abonnement Unibet Coolblue
pi_199802859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet bepaald, laten we deze discussie verder maar rusten want je bent blijkbaar overtuigd van je eigen gelijk.
Prima in de context van de discussie is het iedereen omdat je niet sommigen of enkelen erbij schrijft. Het is mij weer duidelijk waarom je wilt stoppen met de discussie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:58:47 #77
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199802879
quote:
3s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Het gaat om de IC capaciteit. Die is teruggeschroefd naar het niveau van vòòr de pandemie.

Waarom hebben we nog regels?

En waarom mag een ziekenhuis geen operaties inplannen bij een bepaald aantal opgenomen COVID-19 patiënten?
omdat elke overheid graag burgers onder de duim houdt, dat is altijd een streven.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 08:59:03 #78
5428 crew  miss_sly
pi_199802882
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prima in de context van de discussie is het iedereen omdat je niet sommigen of enkelen erbij schrijft. Het is mij weer duidelijk waarom je wilt stoppen met de discussie.
Er staat niet iedereen, en het is een discussie die verder nergens over gaat. Dus daarom stopt die hier :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:00:10 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199802895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:23 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Kun je wat distributiestudies opnoemen, wat gebeurt er met die vetbolletjes? Hoe worden ze opgenomen, gedistribueerd, hoe worden ze weer afgebroken?

Antwoord: Die zijn er nog niet. We mogen best sceptisch zijn.
Iets met een frikandel.
pi_199802897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 23:20 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het met een vaccinatiegraad van 70-80% dat voorlopig niet meer gaat gebeuren. Sowieso is het zeker de discussie waard om meer geld te investeren in de IC zorg en verpleegkundigen. Denk dat eerder veel verpleegkundigen zijn gestopt met al die stress dan dat er echt promotie is gemaakt voor het vak. Die mensen horen ook meer te verdienen. We moeten ook meer bestendigheid hebben voor een hogere instroom, al zal het met een echte zware pandemie echt lastig zijn.

Ben ook benieuwd hoe veel mensen straks weer alles op pakken financieel in verschillende sectoren. Op een gegeven moment komt er ook geen steun meer binnen.

Hoe gaat het trouwens binnen je gezin? Iedereen was toch behoorlijk ziek paar dagen terug?
Nah goed ziek als in de zin van goed verkouden met zo'n snothoofd, best vermoeiend. Vooral mijn man, ik, en de jongste.

We zijn er allemaal weer vanaf :)
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:01:05 #81
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199802904
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De verzekering gaat via de werkgever of staat. Verdere uitleg komt als jij een bron levert dat iedereen een ER heeft van 10k.
Het ging niet over iedereen, onder de 45k inkomen krijg je medicare. Maar als je goed verdient kom je via de lokale zorgzoeker op deze resultaten (non-smoker / 40Y / inkomen > $45k)

Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199802907
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 00:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zie het al zo gebeuren dat je over een paar jaar echt talloze prikken gehad moet hebben (gelinkt aan vaccinatie paspoort) om nog fatsoenlijk te mogen leven. Boostertje hier, boostertje daar. Nog even een aangepast vaccin als aanvulling voor de extra kwetsbaren. Ietwat overdreven voorbeeld natuurlijk, maar ik denk niet dat we er met twee prikken zijn.
Waarom zou er anders, nu nog, een fabriek komen in ik meen Limburg? Van Moderna ofzo? Ik onthoud al die namen niet.

Maar vind het typisch. Je kunt al op je klompen aan voelen waar dat heen gaat.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:01:46 #83
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199802909
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is niet gepresenteerd als een killervirus. In het prille begin was men misschien nog wel even bang dat de mortaliteit hoog zou zijn, maar er was al snel duidelijk dat dat niet zo was. Wat wel zo is geweest, vanaf het begin, is dat de zorg ernstig in het gedrag kwam. Daar hebben de bezuinigingen van jaren ongetwijfeld geen positieve bijdrage aan gehad, maar ook als er minder bezuinigd was, zouden we tegen de grenzen van het mogelijke aangelopen zijn als er geen maatregelen waren ingesteld.

Er wordt volop gevaccineerd, maar nog niet iedereen uit de risicogroep is gevaccineerd. Er wordt ook steeds meer versoepeld, maar alles in één keer loslaten lijkt me vrij onverstandig.
welke risicogroep is dat dan? we zitten nu nl al ver in de gezonde jaren 80 om te prikken.
pi_199802914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

omdat elke overheid graag burgers onder de duim houdt, dat is altijd een streven.
> BNW
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199802918
Anyway, vandaag 1988 *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:04:39 #86
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199802939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 07:33 schreef asco het volgende:
Nou bedankt voor dat spike verhaal. Ik moet vanmiddag Pfizer ophalen. :')

Hmmm.
Ik volgende week, Maar ik denk niet dat wij hier kundig genoeg zijn om hier echt verstrekkende conclusies aan te verbinden. ik ben iig niet voornemens om te cancellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gunner op 09-06-2021 09:09:42 ]
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:05:00 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199802942
Toch nog maar even een geel boekje besteld. Baadt het niet, dan schaadt het niet voor die paar euri.

Levertijd wel langer door de grote drukte, maar toch pas 24 juli de tweede afspraak dus dat gaat wel lukken.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 09:06:04 #88
5428 crew  miss_sly
pi_199802954
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

welke risicogroep is dat dan? we zitten nu nl al ver in de gezonde jaren 80 om te prikken.
Om een afspraak te maken. Ze zijn bij lange na nog niet allemaal gevaccineerd en zeker niet volledig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199802990
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Om een afspraak te maken. Ze zijn bij lange na nog niet allemaal gevaccineerd en zeker niet volledig.
Ik heb gisteren m'n afspraak gemaakt. Eind juli 2e prik en dan mid augustus volledig beschermd?

Overall is dat nu ook het grote 'risico' van dat prikken. Mensen denken direct dat ze na 1 prik al onschendbaar zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 09:11:44 #90
5428 crew  miss_sly
pi_199803016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb gisteren m'n afspraak gemaakt. Eind juli 2e prik en dan mid augustus volledig beschermd?

Overall is dat nu ook het grote 'risico' van dat prikken. Mensen denken direct dat ze na 1 prik al onschendbaar zijn.
En andere mensen denken dat alleen al het feit dat we in 1988 aanbeland zijn om een afspraak betekent dat alles ervoor al volledig gevaccineerd zijn. Er wordt vergeten dat het een proces is van afspraken maken, 1e vaccinaties zetten, tweede vaccinaties zetten en dan pas iets later jezelf kunnen beschouwen als volledig gevaccineerd en zo goed als mogelijk beschermd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:12:03 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199803021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb gisteren m'n afspraak gemaakt. Eind juli 2e prik en dan mid augustus volledig beschermd?

Overall is dat nu ook het grote 'risico' van dat prikken. Mensen denken direct dat ze na 1 prik al onschendbaar zijn.
Onschendbaar niet maar zeker de wat jongere mensen hoeven zich echt niet al te veel zorgen te maken na 1 vaccinatie.

Vergeet niet dat er al heel wat besmettings-schakels uit de keten zijn weggevallen in de oudere groepen. De kans dat je een zeer besmettelijk persoon tegenkomt wordt steeds kleiner.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:12:49 #92
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199803032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb gisteren m'n afspraak gemaakt. Eind juli 2e prik en dan mid augustus volledig beschermd?

Overall is dat nu ook het grote 'risico' van dat prikken. Mensen denken direct dat ze na 1 prik al onschendbaar zijn.
Voor mijn gevoel denken mensen dat sowieso ;)

En ik heb wel vaker geroepen dat bescherming leid tot het nemen van meer risico. Vroeger wel eens met een sleetje achter een auto gehangen in de winter met wat vrienden, als je dan een brommerhelm opdeed werd het niet per definitie veiliger ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 09:14:08 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199803044
quote:
Heel Italië, Noorwegen en delen Oost- en Midden-Europa gaan naar geel

Het aantal landen in Europa dat van oranje naar geel gaat, breidt steeds verder uit. Heel Italië, bijna heel Noorwegen, Luxemburg, Polen, Tsjechië en Slowakije worden vanaf morgen geel, meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. Gisteren werden Duitsland en Oostenrijk ook al geel. Dat betekent dat niet-noodzakelijk reizen weer mogelijk zijn. Bij terugkeer hoef je in Nederland niet meer een negatieve test te laten zien of in quarantaine.
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:15:34 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199803069
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Mooi nieuws ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199803074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:15 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mooi nieuws ^O^
Precies, vakantie geboekt!
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:16:09 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199803079
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:14 schreef Momo het volgende:

[..]

Bulgarije niet?

@Dven
pi_199803091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Onschendbaar niet maar zeker de wat jongere mensen hoeven zich echt niet al te veel zorgen te maken na 1 vaccinatie.

Vergeet niet dat er al heel wat besmettings-schakels uit de keten zijn weggevallen in de oudere groepen. De kans dat je een zeer besmettelijk persoon tegenkomt wordt steeds kleiner.
Zeker goed punt, maar ik heb het idee dat dit gevoel ook bij de oudere generatie al speelt. Ik denk ook een menselijke reactie: "ik ben gevaccineerd dus het zit wel goed toch?" Gewoon goed om daar helder over te blijven informeren denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:18:13 #98
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199803105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is niet gepresenteerd als een killervirus. In het prille begin was men misschien nog wel even bang dat de mortaliteit hoog zou zijn, maar er was al snel duidelijk dat dat niet zo was. Wat wel zo is geweest, vanaf het begin, is dat de zorg ernstig in het gedrag kwam. Daar hebben de bezuinigingen van jaren ongetwijfeld geen positieve bijdrage aan gehad, maar ook als er minder bezuinigd was, zouden we tegen de grenzen van het mogelijke aangelopen zijn als er geen maatregelen waren ingesteld.

Er wordt volop gevaccineerd, maar nog niet iedereen uit de risicogroep is gevaccineerd. Er wordt ook steeds meer versoepeld, maar alles in één keer loslaten lijkt me vrij onverstandig.
Nou de risicogroepen zijn nu wel gevaccineerd hoor... tenzij je 40- als risicogroep ziet... in ieder geval heeft 40+ en de kwetsbare 60- ers allemaal een prik gehad.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 9 juni 2021 @ 09:18:38 #99
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199803109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeker goed punt, maar ik heb het idee dat dit gevoel ook bij de oudere generatie al speelt. Ik denk ook een menselijke reactie: "ik ben gevaccineerd dus het zit wel goed toch?" Gewoon goed om daar helder over te blijven informeren denk ik.
Zeker.

Maar de cijfers tonen wel aan hoe goed de vaccins werken. Dus ik maak me er verder niet al te druk om.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 09:21:08 #100
5428 crew  miss_sly
pi_199803129
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:18 schreef popje het volgende:

[..]

Nou de risicogroepen zijn nu wel gevaccineerd hoor... tenzij je 40- als risicogroep ziet... in ieder geval heeft 40+ en de kwetsbare 60- ers allemaal een prik gehad.
Nee hoor, zeker niet als je vanaf 40+ gaat rekenen. In mijn omgeving zijn er nog heel veel die hun eerste vaccinatie nog moeten krijgen. En 'een prik gehad' is niet volledig gevaccineerd. Er is nog een groep 60-64 die pas een nieuwe afspraak heeft kunnen maken. De groep jongeren met een medisch risico is pas recent uitgenodigd om een afspraak te maken.

Het gaat vlot, dat wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')