abonnement Unibet Coolblue
pi_199501523


Wat is mining?
Mining is genereren van (data) blocks. Als jouw pc als eerste een block "gevonden" heeft zal het zijn bevinding het netwerk rondsturen. Na verificatie van het netwerk word je hiervoor beloond met een reward. Deze reward hangt af van de coin die je mined.

Met de steeds hoger wordende difficulty is het niet onverstandig om in een pool te minen. Ander kan je namelijk erg lang bezig zijn om een block te vinden.

In een pool werk je in een groep samen om een block te vinden, waarbij de verdiende coins verdeeld worden onder de leden. Hierdoor heb je een stabiel inkomen van coins.

In dit topic gaan we er van uit dat je al weet wat cryptocurrency's zijn. Post hier al je bevindingen. Bijvoorbeeld wat is de beste value for money, welke tweaks gebruik je om het maximale uit je hardware te krijgen. Of show hier je mining rig.

Hoe moet ik minen?
Dit hangt af van de coin waarop je wil gaan minen. Minen op Bitcoin met je is sowieso achterhaald en zal nooit winstgevend zijn. Maar er zijn wel machines te koop (ASICS miners) waar het wel mee kan.

Minen op scrypt coins kun je wel met je PC doen. Dit kan op 2 manieren, met je CPU en GPU. Met je CPU minen is inmiddels ook al achterhaald en aan GPU mining hangen ook wat voorwaarden. Minen met Nvidia kaarten is mogelijk maar leveren niet de gewenste kracht, dus kom je op minen met AMD (ATI) kaarten. Onderin de OP staat een snelle beschrijving over hoe je kan gaan minen op scrypt coins.

Enkele populaire coins onder miners zijn: Bitcoin (BTC), Litecoin (LTC), Feathercoin (FTC) en Worldcoin (WDC).

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar sha256 coins (o.a. Bitcoin)?
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Wil je weten of jouw hardware geschikt is om te minen naar scrypt coins (o.a. Litecoin)?
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Op bovenstaande sites kun je een inschatting maken van de prestaties van je hardware. Dit kun je omrekenen naar een aantal coins per dag/week/maand, denk hierbij er aan dat vanwege schommelende prijzen en moeilijkheid het resultaat kan veranderen na verloopt van tijd. Uitrekenen kan bijvoorbeeld hier: http://www.coinwarz.com/cryptocurrency

Software gerelateerde zaken kunnen hier uiteraard ook besproken worden.

Scrypt mining guide voor dummies (AMD only):
Download cgminer 3.7.2 (of lager, vanaf deze versie ondersteunt cgminer geen GPU mining meer). In de hoofdmap maak je een text bestand en daar voeg je deze code in:

1
2
3
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer --script stratum+tcp://[POOL] -u [USER] -p [PASS]

Verander vervolgens startminer.txt in startminer.bat. Klik daar op en je bent klaar.

Vervolgens kun je hier je GPU nog opzoeken en de gesuggereerde instellingen gebruiken in je bat file. Deze kun je vinden onder de kop 'config' in de tabel.

Zorg dat je de goede drivers hebt!

Wat is het programma?
http://cryptocoincalendar.com

Met dank aan dimmak
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199501575
De OP is daarmee ook sterk verouderd, die heb ik 8 jaar geleden eens gemaakt. :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199502874
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:29 schreef dimmak het volgende:
De OP is daarmee ook sterk verouderd, die heb ik 8 jaar geleden eens gemaakt. :P
Hoe lang heb je gewacht om een nieuwe te openen?

Maar Fresh zei dat minen in geen enkele vorm meer rendabel is, ook niet op zonne-energie? Kan de berekening maar moeilijk rondkrijgen met saldering enzo. Kan me voorstellen dat het zonder saldering wel rendabel is.
pi_199503577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 12:54 schreef JDx het volgende:

[..]

Hoe lang heb je gewacht om een nieuwe te openen?

Maar Fresh zei dat minen in geen enkele vorm meer rendabel is, ook niet op zonne-energie? Kan de berekening maar moeilijk rondkrijgen met saldering enzo. Kan me voorstellen dat het zonder saldering wel rendabel is.
Op het moment dat ik stopte met minen was het ook niet meer rendabel. Maar als ik wel was gaan door minen en er geld achteraan had gebracht, waren mijn opbrengsten na verloop van tijd zelf genoeg waard geworden om winst te maken.

Heb je zonne-energie over en een PC staan met een dikke videokaart (of ASIC miner), dan is minen meteen rendabel. Heb je geen "gratis" stroom en je moet alles nog aanschaffen kun je het wel vergeten.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199503823
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 13:33 schreef dimmak het volgende:

[..]

Op het moment dat ik stopte met minen was het ook niet meer rendabel. Maar als ik wel was gaan door minen en er geld achteraan had gebracht, waren mijn opbrengsten na verloop van tijd zelf genoeg waard geworden om winst te maken.

Heb je zonne-energie over en een PC staan met een dikke videokaart (of ASIC miner), dan is minen meteen rendabel. Heb je geen "gratis" stroom en je moet alles nog aanschaffen kun je het wel vergeten.
Mine op dit moment op zonne-energie, maar goed zoals hier eerder besproken, wil ik wel een nieuwe videokaart (nu GTX980), aangezien ik onlangs ook een 4K scherm heb gekocht.

Zou mooi zijn als ik daarmee in ieder geval 50% van de kaart ofzo terug kan verdienen.

Heb alleen geen 1200 euro liggen.
pi_199514842
Waarom gaat het minen opeens tergend langzaam, niet alleen in geld, maar ook in BTC...
pi_199515811
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 08:35 schreef JDx het volgende:
Waarom gaat het minen opeens tergend langzaam, niet alleen in geld, maar ook in BTC...
Ben van de week pas begonnen ermee maar laatste dagen gaat het juist een stuk sneller bij mij.





Doe dit nu op een enkele 2070 super.
pi_199516276
Denk dat Nicehash een beetje brak is.

Wilde daar doorgaan tot de uitbetaling en dan naar een ander platform.
pi_199517080
Zijn er geen miningpools meer met coinswitch? Vroeger stuurde ik mijn miner naar Multipool.us en kreeg in BTC uitbetaald. De pool ging zelf over naar de meest profitable coin. Ging toen als een trein.

Edit:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=2759935.0
https://bitcointalk.org/index.php?topic=1751272.0
https://bitcointalk.org/index.php?topic=472510.0

[ Bericht 56% gewijzigd door dimmak op 20-05-2021 11:35:35 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199518348
Heb nog een oude pc staan waar ik nog wel 2 kaarten in zou willen steken. Wil alleen niet de huidige prijs betalen die ze overal vragen nu, zeker niet met de onzekerheid van ethereum 2.0 dat er aan zit te komen.

Heb wel nog een 4GB R9 290 liggen ergens maar daar kan je niet zo veel mee geloof ik. Ding vreet ook nog eens stroom.

Mijn 2070S doet nu 42.7 MH/s op 124W wat neerkomt op 345 KH/W.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sjemmert op 20-05-2021 12:50:30 ]
pi_199683239
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 09:59 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ben van de week pas begonnen ermee maar laatste dagen gaat het juist een stuk sneller bij mij.
Bitcoin's mining difficulty saw a notable decrease around Sunday midnight UTC time as the network's hash rate has dropped significantly even before China's bitcoin mining crackdown comment.

On-chain data shows the network's mining difficulty adjusted to 21.05 Trillion at block height 685,440, which is a 16% drop compared to its recent all-time-high recorded on May 13.

Die 13 mei was dus een ATH, voor mijn post had ik niet actief gemined.
pi_199685550
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 14:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Bitcoin's mining difficulty saw a notable decrease around Sunday midnight UTC time as the network's hash rate has dropped significantly even before China's bitcoin mining crackdown comment.

On-chain data shows the network's mining difficulty adjusted to 21.05 Trillion at block height 685,440, which is a 16% drop compared to its recent all-time-high recorded on May 13.

Die 13 mei was dus een ATH, voor mijn post had ik niet actief gemined.
Haha ja kan wel heb sindsdien ook niet meer zulke opbrengsten gezien.

Zit nu weer rond de 0.00100 en 0.00120 ETH per dag.
pi_200526385
Ik heb deze week een nieuwe videokaart aangeschaft, volgens mij wel op een mooi laagtepunt, want zie ze allemaal al niet meer te kopen die een prijsklasse hoger stijgen alweer.

Ik vraag me af hoe dat zit met de profitability, stel BTC gaat naar 60k, hark je dan ook 2x zo veel USD/dag binnen of gaat de mBTC/dag dan omlaag doordat meer mensen minen?
pi_200535948
Werkt echt goed tegenwoordig al die gespecificeerde topics op verschillende forums, als je hier iets vraagt praat niemand terug en als je iets vraagt in een centraler topic dan wordt het gewist zijnde offtopic.
pi_200536257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 20:23 schreef JDx het volgende:
Ik heb deze week een nieuwe videokaart aangeschaft, volgens mij wel op een mooi laagtepunt, want zie ze allemaal al niet meer te kopen die een prijsklasse hoger stijgen alweer.

Ik vraag me af hoe dat zit met de profitability, stel BTC gaat naar 60k, hark je dan ook 2x zo veel USD/dag binnen of gaat de mBTC/dag dan omlaag doordat meer mensen minen?
Waarschijnlijk het laatste, maar dat is natuurlijk nattevinger werk.

quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 10:50 schreef JDx het volgende:
Werkt echt goed tegenwoordig al die gespecificeerde topics op verschillende forums, als je hier iets vraagt praat niemand terug en als je iets vraagt in een centraler topic dan wordt het gewist zijnde offtopic.
Niet iedereen spendeert zijn weekend op een forum.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200536296
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:10 schreef dimmak het volgende:
[..]

Niet iedereen spendeert zijn weekend op een forum.
Man, er zitten maar 2 mensen in dit hele topic :9

*stopt volgen
pi_200538788
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 11:13 schreef JDx het volgende:

[..]

Man, er zitten maar 2 mensen in dit hele topic :9

*stopt volgen
Niet gek, met DCA Bitcoin heb je tegenwoordig beter rendement.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200859327
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 14:00 schreef dimmak het volgende:

[..]

Niet gek, met DCA Bitcoin heb je tegenwoordig beter rendement.
en wat als je toevallig met shitcoins een dik rendement heb gemaakt en een dik laptop hebt gehaald dus zowat gratis een mining laptop hebt? :@

Ben benieuwd of het dan nog steeds rendabel is :D

Ik heb deze:

https://www.msi.com/Laptop/GE76-Raider-10UX
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200859423
quote:
10s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

en wat als je toevallig met shitcoins een dik rendement heb gemaakt en een dik laptop hebt gehaald dus zowat gratis een mining laptop hebt? :@

Ben benieuwd of het dan nog steeds rendabel is :D

Ik heb deze:

https://www.msi.com/Laptop/GE76-Raider-10UX
https://www.betterhash.ne(...)bility-63128268.html

Hier zie je wat je ongeveer zou binnen trekken. Nog geen rekening gehouden met stroomkosten en de hashrate valt hier altijd wat onder (is ook afhankelijk wat je nog meer doet op je laptop). Let wel op dat je laptop 24/7 op volle toeren dan draait. Dit geeft veel warmte af, maar daar is je laptop ook niet op gebouwd.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_200862436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 11:36 schreef dimmak het volgende:

[..]

https://www.betterhash.ne(...)bility-63128268.html

Hier zie je wat je ongeveer zou binnen trekken. Nog geen rekening gehouden met stroomkosten en de hashrate valt hier altijd wat onder (is ook afhankelijk wat je nog meer doet op je laptop). Let wel op dat je laptop 24/7 op volle toeren dan draait. Dit geeft veel warmte af, maar daar is je laptop ook niet op gebouwd.
How profitable is mining with 11th Gen Intel(R) Core(TM) i9-11980HK @ 2.60GHz?

11th Gen Intel(R) Core(TM) i9-11980HK @ 2.60GHz can generate more than 14.16 USD monthly income with a 6523.44 H/s hashrate on the XMR - RandomX (XMRig) algorithm.
Algorithm Hashrate Monthly Income Monthly BTC Income Monthly USD Income
XMR - RandomX (XMRig) ≈ 6523.44 H/s ≈ 0.05055669 XMR ≈ 0.00030132 BTC ≈ 14.16 USD

niet eens 15 dollar :')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_211089116
Na bijna 10 jaar heb ik weer mining apparatuur thuis staan. Het gaat om een Bitmain S9 met verschillende mods (stillere fans, WiFi bridge en temp meter). Het is vooral hobbymatig en ik ga hem inzetten als heater, maar ook om negatieve energieprijzen en overschot op te vangen van PV panelen.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')