieke draai gemerkt maar met 35 weken lag ie goed en stukje ingedaald en dat is sindsdien zo gebleven. Maar onhandig is het wel, uitstekend voer voor piekeren is het }:| .

Balen van de misselijkheid Vaiana! En LaBelleFleur ook. :* .
Was bij Wolf ook zo, dus denk wel dat het goedkomt. En anders ook. Gynaecoloog luistert gelukkig heel goed naar wat voor mij prettig voelt en belangrijk is dus ik heb daar wel rust in.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 10:18:00 #210
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199941369
Hmm, handig weer, zo’n circusartiestje Cygne 😊 maar er is nog ruimte om terug te draaien en blijkbaar is z'n grote broer nu al z’n grote voorbeeld! Ik duim mee dat ie nog een keertje omrolt.
pi_199941890
Nog 4 weken wachten tot de echo, huuuu. :')
pi_199942185
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:18 schreef elamanilo het volgende:
Hmm, handig weer, zo’n circusartiestje Cygne 😊 maar er is nog ruimte om terug te draaien en blijkbaar is z'n grote broer nu al z’n grote voorbeeld! Ik duim mee dat ie nog een keertje omrolt.
Haha ja, draakje. Alles gaat al anders bij deze, sinds verwekking al dus ik sta er ook niet echt van te kijken. _O-

Spannend @Vaiana
pi_199944467
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Haha ja, draakje. Alles gaat al anders bij deze, sinds verwekking al dus ik sta er ook niet echt van te kijken. _O-

Spannend @:Vaiana
Hopen dat hij het terugdraaien wel net als zijn broer doet dan. :D

Ja ik hoopte op echo met ruim 7 weken, maar het wordt met ruim 8 weken. 15 juli mag ik!
pi_199944745
Vaiana en LBF! Nog gefeliciteerd! Eindelijk hè Vaiana!

Vanavond coronaprik 2. We gaan het meemaken. Moet helaas wel in mijn rechterarm want de spuitplek van de kinkhoest is 2 weken lang een dikke bult geweest. Dat is nu weg, maar voelt nog steeds een beetje beurs. Doe die arm liever niet weer een prik aan. Verder spartelt de baby er lustig op los. Over een week weer controle.
pi_199945393
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:53 schreef Rebubbled het volgende:
Vaiana en LBF! Nog gefeliciteerd! Eindelijk hè Vaiana!

Vanavond coronaprik 2. We gaan het meemaken. Moet helaas wel in mijn rechterarm want de spuitplek van de kinkhoest is 2 weken lang een dikke bult geweest. Dat is nu weg, maar voelt nog steeds een beetje beurs. Doe die arm liever niet weer een prik aan. Verder spartelt de baby er lustig op los. Over een week weer controle.
Ik vond die dkt ook best lang beurs voelen. Coronaprik deed een dag of 2-3 wat zeer. Hopelijk heeft man ook zo weinig last.
pi_199946683
Mijn arm is inderdaad ook nog wat beurs na de kinkhoestprik. Op m'n arm liggen is nu niet heel fijn, maar gelukkig slaap ik vooral op m'n andere zij. Hopelijk is het over een paar dagen weg.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 17:16:23 #217
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199946817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 11:11 schreef Vaiana het volgende:
Nog 4 weken wachten tot de echo, huuuu. :')
Spannend Vaiana O+ . Ook zo'n gekke periode hè, die eerste weken.

Zo jeetje, wat is deze buikbaby anders dan Bas. Beeb heeft vanmorgen dusdanig bewegelijk dat m'n baarmoeder spontaan in harde buik modus schoot :D. Bas was echt zoveel rustiger. Ben benieuwd of dit een voorbode is voor straks.
pi_199946924
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn arm is inderdaad ook nog wat beurs na de kinkhoestprik. Op m'n arm liggen is nu niet heel fijn, maar gelukkig slaap ik vooral op m'n andere zij. Hopelijk is het over een paar dagen weg.
Ik had m expres rechts laten prikken want ik slaap op links. Wel weer lastig dat rechts dan wel m'n dominante arm is. _O-

Mijn zwager is nu druk bezig met het kamertje behangen. Bosdieren en een stuk effen groen behang. Het wordt zo mooi, en echt nu. Straks gewoon echt mama van 2. O+
pi_199946965
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Spannend Vaiana O+ . Ook zo'n gekke periode hè, die eerste weken.

Zo jeetje, wat is deze buikbaby anders dan Bas. Beeb heeft vanmorgen dusdanig bewegelijk dat m'n baarmoeder spontaan in harde buik modus schoot :D. Bas was echt zoveel rustiger. Ben benieuwd of dit een voorbode is voor straks.
Ja ik ben geneigd nog een test te doen om te bevestigen dat het toch echt nog zo is. _O-

Is Bas buiten de buik ook een relatief rustig kind? Dan misschien wel. :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 17:24 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik had m expres rechts laten prikken want ik slaap op links. Wel weer lastig dat rechts dan wel m'n dominante arm is. _O-

Mijn zwager is nu druk bezig met het kamertje behangen. Bosdieren en een stuk effen groen behang. Het wordt zo mooi, en echt nu. Straks gewoon echt mama van 2. O+
Oehh dat klinkt als een mooi kamertje! O+
Mijn huidige werkkamer wordt babykamer, dat vereist ook nog wel wat opleuking. Eerst wilde ik niet behangen want ik heb gezien hoe stom het is om het weer te verwijderen. Maar er bestaat wel heel veel heel leuk behang!
pi_199949210
@Vaiana, dit was ook mijn kamertje. Nooit iets mee gedaan maar dat behang afhalen was een hel inderdaad. Mijn zwager is huisschilder van beroep dus die kan het echt heel goed en strak. Echt blij dat ik dat zelf niet hoef.

Een vriendin is een draagdoek voor de baby aan het weven en het wordt zo mooi. O+ Zoveel zin in.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:32:46 #221
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199949736
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:23 schreef Vaiana het volgende:
Wat een goed nieuws, (voorzichtig) gefeliciteerd!!
in de haak.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:19:13 #222
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_199950747
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 23:24 schreef Cygne het volgende:

[..]

Was bij Wolf ook zo, dus denk wel dat het goedkomt. En anders ook. Gynaecoloog luistert gelukkig heel goed naar wat voor mij prettig voelt en belangrijk is dus ik heb daar wel rust in.
Pep is tussen week 30 en 37 vijf keer omgedraaid :')
Kwak
  FOK!fossiel vrijdag 18 juni 2021 @ 21:30:25 #223
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199951031
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 19:57 schreef Cygne het volgende:

Een vriendin is een draagdoek voor de baby aan het weven en het wordt zo mooi. O+ Zoveel zin in.
Wauw, dat is zo gaaf! Jaloers op hoor :)
Chick on a mission
pi_199951174
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 21:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Pep is tussen week 30 en 37 vijf keer omgedraaid :')
Dit is hoopgevend. :)
pi_199952341
Hopen dat hij gewoon kopje onder gaat :P

Heb al een paar dagen het idee dat het wat voor 'rommelt'.
De harde buiken die ik nog steeds heb trekken soms door naar m'n onder rug.
Het voelt voor mij niet als een herkenbare wee maar ben wel nieuwsgierig wat daar beneden allemaal aan het gebeuren is.
En ergens hoop ik gewoon dat die hele inleiding niet nodig is en dat meneer zichzelf meldt.
pi_199965165
Ah, wat vervelend, Flav. Maar hij moet nog wel even 3 weekjes blijven zitten, toch? Ga je weer voor een thuisbevalling of ben je nu wel medisch i.v.m. de vele controles/echo's?

De nesteldrang met 31+4 is hier begonnen. Vandaag heb ik twee flinke babywasjes gedraaid en dat hangt nu lekker te drogen. 😍 En de andere kleertjes zijn ook allemaal al uitgezocht op kleur om te wassen, dus die zullen morgen en de komende week op de planning staan. Verder heeft manlief een van onze twee chillstoelen uit de woonkamer naar het kamertje verhuisd. Ik verwacht niet dat ik daar in het begin veel zal voeden, maar mijn hormonen vonden het een kale hoek in het kamertje en dat de stoel erheen moest. 😂 Verder alvast begonnen met alles definitief een plekje te geven daar. De muurstickers zijn ook allemaal goed nu. Het schiet echt al wel op. 🥳
pi_199967004
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 20:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah, wat vervelend, Flav. Maar hij moet nog wel even 3 weekjes blijven zitten, toch? Ga je weer voor een thuisbevalling of ben je nu wel medisch i.v.m. de vele controles/echo's?
Dat is iets wat ik ook wel wil weten :P
M'n bloeddruk is super alleen wordt de baby groot geschat en is er veel vruchtwater.
Ik ga er deze week eens achteraan want zou het best graag thuis willen proberen als er niet te veel risico's aan vastzitten. En welke risico's er zijn natuurlijk.
pi_199971822
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:37 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik vond die dkt ook best lang beurs voelen. Coronaprik deed een dag of 2-3 wat zeer. Hopelijk heeft man ook zo weinig last.
De kinkhoest deed minder pijn dan de corona bij mij. De coronaprikken deden beide echt flink zeer de volgende dag voor een halve dag, maar ook nu weer is dat weer helemaal weg na een dag. De kinkhoest deed matig pijn, maar die bult was echt lang aanwezig en dat zeurende gevoel ook.

Flav, ik hoop ook echt dat hij zelf komt. Vorige keer had je ook een lange aanloop toch?
pi_199995149
Termijnecho gehad, zag er allemaal goed uit O+
Ben drie dagen vooruit gezet (n.a.v. mijn eigen berekening).
Kan iemand me in de OP zetten? UD begin januari!
pi_199996078
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:08 schreef eponine het volgende:
Termijnecho gehad, zag er allemaal goed uit O+
Ben drie dagen vooruit gezet (n.a.v. mijn eigen berekening).
Kan iemand me in de OP zetten? UD begin januari!
Ahh wat fijn! O+

Ik merk dat ik op dagen met vrijwel geen klachten/symptomen meteen een beetje bang ben dat het niet goed is ofzo. Vermoeiend hoofd is vermoeiend.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 08:39:21 #231
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200004406
@eponine fijn dat je een goede termijnecho had!

@Vaiana ik herken de angst _O- Maar het hoort er volgens mij gewoon bij dat je de ene dag meer last van je kwaaltjes heb dan de andere dag :Y

Ik voel de baby nu regelmatig en duidelijk, zo fijn! O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:06:48 #232
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200016358
Eponine, fijn dat de termijnecho goed is O+ .

Vaiana :* niemandsland aka eerste trimester is ook gewoon mweh.

TGND, tof hè. Ik voel beeb ook al een week of 2 duidelijk, maar inmiddels maakt deze het zo bont dat m'n man het een deze dagen ook kan voelen. Wat een verschil met Bas. Die was in de buik rustig en beheerst en buiten de buik nog altijd net zo _O- .
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:18:19 #233
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200016609
Ow en wij zijn op vakantie en het is heerlijk. In overleg met de klinisch verloskundige heb ik een bloeddrukmeter mee om zelf te meten, is er een plan mocht er wat zijn ( ik bel ziekenhuis, zij bellen dan het ziekenhuis hier in de buurt). Heel fijn zo O+. Bloeddruk blijft prachtig, dus daar ben ik maar wat blij mee.
  woensdag 23 juni 2021 @ 08:38:50 #234
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200019944
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:06 schreef douche-eendje het volgende:
Eponine, fijn dat de termijnecho goed is O+ .

Vaiana :* niemandsland aka eerste trimester is ook gewoon mweh.

TGND, tof hè. Ik voel beeb ook al een week of 2 duidelijk, maar inmiddels maakt deze het zo bont dat m'n man het een deze dagen ook kan voelen. Wat een verschil met Bas. Die was in de buik rustig en beheerst en buiten de buik nog altijd net zo _O- .
O+

Ik kan de baby nog niet aan de buitenkant voelen. Althans, ja, eergisteren ofzo volgens mij wel per ongeluk, maar daarna nog heel lang mijn hand op mijn buik gehouden en baby alleen van binnen gevoeld. Dus ik hoop dat ze gauw wat harder gaat trappen zodat d'r vader haar ook kan voelen O+

En lekker joh, even op vakantie! Geniet ervan!
Ik heb 19 juli even een weekje vrij, daar leef ik momenteel wel heel erg naar toe, want moe en druk op werk ;( Maar heb nu tot mijn verlof een maandje werken, dan een weekje vrij, dan weer een maandje werken, dan twee weken vrij, dan nog een klein maandje werken en dan verlof *O*
|| justdiggit.org ||
pi_200020268
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:48 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

De kinkhoest deed minder pijn dan de corona bij mij. De coronaprikken deden beide echt flink zeer de volgende dag voor een halve dag, maar ook nu weer is dat weer helemaal weg na een dag. De kinkhoest deed matig pijn, maar die bult was echt lang aanwezig en dat zeurende gevoel ook.

Flav, ik hoop ook echt dat hij zelf komt. Vorige keer had je ook een lange aanloop toch?
Vorige keer wilde hij niet komen nee :P
Toen had ik aan het eind verminderd vruchtwater en wilde ze me ook inleiden.
Maar hij woog maar 3560gr met 41 weken, deze schatte ze al op 3800gr met 38 weken :')
Merk wel dat alles nu wat oncomfortabel wordt, lopen doet echt pijn down under dus hoop dat hij gewoon aan het indalen is.
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:18:11 #236
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200023761
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 08:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

O+

Ik kan de baby nog niet aan de buitenkant voelen. Althans, ja, eergisteren ofzo volgens mij wel per ongeluk, maar daarna nog heel lang mijn hand op mijn buik gehouden en baby alleen van binnen gevoeld. Dus ik hoop dat ze gauw wat harder gaat trappen zodat d'r vader haar ook kan voelen O+

En lekker joh, even op vakantie! Geniet ervan!
Ik heb 19 juli even een weekje vrij, daar leef ik momenteel wel heel erg naar toe, want moe en druk op werk ;( Maar heb nu tot mijn verlof een maandje werken, dan een weekje vrij, dan weer een maandje werken, dan twee weken vrij, dan nog een klein maandje werken en dan verlof *O*
Bij Bas duurde het volgens mij ook langer voor het te voelen was. Ik ben benieuwd hoe druk deze Beeb straks is :P

Pas op jezelf hè, vooral als je al zo moe bent :* . Ik merk dat vakantie mij goed doet. We zijn in mei anderhalve week weg geweest en nu 3 weken, luxeprobleem _O- . En dan nog 10 weken werken tot verlof O+ :D
  woensdag 23 juni 2021 @ 13:47:11 #237
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200024210
quote:
17s.gif Op woensdag 23 juni 2021 13:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij Bas duurde het volgens mij ook langer voor het te voelen was. Ik ben benieuwd hoe druk deze Beeb straks is :P

Pas op jezelf hè, vooral als je al zo moe bent :* . Ik merk dat vakantie mij goed doet. We zijn in mei anderhalve week weg geweest en nu 3 weken, luxeprobleem _O- . En dan nog 10 weken werken tot verlof O+ :D
Komt goed O+ Heb ook gewoon net een heel druk weekend achter de rug, dus komend weekend hou ik vrij om bij te tanken :Y

Lekker hoor! Goed van genieten :Y En dan kan het aftellen al bijna beginnen :o
|| justdiggit.org ||
pi_200027531
Hi 👋🏼

Ik hoop dat ik ook mee mag kletsen!
Ik ben nu 24 weken zwanger, uitgerekende datum is 10-10-2021.

Even mijn verhaal in het kort, wat dus gewoon een hele lange tekst blijkt te worden :D

37 jaar
-april 2020 partner leren kennen, in juni 2020 spiraal laten plaatsen want relatie serieus en geen kinderwens.
-november 2020 thuis komen te zitten met een zware burn-out, begin februari menstruatie bleef uit —> zwanger 4-5 weken (spiraal was wat gezakt)

Hele heftige weken, flinke terugval ook in burn-out. Samen besloten de zwangerschap niet af te breken.

Eind maart 2021 klaar voor re-integratie, maar verziekt door werkgever, flinke terugval, begin april 2021 Corona (gelukkig niet te heftig), eind april heeft de arboarts ingegrepen, na hele gekke streken van werkgever, en ervoor gezorgd dat ik in het vangnet van het uwv terecht kwam (geen re-integratie verplichtingen t/m mijn verlof). Helaas door de gekke streken wel weer een flinke terugval.

Baby groeide verder goed en alle testen waren gelukkig ok.

Sinds mei eindelijk een beetje rust in de tent, maar de laatste weken ging het weer minder goed. Ik dacht aan weer een terugval, slaap heel slecht, erg labiel en heel druk in mijn hoofd. Ook vind ik het opeens heel snel gaan, te snel.

Gisteren uitslag suikertest waaruit blijkt dat ik zwangerschapsdiabetes heb en vandaag na een gesprek met de huisarts doorverwezen naar een pop poli, omdat ze vermoedt dat het niet een terugval is maar wel een depressie :{
pi_200027566
Ik voel de baby sinds 22 weken pas goed en mijn placenta ligt achter.

Ik heb de kinkhoest,- en Coronavaccinatie beiden gehad en daar gelukkig geen last van gehad.
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:47:20 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200029002
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:25 schreef Ladida1984 het volgende:
Hi 👋🏼

Even mijn verhaal in het kort, wat dus gewoon een hele lange tekst blijkt te worden :D

37 jaar
-april 2020 partner leren kennen, in juni 2020 spiraal laten plaatsen want relatie serieus en geen kinderwens.
-november 2020 thuis komen te zitten met een zware burn-out, begin februari menstruatie bleef uit —> zwanger 4-5 weken (spiraal was wat gezakt)

Hele heftige weken, flinke terugval ook in burn-out. Samen besloten de zwangerschap niet af te breken.

Eind maart 2021 klaar voor re-integratie, maar verziekt door werkgever, flinke terugval, begin april 2021 Corona (gelukkig niet te heftig), eind april heeft de arboarts ingegrepen, na hele gekke streken van werkgever, en ervoor gezorgd dat ik in het vangnet van het uwv terecht kwam (geen re-integratie verplichtingen t/m mijn verlof). Helaas door de gekke streken wel weer een flinke terugval.

Sinds mei eindelijk een beetje rust in de tent, maar de laatste weken ging het weer minder goed. Ik dacht aan weer een terugval, slaap heel slecht, erg labiel en heel druk in mijn hoofd. Ook vind ik het opeens heel snel gaan, te snel.

Gisteren uitslag suikertest waaruit blijkt dat ik zwangerschapsdiabetes heb en vandaag na een gesprek met de huisarts doorverwezen naar een pop poli, omdat ze vermoedt dat het niet een terugval is maar wel een depressie :{
Welkom! O+
Wat een heftige periode heb jij achter de rug zeg, jeetje. Gelukkig krijg je de juiste hulp O+
|| justdiggit.org ||
pi_200031279
Fijn Eponine! *O*

En welkom Ladida! Wat een pittige tijd, hopelijk voel je je snel wat beter :*

Vaiana ik vind het eerste trimester mentaal echt afzien, dat had ik bij de eerste zwangerschap minder. Ik heb ook teveel miskraam/missed abortions verhalen op internet gelezen en dat is altijd een slecht idee want het laat me slecht los }:|. Van mezelf ben ik vrij nuchter maar de hormonen (denk ik) maken me angstig voor alles wat mis kan gaan.
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:31:26 #242
403520 Sway-
La vie est belle
pi_200032889
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:25 schreef Ladida1984 het volgende:
Hi 👋🏼

37 jaar

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat is allemaal niet zo fijn en beste start maar hopelijk kunnen ze je bij de pop poli helpen zodat je toch wat lekkerder je nieuwe leven als mama ingaat. ^O^
pi_200033313
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 17:27 schreef Ladida1984 het volgende:
Ik voel de baby sinds 22 weken pas goed en mijn placenta ligt achter.

Ik heb de kinkhoest,- en Coronavaccinatie beiden gehad en daar gelukkig geen last van gehad.
Jeetje meis wat een verhaal. Verder thuis alles wel goed, met je vriend? Wat goed dat je bent doorverwezen naar de POP. Hopelijk kunnen zij je goed verder helpen. De eerste maanden postpartum zijn niet niks namelijk.

Hier ook een POP update. Ik heb besloten geen medicatie te nemen. De angstklachten zijn enorm afgenomen sinds een aantal weken. Ik gok erop dat de postpartum issues van de eerste keer vooral met de bevalling te maken hebben gehad en het deze keer hopelijk gewoon beter gaat. We gaan het meemaken. Ik vind het wel spannend om het straks met twee kinderen te moeten doen hoor.
pi_200036178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:44 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Jeetje meis wat een verhaal. Verder thuis alles wel goed, met je vriend? Wat goed dat je bent doorverwezen naar de POP. Hopelijk kunnen zij je goed verder helpen. De eerste maanden postpartum zijn niet niks namelijk.

Hier ook een POP update. Ik heb besloten geen medicatie te nemen. De angstklachten zijn enorm afgenomen sinds een aantal weken. Ik gok erop dat de postpartum issues van de eerste keer vooral met de bevalling te maken hebben gehad en het deze keer hopelijk gewoon beter gaat. We gaan het meemaken. Ik vind het wel spannend om het straks met twee kinderen te moeten doen hoor.
Nou mijn vriend zit inmiddels ook wel aan zijn tax merk ik. Hij heeft een fysiek zware baan met wisselende diensten en doordat ik sinds november thuis zit ben ik er dus altijd en ik ben heel regelmatig echt niet de leukste, liefste en redelijkste geweest. En nu dit weer |:( Hij is een redelijke binnenvetter en ik maak me dus ook zorgen om hem.

Verder is iedereen om ons heen heel enthousiast en daardoor voel ik me nog slechter, want alhoewel we de keuze hebben gemaakt om de zwangerschap niet af te breken…. ben ik niet opeens een dolgelukkige zwangere. Ik voel me vooral nog een vrouw die mentaal nog niet beter is.

Ik begrijp uit jouw bericht dat jij het erg zwaar hebt gehad na de geboorte van je eerste? En dat je daar veel angst door hebt gehad tijdens deze zwangerschap, fijn dat die angst nu veel minder is!

Ik stuit voor mijn gevoel redelijk vaak tegen onbegrip aan als het gaat om dit soort onderwerpen. Niet door hulpverleners, maar juist door moeders die zich er niet in herkennen. Net of ze dan ook niet willen geloven dat sommige vrouwen echt lastige zwangerschappen, bevallingen en eerste maanden hebben
pi_200036336
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:24 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Fijn Eponine! *O*

En welkom Ladida! Wat een pittige tijd, hopelijk voel je je snel wat beter :*

Vaiana ik vind het eerste trimester mentaal echt afzien, dat had ik bij de eerste zwangerschap minder. Ik heb ook teveel miskraam/missed abortions verhalen op internet gelezen en dat is altijd een slecht idee want het laat me slecht los }:|. Van mezelf ben ik vrij nuchter maar de hormonen (denk ik) maken me angstig voor alles wat mis kan gaan.
Ik hoop ook dat ik me snel beter ga voelen, op het moment is het me allemaal echt teveel en ben ik alles behalve blij. Ik hoopte juist goed te kunnen herstellen en alles een plekje te kunnen gaan geven.

Ik vond het eerste trimester ook heel pittig. Die gierende hormonen doen gekke dingen met je :{
pi_200037621
Hoi Ladida, welkom hier. Wat er heftige periode heb je meegemaakt al zo zeg :*. Goed dat je aan de bel hebt getrokken bij de huisarts, ik hoop voor je dat de pop-poli je goed op weg gaat helpen de komende periode.
Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje en heb de vorige keer helaas ptss opgelopen rondom de bevalling. Ik heb daarvoor al uitgebreide therapie gehad en heb een tijd terug aan de bel getrokken omdat ik merkte dat nu bepaalde klachten weer wat opspelen. Heb vlak voor vakantie een gesprek gehad met de psychiater en na de vakantie een afspraak met een therapeut staan om aan de slag te gaan met mijn gepieker en angst & een plan om herhaling van te voorkomen.
Wat een fijne luistertip kan zijn, als je er behoefte aan hebt: de podcast zwarte muisjes op Spotify. ^O^
pi_200038184
Vandaag 35 weken *O*
pi_200038224
d-e, wat fijn dat de vakantie zo goed bevalt! O+

Welkom Ladida, klinkt alsof het een heel hobbelig traject is geweest tot nu toe, wat jammer voor jullie. ;( Hopelijk lukt het nu om de hulp te krijgen die nodig is zodat jullie samen met steeds meer plezier uit kunnen kijken naar de komst van jullie baby. O+

LaBelleFleur, dat dus idd! Al vond ik de statistiek dat 85-90% van de zwangerschappen geen miskraam wordt wel weer geruststellend, maar ik vind het nog heel lastig om op mijn lijf en deze baby te vertrouwen. Nog 3 weken tot mijn echo. :+

Fijn dat je die keuze hebt kunnen maken Rebubbled! Ik denk dat de overgang naar 2 kinderen voor elke moeder wel spannend is? Maar met deze context is het nog wel een tikketje extra spannend natuurlijk. :*

Flav, 35 weken yesss! *O*

Volgens mij zijn mijn borsten aan het groeien, zo'n gekke gewaarwording. :D
pi_200039083
Ladida, onze eerste was ook ongepland en vroeg in de relatie (minder dan een jaar samen). Ik heb heel lang weerstand gevoeld tegen de baby tijdens de zwangerschap. Vond het vreselijk als ze bewoog bvb. Ik had toen hulp moeten zoeken, weet ik nu. Dan had veel voorkomen kunnen worden. Wel voelde ik me meteen helemaal met haar verbonden toen ze geboren was. Alleen zat ik toen met een gebooortetrauma. Als je er meer in de diepte over wilt hebben, DM/PM me dan even. Dat vind ik fijner dan het hier bespreken. :)

Flav alweer 35! Nog 2 weken en hij is gaar! Hier alweer 30. Lily is niet van de poppen. Iemand een leuk idee om haar mee te nemen in het concept baby?

Lemijn, hoe is het met jou?

Vaiana, over borstveranderingen gesproken.. hier worden mijn tepels weer echt donkerder. Blijf dat zo'n frappant gezicht vinden.
pi_200039264
Ja zo fascinerend hoe je lijf dan verandert! Ik heb het idee dat mijn tepels wel groter zijn al, nog niet significant donkerder volgens mij.

Is Lily wel van boekjes lezen? Die zijn er vast over dit onderwerp. :Y Ligt er ook aan welk deel van het concept baby je uit wilt lichten natuurlijk.

Morgen ga ik aan mijn beste vriendin vertellen dat ik zwanger ben. O+ Ze wist dat we er mee bezig waren en ik heb keihard gelogen en gezegd dat ik vorige week ongesteld ben geworden. Ben zo benieuwd naar haar reactie!
  donderdag 24 juni 2021 @ 11:07:59 #251
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200039650
Vind die verandering van borsten en tepels echt raar _O- Herken m'n eigen borsten gewoon niet meer _O- Had kleine bescheiden roze tepelhoven, nu echt (voor mijn gevoel) gigantische bruine _O-
|| justdiggit.org ||
pi_200039845
Ik lek al melk :') . Maar ja, Bas dronk een week of 12 geleden nog bij mij.
pi_200040121
Ja ergens wilde ik dat ik een 'voor' foto had gemaakt, maar dat voelt toch ook weer een beetje raar. _O-

quote:
17s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:19 schreef douche-eendje het volgende:
Ik lek al melk :') . Maar ja, Bas dronk een week of 12 geleden nog bij mij.
Dat lijkt me helemaal een aparte gewaarwording!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 24-06-2021 15:24:29 ]
pi_200040585
@Rebubbled ja bijna gaar! *O*
Ik ben met de oudste een knuffeltje gaan kopen die hij zijn broertje kan geven als hij geboren is O+
pi_200042271
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:02 schreef Flav het volgende:
Vandaag 35 weken *O*
*O*
pi_200043050
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:03 schreef Flav het volgende:
@:Rebubbled ja bijna gaar! *O*
Ik ben met de oudste een knuffeltje gaan kopen die hij zijn broertje kan geven als hij geboren is O+
Ja een cadeautje halen staat inderdaad hier ook nog op de planning.

Lekkende tieten, daar kijk ik dus echt niet naar uit. Die van mij hielden echt niks binnen na de geboorte. Alles zat constant onder de melk. Ik ging na een tijdje slapen met een enorme hydrofiele doek opgevouwen in een topje. Constant random toeschietreflexen. Melkvlekken op werk uit mijn kleding poetsen enzo. Vreselijk. Misschien gaat het dit keer beter, omdat ik nog steeds borstvoeding geef. Wellicht zijn ze minder overenthousiast dit keer.

Vaiana, doe het alsjeblieft, die foto's maken. Gewoon voor jezelf. Ik ben blij dat ik in mijn studententijd een aantal
keer wat artsy halfnaakte foto's heb genomen, want er is weinig van dat lijf over.
  FOK!fossiel donderdag 24 juni 2021 @ 18:04:58 #257
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200045646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:29 schreef Rebubbled het volgende:

Lily is niet van de poppen. Iemand een leuk idee om haar mee te nemen in het concept baby?

Onze dochter is ook niet van de poppen, maar heeft wel een knuffelaap waar ze veel scene's uit haar leven mee 'naspeelt'. Luiers omdoen, 'op bed leggen' op het verschoonkussen en toedekken met een dekentje. En toen ze zelf luieruitslag had moest de aap ook Bepanthen op z'n billen.

Dus misschien dus evt met een knuffel ipv een pop? :)

Overigens ben ik ook benieuwd naar leuke voorleesboekjes over dit onderwerp voor een bijna twee-jarige. Liefst met een positieve insteek :)
Chick on a mission
pi_200045700
Hier hebben we al een cadeautje wat de baby aan Bas gaat geven straks. Nu alleen nog even de andersom versie fixen :+ .

Bas lijkt er nog niet heel veel van te snappen, maar hij leest wel graag kleine pluis van Nijntje momenteel.
pi_200049097
Een knuffel is een goed idee. Daar heeft ze wel een hoop favorieten van. Morgen gaat ze mee naar de 40 weken echo. Ik legde haar uit vanavond dat ze dan morgen de baby op een TV kan zien. Waarop ze meteen de TV aan wilde om de baby te kijken. Tijdsconcepten zijn nog lastig. :P En volgens mij is de melkproductie weer wat meer op gang, want ze wil weer vaker drinken.

Ben wel benieuwd naar de check morgen.
pi_200049157
40 weken echo Rebubbled? :o :P
  vrijdag 25 juni 2021 @ 08:17:26 #261
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200052243
Vannacht mijn eerste kuitkramp gehad :X Volgens mij draaide ik me alleen maar om en ineens schoot het erin :')
Ook sinds een paar dagen in de avond veel last van onrustige benen. Pff :')

Iemand tips? Is het handig om extra calcium en/of magnesium en/of ijzer te slikken, naast de Davitamon zwanger compleet?
|| justdiggit.org ||
pi_200055521
quote:
17s.gif Op donderdag 24 juni 2021 21:59 schreef douche-eendje het volgende:
40 weken echo Rebubbled? :o :P
Lol. Ja even een kijkje in de toekomst nemen toch. Bieden jullie praktijken dat niet aan? Gek hoor.

Alles goed. P50 kindje in alle opzichten. Hoofd naar beneden, rug naar mijn rug. Goede hoeveelheid vruchtwater. Daar maakte mijn VK zich in de afspraak voor de echo zich wat zorgen over. 'Heel zwembad' zei ze, maar nee, ik ben gewoon vadsig en draag babies helemaal buiten mijn lichaam.

TGND, hier helpt inderdaad een zink, magnesium en calcium pil super goed. Gewoon van de Etos.
pi_200055576
Fijn @Rebubbled!

Draakje ligt weer goed!
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:44:44 #264
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200056628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 12:25 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Lol. Ja even een kijkje in de toekomst nemen toch. Bieden jullie praktijken dat niet aan? Gek hoor.

Alles goed. P50 kindje in alle opzichten. Hoofd naar beneden, rug naar mijn rug. Goede hoeveelheid vruchtwater. Daar maakte mijn VK zich in de afspraak voor de echo zich wat zorgen over. 'Heel zwembad' zei ze, maar nee, ik ben gewoon vadsig en draag babies helemaal buiten mijn lichaam.

TGND, hier helpt inderdaad een zink, magnesium en calcium pil super goed. Gewoon van de Etos.
Thanks, gelijk met de boodschappen net maar even gehaald. Ben benieuwd. Heb niet zo'n zin om de rest van de zwangerschap met die rusteloze benen en nachtelijke kuitkrampen door te brengen :D
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 25 juni 2021 @ 13:57:09 #265
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200056761
quote:
17s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:11 schreef douche-eendje het volgende:

Bas lijkt er nog niet heel veel van te snappen, maar hij leest wel graag kleine pluis van Nijntje momenteel.
Net de locale kinderboekhandel gesupport door Kleine Pluis en Nina en de baby (laatste is geillustreerd door een oude bekende van mij) te bestellen.

Het gaat hier eigenlijk niet/niet vaak over sporten tijdens de zwangerschap bedacht ik me laatst. Wat doen jullie?

Eerste zwangerschap ging ik echt megafit in, half jaar eerder deed ik nog een Olympic distance triathlon. Tot 16 weken nog indoortraining van de roeivereniging gedaan, hardgelopen en incidenteel geroeid. (Never forget toen ik met 12 weken bij de ploeg van een vriendin inviel en die een wedstrijdtraining op de planning hadden staan :P ).

Met 19 weken nog de kwart marathon van Rotterdam uitgehobbeld, maar mijn blaas begon een limiterende factor te worden.

Uiteindelijk daarna naar Mom in Balance overgestapt en daar twee keer in de week getraind. Vond het super dat ik niet hoefde na te denken wat wel/niet mag en andere zwangeren te ontmoeten. Met 2 heb ik nog steeds contact :)

Deze keer was ik euh.. ietsje minder fit. Deed nog wel de M-power bij Mom in Balance maar dat heeft een tijd stilgelegen vanwege de lockdown. Zelfde voor de RoCycle lesjes. En met werk en kind is 2x sporten per week toch echt even het maximaal haalbare.

Met 18 weken weer naar de Zwangerschap workouts overgestapt van Mom in Balance, want al dat planken bij de M-power les lukte niet meer zo ;).

Recent is RoCycle weer gestart en ik moet zeggen dat dat toch best okee gaat. Ik pas gewoon de weerstand aan en smokkel af en toe een beetje :P Alleen ben ik daar echt zo'n vreemde eend in de bijt. Ik was al meer dan 10 jaar ouder dan het gemiddelde hipstermeisje in de les, en dan nu ook nog met een dikke buik :D Ach gelukkig is het er donker :P
Chick on a mission
pi_200056776
Nee vreselijk gevoel inderdaad. Er staat op de verpakking dat je er 3 per dag moet nemen, maar voor mij is 1 al voldoende aanvulling. Het helpt me ook om voor het slapen gaan een schaaltje yoghurt met een banaan te eten.

Iemand nog een aambeientip? Curanol doet geen hol. Lol. Rijmpje voor de awkwardness toch.
pi_200056821
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:57 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Wat doen jullie?

Ik had allemaal goede plannen deze zwangerschap voor een mamafit krachttrainingsprogramma bij de sportschool. Maar het duurde zolang voor het weer opgestart was, dat ik nu niet denk dat 30 weken het ideale moment is om alsnog te beginnen. Ik doe nog veel op de fiets, slinger Lily in de rondte en tuinier veel in mijn moestuin. Maar het merendeel lig ik op de bank om eerlijk te zijn.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 14:16:44 #268
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200057007
Qua sporten heb ik tot twee weken terug 'gewoon' 2 keer per week gekickbokst en 1 keer per week gezwommen. Zwemmen blijf ik doen, want dat gaat natuurlijk nog perfect, maar kickboksen valt me heel zwaar nu, vooral toen het wat warmer werd. Dus daarvoor zoek ik nu een alternatief en heb ik me voor aanstaande dinsdag aangemeld voor een proefles bootcamp voor zwangeren. Ik denk dat het inderdaad wel heel lekker is om in een groepje te sporten waarin je niet meer hoeft na te denken over wat je wel en niet kan/mag en de instructeur/trainer weet wat je specifiek wel/niet moet doen bij bepaalde klachten.

Geen aambeientip hier, had er al last van voor ik zwanger was ivm tijdelijke ijzerboost. Enige wat ik zelf doe om te voorkomen dat het erger wordt is elke dag een glas roosvicee pruimen drinken en rustig de tijd nemen voor de grote boodschap ;)
|| justdiggit.org ||
pi_200058409
Ik nam 1x voor het slapen 200mg magnesium.
Dat was voldoende volgens de verloskundige, moet wel zeggen dat het na een tijdje vanzelf gedaan was met de rusteloze benen.
Kramp heb ik nog wel eens als ik me omdraai in bed :')
Doe het tegenwoordig maar met opgetrokken tenen haha.

Onze badkamer is ein-de-lijk af!
Kan ik toch nog even dobberen voordat de baby er is *O*
pi_200061008
Ik heb dit keer iets langer gewacht, maar ik kom me toch maar melden. Ook ik behoor inmiddels tot deze groep :)

Helaas wel een lastige start met vermoeidheid, misselijkheid en drukte in mijn hoofd. Ik ervaar veel onrust en ik weet niet zo goed of dat komt door de hormonen of iets anders.

Hulp inschakelen durf ik ook niet zo goed, want om de een of andere reden ben ik bang dat er gelijk allerlei instanties erop gaan springen.

Wat achtergrondinfo:
SPOILER
  FOK!fossiel vrijdag 25 juni 2021 @ 19:38:57 #271
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200061330
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 19:14 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb dit keer iets langer gewacht, maar ik kom me toch maar melden. Ook ik behoor inmiddels tot deze groep :)

Leuk! Het kledingpakket had je al ;)
Chick on a mission
pi_200061829
Ah fijn Flav! En straks lekker met de kindjes poedelen!

Cava! Gefeliciteerd!
SPOILER
pi_200063458
Ik probeer ook maar weer eens aan te haken :@

Zag meerdere nieuwe zwangeren; gefeliciteerd! O+ Hopelijk allemaal vlot door de eerste onzekere weken heen.

Voor iedereen die het momenteel moeilijk heeft :* (sorry, geheugen is laatste tijd niet zo best dus namen blijven onvoldoende hangen).

Wij hebben vandaag de 20wkn GUO gehad! Hoe dan :o alles goed en alle metingen gemiddeld! *O* het ziekenhuis heeft ons nu losgelaten. Ik heb geen risicofactoren en baby heeft niets van de afwijkingen die Bo had.
‘Het’ was ook vandaag een meisje dus daar durven we nu wel op te vertrouwen ;)
Ik voel haar regelmatig bewegen, zo fijn die geruststelling.
pi_200063530
Takkie, zo fijn dat alles goed was! Dat zal vast een hele opluchting zijn geweest…

Hier vandaag 12 weken *O*

(@MaJo wil je mij in de OP zetten? Begin januari 2022! Dank je wel :* )
pi_200064236
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 21:48 schreef Takkie88 het volgende:
Ik probeer ook maar weer eens aan te haken :@

Zag meerdere nieuwe zwangeren; gefeliciteerd! O+ Hopelijk allemaal vlot door de eerste onzekere weken heen.

Voor iedereen die het momenteel moeilijk heeft :* (sorry, geheugen is laatste tijd niet zo best dus namen blijven onvoldoende hangen).

Wij hebben vandaag de 20wkn GUO gehad! Hoe dan :o alles goed en alle metingen gemiddeld! *O* het ziekenhuis heeft ons nu losgelaten. Ik heb geen risicofactoren en baby heeft niets van de afwijkingen die Bo had.
‘Het’ was ook vandaag een meisje dus daar durven we nu wel op te vertrouwen ;)
Ik voel haar regelmatig bewegen, zo fijn die geruststelling.
*O* Wat fijn dat de echo goed was!

CaVa, welkom! Hopelijk lukt het om een manier te vinden om weer wat meer plezier in de zwangerschap te hebben. :*

Qua sporten, dat doe ik dus niet. :') Ik deed tijdens lockdown 3 a 4x per week een half uurtje meespringen met een youtube video, maar sinds de verbouwing is daar nergens in huis voldoende plek voor. Weet nog niet zo goed of/hoe ik dat weer op wil pakken straks.
pi_200064461
Takkie, wat fijn!
pi_200064972
Oh en Cygne, wat fijn dat Draakje teruggedraaid is! 🥳
pi_200066311
Bedankt allemaal!

@Rebubbled
SPOILER
pi_200067728
@Rebubbled: fijn dat je je vaccinatie hebt! Geen klachten meer gehad?

@eponine: gefeliciteerd met de goede termijnecho

@Ladida1984: welkom hier! Ik weet niet wat ik moet zeggen, heftig verhaal. Ik zou vooral zeggen dat je je niet “onder druk” moet laten zetten om te genieten. Het is niet altijd genieten

@Vaiana: echt heerlijk om je hier te hebben. Hoe voel je je?

@Takkie: 20 weken guo! Dat gaat echt hard joh. En wat fijn dat de baby heerlijk gemiddeld is. Een meisje! Leeeeeeuk

Hoe is het met alle andere dames?

Hier heb ik bij 22 weken eindelijk het 1e schopje gevoeld. Maar echt niet de taferelen van @DoucheEendje haha. Bij mij is het zacht getik aan de binnenkant. Ik zou niet eens hebben gemerkt dat het een schopje was als ik toen ineens niet “iets” naar boven zag steken in mn buik. Het duurde maar een paar seconden.

Sindsdien voel ik af en toe een schopje. Bijna elke dag wel, maar soms slaat het een dag over. En dan slaat de stress meteen weer toe haha. Erg dit. Inmiddels 23 weken

Sport: doe ik nauwelijks. 2x in de week dansen, 1x in de week zwemmen. Maar dat is niks vergeleken met wat ik voor de zwangerschap deed. Hardlopen is verleden tijd. 10 kg erbij inmiddels
pi_200067731
@Cygne: wat fijn dat draakje is teruggedraaid! Heb je het moment van draaien gevoeld?

Bedankt voor alle lieve reacties op mijn bericht. Het is zeker een hele opluchting!
SPOILER
pi_200067807
Knuffel voor jou Takkie. Het lijkt me niet vreemd dat je je zo voelt, je hebt het ook allemaal in korte tijd meegemaakt
Maar weet wel dat het allebei je kinderen zijn en dat je dus gevoelens om beide mag hebben. Geluk en verdriet mogen dus naast elkaar bestaan en het 1 sluit het ander niet uit.

Ik heb ook weleens deze gedachtes… hoewel het minder heftig is dan bij jou. Ik heb weleens gedacht dat mijn huidige baby er bekaaid vanaf komt omdat ik soms heb geprobeerd hem te negeren. Uit zelfbescherming. De volle overgave qua roze wolk die ik bij de 1e zwangerschap had is er bij deze nooit geweest. En dan denk ik: deze baby had ook recht om van de daken geschreeuwd te worden.

Maar nu heb ik het niet meer. Ik heb gewoon tegen mezelf gezegd dat ik me niet altijd positief hoef te voelen als de baby maar in mijn hart zit en dat is zo

Ik had btw dat ik op mijn verjaardag was uitgerekend van die 1e baby (die niet gekomen is). Ik zal dat toch moeten loslaten anders heb ik nooit meer een leuke verjaardag hahaha. Maar ik moet zeggen dat ik niet eens heel verdrietig was toen ik die verjaardag vierde. Wel puur en alleen omdat baby 2 toen al dik onderweg was, ik denk dat het moeilijk was geweest als dat niet zo was
  zaterdag 26 juni 2021 @ 08:29:17 #282
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_200067858
@Keroppi, ik ben niet vreselijk sportief :+ . Deze keer zwangerschapszwemmen en ik wil straks in mijn verlof nog een 2e keer in de week aan zwemmen erbij doen. Heb toen wel na m'n bevalling met een groep van zwangerschapsyoga fijn gesport voor herstel en conditie opbouwen.
Gisteren hier op de camping gezwommen, koud maar lekker.
CaVaBien, welkom hier O+ .
SPOILER
Takkie, wat fijn een goede GUO O+

Verder is het hier gewoon heerlijk zo op vakantie. Baby had vannacht een drukke nacht met veel geschop en een peuter die perse bij mama moest liggen. Gezellige boel in bed.
pi_200071064
@CaVaBien: jaa uit de kast ;) welkom!
@Cygne: fijn dat draakje gedraaid is! Lijkt me zo bizar bij deze termijn, ik stel me er een heel buikfestijn bij voor :D
@_Lily_: hoera voor het eerste schopje, je hebt er lang op moeten wachten.
@Takkie: wat een opluchting een goede GUO! En :* voor jou, niet gek die kortsluiting denk ik. Is niet niks wat je in korte tijd voor de kiezen hebt gekregen..
@douche-eendje: geniet van je vakantie!

Benieuwd hoe het met jou is, @Lemijn :)

Sporten doe ik momenteel vrij weinig, veel last van bekken/stuit en ben 's avonds al vrij kapot van een gewone dag. Wil wel weer gaan sporten maar vind de balans qua belasting best lastig. Scheelt wel dat ik qua kilo's nauwelijks aan lijk te komen dit keer, maakt het toch makkelijker om los te laten.. Verder ben ik nu op vakantie en het is zo fijn! Wel wat gedoe rond verlof maar dat komt na de vakantie wel. Nu ligt de prioriteit bij zandkastelen bouwen, zwemmen en spelletjes op late zomeravonden met manlief en (ja alcoholvrije) wijn O+
pi_200072011
Welkom voor de nieuwe (prille) zwangeren! En verder las ik goed nieuws over o.a. een gedraaide baby, een goede termijnecho, een goede GUO en eerste gevoelde schopjes. 🤗

Hier gaat het z'n gangetje. 32+4 inmiddels. Wel last van m'n onderrug/bekken. Niet heel heftig, wel zeurderig. Ben benieuwd of dit nu ook te maken heeft met nog verder indalen of dat het toch nog een lichte vorm van bekkeninstabiliteit is. 🤨 Donderdag weer controle, dan even vragen. Verder gaat het goed en is baby lekker de hele dag door aan het rommelen en golven.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 15:41:13 #285
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200072997
Volgens mij hebben zwangeren heel vaak lage rugpijn. Je houding verandert door het gewicht dat aan de voorkant zit, en je moet dat ook de hele tijd meetorsen. Hoeft niks te maken te hebben met een instabiel bekken gelukkig!
  zaterdag 26 juni 2021 @ 19:52:33 #286
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200077942
Edit -nevermind ik keek niet goed :') -

[ Bericht 68% gewijzigd door littledrummergirl op 26-06-2021 20:09:29 ]
pi_200080947
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 15:41 schreef Lemijn het volgende:
Volgens mij hebben zwangeren heel vaak lage rugpijn. Je houding verandert door het gewicht dat aan de voorkant zit, en je moet dat ook de hele tijd meetorsen. Hoeft niks te maken te hebben met een instabiel bekken gelukkig!
Kan natuurlijk ook! Het kwam wel heel plotseling eigenlijk, tot gistermiddag geen last van gehad. Had de VK even geappt vanavond en die belde me, ze denkt dat ze verder is gegaan met indalen en dat dit de klachten veroorzaakt (dat het hoofdje nu een beetje op zenuwen drukt en dat het daarom zeurderig pijnlijk is), vooral nu het ook doortrekt naar m'n stuit. Kan zeker wel een paar dagen duren. Kan ook bekkenpijn zijn, eventueel kan ik langs een fysio voor wat tips of adviezen. Een blaasontsteking is ook nog een optie, dus ik kan ook nog urine inleveren maandag als ik dat uitgesloten wil hebben. 😂
  zondag 27 juni 2021 @ 10:36:15 #288
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_200087349
He bah komkommer wat balen! Ik raad zeker aan je urine te laten kweken mocht je wat afgeven.

quote:
Bofkontje 🥰. Hier vooral moe, verveeld, oedeem, aambeien en soms chagrijnig. Zo nu en dan ben ik echt klaar met de zwangerschap. De kleine meid doet het gelukkig heel goed daar binnen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:54 schreef Nielsch het volgende:
Hahahahahaha
Mijn mama woont in een hierboven genoemde gemeente. Mijn man heeft liever niet dat ik na 37 weken zelfstandig het huis verlaat (ik denk er hetzelfde over) precies vanwege die reden.

Hier andere dames die last hebben van carpaal tunnel syndroom?
Ik kreeg van de fysio de tip om tape te gebruiken en dat werkt bij mij heel goed. Gister deed ik mijn dutje zonder en gelijk tintelende vingers. Heel lang wilde ik absoluut geen tape gebruiken want ik vind het er stom uitzien. Ik kocht eerst een roze rol want ja krijg toch een meisje 🥳 en de volgende dag allemaal verschillende kleuren besteld. Wel even wennen met het omdoen, ik zet nu elke dag nieuwe (toch genoeg rollen in huis) na mijn dutje haal ik de oude tape er af en voor het slapen gaan ‘s avonds zet ik er nieuwe op. Dan heeft mijn huid ook tijd om te ademen (is mijn eigen theorie).
pi_200087940
Welkom alle nieuwe zwangeren! En verder lees ik veel goeie dingen.

Ik heb niet zoveel te melden. 26 weken en alles gaat heel goed. Ik heb geen klachten.
pi_200088608
Even jompelen voor mezelf: mijn rugpijn en bekkenpijn zijn helemaal weg nu. 🥳🥳🥳 Hopelijk blijft het ook weg. :D

VFT, lief van je. En wat vervelend dat jij met zoveel kwaaltjes kampt. Ik heb geen ervaring met de dingen die jij beschrijft. Als het goed is, werk ik nog drie weken, dus ik verveel me ook niet. 😅 En 's avonds en in het weekend ben ik lekker aan het rommelen thuis en wat kleine dingetjes in huis aan het doen. Deze week weer veel bezig geweest met babywasjes. Die zijn bijna allemaal al klaar. Mijn hormonen willen alleen dat alle kleurstellingen apart gewassen worden. 😂 Mijn man verklaarde me al voor gek, maar no way dat ik een felroze shirtje ga wassen met haar okergele Pooh-geboortepakje. 😂 Hij laat me nu ook maar doen, haha.
pi_200088625
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 11:35 schreef Mahra het volgende:
Welkom alle nieuwe zwangeren! En verder lees ik veel goeie dingen.

Ik heb niet zoveel te melden. 26 weken en alles gaat heel goed. Ik heb geen klachten.
Fijn hè, als alles zo goed gaat. Besef me steeds meer dat ik me echt gezegend mag voelen met zo'n complicatieloze en zorgeloze zwangerschap tot nog toe. Ik duim voor je dat het zo blijft.
pi_200089949
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 12:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Fijn hè, als alles zo goed gaat. Besef me steeds meer dat ik me echt gezegend mag voelen met zo'n complicatieloze en zorgeloze zwangerschap tot nog toe. Ik duim voor je dat het zo blijft.
Dit heb ik ook. Ik heb nu echt een zwangerschap die nauwelijks problemen kent.
Wel voel ik me de afgelopen dagen wat onzeker en een beetje down omdat ik de baby al 3 dagen niet heb gevoeld. Ik weet dat dat normaal kan zijn voor 24 weken dus ik heb er de verloskundige niet voor gebeld. Maar toch word ik er onzeker van en hoop ik maar dat alles goed gaat
pi_200091432
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:26 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Wel voel ik me de afgelopen dagen wat onzeker en een beetje down omdat ik de baby al 3 dagen niet heb gevoeld. Ik weet dat dat normaal kan zijn voor 24 weken dus ik heb er de verloskundige niet voor gebeld. Maar toch word ik er onzeker van en hoop ik maar dat alles goed gaat
Als je er ongerust van wordt, moet je gewoon even contact opnemen. 😘 Waarschijnlijk is de baby gedraaid en beweegt hij nu naar binnen, waardoor je het nog minder goed voelt als je placenta voor ligt. Wat bij mij ook hielp rond die termijn om weer even wat beweging te krijgen (dat is fijn om weer bevestiging te hebben): iets zoets eten en drinken en een kwartier later op je linkerzij gaan liggen, hand op je buik en concentreren op babybewegingen. Maar met 28 weken hoef je de baby pas dagelijks regelmatig te voelen.
pi_200097132
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:26 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Bij zulke twijfels mag je echt bellen hoor! Je hoeft echt niet 3 dagen te wachten met dit termijn. Ze hebben namelijk veel liever dat je goed naar je lijf en je baby luistert en teveel belt, dan die ene keer te weinig.

Verder zag ik in het andere topic dat @Lemijn is bevallen! Gefeliciteerd!! Heel veel liefde toegewenst. :*
pi_200098919
Lemijn gefeliciteerd met je zoon!

Lily gewoon even je verloskundige bellen, daar zijn ze voor!

Komkommer ik moest lachen om al je verschillende wasjes, hormonen zijn rare dingen.

Cavabien welkom!

Takkie wat een goed nieuws.

Hier weinig spannends, bijna 26 weken.
pi_200099026
@Lemijn; gefeliciteerd! Lekker knuffelen met je kleine jongen O+
Benieuwd Jacob het vindt om grote broer te zijn.
pi_200099366
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 13:58 schreef Rebubbled het volgende:
Nee vreselijk gevoel inderdaad. Er staat op de verpakking dat je er 3 per dag moet nemen, maar voor mij is 1 al voldoende aanvulling. Het helpt me ook om voor het slapen gaan een schaaltje yoghurt met een banaan te eten.

Iemand nog een aambeientip? Curanol doet geen hol. Lol. Rijmpje voor de awkwardness toch.
Sudocreme.
pi_200103983
@_Lily_ Dankjewel. O+ Ik vind het ook fijn om hier te zijn, haha. Tot nu toe voel ik me eigenlijk heel goed. Soms een beetje misselijk, eergister was ik opeens echt heeeel erg moe voor een dagje, rennen gaat niet want dan doen mijn borsten pijn. :') Oeh en gister realiseerde ik me dat ik mijn buik niet meer echt in kan trekken, dat was ook een grappige gewaarwording. :D Maar ik ben mezelf dus juist aan het geruststellen dat weinig klachten niet wil zeggen dat er iets mis is, dus het is dubbel fijn voor mij om te lezen over zwangerschappen met weinig kwaaltjes!

Ik zou wel gewoon je verloskundige bellen hoor, bij mij zeiden ze ook dat als ik ergens over twijfelde ik gewoon moest bellen en dat ze echt niet wilden dat ik daar dan dagenlang mee zat.

Hopelijk is Lemijn nog steeds heerlijk aan het babyknuffelen, nogmaals gefeliciteerd met je zoon!
pi_200104229
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 16:02 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Als je er ongerust van wordt, moet je gewoon even contact opnemen. 😘 Waarschijnlijk is de baby gedraaid en beweegt hij nu naar binnen, waardoor je het nog minder goed voelt als je placenta voor ligt. Wat bij mij ook hielp rond die termijn om weer even wat beweging te krijgen (dat is fijn om weer bevestiging te hebben): iets zoets eten en drinken en een kwartier later op je linkerzij gaan liggen, hand op je buik en concentreren op babybewegingen. Maar met 28 weken hoef je de baby pas dagelijks regelmatig te voelen.
Ik wilde inderdaad de VK bellen maar we zijn op vakantie dus het was lastig. Dus uiteindelijk niet gedaan en jouw tip uitgeprobeerd: en toen heb ik weer een paar schopjes gevoeld! Dus blijjjjj

Haha, ik heb verder gewoon een lastige week. Deze week ben ik 24 weken en ik denk veel aan de mijlpaal dat het kindje levensvatbaar is als het geboren wordt. De dagen slepen zich voort omdat ik telkens denk: elke dag erbij geeft mijn baby meer kans

En als je daar veel aan denkt begin je natuurlijk prompt allerlei lichamelijke kwaaltjes te spotten. Pijn in m’n bovenbuik, pijn tussen de schouderbladen etc
Google —> niet doen, maar ik deed het toch en nu heb ik alle ernstige complicaties van het 2e trimester in m’n hoofd

Gaat lekker hier haha
Herkenbaar voor mensen?
Als we volgende week weer thuis zijn doe ik maar even een telefoontje naar de VK om weer wat common sense te krijgen.
  maandag 28 juni 2021 @ 09:34:31 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200104391
Ja, heel herkenbaar. Ik vond om die reden de periode 24 weken - 30 weken relatief lastig. Het enige dat mij hielp was veel contact maken en voelen dat ik eigenlijk wel vertrouwen had, en doorleven :).

Fijn dat je je baby weer hebt gevoeld!
  maandag 28 juni 2021 @ 09:34:40 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200104393
Aha, vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')