Met plasjes laat ik haar het wel een beetje oefenen, maar met poep doe ik het, vooral omdat haar armpjes nog niet lang genoeg zijn om effectief te vegenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wanneer leren kindjes zelf hun billen af te vegen?
U. wil het heel graag, vooral als hij nog op de wc zit
Zijn jullie daar al mee aan het oefenen?
Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisendquote:Op woensdag 9 juni 2021 16:25 schreef PKM het volgende:
Mooie specs @:littledrummergirl .Als je niet echt 160 cm bedoelt tenminste. Jammer van de ogentest, lag het aan de concentratie?
Oh eneehm 1.06m inderdaadquote:Op woensdag 9 juni 2021 17:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisendwaardoor ie na vijf minuten wel was afgehaakt en een beetje met dat ding zat te zwaaien.
De herkansing ging hier vlekkeloos, ik denk dat de benadering een groot verschil maakt inderdaad en dat hij beter wist wat de bedoeling was en er verder niks hoefde.quote:Op woensdag 9 juni 2021 17:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisendwaardoor ie na vijf minuten wel was afgehaakt en een beetje met dat ding zat te zwaaien.
Nog gefeliciteerd! En leuk je hier weer te zien!quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:40 schreef BobbyMcGee het volgende:
Enne.. hoi!
Mijn A. is twee jaarhet is een heerlijk jongetje. Laat het heel duidelijk (oorverdovend vaak...) merken als hij iets niet prettig vindt. Vanochtend bij het brengen naar de opvang waren we wat laat. Hij mocht dus direct buiten spelen - anders dan normaal. Daar was meneer het níet mee eens.. hij zette het op een brullen. Loop ik weer met hem richting de deur, vraag ik 'wil je naar binnen, naar [naam leidster toe]?' is hij stil en zegt droog 'oké'.
Ik vind dit zo'n leuke leeftijd. Hij is zo gezellig en grappig. En er hoeft nog zo weinig.. hij mag op eigen tempo zich ontwikkelen en we kunnen gewoon aansluiten bij zijn interesse. Wat dat betreft lijkt de schoolperiode (aan het andere uiterste van dit topic) me een stuk complexer, met alle verwachtingen waar ze dan aan moeten voldoen.
@:Rebubbled: ik moest nog aan jouw situatie met je schoonouders denken. Hier waren mijn ouders een paar dagen rond A's verjaardag. Met name mijn vader dacht telkens dat het een goed idee zou zijn om A vast te pakken als hij 'nee' zei of wegliep. Pas als hij het op een huilen zette liet hij hem dan met tegenzin los. Echt heel vervelend. Je krijgt dan het idee dat je je kind moet beschermen tegen opa en ik vertrouwde hem ook niet alleen met A. Ik of mijn man hebben meerdere keren moeten ingrijpen en ik heb uitgebreid geprobeerd uit te leggen waarom het niet oké is én dat het averechts werkt omdat A alleen maar wantrouwender wordt. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter en kwam er ook weer meer toenadering tussen A en opa.
Iets wat ik wel fijn vind, want ondanks dit gedrag weet ik dat mijn vader echt een heel leuke en lieve opa kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bas is een heerlijke kletskous. Gek op auto's, dieren, buiten spelen, fietsen, knutselen en smerig worden. Afgelopen weekend deel 1 van de verjaardagsfeestjes gevierd, hij is vooral erg blij met de kassa van fisher price. We zitten lekker in een slaapregressieperiode, vooral 's avonds maakt hij het bont met niet willen slapen momenteel. Ach, ook dat komt wel weer goed
![]()
Succes!quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh kapitein (die nog lang niet zindelijk is) wilde net ineens in een onderbroek naar bed. Dus we gaan m sowieso even wakker maken voor we zelf gaan slapen en dan gaan we het zien (maar ik verwacht dat het misgaat dus er ligt vast een schoon setje beddengoed voor t grijpensorry kind). Maar ach
eens moet de eerste keer zijn
Ze moest idd een rondje tekenen op papier en een bouwsel van 3 blokjes nabouwen...quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef Donna het volgende:
Zou dat wel goed zijn @:Nolita ?
Mijn dochter is nog geen 3j9m dus ik heb geen idee hoe die afspraak gaat, maar haar laatste afspraak ergens in de herfst van vorig jaar (2.5 ongeveer?) was met de vormenstoof en een lijn trekken op papier bijv.
Goeie!quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Succes!
Tip van flip; maak het bedje dubbel op (waterdichte molton, hoeslaken, waterdichte molton, hoeslaken). Bij een nat bed trek je dan de bovenste laag eraf en klaar is Kees.
Wij kregen ook de vormenstoof en een stapeltje blokjes, kapitein was niet onder de indruk en vond dat ik die dingen maar moest doenquote:Op donderdag 10 juni 2021 20:18 schreef Nolita het volgende:
Welkom nieuwe peuters!![]()
Wij hadden vorige week overigens ook de 3j9m afspraak op het cb en ik vond m een beetje vreemd. In die zin, dat ze volgens mij allemaal opdrachtjes moest doen voor een net 3-jarige ofzo? Vooral toen ze begon met de vormenstoof moest ik al grinniken, want mijn baby krijgt al een rondje door een gaatje..![]()
Meer van jullie die dat gevoel hadden?
En we kregen een intakeformulier van school met 5 pagina’s aan ja/nee vragen...per thema ruimte voor een beetje toelichting en 1 open vraag. Werd er een beetje kriegel van toen ik er doorheen scrolde. Ik ga er maar vanuit dat de lijst de basis van het intakegesprek vormt, zodat je iets kunt toelichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |