abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199955448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 22:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb zaterdag overigens weer een echte wedstrijd!! 5000 meter op de baan. Wel alleen voor mensen van onze vereniging, dus ik loop eigenlijk alleen tegen mijn trainingsmaatjes, maar denk dat er toch wel genoeg adrenaline bij komt kijken!
Dit hebben wij volgende week. En ik loop nooit baanwedstrijden en het lijkt me best een keer leuk, maar meh, ik weet niet of het al goed voor me is om nu al een keer zo diep te gaan op 5000 meter.
Ik luisterde de hardlooppodcast De Pacer laatst en toen ging het over de 10.000 meter en toen kreeg ik daar ook al wel een beetje zin in. Maar ik denk dat ik voor wedstrijden pas na de zomer fysiek klaar ben.

Dus ik twijfel nog over volgende week. Nu zo een rustig rondje IJzeren man en Vughtse Hei.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 19 juni 2021 @ 16:48:32 #77
426493 crew  PippenScottie
pi_199962047
Net een lekkere 5k gelopen. Mijn splits waren:

5.08
5.02
4.56
4.54
4.44

Ik heb mijn polarflow geschiedenis er eens op na geslagen en dit was de eerste keer dit jaar dat ik een 5k onder de 25 minuten heb gelopen. Ik was niet van plan hard te gaan en dit had best sneller gekund.

Oh, en op het eind riep een vrouw tegen me “ze hebben de boef al hoor”. Ik negeerde haar en toen schreeuwde ze me na “meneer, ze hebben hem al!” Wat bezielt zulke mensen.
My friends all drive horses
pi_199962435
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 16:48 schreef PippenScottie het volgende:
Net een lekkere 5k gelopen. Mijn splits waren:

5.08
5.02
4.56
4.54
4.44

Ik heb mijn polarflow geschiedenis er eens op na geslagen en dit was de eerste keer dit jaar dat ik een 5k onder de 25 minuten heb gelopen. Ik was niet van plan hard te gaan en dit had best sneller gekund.

Oh, en op het eind riep een vrouw tegen me “ze hebben de boef al hoor”. Ik negeerde haar en toen schreeuwde ze me na “meneer, ze hebben hem al!” Wat bezielt zulke mensen.
Je moet ook niet in je politiepak gaan rennen...
pi_199964093
Het was lekker vandaag! Niet zo warm, motregen. Wel verkoeling, geen natte voeten, top!

Ik heb nav de discussie over behoud netjes een half uur negatieve split gelopen, van temporal naar een laatste km sneller dan mijn 5km tempo. Daarna nog een half uur easy om wat volume te maken. In totaal 12 km in iets meer dan een uur gelopen. Ging uitstekend, voelde me goed en nul last van mijn Corona vaccinatie.
Whatever...
pi_199965630
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 06:37 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dit hebben wij volgende week. En ik loop nooit baanwedstrijden en het lijkt me best een keer leuk, maar meh, ik weet niet of het al goed voor me is om nu al een keer zo diep te gaan op 5000 meter.
Ik luisterde de hardlooppodcast De Pacer laatst en toen ging het over de 10.000 meter en toen kreeg ik daar ook al wel een beetje zin in. Maar ik denk dat ik voor wedstrijden pas na de zomer fysiek klaar ben.

Dus ik twijfel nog over volgende week. Nu zo een rustig rondje IJzeren man en Vughtse Hei.
Ik denk dat er geen snellere manier is om wedstrijdfit te raken dan om een laagdrempelig wedstrijdje te lopen.. Dus ik zou zeggen gewoon doen!

Bij mij ging het in ieder geval super! Gelukkig een stuk minder warm dan gisteren, wel nog erg benauwd. Na de start kwam ik vrij snel op kop van ons groepje met 3 dames, maar dat was op zich prima. Na 4 ronden nam mijn loopmaatje over, toen heeft zij er weer 3 gedaan, en toen nam ik weer over. Toen moest zij een klein gaatje laten terwijl ze normaal sneller is dan ik.. Maar ik weet ook dat zij altijd nog een mega eindsprint heeft, en die kwam nu ook, dus ondanks dat ik de laatste km in 3.34 liep eindigde ze in de laatste 15 meter toch nog net voor me!

Maar zeer tevreden, ik ging weg op doel 18.45 en het werd 18.26!! 40 sec van mijn PR af. En vooral de manier waarop, grootste deel op kop gelopen dus en km tijden in 3.41, 3.42, 3.43, 3.43 en 3.34!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 19 juni 2021 @ 21:05:12 #81
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199965993
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen snellere manier is om wedstrijdfit te raken dan om een laagdrempelig wedstrijdje te lopen.. Dus ik zou zeggen gewoon doen!

Bij mij ging het in ieder geval super! Gelukkig een stuk minder warm dan gisteren, wel nog erg benauwd. Na de start kwam ik vrij snel op kop van ons groepje met 3 dames, maar dat was op zich prima. Na 4 ronden nam mijn loopmaatje over, toen heeft zij er weer 3 gedaan, en toen nam ik weer over. Toen moest zij een klein gaatje laten terwijl ze normaal sneller is dan ik.. Maar ik weet ook dat zij altijd nog een mega eindsprint heeft, en die kwam nu ook, dus ondanks dat ik de laatste km in 3.34 liep eindigde ze in de laatste 15 meter toch nog net voor me!

Maar zeer tevreden, ik ging weg op doel 18.45 en het werd 18.26!! 40 sec van mijn PR af. En vooral de manier waarop, grootste deel op kop gelopen dus en km tijden in 3.41, 3.42, 3.43, 3.43 en 3.34!
Wat een tijd zeg! _O_ 40 seconden eraf op zo’n afstand is echt veel en dan zou ik ook zeer tevreden zijn met een tweede plaats.

Scheelt het nog dat je op de baan hebt gelopen en daardoor nog sneller bent?
  zaterdag 19 juni 2021 @ 21:12:09 #82
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_199966132
Zelf vandaag deze warme week afgesloten met een rustige duurloop van net geen 19km. Was qua temperatuur heel wat beter dan de rest van de week. Lekker rustig gelopen in 5:20 vlak.

Al met al toch nog de 60+ km kunnen aantikken deze week ondanks de warmte. Meer dan tevreden mee en ook blij met wat leuke nieuwe trainingen die ik uit m’n nieuwe HM schema heb gehaald. Echte 12 weken schema is voor na de zomer als de vakantie geweest is.
pi_199966220
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 21:05 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Wat een tijd zeg! _O_ 40 seconden eraf op zo’n afstand is echt veel en dan zou ik ook zeer tevreden zijn met een tweede plaats.

Scheelt het nog dat je op de baan hebt gelopen en daardoor nog sneller bent?
Vorige PR was ook op de baan :)
En of het sneller is, weet ik niet per se. Op de baan heb je altijd net zoveel wind mee als tegen, dat kan op de weg nog wel eens in je voordeel uitpakken, natuurlijk ook soms in je nadeel. En het is mentaal wat pittiger, zeker als je alleen of maar met zijn 2en loopt zoals nu. Desalniettemin heel tevreden! Mooi in de opbouw naar de marathon!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199966578
Okee. Ik heb me opgegeven. Volgende week zondagochtend. 5000meter-wedstrijdje bij ons op de club.
pi_199966599
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 21:32 schreef mosselmossel het volgende:
Okee. Ik heb me opgegeven. Volgende week zondagochtend. 5000meter-wedstrijdje bij ons op de club.
Lekker!!
  zondag 20 juni 2021 @ 11:58:49 #86
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_199973027
Gisteren weer een pijnvrij duurloop gedaan. Had/heb vanaf December een onwillige kuit, maar het lijkt erop dat gewoon volle bak die benen trainen in de sportschool nu 't weer kan hebben geholpen. Had ik juist niet verwacht want juist extra belasting. En slap waren ze niet zomaar ineens,maar als 't helpt helpt 't!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_199973061
quote:
99s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Gisteren weer een pijnvrij duurloop gedaan. Had/heb vanaf December een onwillige kuit, maar het lijkt erop dat gewoon volle bak die benen trainen in de sportschool nu 't weer kan hebben geholpen. Had ik juist niet verwacht want juist extra belasting. En slap waren ze niet zomaar ineens,maar als 't helpt helpt 't!
Krachttraining kan enorm helpen :) Goed dat het weer wat beter voelt !
Whatever...
  maandag 21 juni 2021 @ 09:25:50 #88
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_199986288
Voor de liefhebbers, er is een Aftershokz aanbieding bij de Amazon Prime Days ^O^
F means you're fucked
pi_199996648
10% extra korting met de code 'sunnysideup' op alle afgeprijsde artikelen.

https://m.zalando.nl/sports-heren/?sport_type=running
  maandag 21 juni 2021 @ 20:11:36 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_199996930
quote:
99s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:58 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik herken het heel erg. Thuis je kuiten trainen gaat toch niet zo goed als in de sportschool. Bij mij resulteerde het in een zweepslag.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_199998933
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:25 schreef YUR het volgende:
Voor de liefhebbers, er is een Aftershokz aanbieding bij de Amazon Prime Days ^O^
Da's in elk geval beter dan noise cancelling. Lees meer dit verhaal: https://www.runnersworld.(...)to-nek-arm-gebroken/
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:32:45 #92
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200011604
Mailtje binnen dat de Halve van Haarlem doorgaat op 26 september.

Zit nu in dubio of ik me gewoon voor de 10 in zal schrijven of gek doe en de halve ga doen :P
pi_200022605
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:21 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Da's in elk geval beter dan noise cancelling. Lees meer dit verhaal: https://www.runnersworld.(...)to-nek-arm-gebroken/
Dat is meer een kwestie van uit je doppen kijken voordat je oversteekt dan het wijten aan een type oordopjes. Een elektrische auto hoor je zonder muziek te lopen vaak niet eens aankomen.
pi_200027989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:58 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat is meer een kwestie van uit je doppen kijken voordat je oversteekt dan het wijten aan een type oordopjes. Een elektrische auto hoor je zonder muziek te lopen vaak niet eens aankomen.
Allebei natuurlijk.
  woensdag 23 juni 2021 @ 18:28:29 #95
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200028543
Gek gedaan en ingeschreven voor mijn eerste halve marathon *O*
pi_200029865
Niet te vergelijken met jullie tijden maar heb me aangewend om na mijn rondje fitness op de loopband te gaan staan en merk dat ik er plezier in krijg.
Vandaag 5 km in 28 minuutjes. Ging lekker.

Volgens mijn sportschoolinstructeur is het prima om na de fitness nog even te gaan hardlopen maar zelf heb ik er weinig verstand van. Wel plezier in! Toch zo’n drie keer per week :)
Alius aliud dicit
pi_200031294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:26 schreef Mrmime het volgende:zelf heb ik er weinig verstand van. Wel plezier in!
Dat is werkelijk het enige dat telt.
pi_200031462
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 19:26 schreef Mrmime het volgende:
Niet te vergelijken met jullie tijden maar heb me aangewend om na mijn rondje fitness op de loopband te gaan staan en merk dat ik er plezier in krijg.
Vandaag 5 km in 28 minuutjes. Ging lekker.

Volgens mijn sportschoolinstructeur is het prima om na de fitness nog even te gaan hardlopen maar zelf heb ik er weinig verstand van. Wel plezier in! Toch zo’n drie keer per week :)
Als je dat al leuk vindt dan is hardlopen buiten of in het vos helemaal geweldig. Ik ga graag naar de sportschool, maar absoluut niet op de loopband!
Whatever...
pi_200031572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je dat al leuk vindt dan is hardlopen buiten of in het vos helemaal geweldig. Ik ga graag naar de sportschool, maar absoluut niet op de loopband!
Denk ik ook! Ik loop al vele kilometers in de bossen met de hond, maar misschien ook eens gaan hardlopen :) .
Moet me even gaan verdiepen in alle apps enzo.
Alius aliud dicit
pi_200033045
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:42 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Denk ik ook! Ik loop al vele kilometers in de bossen met de hond, maar misschien ook eens gaan hardlopen :) .
Moet me even gaan verdiepen in alle apps enzo.
Hartstikke leuk. Alleen belangrijke tip: rustig aan beginnen, zowel qua tempo als afstand. Om blessures te voorkomen
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')