SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 98% gewijzigd door miss_sly op 26-05-2021 15:28:47 ]
Lijkt me terechtquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien krijg ik die uitnodiging nog wel eerder.
Nee, nee. Zelfs vier dagen eerder versoepelen kan al voor tienduizend extra besmettingen zorgen he. Laat staan als ze een stap overslaan! Code donkerzwart!quote:
Zou raken. @Greys @RamboDirkquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:
Hele OP kapot. Erg jammer
[ afbeelding ]
Stefania. Onze echte Hollandse gloriequote:Op woensdag 26 mei 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:
Hele OP kapot. Erg jammer
[ afbeelding ]
Erno?quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, nee. Zelfs vier dagen eerder versoepelen kan al voor tienduizend extra besmettingen zorgen he. Laat staan als ze een stap overslaan! Code donkerzwart!
Jaquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
5 Juni volgende stap bevestigd door de Jongewat een geweldenaar he die vent!
Ik hoop het ook, dat onze piek hier nu eindelijk voorbij is.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:26 schreef Mrmime het volgende:
ik durf de cijfers in Twente bijna niet te geloven. Maar ik hoop zo dat ze kloppen!
Sow, daar kan je wel 625 kampioensfeesten mee vieren!!!quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, nee. Zelfs vier dagen eerder versoepelen kan al voor tienduizend extra besmettingen zorgen he.
Topvent, altijd al gezegd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat zijn wel heel veel sterren op het shirt van Ajax dan..quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Sow, daar kan je wel 625 kampioensfeesten mee vieren!!!
Ik vind dat dat de nieuwe eenheid voor besmettingen moet worden. Vandaag 150 kampioensfeesten.
Jaaaaaaquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:27 schreef NaturalScience het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)oepelingen-op-5-juni
quote:Vrijdag geven premier Rutte en De Jonge weer een persconferentie. Dan worden de details gepresenteerd. Maar naar verluidt mogen vanaf volgende week zaterdag maximaal dertig gasten bij restaurants en cafés naar binnen, wel met reserveringen en met vaste plaatsen. Ook musea, theaters, bioscopen en andere 'doorstroomlocaties' zijn vanaf die zaterdag weer te bezoeken, op voorwaarde dat mensen een tijdslot afspreken.
Mogelijk kunnen bij grote horecalocaties ook grotere aantallen mensen naar binnen, als ze een toegangstest hebben gedaan. Maar dat moet nog worden uitgewerkt en hangt samen met de wet over verplichte toegangstesten, die vannacht door de Eerste Kamer is aangenomen.
Wachten op OMT leden die de media opzoekenquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:
Musea zijn doorstroomlocaties ja, maar theaters en bioscopen niet.quote:Ook musea, theaters, bioscopen en andere 'doorstroomlocaties' zijn vanaf die zaterdag weer te bezoeken, op voorwaarde dat mensen een tijdslot afspreken.
Eerst lekker testen voordat je je broodje kroket mag vreten. Kan nie wacht nie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Prima cijfers.
Tijd om een testsamenleving op te tuigen.
Misschien dat ze hier vrijdag wat over loslaten.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog altijd geen versoepelingen hier
Allemaal de schuld van het speciale mod COR OMT adviesorgaan die nog steeds adviseert om geen gifjes te plaatsen, omdat dat gaat zorgen voor code roze en wellicht zelfs code paars. Moeten we niet hebben.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog altijd geen versoepelingen hier
Ik wacht met smart op bedrijven die de testwet de prullenbak ingooien.quote:Mogelijk kunnen bij grote horecalocaties ook grotere aantallen mensen naar binnen, als ze een toegangstest hebben gedaan. Maar dat moet nog worden uitgewerkt en hangt samen met de wet over verplichte toegangstesten, die vannacht door de Eerste Kamer is aangenomen.
Is al bekend wat dat gaat zijn? Gaan ze eindelijk stoppen met die leeftijdsdiscriminatie?quote:Verder komen er meer mogelijkheden om te sporten.
Gifjes zijn idd wel echt puur vergif. Elke keer dat ik er een zie sterf ik een beetje van binnen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van het speciale mod COR OMT adviesorgaan die nog steeds adviseert om geen gifjes te plaatsen, omdat dat gaat zorgen voor code roze en wellicht zelfs code paars. Moeten we niet hebben.
Ik ook.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik wacht met smart op bedrijven die de testwet de prullenbak ingooien.
Dit.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Top cijfers, direct maar stoppen met Testen voor Toegang.
Je wil geen zwarte hockeystick grafiek of schouder grafiek, maar een paarsgepunte lans grafiek is wel het allerlaatste wat je wil!quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van het speciale mod COR OMT adviesorgaan die nog steeds adviseert om geen gifjes te plaatsen, omdat dat gaat zorgen voor code roze en wellicht zelfs code paars. Moeten we niet hebben.
[marino modus]quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:18 schreef kibo het volgende:
Rotjeknor zakt naar 5e plaats met 51 punten, daarmee moet iets aan de hand zijn ....
Volgens mij (maar corrigeer me vooral als ik het fout heb) mogen er bij stap drie sowieso 30 personen naar binnen per zaal, en kunnen dat er in theorie meer zijn als de bioscoop in kwestie mee doet aan testen. Dus of 30 mensen zonder testen, of meer mét testen. Met als nadeel natuurlijk dat je dan opeens niet naar binnen mag zonder test.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:35 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe zit het nou met testen voor toegang als je straks weer naar de bioscoop wilt? Is daar nou al iets zeker over?
Dus ook als je 1e prik hebt gehad, moet je testen voor toegang?quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij (maar corrigeer me vooral als ik het fout heb) mogen er bij stap drie sowieso 30 personen naar binnen per zaal, en kunnen dat er in theorie meer zijn als de bioscoop in kwestie mee doet aan testen. Dus of 30 mensen zonder testen, of meer mét testen. Met als nadeel natuurlijk dat je dan opeens niet naar binnen mag zonder test.
Snel even naar de SC om daar verder te gaan met gifjes. Kan je in gifjes laten zien hoe snel je aan het sterven bentquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gifjes zijn idd wel echt puur vergif. Elke keer dat ik er een zie sterf ik een beetje van binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |