abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2021 @ 07:35:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199622255
quote:
Koolmees: OM onderzoekt radicaal-rechtse actieplatform Vizier op Links

Het Openbaar Ministerie doet onderzoek naar het radicaal-rechtse actieplatform Vizier Op Links. Dat heeft demissionair minister Wouter Koolmees (Integratie) gezegd in een debat in de Tweede Kamer.

Tegen het platform zijn meerdere aangiften gedaan vanwege een stickeractie, waarbij intimiderende stickers werden geplakt op de voordeur van opiniemakers met een linkse signatuur. Op de stickers stond de tekst: "Geobserveerde locatie. Deze locatie wordt geobserveerd door volgers van Vizier Op Links". Koolmees noemde dit intimiderend en normoverschrijdend.

SP-Kamerlid Renske Leijten vindt dat er te weinig aandacht is voor gevaar vanuit extreemrechtse hoek. Ze wil dat de overheid harder optreedt. Volgens Koolmees is er "langs verschillende wegen" aandacht voor extreemrechts: dat het OM een onderzoek is begonnen, laat volgens de demissionair minister zien dat er "wel degelijk" wordt gehandeld als zulke intimidatie zich voordoet. Ook wordt het platform genoemd in het dreigingsbeeld van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid.

Het platform werd in juni 2020 opgezet. Via de website worden regelmatig persoonlijke gegevens gedeeld van wetenschappers, activisten, opiniemakers en politici die als links worden gezien. Eerder werd het Twitteraccount Vizier op Links opgeschort vanwege het overtreden van de Twitter-regels.

https://nos.nl/artikel/23(...)form-vizier-op-links
Vorig topic: NWS / Twitteraars geïntimideerd met huisbezoek extreemrechts

-----------------------------

Eindelijk!!! Aanpakken dit tuig!!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199622359
Werd tijd
  woensdag 26 mei 2021 @ 08:13:25 #3
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199622442
Dacht dat die wel een stille dood gestorven waren na de Twitterban. Maar is dus nog bezig?
pi_199622700
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 08:13 schreef Twiitch het volgende:
Dacht dat die wel een stille dood gestorven waren na de Twitterban. Maar is dus nog bezig?
Zijn verplaatst naar Telegram.
pi_199622736
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 08:13 schreef Twiitch het volgende:
Er bestaan nog andere platforms dan Twitter.
pi_199622800
ze hebben prima artikelen wellicht dat de woke'ers dat niet bevallen maar wen er maar aan om de hypocrisie te doorbreken

en links heeft natuurlijk nu.nl met al haar zielige vluchtelingen en discriminatie verhalen
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199622820
De stickeractie is wat sneu maar voor de rest is het een prima platform.
Maar legt lijnen bloot die men liever verborgen houdt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199622830
Behave die sticker actie zie ik niet waarom mensen hier problemen mee hebben.
Of wordt het spelletje niet eerlijk gespeelt?
pi_199623605
Niets mis met dit onderzoek naar extreem rechtse sentimenten. Ben benieuwd of ze m.b.t. VOL tot eenzelfde conclusie komen als m.b.t. hun counterpartij aan de linkerzijde Kafka.nl
quote:
De onderzoeksgroep KAFKA (Kollektief Anti-Fascistisch en Kapitalistisch Archief) streeft er met AFA naar alles
wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte. Bij dit antidemocratische streven gebruiken AFA en KAFKA ondemocratische methoden. Voorbeelden hiervan zijn (het aanzetten tot) geweld, intimidatie en het verhullen van de eigen identiteit (aliasnamen) en de ware intenties waarbij naast een openlijke agenda een geheime agenda wordt gevoerd waarvan de inhoud indruist tegen de democratische rechtsorde..
https://www.aivd.nl/docum(...)ts-extremisme-gering

Ik zie wel wat overeenkomsten.

Oordeel zelf:

https://kafka.nl/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_199623624
Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij komt toch echt van links.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:08:02 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199623686
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij komt toch echt van links.
Ah, de standaard alt-right reactie. Pavlov zou verheugd zijn te weten dat zijn theorie en experiment zo goed zijn aangeslagen .
Bovendien zou het 'komen' moeten zijn, aangezien het onderwerp van de zin ('Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij') meervoud is.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:11:34 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199623711
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 08:53 schreef ReplaR het volgende:
Behave die sticker actie zie ik niet waarom mensen hier problemen mee hebben.
Of wordt het spelletje niet eerlijk gespeelt?
Ik heb er serieuze twijfels over of hier wel een rechtszaak in zit. Wat moet het zijn? Oproepen tot geweld? Opruiing?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:14:54 #13
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199623743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb er serieuze twijfels over of hier wel een rechtszaak in zit. Wat moet het zijn? Oproepen tot geweld? Opruiing?
Valt wel mee toch als we Akwasi als vergelijking nemen
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:17:38 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199623769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:14 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Valt wel mee toch als we Akwasi als vergelijking nemen
We zullen wel zien. c_/
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199623772
quote:
Op de stickers stond de tekst: "Geobserveerde locatie. Deze locatie wordt geobserveerd door volgers van Vizier Op Links"
Linkse sneeuwvlokjes worden bang van stickers. :')
Maar poeptaarten, ruiten ingooien en deuren met verf bekladen is wel ok. ^O^

En radicaal rechts. Please. Enige wat hij deed was beschikbare informatie uit het publieke domein verzamelen en duiden. :{w
pi_199623788
quote:
8s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, de standaard alt-right reactie. Pavlov zou verheugd zijn te weten dat zijn theorie en experiment zo goed zijn aangeslagen .
Bovendien zou het 'komen' moeten zijn, aangezien het onderwerp van de zin ('Zo'n beetje alle agressieve uitspattingen in de maatschappij') meervoud is.
Ik laat de AIVD het woord voor mij doen.

https://www.ewmagazine.nl(...)treem-rechts-592921/
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:22:08 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199623813
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:59 schreef Montagui het volgende:
Niets mis met dit onderzoek naar extreem rechtse sentimenten. Ben benieuwd of ze m.b.t. VOL tot eenzelfde conclusie komen als m.b.t. hun counterpartij aan de linkerzijde Kafka.nl
[..]

Oordeel zelf:

Alles wat zich voordoet als afa of aanhankelijk is veel erger. Meerdere malen in het verleden bewezen dat ze overstappen naar bedreigingen en zelfs geweld.

Waar blijven die onderzoeken inderdaad?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:39:00 #18
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_199624051
Vizier op Links _O_

Zeer interessant om te lezen hoe de belangen clubjes en ons-kent-ons werkt. Oftewel hoe het er in de echte wereld aan toe gaat.
pi_199624065
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:59 schreef Montagui het volgende:
[..]

Oordeel zelf:

Dit artikel is best wel schokkend te noemen, goed dat kafka hen ontmaskert:

https://kafka.nl/ik-ga-haar-met-een-glock-17-vermoorden/
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:40:47 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199624066
inb4 ja maar antifa
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199624072
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:39 schreef cleanfreak het volgende:
Vizier op Links _O_

Zeer interessant om te lezen hoe de belangen clubjes en ons-kent-ons werkt. Oftewel hoe het er in de echte wereld aan toe gaat.
Meest recente stukje over Nikki Sterkenburg is hierin wel een mooi voorbeeld. Daar kun je echt lezen wat voor enorm verdienmodel hier eigenlijk inzit.

https://vizieroplinks.org/nikki-sterkenburg-linkse-kameleon
pi_199624080
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
inb4 ja maar antifa
Antifa is maar 1 clubje uiteindelijk een zeer agressief clubje wat terrorisme niet schuwt.

Maar je kan ook denken aan milieu activisten en dergelijke.
pi_199624086
Waar we extreemlinks negeren.

woensdag 26 mei 2021 @ 10:45:04 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199624116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Antifa is maar 1 clubje uiteindelijk een zeer agressief clubje wat terrorisme niet schuwt.

Maar je kan ook denken aan milieu activisten en dergelijke.
Ja, en noem eens het scala aan users dat die clubs op handen draagt als 'uitstekende clubs die bepaalde problemen feilloos blootleggen' en daarom nogal op de zenuwen werken van rechtse sneeuwvlokjes?

Dat is namelijk wel steeds een herhalend patroon. Enge rechtse club wordt besproken, users springen er meteen op om het over enge linkse clubs te hebben, pretenderen dat die enorme draagkracht hebben, terwijl alleen al op dit forum ze op een hand te tellen zijn. Laat staan dat ze continu in topics komen verklaren hoe 'uitstekend' ze zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:45:57 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199624131
Daarbij, als je volgens die club links bent als je D'66'er bent, geeft aan dat het vooral ook een loeidomme club is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')