abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 juni 2021 @ 22:31:23 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199789590
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit soort vage algemeenheden zeggen vrij weinig. Wat is de kans op opname op de IC na een dubbele dosis mRNA-vaccin?
Daarvoor was Israel een goeie om in de gaten te houden, omdat de hele bevolking daar Pfizer aangeboden heeft gekregen. Al denk ik dat er nu vooral mensen in het ziekenhuis liggen vanwege de raketten die daar over en weer vliegen ;(
  maandag 7 juni 2021 @ 22:31:24 #177
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199789591
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:16 schreef tesssssssss het volgende:
[ twitter ]
En van de rest is het niet bekend of heb ik een maandagdip?
Tap tap tap
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 7 juni 2021 @ 22:31:36 #178
408813 crew  trein2000
pi_199789593
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Toch wel enigszins verontrustend. Laat zien dat de vaccins goed werken, maar niet volledig. Als we alle maatregelen loslaten, wat nu een beetje lijkt te gebeuren, kan dat dat dan nog leiden tot druk op de zorg? (ervan uitgaande dat R=0 zal stijgen als niemand zich meer aan basisregels houdt)
3 op 12.000 kun je toch niks van zeggen? Dat kan van alles zijn, van matig werkende vaccins tot slechte registratie tot een fout bij de toediening. Met zulke lage aantallen kan het allemaal.

Maar los daar van, niemand beweert dat vaccins 100% beschermen. Als we deze verhouding even aanhouden (1 op de 4000 komt in het zkh) dan heb je in Nederland 4250 mensen in het ziekenhuis als iedereen tegelijkertijd Corona krijgt. In de eerste golf lagen er 3300 op de piek. Dus dat is geen probleem.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199789596
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Die vaccins werken al een stuk minder bij die delta variant.
Nauwelijks, iets van 89% vs 95%. Zelfs Gommers zei bij Huberto gisteren dat we de basismaatregelen nog even moeten volhouden tot iedereen dei wilt 2 keer geprikt is, daarna maakt hij zich absoluut geen zorgen meer, zelfs niet over de indiase variant expliciet, omdat het dan nog steeds geweldig werkt. en iig ervoor zorgt dat mensen niet meer naar ziekenhuis moeten bijna, waar het om gaat.
#WeesGeenWhales
pi_199789600
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Na de eerste vaccinatie werkt ie minder, maar na beide vaccinaties werkt ook AZ gewoon goed tegen de Delta variant. Dat is al meerdere keren ook vanuit de UK gekomen.
En pfizer en moderna nog beter. En die gebruiken wij hier veel meer dan AZ in uk, dus bij ons gaat het nog beter zijn. Zéker nu alles wat nog niet geprik is alléén nog pfizer en moderna krijgt voortaan!
#WeesGeenWhales
  maandag 7 juni 2021 @ 22:33:13 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199789605
Die Indiase variant komt overigens nauwelijks voor in Nederland volgens het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten
pi_199789608
H
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit soort vage algemeenheden zeggen vrij weinig. Wat is de kans op opname op de IC na een dubbele dosis mRNA-vaccin?
Heel, heel, héééééél klein. Meer dan klein genoeg om, ook expliciet volgens Gommers, alle maatregelen inclusief basismaatregelen af te kunnen schaffen na augustus als iedereen twee keer geprikt is, zo legde hij gisteren uitgebreid uit bij humberto.
#WeesGeenWhales
  maandag 7 juni 2021 @ 22:33:45 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_199789609
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:26 schreef Hamzoef het volgende:
Ok, gelukkig.
Blijft toch tricky die mutaties, ben toch enigszins ongerust dat er straks weer een of andere variant opduikt die vaccin resistent is, waardoor het lockdown circus weer opnieuw begint. 😒
Er zullen varianten komen waar vaccins minder tegen werken. Maar met die mRNA techniek en toch al een aanzienlijke kennis van welke varianten dominant zullen worden is hier toch relatief snel op in te springen. En bovendien is als je dit op basis van die Engelse cijfers voor deze variant gaat berekenen is de kans dat je dood gaat aan iets anders groter.

Dat zijn 'we' in de paniek geloof ik ook nog wel een beetje vergeten soms geloof ik. Dat het met dit soort zaken nooit 100% in te dammen is en dat niet alles maar helemaal maakbaar is voor ons.

Bijzonder is ook dat we bij Influenza al tientallen jaren het ook als een normaal gegeven zien dat de vaccins niet optimaal dekken. Sterker, ze 'gokken' in feite welke variant in de winter dominant gaat worden en we hebben het er eigenlijk nooit echt over gehad. En nu met dit soort vaccins op een trager muterend virus is het ineens nieuws zonder dat je het complete verhaal kent. Dat is toch ook wel bijzonder.

Overigens kunnen zie die mRNA techniek nu ook voor influenza gaan gebruiken. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 juni 2021 @ 22:34:10 #184
862 Arcee
Look closer
pi_199789614
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor toegangsdoeleinden voor evenementen enzo, grensoverschrijdende reisbewegingen etc
Ja, maar je kunt toch prima negatief testen binnen 2, 3 maanden na het begin van je coronaklachten? :)

Volgens mij zelfs wel binnen 2 weken.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 22:35:39 #185
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199789625
quote:
3s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:33 schreef Tijn het volgende:
Die Indiase variant komt overigens nauwelijks voor in Nederland volgens het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/virus/varianten
Dat klinkt best onlogisch. Als de Delta variant besmettelijker is zou je verwachten dat de 5 in week 17 er meer in week 18 worden.

BTW, zou kiemsurveillance niet heel erg opgeschaald worden toen het verhaal met de Alfa variant begon?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 7 juni 2021 @ 22:37:25 #186
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_199789640
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nauwelijks, iets van 89% vs 95%. Zelfs Gommers zei bij Huberto gisteren dat we de basismaatregelen nog even moeten volhouden tot iedereen dei wilt 2 keer geprikt is, daarna maakt hij zich absoluut geen zorgen meer, zelfs niet over de indiase variant expliciet, omdat het dan nog steeds geweldig werkt. en iig ervoor zorgt dat mensen niet meer naar ziekenhuis moeten bijna, waar het om gaat.
https://twitter.com/DrEricDing/status/1400745955671031813
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 22:39:09 #187
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199789665
quote:
Eric FeiglDing wordt na bijna elke paniektweet van 'm gecorrigeerd door andere wetenschappers, dat hij weer op de paniekstoel heeft gezeten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199789669
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat klinkt best onlogisch. Als de Delta variant besmettelijker is zou je verwachten dat de 5 in week 17 er meer in week 18 worden.

BTW, zou kiemsurveillance niet heel erg opgeschaald worden toen het verhaal met de Alfa variant begon?
In het VK in de gebieden waar uitbraken zijn wordt ook veel op asymptomatische besmettingen getest. Als je dat in Nederland ook gaat doen zal me niks verwonderen dat je ook veel meer besmettingen gaat tegen komen.
pi_199789677
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199789686
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In het VK in de gebieden waar uitbraken zijn wordt ook veel op asymptomatische besmettingen getest. Als je dat in Nederland ook gaat doen zal me niks verwonderen dat je ook veel meer besmettingen gaat tegen komen.
Ja klopt, ze doen daar aan surge testing, massaal testen bij kleine uitbraakjes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 7 juni 2021 @ 22:40:56 #191
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_199789690
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eric FeiglDing wordt na bijna elke paniektweet van 'm gecorrigeerd door andere wetenschappers, dat hij weer op de paniekstoel heeft gezeten.
Ja, ik ben heel moe, maar wie is die man in dat filmpje dan nou weer?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_199789691
quote:
Die man is gewoon een charlatan totaal niet serieus nemen dat figuur. Dan is dit account zelfs nog beter dan hem.
https://twitter.com/EricPhDing
pi_199789721
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik ben heel moe, maar wie is die man in dat filmpje dan nou weer?
Anthony Costello een lid van IndieSaga een soort redteam maar dan in het VK.
  maandag 7 juni 2021 @ 22:44:36 #194
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199789733
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat klinkt best onlogisch. Als de Delta variant besmettelijker is zou je verwachten dat de 5 in week 17 er meer in week 18 worden.

BTW, zou kiemsurveillance niet heel erg opgeschaald worden toen het verhaal met de Alfa variant begon?
Ja, ik weet het ook niet, maar dit zijn de cijfers. Op zich is het best opgeschaald, want ik zie dat ze tot een paar weken terug meer dan 1500 samples per week hebben gesequenced. Dat is veel meer dan eerst kon worden uitgevoerd.

Maar waarom het dan de laatste twee weken weer minder is weet ik ook niet.
  maandag 7 juni 2021 @ 22:45:00 #195
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_199789736
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Anthony Costello een lid van IndieSaga een soort redteam maar dan in het VK.
Dank je wel.

Ik ga er eerst even een nachtje over slapen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_199789742
India heeft zelfs twee varianten voortgebracht zie ik, Kappa en Delta.
- verwijderd door admin -
  maandag 7 juni 2021 @ 22:45:30 #197
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 22:46:12 #198
5428 crew  miss_sly
pi_199789753
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja klopt, ze doen daar aan surge testing, massaal testen bij kleine uitbraakjes.
Dat is toch wat ze hier ook doen met de hele klas testen bij een positief geteste klasgenoot of leerkracht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199789765
quote:
7s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Er zullen varianten komen waar vaccins minder tegen werken. Maar met die mRNA techniek en toch al een aanzienlijke kennis van welke varianten dominant zullen worden is hier toch relatief snel op in te springen. En bovendien is als je dit op basis van die Engelse cijfers voor deze variant gaat berekenen is de kans dat je dood gaat aan iets anders groter.

Dat zijn 'we' in de paniek geloof ik ook nog wel een beetje vergeten soms geloof ik. Dat het met dit soort zaken nooit 100% in te dammen is en dat niet alles maar helemaal maakbaar is voor ons.

Bijzonder is ook dat we bij Influenza al tientallen jaren het ook als een normaal gegeven zien dat de vaccins niet optimaal dekken. Sterker, ze 'gokken' in feite welke variant in de winter dominant gaat worden en we hebben het er eigenlijk nooit echt over gehad. En nu met dit soort vaccins op een trager muterend virus is het ineens nieuws zonder dat je het complete verhaal kent. Dat is toch ook wel bijzonder.

Overigens kunnen zie die mRNA techniek nu ook voor influenza gaan gebruiken. :)
Dat hele binaire denken moeten mensen sowieso eens van af. Elke keer dat er weer een berichtje verscheen van een vermeende herinfectie was een groot deel van de natie ook weer in rep en roer. Dat soort zaken zijn geen kwestie van wel / niet, maar van mate van. Een eerdere besmetting lijkt als behoorlijk significante bescherming te bieden, maar uiteraard niet volledig. Vaccins bieden in hoge mate bescherming tegen zowel infectie als transmissie en in nog veel hogere mate tegen een ernstig ziekteverloop. Overlijdt er dan helemaal niemand meer naar vaccinatie? Natuurlijk wel, maar als je dat reduceert met een factor 100 of meer, dan heb je een prima beheersbare situatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199789797
quote:
2s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:44 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar waarom het dan de laatste twee weken weer minder is weet ik ook niet.
Minder besmettingen is een logisch gevolg natuurlijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')