abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199776074
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wanneer leren kindjes zelf hun billen af te vegen?
U. wil het heel graag, vooral als hij nog op de wc zit :+
Zijn jullie daar al mee aan het oefenen?
Met plasjes laat ik haar het wel een beetje oefenen, maar met poep doe ik het, vooral omdat haar armpjes nog niet lang genoeg zijn om effectief te vegen :')

Het gaat hier momenteel heel goed met zindelijkheid, ze heeft afgelopen nacht voor het eerst zonder luier geslapen en was vanochtend droog, dus heeft ze vandaag weer alleen een oefenbroekje aangehad en daar had ze een heel minimaal veegje poep in gedaan maar de rest dus op de wc _O_ We moeten haar altijd met rust laten als ze op de wc zit en het gegiechel om de scheetjes en poepjes is zo grappig _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199776138
Nou, wat rebubbled zegt, over 3 maanden zit ze op school ( :o ) en dan kan ze de juf niet meer roepen om dat te doen.
Ook maar eens mee aan de slag gaan en ik ga er eigenlijk vanuit dat ze dit op de opvang ook wel stimuleren bij de bijna 4 jarigen.
pi_199779184
B poepte gewoon de hele eerste periode niet op school. :D
Afvegen kunnen ze passen als de armpjes lang genoeg zijn, Juul redt dat iig niet.

Wij werden vanochtend wakker van wat geluid in de badkamer, 06:00, geschuif, gestommel. Was Juul uit bed gegaan, luier uitgedaan en op het potje gaan zitten. O+ Wat een held ook. B is 7 en gaat pas sinds een half jaar 's ochtends naar de wc. Die durfde niet in een donker huis met ons slapend.
Ik geloof dat ze heeft besloten dat zindelijk worden op de agenda staat. Ze plast zelden meer in haar luier, ze houdt het op tot we haar op het potje zetten. Volgende stap: zeggen als ze moet plassen of dan op het potje gaan zitten. Vanochtend was een goede start.
  Moderator maandag 7 juni 2021 @ 21:51:58 #129
447051 crew  Peejtur
pi_199789118
Ik zou het wel handig vinden als hier in de OP ook een overzicht zou komen van hoe oud de peuters zijn hier. Van mensen die erop willen natuurlijk.

Handig om beetje te vergelijken wanneer wij sommige dingen kunnen verwachten ongeveer.
pi_199790251
Slaap lekker! (Ook al was dit een goedemorgen...)

pi_199790264
Wij hadden een typisch peutermomentje van het weekend...

Dachten dat ze niet bij dat potje zinkolie kon.. JAWEL. *)

Het hobbelpaard staat trouwens bij de commode om doekjes te pakken, om het zelf op te ruimen. Je ziet wat het resultaat was. :9
pi_199804737
Ha NJ, dat is een mooie voor in het fotoboek O+ Goed ingesmeerd zeg! :D
pi_199804839
Enne.. hoi! *O*

Mijn A. is twee jaar *O* het is een heerlijk jongetje. Laat het heel duidelijk (oorverdovend vaak...) merken als hij iets niet prettig vindt. Vanochtend bij het brengen naar de opvang waren we wat laat. Hij mocht dus direct buiten spelen - anders dan normaal. Daar was meneer het níet mee eens.. hij zette het op een brullen. Loop ik weer met hem richting de deur, vraag ik 'wil je naar binnen, naar [naam leidster toe]?' is hij stil en zegt droog 'oké'.

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd. Hij is zo gezellig en grappig. En er hoeft nog zo weinig.. hij mag op eigen tempo zich ontwikkelen en we kunnen gewoon aansluiten bij zijn interesse. Wat dat betreft lijkt de schoolperiode (aan het andere uiterste van dit topic) me een stuk complexer, met alle verwachtingen waar ze dan aan moeten voldoen.

@Rebubbled: ik moest nog aan jouw situatie met je schoonouders denken. Hier waren mijn ouders een paar dagen rond A's verjaardag. Met name mijn vader dacht telkens dat het een goed idee zou zijn om A vast te pakken als hij 'nee' zei of wegliep. Pas als hij het op een huilen zette liet hij hem dan met tegenzin los. Echt heel vervelend. Je krijgt dan het idee dat je je kind moet beschermen tegen opa en ik vertrouwde hem ook niet alleen met A. Ik of mijn man hebben meerdere keren moeten ingrijpen en ik heb uitgebreid geprobeerd uit te leggen waarom het niet oké is én dat het averechts werkt omdat A alleen maar wantrouwender wordt. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter en kwam er ook weer meer toenadering tussen A en opa.
Iets wat ik wel fijn vind, want ondanks dit gedrag weet ik dat mijn vader echt een heel leuke en lieve opa kan zijn.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:52:17 #134
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199806546
Bij het cb geweest, geprikt, gefaald op de ogentest (binnenkort nog n poging doen). Specs, 16 kg bij 1.6m *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199808031
Mooie specs @littledrummergirl . *O* Als je niet echt 160 cm bedoelt tenminste. Jammer van de ogentest, lag het aan de concentratie?

Welkom @BobbyMcGee w/

Banaan is nog steeds gelukkig met het zwembad. Tussendoor is het soms echt een pittige peuter. Vooral de baby moet het soms zonder reden ontgelden. :%
Maar hij vindt weer iets vaker een rustmomentje zoals in de zandbak spelen. Daar kan hij ineens zo een half uurtje bezig zijn. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 9 juni 2021 @ 17:06:51 #136
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199808468
quote:
3s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:25 schreef PKM het volgende:
Mooie specs @:littledrummergirl . *O* Als je niet echt 160 cm bedoelt tenminste. Jammer van de ogentest, lag het aan de concentratie?

Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisend :') waardoor ie na vijf minuten wel was afgehaakt en een beetje met dat ding zat te zwaaien.
  woensdag 9 juni 2021 @ 17:07:24 #137
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199808476
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 17:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisend :') waardoor ie na vijf minuten wel was afgehaakt en een beetje met dat ding zat te zwaaien.
Oh eneehm 1.06m inderdaad :')
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:30:10 #138
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199810580
Oh kapitein (die nog lang niet zindelijk is) wilde net ineens in een onderbroek naar bed. Dus we gaan m sowieso even wakker maken voor we zelf gaan slapen en dan gaan we het zien (maar ik verwacht dat het misgaat dus er ligt vast een schoon setje beddengoed voor t grijpen :@ sorry kind). Maar ach *O* eens moet de eerste keer zijn
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:38:09 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199810700
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 17:06 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

De herkansing ging hier vlekkeloos, ik denk dat de benadering een groot verschil maakt inderdaad en dat hij beter wist wat de bedoeling was en er verder niks hoefde.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199811235
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:40 schreef BobbyMcGee het volgende:
Enne.. hoi! *O*

Mijn A. is twee jaar *O* het is een heerlijk jongetje. Laat het heel duidelijk (oorverdovend vaak...) merken als hij iets niet prettig vindt. Vanochtend bij het brengen naar de opvang waren we wat laat. Hij mocht dus direct buiten spelen - anders dan normaal. Daar was meneer het níet mee eens.. hij zette het op een brullen. Loop ik weer met hem richting de deur, vraag ik 'wil je naar binnen, naar [naam leidster toe]?' is hij stil en zegt droog 'oké'.

Ik vind dit zo'n leuke leeftijd. Hij is zo gezellig en grappig. En er hoeft nog zo weinig.. hij mag op eigen tempo zich ontwikkelen en we kunnen gewoon aansluiten bij zijn interesse. Wat dat betreft lijkt de schoolperiode (aan het andere uiterste van dit topic) me een stuk complexer, met alle verwachtingen waar ze dan aan moeten voldoen.

@:Rebubbled: ik moest nog aan jouw situatie met je schoonouders denken. Hier waren mijn ouders een paar dagen rond A's verjaardag. Met name mijn vader dacht telkens dat het een goed idee zou zijn om A vast te pakken als hij 'nee' zei of wegliep. Pas als hij het op een huilen zette liet hij hem dan met tegenzin los. Echt heel vervelend. Je krijgt dan het idee dat je je kind moet beschermen tegen opa en ik vertrouwde hem ook niet alleen met A. Ik of mijn man hebben meerdere keren moeten ingrijpen en ik heb uitgebreid geprobeerd uit te leggen waarom het niet oké is én dat het averechts werkt omdat A alleen maar wantrouwender wordt. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter en kwam er ook weer meer toenadering tussen A en opa.
Iets wat ik wel fijn vind, want ondanks dit gedrag weet ik dat mijn vader echt een heel leuke en lieve opa kan zijn.
Nog gefeliciteerd! En leuk je hier weer te zien! *)
pi_199818360
Hoi, ik heb een peuter *O* die nu lekker in bed ligt voor een middagslaapje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bas is een heerlijke kletskous. Gek op auto's, dieren, buiten spelen, fietsen, knutselen en smerig worden :P. Afgelopen weekend deel 1 van de verjaardagsfeestjes gevierd, hij is vooral erg blij met de kassa van fisher price. We zitten lekker in een slaapregressieperiode, vooral 's avonds maakt hij het bont met niet willen slapen momenteel. Ach, ook dat komt wel weer goed c_/
  donderdag 10 juni 2021 @ 14:57:30 #142
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199818877
Gefeliciteerd Bobby en d-e!
pi_199822706
Welkom nieuwe peuters! *O*

Wij hadden vorige week overigens ook de 3j9m afspraak op het cb en ik vond m een beetje vreemd. In die zin, dat ze volgens mij allemaal opdrachtjes moest doen voor een net 3-jarige ofzo? Vooral toen ze begon met de vormenstoof moest ik al grinniken, want mijn baby krijgt al een rondje door een gaatje.. :?
Meer van jullie die dat gevoel hadden?

En we kregen een intakeformulier van school met 5 pagina’s aan ja/nee vragen...per thema ruimte voor een beetje toelichting en 1 open vraag. Werd er een beetje kriegel van toen ik er doorheen scrolde. Ik ga er maar vanuit dat de lijst de basis van het intakegesprek vormt, zodat je iets kunt toelichten.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 20:38:47 #144
382129 crew  Donna
pi_199823046
Zou dat wel goed zijn @Nolita ?

Mijn dochter is nog geen 3j9m dus ik heb geen idee hoe die afspraak gaat, maar haar laatste afspraak ergens in de herfst van vorig jaar (2.5 ongeveer?) was met de vormenstoof en een lijn trekken op papier bijv.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 20:39:31 #145
382129 crew  Donna
pi_199823057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh kapitein (die nog lang niet zindelijk is) wilde net ineens in een onderbroek naar bed. Dus we gaan m sowieso even wakker maken voor we zelf gaan slapen en dan gaan we het zien (maar ik verwacht dat het misgaat dus er ligt vast een schoon setje beddengoed voor t grijpen :@ sorry kind). Maar ach *O* eens moet de eerste keer zijn
Succes!

Tip van flip; maak het bedje dubbel op (waterdichte molton, hoeslaken, waterdichte molton, hoeslaken). Bij een nat bed trek je dan de bovenste laag eraf en klaar is Kees.
pi_199823139
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef Donna het volgende:
Zou dat wel goed zijn @:Nolita ?

Mijn dochter is nog geen 3j9m dus ik heb geen idee hoe die afspraak gaat, maar haar laatste afspraak ergens in de herfst van vorig jaar (2.5 ongeveer?) was met de vormenstoof en een lijn trekken op papier bijv.
Ze moest idd een rondje tekenen op papier en een bouwsel van 3 blokjes nabouwen...
Maar wel de ogentest en vaccinatie gekregen dus ik neem aan dat ze in de gaten had dat het om een bijna 4-jarige ging. :D

Onze laatste keer was met 2j2m ik kan me niet meer herinneren wat ze toen allemaal moest doen..
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:46:35 #147
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199823175
Wij kregen ook die vormenstoof bij de afspraak voor 3 jr 9 mnd. Beetje maf inderdaad maar ja, wat maakt het uit. Het ging vlekkeloos, Jacob blij. Ze vroeg hem ook om een rondje te tekenen en dat weigerde hij, en dat maakte ook niet uit. Het zijn toch dingen om een beetje in te schatten of ze op schema lopen qua fijne en grove motoriek volgens mij, omdat evt nog bij te sturen voor start basisschool. Ik ben gemiddeld echt wel kritisch maar dit soort dingen laat ik gewoon gebeuren. Als ze conclusies trekken waar ik het niet mee eens ben kan ik dat altijd nog melden.

edit: oh ja, dat nabouwen! verpleegkundige: ik heb een brug gemaakt. Jacob: oh, ik ga een huis maken, dat lijkt me ook wel leuk :D .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199823192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:39 schreef Donna het volgende:

[..]

Succes!

Tip van flip; maak het bedje dubbel op (waterdichte molton, hoeslaken, waterdichte molton, hoeslaken). Bij een nat bed trek je dan de bovenste laag eraf en klaar is Kees.
Goeie!

Hij is droog gebleven, maar wilde in de ochtend niet meteen plassen, werd daar boos om en piste alsnog op de vloer 8)7

En vanavond vond ie dat het dus niet gelukt was en wilde hij niet nog een keer :') terwijl ik uitgebreid heb gecomplimenteerd ect dat het allemaal zo knap was, maar hij was niet te overtuigen. Ach komt wel weer ^O^
pi_199823226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:18 schreef Nolita het volgende:
Welkom nieuwe peuters! *O*

Wij hadden vorige week overigens ook de 3j9m afspraak op het cb en ik vond m een beetje vreemd. In die zin, dat ze volgens mij allemaal opdrachtjes moest doen voor een net 3-jarige ofzo? Vooral toen ze begon met de vormenstoof moest ik al grinniken, want mijn baby krijgt al een rondje door een gaatje.. :?
Meer van jullie die dat gevoel hadden?

En we kregen een intakeformulier van school met 5 pagina’s aan ja/nee vragen...per thema ruimte voor een beetje toelichting en 1 open vraag. Werd er een beetje kriegel van toen ik er doorheen scrolde. Ik ga er maar vanuit dat de lijst de basis van het intakegesprek vormt, zodat je iets kunt toelichten.
Wij kregen ook de vormenstoof en een stapeltje blokjes, kapitein was niet onder de indruk en vond dat ik die dingen maar moest doen _O- ondertussen kletste hij over waarom een auto een accu heeft en dat een elektrische auto een stekker heeft en geen benzine _O-
pi_199823349
Heerlijk die Jacob en kapitein! _O-
En ik laat dit ook gebeuren, maar het viel me op dat ik het niet echt bij de leeftijd vond aansluiten.

Ik heb wel een opmerking gemaakt over dat ze elk bezoek vragen of ze naar de opvang gaat. :@

Ldg, dat komt vanzelf weer idd. Misschien morgen al!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')