SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:02 schreef lunapuella het volgende:
Wat verstaan jullie dan onder 'niet praten', @:Ceviche en @:FlyingFish ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoiets wil je eigenlijk niet horen inderdaad
Ik denk dat er op dit forum wel wat voorbeelden zijn waarbij het goedgekomen is
Vaak verwachten wij ook te veel van peutersquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:51 schreef exode het volgende:
Opvoeden....ik doe ook maar wat.
En het maakt ook weinig uit, nou ja minder dan je zou denken. 2 kinderen, 2 keer dezelfde opvoeding en 2 totaal verschillende kinderen, ook in gedrag.
B van 7 die nog steeds wilt dat we zijn sokken aan doen, hem afdrogen, zijn boterhammen smeren etc (kan ie wel willen, doen we niet) en Juul van net geen 3 die een meltdown krijgt als je een sok probeert aan te trekken bij haar. 'ZELLLUUUUUFFFFF DOEEEEEEN' en dat is dus niet handig als je haast hebt.
Ook met dingen zoals aan tafel blijven zitten tijdens het eten, B kan echt wel een boef zijn en is geen engeltje maar die basic regels heeft ie zich wel eigen gemaakt. Juul denkt standaard 'zak erin' die gaat van tafel, gaat spelen, of rennen of zet de tv aan.
Kortom, ik weet niet of onze opvoeding echt verschil maakt.
Onze peuter loopt vooral van tafel tijdens het eten, ze propt haar mond vol en gaat lopen zeg maar. Of poetst haar tanden en hangt ondertussen ondersteboven op haar bed.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:41 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Vaak verwachten wij ook te veel van peuters![]()
Zoiets als blijven zitten na het eten kunnen peuters over het algemeen nog niet heb ik ergens gelezen. Of twee opdrachten tegelijk krijgen (doe je schoenen uit en hang je jas op) kan bij peuterwezens kortsluiting veroorzaken terwijl wij dat de normaalste zaak van de wereld is dat je dat kunt.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:02 schreef lunapuella het volgende:
Wat verstaan jullie dan onder 'niet praten', @:Ceviche en @:FlyingFish ?Met niet praten bedoel ik eigenlijk dat hij vanuit zichzelf niks kan vragen of zeggen, hij geeft wel korte antwoorden soms. Hij zegt wel mama (vooral als ik er juist niet ben), ja, uit, nuit (dat betekent verder niks maar hij zegt het heel veel), sinds kort ook nee maar hij gilt ook veel ipv nee. Sommige woorden zegt hij omdat ze in een liedje zitten, zoals 'neus' in hoofd, schouders, knie en teen, een paar woorden zegt hij wel maar niet goed (lit en dit voor licht en dicht), en een paar vervangwoorden (miauw voor een kat). In totaal zegt hij dus zo'n 5 woorden, 15-20 denk ik dat hij iets zegt waarvan wij dan begrijpen wat hij bedoelt. Volgens CB is dat genoeg voor zijn leeftijd (net 2) maar 4 maanden geleden waren we ongeveer even ver. Ergens begrijp ik het wel want hij hoeft in principe ook niks te zeggen. Uiteindelijk krijgt hij wat hij wil en anders accepteert hij het ook wel. Hij brabbelt wel de hele dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt Welpje verder wel contact? Brabbelt hij? Hoort hij goed? Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Vanuit m'n werk heb ik wel gezien dat dit soort hulp op hele jonge leeftijd wel veel kan betekenen. Zo jong kunnen ze er nog veel mee, zeg maar. Wat dat betreft is het positief dat hij hulp krijgt.
Bied je alternatieven voor het gedrag wat je liever niet ziet? Mijn vriend valt ook nog weleens in de nee, niet, stoppen, verboden-valkuil. Wat hem erg helpt is om bewuster te benoemen wat ze wel mag. Eerst kijken wat haar behoefte is achter het gedrag en daar dan een alternatief voor bieden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Vraag me dan echt af wat wij dan niet goed doen. En de hele dag alleen maar roepen Nee, Niet doen, Mag niet vind ik ook niet leuk. Maar het is effectief soms wel hoe het gaat![]()
![]()
En je dan ook gewoon recht in je gezicht aankijken en alsnog doen wat je net verboden hebt![]()
Wanneer stopt deze fase precies???
Oh ja, herkenbaarquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:46 schreef exode het volgende:
[..]
Onze peuter loopt vooral van tafel tijdens het eten, ze propt haar mond vol en gaat lopen zeg maar. Of poetst haar tanden en hangt ondertussen ondersteboven op haar bed.
En dat terwijl de 7 jarige zich overal mee bemoeit. 'Mama, Juul mag toch niet van tafel?' en repeat.
Dat is hier niet echt een optie, de 7 jarige vindt dat nogal oneerlijk.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:57 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Oh ja, herkenbaar![]()
Ik zeg er alleen niks meer van. Hij doet maar. Maar hij mag niet “bleghhh” zeggen en weglopen. Dat vind ik niet aardig voor mijzelf wanneer ik moeite heb gedaan om eten te maken. Hij moet eerst een hapje proeven. En dan mag ie lopen wat ie wil.
Tegenwoordig is ie zoveel aan het woord dat hij als laatste persoon aan tafel nog z’n bord vol heeft, terwijl de rest klaar is.
De 5-jarige houdt van eten dus die blijft wel zitten spaaien, wat Kevin ook doet.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:
Wij steppen het topic uit
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dan hangt ie niet rond zeg maar. Ik heb echt vriendinnen waarvan de man (voor Corona) meer met zijn vrienden hangt of zit te gamen dan een vinger uitsteekt.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:35 schreef LeSage het volgende:
Dat is bij ons dus lastig. Ik doe het huishouden vrijwel volledig, maar vriend klust heel veel. En dat is ook belangrijk hier. Maar dan vind ik het alsnog af en toe te veel, maar wil ik hem niet belasten met ook nog huishouden erbij. Dilemma’s, te weinig uren in een dag, ik zou moeten kunnen leven op 4 uur slaap...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:40 schreef rena het volgende:
Ah NJ
Adrian nog gefeliciteerd met je grote knul
Ik was hier pas aan het klagen over de zindelijkheid maar de laatste 4 dagen poept ze ineens op het potje en doet ze eigenlijk al haar plasjes op de wc of het potje‘s Nachts is ze eigenlijk al 99% van de tijd droog!
![]()
Heb het idee dat we echt weer in een soort ontwikkelingssprong zijn beland, merk echt wel weer heel veel verschil met wat ze ineens kan en snapt. Ook qua praten, heel leuk! Moet mezelf ook altijd weer een beetje in sturen altijd merk ik. Ik houd mijn hart wel weer vast voor de psz morgen, heb er van de week wel over gepraat met haar maar ben benieuwd of het daadwerkelijk invloed heeft.
Erg inventief met stiften ook![]()
Wat goed! Hier laatst ineens de wens voor de wc en drie verdwaalde druppels, maar verder ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreselijk die handen zo onder de stift!Maar ja, de grootste lol natuurlijk.
![]()
Was ik al bang voorquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou zeggen, uitzingen en uitzingen. Sorry.
Ik ga proberen het bij te houdenquote:En natuurlijk mag je altijd meeschrijven!.
Strijd doen we hier sowieso niet aan. Als hij laat wakker is, dan is het maar zo, op zich is hij best gezellig dan, hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:21 schreef Ceviche het volgende:
Qua slapen hadden we hier hetzelfde en wij doen geen middagslaapje meer. Hij slaapt ongeveer tussen 19:30 en 08:30, op dagen dat ik werk gaat hij naar de gastouder en moet hij 06:30 wakker worden. Vanwege het vroege wakker worden en alle belevenissen daar slaapt hij daar nog wel tussen de middag.
Het gebrek aan strijd 's avonds met slapengaan (we zeggen welterusten en hij gaat meteen slapen) maakt het voor ons waard.
Ook omdat het middagslaapje echt een strijd werd, achteraf zo zonde van de tijd
Inkorten maakt weinig tot geen verschil, zelfs als het een powernap van een kwartiertje (dus instorten aan het eind van de middag) is, merk je dat meteen in de avond.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 00:20 schreef aapieannie het volgende:
Hier helpt het momenteel wel om het middagslaapje in te korten.
Dus wel naar bed, maar na een uur wakker maken. Dan zijn ze nog net gezellig om aan tafel mee te eten, en liggen ze niet tot 10 uur te feesten.
Hij gaat 4x in de week naar de psz, dus die tactiek is lastig in te passen dan. Ik zou het op zich wel het proberen waard vinden!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:05 schreef PKM het volgende:
Lastige fase is dat @:LadyS zo tussen wel/geen dutje nodig in. Ik zou denk ik kiezen voor wel een dutje maar niet op de dag voordat hij naar de peuterspeelzaal moet, zodat hij dan wel op tijd slaapt.
Die tactiek hadden we hier ook. Ik heb echt 40 onderbroeken gekocht via Vinted, want ik bleef maar weggooien als het te vies wasquote:En dat poepen, ik deed hem gewoon een onderbroek aan en na heel lang en bergen onderbroekenwas ging hij eindelijk op de wc. Die aanpak zou ik niemand aanraden, en toch zou ik het zo weer doen, want het werkte voor ons.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gewoon leuk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haha, LDG, heerlijk he, die uitspraken!![]()
PKM, hier ook een machinegek. Graafmachines, hijskranen, maar ook stofzuigers en boormachines. Maar het mag niet te veel herrie maken, want dat is eng en spannend![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder de afgelopen anderhalve week vooral een hoop onscherpe foto's van door de Efteling stuiteren: sinds ze weer open zijn, zijn we al drie keer geweest!
@lunapuella Heb je zin om af te bouwen, ja? Ik voed Günther al maanden niet meer in slaap 's avonds (middagdutjes doet -ie al een hele tijd niet meer) maar verder komt het er toch nog steeds één, twee of drie keer per etmaal van dat -ie bij me drinkt. Bijna drieënhalf is de knakker nu. Zou -ie ermee stoppen voordat -ie naar de middelbare school gaat? Ik begin het te betwijfelen![]()
En kijk dat Welpje zoet zijn met z'n auto's! Mooie lange haartjes ookDude hier wil steeds naar de kapper
[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 30-05-2021 22:28:15 ]Let me see you stripped down to the bone
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |