Peer en een pruim. Straks een sushi bowl maken, sushi rijst, nori, avocado, zalm, tonijn, coquille. Heb nog wat dumplings over van de Ron's pekingeend box in de vriezer, die er bij.
Sperziebonen, gekookte aardappelen, draadjesvlees en jus. Rabarber erbij
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Vandaag tijd; dus er ligt een hele kip in de oven, vergezeld door krieltjes in de schil, winterpeen in stukjes en een heleboel knoflook en verse kruiden, ik stoom er straks nog verse snijbonen erbij. Het aroma is nu al
Was vanmiddag wat vroeger vrij. Ff langs de slager en een short rib gehaald. Die braadt nu langzaam in de oven in een boullion met bbq kruiden ketchup mierikwortelsaus en bisto. 4 uur tot het vlees van de botten valt. Ik maak er haricot verts bij en rösties.
[ Bericht 3% gewijzigd door klappernootopreis op 19-05-2021 19:15:13 ]
Beenhammetje, andijvie stamppotje, honing mosterdsausje (warm) word het straks. Net een pizza op salami die moest ik ontdooien wegens te weinig plek in de vriezer. Heb wat vlees besteld via beefexclusief o.a de Rotdog(s), ben benieuwd. Dat brengen ze morgen.
Ik heb wat lamsbiefstuk van de aldi wat gekarameliseerd in een dun laagje koolzaad olie, flink heet gebakken maar niet verbrand. Het is nu half door gebakken en een beetje rauw.
snij ik zo in utra dunna plakjes en smeer ik in een dik kebab achtig laagje met zaanse mayonaise en een druppeltje sriracha saus, in een broodje, jammer dat ik geen komkommer gekocht heb. geen zin om te koken vandaag.
Thee, peer en salmiakdrop. Lunch: Kippensoep, pizzabroodje, gekookt ei en druiven. Vanavond: Asperges met romige hamsaus, varkenshaas en krieltjes. Sinds gisteren al zin in!