abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199682177
Strandfoto's, daar kan ik wel bij meedoen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 20:11:27 #77
447051 crew  Peejtur
pi_199687099
Zo wat is het frustrerend dat de kleine bij oma echt altijd gelijk slaapt. Of ik er nou bij ben of niet. Is ze hier thuis is het al-tijd drama.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Peejtur op 30-05-2021 21:00:15 ]
pi_199687816
Dat is ook frustrerend, @Peejtur

Welpje doet het nogal wisselend qua slapen op het moment. Meestal kan hij het zonder dutje overdag af, maar soms (zoals gisteren) is hij 's ochtends erg vroeg wakker en dan kukelt hij in de middag spontaan in slaap. Heel schattig, ware het niet dat het in de avond dan drama is. }:|

Vanavond vreesde ik ook even voor drama, want hij kreeg een slaapzak zonder mouwen aan en daar was hij het níet mee eens. Dus hij wilde geen boekje en niet drinken. En toen viel hij gewoon op mijn schoot in slaap! Dat is ongeveer voor het eerst dat hij bij mij 's avonds zonder borstvoeding in slaap is gevallen.

Misschien kan ik de borstvoeding dan toch echt af gaan bouwen... Zou mooi zijn, want mijn laatste voedingsbeha begint het te begeven en ik ga nu geen nieuwe meer kopen natuurlijk.

Oeps, lang verhaal. Plaatje bij het praatje dan maar!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 mei 2021 @ 21:58:45 #79
221912 minilot
Nancy boy
pi_199688655
Heerlijk om al die groeiende wezentjes hier te zien! _O_ O+

Hier mijnes, met z'n geliefde Lego:
SPOILER
Verder de afgelopen anderhalve week vooral een hoop onscherpe foto's van door de Efteling stuiteren: sinds ze weer open zijn, zijn we al drie keer geweest! :D

@lunapuella Heb je zin om af te bouwen, ja? Ik voed Günther al maanden niet meer in slaap 's avonds (middagdutjes doet -ie al een hele tijd niet meer) maar verder komt het er toch nog steeds één, twee of drie keer per etmaal van dat -ie bij me drinkt. Bijna drieënhalf is de knakker nu. Zou -ie ermee stoppen voordat -ie naar de middelbare school gaat? Ik begin het te betwijfelen |:)
En kijk dat Welpje zoet zijn met z'n auto's! Mooie lange haartjes ook O+ Dude hier wil steeds naar de kapper }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 30-05-2021 22:28:15 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 30 mei 2021 @ 22:04:36 #80
221912 minilot
Nancy boy
pi_199688718
Ah @LadyS, die strandfoto - om op te vreten! *;
pi_199689232
@minilot Welpje drinkt juist alleen nog bij het naar bed gaan 's avonds en soms bij het wakker worden 's ochtends. En ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee ja - hij hapt niet altijd heel goed meer dus het doet soms ook gewoon pijn. Hoewel ik het vast ook ga missen. Dubbel gevoel. Maar hij krijgt nu al langer dan zijn broer kreeg, en dat was ook al langer dan ik gepland had.
pi_199689324
@lunapuella knap dat je het al zo lang hebt gedaan. Als je echt wilt stoppen dan hoop ik dat dit het begin is van het eind. :)

Banaan drinkt nog bij wakker worden en naar bed gaan en soms eens tussendoor. Als hij die tussendoor voeding laat vallen wil ik ook weleens fantaseren of hij ermee gaat stoppen. Het blijft altijd bij een fantasie. :D

Vandaag heb ik het wel even gehad over het melk drinken in de tuin. Of hij niet luidkeels wil zeggen "ik wil meeeelk." Ik hoorde de buren namelijk best stil worden. :@
Mijn verzoek is dat hij het gebaar maakt of even op de borst klopt zoals hij vroeger deed.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199689783
Wij hebben sinds dit weekend een ingegraven trampoline in de tuin. Er zijn al heel wat uurtjes gesprongen!
De rest van de tuin is nog een grote zandbak, maar ook dat is feest voor de heren. Elke dag zo zwart als een tor haha, gelukkig vinden ze douchen niet meer eng.

Praten gaat steeds beter! Vincent praat inmiddels 3 woord zinnetjes, Jeremy 2 maar 3 begint wel te komen. Ondanks dat het pittig is om de hele dag in goede banen te leiden is het ook echt genieten momenteel.
pi_199693403
Wat leuk aapie een trampoline!

En wat een leuke foto's, vooral op het strand!
Wij hebben een soort van een strand aan huis. We hebben sinds kort een grote zandtafel in de achtertuin tot groot plezier van B en Juul. Overal vind ik nu uiteraard zand. Dat wisten we wel want we hebben eerder een zandbak gehad toen B wat kleiner was, maar echt OVERAL zand. (leve de stofzuiger)

Wij proberen Juul zover te krijgen om niet elke ochtend om 06:30 aan ons bed te staan. Ze doet dan namelijk met zoveel lawaai dat B er ook wakker van wordt. En dat is voor niemand leuk, die jongen doet het erg slecht op slaaptekort.
Dus nu moet ze eerst 'roepen' wat ze netjes deed vanochtend om vervolgens in ENORM HARD HUILEN uit te barsten toen we meldden dat het nog te vroeg was (06:15....). Dus B ook wakker, gelukkig viel ie weer in slaap daarna.

Juul slaapt overigens nog 's middags, maximaal 1,5 uur anders is het 's avonds drama.
pi_199694212
Aah leuke foto's allemaal! O+

Mayra slaapt eindelijk door. Ze slaapt rond 19 uur en slaapt inmiddels door tot 06:45 uur. Ze wordt dus wel iets eerder wakker dan als ze bij ons in bed ligt, maar dat compenseert wel het tussendoor wakker worden :P

Helaas heeft 1 van de leidsters corona, dus ze moet nu 10 dagen in quarantaine (of 5 dagen als we laten testen). Het scheelt dat ik geen drukke planning heb deze week en dat het zonnetje schijnt. Dan maar lekker werken in de tuin. Zat ook te denken om zo'n plastic schelp te vullen met zand en daar kindje in loslaten :P
pi_199694246
Wat voor slofjes doen jullie kindjes trouwens aan bij de opvang in de zomer?

De kindjes mogen niet in hun schoenen het lokaal in. Mayra draagt nu sandalen, maar vind haar laten lopen op blote voeten niet zo fijn. Ik zat te denken aan crocs, is dat wat? En kan dat met blote voeten? Ik heb echt geen idee :')
pi_199694270
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:45 schreef CaVaBien het volgende:
Wat voor slofjes doen jullie kindjes trouwens aan bij de opvang in de zomer?

De kindjes mogen niet in hun schoenen het lokaal in. Mayra draagt nu sandalen, maar vind haar laten lopen op blote voeten niet zo fijn. Ik zat te denken aan crocs, is dat wat? En kan dat met blote voeten? Ik heb echt geen idee :')
Juul heeft geen slofjes voor de opvang en ze loopt zelf het allerliefste op blote voeten dus blote voeten.
Waarom wil je haar niet op blote voeten laten lopen?
pi_199694337
Wij mogen Juul tegenwoordig niet meer aankleden....B doeeeeeeeeeen!

SPOILER
En hij krijgt meer voor elkaar dan wij, hij zegt ook als ze haar luier uittrekt 's ochtends 'Wel even op het potje he Juul.' en dat doet ze dan braaf. Als wij hetzelfde zeggen reageert ze met 'NEEEEEEEEEEEEE'
  maandag 31 mei 2021 @ 13:57:14 #89
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199694395
Jacob trekt op de creche altijd zijn schoenen (of meestal laarzen) uit en gaat verder op sokken. Kan prima toch? Sloffen lijkt me vooral warm nu. Anders zou ik van die antislipsokken zoeken, dat is ook relatief makkelijk.

Primeur voor 2021: ik heb Jacob net van top tot teen ingesmeerd met zonnebrand, hij ging met oma aan een plas spelen. Eindelijk lekker weer _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199694808
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:48 schreef exode het volgende:

[..]

Juul heeft geen slofjes voor de opvang en ze loopt zelf het allerliefste op blote voeten dus blote voeten.
Waarom wil je haar niet op blote voeten laten lopen?
Ik vind de opvang niet schoon genoeg en daarnaast ben ik ook bang dat er iets op haar voet valt, zoals bijvoorbeeld een schaar tijdens het knutselen. Ik vind sloffen als een beetje bescherming wel fijn.
pi_199694872
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 14:29 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Ik vind de opvang niet schoon genoeg en daarnaast ben ik ook bang dat er iets op haar voet valt, zoals bijvoorbeeld een schaar tijdens het knutselen. Ik vind sloffen als een beetje bescherming wel fijn.
Ah ok, ik heb 2 kinderen die als ze niet buiten lopen (tuin telt niet) altijd op blote voeten lopen. Zodra we de poort door zijn, trekt Juul haar schoenen en sokken al uit.
Ik loop zelf ook erg graag op blote voeten dus ik snap ze wel.

Enige nadeel: elke dag voeten wassen.
pi_199695461
Hier ook geen sokken of schoenen. Lily is echt allergisch voor dingen aan haar voeten. Die loopt overal behalve op straat zonder schoenen of sokken. Het is ook beter voor de ontwikkeling van de voet om er niets aan te hebben, dus haar drang komt vast daar vandaan.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199695705
Hier op de psz ook gewoon op sokken als ze binnen zijn.

Project "Simon onder een deken laten slapen" is gister gestart. Hij sliep nog in een (nog net passende) winterslaapzak en dat kan met dit weer echt niet meer. Op zijn kamer is het nu 22 graden.
Dus gister gedurende de dag al een paar keer voorbereid, dat hij niet meer in de winterslaapzak kon en er verder geen slaapzakken meer waren en dat ie dus onder een deken moest slapen. Vond ie geen probleem.

Bij het naar bed brengen heel kort even gedoe, want hij wilde toch niet onder de deken. Maar uiteindelijk ging het toch vlotter dan verwacht, tot ie vannacht om 1 uur moest plassen. Toen wilde hij zijn bed niet meer in en zijn we van 1 tot 4 uur 's nachts bezig geweest met hem :( :( :( :( :(

Hij trok alle registers open: plassen, poepen, nog een keer plassen, nog even knuffelen, onder de deken was te koud, onder de deken was te warm, hij wilde bij ons in bed slapen, zijn lichtbeertje ging uit (KRIJSEN!!!!), het duurde hem te lang voor het ochtend was en heel veel huilen enz. enz. enz.

Pfffff, dat was wel weer echt een kutnacht. Gelukkig heb ik deze week nog vakantie. Vanavond maar weer kijken hoe het gaat.
  maandag 31 mei 2021 @ 19:01:41 #94
221912 minilot
Nancy boy
pi_199697749
Voor de stats: Günther loopt thuis binnen en buiten in de tuin (wat momenteel zo'n beetje van 's morgens vroeg tot avondbedtijd is) ook altijd op blote voeten. Op de peuterspeelzaal is het de bedoeling dat ze hun schoenen gewoon aanhouden, vermoedelijk vooral omdat ze bij droog weer om de haverklap naar buiten gaan en de juffen geen zin hebben in steeds al die schoenen aan en uit :)
pi_199697979
Juul loopt bij de opvang op laarzen of sandalen buiten (of blote voeten) en die kan ze zelf aan en uit doen. Niet omdat wij dat haar geleerd hebben maar omdat wij een dame 'ZELLUF DOEN' hebben.

Ze kwam vandaag zo ontzettend vies terug van de opvang, heerlijk. Ze zitten aan een recreatieplas in het bos. Echt elke mm van haar lichaam zat onder het zand, modder en nog meer. Haar haren zaten alle kanten op. Doodmoe ook. Dus die heeft net in bad geweekt.
pi_199697990
Leuk Lego setje Mini! Kan die ook echt mee in bad of bak water? Blijft ie op de bodem?
pi_199699092
Hier blijven de schoenen bij de speelzaal en opvang aan, ik denk met de reden die mini ook geeft. Hele dag naar buiten met tig peuters en dan schoenen aan moeten doen is geen pretje :D

Ik weet niet hoe vies Mijm was van de opvang (meestal vies), want toen ik thuis kwam hadden de mannen al in het zwembad gelegen. Gisterochtend was het 15 graden, nu 23 door het ingenieuze solardak op ons speelhuisje :P
Ik ga nu even onder de overkapping een lesje sporten (daar hangt sinds dit weekend een tv :@ ) en dan koel ik ook even in het bad *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 31 mei 2021 @ 21:26:09 #98
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199700027
Hier moeten op de opvang wel de schoenen altijd uit. Ik heb voor Bas van die soepele leren slofjes maar als ik hem ophaal loopt hij ook vaak alleen op sokken en in de zomer op blote voeten. Crocs mogen hier niet binnen. Ik zou het gewoon eens vragen aan een van de leidsters @CaVaBien.
pi_199700752
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 15:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier op de psz ook gewoon op sokken als ze binnen zijn.

Project "Simon onder een deken laten slapen" is gister gestart. Hij sliep nog in een (nog net passende) winterslaapzak en dat kan met dit weer echt niet meer. Op zijn kamer is het nu 22 graden.
Dus gister gedurende de dag al een paar keer voorbereid, dat hij niet meer in de winterslaapzak kon en er verder geen slaapzakken meer waren en dat ie dus onder een deken moest slapen. Vond ie geen probleem.

Bij het naar bed brengen heel kort even gedoe, want hij wilde toch niet onder de deken. Maar uiteindelijk ging het toch vlotter dan verwacht, tot ie vannacht om 1 uur moest plassen. Toen wilde hij zijn bed niet meer in en zijn we van 1 tot 4 uur 's nachts bezig geweest met hem :( :( :( :( :(

Hij trok alle registers open: plassen, poepen, nog een keer plassen, nog even knuffelen, onder de deken was te koud, onder de deken was te warm, hij wilde bij ons in bed slapen, zijn lichtbeertje ging uit (KRIJSEN!!!!), het duurde hem te lang voor het ochtend was en heel veel huilen enz. enz. enz.

Pfffff, dat was wel weer echt een kutnacht. Gelukkig heb ik deze week nog vakantie. Vanavond maar weer kijken hoe het gaat.
Is een slaaptunnel iets voor Simon? Dat is een strakke laag om de matras heen, waar hij dan onder ligt. Bijna de geborgenheid van een slaapzak, niet makkelijk onderuit te wurmen...
pi_199735408
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:40 schreef rena het volgende:

Ik was hier pas aan het klagen over de zindelijkheid maar de laatste 4 dagen poept ze ineens op het potje en doet ze eigenlijk al haar plasjes op de wc of het potje *O* ‘s Nachts is ze eigenlijk al 99% van de tijd droog!

Erg inventief met stiften ook :P O+
SPOILER
Hele herkenbare foto dit; de dopjes, maar ook de gekleurde handen! En ‘s nachts al zo goed droog, knap hoor!
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:55 schreef LadyS het volgende:
Mag ik nog meeschrijven :W :@ ? Ik heb nl 2 vraagjes, ik maak me er totaal niet druk om, maar ben benieuwd naar andere zienswijzen

2. Poepen. Hij is eigenlijk gewoon zindelijk, maar verdomt het om op pot of wc te poepen. Hij vraagt wel keurig een luier en kan het ook ophouden als er niet direct een luiers voor handen is. Ook hiervoor: hebben jullie tips of ook gewoon uitzingen?
Helaas geen tips, maar ons neefje van 3j9m heeft dat ook nog steeds. Schijnt vaker voor te komen bij jongens, heeft tijd nodig denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein kijkt wel eens kvk liedjes op youtube.. en daar zit aan het einde altijd zo'n gezongen verzoekje " geef een duimpje omhoog en niet omlaag".

Nu was het gisteren etenstijd en had ik de tafel buiten gedekt toen mijn vriend met t kapteintje thuis kwam. Nou... Dat kon de goedkeuring van el capitan niet wegdragen. "Nee mama, dat hoort binnen, duimpje omlaag voor jou }:| !"

:D :'( :')
:D
Hier gelukkig een peuter die graag buiten eet, we doen niet anders meer met dit weer.

Wij zaten in een goede flow met slapen, maar gisteren weigerde ze opeens? :? Sliep pas om 22:30 en moest vanochtend om 7:00 weer eruit. Ik hoopte dat ze vanavond lekker moe zou zijn na een dag opvang, maar helaas. Ze ging weer in de weerstand. Ik ben weggegaan en een kwartier later gaan kijken, kamer leeg. Ik vond haar uiteindelijk op onze slaapkamer, onder ons bed, slapend. :+
Ik snap het wel, lekker koel op de vloer, in de airco. Als we naar bed gaan maar eens kijken of we haar er onderuit krijgen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')