abonnement Unibet Coolblue
pi_199685110
Het is eenvoudig: als we niet een bepaalde vaccinatiegraad halen, dan zal covid-19 zich blijven verspreiden, blijven de ziekenhuizen vol en blijven we aan de maatregelen vastzitten. Persoonlijk denk ik: draag je steentje bij en help jezelf en iedereen om het percentage te halen zodat we, na al die tijd, weer verder kunnen met ons leven.

Maar ik kijk niet neer om mensen die een andere keuze maken (om welke reden dan ook) en ook ben ik van mening dat 'straffen' als men zich niet laat vaccineren onnodig en kwetsend is. Waar ik me wel afvraag is hoe het gaat verlopen als minderjarige kinderen zich willen laten vaccineren, maar de ouders zeggen: nee. Wiens stem is dan belangrijker?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 30 mei 2021 @ 17:42:35 #252
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199685111
quote:
14s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:38 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ah oke, we nemen dus vaccins om dingen te mogen en niet voor de gezondheid. Gelukkig wil ik bijna geen van die dingen doen en hoef ik hem dus niet te nemen. Top, bedankt voor je uiteenzetting!
Zijn kijk is imo sowieso een beetje vreemd op dit vlak; ik zie het oprecht niet gebeuren dat bioscopen, restaurants (etc) nog een vaccinatie verplicht gaan stellen (en er actief op gaan controleren) als de cijfers laag zijn en ze ''gewoon'' open zijn. Dat gaat in de zomer denk ik al gebeuren. Hoogstens dat er internationaal nog om gevraagd word bij vliegreizen. Of hele grote evenementen. Hooguit dat je als gevaccineerde iets sneller weer iets meer mag, maar je bent niet opeens extra bijzonder of zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199685123
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn kijk is imo sowieso een beetje wereld vreemd; ik zie het oprecht niet gebeuren dat bioscopen, restaurants (etc) nog een vaccinatie verplicht gaan stellen (en er actief op gaan controleren) als de cijfers laag zijn en ze ''gewoon'' open zijn. Dat gaat in de zomer denk ik al gebeuren. Hoogstens dat er internationaal nog om gevraagd word bij vliegreizen. Of hele grote evenementen. Hooguit dat je als gevaccineerde iets sneller weer iets meer mag, maar je bent niet opeens extra bijzonder of zo.
pick one
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 30 mei 2021 @ 17:44:16 #254
408813 crew  trein2000
pi_199685144
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:24 schreef eragon2890 het volgende:
Plus er gaan al stemmen op om als er in de winter weer een opleving is alleen gevaccineerden aan lockdown, avondklok etc onderhevig te maken. In Duitsland is dat al hoe het werkt.
Ik heb die stemmen nog nergens gehoord en ik zie het er ook niet van komen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199685169
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb die stemmen nog nergens gehoord en ik zie het er ook niet van komen.
Ik kan me daar ook niets bij voorstellen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 30 mei 2021 @ 17:45:58 #256
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199685170
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Uiteraard mee eens. Maar ik geloof oprecht dat de meeste mensen het gewoon willen; ook als er geen indirecte dwang bij komt kijken. En zo niet dan zijn er imo betere ideeën. Ga ongevaccineerden niet straffen door ze minder rechten te geven (want daar komt het op neer), maar beloon de mensen die zichzelf willen laten vaccineren. Beloon ze niet met meer rechten/vrijheid, maar wees creatief. Zat mensen die zich voor een eenmalige 100 euro bonus laten inenten.
Ik hoop vooral dat mensen het zelf willen aan de hand van goede informatie. Het werkt denk ik ook averechts om mensen onder druk te zetten, dan schieten sommige mensen alleen maar in het verzet.

Ik moet altijd aan m'n moeder denken, als ze een Center Parks-huisje boekt. Als er dan standaard een handdoekenpakket wordt aangevinkt, zet ze het uit protest weer uit, want ze wil niks opgedrongen worden. Maar als het open wordt gelaten, vindt ze het handig en wil ze het wel :+
  zondag 30 mei 2021 @ 17:46:08 #257
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199685174
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:31 schreef Noek het volgende:

[..]


Ik heb iig Jansen in mijn flikker dus dit is niet meer mijn pandemie. *O*
Hehehe kan niet wachten op dit stadium. *O*
  zondag 30 mei 2021 @ 17:47:07 #258
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199685189
quote:
14s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]

pick one
Ik bedoel dat het op korte termijn (denk aan zomer) nog wel kan gebeuren dat je als ongevaccineerd persoon iets minder mag, maar in de loop van het jaar zal dat verschil steeds minder groot worden imo. Eind van het jaar kan je denk ik ook gewoon naar een evenement zonder negatieve test/vaccinatie. Als de cijfers laag genoeg zijn dan is er helemaal geen reden om een deel van je bevolking te behandelen als tweederangs burgers; enkel en alleen omdat ze een andere keuze hebben gemaakt over hun eigen lichaam.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 30 mei 2021 @ 17:47:22 #259
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199685192
quote:
88s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:42 schreef Celestien het volgende:
Maar ik kijk niet neer om mensen die een andere keuze maken (om welke reden dan ook) en ook ben ik van mening dat 'straffen' als men zich niet laat vaccineren onnodig en kwetsend is.
Ik heb soms wel degelijk moeite met de redenen. Genoeg mensen die dit niet willen maar wel genoeg andere dingen tot zich nemen waarvan bij voorbaat al duidelijk is dat het schadelijk is op korte en lange termijn. Bij de vaccins moet dat nog maar bewezen worden.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 30 mei 2021 @ 17:47:46 #260
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199685202
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat mensen het zelf willen aan de hand van goede informatie. Het werkt denk ik ook averechts om mensen onder druk te zetten, dan schieten sommige mensen alleen maar in het verzet.

Ik moet altijd aan m'n moeder denken, als ze een Center Parks-huisje boekt. Als er dan standaard een handdoekenpakket wordt aangevinkt, zet ze het uit protest weer uit, want ze wil niks opgedrongen worden. Maar als het open wordt gelaten, vindt ze het handig en wil ze het wel :+
Herkenbaar; je moeder :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 30 mei 2021 @ 17:49:11 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199685226
quote:
88s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:42 schreef Celestien het volgende:
Het is eenvoudig: als we niet een bepaalde vaccinatiegraad halen, dan zal covid-19 zich blijven verspreiden, blijven de ziekenhuizen vol en blijven we aan de maatregelen vastzitten. Persoonlijk denk ik: draag je steentje bij en help jezelf en iedereen om het percentage te halen zodat we, na al die tijd, weer verder kunnen met ons leven.

Maar ik kijk niet neer om mensen die een andere keuze maken (om welke reden dan ook) en ook ben ik van mening dat 'straffen' als men zich niet laat vaccineren onnodig en kwetsend is. Waar ik me wel afvraag is hoe het gaat verlopen als minderjarige kinderen zich willen laten vaccineren, maar de ouders zeggen: nee. Wiens stem is dan belangrijker?
Dat laatste is sowieso een breder ethisch vraagstuk qua vaccineren, niet alleen bij Corona. Ik blijf erbij dat er behalve voor de medische kant ook een flinke impuls aan het onderwijs gegeven dient te worden om de informatiecrisis in goede banen te kunnen leiden.
pi_199685253
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat mensen het zelf willen aan de hand van goede informatie. Het werkt denk ik ook averechts om mensen onder druk te zetten, dan schieten sommige mensen alleen maar in het verzet.

Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik zo iemand ben. Ik heb geen vrees voor het vaccin (ook die van AZ niet) en ook gewoon van plan het te nemen, maar als er een spelletje opgetuigd wordt om je daartoe te chanteren zou ik er haast uit dwarsigheid vanaf gaan zien.
pi_199685369
Ik heb mijn vrouw zover dat ze een afspraak gaat maken.
Kan ze in Terneuzen, Breukelen en Middelburg terecht. Dat is 100km van mijn woonplaats vandaan. -O-
pi_199685376
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Plus er gaan al stemmen op om als er in de winter weer een opleving is alleen gevaccineerden aan lockdown, avondklok etc onderhevig te maken. In Duitsland is dat al hoe het werkt.

Succes met kiezen!
Gelukkig wordt die soep niet zo heet gegeten als ze opgediend werd; ik mag vanaf morgen hier in de Kreisstadt gewoon ongevaccineerd en ongetest op het terras zitten. De negatieve testresultaat-eis is er dan nl. vanaf door het lage aantal besmettingen. Wanneer m'n vriendin over anderhalve week jarig is kunnen we ook weer gewoon ongetest in een restaurant gaan uit eten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 30 mei 2021 @ 18:06:06 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199685418
quote:
8s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:22 schreef Noek het volgende:
Ja hoi, ik zit in de wachtruimte na mn vaccin. Geen koffie, cake of een versnapering, niks.
1 ster - would not recommend
_O-
je krijgt de vaccinatie al gratis, he
pi_199685428
quote:
8s.gif Op zondag 30 mei 2021 16:22 schreef Noek het volgende:
Ja hoi, ik zit in de wachtruimte na mn vaccin. Geen koffie, cake of een versnapering, niks.
1 ster - would not recommend
Ik kreeg ook helemaal niets. Priklocatie Bergen op Zoom
pi_199685434
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:47 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik heb soms wel degelijk moeite met de redenen. Genoeg mensen die dit niet willen maar wel genoeg andere dingen tot zich nemen waarvan bij voorbaat al duidelijk is dat het schadelijk is op korte en lange termijn. Bij de vaccins moet dat nog maar bewezen worden.
Een van de dingen waar ik wel moeite mee heb is het 'ik laat me niet vaccineren omdat vriend/kennis het ook niet doet'. Doe zelf onderzoek, maak je eigen keuze en doe niet iets niet omdat iemand die nabij je staat het ook niet doet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199685473
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:07 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ik kreeg ook helemaal niets. Priklocatie Bergen op Zoom
Rodahal Kerkrade kreeg je koffie of thee aangeboden
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199685480
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik doe het. Maar het is gewoon een feit dat het een gigantisch experiment blijft en dat 1) We nul weten over lange-termijn effecten over 5 - 20 jaar; en 2) Het is letterlijk de eerste keer dat die mRNA techniek in mensen wordt uitgevoerd. Dat is gewoon zo. Dat kun je ontkennen, maar dan ben je gewoon niet realistisch bezig.

Verder geloof ik dat het erg veilig is in de korte termijn, dat is nu wel duidelijk. Máár, het kan nog een staartje krijgen.
Mrna is zo kwetsbaar dat is al uit elkaar aan het vallen zodra het geïnjecteerd is, het is een omhulsel van vet. Het veranderd niets aan je het geeft alleen je immuunsysteem een seintje om te beginnen met afweren zonder dat nare nadeel dat de boel in overdrive schiet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199685491
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Mrna is zo kwetsbaar dat is al uit elkaar aan het vallen zodra het geïnjecteerd is, het is een omhulsel van vet. Het veranderd niets aan je het geeft alleen je immuunsysteem een seintje om te beginnen met afweren zonder dat nare nadeel dat de boel in overdrive schiet.
Echt he.. Van die mensen die meteen beginnen te gillen dat ze je DNA aan het aanpassen zijn etc :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199685502
quote:
9s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik zo iemand ben. Ik heb geen vrees voor het vaccin (ook die van AZ niet) en ook gewoon van plan het te nemen, maar als er een spelletje opgetuigd wordt om je daartoe te chanteren zou ik er haast uit dwarsigheid vanaf gaan zien.
En dan? Met die dwarsheid heb je alleen jezelf. Los van het feit dat je ziek kunt worden ze gaan echt niet dingen anders doen om een paar dwarsliggers.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 30 mei 2021 @ 18:20:50 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199685523
quote:
88s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:42 schreef Celestien het volgende:
... Waar ik me wel afvraag is hoe het gaat verlopen als minderjarige kinderen zich willen laten vaccineren, maar de ouders zeggen: nee. Wiens stem is dan belangrijker?
Dat lijkt mij duidelijk, de ouders/verzorgers. Het minderjarige kind heeft in relatie tot leeftijd (12/14/16) weinig te vinden tenzij dit dit tegen het aannemelijk te maken belang van het kind ingaat. Ik denk vooral aan medisch of sociaal noodzakelijk om bv (stel dat) gewoon naar school te kunnen.

Wanneer het kind echt zelf een vaccinatie wil en dat ook maatschappelijk aanvaardbaar is, zal er vast wel een "hulporganisatie" komen die dat gaat doen. Eenmaal dat het kind gevaccineerd is, is niet meer te voorkomen ("fait accompli" methodes).

Er zijn meer gevallen waarbij ouders in hun (gebrek aan) "zorg", opzij werden gezet vwb hun principes.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199685529
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:15 schreef vipergts het volgende:

[..]

Mrna is zo kwetsbaar dat is al uit elkaar aan het vallen zodra het geïnjecteerd is, het is een omhulsel van vet. Het veranderd niets aan je het geeft alleen je immuunsysteem een seintje om te beginnen met afweren zonder dat nare nadeel dat de boel in overdrive schiet.
Dat is aannemelijk. Helemaal weten we het natuurlijk nog niet. mRNA heeft zo veel functies, zoek maar eens op. Waar komt dat Spike eiwit allemaal tot expressie nadat het geïnjecteerd is? Hoe lang duurt dat? Wat is de invloed op andere functies? Zijn er nog shRNA die er iets mee doen? mRNA is zo gigantisch veelzijdig.

The devil is in the details. We weten gewoon nog niet wat de lange-termijn effecten zijn.Dat is gewoon een feit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199685535
quote:
2s.gif Op zondag 30 mei 2021 17:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik hoop vooral dat mensen het zelf willen aan de hand van goede informatie. Het werkt denk ik ook averechts om mensen onder druk te zetten, dan schieten sommige mensen alleen maar in het verzet.

Ik moet altijd aan m'n moeder denken, als ze een Center Parks-huisje boekt. Als er dan standaard een handdoekenpakket wordt aangevinkt, zet ze het uit protest weer uit, want ze wil niks opgedrongen worden. Maar als het open wordt gelaten, vindt ze het handig en wil ze het wel :+
Ik geloof best dat dit bij sommige mensen speelt.

Wat dat betreft had Hugo het psychologisch gezien misschien slimmer aan moeten pakken.

Nu wordt het een principe kwestie voor sommigen omdat ze het gevoel hebben dat het ze haast door de strot heen wordt gedouwd.

Ik heb meer redenen om me deze keer niet te laten vaccineren. Maar dit speelt ook wel een beetje mee. Het is een beetje een combi van allemaal kleine beetjes, die stiekem samen een hoop zijn waardoor ik zeg: ik pas.
  zondag 30 mei 2021 @ 18:22:04 #275
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_199685540
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 18:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

En dan? Met die dwarsheid heb je alleen jezelf. Los van het feit dat je ziek kunt worden ze gaan echt niet dingen anders doen om een paar dwarsliggers.
Oh gelukkig. Dan kan dat pushen hier om je te laten vaccineren ook wel stoppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')