quote:
Op donderdag 27 mei 2021 22:21 schreef Ceviche het volgende:Qua slapen hadden we hier hetzelfde en wij doen geen middagslaapje meer. Hij slaapt ongeveer tussen 19:30 en 08:30, op dagen dat ik werk gaat hij naar de gastouder en moet hij 06:30 wakker worden. Vanwege het vroege wakker worden en alle belevenissen daar slaapt hij daar nog wel tussen de middag.
Het gebrek aan strijd 's avonds met slapengaan (we zeggen welterusten en hij gaat meteen slapen) maakt het voor ons waard.
Ook omdat het middagslaapje echt een strijd werd, achteraf zo zonde van de tijd

Strijd doen we hier sowieso niet aan. Als hij laat wakker is, dan is het maar zo, op zich is hij best gezellig dan, hoor.
Ik had nog bedacht om hem na de lunch meteen een (half) uurtje naar bed te doen, misschien dat het dan nog scheelt dat het dan een stuk eerder op de dag is. Maar dat vond meneer gisteren ook geen goed idee

quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 00:20 schreef aapieannie het volgende:Hier helpt het momenteel wel om het middagslaapje in te korten.
Dus wel naar bed, maar na een uur wakker maken. Dan zijn ze nog net gezellig om aan tafel mee te eten, en liggen ze niet tot 10 uur te feesten.
Inkorten maakt weinig tot geen verschil, zelfs als het een powernap van een kwartiertje (dus instorten aan het eind van de middag) is, merk je dat meteen in de avond.
quote:
Op vrijdag 28 mei 2021 10:05 schreef PKM het volgende:Lastige fase is dat @:LadyS zo tussen wel/geen dutje nodig in. Ik zou denk ik kiezen voor wel een dutje maar niet op de dag voordat hij naar de peuterspeelzaal moet, zodat hij dan wel op tijd slaapt.
Hij gaat 4x in de week naar de psz, dus die tactiek is lastig in te passen dan. Ik zou het op zich wel het proberen waard vinden!
quote:
En dat poepen, ik deed hem gewoon een onderbroek aan en na heel lang en bergen onderbroekenwas ging hij eindelijk op de wc. Die aanpak zou ik niemand aanraden, en toch zou ik het zo weer doen, want het werkte voor ons.
Die tactiek hadden we hier ook. Ik heb echt 40 onderbroeken gekocht via Vinted, want ik bleef maar weggooien als het te vies was

, maar tegen de tijd dat ik laatste lading binnen kreeg, heeft hij geleerd om een luier te vragen als hij moet poepen.
Wel is het de laatste tijd zo dat hij niet meer wil zitten als gepoept heeft, dus hij begint het zelf nu ook vies te vinden gelukkig, dus toch weer wat vooruitgang

Vandaag heeft hij ook geen middagdutje gedaan, we zijn bijna de hele middag op het strand geweest. We hebben vrij vroeg gegeten en daarna is hij om 18.00 ingestort op de bank.
Het "probleem" in foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gewoon leuk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haha, LDG, heerlijk he, die uitspraken!
PKM, hier ook een machinegek. Graafmachines, hijskranen, maar ook stofzuigers en boormachines. Maar het mag niet te veel herrie maken, want dat is eng en spannend
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/