Ik lig inderdaad met mijn hoofd op de boog. Dus de twee zijkussens van de u liggen daardoor 'los' naast me.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:38 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Maar dan moet je toch heel moeilijk manoeuvreren met je benen? Je knieen richting je buik en dan het andere been er onder? Of lig je met je hoofd op de boog van de u zegmaar? Als het dat laatste is snap ik het.
https://images.app.goo.gl/nKFeqSTbXUkknJzdA
Ik zie steeds dit soort plaatjes, dan moet je toch het hele kussen meedraaien? Verwarring...
Ik ben met dit weer lekker een babydeken aan het naaien. Inmiddels is mn eerste bijna af.
Van 24babyquote:Zwanger en slapen op je linkerzij
Begint je buik een flinke omvang te krijgen? Dan kan je het beste op je linkerzij slapen. In deze slaaphouding blijft je lichaam het beste doorbloed. Dat is het gezondst voor de placenta en voor je baby.
Wanneer je op je linkerzij slaapt, kantel je mogelijk je bekken. Heb je last van je bekken of rug? Dan kan dit minder prettig voor je zijn. Het is daarom slim om een kussen tussen je benen te leggen en je knieën gebogen te houden. Zo blijft je bekken recht als je op je linkerzij slaapt.
Op je buik slapen en zwanger
Op je buik slapen als je zwanger bent is een veilige slaaphouding voor jou en je kindje. Het is voor jou misschien niet zo prettig, maar voor je kindje kan het geen kwaad. Hij zit goed beschermd in je buik. Om hem heen zit vruchtwater dat hem beschermt. Hij heeft er dus geen last van als je op je buik ligt.
Zwanger en slapen op je rechterzij
Op je rechterzij slapen tijdens je zwangerschap is in principe veilig, maar kan in het derde trimester iets meer risico met zich meebrengen. Je baarmoeder en je baby zijn dan behoorlijk gegroeid. Hierdoor kunnen ze in bepaalde slaaphoudingen de aorta en de vena cava drukken. Dit zijn belangrijke aders in je lichaam waar veel bloed doorheen stroomt.
Worden deze aders een beetje dichtgedrukt? Dan stroomt er minder bloed doorheen. Als hierdoor te weinig bloed naar de placenta stroomt, kan dit in zeldzame gevallen voor problemen rondom de zwangerschap zorgen. Onderzoek laat zien dat de kans op problemen iets groter is als je op je rechterzij slaapt. Toch geven de onderzoekers aan dat je hier niet gelijk bezorgd om hoeft te zijn. De kans dat je kindje risico loopt is iets groter, maar nog steeds ontzettend klein: 0,4 procent.
Wanneer er minder bloed door je aders stroomt, kan dit je duizelig en misselijk maken. Word je ’s nachts wakker en voel je je niet zo lekker? Draai dan op je linkerzij. Zo voorkom je mogelijke risico’s al voordat je baby gevaar loopt.
Op je rug slapen en zwanger
Ook op je rug slapen als je zwanger bent is in principe veilig, maar kan wat meer risico met zich meebrengen. Brits onderzoek laat zien dat op je rug in slaap vallen in het derde trimester de kans op problemen rond de zwangerschap iets groter maakt. Maar ook hierover hoef je niet meteen bezorgd te zijn. De kans dat je baby gevaar loopt is nog steeds heel klein.
Als je weleens op je rug wakker wordt, kan je het beste op je linkerzij draaien en zo weer in slaap vallen. Deze slaaphouding is het veiligst als je zwanger bent.
Jep heb ik ook! Ook als ik niet veel heb gegeten. Ik heb t eens opgemeten, gewoon 3-4 cm extra omvangquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hebben jullie 's avonds ook een twee keer zo dikke buik vergeleken met 's ochtends? Nou is het misschien wat overdreven, maar het voelt echt alsof ik veel te veel bij een all you can eat heb gegeten elke avond
Ja idd, je slaapt vaak al zo belabberd, helemaal tegen het einde van je zwangerschap, dan is elk tukkie op welke manier dan ook meegenomenquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou dat slapen op je linker zij niet forceren hoor, zeker als je er slechter van slaapt. Typisch iets om met je verloskundige te bespreken hoe nauw dat kijkt. Luisteren naar je lichaam is wat ik ook in dit geval doe: als het onprettig voelt, of de baby protesteert, dan ga ik anders liggen.
Ik word bijvoorbeeld best vaak wakker op mijn rug. Dat voelt onprettig, dus als ik wakker word dan draai ik op een zij. Geen idee of ik wakker wordt met of door dat onprettige gevoel maar ik maak me er niet druk om.
Oke, dank je wel. Dan ga ik me er niet druk om maken.quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou dat slapen op je linker zij niet forceren hoor, zeker als je er slechter van slaapt. Typisch iets om met je verloskundige te bespreken hoe nauw dat kijkt. Luisteren naar je lichaam is wat ik ook in dit geval doe: als het onprettig voelt, of de baby protesteert, dan ga ik anders liggen.
Ik word bijvoorbeeld best vaak wakker op mijn rug. Dat voelt onprettig, dus als ik wakker word dan draai ik op een zij. Geen idee of ik wakker wordt met of door dat onprettige gevoel maar ik maak me er niet druk om.
Ik werd de vorige zwangerschap lactose intolerant en dat gaf voor mij ook een enorm opgeblazen buik. Ik kon helemaal geen lactose meer hebben. Dit is gelukkig na de bevalling weggegaan en deze keer heb ik er geen last van. Wellicht eens in de gaten houden wanneer je het hebt en of je iets hebt gegeten wat het kan veroorzaken (check de verschillende fodmap categorieen).quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:15 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wat de buik betreft; zouden dat echt de buikspieren zijn? Het voelt meer alsof iemand gewoon gedurende de dag steeds lucht in mijn buik heeft lopen pompen. Voelt echt opgeblazen en op spanning. Ben in de avond ook winderiger dan overdag
Goeie! Morgen ook weer controle bij de VK, zal het dan ook even benoemen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:06 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik werd de vorige zwangerschap lactose intolerant en dat gaf voor mij ook een enorm opgeblazen buik. Ik kon helemaal geen lactose meer hebben. Dit is gelukkig na de bevalling weggegaan en deze keer heb ik er geen last van. Wellicht eens in de gaten houden wanneer je het hebt en of je iets hebt gegeten wat het kan veroorzaken (check de verschillende fodmap categorieen).
Ah wat super fijn dat ze dat doen voor je! Dat geeft vast wat rust.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 15:56 schreef Cygne het volgende:
Weer een sticker bij verloskundige. Baarmoeder groeit zoals het moet en kindje ligt met hoofdje naar beneden. Verder alvast even stukje bevalling besproken. Thuis wanneer het goed vlot, anders naar ziekenhuis. Gebeurt dat laatste en word ik overgedragen blijft de verloskundige bij me in een soort doula-rol. Zodat ik een vast gezicht heb en mijn grenzen een beetje bewaakt worden.
Ja heel!quote:Op zondag 6 juni 2021 13:24 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ah wat super fijn dat ze dat doen voor je! Dat geeft vast wat rust.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |