abonnement Unibet Coolblue
pi_199485343


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.


Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199485346
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

We hadden inderdaad beter een heel circus op kunnen tuigen per instelling waarbij de CEO van ieder ziekenhuis persoonlijk een paraaf moet zetten op iedere brief. Want er zou maar iemand tussen komen.
Het in het belachelijke trekken vind ik wat jammer, er zijn nogal wat manieren te bedenken waarmee je dit soort laagdrempelige flauwekul wel kan voorkomen natuurlijk.
  Miss 200.000.000! dinsdag 18 mei 2021 @ 15:01:41 #3
367000 roos94
pi_199485348
#present
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:01:46 #4
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199485349
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

We hadden inderdaad beter een heel circus op kunnen tuigen per instelling waarbij de CEO van ieder ziekenhuis persoonlijk een paraaf moet zetten op iedere brief. Want er zou maar iemand tussen komen.
Wat was ik naïef om te denken dat we een normale discussie konden hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Frontpage dinsdag 18 mei 2021 @ 15:01:48 #5
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_199485350
Nog even voor het nieuwe deel :)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:01:54 #6
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199485351
quote:
dinsdag 18 mei 2021 14:58 schreef chratnox het volgende:[/b]

[..]

Een brief waar het template gewoon te downloaden is vanaf de site van een flink aantal zorginstellingen, waar je alleen even je naam hoeft te veranderen. Dat zou hetzelfde zijn als wanneer ik de uitnodigingsbrief inscan en publiceer als Docx, zodat je alleen maar even je naam hoeft te veranderen , 'm uit te printen. Verlaan heeft een paar maanden geleden laten weten aan de GGD dat dit speelde. Op dat moment kon de keuze vrij eenvoudig zijn om naast de brief iets te checken omdat ze wisten dat de brief op het internet te vinden was.
Ja of je laat het gewoon bewust zo om niet allemaal extra checks in te gaan bouwen. Want zo een zorgpas controleren zijn allemaal weer extra handelingen in de bottleneck, en een pasje heb je ook zo gefaked, etc etc.

Je wilt gewoon een kleine drempel die voor het gros werkt, en verder geen gezeik.
Dat is het meest efficiënt en dat is wat mij betreft véél belangrijker dan die paar voordringers afstoppen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199485357
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ok.

Je moet betalen met echt geld in de winkel.

Zo hee, als ik mijn geld vervals kan ik ook gewoon betalen.

Wat een lepel. Of moet de controle op vals geld misschien toch wat beter?
Niet als dat veel meer ellende oplevert dan het voorkomt.
pi_199485359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het in het belachelijke trekken vind ik wat jammer, er zijn nogal wat manieren te bedenken waarmee je dit soort laagdrempelige flauwekul wel kan voorkomen natuurlijk.
Dit dus. Laten we vooral niet te veel moeite hoeven doen of er net effe wat langer over na denken met z'n allen :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199485363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niet als dat veel meer ellende oplevert dan het voorkomt.
Het ging om de journalistiek.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:03:17 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199485367
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is hoe het in de IT wereld werkt, met alles. Als er een flinke bug in Windows zit en iemand laat het weten heeft die normaal gesproken 90 dagen non-disclosure. Na die 90 dagen mag diegene het publiceren. Dat is in het leven geroepen om de leveranciers te dwingen de issues op te lossen.
Ja in IT wereld kan ik het me voorstellen want zo'n lek is dan vaak schadelijk voor veel mensen. Maar in dit geval kan je je afvragen wat er me gewonnen wordt?
pi_199485369
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:01 schreef Drekkoning het volgende:
Ja of je laat het gewoon bewust zo om niet allemaal extra checks in te gaan bouwen. Want zo een zorgpas controleren zijn allemaal weer extra handelingen in de bottleneck, en een pasje heb je ook zo gefaked, etc etc.
Moeten we weer alle GGD's trainen om zorgpasjes te herkennen van 300 zorginstellingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_199485370
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is hoe het in de IT wereld werkt, met alles. Als er een flinke bug in Windows zit en iemand laat het weten heeft die normaal gesproken 90 dagen non-disclosure. Na die 90 dagen mag diegene het publiceren. Dat is in het leven geroepen om de leveranciers te dwingen de issues op te lossen.
Prima dat het zo in de IT werkt, maar dan blijft er altijd nog zoiets als ethiek overeind.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199485373
twitter


Voor zometeen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:04:31 #14
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199485378
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja of je laat het gewoon bewust zo om niet allemaal extra checks in te gaan bouwen. Want zo een zorgpas controleren zijn allemaal weer extra handelingen in de bottleneck, en een pasje heb je ook zo gefaked, etc etc.

Je wilt gewoon een kleine drempel die voor het gros werkt, en verder geen gezeik.
Dat is het meest efficiënt en dat is wat mij betreft véél belangrijker dan die paar voordringers afstoppen.
Het enige wat je op dit moment nodig had was je ID en een brief van een zorginstelling. Als de namen overeen kwamen was 't goed en was 't klaar. Dat er (zo lijkt 't) niet veel misbruik van gemaakt is is gunstig, maar het is niet dat de prikstraten het in de initiële periode zo ontzettend druk hadden dat ze er geen tijd voor hadden (toen zorgmedewerkers gevaccineerd werden).

Er zijn ook allerlei andere checks te bedenken die vrij laagdrempelig zijn, zoals een zorginstelling die een lijst van de mensen die een brief hebben gehad doorstuurt aan de GGD ofzo, er zijn echt wel dingen te verzinnen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199485381
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:01 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het in het belachelijke trekken vind ik wat jammer, er zijn nogal wat manieren te bedenken waarmee je dit soort laagdrempelige flauwekul wel kan voorkomen natuurlijk.
Tuurlijk is dit te voorkomen. Tegen welke prijs?

We kunnen ook coronabesmettingen voorkomen door iedereen van tevoren te laten testen. Maar ja... iets met laagdrempeligheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:05:29 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199485395


Done
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:05:33 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199485396
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je wilt gewoon een kleine drempel die voor het gros werkt, en verder geen gezeik.
Dat is het meest efficiënt en dat is wat mij betreft véél belangrijker dan die paar voordringers afstoppen.
En het gaat om voordringers. Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
pi_199485397
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja in IT wereld kan ik het me voorstellen want zo'n lek is dan vaak schadelijk voor veel mensen. Maar in dit geval kan je je afvragen wat er me gewonnen wordt?
Het is precies hetzelfde.

Een lek waar misbruik van gemaakt kan worden maar nog niet per se algemeen bekend is. Fix het of ik publiceer om je te dwingen het op te lossen. Het negeren is net zo onethisch als het publiceren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199485405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
Er zijn ook allerlei andere checks te bedenken die vrij laagdrempelig zijn, zoals een zorginstelling die een lijst van de mensen die een brief hebben gehad doorstuurt aan de GGD ofzo, er zijn echt wel dingen te verzinnen.
Onnodige bureaucratie. Verder niet privacy-/fraudegevoelig ook.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:00 #20
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199485415
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Prima dat het zo in de IT werkt, maar dan blijft er altijd nog zoiets als ethiek overeind.
Verlaan is een techjournalist, dit komt voort uit een technisch probleem. Ik gok (maar dat is maar een gok) dat hij het daarom op die manier ingestoken heeft.

Geen idee wat hij aan GGD gecommuniceerd heeft en op welke manier, maar normaal gesproken moet je in elk geval wel laten weten wat de eventuele vervolgacties gaan zijn.

Is het ethisch verantwoord? vind ik wel, aangezien hij het aan de GGD heeft laten weten. Dat hij nu op Twitter op een GGD-rant is gegaan vind ik minder slim, maar dat is een andere discussie. Dit is naar mijn mening fout gegaan bij de overtrokken reactie van de GGD die niet met een journalist in gesprek wilde gaan en dacht hem te slim af te zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:21 #21
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199485419
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]

Done
Bijzondere handtekening voor bij die naam. :)
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:24 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199485421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het enige wat je op dit moment nodig had was je ID en een brief van een zorginstelling. Als de namen overeen kwamen was 't goed en was 't klaar. Dat er (zo lijkt 't) niet veel misbruik van gemaakt is is gunstig, maar het is niet dat de prikstraten het in de initiële periode zo ontzettend druk hadden dat ze er geen tijd voor hadden (toen zorgmedewerkers gevaccineerd werden).

Er zijn ook allerlei andere checks te bedenken die vrij laagdrempelig zijn, zoals een zorginstelling die een lijst van de mensen die een brief hebben gehad doorstuurt aan de GGD ofzo, er zijn echt wel dingen te verzinnen.
En dan moet die GGD medewerker in de lijst gaan zoeken? Of een computersysteem wat vervolgens weer aan allerlei eisen moet voldoen?

En dan is er weer een naam niet goed doorgegeven door een instelling, etc etc.

Je introduceert alleen maar meer obstakels, gedoe en oplossingen voor iets wat helemaal geen probleem is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199485423
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het enige wat je op dit moment nodig had was je ID en een brief van een zorginstelling. Als de namen overeen kwamen was 't goed en was 't klaar. Dat er (zo lijkt 't) niet veel misbruik van gemaakt is is gunstig, maar het is niet dat de prikstraten het in de initiële periode zo ontzettend druk hadden dat ze er geen tijd voor hadden (toen zorgmedewerkers gevaccineerd werden).

Er zijn ook allerlei andere checks te bedenken die vrij laagdrempelig zijn, zoals een zorginstelling die een lijst van de mensen die een brief hebben gehad doorstuurt aan de GGD ofzo, er zijn echt wel dingen te verzinnen.
Maar die checks gaan nog altijd een nieuwe extra bottleneck vormen, hoe laagdrempelig ze ook zijn. Als dat maar zo weinig oplevert heeft het geen zin om ze in te voeren, dan kun je beter gewoon accepteren dat er nou eenmaal een paar clowns zijn die de boel flessen.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:41 #24
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199485424
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]

Done
Ziet er toch nep uit :+
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:46 #25
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199485427
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

Done
Met handtekening die leesbaar is?
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:07:59 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199485432
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:05 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Het is precies hetzelfde.

Een lek waar misbruik van gemaakt kan worden maar nog niet per se algemeen bekend is. Fix het of ik publiceer om je te dwingen het op te lossen. Het negeren is net zo onethisch als het publiceren.
Nee, ik vind het niet zelfde. Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt. GGD/RIVM redeneert waarschijnlijk uit feit dat het heel moeilijk is om te bepalen of je wel of geen zorgmedewerker bent en het dus niet waard is om hier extra aandacht aan te besteden.

Nu het uit is kan je misschien verwachten dat er mensen zijn die zulk trucje gaan proberen. Dat is jammer. Leuk dat Daniel een scoop heeft maar welk nut brengt dit de maatschappij?
pi_199485440
De slotalinea uit dit verhaal over Jeroen van Bergeijk (die undercover ging bij onder andere Bol.com en Wehkamp en daar enorme misstanden mee aan de kaak stelde) is in dit geval behoorlijk van toepassing.

quote:
Dat de verhalen van Van Bergeijk goed gelezen worden, is voor de krant geen reden om vaker een undercoververhaal te publiceren. Van de Griend: ‘Er zijn meer onderwerpen waarover je undercover misschien een verhaal boven water zou kunnen halen, maar toch kiezen we er niet voor. De methode zorgt altijd voor veel reuring. Als de mogelijke commotie de inhoud van het verhaal overstijgt, dan moet je het niet doen. Dan heeft iedereen het alleen over de aanpak en niet meer over de onthullingen.’
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:09:03 #28
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199485442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Onnodige bureaucratie. Verder niet privacy-/fraudegevoelig ook.
Het is maar de vraag of het onnodige bureaucratie is. Op dit moment lijken niet veel mensen voorgedrongen te hebben dus kan het inderdaad zo zijn. Wat nu als er 100.000 mensen in maart die brief gedownload en geprint hadden en een prik gingen halen waardoor IC-medewerkers niet aan de beurt konden komen? Dan hadden we hier met zijn allen moord en brand geschreeuwd.

Privacy-/fraudegevoelig is op te lossen, huisarts moet tenslotte ook gegevens aanleveren. Al doe je alleen een lijst met BSN's die komen, zonder verdere informatie. Het is in elk geval oplosbaar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199485453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Voor zometeen :)
Die man zit vaker mis dan ik met de toto.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199485463
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:
Wat nu als er 100.000 mensen in maart die brief gedownload en geprint hadden en een prik gingen halen waardoor IC-medewerkers niet aan de beurt konden komen? Dan hadden we hier met zijn allen moord en brand geschreeuwd.
En dan mij verwijten argumenten tot in het absurde te trekken...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:10:13 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199485464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of het onnodige bureaucratie is. Op dit moment lijken niet veel mensen voorgedrongen te hebben dus kan het inderdaad zo zijn. Wat nu als er 100.000 mensen in maart die brief gedownload en geprint hadden en een prik gingen halen waardoor IC-medewerkers niet aan de beurt konden komen? Dan hadden we hier met zijn allen moord en brand geschreeuwd.

Privacy-/fraudegevoelig is op te lossen, huisarts moet tenslotte ook gegevens aanleveren. Al doe je alleen een lijst met BSN's die komen, zonder verdere informatie. Het is in elk geval oplosbaar.
Soms moet je problemen ook pas willen oplossen als ze er zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199485467
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet zelfde. Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt. GGD/RIVM redeneert waarschijnlijk uit feit dat het heel moeilijk is om te bepalen of je wel of geen zorgmedewerker bent en het dus niet waard is om hier extra aandacht aan te besteden.

Nu het uit is kan je misschien verwachten dat er mensen zijn die zulk trucje gaan proberen. Dat is jammer. Leuk dat Daniel een scoop heeft maar welk nut brengt dit de maatschappij?
Tja, als 'Uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.' goed genoeg is zijn we snel uitgepraat ja.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:10:28 #33
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199485470
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of het onnodige bureaucratie is. Op dit moment lijken niet veel mensen voorgedrongen te hebben dus kan het inderdaad zo zijn. Wat nu als er 100.000 mensen in maart die brief gedownload en geprint hadden en een prik gingen halen waardoor IC-medewerkers niet aan de beurt konden komen? Dan hadden we hier met zijn allen moord en brand geschreeuwd.

Privacy-/fraudegevoelig is op te lossen, huisarts moet tenslotte ook gegevens aanleveren. Al doe je alleen een lijst met BSN's die komen, zonder verdere informatie. Het is in elk geval oplosbaar.
Dit is helemaal in het begin van vaccinatieprogramma he. Toen was nood hoog om te gaan beginnen. Moet Hugo dan zeggen dat we nog twee weken gaan wachten tot alle! zorginstellingen hun lijstje hebben ingeleverd?

Dan staat COR weer op achterste poten
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:10:29 #34
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199485471
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Voor zometeen :)
Cijfers worden inclusief achterstallig onderhoud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:10:53 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199485476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of het onnodige bureaucratie is. Op dit moment lijken niet veel mensen voorgedrongen te hebben dus kan het inderdaad zo zijn. Wat nu als er 100.000 mensen in maart die brief gedownload en geprint hadden en een prik gingen halen waardoor IC-medewerkers niet aan de beurt konden komen? Dan hadden we hier met zijn allen moord en brand geschreeuwd.

Privacy-/fraudegevoelig is op te lossen, huisarts moet tenslotte ook gegevens aanleveren. Al doe je alleen een lijst met BSN's die komen, zonder verdere informatie. Het is in elk geval oplosbaar.
Huisarts levert geen gegevens aan de GGD.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199485479
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cijfers worden inclusief achterstallig onderhoud.
+ 1200
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:11:16 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199485481
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 14:48 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Deze las ik dus ook net pas en maakt het dus wel een beetje pikant, want kan hij nu een vaccinatiepaspoort krijgen en ongetest door de EU gaan reizen?
Zou kunnen als de één prik strategie voor een paspoortje er echt komt

Alhoewel dit wel nog achteraf ingetrokken kan worden door deze niet gezette maar wel geregistreerde prik ongeldig te verklaren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199485486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verlaan is een techjournalist, dit komt voort uit een technisch probleem. Ik gok (maar dat is maar een gok) dat hij het daarom op die manier ingestoken heeft.

Geen idee wat hij aan GGD gecommuniceerd heeft en op welke manier, maar normaal gesproken moet je in elk geval wel laten weten wat de eventuele vervolgacties gaan zijn.

Is het ethisch verantwoord? vind ik wel, aangezien hij het aan de GGD heeft laten weten. Dat hij nu op Twitter op een GGD-rant is gegaan vind ik minder slim, maar dat is een andere discussie. Dit is naar mijn mening fout gegaan bij de overtrokken reactie van de GGD die niet met een journalist in gesprek wilde gaan en dacht hem te slim af te zijn.
Ook voor techjournalisten is ethiek een wezenlijk onderdeel van het vak journalistiek. Voor hem geen andere regels omdat hij uit de techwereld komt lijkt me.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199485493
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Cijfers worden inclusief achterstallig onderhoud.
Dat staat er toch ook?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199485495
Ah gelukkig zegt het RIVM dat het dalende aantal besmettingen vooral komt doordat er minder getest wordt. Ik was al bang dat het vaccinatiebeleid en immuniteit er iets mee te maken zouden hebben :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 18 mei 2021 @ 15:12:39 #41
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199485500
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dan mij verwijten argumenten tot in het absurde te trekken...
Leg eens uit waarom dit een argument in het absurde trekken is? Dat is de manier waarop dit soort publicaties richting een bedrijf (in dit geval GGD) werkt.

"Ik heb dit issue gevonden. Dit issue lijkt momenteel niet verspreid te zijn, maar als dat wel het geval is kun je een grote toestroom mensen verwachten"

De reactie van de GGD had op dat moment ook kunnen zijn: Verrek, je hebt gelijk. We doen er iets mee. Had ook kunnen zijn, we doen er niets mee en accepteren het, wat ook. De reactie die ze nu hebben gegeven is alsof je met een knuppel op een bijenkorf gaat rammen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199485504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ook voor techjournalisten is ethiek een wezenlijk onderdeel van het vak journalist. Voor hem geen andere regels omdat hij uit de techwereld komt lijkt me.
Overigens vind ik het ethisch gezien prima dat hij laat zien dat het kinderlijk eenvoudig is aan een vaccin te komen. Alleen de manier waarop je daarover rapporteert verdient niet echt de schoonheidsprijs.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:13:02 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199485506
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:12 schreef TheVulture het volgende:
Ah gelukkig zegt het RIVM dat het dalende aantal besmettingen vooral komt doordat er minder getest wordt. Ik was al bang dat het vaccinatiebeleid en immuniteit er iets mee te maken zouden hebben :+
En de ziekenhuizen die knettergoed gaan komt ook daardoor?

'ja we nemen minder mensen op, daardoor komt het'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:13:10 #44
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_199485509
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat nu als er 100.000 mensen in maart die brief gedownload en geprint hadden en een prik gingen halen waardoor IC-medewerkers niet aan de beurt konden komen? Dan hadden we hier met zijn allen moord en brand geschreeuwd.

Al het ziekenhuis personeel is door de ziekenhuizen zelf gevaccineerd. Dan hadden die 100.000 fraudeurs toch eerst allemaal een personeelspas van het ziekenhuis nodig. :P
pi_199485511
Present.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:14:29 #46
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199485523
quote:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-tot-avondklokrellen

Twee Enschedeërs die bij de invoering van de avondklok in januari opriepen om naar de stad te komen en te gaan rellen, hebben celstraffen opgelegd gekregen. Een van de twee 26-jarige mannen krijgt negen maanden gevangenisstraf, waarvan een groot deel voorwaardelijk. De andere dader krijgt 77 dagen celstraf, waarvan 31 dagen voorwaardelijk en een taakstraf van 150 uur. Ook krijgen beide daders een meldplicht bij de reclassering.
Prima.
pi_199485524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Leg eens uit waarom dit een argument in het absurde trekken is? Dat is de manier waarop dit soort publicaties richting een bedrijf (in dit geval GGD) werkt.

"Ik heb dit issue gevonden. Dit issue lijkt momenteel niet verspreid te zijn, maar als dat wel het geval is kun je een grote toestroom mensen verwachten"

De reactie van de GGD had op dat moment ook kunnen zijn: Verrek, je hebt gelijk. We doen er iets mee. Had ook kunnen zijn, we doen er niets mee en accepteren het, wat ook. De reactie die ze nu hebben gegeven is alsof je met een knuppel op een bijenkorf gaat rammen.
Een handvol mensen hebben potentieel voorgedrongen door zich vals voor te doen als zorgmedewerker.
Jij: wat als het er honderdduizend waren?

Ja, als het er honderdduizend waren was het wél een probleem geweest, ja. Daar is feitelijk geen speld tussen te krijgen. Dat klopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:14:38 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199485525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 15:13 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Al het ziekenhuis personeel is door de ziekenhuizen zelf gevaccineerd. Dan hadden die 100.000 fraudeurs toch eerst allemaal een personeelspas van het ziekenhuis nodig. :P
Nog niet alle zorgpersoneel in ziekenhuizen is gevaccineerd. En er was destijds enorme schaarste en wél alle tijd om te controleren want mankracht te over daar, maar dat terzijde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 18 mei 2021 @ 15:15:20 #50
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199485531
Vorige week:

quote:
Op dinsdag 11 mei zijn er in een etmaal tijd in Nederland 5.518 positieve testen van het coronavirus vastgesteld.
Voor vergelijking straks
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')