Die zerocovidstrategie met zijn "korte, strenge lockdowns" is ook maar gewoon een ondoordacht zwabberbeleid. Om de haverklap opnieuw in een lockdown gaan zonder serieus vaccinatiebeleid is geen exit-strategie, maar de ellende oneindig lang oprekken. Over een paar weken tot maanden keert het normale leven in Europa weer terug, terwijl de Australiërs dan nog altijd in hun uitzichtsloze zerocovid hellhole zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:11 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik las het ook, ons grote voorbeeld, het Corona Utopia. Je mag alleen 7 dagen lang je huis niet uit.![]()
Hoe lang gaan ze dat volhouden? bijzonder dat de inwoners dat pikken. Doe dan maar het zwabberende vaccinatiebeleid in Nederland, dat in ieder geval nu eindelijk z'n vruchten lijkt af te werpen.
Je zou denken dat ze daar nu iedereen vaccineren en dan komen ze het beste uit de covid pandemie al bij al.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar er hoeft ook maar 1 besmetting te komen en de overheid komt je weer een week of langer opsluiten. Ik zou niet met die constante onzekerheid willen leven.
Ja dat plus dat ze een land zijn dat zwaar leunt op toerisme en expats die er komen werken. Die hebben echt een serieus probleem.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zwaar problematisch dus. Als land zelf kunnen ze vrij leven, maar in een globalistische wereld wordt je dan gewoon een outcast omdat ze zich in die bubbel hebben gemanoeuvreerd.
Volgens mij staat er vooral dat er een immuunrespons is, en dat de verwachting is dat deze respons long-lived is, dat betekent niet dat je daadwerkelijk jarenlang immuun (in de zin van 'niet ziek kunnen worden') bent.quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je het originele onderzoek leest en dit leest:
[..]
Dan is de enige logische conclusie toch dat de onderzoekers denken dat er langlevende immuniteit is? Door plasmacellen in het beenmerg aan te maken wordt het toch onderdeel van het immunologisch geheugen?
En dat gaan we nu dus in Taiwan zien hoe dat nu gaat. Tot 9 mei zoals al maanden en maanden een 7-daags gemiddelde van 6/7. 25 mei een 7-daags gemiddelde van 509 en nu een lockdown. De zijn er nu al een weekje mee bezig dus een een week te gaan en dan hebben ze volgens de zero-covid-overlevering het volgende week de kop in gedrukt en zijn we weer terug bij 6/7.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:31 schreef eragon2890 het volgende:
Omdat ze weten dat ze daarna weer normaal kunnen leven, net niet 100% het oude normaal zoals in nieuw Zeeland om de één of andere gekke reden, maar bijna.
Dat magquote:Op donderdag 27 mei 2021 09:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Er is niet elke week een persconferentie.
Kijkcijfers persco's zijn zo'n beetje door het midden gegaan (laatste geloof ik 4,7 miljoen, ver van 'half Nederland' dus).
Ik bestempel je post dan ook als fake nieuws.
Zou dat beter pikken dan maanden lang zwabber beleid.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat mag![]()
Maar de vraag blijft, hoe zouden wij het in Nederland niet pikken als we een hele week in lockdown zouden moeten.
Daar gaat het niet om: het gaat om het beleid van op en af in lockdown bij 1 (of een zeer klein aantal) besmetting(en). Dat is in ons dichtbevolkte landje niet te doen lijkt me.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:48 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat mag![]()
Maar de vraag blijft, hoe zouden wij het in Nederland niet pikken als we een hele week in lockdown zouden moeten.
Dat is inderdaad niet wat er staat, maar dat zou wel het enige zijn dat het nieuwswaardig maakt. Nogmaals, immuniteit in je beenmerg wordt over 't algemeen gekoppeld met erg lange immuniteit. Als je een immuunrespons hebt zal je (over 't algemeen) minder ziek worden van iemand die geen immuunrespons heeft. Je lichaam reageert eerder met containment en met opruimcellen tenslotte.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij staat er vooral dat er een immuunrespons is, en dat de verwachting is dat deze respons long-lived is, dat betekent niet dat je daadwerkelijk jarenlang immuun (in de zin van 'niet ziek kunnen worden') bent.
Naar analogie dat je na de griep (influenza) ook jaren later nog een immuunrespons krijgt. Het is echter niet te vergelijken met een immuunrespons zoals na vaccinatie tegen de mazelen, of een ziekte als rode hond, welke je na één keer krijgen in principe nooit meer krijgt. En dat is waar het in eerste instantie over ging.
Wikipedia zegt er wel wat over:quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me al een tijdje af hoe dit nu eigenlijk kon, maar ik kan er toch weinig over vinden.
https://en.wikipedia.org/(...)ics#European_contactquote:The Europeans infected with such diseases typically carried them in a dormant state, were actively infected but asymptomatic, or had only mild symptoms, because Europe had been subject for centuries to a selective process by these diseases. The explorers and colonists often unknowingly passed the diseases to natives.[4] The introduction of African slaves and the use of commercial trade routes contributed to the spread of disease.
Zoonotic disease are infectious diseases that spread from animals to humans. Journalist Avery Yale Kamila reported: "Because the Wabanaki and other Native Americans did not keep livestock at the time, they weren’t afflicted with zoonotic diseases, such as small pox, measles and tuberculosis, until the 1500s, when Europeans arrived. The Native Americans had no immunity from such diseases and died in droves."
Ik denk ook dat elke sector dan door het lint gaat. Weekje open, 2 dagen van tevoren horen dat je week een week dicht moet. Rinse & repeat.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om: het gaat om het beleid van op en af in lockdown bij 1 (of een zeer klein aantal) besmetting(en). Dat is in ons dichtbevolkte landje niet te doen lijkt me.
Behoorlijk, maar ik zou het toch erg fijn vinden om gewoon weer normaal te kunnen leven en van mijn events en fandom te kunnen genieten in vrijheid. Denk de clubkids ook, festivalgangers, concertfans, etc. Dat ook graag zouden willen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar in hoeverre krijgen beide landen een enorme knauw als het gaat om toerisme?
Australie had toch rechtzaak aangespannen toen Italie een levering vaccins tegenhield die voor Australie bedoelt was?quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk ook dat elke sector dan door het lint gaat. Weekje open, 2 dagen van tevoren horen dat je week een week dicht moet. Rinse & repeat.
Australië (en NZ) hebben gegokt op het buitenhouden van het virus en hebben voor mijn gevoel gerekend op de rest van de wereld die zich laat vaccineren zodat zij het niet nodig hebben. Eigenlijk zijn Australië en NZ het equivalent van een persoon die zegt: "Ik hoef me niet te laten vaccineren want iedereen om me heen doet het"
3-4 weken denk ik wel minstens.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:45 schreef OProg het volgende:
[..]
En dat gaan we nu dus in Taiwan zien hoe dat nu gaat. Tot 9 mei zoals al maanden en maanden een 7-daags gemiddelde van 6/7. 25 mei een 7-daags gemiddelde van 509 en nu een lockdown. De zijn er nu al een weekje mee bezig dus een een week te gaan en dan hebben ze volgens de zero-covid-overlevering het volgende week de kop in gedrukt en zijn we weer terug bij 6/7.
Ik zie het alleen niet gebeuren en ik ben heel benieuwd hoe die lijn zich gaat ontwikkelen. Maar ondertussen omdat het zo goed ging is er met het vaccineren nog niet heel veel gedaan.
Met overigens wel verbazing dat ik beelden zag dat het leger een station ging ontsmetten. Ik kan niet controleren of het echt recent was maar ik had gehoopt dat we dat soort onzin wel in maart 2020 hadden gelaten.
Dat is nogal kort door de bocht.. heel veel sectoren en complete landen zijn zwaar afhankelijk van internationaal toerisme.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dan maar even geen toeristen, die we hier trouwens ook nauwelijks hebben nu.
Is van 1967 dus zal wellicht net z'n afspraak hebben gemaakt. Die vraag zal morgenavond vast gesteld worden tijdens de persco.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is Rutte zelf al gevaccineerd eigenlijk?
"De tijd sinds Maart vorig jaar".quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
3-4 weken denk ik wel minstens.
Maar goed, tussen ik geloof juni vorig jaar en mei leefde Taiwan 100% exact als voor corona 11 maanden lang, dus laat het een maand duren, hell laat het 6 weken duren, als ze dat daarna weer terug hebben en nu al 11 maanden hebben gehad en daarop praktisch geen doden en geen long covid en geen uitgestelde zorg voor kanker etc patienten en veel minder economische schade...
... lijkt dat me nog zwaar zwaar zwaar te prefereren boven hoe wij de tijd hebben gespendeerd sinds maart vorig jaar.
Denk dat het voor de vaccinatiebereidheid wel goed is als wat bekende figuren en mensen uit het kabinet zich ook publiekelijk laten vaccineren.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is van 1967 dus zal wellicht net z'n afspraak hebben gemaakt. Die vraag zal morgenavond vast gesteld worden tijdens de persco.
Denk dat hij met z'n geheugenverlies al eerder z'n prikkie gehad heeft hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is van 1967 dus zal wellicht net z'n afspraak hebben gemaakt. Die vraag zal morgenavond vast gesteld worden tijdens de persco.
Denk dat de Koning (en familie) ook al lang zijn gevaccineerd.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij is alleen Gommers gevaccineerd tot op heden.
Ik vrees dat de mensen die door een BN'en overgehaald moeten worden dit rijtje namen als 'reclame' zien als het bewijs dat het een groot complot is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk dat het voor de vaccinatiebereidheid wel goed is als wat bekende figuren en mensen uit het kabinet zich ook publiekelijk laten vaccineren.
Denk aan Jaap van Dissel, Rutte, Hugo, Willem Alexander, Sigrid Kaag, Ab Osterhaus, Grapperhaus etc.
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat de Koning (en familie) ook al lang zijn gevaccineerd.
Vergeet Azarkan en Kuzu niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk dat het voor de vaccinatiebereidheid wel goed is als wat bekende figuren en mensen uit het kabinet zich ook publiekelijk laten vaccineren.
Denk aan Jaap van Dissel, Rutte, Hugo, Willem Alexander, Sigrid Kaag, Ab Osterhaus, Grapperhaus etc.
Denk het tegenovergestelde eerder. " Alle schapen nemen het vaccin maar de bilderberg/wef great reset connecties niet!!"quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vrees dat de mensen die door een BN'en overgehaald moeten worden dit rijtje namen als 'reclame' zien als het bewijs dat het een groot complot is.
Ik heb daar geen actieve herinnering aan.quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Denk dat hij met z'n geheugenverlies al eerder z'n prikkie gehad heeft hoor.
"Ik betreur de ontstane ophef dat ik blijkbaar niet in de groep 75+ hoorde maar ik herken me verder niet in het geschetste beeld".quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Denk dat hij met z'n geheugenverlies al eerder z'n prikkie gehad heeft hoor.
De elite krijgt natuurlijk een zoutoplossing, niet de gechipte nano vaccinsquote:Op donderdag 27 mei 2021 10:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk het tegenovergestelde eerder. " Alle schapen nemen het vaccin maar de bilderberg/wef great reset connecties niet!!"
quote:Amsterdam UMC sluit een van de drie corona-afdelingen
Het Amsterdam UMC heeft een van de drie corona-afdelingen gesloten omdat het aantal coronapatiënten is afgenomen. "Het is geweldig nieuws", zegt Susanne Heijmerberg, hoofdverpleegkundige op de IC van het Amsterdam UMC tegen NH Nieuws. "De dag waarvan je heel lang hoopte dat die zou komen."
Nu steeds meer ouderen zijn gevaccineerd, ziet de hoofdverpleegkundige ook de gemiddelde leeftijd van opgenomen coronapatiënten afnemen. Het is voor de hoofdverpleegkundige op de IC hét bewijs dat vaccineren helpt. "Ik geloofde al heilig in vaccineren, maar ik zie het nu ook."
Ze ziet de druk op het personeel minder worden, maar concludeert dat die nog steeds hoog is. Dat komt onder meer doordat de reguliere zorg langzaam weer wordt hervat. "Maar niet alleen de planbare zorg neemt weer toe. Nu de wereld weer opengaat, gaan mensen ook weer meer de straat op. Dat zorgt bijvoorbeeld voor meer verkeersongelukken."
COVID-19 infecties op de verpleegafdelingquote:
Kroegenlos.gif?quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
COVID-19 infecties op de verpleegafdeling
Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 998
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 534
NICE 10:48
<1000 op de verpleeg![]()
It ain't over untill ollie says it's over!quote:
Dat klopt, maar daar ging volgens mij wel het bericht over waarop jij aanhaakte.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:
Mazelen of rode hond ging 't in elk geval niet met mij over, die discussie heb je volgens mij met iemand anders gevoerd.
Dit soort onderzoeken suggereren volgens mij niet dat een booster niet nodig is. De vraag is volgens mij niet óf er een booster nodig is, maar wanneer. Allicht dat de booster in het najaar die in het VK wel eens in het nieuws geweest is inderdaad onnodig vroeg is. Maar volgens mij is de huidige verwachting nog steeds dat een derde shot binnen afzienbare tijd (zeg 'binnen een jaar') veel meerwaarde zal hebben, zeker voor risicogroepen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:54 schreef chratnox het volgende:
Jij gaf eerder aan dat de mogelijke noodzaak tot een booster laat zien dat de immuniteit kort leeft, terwijl dit soort onderzoeken dat in twijfel trekken.
quote:Op donderdag 27 mei 2021 10:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
COVID-19 infecties op de verpleegafdeling
Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 998
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 534
NICE 10:48
<1000 op de verpleeg![]()
Bedoelt om je er op te attenderen dat je mogelijk in contact met / dichtbij een besmet persoon bent geweest. Advies daarna is gewoon om alert te zijn op je eigen gezondheid of je preventief te laten testen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:06 schreef alpeko het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het achterlaten van gegevens als ik op het terras zit? We weten van de besmetting van Ollogren dat er geen reden tot quarantaine is wanneer je niet (langdurig) binnen 1,5m bent van een besmet iemand. Dus stel er zou iemand positief testen die 4 tafels verder op het terras (buiten!) heeft gezeten, wat gaan ze dan doen? Al die nummers bellen met als resultaat dat ze niet aan de eisen van GGD voldoen om in quarantaine te gaan. Is deze maatregel er niet ook gewoon weer eentje om vooral een bepaalde urgentie uit te stralen?
Via coronatest.nl?quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Even een scriptje gebouwd om te kijken of ik eerder kan rapporteren dan de GGD als er een nieuw jaartal beschikbaar komt
Wordt dat in de praktijk ook gedaan straks?quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bedoelt om je er op te attenderen dat je mogelijk in contact met / dichtbij een besmet persoon bent geweest. Advies daarna is gewoon om alert te zijn op je eigen gezondheid of je preventief te laten testen.
Bron en contactonderzoekquote:Op donderdag 27 mei 2021 11:06 schreef alpeko het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van het achterlaten van gegevens als ik op het terras zit?
Dat wisten we daarvoor ook al.quote:We weten van de besmetting van Ollogren dat er geen reden tot quarantaine is wanneer je niet (langdurig) binnen 1,5m bent van een besmet iemand.
Als het goed is, die personen bellen en op de hoogte brengen.quote:Dus stel er zou iemand positief testen die 4 tafels verder op het terras (buiten!) heeft gezeten, wat gaan ze dan doen?
Gaat niet alleen om quarantaine hé 😉quote:Al die nummers bellen met als resultaat dat ze niet aan de eisen van GGD voldoen om in quarantaine te gaan.
Ja, denk dat dat een grotere rol speelt.quote:Is deze maatregel er niet ook gewoon weer eentje om vooral een bepaalde urgentie uit te stralen?
Hoe doe je dat? Laat je om de X minuten bijvoorbeeld 1972 invullen nu om te zien of het opengesteld is?quote:
Kloptquote:Op donderdag 27 mei 2021 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Laat je om de X minuten bijvoorbeeld 1972 invullen nu om te zien of het opengesteld is?
Ben jij vliegnerd op tweakers?quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Even een scriptje gebouwd om te kijken of ik eerder kan rapporteren dan de GGD als er een nieuw jaartal beschikbaar komt
Wel even de cookies wissenquote:
In dit tempo sta ik volgende week ook op de lijst.quote:
Er wordt veel over geklaagd, maar er lijkt geen noodzaak om het ook echt op te lossen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 11:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wel even de cookies wissenIk moet er aan denken om het steeds in incognito venster te openen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |