abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18776628
groentesoep eten (helpt misschien niet tegen de keelontsteking zelf, maar je kan het zonder al te veel pijn eten en je sterkt er goed van aan zodat je je minder beroerd voelt). zelfgemaakte dan wel.

als je het heel snel wilt maken, bij de appie 2 zakken boerensoepgroente halen en een zak verse selderij. 1,5 liter water aan de kook brengen, 3 bouillonblokjes erin. boerensoepgroente erin. selderij boven de pan in grove stukken knippen. even een halfuurtje laten pruttelen op zacht vuur....

dat van die slijmklodder is vrij normaal. wat heel goed helpt tegen (vastzittend) slijm is broomhexine (bij elke apotheek verkrijgbaar). dit lost het slijm op, kan je het heel makkelijk ophoesten en dan komt het ook niet zo snel terug....
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet... -- Multatuli
pi_18776817
bedankt voor de tip... ga maar meteen ff de AH lastig vallen

/edit: me zusje neemt zo babyvoeding mee... ben benieuwd hoe dat gaat
pi_18776951
Niet roken?
pi_18776983
gorgelen met Molkosan van dokter Vogel en daarmee ook je amandelen aanstippen. Aleve slikken helpt een klein beetje. En ijsjes eten, honingdropjes of laurierdropjes eten.

En wat eten betreft: Olavrit.......is niet geweldig maar dan heb je wel eens wat anders als kwark en yoghurt(wat idd niet zo verstandig is).
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Tok wat je wilt bij mij klopt het
Life is what happens to you while your busy making other plans
pi_18776994
En beterschap natuurlijk!
pi_18777018
@ krentebol1981

Waar haal ik die molkosan van dokter voger? drogist zeker?
  donderdag 29 april 2004 @ 18:51:30 #83
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_18777021
Ibuprofen in grote doses !

Pijnstillend en ontstekingsremmend.

Edit:

Geen grapje. Slik het maar een dag of drie a vier. Niet te lang. Het is voor mij het enige probate middel tegen mijn jaarlijks terugkerende toncelitis gebleken
Jawohl Herr Kaloin!
pi_18777029
ik probeer als ik keelontsteking heb altijd kippensoep te eten. is het enige waar ik dan zin in heb op de een of andere manier en als je er wat extra peper indoet komt het slijm in je neus ook wat losser, dat lucht ook wel wat op. ik heb ook wel eens gelezen dat kippensoep echt kan helpen bij keelontsteking, griep en zo, maar weet niet meer waardoor dat nou kwam...
pi_18777198
Bij de Etos, DA of een winkel zoals de Tuinen of een natuurwinkel. Maar ik weet dat ze het hier bij de AH ook hebben. Het is van dokter Vogel en het is verkrijgbaar in drie maten.

Zo'n behandeling bestaat allereerst uit het desinfecteren van de mond- en keelholte. Hiervoor kunt u verdunde Molkosan (1 deel Molkosan op 4 delen gekookt, afgekoeld water) gebruiken. U kunt ermee gorgelen, spoelen of er de amandelen mee penselen. Als u er vroeg genoeg bij bent, kan deze behandeling al afdoende zijn. Wanneer de angina doorzet, dient u de behandeling met Molkosan meerdere malen per dag voort te zetten, tot het laatste spoortje van de angina is verdwenen.

Dit komt van de site van vogel(ik weet nog niet hoe je moet citeren, sorry zal het snel uitzoeken)
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Beterschap allemaal!!!!!!
  donderdag 29 april 2004 @ 23:42:30 #86
55903 Visvlinder
ik denk dus ik denk...
pi_18783373
veel drinken! honing in de thee werkt verzachtend......
het leven is geen krentenbol en zelfs geen twee...
pi_18783612
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar mijn tips (heb eens 6 weken keelonsteking gehad ):

-met zout water gorgelen
-met jodiumwater gorgelen
-veeeeeeeeel drinken (geen sterke drank>droogt juist uit)
-stomen met kamille
-veel hoesten=geen melk, alleen pijn in je keel=veel melk
-wees zuinig met ibuprofen....verbloemd een ernstige ontsteking namelijk.
-veel beweging, het liefst op het strand (iets zuiverdere lucht en je produceert slijm wat de keel smeert)
-Bisolvon, voor als de hoest vast zit (kan je ook behoorlijke keelpijn van krijgen).
-multivitaminen slikken>afweer lichaam
-rust houden.......als dat mogelijk is.

Bijdrage van iemand die al zo'n 33 jaar last heeft van diverse keelklachten
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_18792354
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ibuprofen in grote doses !

Pijnstillend en ontstekingsremmend.

Edit:

Geen grapje. Slik het maar een dag of drie a vier. Niet te lang. Het is voor mij het enige probate middel tegen mijn jaarlijks terugkerende toncelitis gebleken
Ik heb een maand geleden flinke keelontsteking gehad (witte vlekken in keel, heb geen amandelen meer). Ik heb toen een antibiotica kuurtje gehad, wat duidelijk hielp. Daarnaast heb ik ook Brufen bruis meegekregen. Dat is dus Ibuprofen, maar dan in poedervorm.

Het werkt inderdaad pijnstillend en onstekingsremmend. Alleen jammer dat het zo vies was

Maar goed, ik heb al eens een keelabces gehad als kind (een keelangina die zich heeft doorgezet) en dat is ontzettend naar....
pi_18810530
Me keel is nu een btje aan flippen ofzo...
De pijn is minder wanneer ik slik. Het is nu vooral zo dat wanneer ik een half uur geen water op heb me keel echt ontzettend droog is! Me stem ben ik nog steeds kwijt.... Het lijkt wel of er 1 groot blok in me keel zit :S
pi_20016462
Woohooo ik heb 't nu ook Maandag had ik al een beetje last van me keel. Ik dacht dat gaat wel over en ben deze week gewoon 2 dagen gaan zwemmen en daar ook in de koude buitenlucht gelopen. Dat was niet zo verstandig
X
X
X
  woensdag 23 juni 2004 @ 11:40:31 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_20117180
Ik was mijn stem kwijt door Nederland - Tsjechie. ( schreeuwen, roken, bier en slecht kleden)

Homeopatische keelspray, Vincel Novo , werkt goed bij keel-klachten en blaasjes in de mond. Zit een vies-bijsmaakje aan en is niet goedkoop. ( was binnen 2 dagen van de heesheid af, normaal duurt zoiets 1-2 weken)

Vicks blue ook genomen en fishermens-friend. Maar ik kan vanavond weer schreeuwen mocht dat nodig zijn Eergisteren kon ik niet eens meer praten.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_20141914
Haha nou, hier een berichtje van de ervaringsdeskundige. Ik ben er erg gevoelig voor en heb zooooo vaak keelontsteking gehad, da's niet normaal meer. Maar helaas, de enige methode die goed werkt is uitzieken, slikken met een klein beetje water erbij en keelsnoepjes (met suiker is slecht voor je tanden, suikervrij slecht voor je darmen, dus uiteindelijk maakt het niet uit).
Verder kan het helpen om melk te drinken, maar het kan ook juist verkeerd uitpakken. Bij de een smeert het, bij de ander leidt het tot zo'n hoge slijmproductie dat je het verschrikkelijk benauwd krijgt. En van thee krijg ik juist altijd zo'n kriebel in m'n keel, ongelofelijk.

En soms kan cola ook juist best prettig zijn. Ik gorgel er juist wel eens mee. Misschien raar, maar omdat het anders zeer doet (het prikt) voelt het tenminste anders dan de ontsteking zelf, en da's dan even fijn.

Verder zou ik me niet druk maken om onstekingen hoor, alleen als je ze echt heel vaak hebt. Bij mij bleek het uiteindelijk een allergie voor aspartaam te zijn. Ik heb er ongeveer twee jaar mee gelopen, en de huisarts had echt geen idee waarvan. Ze konden me na bloedonderzoek alleen vertellen dat er acute ontstekingen gevonden waren.

Verder heb ik ook nog eens gehad dat iets begon als een gewone keelonsteking, maar uitbreidde naar de rest van mijn lijf, tot aan mijn benen toe voelde mijn lijf als bubbeltjesplastic. Lymfklieronsteking was dat.

Oh en als je bang bent het weer te krijgen, na de tiende keer of zo begint het te wennen hoor ;-P Dan blijf je er niet eens meer voor thuis, dan gooi je gewoon een zak antaflu in je tas... Stelletje watjes jullie ;-PPP
Sanity is (not) statistical
pi_22474842
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 11:50 schreef D-Devil het volgende:
Dat heb ik ook gekregen Alleen was ik zo stom om de eerste portie in teveel water op te lossen, dus het werkte niet. Tweede portie heb ik in een half glas water gedaan, en de pijn is stukken minder!!

Maar voor de rest zuigt een virale keelontsteking
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_22492502
Aspirine zou ook wat moeten helpen, verzacht de pijn en werkt ontstekingsremmend.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22494626
Dat valt tegen hoor, als je echt een fikse keelontsteking hebt helpt een asprientje of 1 paracetamolletje niet meer.
pi_22495251
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 18:10 schreef heaven7 het volgende:
Dat valt tegen hoor, als je echt een fikse keelontsteking hebt helpt een asprientje of 1 paracetamolletje niet meer.
Paracetamol heeft ook geen ontstekingsremmende werking, alleen pijnstillend. En 1 paracetamol of aspirientje zal ook tegen de pijn weinig uithalen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22496496
Dan kun je dus beter 1 ibu slikken.
pi_22502638
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Aspirine zou ook wat moeten helpen, verzacht de pijn en werkt ontstekingsremmend.
Aspirine is alleen pijnstillend! ( en bloedverdunnend, maar dat terzijde)
-Edit-
Ook als ontstekingsremmer dus..
Al moet ik er bij zeggen, dat het ( gezien mijn ervaringen) nooit als NSAID wordt gebruikt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Brennie op 09-10-2004 01:15:22 ]
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_22502728
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:55 schreef Brennie het volgende:

[..]

Aspirine is alleen pijnstillend! ( en bloedverdunnend, maar dat terzijde)
Lees dit dan maar eens.

En dan nog wel mod zijn op lif ook, tsssssssss.
pi_22504561
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Lees dit dan maar eens.

En dan nog wel mod zijn op lif ook, tsssssssss.
Je hebt gelijk..
Wordt echter nooit ( bij mij in het ziekenhuis) gebruikt als daadwerkelijke ontstekingsremmer ( eigenlijk never), dus dat was weggezakt.
Ook ascal wordt in het rijtje genoemd..
Nog zoiets, zie het in het hele ziekenhuis niet als pijnstiller gebruikt worden.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')