abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199575569
Ja, Li. Maar ik vind oorbellen nu al wat heftig. Ik denk rond haar vierde verjaardag.

Nog over het praten. Volg vooral je eigen gevoel. Mijn middelste praatte ook niet (gewoon echt niet) , en met 2,5 bleek dat hij gewoon chronisch oorontstekingen had. Dat heeft uiteindelijk zelfs geleid tot een week ziekenhuis. Hij heeft vervolgens twee keer al negen maanden logopedie gehad en eigenlijk moet hij nu met 6,5 jaar alweer. Hij heeft nu af en toe nog steeds moeite met uitspraak en het vinden van woorden.
Maar verder is het een heel slim jongetje , scoort hij super goed in groep 3 en hebben wij geen enkele moeite hem te volgen. Het is een lang proces, maar het komt (meestal) echt wel goed. Bij Js is tos ook wel eens te sprake gekomen, maar toen kwam hij dus in het ziekenhuis terecht.
Li van 2,5 praat nu pas sinds een maandje of 2 echt wat meer. Iedere dag een nieuw woordje. (Vrijdag kwam ze thuis met de nieuwe zin “hou op” , erg fijn ;) ) voelt het niet goed, zoek hulp, volg je gevoel, dat is meestal wel goed.
pi_199576182
Luna, als je het fijn vindt om nog even over het AC en de behandelgroep te praten of extra informatie wil, mag je me een PM sturen. Fijn dat Welpje hulp gaat krijgen van de professionals. Vaak zien we dat het kindjes veel brengt. 😘
pi_199576631
@Nolita wij zijn pas ook weer naar de bibliotheek geweest, nog een herfstboek ingeleverd. :D

Baby ook aangemeld en het is zomerperiode dus we mochten 2x12 boeken mee naar huis. Fiep in het verkeer vindt hij erg leuk en meneer Hopjes.
Hij vulde zelf zijn winkelmand met romannetjes ofzo, die hebben we maar daar gelaten. :s)

En mijn slechte eter maakt nog steeds vorderingen. Hij heeft deze week een spruitje op, stukje biefstuk, meer pizza dan alleen de bodem, zongedroogde tomaat en spinazie. Hij moet meestal nog wel gevoerd worden maar weigert dus niet langer wat je aanbiedt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199580320
Wij steppen het topic uit
w/ :W

pi_199580432
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! :*
  zondag 23 mei 2021 @ 14:41:51 #31
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_199581307
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!
pi_199590043
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd *O* *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199591137
Wat fijn dat banaan wat meer eten probeert.
Kan hij zich ook zo in de boeken storten?

Gefeliciteerd Adrian, heeft hij genoten?
  maandag 24 mei 2021 @ 00:39:05 #34
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199591738
Gefeliciteerd Adrian! Hadden jullie een goede verjaardag?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199592181
Dank jullie wel! :D
We zijn in de ochtend met traktaties langs vriendjes en vriendinnetjes gereden en ‘s middags zijn de opa’s en oma’s geweest. Hij heeft een topdag gehad en ik was kapot :P
pi_199592376
Gefeliciteerd Adrian, klinkt als een geslaagd feestje!
pi_199592432
En nu kom ik even klagen. Ik word zooo gestoord van hoe het er thuis aan toe gaat. Wellicht speelt er meer en zit ik tegen een burn-out aan, maar dat moet nog blijken.

Op de dagen dat Mayra thuis is, kost het mij zoveel energie. Het is steeds mama mama mama. Met alles moet ik meespelen, bij alles komt ze aan me hangen. En ze heeft bepaalde 'angsten'? Ze is bang van elk pluisje/ vlekje dat ze ziet. Bij elk vlekje vraagt ze een uur lang: mama wat is dat nou? En bij elk pluisje komt ze half huilend vragen of ik het pluisje weg kan halen. Dat dus zo'n 20x per dag.

Is dit een fase of is dit iets anders?

Dit in combinatie met slaapgebrek breekt me echt op. Mijn lontje is zo kort. Helaas word ik daardoor sneller boos en krijg daar dan weer spijt van. Ik zit nu zelfs zover dat ik me afvraag of ik wel geschikt was om moeder te worden.
pi_199592509
Omdat je jegeduld verliest over de 100ste pluisjesvraag? Alsjeblieft hoor, daar wordt iedereen gestoord van.

Ik lees twee dingen, een slaapgebrek en een burn out gevoel. Wat kun je daaraan veranderen? Wanneer jij beter in je vel zit, is de rest ook veel dragelijker. Kan je man een paar nachten de zorgtalen op zich nemen, zodat je echt goed kunt bijslapen?

De irrationele angsten en vele mama's herken ik van Lily. Die begint te gillen als ergens in het huis een wc wordt doorgetrokken of als er iemand van de trap af gelopen komt. Dan kruipt ze helemaal in je weg.

Ik weet niet of je een droger hebt? Misschien kun je met het stof uit het stoffilter een activiteit doen, door knikkers of iets in een bak te doen, dat stof eroverheen en dan kan ze grabbelen. Kun je daarna bij pluisjes daaraan refereren? Ik roep maar wat hoor. Positieve exposure enzo. :P Of haar met een kruimeldief zelf op pluisjes laten jagen. Lily is helemaal fan van de stofzuiger gebruiken namelijk. En scheelt jou weer pluisjes weghalen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 24 mei 2021 @ 09:09:41 #39
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199592606
Ik zou ook kijken hoe je het makkelijker en lichter voor jezelf kan maken. Peuters zijn lief maar ook zeer vermoeiend en zuigend. Dat ligt niet aan jou of je moeder-kwaliteiten. Met zelfverwijt schiet je niks op, met actie wel. Kan je (via je huisarts) met iemand gaan praten om te ontdekken hoe het weer fijner wordt? Sterkte! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_199593997
Ohja de irrationele angsten. :Y

Bij ons gaat het dan bijna altijd om iets dat geluid maakt. Wanneer hij dan snapt waarom het geluid maakt wordt het beter. Dan snapt hij het en raakt er alsnog niet over uitgepraat.

Als het echt heel specifiek over pluis/stof gaat zou ik ook gewoon minder gaan stofzuigen. Ik denk dat ze er dan vanzelf aan went?

Misschien ook leuk om eens tegen paardebloemzaadjes te blazen. Die zijn ook pluizig maar wel heel mooi voor peuters.

Nu gaat het nog om kleine dingen, waarschijnlijk komen jullie hier goed door en komt er dan weer andere angst. De wereld van je peuter wordt steeds groter en er zal regelmatig iets engs zijn totdat het iets gewoons is geworden.

Verder eens dat een bezoekje huisarts vast geen kwaad kan. Zorg goed voor jezelf. :*
pi_199594413
@Nolita hij houdt wel van boeken maar de laatste tijd is het ritme eruit geraakt. Ik kan hem niet dwingen natuurlijk. Hoewel als ik zijn zusje ga voorlezen hij er natuurlijk wel gelijk bovenop zit. ;)
pi_199607696
Fijn om te lezen dat er herkenning is, dan is het dus toch een soort fase waar we doorheen gaan. En fases.... die gaan uiteindelijk over als het goed is :P

Man en ik proberen het al een beetje af te wisselen rebubbled. Op zaterdag slaap ik dan bijvoorbeeld uit en hij op zondag. Alsnog komt het grootste gedeelte van de verzorging/ opvoeding op mij neer, omdat ik minder werk en ook omdat ik Mayra's voorkeur heb. Als we beiden 'beschikbaar' zijn, dan hangt ze alsnog aan mij :P

Normaal was de dinsdag (mijn vrije dag) oma/ opa dag. Zij vermaakten Mayra en ik kon daar lekker eten, kletsen en bijkomen. Inmiddels zijn mijn ouders voor een lange tijd vertrokken naar het buitenland, dus dat is ook komen te vervallen.

Maar goed, ik moet wat beter voor mezelf zorgen. Op tijd naar bed, af en toe vrij nemen tijdens de opvangdagen en het weekend wat beter verdelen met man, zodat we allebei wat meer me-time kunnen nemen.

En ik laat binnenkort mijn vitamines testen en op gesprek met de HA.
pi_199607937
Wat hier enorm heeft geholpen met de mama-voorkeur was dat mijn vriend twee weken vrijnam en daarin echt heel veel tijd met haar heeft doorgebracht. Uitjes met zijn tweeën, merendeel van de verzorging ivm de zwangerschap enzo. Ik kreeg een paar dagen geleden voor het allereerst een 'Mama NEEEEEEEE!' :D Wat een verademing.

Overigens, dat jij minder werkt betekent niet dat je partner niet soms een tandje extra bij moet springen. We gaan allemaal door ups en downs heen en dat betekent ook dat de weegschaal soms wat meer doorslaat naar een kant. Misschien voelt je vriend wel de ruimte om jou even meer rust te geven en wat meer op zijn bord te nemen. Heb je het al met hem besproken?
  dinsdag 25 mei 2021 @ 09:31:10 #44
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199608134
Ik las laatst een artikel over de "mental load of motherhood" dat was wel heel herkenbaar. Ik werk een paar uur minder dan mijn vriend en vond daarom dat ik altijd de energieke moest zijn die er dan de dokters/kappers/fysiotherapie/playdates ect bij moest doen. Maar ik vergat daarbij dat ik ook al een boel (niet zichtbare) andere dingen deed. Zorgen dat er altijd passende en schone kleren zijn voor iedereen, de boodschappen bestellen, onthouden dat we op tijd dingen regelen, wijzigingen in toeslagen ect.

Vriend werkt en komt thuis zeg maar :+ en dat is het grote verschil. Niet dat hij niet ook voor ons zoontje zorgt uiteraard ;) maar daarin verschilt hij niet van mij

Overigens verschillen onze werkweken maar vier uur _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_199608629
Dat is zo herkenbaar, LDG. Ik werk 24 uur, maar vaak ook wel iets meer. Vriend 38. Maar daardoor komt álles bij mij terecht. Huishouden, schoolzaken, alles dat gepland moet worden. Gelukkig hebben we het daar al een aantal keer over gehad en probeert vriend dat ook meer op zich te nemen. Die 12 uur die ik minder werk compenseerde ik zo enorm.

Ik heb dadelijk trouwens ook een afspraak bij de huisarts omdat ik steeds ontzettend licht in mijn hoofd ben en zwart zie. Dikke kans dat het een lage bloeddruk is (daar ben ik bekend mee), maar stiekem hoop ik meer op ijzertekort of zoiets, ik hoop dat ik me dan ook iets minder uitgeblust voel als ik daar iets voor slik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 25 mei 2021 @ 10:41:20 #46
382129 crew  Donna
pi_199608884
G. hangt ook meer aan mij, ik ben ook meer thuis dus het zit er ook wel een beetje in om alles aan mij te vragen, maar als we beide thuis zijn en ze vraag mij of er wat anders op TV mag terwijl ze naast haar vader zit dan zeg ik er wel wat van. Inmiddels zegt m'n vriend dan zelf ook dat ze hem gewoon moet vragen. Het wordt al wat beter! >:)
pi_199609134
Juul hangt ook meer aan mijn vriendin. Dat heeft B ook lang gedaan. Ik werk 32 uur en mijn vriendin 24 uur overigens.
De zorg is buiten die extra vrije dag van haar, wel aardig verdeeld. We wisselen bijvoorbeeld naar bed brengen ook af. Letterlijk om en om. De een brengt B naar bed de ander Juul en dat wisselt dus elke dag.

Pak inderdaad rust waar kan Cavabien, als jullie beide thuis zijn, ga uit het zicht af en toe.
pi_199609261
Banaan hangt ook veel aan mij maar maakt er ook optimaal gebruik van als mijn man thuis is. En mijn man doet het avondritueel en helpt hem de nacht door, dat scheelt enorm. O+

Mijn man heeft vaste huishoudelijke taken maar hij zou wel vergeten om tijd te plannen dus daar moet ik alsnog op letten. Voor ontzettend veel dingen moet ik hem helpen herinneren want hij heeft ADHD en geen systeem gevonden dat langdurig werkt. Mijn routine wordt soms onderbroken als hij me letterlijk iets uit handen neemt, daar kan ik zo slecht tegen. }:|

Laatst had ik ook een enorm hectische dag gehad, met heel veel moeite kreeg ik het avondeten op tafel want huilende baby en peuter die steeds wat anders op tv wou. Komt hij thuis, en klaagt bij het eerste dingetje dat hij het zo druk had gehad. Nee joh, jij hebt net drie kwartier rustig in de auto gezeten. :{w

Maar dit soort dingen trek ik ook gewoon beter als ik eerder naar bed ga. En ik vind het heus gezellig dat hij thuiswerkt vandaag en we zo lekker samen kunnen lunchen. *;
pi_199609651
Hier ook verdeelde huishoudelijke taken ja. Na vele discussies waarbij hij vaak zei 'Ja maar je kan het me toch zeggen/vragen als er iets moet gebeuren?', heb ik dat echt de kop ingedrukt. Waarom vraag je het niet aan mij? Waarom moet ik dat allemaal in de gaten houden? Dus hij heeft nu vaste taken die zichzelf kenbaar maken. Zoals een volle prullenbak, de luiers weggooien, de kattenbak en de vaatwasser in- en uitruimen. En in het weekend gaan we samen aan de slag met schoonmaken, waarbij we afstemmen wie met wat start. Hij heeft qua afspraken maken of de herhaalrecepten nog wel de neiging om dan te zeggen 'WE moeten even de dokter bellen voor dit of dat.', wat betekent > bel jij de dokter even? Waar ik dan op antwoord dat hij me kan laten weten als het recept klaar ligt, dan pik ik het samen met Lily op. Passief agressief? Ja soms een beetje. Maar dat is de kortste route om het van mijn bord weer op die van hem te schuiven. Als ik namelijk zie dat haar creme op is, bel ik gewoon. Dan kondig ik dat ook niet aan. Dus dat verwacht ik ook van hem.

Toen ik wekelijks een dag extra vrij had, deed ik ook geen extra taken. Die dag zorgde ik namelijk voor Lily, dat is een werkdag op zich en hij betaalde minder kinderopvangkosten. Dat was zijn voordeel.
pi_199609760
Ik ben sowieso verbaasd als ik hoor hoeveel vrouwen doen en hoe weinig mannen. Zij zijn toch gewoon onderdeel van het gezin?
Niet zozeer hier, maar ook van vriendinnen. Prima als je de verdeling zo wilt, maar anders geef je die vent toch een schop onder zijn kont.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')