abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2021 @ 17:46:01 #176
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199720211
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:38 schreef LauriLynne het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch heel moeilijk manoeuvreren met je benen? Je knieen richting je buik en dan het andere been er onder? Of lig je met je hoofd op de boog van de u zegmaar? Als het dat laatste is snap ik het.

https://images.app.goo.gl/nKFeqSTbXUkknJzdA

Ik zie steeds dit soort plaatjes, dan moet je toch het hele kussen meedraaien? Verwarring...

Ik ben met dit weer lekker een babydeken aan het naaien. Inmiddels is mn eerste bijna af.
Ik lig inderdaad met mijn hoofd op de boog. Dus de twee zijkussens van de u liggen daardoor 'los' naast me.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_199720361
Ik slaap nu ook alleen maar op mijn linkerzij ivm de adviezen. Maar vind dat wel moeilijk!
  woensdag 2 juni 2021 @ 18:23:39 #178
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_199720626
Is dat echt zo? Ik slaap eigenlijk alleen maar op rechts namelijk :') Wat kan er dan gebeuren?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_199721245
Ik slaap ook op rechts, op links lig ik gewoon echt niet lekker.
  woensdag 2 juni 2021 @ 19:48:23 #180
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199721492
quote:
Zwanger en slapen op je linkerzij
Begint je buik een flinke omvang te krijgen? Dan kan je het beste op je linkerzij slapen. In deze slaaphouding blijft je lichaam het beste doorbloed. Dat is het gezondst voor de placenta en voor je baby.

Wanneer je op je linkerzij slaapt, kantel je mogelijk je bekken. Heb je last van je bekken of rug? Dan kan dit minder prettig voor je zijn. Het is daarom slim om een kussen tussen je benen te leggen en je knieën gebogen te houden. Zo blijft je bekken recht als je op je linkerzij slaapt.

Op je buik slapen en zwanger
Op je buik slapen als je zwanger bent is een veilige slaaphouding voor jou en je kindje. Het is voor jou misschien niet zo prettig, maar voor je kindje kan het geen kwaad. Hij zit goed beschermd in je buik. Om hem heen zit vruchtwater dat hem beschermt. Hij heeft er dus geen last van als je op je buik ligt.

Zwanger en slapen op je rechterzij
Op je rechterzij slapen tijdens je zwangerschap is in principe veilig, maar kan in het derde trimester iets meer risico met zich meebrengen. Je baarmoeder en je baby zijn dan behoorlijk gegroeid. Hierdoor kunnen ze in bepaalde slaaphoudingen de aorta en de vena cava drukken. Dit zijn belangrijke aders in je lichaam waar veel bloed doorheen stroomt.

Worden deze aders een beetje dichtgedrukt? Dan stroomt er minder bloed doorheen. Als hierdoor te weinig bloed naar de placenta stroomt, kan dit in zeldzame gevallen voor problemen rondom de zwangerschap zorgen. Onderzoek laat zien dat de kans op problemen iets groter is als je op je rechterzij slaapt. Toch geven de onderzoekers aan dat je hier niet gelijk bezorgd om hoeft te zijn. De kans dat je kindje risico loopt is iets groter, maar nog steeds ontzettend klein: 0,4 procent.

Wanneer er minder bloed door je aders stroomt, kan dit je duizelig en misselijk maken. Word je ’s nachts wakker en voel je je niet zo lekker? Draai dan op je linkerzij. Zo voorkom je mogelijke risico’s al voordat je baby gevaar loopt.

Op je rug slapen en zwanger
Ook op je rug slapen als je zwanger bent is in principe veilig, maar kan wat meer risico met zich meebrengen. Brits onderzoek laat zien dat op je rug in slaap vallen in het derde trimester de kans op problemen rond de zwangerschap iets groter maakt. Maar ook hierover hoef je niet meteen bezorgd te zijn. De kans dat je baby gevaar loopt is nog steeds heel klein.

Als je weleens op je rug wakker wordt, kan je het beste op je linkerzij draaien en zo weer in slaap vallen. Deze slaaphouding is het veiligst als je zwanger bent.
Van 24baby
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:12:24 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199721725
Ik zou dat slapen op je linker zij niet forceren hoor, zeker als je er slechter van slaapt. Typisch iets om met je verloskundige te bespreken hoe nauw dat kijkt. Luisteren naar je lichaam is wat ik ook in dit geval doe: als het onprettig voelt, of de baby protesteert, dan ga ik anders liggen.

Ik word bijvoorbeeld best vaak wakker op mijn rug. Dat voelt onprettig, dus als ik wakker word dan draai ik op een zij. Geen idee of ik wakker wordt met of door dat onprettige gevoel maar ik maak me er niet druk om.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 2 juni 2021 @ 20:27:44 #182
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199721904
Hebben jullie 's avonds ook een twee keer zo dikke buik vergeleken met 's ochtends? Nou is het misschien wat overdreven, maar het voelt echt alsof ik veel te veel bij een all you can eat heb gegeten elke avond :')
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel woensdag 2 juni 2021 @ 20:34:20 #183
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199721991
Ik denk dat mijn buikspieren ‘s avonds denken “F*ck you, geen zin meer om de boel binnenboord te houden hoor!” ;)
Chick on a mission
pi_199722787
quote:
17s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hebben jullie 's avonds ook een twee keer zo dikke buik vergeleken met 's ochtends? Nou is het misschien wat overdreven, maar het voelt echt alsof ik veel te veel bij een all you can eat heb gegeten elke avond :')
Jep heb ik ook! Ook als ik niet veel heb gegeten. Ik heb t eens opgemeten, gewoon 3-4 cm extra omvang
pi_199722923
Jup buikspieren met een part-timefunctie ook hier.
  donderdag 3 juni 2021 @ 09:12:23 #186
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199727014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou dat slapen op je linker zij niet forceren hoor, zeker als je er slechter van slaapt. Typisch iets om met je verloskundige te bespreken hoe nauw dat kijkt. Luisteren naar je lichaam is wat ik ook in dit geval doe: als het onprettig voelt, of de baby protesteert, dan ga ik anders liggen.

Ik word bijvoorbeeld best vaak wakker op mijn rug. Dat voelt onprettig, dus als ik wakker word dan draai ik op een zij. Geen idee of ik wakker wordt met of door dat onprettige gevoel maar ik maak me er niet druk om.
Ja idd, je slaapt vaak al zo belabberd, helemaal tegen het einde van je zwangerschap, dan is elk tukkie op welke manier dan ook meegenomen ^O^ .
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 3 juni 2021 @ 09:15:38 #187
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199727043
Wat de buik betreft; zouden dat echt de buikspieren zijn? Het voelt meer alsof iemand gewoon gedurende de dag steeds lucht in mijn buik heeft lopen pompen. Voelt echt opgeblazen en op spanning. Ben in de avond ook winderiger dan overdag :')
|| justdiggit.org ||
  donderdag 3 juni 2021 @ 10:47:00 #188
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_199728035
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 20:12 schreef Lemijn het volgende:

Oke, dank je wel. Dan ga ik me er niet druk om maken.
Ik vertelde het aan mijn man en die zei dat ik 's nachts vaak op mijn rug lig, dus kennelijk draai ik toch als het niet goed ligt. (En dan snurk ik kennelijk ook, weet hij ook eens hoe het is >:) )
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_199728975
quote:
17s.gif Op donderdag 3 juni 2021 09:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wat de buik betreft; zouden dat echt de buikspieren zijn? Het voelt meer alsof iemand gewoon gedurende de dag steeds lucht in mijn buik heeft lopen pompen. Voelt echt opgeblazen en op spanning. Ben in de avond ook winderiger dan overdag :')
Ik werd de vorige zwangerschap lactose intolerant en dat gaf voor mij ook een enorm opgeblazen buik. Ik kon helemaal geen lactose meer hebben. Dit is gelukkig na de bevalling weggegaan en deze keer heb ik er geen last van. Wellicht eens in de gaten houden wanneer je het hebt en of je iets hebt gegeten wat het kan veroorzaken (check de verschillende fodmap categorieen).
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 3 juni 2021 @ 12:25:03 #190
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199729187
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:06 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik werd de vorige zwangerschap lactose intolerant en dat gaf voor mij ook een enorm opgeblazen buik. Ik kon helemaal geen lactose meer hebben. Dit is gelukkig na de bevalling weggegaan en deze keer heb ik er geen last van. Wellicht eens in de gaten houden wanneer je het hebt en of je iets hebt gegeten wat het kan veroorzaken (check de verschillende fodmap categorieen).
Goeie! Morgen ook weer controle bij de VK, zal het dan ook even benoemen.
|| justdiggit.org ||
pi_199744017
Weer een sticker bij verloskundige. Baarmoeder groeit zoals het moet en kindje ligt met hoofdje naar beneden. Verder alvast even stukje bevalling besproken. Thuis wanneer het goed vlot, anders naar ziekenhuis. Gebeurt dat laatste en word ik overgedragen blijft de verloskundige bij me in een soort doula-rol. Zodat ik een vast gezicht heb en mijn grenzen een beetje bewaakt worden.
pi_199747237
@Cygne: wat fijn dat de verloskundige dan bij je kan blijven! Hopelijk niet nodig en op het juiste moment ‘gewoon’ een soepel verlopende thuisbevalling.
pi_199767245
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:56 schreef Cygne het volgende:
Weer een sticker bij verloskundige. Baarmoeder groeit zoals het moet en kindje ligt met hoofdje naar beneden. Verder alvast even stukje bevalling besproken. Thuis wanneer het goed vlot, anders naar ziekenhuis. Gebeurt dat laatste en word ik overgedragen blijft de verloskundige bij me in een soort doula-rol. Zodat ik een vast gezicht heb en mijn grenzen een beetje bewaakt worden.
Ah wat super fijn dat ze dat doen voor je! Dat geeft vast wat rust.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199768371
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ah wat super fijn dat ze dat doen voor je! Dat geeft vast wat rust.
Ja heel!
Ik vertelde dat ik dat vorige keer zo gewaardeerd had en dat dat zo veilig had gevoeld. Begreep ze meteen. Was een waarnemer die ik niet kende dus dat is altijd even kijken of dat een match is.
pi_199778197
Fijn zeg, Cygne. Ik ben heel blij dat je nu zorgverleners om je heen hebt die zo goed luisteren naar jullie. 🥰 Hoe voel je je nu verder?

Topic is vrij rustig nu, haha. Ook weinig spannends te melden hier. Dametje was afgelopen week een paar dagen minder krachtig aan het bewegen (wel heel veel gelukkig, dat was volgens VK belangrijk), volgens mij had ze even weinig ruimte. Sinds vrijdag is het weer wat harder en krachtiger. Ze lijkt wel haar dag- en nachtritme omgegooid te hebben: veel overdag rommelen en 's nachts wat meer rustmomenten. Dat is hopelijk ook positief voor mijn nachtrust.
Vanavond weer naar de VK en dan ook gelijk bevalvoorlichting en zaken doorspreken.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:25:54 #196
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199778556
Cygne, wat fijn!

Hier ook niet veel noemenswaardige dingen. Volgende week 20 weken echo en daarna controle. Woensdag gesprek bij psychiater, maar eens aan de slag met wat ptss preventie. Vanavond een proefles zwangerschapszwemmen, daar kijk ik enorm naar uit.
  maandag 7 juni 2021 @ 09:13:23 #197
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199778993
Wat fijn dat zwangerschapszwemmen d-e! Ons zwembad heeft dat niet helaas. En ik ben mijn zwangerschapszwempak kwijt, voor de laatste paar weken een nieuwe kopen heb ik eigenlijk geen zin in dus gewoon banenzwemmen laat ik ook maar zitten.

Ik geniet van mijn verlof. Van niet meer hoeven haasten (met Jacob) en altijd 1 ding tegelijk kunnen doen en voor me uit staren beschouwen als zinvolle bezigheid.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 7 juni 2021 @ 09:18:51 #198
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_199779039
Zwemmen O+ Heb ik gisteren weer gedaan. Maar dan gewoon banen zwemmen. Heerlijk O+

Morgen de 20 weken echo. Vind het spannend, maar positief. Ik heb er vooral zin in O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 7 juni 2021 @ 09:29:10 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_199779132
Ik heb nog een zwangerschapsbadpak liggen geloof ik, met kek panterprintje van h&m maat L, stuur ik met liefde op naar iemand die het kan gebruiken :)
disclaimer
pi_199779364
12 weken onderweg inmiddels. Poep junior groeit als kool *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')