Wie heeft er nog tips om de pijn te verzachten?
Beterschap
Oja, thee met en schepje honing werkt ook erg verzachtend!
Strepsils kan je ook suikervrij krijgen.
Of je koopt huismerk van kruidvat/trekpleister.
quote:Ja, kan heel goed. Misschien maar even naar de huisarts?
Op dinsdag 28 januari 2003 11:08 schreef RdamRobin het volgende:
Ik loop al anderhalve week met een zere keel. Heb veel moeite met slikken van eten en drinken. Zou dat ook een keelonsteking kunnen zijn?
quote:Ik rook niet, dat scheelt. Ik probeer veel te drinken, maar slikken doet heel erg zeer. Eten hoef ik al helemaal niet aan te denken. Ik heb maar yoghurt en kwark gehaald, dat glijdt nog een beetje naar binnen.
Op dinsdag 28 januari 2003 11:09 schreef HansvanOchten het volgende:
Heb het ook weleens gehad (10x), het beste wat je kunt doen is echt heel veel drinken. Water met siroop ofzo,geen cola
En niet roken
Beterschap, een keelontsteking duurt maar 7 dagen en als je pech hebt een week zegt mijn huisarts altijd.
quote:En vooral niet met glas dat in water uit elkaar is gevallen!
Op dinsdag 28 januari 2003 11:16 schreef moussy het volgende:
Gorgelen met paracetamol dat in een glas water uit elkaar gevallen is.
quote:Dat lijkt me niet echt lekker nee
Op dinsdag 28 januari 2003 11:17 schreef Cynic het volgende:[..]
En vooral niet met glas dat in water uit elkaar is gevallen!
Hou het dus maar goed in de gaten, en veel sterkte aan alle zieken.
Alleen op recept verkrijgbaar.
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 28-01-2003 12:01]
Sterkte, want keelontsteking kan echt heel rot voelen .
quote:7 dagen ís een week lieve schat
Op dinsdag 28 januari 2003 11:16 schreef Lois het volgende:een keelontsteking duurt maar 7 dagen en als je pech hebt een week
Doe dit 3x per dag, het is vies maar werkt wel.
Argh! ik lees net terug en zie dit advies 100maal staan
Beterschap in ieder geval!
quote:Als ik WAT eruit laat halen
Op dinsdag 28 januari 2003 12:46 schreef tRiZzZ het volgende:
ik weet hoe vervelend het is.. .
Als je ze eruit laat halen ben je er vanaf...
quote:dokter maakte ook een grapje lieve schat
Op dinsdag 28 januari 2003 12:45 schreef Staaf het volgende:[..]
7 dagen ís een week lieve schat
Rewimo, dat sucks zeg!! *aansluit met de andere tips van drinken en ijs en zo* Doet zeer he?
quote:Doet heel erg zeer Toot
Op dinsdag 28 januari 2003 13:13 schreef Catootje het volgende:[..]
Rewimo, dat sucks zeg!! *aansluit met de andere tips van drinken en ijs en zo* Doet zeer he?
quote:Dat had ik ook, aan het eind van de dag geen gevoel meer in m'n tong en nog steeds keelpijn. Maar het moet idd niet meer dan een week duren, anders is er waarschijnlijk toch iets anders aan de hand
Op dinsdag 28 januari 2003 12:37 schreef Rewimo het volgende:
Dat ijswater ga ik proberen. Trachitol heb ik ook, maar dat verdooft voornamelijk mijn tong. In mijn keel merk ik er niet veel van
quote:Euh, ijswater is iets te fanatiek gaan bevriezen
Op dinsdag 28 januari 2003 13:19 schreef Rewimo het volgende:[..]
* checkt of ijswater al goed is*
quote:Let wel op dat je wel vaak blijft drinken, elke keer een slokje.
Op dinsdag 28 januari 2003 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Probleem is vooral dat slikken zo zeer doetEn je slikt wat af op een dag (merk ik nu).
Deze tips hielpen btw bij mij helemaal niet meer (pijn was wel vrijwel weg of ik was er aan gewend, dat kan ook )
Uiteindelijk zijn mijn amandelen weggehaald terwijl de ontsteking (al maanden) er nog was. resultaat: 2 weken als een dood vogeltje op de bank (als ik het had geweten had ik het niet gedaan), een weekje aansterken en hierna vrijwel nooit meer ziek en keelpijn )
Nu ben ik uiteindelijk toch wel blij dat het gedaan is.
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 15:19 schreef Simba het volgende:[..]
Let wel op dat je wel vaak blijft drinken, elke keer een slokje.
Het doet wel pijn, maar het "went", als je een tijd niet drinkt of slikt gaat het steeds meer pijn doen en krijg je vocht te kort wat ook weer niet bevordelijk is om snel te genezen.Nee, dat weet ik, ik doe mijn best om zoveel mogelijk te drinken
tips:
-veel drinken (koud vermindert pijn)
-zout water gorgelen
-regelmatig voorzichtig tandenpoetsen
-whiskey drinkenIk drink niet, nou ja zelden
ik kreeg 2x een antibiotica-kuur van de dokter
Dit is een virusinfectie volgens de huisarts, en daar helpen antibiotica helaas niet tegen
Deze tips hielpen btw bij mij helemaal niet meer (pijn was wel vrijwel weg of ik was er aan gewend, dat kan ook
)
Uiteindelijk zijn mijn amandelen weggehaald terwijl de ontsteking (al maanden) er nog was. resultaat: 2 weken als een dood vogeltje op de bank (als ik het had geweten had ik het niet gedaan), een weekje aansterken en hierna vrijwel nooit meer ziek en keelpijn)
Nu ben ik uiteindelijk toch wel blij dat het gedaan is.Ik ben mijn amandelen al sinds mijn 4e kwijt. Die zijn dus geen onderdeel van het probleem. Bedankt voor je uitvoerige reactie!
quote:Ik was eik al na 2 dagen weer er goed boven op, familie ging patat eten, en omdat ik al gek werd van al die zachte dingen, at ik gewoon patat mee
Op dinsdag 28 januari 2003 15:19 schreef Simba het volgende:
Uiteindelijk zijn mijn amandelen weggehaald terwijl de ontsteking (al maanden) er nog was. resultaat: 2 weken als een dood vogeltje op de bank (als ik het had geweten had ik het niet gedaan), een weekje aansterken en hierna vrijwel nooit meer ziek en keelpijn)
Nu ben ik uiteindelijk toch wel blij dat het gedaan is.
wou gister advil ofzo nemen maar kon het niet doorslikken
drink wel veel alleen cola, vermoedde al dat het het juist alleen erger maakte en dat wordt hier bevestigd..
weet iemand of sterke drank (cognac, whisky, rum, vodka noem maar op we hebben het) helpt? 'smeert de keel' toch?
quote:hmz ik heb ook oorpijn
Op dinsdag 28 januari 2003 11:49 schreef Gia het volgende:
Een kindje bij mijn jongens op school had ook keelpijn, een virusinfectie naar men dacht. Daarna kreeg ze oorpijn en vervolgens werd ze opgenomen in het ziekenhuis met een hersenvliesontsteking.Hou het dus maar goed in de gaten, en veel sterkte aan alle zieken.
maja zal wel niks zijn.
quote:jah das echt opmerkelijk hoeveel je slikt..
Op dinsdag 28 januari 2003 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Probleem is vooral dat slikken zo zeer doetEn je slikt wat af op een dag (merk ik nu).
Echinacea siroop met honing ( )
Thijmsiroop
Dropsiroop
Verzachten allemaal je keel, maar drink er niet te veel van. Gewoon paar keer per dag een eetlepel of zo en dan de stroop in je mond laten rondglijden.
quote:Jawel want het droeg niks bij aan de discussie, zulke onzinnige opmerkingen.
Op dinsdag 18 februari 2003 15:02 schreef Twaalfje het volgende:
Ehm....ik weet toch zeker dat ik hier vanmiddag iets gepost had. Is 't weer gecensureerd?
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 18-02-2003 19:16]
quote:ja maar dat was het zonder antibiotica dus ook wel geweest. Dat is nou het mooie aan een virale keelontsteking.
Op dinsdag 18 februari 2003 19:48 schreef heaven7 het volgende:
Ja, dat zeiden ze bij mij ook "viraal" maar mooi dat het toch met anti-biotica na een weekje weg was
Kamillethee, en veel ook
heeeeeeel veel drop
Superol gorgeldingen, heeeeel ranzig, maar werkt wel
altijd een sjaal om
ijswater idd.
Met die recept ben je er het snelst vanaf. succes
heb al een half pakje dampo hoestpastilles op, al 3 liter ijswater, gegorgeld, honing gegeten... hoestdrankjes... voorzover helpt niets...
heeft er niet iemand een echte gouden tip?
Ik heb het ook sinds donderdag, en gvd wat doet dat pijn,
ik baar nog liever een kind.
Ik overleef op om de paar uur een paracetamol, stukjes koude watermeloen en kannen vol water met ijsblokjes.
Van bluezz kreeg ik ook nog de tip om te spoelen met Bocasan, en volgens mij ben ik nu over het ergste heen.
Ik praat en loop nog steeds alsof ik straalbezopen ben, maar het grieperige gevoel neemt elke dag een beetje af,
nu de pijn nog.
Volgens de huisarts heerst het ontzettend.
Gedeelde smart enzo...
* shmoopy gaat weer naar bed
Kan misschien wel zo zijn ja dat het heerst want ik had van de week ook keelpijn (en stem kwijt...). En na de keelpijn komt bij mij de kriebelhoest (aarrggg).
Tegen keelpijn:
- gorgelen met zout lauwwarm water.
- potters eten
- fischermans friends helpen ook goed!
- en veel sinasappelsap drinken (of eten)
- veel drinken (maar da's meer tegen de kriebelhoest)
Ohja, ik probeer om wat drinkyoghurt en appelsap weg te werken, maar het lukt me niet
Helpt serieus.
Het laat het allemaal wat lichter voelen. w
Beterschap allemaal !
Dus maar effe alle tips opgevolgd en rond mijn pc gezet:
- Theekan + potje honing
- Bakje met drop en zuurtjes
- Waterijsje
- Komkommer (al hoewel ik deze tip betwijfel)
- water met zout (voor dat gorgelen toch )
En daarnaast nog een hele bak hertog ijs en 3 flesjes ijswater
zelf had ik ook nog een tip: een ijskraag, bekend? ik zal het uitleggen:) je pakt een sok, oid en doet daar van die koelelementjes voor in drinken in, die je om je nek bind, want onthoud een viraal iets, wat met biotica is op te lossen moet je nooit verwarmen, bacterieën en virussen houden van warmte, dus koel ze af:)
bvd
donan
quote:not too smart, geen melkproducten zou ik zo zeggen, vries beter water in:)
Op donderdag 24 juli 2003 16:13 schreef merino het volgende:En daarnaast nog een hele bak hertog ijs en 3 flesjes ijswater
quote:vreemd, mijn neef zegt altijd: pijn is fijn, zal wel een sado masochist zijn;):Y
Op vrijdag 31 januari 2003 09:27 schreef Rewimo het volgende:
Pijn is niet fijn
Dropjes, limonade, ijsjes, zuurtjes (hoeven dus niet van die vreselijk dure keelsnoepjes te zijn...) want volgens mij is het idee gewoon dat je blijft slikken.
Uit mijn heel-vaak-keelontsteking tijd weet ik nog dat als ik bleef slikken de pijn wat minder leek te worden, maar als ik dan een tijdje niet slikte dan werd het weer erger .
Anniewee k heb t al heel lang niet meer gehad, gelukkig maar.
*afklopt*
Aan alle zere keel mensen: beterschap!!!
quote:Dat denk ik ook. Ik heb er ook weer eens last van en ik heb t vaak als mijn ouders op vakantie zijn
Op zondag 17 augustus 2003 21:07 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je neemt (behalve dan de bovengenoemde melkprodukten) als je maar blijft slikken!!!
Ik heb een maand geleden flinke keelontsteking gehad (witte vlekken in keel, heb geen amandelen meer). Ik heb toen een antibiotica kuurtje gehad, wat duidelijk hielp. Daarnaast heb ik ook Brufen bruis meegekregen. Dat is dus Ibuprofen, maar dan in poedervorm.quote:Op donderdag 29 april 2004 18:51 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ibuprofen in grote doses !
Pijnstillend en ontstekingsremmend.
Edit:
Geen grapje. Slik het maar een dag of drie a vier. Niet te lang. Het is voor mij het enige probate middel tegen mijn jaarlijks terugkerende toncelitis gebleken
Dat heb ik ook gekregenquote:Op dinsdag 28 januari 2003 11:50 schreef D-Devil het volgende:
Paracetamol heeft ook geen ontstekingsremmende werking, alleen pijnstillend. En 1 paracetamol of aspirientje zal ook tegen de pijn weinig uithalen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:10 schreef heaven7 het volgende:
Dat valt tegen hoor, als je echt een fikse keelontsteking hebt helpt een asprientje of 1 paracetamolletje niet meer.
Aspirine is alleen pijnstillend!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Aspirine zou ook wat moeten helpen, verzacht de pijn en werkt ontstekingsremmend.
Lees dit dan maar eens.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:55 schreef Brennie het volgende:
[..]
Aspirine is alleen pijnstillend!( en bloedverdunnend, maar dat terzijde)
Je hebt gelijk..quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lees dit dan maar eens.
En dan nog wel mod zijn op lif ook, tsssssssss.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 01:13 schreef Brennie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk..
Wordt echter nooit ( bij mij in het ziekenhuis) gebruikt als daadwerkelijke ontstekingsremmer ( eigenlijk never), dus dat was weggezakt.
Bij mij op de afdeling:quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 10:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]En nog in het ziekenhuis werken ook!!! Tsssssssssssss!
Wat zijn eigenlijk de gebruikelijke ontstekingsremmers die jullie gebruiken als ik vragen mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |