abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199611390
Dat is bij ons dus lastig. Ik doe het huishouden vrijwel volledig, maar vriend klust heel veel. En dat is ook belangrijk hier. Maar dan vind ik het alsnog af en toe te veel, maar wil ik hem niet belasten met ook nog huishouden erbij. Dilemma’s, te weinig uren in een dag, ik zou moeten kunnen leven op 4 uur slaap... :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199611864
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:35 schreef LeSage het volgende:
Dat is bij ons dus lastig. Ik doe het huishouden vrijwel volledig, maar vriend klust heel veel. En dat is ook belangrijk hier. Maar dan vind ik het alsnog af en toe te veel, maar wil ik hem niet belasten met ook nog huishouden erbij. Dilemma’s, te weinig uren in een dag, ik zou moeten kunnen leven op 4 uur slaap... :D
Maar dan hangt ie niet rond zeg maar. Ik heb echt vriendinnen waarvan de man (voor Corona) meer met zijn vrienden hangt of zit te gamen dan een vinger uitsteekt.
pi_199614293
Het is ook lastig.. Ik loop er zelf ook tegenaan dat ik dagen heb dat ik (te) weinig doe met de kinderen.

Maar de verdeling zit 'm hier ook op ~ 18-20 uur werken bij m'n vriendin en zeker 60-65 uur werken bij mij. Dan komt het huishouden en de hoofdzorg van de kinderen al snel bij m'n vriendin terecht. Al zou ik met alle liefde een weekje (of meer) willen ruilen qua verdeling werk/zorg. :9 Zit er alleen niet in helaas.. Echter! Ook hier hebben we wel zo de afspraken staan dat ik ook gewoon m'n steentje bijdraag. In mijn geval komt dan neer op de boodschappen, administratie en de tuin. Uiteraard is koken, afwassen, afval en dat soort dingen niet verdeeld, maar net hoe het uitkomt. Daar doe ik best wel eens wat aan, maar ben ik soms gewoon te weinig voor thuis. :@ Het is alleen wel altijd een valkuil om na een (lange) dag werken thuis te komen en te denken; 'Daaaaaaar heb ik nu geen energie meer voor'. Dat gaat natuurlijk ook wel thuis op. :9
pi_199614323
Maar goed! PFD! Hallo van onze peuter!

pi_199619920
Mooie foto’s NJ O+
pi_199620157
Lekker eigenwijze toet heeft ze NJ! En die wangetjes O+
pi_199623081
Ah NJ wat een leuk kind is het toch! Hier alweer een aantal dagen geen foto's gemaakt, dus geen foto's voor de dinsdag.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199628450
Foto's mogen ook gerust op andere dagen hoor... O-) :D
pi_199632334
Ah NJ O+

Adrian nog gefeliciteerd met je grote knul O+

Ik was hier pas aan het klagen over de zindelijkheid maar de laatste 4 dagen poept ze ineens op het potje en doet ze eigenlijk al haar plasjes op de wc of het potje *O* ‘s Nachts is ze eigenlijk al 99% van de tijd droog! *O*

Heb het idee dat we echt weer in een soort ontwikkelingssprong zijn beland, merk echt wel weer heel veel verschil met wat ze ineens kan en snapt. Ook qua praten, heel leuk! Moet mezelf ook altijd weer een beetje in sturen altijd merk ik. Ik houd mijn hart wel weer vast voor de psz morgen, heb er van de week wel over gepraat met haar maar ben benieuwd of het daadwerkelijk invloed heeft.

Erg inventief met stiften ook :P O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_199632895
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:40 schreef rena het volgende:
Ah NJ O+

Adrian nog gefeliciteerd met je grote knul O+

Ik was hier pas aan het klagen over de zindelijkheid maar de laatste 4 dagen poept ze ineens op het potje en doet ze eigenlijk al haar plasjes op de wc of het potje *O* ‘s Nachts is ze eigenlijk al 99% van de tijd droog! *O*

Heb het idee dat we echt weer in een soort ontwikkelingssprong zijn beland, merk echt wel weer heel veel verschil met wat ze ineens kan en snapt. Ook qua praten, heel leuk! Moet mezelf ook altijd weer een beetje in sturen altijd merk ik. Ik houd mijn hart wel weer vast voor de psz morgen, heb er van de week wel over gepraat met haar maar ben benieuwd of het daadwerkelijk invloed heeft.

Erg inventief met stiften ook :P O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed! Hier laatst ineens de wens voor de wc en drie verdwaalde druppels, maar verder ...

Vreselijk die handen zo onder de stift! :+ Maar ja, de grootste lol natuurlijk. :D
pi_199638236
Juul toont ook eindelijk interesse voor het potje. We zetten haar er nu op gezette tijden op en dat vindt ze steeds interessanter. Ze geeft het nog niet zelf aan, dat komt wel. Zeker met het mooie weer wat er eindelijk aankomt, gaat het wellicht ineens snel. Lekker in haar onderbroek buiten rennen.

Ze wel enorm met school bezig terwijl ze nog 3 moet worden. Ze praat er zoveel over dat we zelfs over nadenken om toch maar PSZ te gaan doen. Ze gaat 2 dagen naar het KDV dus het is niet nodig, maar PSZ is op school en B zit met zijn klaslokaal erg dicht bij het PSZ lokaal. Even kijken of ze er zo mee bezig blijft.
pi_199643870
Ik ben vanaf vandaag een schattebollie dankzij Doukje.
Werewolf
  donderdag 27 mei 2021 @ 16:55:47 #63
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_199644110
Mag ik nog meeschrijven :W :@ ? Ik heb nl 2 vraagjes, ik maak me er totaal niet druk om, maar ben benieuwd naar andere zienswijzen

1. M. zit nu in de fase van wel of geen middagslaapje. Het is dus óf geen middagslaapje en het avondeten niet of nauwelijks redden óf wel een middagslaapje en tot 22.00/22.30 wakker zijn. Op zich hier geen problemen mee, maar als hij de volgende dag naar de psz moet, is hij weer moe van de korte nacht, waardoor hij weer 's middags moe is, etc. Vicieuze cirkel dus. Iemand tips om dat te doorbreken, of gewoon deze fase uitzingen?

2. Poepen. Hij is eigenlijk gewoon zindelijk, maar verdomt het om op pot of wc te poepen. Hij vraagt wel keurig een luier en kan het ook ophouden als er niet direct een luiers voor handen is. Ook hiervoor: hebben jullie tips of ook gewoon uitzingen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 27 mei 2021 @ 16:58:31 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199644161
Ik zou zeggen, uitzingen en uitzingen. Sorry.

En natuurlijk mag je altijd meeschrijven! :W .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:10:16 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_199644328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 16:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou zeggen, uitzingen en uitzingen. Sorry.
Was ik al bang voor :') haha
quote:
En natuurlijk mag je altijd meeschrijven! :W .
Ik ga proberen het bij te houden :P
  donderdag 27 mei 2021 @ 22:21:06 #66
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199649022
Qua slapen hadden we hier hetzelfde en wij doen geen middagslaapje meer. Hij slaapt ongeveer tussen 19:30 en 08:30, op dagen dat ik werk gaat hij naar de gastouder en moet hij 06:30 wakker worden. Vanwege het vroege wakker worden en alle belevenissen daar slaapt hij daar nog wel tussen de middag.
Het gebrek aan strijd 's avonds met slapengaan (we zeggen welterusten en hij gaat meteen slapen) maakt het voor ons waard.
Ook omdat het middagslaapje echt een strijd werd, achteraf zo zonde van de tijd :@
pi_199650494
Hier helpt het momenteel wel om het middagslaapje in te korten.
Dus wel naar bed, maar na een uur wakker maken. Dan zijn ze nog net gezellig om aan tafel mee te eten, en liggen ze niet tot 10 uur te feesten.

De interesse voor het potje is hier weer helemaal weg. Jammer want het ging vooral bij Vincent al best goed. Als de tuin af is, en het is mooi weer maar eens in de blote kont lopen. Ze geven namelijk wel aan als hun luier vies is.
pi_199652551
Lastige fase is dat @LadyS zo tussen wel/geen dutje nodig in. Ik zou denk ik kiezen voor wel een dutje maar niet op de dag voordat hij naar de peuterspeelzaal moet, zodat hij dan wel op tijd slaapt.

En dat poepen, ik deed hem gewoon een onderbroek aan en na heel lang en bergen onderbroekenwas ging hij eindelijk op de wc. Die aanpak zou ik niemand aanraden, en toch zou ik het zo weer doen, want het werkte voor ons. :)

Banaan leert op het moment opruimen, vooral datgene wat zijn zusje wil hebben. *)
De baby trok steeds een Play-Doh vormpjesbak omver en hij stopte alles er weer in. Daarna besefte hij dat ze bezig zou blijven en liet haar haar gang gaan. En we leefden nog lang en gelukkig Daarna was hij aan het spelen dat hij een baby was en trok ook nog drie keer die bak om. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 09:55:27 #69
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199666931
De kapitein kijkt wel eens kvk liedjes op youtube.. en daar zit aan het einde altijd zo'n gezongen verzoekje " geef een duimpje omhoog en niet omlaag".

Nu was het gisteren etenstijd en had ik de tafel buiten gedekt toen mijn vriend met t kapteintje thuis kwam. Nou... Dat kon de goedkeuring van el capitan niet wegdragen. "Nee mama, dat hoort binnen, duimpje omlaag voor jou }:| !"

:D :'( :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199667707
Hahahaha @littledrummergirl
Banaan eet wel graag buiten. Leek mij ook wel leuk gisteren maar hij eiste wel dat de poort open zou staan want er waren machines. Hoi buren :W

Hij was sowieso de hele dag bezig geweest over de machines want ze waren al bezig toen hij naar de peuterspeelzaal ging.
We zijn op pad geweest met zijn kruiwagen vol spulletjes. Zo kon hij ook even helpen met graven en we hebben zijn Bruder graafmachine vergeleken met een echte. Eind van de dag mocht hij ook in de shovel zitten. Honderd vragen over alles is niet overdreven. :D

Vandaag had hij judo-examen met livestream, heel leuk om te zien wat hij nou eigenlijk doet. Je ziet ook echt dat hij zijn best doet. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 16:59:18 #71
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_199670210
Ik dacht ik ga met Koert in de tuin werken, hij is graag buiten en samen bloemetjes planten vindt hij vast leuk.
Maar hij had er geen zin in (ook goed), had veel plezier met z'n speelgoedtuinierset :)
En toen liep hij zo dwars over de net geplante bloemen en kreeg hij een tantrum omdat het niet nog een keer mocht }:|
Peuters :')
pi_199670653
Super bekend Ceviche. Samen plantjes planten en 10 min later terug komen bij allemaal opnieuw uitgegraven planten. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 29 mei 2021 @ 18:56:39 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_199671285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 22:21 schreef Ceviche het volgende:
Qua slapen hadden we hier hetzelfde en wij doen geen middagslaapje meer. Hij slaapt ongeveer tussen 19:30 en 08:30, op dagen dat ik werk gaat hij naar de gastouder en moet hij 06:30 wakker worden. Vanwege het vroege wakker worden en alle belevenissen daar slaapt hij daar nog wel tussen de middag.
Het gebrek aan strijd 's avonds met slapengaan (we zeggen welterusten en hij gaat meteen slapen) maakt het voor ons waard.
Ook omdat het middagslaapje echt een strijd werd, achteraf zo zonde van de tijd :@
Strijd doen we hier sowieso niet aan. Als hij laat wakker is, dan is het maar zo, op zich is hij best gezellig dan, hoor.
Ik had nog bedacht om hem na de lunch meteen een (half) uurtje naar bed te doen, misschien dat het dan nog scheelt dat het dan een stuk eerder op de dag is. Maar dat vond meneer gisteren ook geen goed idee :D

quote:
6s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 00:20 schreef aapieannie het volgende:
Hier helpt het momenteel wel om het middagslaapje in te korten.
Dus wel naar bed, maar na een uur wakker maken. Dan zijn ze nog net gezellig om aan tafel mee te eten, en liggen ze niet tot 10 uur te feesten.

Inkorten maakt weinig tot geen verschil, zelfs als het een powernap van een kwartiertje (dus instorten aan het eind van de middag) is, merk je dat meteen in de avond.

quote:
3s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:05 schreef PKM het volgende:
Lastige fase is dat @:LadyS zo tussen wel/geen dutje nodig in. Ik zou denk ik kiezen voor wel een dutje maar niet op de dag voordat hij naar de peuterspeelzaal moet, zodat hij dan wel op tijd slaapt.
Hij gaat 4x in de week naar de psz, dus die tactiek is lastig in te passen dan. Ik zou het op zich wel het proberen waard vinden!
quote:
En dat poepen, ik deed hem gewoon een onderbroek aan en na heel lang en bergen onderbroekenwas ging hij eindelijk op de wc. Die aanpak zou ik niemand aanraden, en toch zou ik het zo weer doen, want het werkte voor ons. :)

Die tactiek hadden we hier ook. Ik heb echt 40 onderbroeken gekocht via Vinted, want ik bleef maar weggooien als het te vies was :'), maar tegen de tijd dat ik laatste lading binnen kreeg, heeft hij geleerd om een luier te vragen als hij moet poepen.

Wel is het de laatste tijd zo dat hij niet meer wil zitten als gepoept heeft, dus hij begint het zelf nu ook vies te vinden gelukkig, dus toch weer wat vooruitgang :)

Vandaag heeft hij ook geen middagdutje gedaan, we zijn bijna de hele middag op het strand geweest. We hebben vrij vroeg gegeten en daarna is hij om 18.00 ingestort op de bank. O+

Het "probleem" in foto's:
SPOILER
En gewoon leuk: O+
SPOILER
haha, LDG, heerlijk he, die uitspraken! :D

PKM, hier ook een machinegek. Graafmachines, hijskranen, maar ook stofzuigers en boormachines. Maar het mag niet te veel herrie maken, want dat is eng en spannend :')
pi_199672035
Och. gossie, @LadyS, die foto's in dat boodschappenkarretje O+
Die strandfoto is ook mooi!

Wij waren afgelopen week op Ameland, het weer zat af en toe niet mee, maar het was minder erg dan verwacht. Het was alleen wel erg fris op het strand. Simon heeft toch lekker met opgestroopte broek door de zee gerend en van de duinen gesprongen. Hij vond het strand en de zee helemaal geweldig O+ O+
  zondag 30 mei 2021 @ 11:36:57 #75
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_199680968
Klinkt heerlijk, Tolstoi! O+
Wij wonen op 5 minuten fietsen van het strand en komen er -zoals het hoort als je bij "iets bijzonders" in buurt woont - dus bijna nooit :'). En elke keer als we er wél zijn, zeggen we tegen elkaar: "dit moeten we echt vaker doen", om het vervolgens toch niet te doen

Wij hebben een midweekje Slagharen geboekt in de zomervakantie. Leek ons een prima plek om én de 3 pubers én de peuter tevreden te houden. Wel zitten we echt in een hele kleine accommodatie, dus ik hoop op mooi weer zodat we veel buiten kunnen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')