abonnement Unibet Coolblue
pi_199721121
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ten eerste verschillen daar de meningen over (zij diverse onderzoeken die aantonen dat het wel helpt)

Ten tweede is het irrelevant. Het is een wet. Daar heb je je aan te houden. Het is niet aan jou om te bepalen of je het effectief genoeg vind of niet.

Zou een mooie boel worden als iedereen wetten waar ze het nut niet van inzien, naast zich neer leggen.
Een tijdje terug was er een vaag onderzoek die aantoonde dat wijn je tegen corona zou beschermen. Als we toen in de wet hadden opgenomen dat iedereen verplicht elke dag een glas wijn moest drinken had jij je er dan aan gehouden?
twitter

(voor je er over begint nee wijn beschermd niet tegen corona)
pi_199721122
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:12 schreef nostra het volgende:

Die macht heeft een overheid terecht, maar daar moet ze zeer spaarzaam mee omgaan.
Doen ze toch? We zitten een een pandemie van voor de huidige generaties ongekende omvang, in dat licht zijn de maatregelen echt wel proportioneel wat mij betreft.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:14:51 #28
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199721123
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In mei kondigden ze ook al aan dat de terrasjes alweer open zouden gaan per 1 juni. Winkels waren sowieso al gewoon open (i.t.t. een periode van de golf na de zomer).

Periode van toen (maart-eind mei) was heel wat makkelijker te overbruggen op die manier dan de oktober-mei periode imo.
Sportschool ging pas op 1 juli open en het openbaar vervoer voor niet-noodzakelijke reizen ook op die dag. Die versoepelingen werden nu al met stap 2 van het openingsplan genomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:16:16 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721138
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ten eerste verschillen daar de meningen over (zij diverse onderzoeken die aantonen dat het wel helpt)

Ten tweede is het irrelevant. Het is een wet. Daar heb je je aan te houden. Het is niet aan jou om te bepalen of je het effectief genoeg vind of niet.

Zou een mooie boel worden als iedereen wetten waar ze het nut niet van inzien, naast zich neer leggen.
Alle maatregelen en wetten worden door de overheid gecreëerd.
De overheid is volksvertegenwoording.
Volksvertegenwoordiging is namens ons allen.
Voor en door ons.

Als het geen of nauwelijks zin heeft, dan is het tijd om het aan de kaak te stellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199721140
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er een vaag onderzoek die aantoonde dat wijn je tegen corona zou beschermen. Als we toen in de wet hadden opgenomen dat iedereen verplicht elke dag een glas wijn moest drinken had jij je er dan aan gehouden?
[ twitter ]
(voor je er over begint nee wijn beschermd niet tegen corona)
Ik denk toch echt dat alcohol helpt tegen een besmetting, want ik zuip me klem en heb dus nog geen besmetting opgelopen. Meestal zuip ik samen met een vriend, en die is ook nog steeds niet besmet.
pi_199721141
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een tijdje terug was er een vaag onderzoek die aantoonde dat wijn je tegen corona zou beschermen. Als we toen in de wet hadden opgenomen dat iedereen verplicht elke dag een glas wijn moest drinken had jij je er dan aan gehouden?
[ twitter ]
(voor je er over begint nee wijn beschermd niet tegen corona)
Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel en dat weet je zelf ook best.
Als je het zo wil vergelijken, vergelijk het dan met een vaccin. Net als die wijn, is een vaccin ook niet verplicht. En dat vind ik terecht. Ik ga hem overigens wel gewoon nemen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:18:09 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721155
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:07 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ook niet-medische mondkapjes helpen om de reproductiewaarde fors omlaag te brengen is nu onlangs aangetoond: https://www.ad.nl/wetensc(...)nschappers~ab64224f/
Prima als het in de echte wereld in de situatie van nu en op deze plek werkt en in de epidemiologische situatie wat toevoegt.

Zo niet, weg ermee. Ik blijf erbij :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 19:18:44 #33
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199721161
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Helemaal van slag.
Je weet wat je nu te doen staat hè. Ter compensatie moet jij even bitchen over Hugo.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199721165
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Alle maatregelen en wetten worden door de overheid gecreëerd.
De overheid is volksvertegenwoording.
Volksvertegenwoordiging is namens ons allen.
Voor en door ons.

Als het geen of nauwelijks zin heeft, dan is het tijd om het aan de kaak te stellen
Stel het aan de kaak via je volksvertegenwoordiger zou ik zeggen, en zorg dat wet we gepast wordt. Maar houd je tot de wet gewijzigd is gewoon aan de wet!
pi_199721169
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat als een lul op een drumstel en dat weet je zelf ook best.
Als je het zo wil vergelijken, vergelijk het dan met een vaccin. Net als die wijn, is een vaccin ook niet verplicht. En dat vind ik terecht. Ik ga hem overigens wel gewoon nemen.
Klopt vaccins helpen tegen corona en ik neem hem ook gewoon. Maar jij begon er over het is in de wet opgenomen dus moet je eraan houden. Dus daarom de vraag stel om wat voor vage reden hadden ze op basis van dit onderzoek dit in de wet opgenomen had je er dan aangehouden?
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:20:24 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721176
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:18 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Stel het aan de kaak via je volksvertegenwoordiger zou ik zeggen, en zorg dat wet we gepast wordt. Maar houd je tot de wet gewijzigd is gewoon aan de wet!
Het is volgens mij niet verboden erover te discussiëren toch? :D

Ik ben volledig gevaccineerd dus ik vind het binnen kort (over 5 dagen that is? Wel mooi geweest ermee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199721182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het komt heel erg over alsof je jezelf (onbewust) probeert te overtuigen dat het allemaal goed komt. Of zie ik dat verkeerd?
Nah, nu niet, in NL gaat het zowieso geweldig, dus per 30 juni zie ik hier wel doorgaan. Ik woon hier, dus dan ben ik al blij. Zowat elke expert zegt ook dat dat moet kunnen. Menno de Jong van het OMT roept al dat lowlands niet alleen kan deze zomer, maar dat hij zelf heel veel zin heeft om erheen te gaan.

Maar ik lees af en toe ook nieuws uit Engeland, en iedereen en z'n moeder, letterlijk elke bron in de regering en in het kabinet is hell bent en zegt hoe hell bent iedereen is om per 21/6 die stappen door te laten gaan. Het moet ook bijna politiek gezien, anders is het een afgang. Ze zeiden een paar dagen terug ook nog dat "niets aangaf dat het niet zou kunnen" en dat "boris johnson will move heaven an earth to end social distancing/1m+ rule per 21/6".

En stap 3, met alles open, geen mondkapjes meer in klassen, knuffelen weer toegestaan (waar de regering nog uitgebreid mee te koop liep voor de publiciteit en positieve vibes) ging ook gewoon door.

Verder hief Israel gisteren ALLES op (behalve kapjes binnen, dat binnenkort), USA paar weken terug voor gevaccineerden gewoon, etc. Dus die tendens in combinatie met dat BoJo en de culture minister en de finance minister in engeland allemaal hell bent zijn om 21/6 door te laten gaan, en hun eigen partij in het parlement dan nog vind dat ze niet snel genoeg gaan (!!) zorgt ervoor dat ik er voor 99,9999999% van uitga dat het gewoon doorgaat, ook in engeland.

Tenzij het ineens als een raket omhoog schiet, maar dat kan nauwelijks. Met dit weer en 60% al gevaccineerd kan het niet meer dan een klein golfje worden, en daar gaan ze echt niet voor stoppen. Misschien dus in wat acherterafwijken waar toch niemand naar kraait ;)

Voor mezelf ben ik happy dat wij vanaf 30/6 bevrijd zijn. Als ik begin augustus op tomocon kan zijn en gewoon lekker iedereen kan free huggen die het ook gemist heeft, en volgens zowat al onze experts, ons kabinet, en de voorzitter die ik ken kan dat straks gewoon, ben ik happy. Laat ik me gráág nog even voor testen dan, en eerlijk gezegd zal het me een Thee met Biscuits zijn wat de rest van de wereld dan doet ;)

Dus nee, dat niet, is gewoon mijn gedachte over engeland ;)
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:21:18 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199721186
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima als het in de echte wereld in de situatie van nu en op deze plek werkt en in de epidemiologische situatie wat toevoegt.

Zo niet, weg ermee. Ik blijf erbij :D
Het punt is dat er geen harde cijfermatige grens is waarbij je echt kunt stellen: nu hebben ze nog zin en nu niet meer. Afschaffen moet je gewoon 'op gevoel' doen.

Als we straks in augustus het merendeel hebben gevaccineerd en er zijn nog heel weinig ziekenhuisopnamen, kunnen we moeilijk nog een half jaar met die dingen blijven lopen. Mensen lopen nu eenmaal virussen op en ze besmetten elkaar ermee. Zo gaat dat en zo zal het ook gewoon blijven.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 19:22:54 #39
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199721207
Het kan snel gaan, op 1 juni een brave burger en op 2 juni een tokkie.

Lang leve de angstcultuur *O*
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:23:20 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199721211
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nah, nu niet, in NL gaat het zowieso geweldig, dus per 30 juni zie ik hier wel doorgaan. Ik woon hier, dus dan ben ik al blij. Zowat elke expert zegt ook dat dat moet kunnen. Menno de Jong van het OMT roept al dat lowlands niet alleen kan deze zomer, maar dat hij zelf heel veel zin heeft om erheen te gaan.

Maar ik lees af en toe ook nieuws uit Engeland, en iedereen en z'n moeder, letterlijk elke bron in de regering en in het kabinet is hell bent en zegt hoe hell bent iedereen is om per 21/6 die stappen door te laten gaan. Het moet ook bijna politiek gezien, anders is het een afgang. Ze zeiden een paar dagen terug ook nog dat "niets aangaf dat het niet zou kunnen" en dat "boris johnson will move heaven an earth to end social distancing/1m+ rule per 21/6".

En stap 3, met alles open, geen mondkapjes meer in klassen, knuffelen weer toegestaan (waar de regering nog uitgebreid mee te koop liep voor de publiciteit en positieve vibes) ging ook gewoon door.

Verder hief Israel gisteren ALLES op (behalve kapjes binnen, dat binnenkort), USA paar weken terug voor gevaccineerden gewoon, etc. Dus die tendens in combinatie met dat BoJo en de culture minister en de finance minister in engeland allemaal hell bent zijn om 21/6 door te laten gaan, en hun eigen partij in het parlement dan nog vind dat ze niet snel genoeg gaan (!!) zorgt ervoor dat ik er voor 99,9999999% van uitga dat het gewoon doorgaat, ook in engeland.

Tenzij het ineens als een raket omhoog schiet, maar dat kan nauwelijks. Met dit weer en 60% al gevaccineerd kan het niet meer dan een klein golfje worden, en daar gaan ze echt niet voor stoppen. Misschien dus in wat acherterafwijken waar toch niemand naar kraait ;)

Voor mezelf ben ik happy dat wij vanaf 30/6 bevrijd zijn. Als ik begin augustus op tomocon kan zijn en gewoon lekker iedereen kan free huggen die het ook gemist heeft, en volgens zowat al onze experts, ons kabinet, en de voorzitter die ik ken kan dat straks gewoon, ben ik happy. Laat ik me gráág nog even voor testen dan, en eerlijk gezegd zal het me een Thee met Biscuits zijn wat de rest van de wereld dan doet ;)

Dus nee, dat niet, is gewoon mijn gedachte over engeland ;)
zag laatst Belle Delphine, die werd genaild door een furry
pi_199721215
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om hoe lang we nog met die dingen willen blijven lopen. Er zal toch een moment moeten komen dat we ermee gaan stoppen, en dat moment kun je altijd wel blijven uitstellen door te roepen 'maar dan gaat er misschien wel iemand dood'
Volgens mij beweert @DX11 niet dat we het voor eeuwig moeten doen.

Echter, kijk, ik haat ze echt.

Maar, technisch is het de enige maatregel die én 0 vrijheid afneemt én 0 economische schade toebrengt. En hij is effectief. Ergo, je haalt hem er als laatste af, na alle maatregelen die schadelijker zijn voor vrijheid en/of economie, die je er dus eerder af wil halen. Lijkt me. Ah la Israel nu, ff paar weken aankijken, dan weg :)
#WeesGeenWhales
pi_199721225
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is volgens mij niet verboden erover te discussiëren toch? :D

Ik ben volledig gevaccineerd dus ik vind het binnen kort (over 5 dagen that is? Wel mooi geweest ermee
Discussiëren mag, maar er zijn hier ook al wappies die vol trots verkondigen dat ze geen mondkapje meer dragen in de supermarkt omdat zij dat niet meer nodig vinden. Dat is nochtans niet aan hen.
pi_199721230
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Prima als het in de echte wereld in de situatie van nu en op deze plek werkt en in de epidemiologische situatie wat toevoegt.

Zo niet, weg ermee. Ik blijf erbij :D
Ja ze zullen in september wel verdwijnen. Wat mij betreft mogen we er nu ook wel mee stoppen. Ik vind het alleen wel mooi dat al die roeptoeters die wilden beweren dat ze niet helpen nu dus ongelijk hebben gekregen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:27:59 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199721263
Kunnen we kappen met termen als wappies?
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 2 juni 2021 @ 19:28:33 #45
206731 Mortaxx
Doomer
pi_199721269
Wat een kankermongolen ook bij die Gezondheidsraad. Benieuwd hoeveel mensen daar geld verdienen aan de corona industrie
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:30:09 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721292
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:24 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ja ze zullen in september wel verdwijnen. Wat mij betreft mogen we er nu ook wel mee stoppen. Ik vind het alleen wel mooi dat al die roeptoeters die wilden beweren dat ze niet helpen nu dus ongelijk hebben gekregen.
September is toch niet te verkopen joh

1-7 ofzo klinkt prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:31:06 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199721300
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:28 schreef Mortaxx het volgende:
Wat een kankermongolen ook bij die Gezondheidsraad. Benieuwd hoeveel mensen daar geld verdienen aan de corona industrie
:D

Moet zeggen dat ik het met je eerste zin wel eens ben

Al die adviezen zijn echt dikke aids, op meerdere manieren uit te leggen, nul verantwoordelijkheid of gevoel voor realiteit voor hun én het komt veel te laat altijd

Toppp
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199721329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ten eerste verschillen daar de meningen over (zij diverse onderzoeken die aantonen dat het wel helpt)

Ten tweede is het irrelevant. Het is een wet. Daar heb je je aan te houden. Het is niet aan jou om te bepalen of je het effectief genoeg vind of niet.

Zou een mooie boel worden als iedereen wetten waar ze het nut niet van inzien, naast zich neer leggen.
Als de burgers van het voormalig oostblok zich ook braaf aan de wet gehouden hadden leefden ze nu nog in een communistische dictatuur. Soms is burgerlijke ongehoorzaamheid de enige juiste weg.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:35:23 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199721352
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:30 schreef Molo het volgende:

[..]

September is toch niet te verkopen joh

1-7 ofzo klinkt prima
In landen zoals Duitsland lopen ze al 15 maanden met die dingen.
pi_199721374
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 19:05 schreef Molo het volgende:
Hier vanmiddag in de supermarkt vier mensen voor me die hun winkelwagen en handen uitgebreid gingen desinfecteren

Prima, moeten ze zelf weten, maar het lijkt me best vermoeiend en angstig als je er nog steeds zo in staat.
Van mij mag dat wel blijven. Misschien waren ze niet angstig maar weten zij dat mensen vies zijn. Weet jij veel waar een ander net aan heeft zitten krabben. :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')